Дейност 1. Разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд съобразно спецификата на конкретните работни места в предприятието. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работни процеси на конкретните работни места. Обучение на лицата от целевата група насочено към внедряване на „зелени“ модели на организация на труд.
: Цел на дейността: прилагане на „зелени“ модели на организация на труд. Дейността е насочена към въвеждане на „зелени“ модели на организация на работните процеси, които имат връзка с повишаване на ресурсната ефективност, намаляват въздействието върху околната среда, повишават устойчивостта на предлаганите продукти и услуги. За РОСТЕР ООД тази дейност е от първостепенно значение, тъй като процеса на преход към "зелена" икономика, запазването и/или създаването на "зелена" заетост и "зелени" производствени процеси са ключови фактори за постигането на икономическо и социално развитие на дружеството. В прехода към екологосъобразна икономика, подчертан акцент дружеството поставя върху зелените модели на организация, и в тази връзка е важно да се предвидят новите и нововъзникващите рискове за БЗР включително по отношение на екологосъобразните работни места. Тези работни места следва да са от полза не само за околната среда, но и за работниците. За тази цел компанията планира въвеждане на промени в работата на отделни работни единици в предприятието, насочени към намаляване на използваните ресурси, въвеждане на практики за опазване на околната среда, осигуряване на по-екологосъобразна работна среда на един или повече взаимосвързани процеси, и което касае 40 конкретни работни места.
За да постига стопанските си цели дружеството използва разнообразни ресурси, които могат да бъдат обособени в следните основни групи: 1.)суровини, горива , енергия. 2.)сгради/бази, машини, съоръжения, инструменти, транспортни средства. 3.)човешки ресурси - работници/служители, като в този контекст усилията за опазване на околната среда са и тясно свързани и с осигуряване на безопасни и устойчиви работни места в дружеството. Всяка от посочените групи ресурси е важен елемент от производствените процеси на дружеството. Чрез дейността се очаква да бъдат въведени нови „зелени“ модели, свързани с подобряване на ефективността на ресурсите, намаляване на въздействието върху околната среда. В контекста на прехода към неутрална по отношение на климата икономика, новите модели и подсистемите свързани с прилагане на нови зелени практики, включително по отношение на работните места и човешките ресурси, изискват промени в моделите на работа и тенденциите в процесите, задачите и уменията на работната сила, чрез насърчаване по-ефективното използване на ресурсите. Тази дейност се състои от четири етапа, които ще се реализират в посочената логическа последователност:
1.1. Преглед на моментното състояние на предприятието и организацията на трудовата дейност, свързана с прилагането на „зелени“ практики.
1.2. Разработване на „зелени“ модели на организацията на труда и работните процеси, съобразно спецификата на предприятието и конкретните работни места. Изготвяне на
„зелени“ карти за организация на работните процеси на конкретните работни места.
1.3. Разработване/приемане на план от мерки за прилагане на „зелени“ модели на организация на работните процеси от ръководните органи на предприятието.
1.4. Въвеждане/прилагане в предприятието на нови, „зелени“ модели на организация на работните процеси и управлението на човешките ресурси, вкл. обучение на персонала за въвеждането на съответните промени.
Дейността ще се възложи на изпълнител, с достатъчен капацитет и опит за реализирането на такива дейности. Качественото въвеждане/прилагане на нови, „зелени“ модели на организация на работните процеси и управлението на човешките ресурси, вкл. обучение на персонала за въвеждането на съответните промени, което е заложено в тази дейност е от голямо значение за проекта и за цялостното развитие на компанията. В тази връзка, кандидатът ще направи внимателен избор на изпълнител, съобразно изискванията по реда на Глава четвърта от ЗУСЕФСУ (при спазване изискванията на акта по чл. 54 от ЗУСЕФСУ). Изискванията към външният доставчик на услугата ще бъде да има необходимият експертен капацитет и опит в изпълнение на тези дейности. |
8 000.00
|
0.00
|
Дейност 2.Закупуване на лични предпазни средства и специално работно облекло за работещите в Ростер ООД: Цел на дейността: Закупуване на нови, по-висок клас ЛПС и СРО и осигуряване на по-ефективна защита на работещите при установен риск на работното място, с което ще се реализира общата и част от специфични цели на проекта. Въз основа на извършената оценка на риска на работните места и представения към проектното предложение списък на работните места и видовете работи, за служителите включени в проекта ще бъдат закупени ЛПС и специално защитно работно облекло. Броят лица от целевата група, към които е насочена дейността е определен на 188 работещи, съобразно необходимостта и спецификите на всяка длъжност.
Дейността пряко кореспондира с целите на проекта/процедурата за предоставяне на БФП, както и съответства на контролна мярка 3 от Програмата за минимизиране на риска в Ростер ООД за периода 2023 г.-2025 г (част Б План за реализиране на мерки в средносрочен и дългосрочен период).
Дейността на дружеството изисква използването на по-висок клас ЛПС и СРО поради множеството едновременно влияещи неблагоприятни фактори на работната среда.
Това предполага комбинирана защита срещу няколко едновременно действащи фактора(неблагоприятен микроклимат, влага, прах, шум, грапави повърхности, различни по вид замърсители и т.н.). Разрушаването на сгради и съоръжения е свързано с рискове за работниците на обектите. За Ростер ООД осигуряването на висококачествено специализирано защитно облекло и лични предпазни средства е важно условие за гарантиране безопасността на работниците. Дейността позволява да се осигури най-добрата защита на служителите от вредните и опасни фактори на работната среда поради естеството на извършваните дейности .Видът и количеството на личните предпазни средства и специалното работно облекло, които ще бъдат закупени ,се определят в съответствие с резултатите от оценката на професионалните и здравни рискове на конкретните работни места и Утвърден списък на работните места, при които се използват ЛПС /СРО. Взети са предвид основните предпоставки по отношение на параметрите на работната среда. Дейността предвижда : Закупуване на висок клас предпазна екипировка – каска, предпазни обувки, ръкавици. За операторите на машините, които са изложени на високи нива на шум- индивидуална защита на слуха. Поради голямото количество прах, която се отделя при работа за работещите са предвидени високо качествени защитни маски. Планираните ЛПС и СРО са с качествено по-добри параметри от наличните към момента. Всички ЛПС и СРО имат надграждащ ефект, съобразени са с броя на хората, заемащи съответните длъжности, за които са констатирани рискове на работното място. Закупуването на ЛПС и специално работно облекло се отнася за периода, планиран за изпълнение на проекта и отговарят на оценката на риска, вписани са в утвърдения списък на работните места и видовете работи, при които се използва ЛПС и специално работно облекло.
Закупените по проекта ЛПС и СРО ще отговарят на нормите и изискванията за осигуряване на безопасност и опазване на здравето, съдържащи се в приложимите за лични предпазни средства нормативни актове. Дейностите по закупуване и доставка на лични предпазни средства и специално работно облекло ще бъдат извършени след провеждане на процедура за избор на изпълнител в съответствие със заложената в бюджета стойност, по реда на Глава четвърта от ЗУСЕФСУ (при спазване изискванията на акта по чл. 54 от ЗУСЕФСУ)
Дейността ще бъде изпълнена в следните етапи: 1.Определяне на техническите характеристики на планираните за закупуване лични предпазни средства (ЛПС) и специално работно облекло (СРО) съгласно списъка на работните места и видовете работа, за които се осигуряват СРО и ЛПС.. 2. Избор на изпълнител съгласно действащата нормативна уредба; 3. Сключване на договор за доставка; 4. Доставка на ЛПС и СРО, оценка на съответствието с изискванията на планираните СРО и ЛПС, подписване на двустранен приемно-предавателен протокол; 5. Предоставяне на работниците и служителите за ползване закупените ЛПС и СРО. |
137 929.11
|
0.00
|
Дейност 3. Закупуване на средства за колективна защита за работещите в Ростер ООД : Цел на дейността: Осигуряване на безопасност. Тази дейност кореспондира пряко с целите на проекта/процедурата, за предоставяне на БФП, както и с контролни мерки, 8, 9, 12 от Програмата за минимизиране на риска в Ростер ООД за периода 2023 г.-2025 г (част Б План за реализиране на мерки в средносрочен и дългосрочен период. Човешкият фактор е от изключителна важност, защото има опасност от увреждане на здравето и фатални инциденти при извършването на работните дейности. Именно поради високите рискове, които процесите в дружеството предполагат, от съществено значение за безопасността и сигурността на работещите. В тази връзка мерките за колективна защита следва да бъдат внимателно планирани и щателно следвани, за да се осигури безпроблемното протичане на процесите по разрушаване. Разрушаване на сгради, по същество, представлява събарянето, разглобяването и цялостното премахване на сграда или конструкция.Чрез дейността се планират следните мерки: Мярка 1. Защита от навлизане в опасна зона (Ограждения – плътни). Тяхното предназначение е да не допускат човека в опасната зона. Опасни зони при осъществяването на дейността са всички места където се извършват потенциално опасни дейности с предпоставка за увреждане на работещи (пряко и непряко ангажирани) - извършване на огневи работи, разрушаване на сгради и инфраструктурни елементи (с взривен или механичен способ), демонтаж на едрогабаритни конструкции и производствено оборудване, зони на изкопни работи, каскади и денивелации образувани в процеса на събаряне и др. Мястото за депониране на отломките също трябва да е оградено и до него не се допускат работници. Когато се изисква присъствието им заради извозване на депонирания материал, се прекратяват всички дейности. В тази част на работната площадка трябва да има ограничение на достъпа, за да се предотвратят евентуални рискове. Това по същество е следващата, след елиминирането, защитна мярка за ограничаване на потенциала на възникващите опасности, за нанасяне на вреда. Мярка 2. Защита при работа в ограничени пространства: (Газ-детектори /анализатори) Тяхното предназначение е за предупреждаване при достигане на опасни концентрации на токсични и взривоопасни газове. Опасни за хората могат да станат всички газове в случай, че концентрацията им падне или надвиши определени граници. Някои газове стават взривоопасни при надвишаване на определена граница. Високорисковите дейности, които извършват работниците на обектите, от жизненоважно значение е осигуряването на екипите с газ-сигнализатори, като 1 уред е достатъчен на група от 7 работника. Мярка 3. Защита от пожар и взрив- Осигуряване на преносими /возими (шлангове ; огнезащитни одеяла за защита зоната на заваряване и рязане от пръски, искри и разтопен метал). Рязането на различни тръбопроводи и резервояри с цел тяхното премахване, може да доведе до неочаквано възпламеняване, или дори взрив, при наличието в тях на остатъчни количество лесно запалими течности и/или газове и пари. За целта е необходимо да се предприемат адекватни превантивни мерки и осигуряване на готовност за реакция от страна на персонала.
Мярка 4. Защита от падане от височина и падане при придвижване по стълби или наклон (осигурителни линии). Основната цел е да се осигури надеждна защита при работа на височина, коята е неразделна част от естеството на работа на пряко ангажираните в демонтажа на промишлено оборудване и съоръжения (резачи метал, строителни работници, общи работници). Осигурителните линии се ползват успоредно с работните площадки за работа на височина и се ползват за допълнителна защита.
Мерките осигуряват по-добри и безопасни условия на труд на работниците и пряко влияят върху подобряване качеството на работните места и рефлектират положително върху производителността на труда.
Мерките по осигуряване на ергономия на работното място, продължават като описание в Дейност 3. / Продължение : Закупуване на средства за колективна защита-ергономични офис столове за административния персонал. |
62 851.65
|
0.00
|
Дейност 3. / Продължение : Закупуване на средства за колективна защита-ергономични офис столове за административния персонал : Столът е един от основните елементи на работното място. За да се избегне развитието на различни проблеми в гърба е важно използването на ергономичен стол, който поддържа кръста и подпомага цялостната стойка. Служителите на административни и административно технически длъжности прекарват седнали на офис столове средно по 8 часа на ден, поради което тяхното качество е от решаващо значение за здравето им, особено при болки в гърба или шията. Те могат да се усилят и да внесат много дискомфорт, както и да повлияят на качеството на работата. Ергономичните офис столове, когато са нагласени така, че да прилягат на индивидуалните мерки на тялото на служителя, създават и балансират правилната му поза в седнало положение. Заедно с правилното разположение на бюрото и другите офис принадлежности, ергономичен стол ще спомогне за предотвратяване на умората и натоварването на тялото. Комфортният ергономичен офис стол позволява служителите да се съсредоточават върху работата си и да я вършат по-добре и пълноценно.
Трите най-важни елемента, които ще се имат предвид при избора на офис столове са:
1. Седалката: като размер трябва да е достатъчно широка, за да може да се седне спокойно в средата и да има достатъчно пространство отстрани. Предната й част трябва да е наклонена надолу, за да не притиска краката зад коленете и да не затруднява кръвообращението в краката, а дълбочината й не трябва да затруднява използването на облегалката.
2. Облегалката: един от ключовите елементи за всички офис столове. Трябва да приляга към гърба и да подпира кръста. Желателно е да бъде с регулируем наклон и да има възможност за регулиране на твърдостта и фиксацията или подвижността на облегалката в зависимост от теглото на ползващия стола. Височината също трябва да трябва да се регулира и да е с дължина, достатъчна да покрие поне гърба.
3. Подлакътници: трябва да позволяват на ползващия да заеме удобна позиция, с лакти, сгънати под ъгъл от 90 градуса и да служат за опора на лактите и ръцете. Желателно е тяхната височина и положение да могат да се регулират и да могат да се отделят от седалката. Тъй като служат за опора при изправяне, трябва да бъдат и здрави. Използваните към момента в предприятието офис столовете са от най-нисък клас и съответно не могат да покрият основните ергономични изисквания. При продължително седене (служителите работят на 8 часов работен ден) се усеща силен дискомфорт.
Съгласно оценката на риска и програмата за минимизиране на риска е необходимо компанията да осигури подходящи средства за колективна защита – ергономични офис столове за служителите на седящи позиции с цел намаляване на ергономичните рискови фактори. За целта е необходимо да се закупят ергономични столове за 30 служители на следните длъжности : касиер- 1бр, търговски помощник- 2 бр, икономист, организация и управление-1 бр, главен счетоводител-1 бр, оператор, въвеждане на данни-5 бр, служител,човешки ресурси-1 бр, икономически директор-1 бр, технически секретар- 1 бр, еколог- 1 бр, счетоводител, оперативен-2 бр, административен специалист с контролни функции-2 бр ,р-тел човешки ресурси 1 бр, организатор, обработка на производствена информация-6 бр, мениджър отдел, администрация-1 бр, офис мениджър-1 бр, мениджър покупки/продажби- 1 бр, специалист, иновационни дейности- 2 бр. |
0.00
|
0.00
|