Разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд съобразно спецификата на конкретните работни места в предприятията. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работни процеси на конкретните работни места. Обучение на лицата от целевата група насочено към внедряване на „зелени“ модели на организация на труд.: Настоящата дейност има за цел да постигне:
Въвеждане на промени в организацията на работа за включване на екологосъобразни дейности в конкретни работни процеси и на определени работни места, подкрепа за въвеждане на „зелена“ (екологосъобразна) фирмена култура, наред с мотивиране на екологосъобразното мислене на служителите.
Дейността включва четири етапа за въвеждане на "зелени" практики в организацията на труда за всички работни места в предприятието, които се реализират в посочената логическа последователност:
1. Преглед на моментното състояние на предприятието и организацията на трудовата дейност, свързана с прилагането на „зелени“ практики.
Първият етап включва преглед и анализ на настоящото състояние на организацията на труда в предприятието. Извършва се оценка на съществуващите практики, процеси и процедури, свързани с организацията на работата, управлението на човешките ресурси, използването на ресурси и материали. Целта е да се идентифицират областите, които имат потенциал за подобрение чрез въвеждане на "зелени" решения.
Извършва се задълбочен анализ на настоящите практики и процеси във всички звена и отдели на предприятието.
Провеждат се дискусии с ръководители и служители от всички нива за идентифициране на проблемни области. Прави се оценка на използваните материали, консумация на ресурси (енергия, вода и др.), генерирани отпадъци. Анализират се длъжностни характеристики, вътрешни правила и процедури. Преглеждат се наличните данни за ефективност, производителност и други.
2. Разработване на „зелени“ модели на организацията на труда и работните процеси, съобразно спецификата на предприятието и конкретните работни места. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работните процеси на конкретните работни места.
Вторият етап включва разработване на конкретни модели и решения за "разработване на „зелени“ модели на организацията на труда. Това може да включва промени в използване на материали, обучение на персонала и др. Разработват се подробни "зелени карти" за всички работни места, описващи промените. За всяко работно място се създава "зелена карта" с конкретни предложения за промени. Предлагат се решения за намаляване на използваните енергийни ресурси в предприятието. Планират се промени в използваните материали и процеси за намаляване на отпадъците. Разписват се правила при избор на ново оборудване - приоритетно по-енергийноефективно.
Разработване на ясни инструкции и правила за всички нови "зелени" модели. Разработват се програми за обучение на персонала по "зелени" практики.
3. Разработване/приемане на план от мерки за прилагане на „зелени“ модели на организация на работните процеси от ръководните органи на предприятието.
На третия етап ръководството на предприятието разглежда и одобрява план с конкретни мерки за въвеждане на "зелените" модели на организация на труда. Определят се срокове, отговорници, необходими ресурси. Ръководството одобрява конкретен план със срокове и отговорници. Определя се необходимият финансов и човешки ресурс.
Планира се пилотно въвеждане в избрани звена преди цялостното прилагане. Предвижда се редовен мониторинг и докладване на напредъка.
4. Въвеждане/прилагане в предприятието на нови, „зелени“ модели на организация на работните процеси и управлението на човешките ресурси, вкл. обучение на персонала за въвеждането на съответните промени.
Четвъртият етап включва практическото въвеждане на одобрените мерки и обучение на персонала за новите практики. Осъществява се мониторинг и оценка на резултатите, идентифицират се допълнителни възможности за подобрение.
След отстраняване на проблемите се въвеждат промените в цялото предприятие. Извършва се регулярен мониторинг и оценка на резултатите от въведените промени. При необходимост се правят корекции в плана.
|
2 000.00
|
0.00
|
Закупуване на лични предпазни средства (ЛПС) и специално работно облекло: Целта на дейността по осигуряване на лични предпазни средства и специално работно облекло е осигуряване на безопасни и здравословни условия на труд.
От извършения от Службата по трудова медицина обобщен анализ на оценката на риска е видно, че дейностите, които извършват значителна част от работниците в предприятието са свързани атмосферните влияния, защото основно се работи на открито.
Определянето на опасностите е съобразено с вида на използваните машини и съоръжения, видовете дейности, характера на технологичния процес, вида на използваните суровини и материали и състоянието на работните помещения. За преодоляване на изложените проблеми с настоящата дейност се предвижда доставката на съвременни ЛПС и СРО, които ще бъдат надградени от досега използваните.
Дейността е разработена на база утвърден Списък на работните места и видовете работи, при които се използват лични предпазни средства, изготвен въз основа на оценката на риска, както следва:
Поради постоянният характер на работа (на открито) на работещите, е необходимо осигуряване на специално работно облекло за зимни условия с по-висок клас технически характеристики ( при температури под + 10 С и температури над 28-30С) е необходимо осигуряване на специално работно облекло за работа и при летни условия
- Зимен комплект /зимно яке/шуба, зимен полу-гащеризон, блуза с д.р./ - за защита при работа на открито в зимния сезон - 28 компл.
- Летен комплект /лятно яке, летен полугащеризон, блуза с к.р./ -за защита при работа на открито в летния сезон 28 компл.
Това са СРО, което осигурява защита на тялото на работещия от неблагоприятен климат и го предпазва от измръзване/прегряване, тъй като често работещите осъществяват своята работа на открито или в незавършени/неклиматизирани помещения. Зимното предпазно РО ще бъде ватирано, а лятното - от лека, дишаща материя
- Светлоотразителен к-т - сигн. полугащеризон, сигн. яке, сигн. елек, сигн. шапка, сигн. жилетка и сигн. блуза - за защита при работа по пътната мрежа и на места с намалена видимост - 20 компл.
- сигнална жилетка и сигнален елек - 8 бр.
- Зимни работни обувки с подсилени бомбета /водоустойчиви/ - за защита от удар от падащи и /или летящи предмети за работа през есенно-зимния сезон 20 бр
-Летни работни обувки с подсилени бомбета /дишащи/ -- за защита от удар от падащи и/или летящи предмети за работа през пролетно-летния сезон 20 бр
-Зимни работни обувки - 8 бр.
-Летни работни обувки- 8 бр.
- Работни обувки с устойчиви на топлина ходила - за защита на ходилата при стъпване върху топъл асфалт - 8бр.
Предвидените ЛПС ще осигурят защита на работещите по строителни обекти от механични опасности - обувките ще бъдат с метално бомбе. Друга защита, която ще осигурят: зимните ще предпазват долните крайници от измръзване, а летните ще бъдат леки и дишащи, защитаващи долните крайници на работещите от прегряване и изпотяване
- предпазни противоударни каски с дюзи за вентилиране- удар от падащи и /или летящи материали. Предпазва главата на работещия от падащи предмети. Носенето й на строителен обект е задължително за работещите на него - 10бр
- водозащитно яке -- за предпазване от дъжд при работа на открито. Във връзка с осъществяването на своите професионални задължения по обекти на открито, работниците имат нужда от яке, което да предпази тялото им от намокряне при неблагоприятен климат- 42бр
- шапка слънцезащитна - за защита през летния сезон 39 бр
- ръкавици потопени в нитрил- за защита при работа с тежки предмети, масла 648 бр
- ръкавици потопени в каучук/латекс- за защита от механични рискове 648бр
- ръкавици студоустойчиви- за работа на открито в зимния сезон 27 бр
- противосрезни ръкавици- за защита от наранявания и прорезни рани- 162 бр
Тези ЛПС и СПО ще повишат защитата на работниците и служителите от рисковете на работните места и професионалните рискове, като риск от механични наранявания, риск от подхлъзване, спъване, увреждане на очи и др.
|
26 901.00
|
0.00
|
Осигуряване на колективни предпазни средства , вкл. модернизация и/или реконструкция, и/или обезопасяване на съществуващи обекти, технологични процеси, машини и съоръжения, свързани с подобряване условията на труд: С цел подобряване качеството на работната среда в помещенията, безопасни условия на труд и намаляване на заболеваемостта ИНФРАГРУП ООД планира следните действия:
1. Закупуване на 3 бр. стенни климатици, които ще бъдат позиционирани в кариера "Д. Махала в съществуващия офис контейнер, който е тристаен.
2. Закупуване на ергономичен стол за всички извършващи дейности пред компютър съгласно Наредба № 7/15.08.2005г. на МТСП и МЗ - 1бр за Техник, транспортно строителство
В офис помещението, където се издават кантарни и екпедиционни бележки, обработват се пътните листове и др. документи, отговорникът на обекта работи повече от четири часа на компютър. Столът, на който работи е тип посетителски, а целодневното седене на неподходящ стол, води до увреждане на опорно-двигателния апарат.
Седенето в неправилна позиция за продължителни периоди от време може да доведе до лоша стойка. Това от своя страна би могло да създаде редица неприятни усещания: болки в гърба, натоварване на врата и други проблеми, свързани с опорно-двигателния апарат. Ергономичните офис столове са проектирани така, че да насърчават правилната стойка чрез подкрепа на гръбначния стълб и поддържане на естествените извивки на тялото. Подобрената стойка и по-малкото натоварване на тялото допринасят за предотвратяване на умората, което позволява работещите да бъдат по-ефективи през целия ден.
3. Закупуване на мълниезащитна инсталация, като средство за колективна защита на всички работещи съгласно Наредба № 7/23.09.1999г. за минималните изисквания за здравословни и безопасни условия на труд на работните места и при използване на работното оборудване. Функцията на мълниезащитната инсталация е да предпази работниците които са на открито и които се намират в контейнерите(фургоните) за краткотраен отдих. И тъй като дейността на дружеството се осъществява изцяло на открито и то в район, който е отдалечен от населени места е необходимо да се подсигури подходяща мълниезащитна инсталация, която да минимизира евентуалните рискове за работещите от паднали мълнии в района на обекта.
До този момент няма изградена мълниезащитна инсталация кариера "Г. Махала".
Дейността на фирмата е разположена на няколко работни площадки Кариера " Д. Махала" и строителни обекти. Според естеството на работа е необходимо КПС и социалните придобивки да бъдат разпределени между обектите.
|
11 059.40
|
0.00
|
Осигуряване на социални придобивки за работещите, вкл. ремонт и оборудване на места за отдих, рехабилитация, спорт, хранене и почивка в предприятията и др: Дейността има за цел да осигури по-добри условия на работниците за краткотраен отдих и хранене като по този начин се увеличи качеството на предлаганите работни места и се допринесе за повишаването на мотивираността на работещите. Тъй като за работниците на обекта няма предвидено помещение за почивка, отдих и хранене, необходимо е да се предвиди отделен оборудван фургон /контейнер/ - 2бр. със съответните климатични тела, осигуряващи целогодишно подходящата температури за почивката на работещите, като се обособи място за хранене и почивка, оборудвано със съответните маси и столове и място за преобличане на работниците.
Осигуряването на подходящи условия за физиологични почивки ще помогне за поддържане на работоспособността на служителите и отлагане на настъпването на умора. Съгласно програмата за минимизиране на риска, която е изготвена от трудов медицина и предписанието от нея " обособяването на помещение за отдих, почивка и хранене на работещите с минимално изискуеми битови условия съгласно Наредба № 15/31.05.1999г. за условията, реда и изискванията за разработване и въвеждане на физиологични режими на труд и почивка по време на работа", дружеството предвижда да закупи:
- Офис контейнер за отдих, хранене и почивка /1ст./ – Кариера „Д. Махала” - 2.бр
- климатици- 2 бр.
- шкафчета за преобличане, които ще бъдат 8 броя модулни - 2бр.,
- пейка за съблекалня - 2 бр,
- маса 4бр., стол 14 бр.,
- кухненски шкаф долен - 2 бр,
- кухненски шкаф горен - 4 бр.,
- машина за вода - 2 бр.,
- хладилник - 2 бр
- микровълнов печка - 2бр.
Закупеното оборудване ще предостави условия за отдих и възможност за бързо физиологично възстановяване на служителите. |
30 808.74
|
0.00
|