Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 59 363 дървета
English

Програма: Развитие на човешките ресурси 2021-2027

Район за планиране: Всички

Описание

ЖЕТ ЛОГИСТИК И КО ООД е транспортна фирма, основана през1995 г. в гр. Димитровград. Към момента в предприятието работят 88 човека.
Ръководството на фирмата е на ясно за важността на човешкия фактор при работния процес и затова се стреми непрекъснато да подобрява условията за труд на своите служители. То е наясно, че така ще повиши тяхната работоспособност и мотивация за работа, което пък от своя страна ще окаже пряко влияние, както върху финансовите резултати на компанията, така и върху възнагражденията на служители.
По настоящия проект кандидатът предвижда да изпълни дейности, които да подобрят работния процес и удовлетвореността на служителите, чрез подобряване на условията на труд, грижа за здравето и осигуряване на благоприятна работна среда в дружеството. Чрез осъществяване на дейностите се цели осигуряване на нормален работен процес на своите служители, добри физически параметри, добре приспособена работна среда към нуждите на работниците и адаптирането им към промените в работната среда.
Допълнително на това чрез внедряването на заложените в настоящото проектно предложение дейности дружеството и неговите служители ще могат да посрещнат новите предизвикателства, свързани с осъществяването на прехода към климатично неутрална икономика и променящи се модели на работа.
Всичко това от своя страна ще повиши мотивацията на служителите, ще повиши тяхната производителност и ще реши част от проблемите им свързани с работно място. Ръководството на фирмата е убедено, че персонала е най-важния ресурс за развитието на всяка една фирма и се стреми да осигури максимална удовлетвореност сред своите служители.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Дейност 1. Разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд съобразно спецификата на конкретните работни места в предприятията. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работни процеси на конкретните работни места. Обучение на лицата от целевата група насочено към внедряване на „зелени“ модели на организация на труд.: Дейността включва следните четири етапа, които се реализират в посочената логическа последователност: 1.1. Преглед на моментното състояние на предприятието и организацията на трудовата дейност, свързана с прилагането на „зелени“ практики. 1.2. Разработване на „зелени“ модели на организацията на труда и работните процеси, съобразно спецификата на предприятието и конкретните работни места. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работните процеси на конкретните работни места. 1.3. Разработване/приемане на план от мерки за прилагане на „зелени“ модели на организация на работните процеси от ръководните органи на предприятието. 1.4. Въвеждане/прилагане в предприятието на нови, „зелени“ модели на организация на работните процеси и управлението на човешките ресурси, вкл. обучение на персонала за въвеждането на съответните промени. Ръководството на дружеството има желание да развие насочеността на организацията към въвеждането на нова „зелена“ и екологосъобразна политика чрез внедряване на модели на организация на работните процеси с насоченост за изграждане на цялостна екологосъобразна („зелена“) фирмена култура и мотивиране на екологосъобразното мислене на служителите. „Зеленият модел на работа“ обикновено се отнася до екологично устойчиви и екологично отговорни практики на работното място. Възприемането на зелен модел на работа може да предложи различни ползи както за организациите, така и за обществото като цяло. Настоящата дейност се отнася до набор от бизнес практики и стратегии, които дават приоритет на екологичната устойчивост, социалната отговорност и етичните съображения в света на бизнеса. Това включва извършване на търговски дейности, като същевременно се минимизират отрицателните въздействия върху околната среда, опазват ресурсите и се подкрепят етични и социално отговорни практики. Целевата група на настоящата дейност са всички назначени в дружеството лица, тъй като на етап кандидатстване не са направени постъпления към идентифициране на конкретни мерки за внедряване на „Зелен модел на работа“ на организация на работните процеси в дружеството, спрямо неговата дейност. След сключването на Административен договор тази задача ще бъде възложена на външен изпълнител, който ще предложи план в резултат на извършения преглед и съобразно спецификата на работните места. Изпълнителят ще разработи съответните „зелени“ модели и карти на организация на труда. Основната необходимост от внедряването на "зелени" модели на работа е осигуряване на устойчивост на работните места и довеждане до отговорност на работници и работодатели спрямо защитата на природните ресурси, намаляването на замърсяването и минимизирането на техния екологичен отпечатък. Чрез внедряването на зелени модели на работа дружеството цели да играе активна роля в предотвратяването и решаването на проблеми свързани с околната среда. Един от най-ефикасните начини за намаляването на суровини и ресурси е внедряването на "зелени практики", т.е да се създаде щадящо за околната среда и приятно за човека място за работа. 17 600.00 0.00
Дейност 4. Осигуряване на колективни предпазни средства, вкл. модернизация и/или реконструкция, и/или обезопасяване на съществуващи обекти, технологични процеси, машини и съоръжения, свързани с подобряване условията на труд.: Целта на дейността по осигуряване на колективни предпазни средства е осигуряване на безопасни и здравословни условия на труд на служителите в извършването на ежедневните им дейности. Необходимостта от осигуряването на колективни предпазни средства се поражда от направените ежегодишни замервания за оценка на риска, на които дружеството ни много държи с цел постоянно осигуряване на най-добри условия на работа на служителите, както и своевременното им подобряване. Съгласно актуализираната оценка на риска и препоръките от СТМ, дружеството възнамерява да осигури по-добри колективни предпазни средства на своите служители чрез закупуване на следните предпазни средства: 1.ергономични офис столове 2.колонни климатици Целева група са 16 бр лица, заети на следните длъжности: Администрация: - организатор, експедиция/товаро-разтоварна и спедиторска дейност - 5 души -счетоводител - 2 души - счетоводител оперативен - 1 човек - специалист, спедиторска дейност - 1 човек - домакин, склад - 2 души Работно помещение ,,Работилница" : -автомонтьор - 2 души -общ работник - 3 души За административната част са предвидени ергономични офис столове като средство за колективна защита. Колонните климатици са предвидени за закупуване за работното помещение "работилница" с площ 140 кв.м., където ще бъдат поставени два от тях, напълно достатъчни за кубатурата на помещението. Останалите три броя ще бъдат инсталирани и пуснати на канала за обслужване на камионите на дружеството, чието помещение е с квадратура 190 кв.м.. Колонните климатици, като средство за колективна защита, са предвидени да бъдат осигурени за автомонтьора и за общите работници, които помещават съответните работни помещения. Във връзка с извършване на ергономична оценка на риска на работната среда от СТМ, бе препоръчано системите на работа да се подобрят чрез промяна на работната среда към по-безопасна и по-комфортна за изпълнение на задачите, тъй като добре конструираното работно място улеснява работниците да поддържат удобна, неутрална поза на тялото, при която ставите са в естествено положеие, напреженето и опънът на мускулите, сухожилията и костната система намаляват и се свежда до минимум рискът от поява и развитие увреждания на опорно-двигателния апарат. Поради факта, че служителите, заети в администрацията са в седнало положение дълго време, в статична и неудобна поза, предписанието на СТМ е да се осигурят на служителите от администрация ергономични офис столове с цел създаване на благоприятни условия за труд и грижа за здравето на служителите. Във връзка осигуряване на благоприятен микроклимат в работното помещение - автоработилница, СТМ предписват закупуването на климатици. Осигуряването на климатиците за работното помещение ще предотврати увреждания на работещите при продължителна работа при високи или ниски температури, като различни смущения и отклонения в организма, промени в температурата на тялото, водно-солевия баланс на организма, сърдечноо съдовата система, може да се получи топлинна хипертемия и др. Към момента в това работно помещение, в което влизат работилницата и канала за облсужване на камионите, няма осигурено средство за постоянно отопление/охлаждане и поддържане на благоприятен микроклимат. Затова дружеството ще закупи 5 броя колонни климатици, с които ще се осигури благоприятен микроклимат както през топлите, така и през студените месеци. Тази дейност като средство за колективна защита ще обхване 5 заети лица - автомонтьорите и общите работници. Средните цени на КПС на база събраните две съпоставими оферти са както следва: 1.ергономични офис столове - 832,92 лв. без ДДС/бр 2.колонни климатици - 13162,50 лв. без ДДС/бр В Дейност 4 не са предвидени за закупуване машини и/или съоръжения, свързани с модернизация или технологично обновление на основната дейност на дружеството. 68 953.80 0.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.