Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 59 332 дървета
English

Програма: Развитие на човешките ресурси 2021-2027

Район за планиране: Всички

Описание

Проектът предвижда предоставяне на специализирани услуги за ранно детско развитие на деца от аутистичня спектър, с цел интегрирането им в обществото и подобряване начина на живот. При изпълнение на дейностите по проекта ще се насърчи разработването и прилагането на програми и мерки насочени към децата от аутистчиния спектър, ще се предоставят и специализирани услуги за подобряване на равния и навремен достъп и до социална закрила.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Подбор и наемане на персонал за извършване на дейности по СЦ2: Предвижда се да бъдат включени две поддейности от СЦ 2, а именно: Поддейност 1.2: Разработване и прилагане на програми за превенция на деца от аустистичния спектър - цели се разработването и прилагането на програми за превенция за деца от аутистичния спектър, чрез които заинтересованите страни, като родители, педиатъри, възпитатели в детски гради и преподаватели да могат да идентифицират в ранна детска възраст потенциално аутистично поведение. Изключително важен момент за бъдещо включване на дете от аутистичния спектър в обществото като пълноправен член е неговото навреммено диагностициране. Колкото в по-ранна възраст се установи, че едно дете е с потенциални симтопи на аутистчно или поведенческо разстройство, толково по-бързо и успешно то ще се интегрира в обществото. За съжаление в България трудно се идентифицират деца от аутистичния спектър под 3 години, поради липса на медицинска практика и най-вече липса на знания. Целта на програмите за превенция на деца от аутистичния спектър е възможно най-ранно откриване на първите симтопми, за да може още в ранна детска възраст да бъдат прилагане качествени социално-интегрирани услуги. Поддейност 1.3: Мерки за повишаване на здравната култура по отношение превенция на болестите при децата от аутистичния спектър - целта на поддейността е да се приложат знания за постигане на по-добра здравна култура на педиатрите и медицинските сестри в детските заведения, така, че своевременно да откриват потенциални поведенчески проблеми, а и от там бързо и адекватно насочване към конкретни специалисти и социално-интегрирани услуги. Аутистичния спектър е доста всеобхватно понятие, което върви паралелно и в следствие от други физически заболявания, например като: детски гастрит, алергии, сърдечни заболявания, изоставяне във физическото развитие и пр. За да може един детски лекар или медицинска сестра да идентифицира симптоматика на аутистичния спектър е наложително да бъдат приложени мерки за повишаване на здравната им култура. По този начин ще може да се осигури навременна превенция, като по този начин да се предостави шанс на децата да се интегрират в обществото като пълноправни граждани. За изпълнение на поддейностите ще бъдат назначени на трудов договор, на 4-часов работен ден четирима екперта на длъжност Психолог, Логопед, Ерготерапевт и Специален педагог. Тяхна ще бъде отговорността за разработавнето и прилагането на програми за превенция на деца от аутистичния спектър и за прилагане на мерки за повишване на здравната клутура по отношение на превенцията за болести при децата от аутистичния спектър. 82 800.00 0.00
Подбор и наемане на персонал за извършване на дейности по СЦ3: Предвижда се да бъдат включени две поддейности от СЦ 2, а именно: Поддейност 2.1: Предоставяне на услуги за ранно детско развитие - цели се предоставят високоспециализирани услуги за ранно детско развитие на деца от аутистичния спектър. Предоставянето на целеносочени услуги за ранно детско развитие е единствения възможен шанс на децата от аутистичния спектър да бъдат интегрирани в обществото като пълноправни членове, да могат да се обучават, да получат работа, да имат семейства и да са активни социално-икономически обекти. В процеса на предоставяне на услуги ще бъдат включени доказани международни методи, като: Приложно Поведенчески Анализ (ППА). ППА включва множество техники. Тези техники се прилагат към поведението в контекста на средата и ситуацията, в които то се случва. Това позволява да определим каква е целта на дадено поведение и да разработим стратегии, чрез които да се научат нови, социално приемливи и ефективни начини за общуване, самообслужване, игра и справяне в учебна и социална среда. Подходът към всяко дете е индивидуален, позитивен, мотивиращ и съобразен с неговите нужди. PECS – Picture Exchange Communication System. Системата има за цел изграждането на независима комуникация, обучавайки детето да общува с помощта на стимулиращи и подкрепящи стратегии. Това е световно признат, уникален, комуникативен пакет за хора от аутистичния спектър, както и за хора с нарушения в развитието, близки до тези от спектъра. PECS работи успешно в диапазон от всякакви възрастови групи, демонстриращи различни комуникативни, когнитивни и физически нарушения и може да доведе и до развитие на реч. PECS се състои от 6 последователни фази, които следват ясен модел на научаване, събиране на данни и отчитане на напредъка. Ерготерапията основно работи с тялото и неговите анатомични субстрати и функции: кости, стави, мускули, седемте сетивни групи, централна, периферна и автономна нервна система, вътрешни органи. Децата с аутизъм имат затруднения да усещат собственото си тяло и чрез него да взаимодействат с околната среда. Подкрепата на такива деца е най-важният постулат на ерготерапията. Ерготерапевтът използва комбинация от психологически, неврологични и рехабилитационни похвати с цел да повлияе, закрепи и усъвършенства уменията на детето да произведе прецизен и съответен на ситуацията моторен отговор на безопасен стимул. Floortime - Програмата следва изцяло естественото развитие на всяко дете, състои се от шест нива и има за цел да изгради функционални умения в следните сфери: саморегулация – способността на тялото да се справя адекватно със заобикалящата го среда; поставяне на основите за социално-емоционални взаимоотношения; насърчаване на взаимна комуникация (преднамерена двупосочна комуникация. развитие на способността за справяне с трудности, възникнали от средата; Начало на символно мислене и емоционалност; Използване и свързване на различни идеи (емоционално и символно мислене, логика и чувство за реалност); Обучение на родителите: За включването на родителя в сесиите е необходимо да се прецени доколко това е важно за напредъка на детето, какви са целите, дали би възпрепятствало протичането на учебната сесия, както и формата на включване на родителя. Логопед: Логопедът може да се включи на всяко ниво от работата с детето като се взимат предвид заявката на родителите, очакванията им от работата с логопед, преценката на специалистите и приоритизирането на целите в зависимост от индивидуалните особености на детето и интензивността на посещенията. За изпълнение на поддейностите ще бъдат назначени на трудов договор, на 4-часов работен ден двама екперта на длъжност Психолог и 2-ма експерти на 8-часов трудов договор на длъжност Логопед и Ерготерапевт. Тяхна ще бъде отговорността ще бъде предоставянето на специализирани услуги по ранно детско развитие на деца от аутистичня спектър. 124 200.00 0.00
Планирани дейности по СЦ2: Планираните дейности по СЦ 2, представляващи Единна ставка ще бъдат насочени към управление и отчитане на проектното предложение, подготовка и разпространение на материали по публичност, визуализация и информиране на обществеността за целите и резултатите на проекта. В тази дейност ще бъдат включени и разходи за матеирали и консумативи необходими за разрабтването и прилагането на програмите и мерките за превенция, насочени към децата от аутистичния спектър. Планира се разработените програми и мерки да бъдат на електронен носител в интерактивен вид, който да е лесно достъпен и в същото време да отразява промлемите и нуждите на децата от аутистичния спектър по един по-запомнящ се и иновативен начин. Целта е лесно възприемане на програмите и мерките и адекватното им прилагане извън рамките на проекта. 33 120.00 0.00
Планирани дейности по СЦ 3: Планираните дейности по СЦ 3, представляващи Единна ставка ще бъдат насочени към управление и отчитане на проектното предложение, подготовка и разпространение на материали по публичност, визуализация и информиране на обществеността за целите и резултатите на проекта. В тази дейност ще бъдат включени и разходи за матеирали и консумативи необходими за предоставянето на услуги по ранно детско развитие на децата от аутистичния спектър. Планират се и въвеждащи и надграждащи обучения, вкл. и супервизия на експертите в Сдружение Тацитус. 49 680.00 0.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.