Разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд съобразно спецификата на конкретните работни места в предприятията. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работни процеси на конкретните работни места. Обучение на лицата от целевата група насочено към внедряване на „зелени“ модели на организация на труд : Целта на дейността е насочена към въвеждане на „зелени“ модели на организация на работните процеси, които имат връзка с повишаване на ресурсната ефективност и/или за намаляване въздействието върху околната среда и/или за повишаване устойчивостта на предлаганите продукти и услуги.
Въвеждането на нови „зелени“ модели на организация на работните процеси ще бъде свързано с:
1.внедряване в предприятието на нови екологични производствени инвестиции, поради които се променя организацията на труда в предприятието и/или
2.въвеждане на промени в организацията на работа за включване на екологосъобразни дейности в конкретни работни процеси и на определени работни места и/или
3.изграждане на цялостна екологосъобразна („зелена“) фирмена култура и мотивиране на екологосъобразното мислене на служителите.
Предвидено е дейността да се реализира в посочената логическа последователност:
1.1 Преглед на моментното състояние на предприятието и организацията на трудовата дейност, свързана с прилагането на „зелени“ практики.
1.2 Разработване на „зелени“ модели на организацията на труда и работните процеси, съобразно спецификата на АСЕРА ЕООД и конкретните работни места. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работните процеси на конкретните работни места.
1.3 Разработване/приемане на план от мерки за прилагане на „зелени“ модели на организация на работните процеси от ръководните органи на предприятието.
1.4 Въвеждане/прилагане в предприятието на нови, „зелени“ модели на организация на работните процеси и управлението на човешките ресурси, вкл. обучение на персонала за въвеждането на съответните промени.
Всяка „зелена“ карта ще съдържа набор от действия за изпълнение на работните процеси, водещи до положителен ефект по отношение на повишаване на ресурсната ефективност и/или за намаляване въздействието върху околната среда и/или за повишаване устойчивостта на предлаганите продукти и услуги.
Дейността ще обхваща служителите на следните работни места (целева група за дейността), които са част от целева група по проекта:
- Технически сътрудник – 2 лица
- Счетоводител – 1 лице
- Търговски сътрудник – 1 лице
- Мениджър проекти – 1 лице
Общо 5 лица, заети в офиса на фирмата в гр. София, към момента на подаване на проектното предложение.
Основните проблеми и нужди на целевата група са свързани с необходимост от въвеждане на промени в работната среда за осигуряване на по-екологосъобразна работна среда и по-ефективно използване на ресурсите. Избраните като целева група работни места се характеризират с автономност по отношение на разходваните ресурси, поради което е от изключителна важност служителите на тези длъжности да въведат зелени практики, чрез които да се подобри ресурсната ефективност на работните места. Въвеждането на „зелени“ практики за длъжностите от целевата група ще отговори на нуждите на служителите, които ги заемат, като имат положителен ефект върху качеството на работното място и ще разрешат идентифицираните проблеми на целевата група, свързани с необходимостта от внедряване на екологосъобразни дейности за подобряване на работната среда и по-ефективно използване на ресурсите.
Дружеството счита, че описаните по-горе работни места на служители като част от целевата група са подходящи за изследване и въвеждане на „зелени“ модели на работа, които в последствие ще могат да се разгърнат и в останалите работни звена на дружеството.
Зелените работни места създават възможности за фирмата да допринесе за опазването на околната среда и съчетаването на икономическия растеж с екологична отговорност. Това подобрява образа на дружеството и укрепва връзката му с обществото. Преходът към зелени модели на работа налага необходимостта от организационни промени. С реализиране на дейността тези промени могат да включват създаването на по-здравословна работна среда, което може да подобри удовлетвореността на заетите лица във фирмата. |
1 000.00
|
0.00
|
Закупуване на лични предпазни средства: Дейността включва закупуването на лични предпазни средства (ЛПС), съобразно идентифицираните потребност от защита на слуха от шум за заети във фирмата лица. Предвидените за закупуване ЛПС имат функцията на защитни средства, предназначени за защита на слуха на служителите, както е описано в приложения към формуляра Утвърден списък на работните места и видовете работа, при които се използват ЛПС за безопасност и здраве при работа.
Закупуването на новите ЛПС за защита на слуха ще осигурят допълнителна защита от различните външни влияния в процеса на изпълнения на трудовите задължения, намалявайки значително рисковете от инциденти на работното място. Шумът, особено на работното място, често се подценява, а загуба на слуха причинен от него е все по-сериозен проблем. С правилният избор на ЛПС за защита на слуха, нарушаването и загубата на слуха могат да се избегнат. При определени условия на работното място, има много малко възможност или почти нищо не може да направи, за да се намали шума при източника. В такива работни места, работниците трябва да носят защита на слуха, за да се намали количеството на шума, достигащ до ушите.
В АСЕРА служители, чиито служебните задължения са свързани с експозицията на шум по време на изпълнение на работните процеси са на длъжности Работник полагане на паваж (5 лица) и Оператор пътно-строителни машини (2 лица). Работници полагане на паваж работят с фугорези и виброплочи, чиято работа е изключително шумна и при досега с настилките създава още по-силен шум. Оператор пътно-строителни машини работят в машини, които са шумни сами по себе си, а допълнително натоварване за слуха идва при специфичните дейности по къртене, пробиване и други работни операции и от външната среда, където шума идва от работата на останалите служители. Към настоящия момент тези служители използват за предпазване на слуха вътрешни антифони с текстилна връзка и степен на затихване SRN: 31dB.
За да се предпазят по-добре служителите и да се намалят рисковете за здравето им, свързани с експозицията на шум по време на изпълнение на работните процеси, за служителите на длъжност Работник полагане на паваж (5 лица) и Оператор пътно-строителни машини (2 лица) е предвидено закупуването на ЛПС за защита на слуха - Антифони. За да се подобри защитата и да се осигури по-висока степен на защита, закупените антифони ще са с по-висока от досегашната степен на затихване - SNR: 33 dB, ще имат Bluetooth многоточкова функционалност, акумулаторна батерия, функция за автоматично изключване и шумопотискащ микрофон.
Новозакупените антифони ще имат по-високо ниво на затихване на вреден шум и възможност за комуникация в шумна среда без сваляне. Ще могат да бъдат интегрирани чрез Bluetooth устройства от трети страни (като мобилни телефони), което дава допълнителна възможност за комуникация със свободни ръце (сегашните антифони не предлага такива възможност без сваляне). Това ще осигурява по-добра комуникация в работния процес и ще улесни общуването в шумна среда, без да се застрашава безопасността на служителите. Същевременно това ще спомогне за поддържане на ситуационна осведоменост, като така ще се постигне по-добро ниво на предпазване на работника от вредности и опасности, произтичащи от характера и условията на трудовата дейност.
ЛПС са подбрани да осигуряват по-висока защита (по-добро ниво на предпазване на работниците) от текущо използваните във фирмата и надграждат минималните изисквания за осигуряване на здравословни и безопасни условия на труда.
Подробно описание на разпределението на общия брой на заети по длъжности, за които се полага ЛПС, наличното към момента и тези, които са предвидените за закупуване по проекта са подробно разписани в Приложение V – Информация за ЛПС от пакета с документи към условията за кандидатстване по процедурата. За всяко лице е заложен по един чифт, тъй като срока на износването им съгласно Списъка е не по-малък от 1 година или до износване или амортизиране.
Продължава в т. Начин на изпълнение. |
24 696.00
|
0.00
|
Осигуряване на колективни предпазни средства, вкл. модернизация и/или реконструкция, и/или обезопасяване на съществуващи обекти, технологични процеси, машини и съоръжения, свързани с подобряване условията на труд: Целта на дейността е насочена към осигуряване на средства за колективна защита за служителите във фирмата чрез закупуването на Платна за защитни системи за изкопи – 28 метра.
Като част от основната си дейност АСЕРА ЕООД извършва направа на изкопи за полагане на ВиК инсталации. По време на изкопните работи и работата в самите изкопи, служителите са изложени на редица рискове, вкл. от свличане на земна маса. Оптимална защита на служителите работещи по и в изкопите се постига чрез използването на подходящо укрепление – защитна система с платна. Към момента фирмата не разполага с платна за защитни системи за изкопи.
За да осигури защита на служителите си, фирмата иска да закупи Платна за защитни системи за изкопи (28 м). Количеството е съобразено с това, че обичайните изкопни дейности на фирмата включват необходимост от укрепване от двете страни на изкопи с дължина до 14 м, тъй като едновременно се полагат до 2 канализационни тръби по 6 метра всяка и е необходимо да се обезопаси до 1 метра преди и след тръбите, за да е безопасна работата на служителите в изкопните машини. След полагане на тръбите, укреплението се вдига и премества за полагането на всяка следваща двойка тръби.
Чрез закупуването на общо 28 м Платна за защитни системи за изкопи ще се осигури обезопасяване на изкопите, което от своя страна ще допринесе за по-безопасни и здравословни условия на труд за служителите, пряко ангажирани в изкопните дейности на строителните обекти.
Предвидените за закупуване Платна за защитни системи за изкопи (28 м.) отговарят изцяло на определението за „оборудване“ дадено от УО, тъй като ще представлява преместваем актив, които отговарят на всички от изброените условия:
- При нормални условия на употреба, включително разумни грижи и поддръжка, имат предполагаем срок на годност (полезен живот) повече от една година
- Запазва първоначалната си форма и външен вид при използване
- Ако съоръжението е повредено или някои от неговите части са изгубени или износени, то може би е по-рентабилно да се поправи, отколкото да се замени с изцяло нов елемент.
- То не губи своята идентичност чрез инкорпориране в различна или по-сложна композиция (структура)
Предвиденото за закупуване оборудване няма да е постоянно прикрепено към сграда или самостоятелен обект, който е трайно прикрепен към земята.
Предвиденото за закупуване оборудване не е свързано с модернизация или технологично обновление на производствената дейност на предприятието.
Необходимостта от закупуването на Платна за защитни системи за изкопи (28 м) произлиза от идентифицираната опасност и е разписана в приложената към проектното предложение Утвърдена програма за минимизиране на риска.
Целева група при изпълнението дейността са служителите, пряко ангажирани в изкопните дейности на строителните обекти на длъжност:
- Работник полагане на паваж (5 лица) - участват при извършването на дейности с пътно-строителни машини в зони, до които машините не могат да достигат. Монтират паважни настилки и прилежащи елементи към тях (бордюри). Участват в монтажа на тръби, полагат се с машина и се сглобяват ръчно от работниците. Извършват всички довършителни дейности след пътно-строителните машини и в изкопи.
- Оператор пътно-строителни машини (2 лица) - извършват изкопни и насипни дейности на строителни обекти, управлявайки съответните пътно-строителни машини, с които могат да се профилират (подравняват) терени след изкоп или насип с минимални отклонения, да се монтират тръби при изграждане на канализационни системи.
Общо 7 заети лица (към момента на подаване на проектното предложение).
Закупувайки Платна за защитни системи за изкопи (28 м), фирмата ще отговори на потребностите на представителите на целевата група, за по-добри, безопасни и здравословни условия на труд. С новото оборудване ще се сведат до минимум рисковете за здравето на служителите. |
215 180.00
|
0.00
|
Осигуряване на социални придобивки за работещите: За осигуряване на подобрена работна среда за служителите си, АСЕРА ЕООД предвижда да осигури социални придобивки за служителите си като закупи Фургон за краткотраен отдих, хранене и преобличане (2бр).
Чувството за удовлетвореност на работника е все по-значим фактор за подобрена производителност на труда в съвременният свят на дигитализация и роботизация. Социалните придобивки допринасят изключително много за изграждане на лоялност на служителите към фирмата. При всички случаи, те са важен елемент от общата мотивация, която фирмата предоставя на персонала. А мотивацията е ключът към професионално израстване, гаранция за това, че служителите ще приемат за своя мисията на фирмата и ще работят по-ефективно.Това обуславя и нуждата на предприятието да осигури социалните придобивки, част от дейността, за служителите си.
Мярката за осигуряване на места за хранене, краткотраен отдих и преобличане е съобразена със спецификата на работа на по-голяма част от служителите във фирмата - служители на длъжност Работник полагане на паваж и Оператор на пътно-строителни машини. При извършване на тяхната обичайна дейност по изкопни и насипни дейности, монтаж на тръби при направа на канализационни системи, монтаж на паважи и бордюри и други операции те се намират при външни условия на работа, като нямат достъп до места за хранене, отдих и преобличане. Това налага да носят храната си ежедневно и да я съхраняват на място на обекта на който работят, да почиват и да се преобличат в „полеви“ условия. За да им осигурят по-добри условия на труд, фирмата планира да осигури като социална придобивка 2 броя Фургони за краткотраен отдих, хранене и преобличане.
Предвидените за закупуване Фургони ще са преместваеми и няма да са моторно превозно средство с двигател. Техният размер е съобразен с броя на служителите, които ще ги ползват и закупуването им ще осигури подходящи условия на работниците за хранене, краткотраен отдих и преобличане.
Намерението на АСЕРА ЕООД е да закупи 2 броя Фургон за краткотраен отдих, хранене и преобличане като всеки фургон ще е оборудван с микровълнова печка (1 бр.), хладилник (1 бр.), маса за хранене (1 бр.), стол (3 бр.), шкаф за преобличане (3 бр.), климатик (1 бр.).
Тези фургони ще са предназначени за служители (общ брой: 7 лица), на следните длъжности:
1. Работник полагане на паваж – 5 лица
2. Оператор пътно-строителни машини – 2 лица
Закупувайки гореописаните фургони, фирмата ще осигури социални придобивки за служителите си, част от целевата група за дейността - място за хранене (съобразно рационалните норми и специфичните условия на труд), за краткотраен отдих и преобличане за служителите, които обслужват външни за базата на фирмата обекти, с което ще отговори на идентифицираните им нужди и потребности.
Фургоните ще осигурят на служителите (целевата група за дейността) място, където да се хранят пълноценно, което от своя страна ще се отрази на тяхната продуктивност и на здравословното им състояние. Те ще бъдат и място, където да отпочинат по време на регламентираните им почивки. За служителите, преобличането е наложително преди и след работния ден, като фургоните ще осигуря необходимото място за преобличане. |
32 360.00
|
0.00
|