Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 59 296 дървета
English

Програма: Развитие на човешките ресурси 2021-2027

Район за планиране: Всички

Описание

Сорт Комерс ЕООД предоставя услуги по предварително сортиране и третиране на смесени битови отпадъци, в т.ч. рециклиране, на територията на с. Хаджидимитрово, Област Ямбол. Проектът насърчава възприемането на устойчиви „зелени“ работни практики, въвеждането на „зелени“ модели и карти за отделните работни места като мотивира служителите към по-екологосъобразно мислене и устойчивост. С неговото изпълнение ще бъде значително подобрена работната среда и защитеността на работещите посредством осигуряване на висококачествени колективни и лични предпазни средства (ЛПС) и специално работно облекло (СРО), което ще доведе до намаляване на трудовите злополуки, загубените дни поради професионални заболявания или травматизъм и ще спести разходи за работодателя. В съответствие с направените препоръки от страна на Службата по трудова медицина (СТМ) и утвърдената Програма за предотвратяване, намаляване, ограничаване и контрол на риска за 2023 г., в рамките на проекта ще бъдат извършени следните дейности за намаляване на опасността при работа в дружеството: осигуряване на колективни и лични предпазни средства за служителите, обособяване на места за хранене и отдих, подобряване на микроклимата на работната среда.
Проектът ще се реализира за период от 12 месеца и е насочен към всички 89 служители на Сорт Комерс ЕООД. Общата му стойност е 86 568,83 лв., а исканият процент на безвъзмездна финансов помощ е 80 %.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Дейност 1 „Разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд съобразно спецификата на конкретните работни места в предприятията. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работни процеси на конкретните работни места. Обучение на лицата от целевата група насочено към внедряване на „зелени“ модели на организация на труд.“: Предприятията все повече се признават като ключови участници в постигането на справедлив преход и решаващи за здравословната околна среда. Те са не само места, където хората работят, за да произвеждат стоки и услуги. Работното място е мястото, където бизнес възможностите в зелената икономика се оформят и където работниците и работодателите, в съответните си компетенции, могат да променят производствените процеси по начини, които подобряват ефективността на ресурсите, намаляват натиска върху околната среда и правят предприятията по-„зелени“. За да се трансформира едно предприятие в екологосъобразно, то трябва непрекъснато да инвестира в обучението на своя персонал, да създава култура, която цени иновациите и насърчаване прилагането на „зелени“ практики. Степента, до която предприятията могат да се считат за "зелени", зависи от това доколко екологизират своите продукти, производствени процеси и работни места. В този контекст, в Дейност 1 са включени следните четири етапа, които са задължителни и се реализират в посочената логическа последователност: 1.1. Преглед на моментното състояние на предприятието и организацията на трудовата дейност, свързана с прилагането на „зелени“ практики. 1.2. Разработване на „зелени“ модели на организацията на труда и работните процеси, съобразно спецификата на предприятието и конкретните работни места. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работните процеси на конкретните работни места. 1.3. Разработване/приемане на план от мерки за прилагане на „зелени“ модели на организация на работните процеси от ръководните органи на предприятието. 1.4. Въвеждане/прилагане в предприятието на нови, „зелени“ модели на организация на работните процеси и управлението на човешките ресурси, вкл. инструктиране на персонала за въвеждането на съответните промени. Въз основа на анализ на моментното състояние на предприятието и организацията на трудовата дейност ще бъдат разработени „зелени“ модели за организация на труда и „зелени“ карти, съобразени с конкретните работни места. Всички служители и работещи в предприятието ще бъдат инструктирани как да прилагат тези модели и практики. Ръководството на предприятието ще получи разработен план от мерки за прилагане на „зелени“ модели на организация на работните процеси. Целевата група включва всички 89 заети лица. 17 800.00 0.00
Дейност 3 „Закупуване на лични предпазни средства и специално работно облекло“: Дейността има за цел подобряване на професионалния и здравния статус на работниците и служителите, чрез осигуряване на още по-безопасни и здравословни условия на труд. Тя има принос за постигане на общата цел на проекта и с постигане на втората му специфична цел. Предвидените за закупуване ЛПС и СРО са в съответствие със Списъка на работните места и видовете работи, при които е необходимо да се използват ЛПС и/или СРО, утвърден въз основа на извършената оценка на риска, като съответстват на точния брой на заетите по длъжности, които ползват средствата за защита и са планирани съгласно срока за износване в рамките на периода на изпълнение на проекта. Целева група по тази дейност са всички 77 работници и служители, чиито длъжности са включени в горепосочения Списък. ЛПС и СРО ще бъде осигурено на заетите на следните длъжности: автомонтьор – 1 бр, механик промишлено оборудване – 1 бр., координатор дейности – 1 бр., организатор производство – 1 бр., домакин – 1 бр., чистач производствени помещения – 1 бр., водач специален автомобил – 1 бр., сметосъбирач – 3 бр., шофьор тежкотоварен автомобил 12 и повече тона -15 бр., машинист руднична подемна машина – 3 бр., водач мотокар - 1 бр., машинен оператор – 2 бр., общ работник – 14 бр., общ работник промишлеността – 24 бр.,кантарджия – 3 бр., ръководител транспорт – 1 бр.,технически директор – 1 бр.,аналитик база данни/завеждащ збут - 1 бр., шофьор лек автомобил до 9 места – 1 бр. Необходимостта от подмяна и закупуване на нови ЛПС и/или СРО с по-висока степен на защита произтича от желанието на работодателя да реализира още по-добро ниво на предпазване на работещите, като им осигури по-безопасни и здравословни условия на труд, по-голяма сигурност и удобство при носене. Новите ЛПС и СРО ще бъдат с по-добри технически характеристики от предишните и ще отговарят на по-високи или и допълнителни стандарти. Тези подобрения в защитата допълнително ще намалят риска от злополуки и наранявания на работниците, гарантирайки тяхната безопасност и здраве. В рамките на проекта Сорт Комерс ЕООД планира да закупи следните ЛПС и СРО, които превъзхождат използваните до сега, както следва: Комплект лятно работно облекло (полугащеризон и яке) – 77 бр. Платът на новия работен костюм ще е от 100% памук с високо качество и с тегло 240 гр./м2 (спрямо 200 гр./м2 на стария), което го прави по-здрав и устойчив на външни механични и топлинни въздействия и осигуряващ по-сигурна защита от химични и биологични агенти. Той е със светлоотразителни ленти по ръкавите, раменете и крачолите, с което осигурява по-висока видимост и безопасност при придвижване. Комплект зимно работно облекло (полугащеризон и яке) – 77 бр. Новият зимен работен костюм е ватиран, изработен от хидрофобиран висококачествен плат 100 % памук, с по-високо тегло на материята - 240 гр./м2, срещу 200 гр./м2 на предишния, което го прави по-устойчив на външни въздействия от използвания до момента. През зимата той ще осигури на работещите по-сигурна термо защита и предпазване от механични въздействия, химични и биологични агенти. Костюмът е с повече светлоотразителни елементи - по джобове и ръкави на якето и по крачолите на гащеризона, което допълнително ще доведе до по-добра видимост и респ. безопасност при придвижване на работещите. Работни обувки с устойчиво на пробождане ходило и метално бомбе /летни и зимни/ – по 77 чифта за сезон. Новите обувки отговарят на стандарт EN ISO 20345 и категория S3 (за разлика от старите S1 P) и включват всички характеристики на категория S1P + S2 (устойчивост на проникване и поглъщане на вода). Така на работещите се гарантира по-сигурна защита на долните крайници, не само от пробождане/премазване, но и защита от проникване на вода и евентуално измръзване през зимата; 28 006.69 0.00
Дейност 4 „Осигуряване на колективни предпазни средства, свързани с подобряване условията на труд.“: Настоящата дейности е обусловена от извършената оценка на риска и направените препоръки от страна на Службата по трудова медицина (СТМ) и утвърдената Програма за предотвратяване, намаляване, ограничаване и контрол на риска за 2023 г., а именно периодична проверка на колективните предпазни средства, използвани от работещите във фирмата – бракуване на негодните и закупуване на нови такива. Една от установените опасности, свързани с организацията на работния процес, произтича от въздействието на ергономични и вредни фактори върху служители, работещи продължително време в принудително седнало работно положение - на бюро, пред видеодисплей и др. Липсата на движение и продължителното седене в една и съща поза водят до забавяне на кръвообращението, дискомфорт, умора и да увеличи риска от хронични заболявания. За да се намали негативното въздействие на фактори, свързани с организацията на труда - принудителна работна поза и ергономия, е важно да се намали натоварването на опорно-двигателния апарат и да се подобри комфортът по време на работа. Използваните в момента столове са морално остарели с проявени дефекти от физическо остаряване и не осигуряват нужния оптимален комфорт и подвижност за продължителна монотонна работа. В рамките на проекта се предвижда да бъдат закупени 18 ергономични стола за тези, които работят в принудително седнало положение през осемчасовия работен ден, на следните длъжности: Главен енергетик, Координатор дейности, Организатор производство, Домакин, Кантарджия – 3 бр., Управител – 2 бр., Финансов директор, Главен счетоводител, Оператор, въвеждане на данни – 2 бр., Служител човешки ресурси – 2 бр., Счетоводител – 2 бр., Аналитик база данни. Ергономичните столове са в съответствие с изискванията, посочени в чл. 5 от приложение № 1 към Наредба №7 /ДВ бр. 70 от 2005г./, а именно: - работният стол да е стабилен и да позволява на лицето, работещо с видеодисплей, свобода на движенията и удобна работна поза; - седалката да се регулира на височина; - облегалката на стола да се регулира на височина и наклон; - да има възможност за поставяне на опора за краката при желание на лицето, работещо с видеодисплей. Така ще се подобрят условията на труд, ще се намали и/или елиминира изцяло рискът от възможни заболявания на опорно-двигателната система и ще се постигне по-висока производителност при по-добър работен комфорт. Дейността включва следните етапи: - избор на изпълнител (1 м.) - закупуване и доставка на ергономичните столове (1-2 м). 7 342.38 0.00
Дейност 5 „Осигуряване на социални придобивки за работещите вкл. оборудване на места за отдих, рехабилитация, хранене и почивка в предприятието“: Изпълнението на настоящата дейност е свързано с подобряване на работната среда и превръщането на Сорт Комерс ЕООД в добро и предпочитано място за работа, което освен добри и безопасни условия на труд, осигурява на заетите лица и такива социални придобивки, които имат положително въздействие върху качеството на работа, производителността на труда и конкурентоспособността на фирмата. От една страна, те ще повишат удовлетворението на заетите в рамките на трудовия процес, а от друга, това е израз на осъзнатата социална отговорност от страна на работодателя. В рамките на проекта се предвижда осигуряване на следните социални придобивки, в съответствие с предложенията на Службата по трудова медицина и действащата „Програмата за предотвратяване, намаляване, ограничаване и контрол на риска в СОРТ КОМЕРС ЕООД“: • оборудване на зоната за хранене за работещите и прилежащата към нея съблекалня; • оборудване на 2 къта за отдих и релакс зона за рехабилитация на закрито в близост до работните места. През последните години социалните придобивки за работещите не са били във фокуса на предприятието. Част от халетата, в които се извършва основната дейност по сепариране и рециклиране, са преградени и в тях са обособени общо четири помещения и санитарен възел. Оборудване в тях никога не е закупувано. Работещите са рециклирали отпадъци от боклука, който обработват, за да ги приспособят и използват като пейки, маси и места за съхранение на багаж. Отделно, тези места са с комбинирана функционалност, което до известна степен може да се обясни и с културата на ромските фамилии, които работят в предприятието. Помещенията са едновременно място за съхранение на багаж, за хранене през обедната почивка и за отдих при кратките почивки. По-голямата част от работниците идват на работа с работното си облекло, но има и такива, които са в цивилни дрехи и имат нужда от място за преобличане. Работещите изпитват остра нужда от обособени места за хранене, преобличане и почивка на закрито, както и от съответното оборудване. Затова в рамките на проекта е предвидено най-голямото помещение да бъде обособено и оборудвано като зона за хранене. В него ще бъдат поставени маси и пейки с облегалка, хладилник, микровълнова и кафе машина. Прилежащото помещение ще бъде оборудвано с шкафчета и 6 пейки като съблекалня, за да могат работещите, които идват с цивилни дрехи да се преобличат преди и след работа. В останалите две по-малки помещения ще бъдат поставени по 3 пейки и ще се отдели релакс зона с 5 барбарона и малка маса. За да има къде при необходимост работниците да съхраняват личните си вещи, в тях ще бъдат поставени част от предвидените за закупуване шкафчета. За спазване на микроклимата на вътрешните работни помещения и установените норми и физиологични изисквания за поддържане чистотата на въздуха и осигуряване на допустима температура целогодишно ще бъдат закупени общо 4 бр. климатици с висока степен на енергийна ефективност и съобразени с размерите на помещенията за отопление/охлаждане. За служителите в администрацията е планирано обособяване на релакс зона за рехабилитация, в която да бъде поставен масажен стол за възстановяване на мускулатурата след продължителен престой в принудителна седяща поза, в рамките на 8-часовия работен ден. Дейността включва следните етапи, които се реализират в посочената логическа последователност: • Избор на изпълнители (1-3 м.) • Оборудване на релакс зоната за рехабилитация в администрацията (2-3 м.) • Оборудване и обзавеждане на зоните за хранене, преобличане и отдих на закрито (2-5 м.) 25 549.87 0.00
Дейност 3 „Закупуване на лични предпазни средства и специално работно облекло“ - продължение: Работни ръкавици – 1824 чифта (2 чифта на месец за 76 работници). Предложеният нов модел е от по-здрав и устойчив на разкъсване материал, с по-висока - 2-ра, степен на защита и съответно предпазва по-надеждно ръцете от механични въздействия и травматизъм; Противопрахова маска – 636 бр. (1 брой на месец за 54 работници), подходяща за дейности по сортиране и почиствания от отпадъци и отговаря на стандарт EN 149. Новата маска (респиратор) е за многократна употреба. Наличието на активен въглен с клапан в нея осигурява още по-надеждна защита на дихателните пътища както от прах и биологични агенти, така и от неприятни миризми, бактерии, вируси, заваръчни газове и др.;Предпазни очила – 54 бр., в допълнение към общите изисквания на стандарт ЕN 166-1F към ЛПС за защита на очите, новите предпазни очила отговарят и на изискванията на стандарт ЕN 170 за нива на защита и коефициент на пропускане на филтри за защита срещу ултравиолетово излъчване. Те позволяват стерилизация, което ги прави по-здравословни и безопасни за употреба и осигуряват по-добра защита на очите, особено за работещите, които носят диоптрични очила, защото са съвместими с тях; Дъждобран – 4 бр. Новият продукт надгражда закупения преди това по отношение на здравина и издръжливост на полиамидната тъкан, която е наслоена с омекотен поливинилхлорид. Подобрена е защитата както към неблагоприятни климатични въздействия (дъжд), така и към леки механични въздействия и нечистотии. Допълнително предимство на новия дъждобран е, че може да се пере на ръка, като така се осигуряват по-здравословни и хигиенични условия на труд. Гумени ботуши – 4 чифта, новите гумени ботуши отговарят на стандарт EN 20347, и предпазват по-добре долните крайници от вода, замърсяване, подхлъзване и минимални механични рискове. Зимни ръкавици – 4 чифта (1 чифт на месец за зимен сезон). Новите студозащитни зимни ръкавици осигуряват по-надеждна термозащита, по-добра стабилност при работа и удобство при носене; Зимна шапка – 4 бр. Новата зимна шапка осигурява по-добра термозащита на главата, ушите и врата при ниски температури. Термоелек – 12 бр. Новият елек е с по-висока устойчивост на триене, разкъсване, водоустойчивост и водонепропускливост и ще осигури по-добра защита от неблагоприятни атмосферни условия на служителите, които го носят. Дейността включва следните етапи, които се реализират в посочената логическа последователност: • Избор на изпълнител (2 – 3 м) • Доставка и подписване на ППП (4 м и 8 м). • Поетапно раздаване на ЛПС и СРО на заетите лица. (5 до 12 м. вкл.) 0.00 0.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.