Разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд, съобразно спецификата на конкретните работни места в КОНТРАГЕНТ 35 ЕООД: Възникването на нови възможности и нови предизвикателства, произтичащи от глобализацията, цифровата революция, променящите се модели на работа и социалната и демографска ситуация водят до бързи промени в пазара на труда и обществото като цяло. Това налага предприемане на ефективни мерки за адаптиране към промените.
Такива са мерките, гарантиращи по-добро здраве и условия на работещите, подобряване и намаляване на опасностите в работната среда и процеси, както и мерки, осигуряващи адаптация на предприятията и работещите към предизвикателствата на пандемията и други кризи.
Устойчивото развитие на една компания е свързано не само с рециклирането на отпадъци, пестенето на вода или електроенергия. Това е стремеж за систематично и дългосрочно използване на ресурсите на околната среда чрез развитие, което позволява икономически и социален прогрес, без да се нарушават нейните компоненти.
Има организации, които се придържат към тези страни на устойчивостта и използват бизнес модели за устойчиво развитие. Тези организации умело интегрират своите бизнес цели в околната среда и печелят от „чисти“ продукти, които имат позитивен ефект, осезателна стойност за конкретни групи в обществото и са съобразени с потребностите на бъдещите поколения.
Целите на дейността са:
• въвеждане на промени в организацията на работа за включване на екологосъобразни дейности в конкретни работни процеси и на определени работни места;
• изграждане на цялостна екологосъобразна („зелена“) фирмена култура и мотивиране на екологосъобразното мислене на служителите.
Дейността преминава през 4 етапа:
1.1. Преглед на моментното състояние на КОНТРАГЕНТ 35 ЕООД и организацията на трудовата дейност в нея, свързана с прилагането на „зелени“ практики.
1.2. Разработване на „зелени“ модели на организацията на труда и работните процеси, съобразно спецификата на предприятието и конкретните работни места. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работните процеси на конкретните работни места.
1.3. Разработване/приемане на план от мерки за прилагане на „зелени“ модели на организация на работните процеси от ръководните органи на предприятието.
1.4. Въвеждане/прилагане в предприятието на нови, „зелени“ модели на организация на работните процеси и управлението на човешките ресурси, вкл. обучение на персонала за въвеждането на съответните промени.
Във всеки един работен процес могат да бъдат включени екологосъобразни мерки, поради което е необходима промяна в организацията на работа, с цел включване на екологосъобразни дейности в конкретни работни процеси и на определени работни места.
Ръководството на фирмата е разработило система от принципи, върху които почива фирмената култура, но те не са достатъчно ясно насочени към възпитание на екологина отговорност у работещите във фирмата. Опазването на околната среда е въпрос на лични убеждения и личен избор, но всяка социално отговорна фирма е необходимо да насърчава своите служители към екологосъобразни действия и дейности (напр. да се разясни как всеки може да допринесе за намаляване генерирането на неразградими отпадъци).
Най-елементарното, с което може да се започне, е намаляване или напълно преустановяване на ползването на пластмасови прибори и съдове. Ръководството на фирмата може да насърчи служителите да използват чаши, чинии и прибори за многократна употреба (стъклени и порцеланови), като създаде необходимите условия за това (наличие на шкафове за съхранение, инсталиране на съдомиялна машина, поименно разграничаване на чашите, и т.н.). Необходимо е обаче това да е съпроводено от разписана пътна карта (всеки служител да знае от къде да вземе напр. чаша, къде да я сложи, след като я ползва, къде и как да измие ползваната посуда, къде да я прибере след това) и съответно - всеки служител да е инструктиран за това. Въвеждането на „зелени“ модели в различни дейности на фирмата ще даде възможност да се изградят трайни „зелени“ навици и култура у служителите. |
6 600.00
|
0.00
|
Психологическа подкрепа на работещите в КОНТРАГЕНТ 35 ЕООД за осигуряване на превенция и профилактика на „бърнаут“ на работното място и „ефекти от COVID пандемията върху менталното здраве“ : В днешно време, много компании подценяват нивото на стрес в работната среда. Слабата анагжираност на хората към своето психично здраве е част от българската народопсихология. Хората не си дават сметка за последствията и психологическите щети, когато не се взимат бързи мерки за оказване на психологическа подкрепа на всеки преживял стрес. Появата на посттравматично стресово разстройство или професионално прегаряне (burnout) и други негативни проблеми, свързани с поведението, физическото здраве, познавателни и емоционални проблеми са само една малка част от негативните явления съпътстващи стреса. Единствената алтернатива на явлението стрес е подготовка на хората да прилагат позитивни защитни механизми към себе си и да оказват психологична първа помощ към колегите си. За всички, работещи с хора, е наложително създаване на антистрес култура – индивидуална и групова, т.е. служителите да научат повече за своите реакции при стресс, причини за тяхното появяване и разбира се придобиване на контрол и умение за управлението им. Стресът оказва съществено влияние на работоспособността и способността за взимане на решения на служителите. Развитите умения за защита от стрес само ще подобрят работния тонус, комуникацията и настроението на всички заинтересовани страни в компанията.
Разразилата се през последните години COVID пандемия създава непрекъснато безпокойство и отключва пристъп на тревожност, състояние, което се отразява пряко на психичното и физическото здраве на всеки човек. Тревожността и стресът могат да засегнат и имунната система, което може да постави човека в по-уязвимо положение. Последствията от постоянната тревожност и стрес засягат тежко способността на човек да чувства надежда за непосредственото, както и за по-далечното бъдеще. Предизвикателствата, свързани с психичното здраве, варират от хранителни разстройства, тревожност и депресия до обсесивно-компулсивно разстройство, аутизъм и биполярно разстройство. Тези заболявания не само затрудняват ежедневните дейности, но и представляват тежест за здравната система, като същевременно водят до увеличаване на разходите за социално осигуряване и намаляване на заетостта и производителността. Промяната в начина на работа, на контакти с колеги, контрагенти и клиенти оказва влияние на всички работещи в дадена компания, разбира се по различен начин и в различна степен. Напр., служители, които са преминали на хоум-офис работа трудно се адаптират и връщат в работната среда. Други, които са свикнали вече да работят в къщи сами, трудно понасят взаимоотношенията с колегите си и не са склонни на компромиси за постигане на нормален диалог и взаимоотношения, което пречи на ефективността, „трови“ работния микроклимат, и в крайна сметка влияе негативно върху производителността, крайните резултати от дейността и имиджа на фирмата.
Целите на дейността са:
• превенция и профилактика на стреса на работното място, професионалното прегаряне и ефектите от COVID пандемията върху менталното здраве на работещите;
• изграждане на екип от високо мотивирани и психически здрави и устойчиви служители.
В тази връзка, и с цел превенция и профилактика на стреса на работното място, професионалното прегаряне и ефектите от COVID пандемията върху менталното здраве на работещите, е необходимо да се окаже психологическа подкрепа на персонала на КОНТРАГЕНТ 35 ЕООД чрез провеждане на групови обучения и индивидуални консултации с психолог.
Обучението е насочено към изграждане на механизми за идентифициране, оценка, контрол и управление на професионалния стрес, както и към преодоляване на негативни нагласи, свързани с взаимоотношенията с колеги, началници, клиенти, с нежеланието за активно включване в работния процес и т.н.
Очакваният резултат след подобно обучение е придобиване на подходящи за всеки психологически знания и умения за справяне със собствения стрес, както и умения за оказване на психологична подкрепа на колеги, преживели стрес. |
6 600.00
|
0.00
|
Осигуряване на колективни предпазни средства за работещите в КОНТРАГЕНТ 35 ЕООД: Целите на дейността са продиктувани от идентифицираните проблеми на работещите:
• създаване на здравословни условия на труд за работещите в седяща поза;
• подобряване условията на труд и микроклимат в складовите помещения на първи и втори етаж, в административните помещения на втори етаж и в търговския обект на първи етаж.
За да се постигнат здравословни условия на труд за работещите в седяща поза представители на ЦГ2 е необходимо да бъдат закупени ергономични офис столове, които да подсигуряват правилна стойка на тялото през целия ден. Този вид столове разполагат с регулиращи функции, които позволяват правилно кръвообращение и спират неприятното изтръпване или схващане през дългите часове на работа. Това ще елиминира чувството за умора и напрежение в гърба, което ще спомогне за повишаване на концентрацията и намаляване нивото на стрес.
За работещите в администрацията на втория етаж е необходимо да бъде подменено осветлението на площ от 264 кв.м. Луминисцентните тръби ще бъдат заменени с LED лампи, които са абсолютно безшумни, много по-икономични и с много по-добра осветяемост. Създаването на благоприятен микроклимат и здравословна работна среда ще спомогнат представителите на ЦГ3 да не чувстват целодневен дискомфорт от натрапчив шум или зрително напрежение. Физическото им състояние ще се подобри, ще се повиши тонуса им, което ще се отрази благоприятно върху тяхната работна ефективност.
Сградата в Стара Загора, в която се помещава централата на фирмата, е 25-годишна, двеутажна, масивна сграда, в която са разположени 2 големи склада, търговско помещение (магазин), административни помещения на първи и втори етаж, и други по-малки сервизни помещения. Осветителните тела в цялата сграда не са подменяни през този период. Ежегодно се извършват замервания на осветеността на помещенията, като те отговарят на нормативно определените минимуми, но светлината не е достатъчна за нормална работа на персонала. СТМ периодично препоръчва подмяна на старите лампи с нови, за да се предотвратят различни рискове за работещите, а и за да им се създадат здравословни условия на труд и нормален микроклимат.
Двата идентични склада са с площ от по 614 кв.м. и в тях се съхраняват не само стоките, които се търгуват, но и материалите за производство на различни електрически съоръжения и табла. Помещенията са с размери 40.5 м х 15.15 м. Стоките са разположени на огромни стелажи, монтирани по дължина на помещенията, на 4 реда. Осветителните тела са закачени на височина от около 3 м и се падат точно над редиците със стелажи. На практика, светлината не достига до коридорите между стелажите и това затруднява чувствително намирането на даден артикул. Осветителните тела са индустриални, с живачни/ натриеви лампи от по 110W, които изобщо не са ефективни. За да се постигнат препоръчаните от СТМ нива на осветеност, с цел осигуряване на здравословни условия на труд за работещите, и с цел преодоляване на проблемите на представителите на ЦГ4, е необходимо старите лампи да бъдат подменени с нови LED лампи 120WT. Техният монтаж не изисква допълнителни строителни дейности.
В търговското помещение, в окачен таван са вградени 9 осветителни тела 60х60 см, с луминисцентни тръби 4х18W с дросели, които аналогично на останалите, са на 25 години и с амортизирани светоотражатели. Осветителните тела са захванати за метална решетка над окачен таван. За да се преодолеят проблемите на представителите на ЦГ5 е необходимо да бъдат подменени всички осветителни тела с нови, LED, осигуряващи осветеност от 500 лукса. Тъй като новите модели лампи имат по-различна конструкция за закрепване, то те не могат просто да бъдат монтирани на мястото на старите. Необходимо е да се демонтира съществуващия окачен таван, да се преконфигурира цялата закрепваща конструкция, да се поставят новите осветителни тела, да се монтира нов окачен таван и да се боядиса. Това напълно ще елиминира здравословните оплаквания на работещите, ще повиши работния им комфорт, както и на клиентите в магазина. |
31 628.36
|
0.00
|
Осигуряване на социални придобивки за работещите в КОНТРАГЕНТ 35 ЕООД: Целта на дейността е да се създадат условия за хранене, преобличане и пълноценна почивка на работещите в складовете на фирмата (ЦГ6).
Електромонтьорите са най-важния екип на фирмата. На тях се крепи не само търговската дейност, но и производствената, която е свързана с изработката на електрооборудване, табла и др. Те участват активно и в консултантската дейност за изпълнение на проекти в областта на промишленото и гражданско електрозахранване, електроразпределение, електропренос, електроинсталации в сгради и т.н.
Електромонтьорите, комплектовача и стоковеда работят в двата склада на първи и втори етаж в сградата. Помещенията са огромни (по 614 кв.м.), слабо осветени и трудни за отопление. Работата им изисква да носят специално работно облекло и лични предпазни средства, които няма къде да съхраняват и специално място, на което да се преобличат. За целта използват помещението на банята на втория етаж. Затова е необходимо да им бъдат създадени добри условия за преобличане и пълноценна почивка. Освен това, тези служители нямат обособено място за хранене, а складовете не са подходящи за целта, поради което е необходимо да им се създадат условия за нормално хранене в обедната почивка.
В непосредствена близост до склада на втория етаж има баня с тоалетна и стая, която в момента се използва като склад за различни материали, които могат лесно да бъдат преместени в друго помещение. Стаята е с площ от 23,5 кв.м, а до нея има малко предверие (около 1,5 кв.м.) и още една тоалетна. Стаята е изключително подходяща за обособяване като кът за почивка на персонала (с размери 5.98 м х 3.93 м), съблекалня и столова за 10-12 човека.
В предверието може да се обособи зона за миене, в която да се монтират 1 долен шкаф с 2 врати 80х60 см с мивка и 1 долен шкаф с чекмеджета 40х60 см (+цокъл 120 см), вертикален, бързонагряващ смесител, 1 горен шкаф 60х30 см и бойлер 80 л.
Стаята е необходимо да бъде обзаведена с кухненски кът (1 долен шкаф с 2 врати 60х60 см, 1 долен шкаф с чекмеджета 60х60 см, 2 горни шкафа 60х30 см и съответния брой дръжки за вратичките), микровълнова фурна, голяма маса за хранене, 12 бр. сгъваеми столове за хранене, хладилник 360 л. с фризерна част и телевизор. Тъй като осветлението в стаята не е подходящо за целта, е необходимо да се поставят 4 бр. LED панелни лампи 24 W, с размери - 225x225x35 мм (+ 1 лампа в предверието). За отопление на помещението ще бъде най-подходящо поставянето на стенен конвектор, който да не отнема много от използваемата площ. За да се осигури възможност за нормално преобличане на работещите, ще бъдат закупени 4 бр. метални гардероби с по 3 заключващи се отделения. |
7 294.88
|
0.00
|