Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 59 442 дървета
English

Програма: Развитие на човешките ресурси 2021-2027

Район за планиране: Всички

Описание

„ЛЕС КОМЕРС 94“ ЕООД, гр. Шумен е предприятие с вече тридесетгодишна история с основен предмет на дейност производство на дървени палети тип „европалет“, опаковки за промишлени стоки – сандъци, капаци и основи, както и на пелети от отпадъчен дървен материал.
Новите предизвикателства, свързани с осъществяването на прехода към климатично неутрална икономика и променящите се модели на работа, налагат динамично адаптиране на предприятието към променящите се нужди на икономиката и пазара на труда. Подкрепата на ПРЧР 2021-2027 за адаптиране на работниците, предприятията и предприемачите към промените ще подпомогне съществено този процес.
Проектното предложение на кандиата „Подобряване условията на труд и социални придобивки за заетите в ЛЕС КОМЕРС 94 ЕООД“ по процедура BG05SFPR002-1.004 „Адаптирана работна среда“ включва следните дейности:
-Разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд съобразно спецификата на конкретните работни места в предприятиятието, изготвяне на „зелени“ карти за организация на работни процеси на конкретните работни места и обучение на лицата от целевата група насочено към внедряване на „зелени“ модели на организация на труд.
-Закупуване на лични предпазни средства (ЛПС) и специално работно облекло. 
-Осигуряване на колективни предпазни средства за модернизация и обезопасяване на съществуващи обекти, технологични процеси, машини и съоръжения, свързани с подобряване условията на труд. 
-Осигуряване на социални придобивки за работещите, вкл. ремонт и оборудване на места за хранене и почивка в предприятиятието. 
-Видимост, прозрачност и комуникация.
-Организация и управление на проекта.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд съобразно спецификата на конкретните работни места в предприятиятието, изготвяне на „зелени“ карти за организация на работни процеси на конкретните работни места и обучение на лицата от целевата група насочено към внедряване на „зелени“ модели на организация на труд: Цел: Въвеждане на „зелени“ модели на организация на работните процеси, които са свързани с повишаване на ресурсната ефективност и за намаляване въздействието върху околната среда и за повишаване устойчивостта на предлаганите продукти. Въвеждането на „зелени“ модели на организация на работните процеси в „ЛЕС КОМЕРС 94“ ЕООД е необходимо за прехода към неутрална по отношение на климата, „зелена“ и конкурентна дейност на дружеството. Кризите в последните няколко години, предизвикани от COVID пандемията, инфлацията и войната в Украйна, наложиха предприемане на мерки за повишаване устойчивостта и конкурентоспособността на предприятието чрез инвестиции в неговата енергийна и ресурсна ефективност. Внедриха се технологични решения за оптимизиране и автоматизиране на производствените процеси, за намаляване използването на суровини и увеличаване на производството от отпадни продукти чрез въвеждане в експлоатация на модерно оборудване - модулна машина за коване, редене, щамповане и окрайчване на палети, сушилни камери, котел на биогориво и се разшири производството на пелети от дървесни изрезки, стърготини, талаш. Новите екологични производствени инвестиции налагат не само нова организация на производствените процеси, но и на трудовата дейност. Необходимостта от въвеждане на нови „зелени“ модели на организация на работните процеси е свързана с: - внедряване в предприятието на нови екологични производствени инвестиции, поради които се променя организацията на труда в предприятието; -въвеждане на промени в организацията на работа за включване на екологосъобразни дейности в конкретни работни процеси и на определени работни места; -изграждане на цялостна екологосъобразна („зелена“) фирмена култура и мотивиране на екологосъобразното мислене на служителите. Стремежът на компанията към „зелен разтеж“ - икономически напредък базиран на екологично устойчиво, нисковъглеродно и социално приобщаващо развитие, не може да бъде осъществен без инвестиране в обучение и адаптиране на работниците и служителите за активно участие в процеса. Планираната по проекта дейност включва следните четири етапа, които са задължителни и се реализират в посочената логическа последователност: 1.1. Преглед на моментното състояние на предприятието и организацията на трудовата дейност, свързана с прилагането на „зелени“ практики. 1.2. Разработване на „зелени“ модели на организацията на труда и работните процеси, съобразно спецификата на предприятието и конкретните работни места. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работните процеси на конкретните работни места. 1.3. Разработване/приемане на план от мерки за прилагане на „зелени“ модели на организация на работните процеси от ръководните органи на предприятието. 1.4. Въвеждане/прилагане в предприятието на нови, „зелени“ модели на организация на работните процеси и управлението на човешките ресурси, вкл. обучение на персонала за въвеждането на съответните промени Етапи на изпълнение на дейността: 1.Подговка и провеждане на избор заизпълнител на дейността „разработване на „зелени“ модели на организация на труд съобразно спецификата на конкретните работни места в предприятиятието, изготвяне на „зелени“ карти за организация на работни процеси на конкретните работни места и обучение на лицата от целевата група насочено към внедряване на „зелени“ модели на организация на труд“ по реда на Глава четвърта от ЗУСЕФСУ 1-ви-2-ри мес. 2.Подписване на договор с избрания изпълнител- 2-ри мес. 3.Извършване на дейността-преглед на спецификата на работните места, разработване на „зелени“ модели, изготвяне на „зелени“ карти и план от мерки за прилагане-3-ти- 8-ми месец 4.Въвеждане на „зелените“ модели и обучение на лицата от целевата група за тяхното прилагане.-9-ти месец 8 100.00 0.00
Закупуване на лични предпазни средства (ЛПС) и специално работно облекло : Цел: Намаляване на рисковете за здравето на работното място и подобряване на стандартите за здравословни и безопасни условия на труд чрез осигуряване на по-добри и надеждни ЛПС и специално работно облекло за заетите лица. Целевата група по настоящата дейност включва 49 лица - 38 лица производствен и помощен персонал и 1 управител, които работят в производствената база и 10 лица заети извън нея, на територията на ДГС . Осигуряването на здравословни и безопасни условия на труд е от решаващо значение за здравния статус на работещите и предотвратяване на травматизма на работното им място, което от своя страна предоставя значителни социални и икономически ползи за самите тях и за обществото като цяло. „ЛЕС КОМЕРС 94“ ЕООД има разработена и утвърдена Програма на мерките за предотвратяване, намаляване и ограничаване на риска за здравето и безопасността на работещите. С оценката на риска от СТМ са определени работните места и работните дейности, на които съществуват рискове, които не могат да бъдат избегнати чрез колективни средства за защита или други мерки, като основните от тях са: - прегряване, преохлаждане в резултат на работа при неблагаприятни атмосферни условия - високи и ниски температури и природни явления като сняг, дъжд, вятър /вкл. относими и за продавач-консултантите и управителя/; Естеството на производствената ни дейност налага голяма част от работата целогодишно да се извършва на открито, извън сградите на предприятието: товаро-разтоварни дейности, подреждане и почистване на открити складови площи, поддръжка и ремонт, работа на територията на ДГС, с които дружеството има сключени договори. -механични травми в резултат на порязване, контузване, подхлъзване, летящи дървесни частици /травми на очи/; -продължително излагане на високи нива на шум в резултат работата дървообработващи машини и товаро-разтоварна техника; В съответствие с разпоредбите на Наредба №3/19.04.2001 г. за минималните изисквания за безопасност и опазване на здравето на работещите при използване на ЛПС и СРО на работното място, работодателят е осигурил необходимата адекватна защита. За съжаление някои от използваните към момента ЛПС и СРО, поради естеството на материала, от който са направени и функциите, които притежават не създават необходимия комфорт и максимална сигурност на работещите и СТМ препоръчва да бъдат осигурени, такива притежаващи по-висока спепен на защита. Използваното към момента зимно и лятно специално работно облекло/панталон и яке/ от 100% памук да бъде заменено с такова от съвременни материали: за зимното от полиестерен материал 300 D /Oxford/, който е с по- висока степен на плътност, предотвратява намокрянето, осигурява ветроустойчиви свойства и има PU –защитно покритие придаващо на тъканта твърдост, здравина и устойчивост на износване, и я предпазва от механични повреди и от Rip-stop материя за лятното, която осигурява комфорт при носене в закрити помещения и при горещо време, с добра въздухопропускливост, водоустойчивост и свобода на движение. За по-голям конфорт при работа се препоръчва допълнително към комплекта да се включат и плътноприлепващи памучни поло тениска и ватирана блуза, които към момента не се предоставят. Използваните зимни обувки с метална подложка се препоръчва да се заменят с такива с бомбе от фибростъкло, устойчиво на 200J и лека и гъвкава неметална пластина с висока устойчивост на пробождане, а летните от водоустойчива кожа с такива от набук и текстил принадлежащи към клас S1, които имат защита против удар в областта на пръстите. Към момента ЛПС, които се използват са обикновени противорезни ръкавици, антифони тапи и предпазни очила, които проектното предложение предвижда да бъдат заменени с такива, чийто характеристики осигуряват значително по-висока степен на защита. Предвидените за закупуване по проекта ЛПС и СРО, отговарят на броя заети лица на дръжности, за които се изисква използването им и са планирани, съгласно срока за износване за периода на изпълнение на проекта. 20 598.99 0.00
Осигуряване на колективни предпазни средства за модернизация и обезопасяване на съществуващи обекти, технологични процеси, машини и съоръжения, свързани с подобряване условията на труд: Цел:Подобряване на здравословната и безопасна работна среда чрез осигуряване на нови средстава за колективна защита /пожароизвестителна система/ и подобряване на ергономичните условия при работа за част от заетите. Изпълнението на дейността ще постигне осигуряване на по-надежна защита от пожар и по-добри и здравословни условия на труд за административния персонал, чрез закупуване на пожароизвестителна система и ергономични офис столове.. Целевата група обхваната от тази дейност включва 44 лица, от които административен персонал /5 лица/, производствен и помощен персонал /38 лица/ /и 1 управител, извършващи дейност на производствената площадка на предприятието в гр. Шумен, бул. „Симеон Велики“ №1. Предотвратяването на професионалните рискове, осигуряването на здравословни и безопасни условия и защитата на работното място е от решаващо значение за подобряване условията на труд и защита живота и здравето на работниците. В актуализираната програма за оценка на риска, изготвена от СТМ през есента на 2023 г. е констатирано, че въпреки предприетите адекватни пожароохранителни мерки и осигурени пожарогасителни средства и съоръжения, поради естеството на производствената дейност ръскът от пожар е категоризиран като съществен. Тъй като на територията на цялата производствена база на предприятието /в производствените помещени, откритите и закрити складови площи, магазина/ са налични големи количества суровина /дървен материал/, изделия от дървен материал, стърготини и други запалими материали - бои, лакове, лепила, разтворители, се поддържа постоянен висок риск от пожароопасна обстановка. Възникването на пожар при тази работна среда може да доведе не само до материални щети, но и най-вече до опасност за живота и здравето на работещите в производствената база 44 лица. С цел минимизиране на опасността от този риск и най-вече за по-надеждна защита на персонала, е наложително инсталиране на модерно и ефективно средство за колективна защита - пожароизвестителна система, действието на която да обхваща цялата територия на предприятието, възлизаща на 6000 кв.м. Т В актуализираната програма за оценка на риска е констатирано, че работните места на административния персонал не са снабдени с осигуряващи необходимата ергономичност офис столове, тъй като наличните, закупени преди повече от 5 години са вече амортизирани и не се осигуряват достатъчна защита при работа в принудително седяща работна поза. За да се предотвратят дискомфорта от неудобна поза и рисковете от мускулно-скелетни промени и неблагоприятни съдозастойни процеси и да се намали психосоматичния стрес от продължителна монотонна работа на административните служители, те имат нужда от ергономични столове със значително по-добри технически и функционални характеристии, които ще подобрят значително условията на труд, безопасността и здравето на служителите. Предвидените за закуване по проекта офис столове ще бъдат съобразени с изискванията за ергономичност съгласно „Норми за физическо натоварване на работниците и хигиенно-физиологични и ергономични изисквания за рационална организация на работното място и трудовите процеси“. Те ще обезпечат правилно устройване на работното място в съответствие с анатомичните размери на тялото на служителя. Това ще предотврати заемането на неправилни и принудителни пози, тъй като ще се осигури съответствие между размерите на работната мебел и неговите анатомични размери. Освен подходящи размери се предвижда столовете да имат и устройство, което да позволява приспособяване на размерите им в съответствие с антропометричните данни на служителя и характера на извършваната работа, както и вдлъбната, покрита с меха въздухопроницаема материя седалката и облегалки с регулируем наклон.Инвестицията в колективни предпазни средства не само защитава живота и здравето на работещите от рисковете на работната среда, но оказва и положително въздействие върху производителността и конкурентоспособността на предприятието. 20 686.96 0.00
Осигуряване на социални придобивки за работещите, вкл. ремонт и оборудване на места за отдих, хранене и почивка в предприятиятието: Цел: Създаване на благоприятна работна среда, повишаване на мотивацията и удовлетвореността от работата и подобряване здравния статус за работници и служители, чрез осигуряване на места за отдих и хранене в предприятието. Целева група включена в настоящата проектна дейност включва обхваща 44 лица, извършващи дейност на производствената площадка на предприятието /43 на трудов договор и 1 управител/ Желанието на ръководството на дружеството да осигури тези социални придобивки е свързано с разбирането, че зад успеха и реализираните цели на предприятието стои професионализмът и отдадеността на добре мотивирани и лоялни служители, които осъзнават, че за тях се полагат грижи, надвишаващи минимално изискуемите по закон. Доброто общо физическо и психическо здраве на нашите служители е условие за плавния, успешен и резултатен работен процес За работната среда в „ЛЕС КОМЕРС94“ ЕООД, както и във всяко друго дървопреработвателно предприятие, са характерни неблагоприятни фактори на работната среда работа като лоши климатични условия, наднормен шум и много дървесни отпадъщи и дървесен прах, както и психологичен стрес. Това в най-голяма степен се отнася за работещите на открито /наетите за поддръжка и ремонт, почистване, товаро-разтоварни дейности/, които са изложени на въздействието на неблагоприятни атмосферни условия и природни явления /вятър, сняг, дъжд/, за работещите в статична принудителната поза /администртивен персонал/ и такива със значително физическо натоварване /работещи с дървообработващи машини, които са изложени на наднормен шум, летящи дървесни частици и прах./ Поради това в предприятието стриктно се спазват предписаните от СТМ физиологични почивки и тези за хранене/според КТ/. Възможността човек да се откъсне дори за кратко от работното си място на приветливо, тихо и комфортно място за почивка с възможност за приготвяне на топла храна и напитки, намалява нивата на стрес и умора, както и вероятността от грешки и трудови злополуки. Настоящото проектно предложение предвижда осигуряване на подходящи места за почивка и хранене, които ще са разположени на втория етаж на складово-административна сграда в непосредствена близост едно до друго, намираща се на територията на производствената база на предприятието на адрес: гр. Шумен, бул.“Велики Преслав“ №1. Избраното място е удобно както за административния, така и за производствения и помощния персонал. Към момента стените са замазани, с дограма и е изграден санитарен възел с течаща вода, който може да бъде ползван. Помещението за хранене се състои от обособен кухненски кът и столова общо 147 кв.м, а предвиденото помещение за почивка е 45 кв.м., като и все още не са напълно завършени. В проектното предложения са включени СМР за полагане на ламиниран паркет -192 кв.м. и монтиране на окачен таван -105 кв.м. За осигуряване на подходящ микроклимат в помещенията за хранене и почивка е необходимо те да са климатизирани, във връзка с което е заложено инсталиране на Инверторна мултисплит климатична система. За обзавеждане и оборудване на помещенията проектното предложение предвижда следните необходими мебели и електрически уреди: Помещение за хранене: модулна кухня с мивка и батерия -горни и долни шкафове с чекмеджета до 3 м дължина, кухненски електроуреди: хладилник с фризер-1 брой, микровълнова фурна-1 брой и кафеавтомат -1 брой и 7 комплекта маса за хранене с четири стола. Помещение за почивка: триместен диван -3 бр., масичка за кафе-3 бр и телевизор-1 бр. Предоставянето на тези социални придобивки ще доведе до значителни ползи, както за преките ползватели, така и за предприятието като цяло, тъй като доброто общо физическо и психическо здраве на работещите е от първостепенно значение за успешен и резултатен работен процес. 43 647.61 0.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.