Разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд: В проектното предложение планираме разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд за насърчаване на устойчиви практики в работната среда, която е ключова стъпка към създаването на по-екологично отговорни и устойчиви бизнеси.
Целта на тази дейност е да създаде ангажимент към устойчивостта - било то чрез спестяване на ресурси, използване на зелена енергия, въвеждане на практики като рециклиране, използване на енергоспестяващо оборудване и намаляване на консумацията на суровини, материали и енергопотреблението, както и екологични инициативи.
Чрез тях ще можем да насърчим екологичното съзнание и действие на служителите в компанията. Те ще служат като признание и стимул за служителите да мислят и действат по-устойчиво. Това не само подобрява екологичния отпечатък на компанията, но и повишава общото съзнание за важността на екологичните практики. Зелените Карти са повече от просто символично признание; те са част от широка стратегия за въвеждане на устойчиви практики в ежедневието на компанията. Посредством тях се насърчава активното участие на всеки служител в опазването на околната среда и се допринася за създаването на по-зелена и отговорна корпоративна култура.
Дейността ще бъде насочена за въвеждане на промени в организацията на работа за включване на екологосъобразни дейности в конкретни работни процеси и на определени работни места, както и за изграждане на цялостна екологосъобразна („зелена“) фирмена култура и мотивиране на екологосъобразното мислене на служителите.
Въвеждане на промени в работата на отделни работни единици в предприятието, насочени към намаляване на използваните ресурси, въвеждане на практики за опазване на околната среда, осигуряване на по-екологосъобразна работна среда и др.;
Въвеждане на екологосъобразни практики в цялостната организация на работа в предприятието, в т.ч. насочени към генериране и изпълнение на дейности за корпоративна социална отговорност със „зелена“ насоченост, мотивиране на индивидуалния служител за прилагане на екологосъобразно поведение по време на работа чрез информационни и други фирмени събития или създаване на бонусна система за отличаване и възнаграждаване на „зелено“ поведение на служителите или генериране от служителите на идеи за екологосъобразно поведение и др.
„Дейността включва следните четири етапа, които са задължителни и се реализират в посочената логическа последователност:
1.1. Преглед на моментното състояние на предприятието и организацията на трудовата дейност, свързана с прилагането на „зелени“ практики.
1.2. Разработване на „зелени“ модели на организацията на труда и работните процеси, съобразно спецификата на предприятието и конкретните работни места. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работните процеси на конкретните работни места.
1.3. Разработване/приемане на план от мерки за прилагане на „зелени“ модели на организация на работните процеси от ръководните органи на предприятието.
1.4. Въвеждане/прилагане в предприятието на нови, „зелени“ модели на организация на работните процеси и управлението на човешките ресурси, вкл. обучение на персонала за въвеждането на съответните промени.“ |
2 600.00
|
0.00
|
Осигуряване на превенция и профилактика на „бърнаут“ на работното място и „ефекти от COVID пандемията върху менталното здраве“: Дейността е насочена към осигуряване на превенция и профилактика на „бърнаут“ на работното място и ефекти от COVID пандемията върху менталното здраве за недопускане на физическо, емоционално и ментално изтощение, причинено от продължителен и интензивен стрес на работното място.
Обученията за борба с бърнаут е критична за поддържането на здрава и продуктивна работна среда. Явлението засяга, както индивидуалните служители, така и цялата компания. Това не само помага на служителите да се чувстват по-добре и да бъдат по-енергични, но също така допринася за дългосрочната успешност на организацията.
Дейността на компанията се обуславя със сериозна тежест, висока отговорност и напрежение, бързина, креативност и трудност, също така, рутината, стресът на работа, малките неща, които дразнят работниците – всичко това влияе на психическото им състояние. С времето негативните емоции се натрупват и могат да доведат до сериозен психологически срив.
В пазар със силна конкуренция и необходимост всички процеси да се случват бързо, качествено и с голямо напрежение, допълнително натоварва нашите колеги и допринася за повишаване на напрежението, стреса, неудовлетвореността и демотивация. Претоварването кара да се чувстват безсилни, а тялото логично отговаря на тревогите на ума със симптоми като главоболие, високо кръвно налягане и болки във врата, кръста и гърдите. Нарушеният или непробуден сън, проблемите със събуждането или заспиването са други често срещани проблеми, пряко свързани със стреса, които нарушават естествения ни баланс.
Бърнаутът често води до намалена работна ефективност. Обучението помага на служителите да управляват стреса, което допринася за подобряване на тяхната обща продуктивност. Познаването на причините и симптомите на бърнаут спомага за създаване на по-подкрепяща и здравословна работна среда.
Поради сериозните причини и рискове за работниците предвиждаме и провеждането на обучения и психологическа подкрепа във връзка с превенция и профилактика на стреса на работното място, професионалното прегаряне и ефектите от COVID пандемията върху менталното здраве на работещите.
Обучението за бърнаут подчертава значението на психическото здраве и благополучието на служителите и необходимите инструменти и стратегии за ранно разпознаване и предотвратяването му. Разпознаването е важен процес, не само за работниците, но и за ръководителите.
Обучението ще спомогне и ръководителите за запознаване с уменията да разпознават бърнаут и да подкрепят своите екипи. Чрез него ще имат възможността да научават как да се справят по-ефективно с работния стрес и да поддържат баланс между работа и личен живот.
Обучението за бърнаут не само помага на служителите да се справят с настоящи предизвикателства, но и води до дългосрочни положителни промени в организационната култура и благополучието.
Предвиждаме обучението да обхване целия екип на компанията на трудов договор (13 лица), без ръководния състав, което да спомогне за постигането на цялостни резултати за колектива и да включва както индивидуални, така и групови занятия за колектива. Също така и възможност за индивидуални консултации със специалист психолог за разгеждане на специфични проблеми и възможности за тяхното преодоляване. |
2 600.00
|
0.00
|
Подобряване условията за безопасност на труда и условията на работа на заетите лица: Дейността „Подобряване условията за безопасност на труда и условията на работа на заетите лица“ се обуславя от необходимостта за подобряване на условията на труд, поради наличието на множество рискови фактори за здравето на служителите по време на работа, посредством внедряване на по-сигурно и ефективно оборудване за защита, както и осигуряване на по-добри условия на работа на работниците и служителите в „СИС Ейч Ар“ ООД.
Един от основните приоритети на компанията е да осигурява здравословни и безопасни условия на труд на заетите лица, но последните години забелязваме серизона тенденция на зачестяване на здравословни проблеми на работниците свързани с неправилна ергонимия и застояване. Работата на заетите лица е свързана изцяло с работа на компютър. Въпреки проведени обучения за отдих и почивка, повечето служители често пренебрегват препоръките и поради натоварена работна програма, често забравят за почивка и разтоварване.
Това води и до редица проблеми, все по-често имаме болнични и оплаквания, свързани с мускулно-скелетна болка, дискомфорт и други физически и психически симптоми, които засягат различни части на тялото, включително врата, раменете, гърба, китките и очите, като:
* Болки във врата и раменете;
* Болка в гърба;
* Наднормено тегло и неправилно хранене;
* Напрежение на очите и зрителни проблеми;
* Болка и изтръпване в китката;
* Главоболие и мигрена;
* Умора и намалена работоспособност, физическият дискомфорт
* Умствена умора и понижена работоспособност.
Основните фактори, допринасящи за появата на тези проблеми, включват застояване, лоши условия за ергономия на тялото, повтарящи се движения, липса на физическа активност и неправилна стойка.
Търсейки причините за възникналите проблеми със специалисти са предписани редица мерки за подобряване условията на работа - ергономия на тялото, както и възможност за отдих на скелетно - мусколната система. Един от основните причинители на офисния синдром са лошите работни условия, които водят до изкривяване на стойката на тялото. Затова извършването на ергономични модификации е от решаващо значение за подобряване на състоянието.
За преодоляването на тези проблеми и осигуряването на нормативните изискавния предвиждаме закупуването на
1. Ергономични столове - 12 бр. за работа - оказва се, че много столове се продават под термина "ергономични", но реално не всички отговарят на съответните нормативни изисквания. Поради тази причина се оказва, че реално компанията не е осигурила ергономични столове за работа на заетите лица, отговарящи на нормативните изисквания, което е и една от причината за възникването на здравословни проблеми.
2. Ергономични маси за работа - 12 бр.- често подценяван актив при работа в офиса, но от голямо значение при продължителна работа на компютър. Осигуряването на ергономични регулируеми бюра може да се избира идеалната височина на работа, както и да се използва в различни позиции на работа. Може да се работи седнал или да се изправи по всяка време на деня, щом се почустват схванати и усетят желание да се раздвижи. Това насърчава по-добра циркулация на кръвта и може да помогне за намаляването на проблемите с кръвообращението и отоците в краката.
Ергономичните регулируеми бюра позволяват да се променя височината и наклона на работната повърхност, което помага за правилното позициониране на тялото, като по този начин намалява натоварването на гърба, вратната област и ръцете.
Предвидените артикули са във връзка с постигане на законовите изисквания посочени в „Норми за физическо натоварване на работниците и хигиенно-физиологични и ергономични изисквания за рационална организация на работното място и трудовите процеси“ № 05 на МНЗ /ДВ бр.25/71г., посл. изм. ДВ бр. 54/99г./ за рационална организация на работното място и трудовите процеси №5 описани в приложение № 1 към Наредба №7 /ДВ бр. 70 от 2005г./, както и са заложени в Програма за минимизиране на риска на предприятието. |
60 143.02
|
0.00
|
Подобряване условията за отдих и подобряване условията на труд на работещите в компанията
: Настоящата дейност е насочена към осигуряването на добри условия за отдих и отмора на служителите, както и възможност за намаляване на вредното въздействие от дългото застояване на едно място и неправилната ергономия на тялото, както и възстановяване след работа.
Дейността ни, тясно профилирана и специализирана компания в управлението на строителни проекти на индустриални, жилищни, административни и други проекти, заетите лица са изцяло ангажирани в работата си в офис зад компютър, и нямат възможността да отделят достатъчно време да разтоварване, раздвижване за подобряване на тонуса на тялото. Натовареността и отговорността, която носят колегите, необходимостта всички процеси да се случват бързо, качествено и с голямо напрежение, допълнително ги натоварва и допринася за повишаване на напрежението, стреса, неудовлетвореността и демотивация.
Също така административната сграда се намира далеч от ресторанти и места за хранене , осигуряването на храна за персонала е съществена трудност. В повечето случаи или си носят храна от вкъщи или се поръчва за доставка. Това натоварва колегите финансово и понижава здравословното качество на храната, която се консумира - често се прибягва до бързо приготвена храна, която респективно и носи своите последствия за здравето.
Във времето между отделните етапи на работа и технологично изчакване на някой процеси се получават пролуки, които могат да се използват ползотворно чрез приготвянето на храна и/или отдих на работниците.
За подобрявен условията на отдих и работа, както и да адатираме дейността си към променящите се условия и да подобрим здравословното им състояние, предвиждаме изграждането на социално помещение за хранене и отдих със следното оборудване:
1. Гардероби за преобличане и съхранение на дрехи и вещи - 7 бр. двойни за съхранение на лични вещи и дрехи. Понякога се налага и посещение на някой от управляваните строителни обекти, за което е необходимо да имаме и на разположение съответните лични предпазни средства и облекло, без които нямаме право да посещаваме обектите, но изискват място за съхранение и отговорност от всеки един от служителите, на които са поверени.
2. Обособяване на кухненски кът за обяд и отдих (нямаме към момента) - тъй като базата се намира далеч от удобни обекти за хранене, осигуряването и за персонала е съществена трудност. В повечето случаи или си носят храна от вкъщи или се поръчва за разнос. За нейното функциониране предвиждаме:
-Изработване на кухненска мебел за приготвяне на храна и съхранение на посуда - 1бр.;
-Хладилник за съхранение на храна -1бр.;
-Трапезна маса 1бр. със столове -8бр.;
-Микровълнова фурна за приготвяне или притопляне на храна -1бр.;
-Индукционен котлон за приготвяне на храна -1бр.;
-Абсорбатор -1бр.;
-Кафеавтомат за автоматично приготвяне на различни видове топли напитки -1бр.;
-Съдомялна машина за почистване на съдовете -1бр.;
-Телевизор -1бр.-за времето за почивка и разтоварване на персонала;
- Система за пречистване на вода с обратна осмоза - 1бр.-качеството на водата в офиса е много лошо, с много примеси и частици. Често не става за пиене, а осигуряването на качествена питейна вода за хора работещи тежък труд е от много важно. Също така, системата предоставя и възможност да се загрява или охлажда според личните предпочитания на консуматорите.
-Триместен диван - 1бр. за удобен и краткотраен отдих във времето за почивка и споделяне с колеги.
- Специализарани масажни столове за цяло тяло - 2 бр., които да бъдат насочени именно към мускулно - скелетната система за нейното раздвижване.
Осигуряването на тези условия ще доведе значително за подобряване работната среда в компанията, като същевременно повиши морала и продуктивността на работниците, намали рисковете от здравословни проблеми, злополуки, повиши здравното състояние и условия на работа. Комфортните зони за отдих помагат за намаляване на стреса и умората, което е особено важно в строителството, където физическото натоварване е високо. |
31 218.19
|
0.00
|
Подобряване условията за безопасност на труда и условията на работа на заетите лица - продължение: Другата част от дейността е насочена към осигуряването на по-добри условия на работа чрез подобряване на микроклимата в офиса. Поради остарялостта на дограмата и нейното ниско изолационно качество, както и липсата на отопление - изстудяване в офиса, условията на работа са нарушени. Това е така поради:
1. Изкривяване на дограмата и получаването на пролуки, през които става постоянно течение и се нарушава температурата в студените и летните сезони, няколко от прозорците не могат да се отворят, което допълнително намалява условитя за провертряване и осигуряване на свеж въздух;
2. Ниска ефективност - много стара дограма, която не притежава почти никакви изолационни качества, което допълнително нарушава микроклимата в помещенията.
3. Към момента не притежаваме климатична техника за отопление и охлаждане, отопляваме се на конвектори, които не могат да осигурят нужния комфорт и температура през зимата, а през лятото действат единствено като вентилароти.
Планираните мерки са:
1. Подновяване на компрометираната дограма в офиса и замяната и с нова високо енергийно ефективна алуминиева дограма;
2. Осигуряване на 2 броя мулти сплит система въздух - въздух, всяка с по 4-ри вътрешни тела, за осигуряване на необходимата температура през зимните и летните месеци;
Мерките са вписани в Програма за минимизиране на риска за осигуряване на подходящи условия на работа съгласно Наредба №РД-07-3 от 18.07.2014 год. за минималните изисквания за микроклимата на работните места.
Подобряването на микроклимата в помещение чрез монтирането на нова високо енергийно ефективна дограма може да има редица положителни ефекти:
- По-добър температурен контрол: Новата дограма ще помогне за поддържането на желаната температура през цялата година, като намалява проникването на студен въздух през зимата и запазването на прохладата през лятото.
- Енергийна ефективност: Високо ефективната дограма намалява нуждата от допълнително отопление и охлаждане, което води до намаляване на енергийните сметки и по-малко емисии на въглероден диоксид.
- Подобрена вентилация: Способността да се отварят новите прозорци лесно и безопасно ще подобри вентилацията и ще осигури постоянен поток от свеж въздух, което е важно за здравето и комфорта на хората.
- Намален шум: Високо ефективната дограма има и добри звукоизолационни свойства, което ще намали нивото на шума отвън и да създаде по-спокойна и продуктивна работна среда.
- Естетика и удобство: Новата дограма ще подобри външния вид на помещението и ще предложи повече удобства;
- Здравословна среда: Намаляването на теченията и поддържането на стабилна температура и влажност ще намали риска от влага и мухъл, което е по-добро за дихателното здраве на обитателите.
Всички тези фактори водят до по-комфортна, здравословна и икономично ефективна среда за живот и работа. |
0.00
|
0.00
|