Дейност 1 „Подбор и наемане на персонал за извършване на дейности по СЦ2“: Цел на дейността:
Целта на тази дейност е повишаване на здравната култура по отношение превенция на болестите при децата, вкл. на представителите от маргинализираните общности като ромите.
Предвидено е да се провеждат информационни кампании за подкрепа на лицата и техните семейства.
Целева група, обхваната от дейността са 140 деца в нужда и техните семейства.
В Специфична цел 2 са предвидени дейности, които предвиждат провеждане на информационни кампании, насочени към по-широк кръг от целевата група. Те са допълващи и надграждащи същинските социални услуги, които са планирани в проектното предложение по Специфична цел 3.
Описание на дейността:
Информационните кампании ще бъдат насочени към повишаване на здравната култура и мотивацията за здравословен начин на живот, повишаване на осведомеността на семействата за рисковите за здравето фактори и формиране на емоционалното-позитивното отношение на целевите групи по проекта към превенцията на болестите.
Кампаниите ще бъде реализирани чрез комплекс от комуникационни канали – социални мрежи, разпространение на информационни брошури и сформиране на фокус групи на територията на община Казанлък.
Изпълнението на кампаниите се очаква да постигне популяризиране на ползите от превенцията и до формиране на нагласи и навици за здравословен начин на живот, като у децата, така и у родителите.
Ще бъдат изготвени програми за превенция от външен изпълнител, а по проекта ще бъде назначен психолог, който ще ги използва и разпространява при индвидуални или групови консултации. Програмите ще допринесат за по-голяма нагледност и достъпност на информацията за представителите на целевата група.
В рамките на тази дейност ще се сформира провеждане на Фокус групи с родители и техните деца за разясняване на методите за превенция на болестите при децата. Дейността ще включва осигуряване на подкрепа на родителите и развиване на техните умения, нагласи и знания за осигуряване на най-благоприятна среда за опазване на здравето и насърчаване на физическото, социалното, емоционалното и познавателно развитие на децата още от най-ранна дестка възраст.
Ще се проведат няколко информационни срещи на деца и семейства с цел достъп до информация за осигуряване емоционалното и познавателно развитие на децата и тяхната бъдеща интеграция в обществото.
След информационните срещи всеки участник ще има възможност да получи индвидуална или групова консултация в зависимост от потребностите на съответно лице.
Етапи за изпълнение на дейността:
1. Подбор на персонал за извършване на дейностите по Специфична цел 2: 1-ви месец
2. Идентифициране на децата в нужда и техните семейства: стартира от 2-ри месец
3. Изготвяне на програми с конкретни мерки за повишаване на здравната култура по отношение превенция на болестите при децата: 2-ри месец
4. Провеждане на информационни кампании за подкрепа на деца и семейства, вкл. от маргинализираните общности като ромите: 3-26-ти месец
5. Провеждане на Фокус групи с родители и техните деца за разясняване на методите за превенция на болестите при децата: 3-26-ти месец
6. Изготвяне на графици и програма свързана с индивидуалните или груповите консултации: 3-26-ти месец
През първите два месеца ще се предвиждат подготвителни дейности, а именно подбор на персонал и идентифициране на целевата група. Идентифицирането ще продължи през целия период на проекта.
Предоставянето на услугите по СЦ 2 ще започне през третия месец. |
23 904.00
|
16 932.00
|
Дейност 2 „Подбор и наемане на персонал за извършване на дейности по СЦ3“: Цел на дейността:
Целта на тази дейност е наемане на подходящи специалисти и предоставяне на следните услуги:
- Услуги за ранно детско развитие - формиране на родителски умения; семейно консултиране и подкрепа, вкл. и по отношение на здравните аспекти; ранна интервенция за деца с увреждания и затруднения в развитието
- Интегрирани здравно-социални услуги за деца, вкл. с увреждания и с потребност от постоянни медицински грижи
Целева група: Деца в нужда и техните семейства - 140 деца от 3 до 11 години.
Описание на дейността:
Дейността ще бъде изпълнена чрез предоставянето на следните услуги:
1. Ранна интервенция на затрудненията в развитието и превенция на дефицитите в развитието - включваща различни консултации спрямо целевата група;
2. Оценка на развитието на деца от 3 до 11 години. Услугата ще се предостави на деца с риск от обучителни затруднения, както и техните близки, деца с различни видове увреждания, емоционално-поведенчески проблеми, нарушения в развитието, чрез осигуряване на необходимите специалисти по проекта.
3. Диагностична дейност. Извършване на индивидуална оценка на развитието на всяко дете от страна на нашия екип от специалисти с идентифицирани дефицити от предните дейности, както и на децата с рискови показатели. Оценката включва преглед на документите на детето - вкл.медицински, интервю с родителите и обследване на детето чрез пряко наблюдение и взаимодействие в терапевтична среда.
4. Изготвяне на терапевтични планове за логопедични и психологични намеси, включително орофациална терапия, които са фокусирани върху детето, съобразени с възраст и дефицити.
5. Провеждане на комплексна терапевтична дейност за деца със СОП от логопед, психолог, учител, арт терапевт- групова и индивидуална работа на терен в центъра, съгласно график - пряка работа с децата изоставащи в психомоторното развитие и техните семейства, включително рехабилитация.
6. Провеждане на групови терапевтични занимания за стимулиране на ранното детско развитие - група за психомоторно развитие, група за споделено внимание и игра, група за функционална комуникация и адаптивни умения, сензорни дейности, арт-терапевтични групи и тактилно творчество, група за емоционално и социално развитие.
7. Индивидуални консултации за родители с психолог, логопед, учители и други специалисти, според потребностите на целевата група-предоставяне на практически указания и насоки на потребителите и техните семейства с цел осигуряване на система от продължаващи действия в домашни условия.
8. Изготвяне на програми за изпълнение в домашни условия, дидактични и терапевтични разработки и производство на методически материали за лечение и корекция.
Етапи на изпълнение:
1. Подбор на персонал за изпълнение на дейностите по СЦ 3: 1-2-ри месец
2. Идентифициране на децата от целевата група: стартира от 2-ри месец
3. Предоставяне на услуги за ранно детско развитие и интегрирани здравно-социални услуги: 3-26-ти месец
През първите два месеца се предвиждат подготвителни дейности, а именно подбор на персонал и идентифициране на целевата група. Идентифицирането ще продължи през целия период на проекта.
Предоставянето на услугите по СЦ 3 ще започне през третия месец.
Описанието на дейността продължава в Дейност 2 - ПРОДЪЛЖЕНИЕ. |
252 912.00
|
162 901.12
|
Дейност 3 „Планирани дейности по СЦ2“: Цел на дейността:
Целта на тази дейност е да се предвидят всички присъщи разходи, свързани с изпълнение на проектните дейности, които са в размер на 40% от допустимите преки разходи за персонал в СЦ 2.
Без тези раходи не биха могли да се извършват предвидените проектни дейности.
Описание на дейността:
1. С цел качествено изпълнение на предвидените в проекта дейности и услуги ще бъдат изготвени програми за превенция на болестите при децата, вкл. на представителите от маргинализираните общности като ромите от външен изпълнител. Тези програми ще бъдат използвани и разпостранявани от назначеният по проекта психолог при провеждане на индвидуални или групови консултации. Програмите ще допринесат за по-голяма нагледност и достъпност на информацията за представителите на целевата група. Дейността ще бъде възложена на външен изпълнител.
2. За нуждите на дейностите по СЦ 2 се предвиждат канцеларски материали и консумативи. Дейността ще бъде възложена на външен изпълнител.
3. За по-голяма нагледност при провеждане на информационните кампании е предвидено изработавнето и отпечатването на 500 бр. брошури. Дейността ще бъде възложена на външен изпълнител.
4. Предвидени са разходи за организация и управление на проекта, както и за неговата видимост, прозрачност и комуникация. Дейността ще бъде възложена на външен изпълнител.
Планираните дейности по СЦ2, които ще се разходват от единната ставка са следните:
1. Разработване на програми с конкретни мерки за повишаване на здравната култура по отношение превенция на болестите при децата
2. Закупуване на материали и консумативи
3. Изработка на 500 брошури
4. Разходи за организация и управление
5. Разходи за видимост, прозрачност и комуникация
Етапи на изпълнение:
1. Провеждане на процедури за избор на изпълнители по реда на глава четвърта от ЗУСЕФСУ и ПМС № 160/01.07.2016 г.: 1-ви месец
2. Сключване на договори с избраните изпълнители: 2-ри месец
3. Реализиране на дейностите: 3-26-ти месец |
9 561.60
|
6 772.80
|
Дейност 4 „Планирани дейности по СЦ3“: Цел на дейността:
Целта на тази дейност е да се предвидят всички присъщи разходи, свързани с изпълнение на проектните дейности, които са в размер на 40% от допустимите преки разходи за персонал в в СЦ 3.
Без тези раходи не биха могли да се извършват предвидените проектни дейности.
Описание на дейността:
1. С цел качествено изпълнение на предвидените в проекта дейности и услуги ще бъдат проведени: 1 въвеждащо обучение и 4 надграждащи обучение и супевизия на персонала. Въвеждащото обучение ще посочи правата, задълженията и отговорностите на всеки участник в предоставянето на интегрирани здравно-социалните услуги. Предвид факта, че целевата група са представители на уязвимите групи е необходимо специалистите да преминат обучение за придобиване на умения и знания във връзка с консултирането на родители с толерантно отношение, уважение и признание на достойнството на всеки човек, общност и група. В темите ще бъдат включени изискванията на новия Закон за социалните услуги, Правилника за неговото прилагане и Наредбата за качеството на социалните услуги. Дейността ще бъде възложена на външен изпълнител.
2. За нуждите на дейностите по СЦ 3 се предвиждат режини разходи, наем и подръжка на помещенията. Предвидени са и канцеларски материали и консумативи, както и разходи за гориво за транспорт на персонала при работа на терен. Дейността ще бъде възложена на външен изпълнител.
Терапевтичен център „Светулка-1” разполага с богата материална база под наем и оборудване, които ще се ползват за извършване на проектните дейности, защото интериорът на помещенията е съобразен със спецификата на дейностите. Материална база се състои от:
- стая за психомоторни дейности и групи за игра
- стаи за групова работа с деца и родители и арттерапевтични модули
- обособен кабинет за занимателна игрова терапия - в кабинета се осигуряват различни тематични играчки
- терапевтичен кабинет – за говорна терапия, психолого-педагогическа работа, обучение на деца с увредено зрение и/или слух
- офис стая за екипа
- стая за работа с родители
- Ресурсна библиотека - детски книжки и специализирана литература за родители
- Ресурсна игротека – детски играчки и помощни средства;
- Технически средства и оборудване: компютри, принтер, телефони, мебели (бюра, столове, шкафове), офис техника
- Транспортно средство за провеждане на дейностите
Материалната база се ползва под наем и затова са предвидени разходи за наем в бюджета.
3. Предвидени са разходи и за организация и управление на проекта, както и за неговата видимост, прозрачност и комуникация. Дейността ще бъде възложена на външен изпълнител.
4. За по-успешна комплексна подкрепа на децата от целевата група ще бъдат необхдоми работни материали, консумативи - играчки, арт материали и др., които ще бъдат в помощ на специалистите - учители, логопеди, психолози, арт терапевти и др. Дейността ще бъде възложена на външен изпълнител. Закупените материали ще се използват в рамките на допустимите дейности, а не за материално стимулиране на целевата група.
Етапи на изпълнение:
1. Провеждане на процедури за избор на изпълнители по реда на глава четвърта от ЗУСЕФСУ и ПМС № 160/01.07.2016 г.: 1-ви месец
2. Сключване на договори с избраните изпълнители: 2-ри месец
3. Реализиране на дейностите: 3-26-ти месец |
101 164.80
|
65 160.44
|
Дейност № 2 – ПРОДЪЛЖЕНИЕ: Дейността ще бъде изпълнена чрез предоставянето на следните услуги:
1.Ранна интервенция на затрудненията в развитието и превенция на дефицитите в развитието.
Включва консултиране и обучение на родители на деца от 3-11 години, които имат увреждане или са в риск от развитие на увреждане, или имат друга специална нужда, която влияе на развитието им, деца с комуникативни, обучителни и емоционално-поведенчески разстройства. Услугата ще се предоставя чрез домашни посещения от мобилен екип консултанти по ранно детско развитие - психолог и логопед.Правят се оценки на силните страни, потребностите, чрез въпросници за семейството и развитието на детето и се определят заедно единни цели за работа в партньорство.
2.Оценка на развитието на деца от 3 до 11 год.
Избор на подходящ стандартизиран инструмент за оценка на развитието DESK 3-6 - Осигурява информацията за прогреса на детето в различните области на развитие – физическо, езиково, когнитивно, социално-емоционално.Идентифицира децата, които се нуждаят от подкрепа или допълнителна диагностика.Дава сигурност на родителите, че развитието на детето е оценено по надежден и валиден начин. Помага на специалистите да индивидуализират работата си с децата, които иначе имат сходни характеристики. Идентифицира как определена програма или интервенция влияе върху различните области от развитието на децата, които участват в нея.
Екипът за предоставяне на услугата включва логопеди, психолози, учители.
3.Диагностична дейност.
Извършване на индивидуална оценка на развитието на детето от страна на всички специалисти с идентифицирани дефицити от предните дейности, както и на децата с рискови показатели. Оценката включва преглед на документите на детето- вкл.медицински, интервю с родителите и обследване на детето чрез пряко наблюдение и взаимодействие в терапевтична среда. Оценка на индивидуалните потребности на децата с идентифицирани дефицити в развитието.
4.Изготвяне на терапевтични планове за логопедични и психологични намеси, включително орофациална терапия, които са фокусирани върху детето, съобразени с възраст и дефицити–въвеждане на орофациална терапия TALK TOOLS - от психолог и логопед.
5.Провеждане на комплексна терапевтична дейност за деца със СОП от логопед, психолог, ерготерапевт, арт терапевт -групова и индивидуална работа на терен в центъра, съгласно график.Пряка работа с децата изоставащи в ПМР и техните семейства, включително рехабилитация. Провеждат се рехабилитационни сесии, двигателна терапия за подобряване и нормализиране на мускулния тонус, улесняване на активни и пасивни движения, поддържане на симетрията на тялото, дължината на мускулите (за предпазване от контрактури и деформации).
6.Провеждане на групови терапевтични занимания за стимулиране на ранното детско развитие - група за психомоторно развитие, група за споделено внимание и игра, група за функционална комуникация и адаптивни умения, сензорни дейности, арт-терапевтични групи и тактилно творчество, група за емоционално и социално развитие.Водят се от логопед. С помощта на артзаниманията децата усвояват артистични умения и изразяват себе си чрез средствата на изобразителното изкуството, музиката и театъра. Според възможностите на детето се работи за развитие на глобалната моторика, сетивните възприятия, пространствена ориентация, развитие на зрителната памет, насърчаване на волята и самостоятелността при изпълнение на творческите задачи.
7.Индивидуални консултации за родители с психолог, логопед, учители, според потребностите на целевата група.
Специализираната консултативна работа включва предоставяне на практически указания и насоки на потребителите и техните семейства с цел осигуряване на система от продължаващи действия в домашни условия.
8.Изготвяне на програми за изпълнение в домашни условия, дидактични и терапевтични разработки и производство на методически материали за лечение и корекция.
Програмите се разработват в съответствие с потребностите на целевите групи от всчики специалисти, включени в проекта. |
0.00
|
0.00
|