Настоящото проектно предложение е насочено към подобряване и адаптиране на работната среда в 3 ТОН КОМ ЕООД, чрез подобряване на ресурсната ефективност, осигуряване на по-добри и безопасни условия на труд за всички служители на фирмата, на базата на идентифицираните конкретни нужди на персонала за подобрение на личните предпазни средства за работа на височина.
3 ТОН КОМ ЕООД е предприятие за изграждане на телекомуникационни базови станции и предавателни центрове с база в гр. Стара Загора, опериращо в Югоизточен регион на България. В предприятието са наети 7 души, един управител и работещ собственик.
Проектът ще подобри работната среда на база основните идентифицирани предизвикателства и нужди на персонала чрез следните основни дейности:
1. Разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труда;
2. Осигуряване на надграждащи лични предпазни средства (ЛПС) и специално работно облекло, като ще се надградят всички ЛПС до най-високият клас според европейската категоризация клас III, и най-висок клас защитно облекло за работа на височина при екстремни условия.
Целевата група на проекта се състои от 7 човека разпределени както следва по длъжности:
- Техник телекомуникации - 5 човека /4 мъже, 1 жена/
- Ръководител проект - 2 човека, мъже
В резултат на предприетите мерки, очакваме да се подобрят условията на труд, да се повиши безопасността при работа, да се подобри ресурсната ефективност в предприятието.
Всички дейности са съобразени с потребностите на целевите групи и ще доведат до резултати, пряко свързани с изпълнението на заложените цели по настоящата процедура.
Дейности
Дейност
Договорена стойност
Отчетена стойност
Разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд съобразно спецификата на конкретните работни места в предприятието. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работните процеси на конкретните работни места. Обучение на лицата от целевата група насочено към внедряване на „зелени“ модели на организация на труд: Настоящо положение и нужди:
3 ТОН КОМ ЕООД цели постоянно подобряване на ресурсната ефективност. Сред полаганите усилия в тази посока са закупуване на максимално енергоефективно оборудване, използване на рециклирани материали като офис хартия, пестене на електроенергия и вода. Въпреки това, към момента не е правен цялостен анализ на работните процеси, с цел оптимизирането им в посока по ефективно използване на ресурсите - материални и човешки.
Разработването и прилагането на "зелени" модели на организация на труда представлява цялостен процес, който се адаптира към уникалните характеристики на конкретните работни места в 3 ТОН КОМ ЕООД. Това включва анализ на работните процеси, откриване на възможности за подобрения и разработване на стратегии за увеличаване на устойчивостта и ефективността, като същевременно се намалява негативното въздействие върху околната среда.
Изготвянето на "зелени" карти за организация на работните процеси в 3 ТОН КОМ ЕООД е ключова част от този процес. Тези карти представляват детайлни планове, които описват конкретни стъпки и методи за изпълнение на работата по начин, който минимизира негативния ефект върху околната среда и увеличава устойчивостта на процесите на работното място.
Всяка "зелена" карта включва конкретен план от действия, които се изпълняват в рамките на работните процеси с цел постигане на положителни резултати. Тези действия ще бъдат насочени към увеличаване на ефективността на използваните ресурси, намаляване на негативното въздействие върху околната среда и/или засилване на устойчивостта на извършваните от организацията услуги.
Цел и краен ефект на дейността:
Чрез внедряването на тези модели се стремим да оптимизираме използването на ресурси, да намалим вредните емисии и отпадъци, да променим процесите за по-екологосъобразни решения и да увеличим устойчивостта на предлаганите от нас услугите. Това може да включва използване на по-ефективни технологии, рециклиране на материали, намаляване на енергийните разходи или подобряване на производствените методи.
Всеки етап от картата е цялостен и представлява важна стъпка към постигането на по-устойчива и екологосъобразна работна среда.
Обучението на всички 7 лица от целевата група е от съществено значение. То е фокусирано върху въвеждането и прилагането на "зелени" модели на организация на труда. Това обучение цели да осигури необходимите знания, умения и подкрепа на работниците, за да могат да интегрират екологосъобразни подходи и практики в своите ежедневни задачи и работни процеси. Такова обучение играе ключова роля за успешното внедряване и устойчивост на "зелените" модели в работната среда в 3 ТОН КОМ ЕООД.
Времеви обхват и етапи:
Дейността ще стартира през 5-ти проектен месец и се предвижда да продължи 6 месеца и 1 месец за подготовката на документите за отчитане.
„Дейността включва следните четири етапа, които са задължителни и се реализират в посочената логическа последователност:
1.1. Преглед на моментното състояние на предприятието и организацията на трудовата дейност, свързана с прилагането на „зелени“ практики.
1.2. Разработване на „зелени“ модели на организацията на труда и работните процеси, съобразно спецификата на предприятието и конкретните работни места. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работните процеси на конкретните работни места.
1.3. Разработване/приемане на план от мерки за прилагане на „зелени“ модели на организация на работните процеси от ръководните органи на предприятието.
1.4. Въвеждане/прилагане в предприятието на нови, „зелени“ модели на организация на работните процеси и управлението на човешките ресурси, вкл. обучение на персонала за въвеждането на съответните промени.“
1 400.00
0.00
Закупуване на лични предпазни средства (ЛПС) и специално работно облекло: Настоящо положение и нужди:
Към настоящият момент 3 ТОН КОМ ЕООД осигурява базовите, минимално регламентирани ЛПС на служителите според българското законодателство, но една от основните идентифицирани нужди е надграждането им с такива от по-висок клас, осигуряващи по-голяма защита и комфорт на служителите според най-актуалните стандарти. Минималните законови изисквания за защита на работните процеси значително изостават от добрите практики за безопасен труд при работа на височина, какъвто е случая с изграждането и въвеждането в експлоатация на високи предавателни и телекомуникационни кули. Това налага нуждата от надграждане на личните предпазни средства за 7 служители участващи в основната дейност на фирмата:
- Техник телекомуникации: 5 лица /4 мъже 1 жена/
- Ръководител проект: 2 лица /2 мъже/
Основният идентифициран риск в работния процес в 3 ТОН КОМ ЕООД рискът от трудов травматизъм при работа на височина на открити пространства. Това налага предпазните средства, които се използват да бъдат от най-висок клас на защита и риск от авария. Използваните в момента ЛПС за работа на височина са клас II по DIN и EC стандартизациите, но предвид живото застрашаващите последствия, които могат да настъпят при трудова злополука, създава твърдото убеждения на ръководителите и работниците, че трябва да се надградят използваните ЛПС до най-високият клас III DIN и EC.
Вторият не по-малко важен идентифициран риск са често непредвидимите климатични условия при работа височина на открито. На височина достигаща понякога над 40-50 метра и на надморска височина над 1500 м., климатичните условия са значително по усложнени от тези на земята, като пориви на вятъра, напичане на слънце или по-ниски температури. Това налага осигуряване на най-висок клас предпазно облекло.
Нуждата от надграждането на тези средства е включено в програмата за оценка на риска и предвидено в приложения списък за осигуряване на по-висок клас ЛПС.
Цел и краен ефект на дейността:
Чрез осигуряване на най-високият клас III средства ЛПС за работа на височина ще се минимизира идентифицираният риск за здравето на всички 7 от служители, чиито работни функции са свързани работа на височина. Стойността на предвидените специални ЛПС за работа на височина е 62 692.50 лв. Стойността на необходимото специално работно облекло е 28 721.00 лв. (зимно яке, панталон, блуза, обувки, ръкавици, предпази очила)
Предвиденият най-висок клас защитно облекло ще надгради защитата на работещите от големи температурни амплитуди, вятър, дъжд, сняг, слънце и др. Това ще подобри и адаптира работната среда в предприятието в съответствие със СПЕЦИФИЧНА ЦЕЛ 4 по настоящата процедура и в унисон с целите ПРОГРАМА „РАЗВИТИЕ НА ЧОВЕШКИТЕ РЕСУРСИ“ 2021-2027. Списъкът на предвидените ЛПС е изключително дълъг и детайлно разписан в Приложение V и Приложение IV
Времеви обхват и етапи:
1. Изготвяне и провеждане на процедура за избор на изпълнител, ще отнеме 2 месец
1. Избор на изпълнител и сключване на договор за закупуване и доставка съгласно действащата нормативна уредба; 1 месец
2. Доставка на предвиденото ЛПС, оценка на съответствието с изискванията на планираните СРО и ЛПС, подписване на двустранен приемо-предавателен протокол; 2 месец
3. Предоставяне на работниците и служителите за ползване закупените ЛПС и СРО като за целта ще бъде съставен надлежен списък с цел отчитане на дейността; 1 месец
4. Подготовка на документи за отчитане на дейността - 1 месец
Общо 5 месеца за изпълнение.
Дейността ще стартира през 1-ви проектен месец, тъй като това е основната и най важна дейност в изпълнението на настоящето проектно предложение.
Общата стойност на предвидения разход е 91 413.50 лв.
91 413.50
0.00
Забележки:
Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN