„Разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд съобразно спецификата на конкретните работни места в предприятието. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работни процеси на конкретните работни места. Обучение на лицата от целевата група насочено към внедряване на „зелени“ модели на организация на труд“.: Основната цел на настоящата дейност е насърчаване на грижата към околната среда и постигането на ресурсна ефективност в дейността на кандидата.
ВИТТЕ АУТОМОТИВ БЪЛГАРИЯ ЕООД е компания, в чиято бизнес концепция е заложено опазването на околната среда. С изпълнение на настоящата дейност дружеството възнамерява да надгради прилаганите мерки, свързани с намаляване на неблагоприятното въздействие върху околната среда, подобряване на ефективността на организацията, намаляване на отпадъците и на консумираните ресурси. Ръководството на компанията, счита, че работните места следва да отговарят на определени "зелени" модели за организация на труда, поради което в рамките на дейността са включени 675 лица, заети на трудово правоотношение на длъжност „Работник сглобяване на детайли“.
Предвижда се дейността да бъде възложена на външен изпълнител, който да идентифицира конкретните нужди на компанията, в съответствие със спецификата на дейността й и организацията на работните процеси. Предложените от избрания изпълнител "зелени" модели ще бъдат въведени в дейността на ВИТТЕ АУТОМОТИВ БЪЛГАРИЯ ЕООД, като всички заети лица, представители на целевата група бъдат инструктирани за съответните промени и насърчавани да следват и надграждат приложените мерки. За всяко работно място ще бъде изготвена "зелена" карта. Всяка „зелена“ карта ще съдържа набор от действия за изпълнение на работните процеси, водещи до положителен ефект по отношение на внедрените "зелени" модели.
Очаква се изпълнението на Дейност 1 да представлява крачка в усъвършенстването на цялостната екологосъобразна („зелена“) фирмена култура в предприятието.
Дейността включва следните четири етапа, които са задължителни и се реализират в посочената логическа последователност:
1.1. Преглед на моментното състояние на предприятието и организацията на трудовата дейност, свързана с прилагането на „зелени“ практики.
1.2. Разработване на „зелени“ модели на организацията на труда и работните процеси, съобразно спецификата на предприятието и конкретните работни места. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работните процеси на конкретните работни места.
1.3. Разработване/приемане на план от мерки за прилагане на „зелени“ модели на организация на работните процеси от ръководните органи на предприятието.
1.4. Въвеждане/прилагане в предприятието на нови, „зелени“ модели на организация на работните процеси и управлението на човешките ресурси, вкл. обучение на персонала за въвеждането на съответните промени. |
16 659.00
|
0.00
|
Осигуряване на колективни средства за защита на заетите: Адаптирането на работната среда е дейност, свързана в по-общ план с осигуряването на материалните условия, при които се извършва трудовият процес. Като предоставя работна сила за временно ползване от работодателя, работникът или служителят се поставя на негово разположение и под негово разпореждане в условията на работа, създадени в предприятието. Затова осигуряването на надлежни материални условия за осъществяването на трудовия процес е един от най-важните фактори за закрилата на труда на работниците и служителите, за опазването на техния живот и здраве и за ефективното осъществяване на производствения процес. Адаптирането представлява приспособяване, нагаждане на условията на работното място в контекста на работодателското задължение за осигуряване на здравословни и безопасни условия на труд.
От нормативна гледна точка правото за осигуряване на здравословни и безопасни условия на труд е прогласено в чл. 48, ал. 5 КРБ и е детайлизирано в чл. 275 и сл. От Кодекс на труда (КТ), в специалния нормативен акт – Закона за здравословни и безопасни условия на труд (ЗЗБУТ), както и в подзаконовите нормативни актове по прилагането на КТ и ЗЗБУТ. Здравословните и безопасни условия на труд могат да се определят като материални условия (сгради, машини, съоръжения, оборудване и др.), които предотвратяват и отстраняват вредното въздействие на работната среда при полагането на труда. Условията на труда са безопасни, когато позволяват трудовият процес да се осъществява така, че да се опазва физическата и психичната цялост на човешкия организъм от външно неблагоприятно въздействие. Условията на труда са здравословни, ако позволяват нормалното функциониране на човешкия организъм според естествените му биологични потребности. Изискванията за здравословни и за безопасни условия на труда са взаимно свързани. Те действат едновременно и имат за обща цел опазването на живота, здравето и работоспособността на работника или служителя.
Правото на работещите да работят в здравословни и безопасни условия на труд е гарантирано от огледалното задължение на работодателя да ги осигури. Съдържанието на задължението на работодателя за осигуряване на здравословни и безопасни условия на труд (чл. 275 и сл. КТ) включва предоставяне на финансови средства, проектиране, изграждане и експлоатация на веществените елементи на трудовия процес, както и възможност работникът или служителят да се ползва от тях. Обективно погледнато, не всички съществуващи опасности на работното място могат да се отстранят изцяло дори с използването на всички съвременни средства за това. Винаги ще съществуват неотстраними вредности в трудовия процес. В този смисъл е и нормативната формулировка в чл. 275, ал. 1 КТ: опасностите следва да се отстранят, да се ограничат или да се намалят. Ограничаването и намаляването на тези опасности означава вероятността от настъпването на вредностите в работната среда да се сведат до възможния минимум от тяхното настъпване, а ако все пак настъпят – неблагоприятното им въздействие да е по-малко.
Целта на настоящата дейност е повишаване здравето и безопасността на работниците и служителите във ВИТТЕ АУТОМОТИВ БЪЛГАРИЯ ЕООД, чрез осигуряване на колективни предпазни средства, отговарящи на идентифицираните в предприятието рискове.
От СТМ е извършена оценка на риска, която установява, че рискът от липса на надеждна ергономия е незадоволително и неефективно овладян. Отнася се за служители които работят на видеодисплей в офис – седяща работна поза и директни работници, работещи на машини и оборудване /работни станции, маси за проверка, спомагателни работни станции, администриране в производство/, на които е предвидена възможност за изпълнение на работата в седяща работна поза.
ПРОДЪЛЖАВА В ОПИСАНИЕ НА ДЕЙНОСТТА ЧАСТ 2 |
315 365.00
|
0.00
|
Осигуряване на колективни средства за защита на заетите - ЧАСТ 2: ПРОДЪЛЖЕНИЕ
Първата група са 242 човека, които имат следните трудови задължения: Въвеждане и обработване на данни на персонален компютър, в т.ч. работа с таблици, текстови документи, проектиране, чертане, изготвяне на справки и анализи, презентации, участие в конферентни срещи, участие в онлайн обучения и срещи, комуникация по електронен път и друга работа с физическа документация на хартия.
Втората група са 675 лица, които работят на сменен режим и използват 391 работни места, и които извършват:
-ръчно сглобяване на детайли и други съгласно работна инструкция;
-преглед на готова продукция с оглед, подреждане, маркиране и отчитане; оценка на качеството, преработка, разглобяване.
-административни задачи по въвеждане на данни за работния процес – началник смени.
За двете групи служители съществуват рискове, които са свързани със:
- статично натоварване при работа. Главата и гърбът се поддържат във фиксирано положение, определено от конфигурацията на екипировката на работното място (статично натоварване), а от друга страна – ръцете и китките извършват бързи, с висок темп движения.
- влошено оросяване, което се усеща като изтръпване на крайниците и отпадналост в мускулите.
- Мускулно-скелетните увреждания(МСУ), които могат да се дължат на неудобни работни пози поради:
* липса на опора за главата водеща до болки във врата, главата, умора и неправилно позициониране на погледа;
* невъзможността работещият да седне така, че да се облегне, което може да се дължи на ръст /дължина на бедрото/ и/или невъзможност да се постави стола така, че подлакътниците да влязат под плота на бюрото;
* невъзможност за прецизно регулиране на опората в областта на кръста;
* невъзможност за промяна на позата водещи до ограничаване притока на кръв;
* кожни раздразнения, запушване на пори на кожата, задържане на бактерии водещи до кожни инфекции;
* спарване, дължащо се на синтетична материя на седалка.
Длъжностите на двете групи работници и служители са детайлно изписани в т.9 Допълнителна информация на настоящия формуляр.
Предприетите до момента от работодателя мерки за създаване на физиологичен режим на труд и почивка и осигурените към момента работни столове за двете групи работници и служители не допринасят за ограничаване на идентифицираните рискове. Към настоящия момент служителите, работещи в седяща поза, използват столове, които не покриват съвременните ергономични стандарти, защото не се регулират спрямо индивидуалните им анатомични данни, което създава дискомфорт при и по време на работа. През повече от половината от установеното работно време тези служители са в принудителна седяща поза и са изложени на по-висок риск от възможни увреждания на опорно-двигателния апарат, гръбначни изкривявания и влошена кръвна циркулация на крайниците.
С цел намаляване на неблагоприятното въздействие на работещите при принудителна седяща работна поза в офисите и производството на компанията - възникване или влошаване на болести на костно-мускулната система; циркулаторни (съдови) проблеми в краката и др., СТМ препоръчва да се осигури:
*За първата група служители - администрация: Ергономичен стол в офисите като формата, размера, подвижността и нагласяемостта му трябва да бъдат съобразени с антропометричните характеристики на работещия, работната височина, работната поза и характера на трудовия процес.
Целта е намаляване напрежението във врата при работа с дисплей. Негативното влияние, което оказва този фактор е напрежение във врата, болка във врата и главата, умора. С цел намаляването на риска е необходимо предвиденият за закупуване ергономичен стол да притежава следните характеристики/ функции: Наличие на подглавник с възможност за регулирането му във височина и промяна на ъгъла.
ПРОДЪЛЖАВА В НАЧИН НА ИЗПЪЛНЕНИЕ |
0.00
|
0.00
|