Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 63 966 дървета
English

Програма: Развитие на човешките ресурси 2021-2027

Район за планиране: Всички

Описание

ЮТА АД е предприятие с близо 35-годишна история, което развива своята основна икономическа дейност в областта на производство на нетъкани текстилни изделия. Следващата логична стъпка в развитието на предприятието са инвестициите в подобряване на здравословната и безопасна работна среда в дружеството, като процедура BG05SFPR002-1.004 „Адаптирана работна среда“, предоставя подходяща възможност за подкрепа на тези инвестиии.
Посредством настоящето проектно предложение ще бъдат подкрепени следните дейности:
- Разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд съобразно спецификата на конкретните работни места в предприятията. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работни процеси на конкретните работни места. Обучение на лицата от целевата група насочено към внедряване на „зелени“ модели на организация на труд;
- Осигуряване на колективни предпазни средства , вкл. модернизация и/или реконструкция, и/или обезопасяване на съществуващи обекти, технологични процеси, машини и съоръжения, свързани с подобряване условията на труд.;
- Осигуряване на социални придобивки за работещите, вкл. ремонт и оборудване на места за отдих, рехабилитация, спорт, хранене и почивка в предприятията.
Изпълнението на проектното предложение ще допринесе за постигането на целта на процедурата.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд съобразно спецификата на конкретните работни места в предприятията. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работни процеси на конкретните работни места. Обучение на лицата от целевата група насочено към внедряване на „зелени“ модели на организация на труд.: Дейност 1 е включена в настоящото проектно предложение не само поради нейния задължителен характер, но и поради същинската необходимост от нейното изпълнение за нашето предприятие. Извършеният анализ на необходимостта от изпълнението на подобна дейности изведе на преден план следните важни аспекти: - Екологична устойчивост: Преходът към "зелени" модели на организация на труда съчетава възможностите за икономически растеж с опазването на околната среда. Това води до по-ефективно използване на ресурси и минимизиране на отпадъците, с което се намалява негативното въздействие върху околната среда. - Социална отговорност: Зелените модели на организация на труда обръщат внимание на социалните аспекти, като подобряване на условията на труд, насърчаване на здравословния начин на живот и осигуряване на безопасни и здравословни работни места. Това не само подобрява удовлетвореността на служителите, но и подкрепя позитивната репутация на организацията. - Повишаване на ефективността: Зелените модели на организация на труда често водят до по-ефективно използване на ресурси и оптимизиране на работните процеси. Това може да доведе до икономии във време и разходи, като в същото време повишава производителността и конкурентоспособността на предприятието. - Обучение и развитие: Обучението на служителите по отношение на "зелените" модели на труд е от съществено значение. То не само подготвя персонала за новите процеси, но и ги осъзнава за важността на устойчивите практики в работната среда. - Конкурентно предимство: Предприятията, които внедряват "зелени" модели на организация на труд, могат да се възползват от повишаването на конкурентоспособността си. Това може да привлече нови клиенти, инвеститори и партньори, които се стремят към устойчив бизнес. Горепосочените аспекти от нашия анализ на необходимостта от въвеждането на "зелените" модели на организация обосновано потвърждават наличието на подобна необходимост от прилагането на подобно решение и го потвърждават като подходящ цялостен и устойчив подход към управлението на труда в предприятието. С оглед на обстоятелството, че към настоящия момент не сме идентифицирали конкретни мерки и/или модели, предвиждаме дейността да се възложи на изпълнител, избран по реда на Глава четвърта от ЗУСЕФСУ (при спазване изискванията на акта по чл. 54 от ЗУСЕФСУ) и с оглед предоставените разяснения по Въпрос №176, т.1 от страна на УО на ПРЧР 2021-2027 към настоящия момент можем да заявим единствено намерение за въвеждане на зелен модел в предприятието (без да се посочва конкретния зелен модел). При изпълнението на проекта конкретните „зелени“ модели на организация на труд ще бъдат предложени от избрания изпълнител след извършване на необходимия анализ, като ще бъдат спазени всички приложими изисквания по настоящата процедура. Дейността включва следните четири етапа, които са задължителни и ще се реализират в посочената логическа последователност: 1.1. Преглед на моментното състояние на предприятието и организацията на трудовата дейност, свързана с прилагането на „зелени“ практики. 1.2. Разработване на „зелени“ модели на организацията на труда и работните процеси, съобразно спецификата на предприятието и конкретните работни места. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работните процеси на конкретните работни места. 1.3. Разработване/приемане на план от мерки за прилагане на „зелени“ модели на организация на работните процеси от ръководните органи на предприятието. 1.4. Въвеждане/прилагане в предприятието на нови, „зелени“ модели на организация на работните процеси и управлението на човешките ресурси, вкл. обучение на персонала за въвеждането на съответните промени. Цялата целева група по проекта (33 човека) ще бъде обект на разработването и прилагането на зелени модели и са целева група по дейността. 6 600.00 0.00
Осигуряване на превенция и профилактика на „бърнаут“ на работното място и „ефекти от COVID пандемията върху менталното здраве“ - психологическа подкрепа.: Психичното здраве на работещите се оценява като важен проблем от всички заинтересовани страни. Влошеното психично здраве на служителите води до сериозни здравни и социални последици за тях и техните семейства, а за работодателите това означава намалена производителност и ефективност. Проблемите с психичното здраве често се проявяват в периоди на силен стрес или криза. През последните години сериозна здравна криза беше пандемията от COVID 19. Тя засилили действието на психосоциалните рискови фактори и стреса на работното място. В тази връзка е целесъобразно да се изготви обща профилактична програма за управление на стреса на работното място в две основни направления: 1. Психологическа подкрепа във връзка с превенция и профилактика на стреса на работното място, професионалното прегаряне и ефектите от COVID пандемията върху менталното здраве на работещите. 2. Интервенции при установяване на конкретни психологични проблеми. Направление 1 Изследване и оценяване на параметри на психичното здраве чрез стандартизирани въпросници и анализ на резултатите. Проучването е анонимно. Предвидено е използването на два инструментариума: - HADS самооценъчен въпросник за определяне на интензивни тревожни и депресивни състояния- стандартизиран и валидизиран, популярен, бърз и лесен инструмент за измерване на интензивността на тревожни и депресивни състояния. Тестът включва седем въпроса за тревожност и седем въпроса за депресия и отнема от 2 до 5 минути за попълване. - Maslach Burnout Inventory – MBI- въпросник за професионалното прегаряне- нструментът дава информация по три компонента: емоционално изтощение, дехуманизация и работоспособност. Посочени са 22 твърдения, които респондентите оценяват в две отношения – честота и интензитет. Групова работа със служителите под формата на информационни тренинг- групи. Ще бъдат засегнати следните тематични области: - Синдром на професионалното прегаряне (бърнаут)- същност, разпознаване на симптомите, превенция. Превантивните мерки включват: методики за подобряване на уменията за комуникация с колеги и клиенти, усвояване на техники за решаване на конфликти, преодолеяване на негативни нагласи, свързани с работата - теоретична част и практически тренинг. - Изграждане на конструктивни копинг- стратегии за справяне със стреса. Ще се разгледат проблемно- и емоционално фокусирани стратегии, ще се проведе практически тренинги за личните стратегии за справяне. Индивидуална работа с мениджърския екип - Запознаване с резултатите от проучването на заложените параметри на психичното здраве на служителите (тревожност, депресивност, бърнаут) - Модерирана дискусия за изграждане на програма за превенция на психичното здраве на работещите и управление на стреса на работното място. Направление 2 При установяване на конкретни психологични проблеми на работещите, те ще бъдат насочвани към съответните специалисти в гр. Русе. Ще се извършат консултации при възникнали казуси във връзка с психичното здраве на служителите на предприятието. Като дългосрочен ефект от психологическа подкрепа се очаква изготвяне на цялостна програма за превенция на психичното здраве на работещите. В нея могат да се включат дейности по обща и селективна превенция на професионалния стрес и бърнаут, базирани на копинг за справяне със стресови ситуации. Общата превенция ще е насочена към всички служители, а селективната превенция- към работещите, които са в риск от развитие на психологични симптоми вследствие на стрес и бърнаут. Ефективната профилактична програма за управление на психичния стрес на работното място не само ще доведе до подобряване на здравето и благосъстоянието на работниците, но допълнително ще допринесе за намаляване на отсъствията от работа, за подобряване на производителността и като цяло ще намали социалните и финансови загуби, дължащи се на дистрес. Цялата целева група по проекта (33 човека) ще бъде обект на предоставяне на психологическа подкрепа и са целева група по дейността. 6 600.00 0.00
Осигуряване на колективни предпазни средства , вкл. модернизация и/или реконструкция, и/или обезопасяване на съществуващи обекти, технологични процеси, машини и съоръжения, свързани с подобряване условията на труд. част 1: Климатици сплит - 2 бр с мощност минимум 12 000 Btu. и 3 бр. с мощност минимум18 000 Btu. Предвидените за придобиване климатични системи ще разположат в няколко различни помещения, където се извършва административната дейност на предприятието-кандидат. Към настоящия момент служителите на предприятието, които осъществяват своята дейност в помещенията на администрацията, използват амортизирани и морално остарели климатици и отоплителни тела. Проблем на целевата група е неблагоприятния микроклимат в офисите, като този проблем генерира нуждата от придобиването на , климатиците тип сплит. Конкретният ефект, до който ще доведе планираното придобиване на колективните предпазни средства се изразява в осигуряването на по-високи нива на защита от неблагоприятен микроклимат за служителите. Предвидените за осигуряване средства за колективна защита допринасят за повишаване на здравето и безопасността на работещите лица посредством въвеждането им в експлоатация, което осигурява по-високи нива на защита от неблагоприятен микроклимат за служителите. Индустриална прахо/водосмукачка - 3 бр. При производствената дейност на предприятието - производство на изделия от текстил, се генерира отпадък - фин прахови частичци, микропарченца текстил и течности. Към настоящия момент Производственият цех е оборудван единствено с най-необходимото за извършване на производствената дейност, като почистването се извършва с амортизирани и морално остарели устройства, които често аварират и не предоставят ефективна защита, което води до високо ниво на запрашаване и ниско качество на въздуха в производственото помещение. Това резултира в образуването на замърсяване непосредствено до работните места на служители, както и води до замърсяване качеството на въздуха в работното помещение, има следи от запрашаване по пода, налепи по стени и машини. Конкретният ефект, до който ще доведе планираното придобиването на заложените по проекта колективни предпазни средства, а именно Индустриална прахо/водосмукачка - 3 бр. е осигуряване на по-добри условия на труд на работниците, по-чист въздух и благоприятен микроклимат на работниците, поради драстичното намаляване на праховото замърсяване на въздуха в работното помещение. Това ще облекчи работното натоварване на служителите, ще защити служителите от потенциални белодробни проблеми и затруднение на дишането и ще гарантира по-благоприятен микроклимат. Предвидените за осигуряване средства за колективна защита ще допринесат за повишаване на здравето и безопасността на работещите лица,посредством въвеждането им в експлоатация, което ще намали праховото замърсяване, с ще осигури по-добри нива на защита от прах, токсични и други вредни вещества. Цялата целева група по проекта (33 човека) ще бъде обект на осигуряването на осигуряването на колективни предпазни средства и са целева група по дейността. 64 175.05 0.00
Осигуряване на социални придобивки за работещите, вкл. ремонт и оборудване на места за отдих, рехабилитация, спорт, хранене и почивка в предприятията и др.: Обособяването на помещение за хранене и почивка в производствената база е от съществено значение поради няколко важни причини, които влияят на здравето, благополучието и производителността на работниците: 1. Физическо и психологично благополучие: - Почивка и отдих: Работниците имат нужда от периодични почивки и отдих, особено в продължителни работни смени. Обособеното помещение предоставя тихо и комфортно място, където служителите могат да се отдадат на почивка и да съберат енергия за продължаващата работа. - Хранене: Редовното хранене играе ключова роля в поддържането на енергията и концентрацията на работниците. Отделеното помещение за хранене създава подходяща обстановка за консумацията на храна, като предлага чисти и хигиенични условия. 2. Подобряване на работната ефективност: - Възстановяване на енергията: Почивката и храненето играят ключова роля във възстановяването на физическата и умствена енергия на работниците. Това може да повлияе положително на тяхната работна продуктивност и качество на изпълнение на задачите. - Спестяване на време: Обособеното помещение за хранене и почивка предотвратява загубата на време, което би се изразило в продължителни паузи, търсене на подходящо място за хранене или почивка извън работното пространство. 3. Поддържане на хигиенни стандарти: - Контролиран достъп: Отделеното помещение позволява по-лесен контрол върху хигиената и поддържането на чистота. Това е от особено значение при консумацията на храна, където е важно да се спазват хигиенните стандарти. - Избягване на замърсяване на работното пространство: Създаването на отделно пространство за хранене и почивка помага да се предотврати замърсяването и замърсяването на работната зона с хранителни остатъци и отпадъци. Общо взето, обособяването на помещение за хранене и почивка в производствената база не само подобрява работната среда, но и съдейства за по-добро здраве и удовлетворение на работниците, което в крайна сметка може да се отрази положително на резултатите и ефективността на организацията. Нужно е изграждане, обзавеждане и оборудване за помещение за хранене и почивка (към момента помещението не се изпозлва за храна и почивка), а именно: - осигуряване на съответното стостолово оборудване (хладилник 2 бр., микровулнова фурна 2 бр.), както и климатик тип сплит ( 1 бр. с мощност минимум 24 000 Btu. и 1 бр. с мощност минимум 18 000 Btu.), който е необходими, за да се осигурят сътоветните подходящи условия за храна и почивка. - осигуряване на 2 бр. бойлери. 8 625.39 0.00
Осигуряване на колективни предпазни средства , вкл. модернизация и/или реконструкция, и/или обезопасяване на съществуващи обекти, технологични процеси, машини и съоръжения, свързани с подобряване условията на труд. част 2: Адиабатни охладители – 2 бр. с производителност на охладителя минимум 8000m3/h и 1 бр. с производителност на охладителя минимум 20000m3/h Въздушни завеси – 2 бр с размер минимум 1200мм и 1 бр с размер минимум 1650мм Мобилна отоплителна вентилационна система - 1 бр. Бърза PVC врата - 1 бр. Предвидените за придобиване комплекс от колективни предпазни средства за осигуряване на по-добър микроклимат - адиабатни охладители, въздушни завеси,мобилна отоплителна вентилационна система и бърза PVC врата - ще се разположат в производствените помещения. Към настоящия момент микроклимата в работните помещение е силно повлиян от външните температури, като се характеризира със следното: - През зимните месеци, поради липсата на вътрешна/външна изолация и големината на производствения цех трудно се поддържа благоприятна температура. - През летните месеци, поради липса на охлаждаща система, изолация на стени, вътрешната температура около работните места е силно завишена. В допълнение, машините отделят топлина, което допринася за покачване на температурата; - текущият вътрешен товаро-разтоварителен достъп(в близост до раб.места) до цеховото помещение е с лентови пластмасови завеси, които водят до нарушаване на вътрешния микроклимат заради слабите си изолационни качества. В допълнение се създава вътрешен въздушен поток, който влошава условията. -Текущият вътрешен достъп на работещите до работните им места се осъществява посредством 3 точки със стандартни дървени врати. Конкретният ефект, до който ще доведе придобиването на комплекс от колективни предпазни средства се изразява в осигуряването на по-високи нива на защита от неблагоприятен микроклимат за служителите: - Ефектът от инсталирането на мобилна отоплителна вентилационна система драстично ще повиши вътрешната температура в конкретни работни зони; - Ефектът от поставянето на охлаждаща система ще повлияе положително на служителите като намали вътрешната температура в конкретни работни зони; - Поставянето на бърза PVC врата ще доведе до много по-добра изолация, което от своя страна ще влияе позитивно на вътрешния микроклимат; - Поставянето на въздушни завеси има за цел да ограничи вътрешните въздушни потоци в посока обратно към работните места на служители. В допълнение, при влизане/излизане, въздушните завеси ще гарантират недопускането на студен поток от въздух. Предвидените за осигуряване средства за колективна защита допринасят за повишаване на здравето и безопасността на работеещите чрез въвеждането им в експлоатация, което осигурява по-високи нива на защита от неблагоприятен микроклимат. Всички колективни предпазни средства представляват ДМА, с изкл. на бързата PVC врата, която представлява инфраструктура. Концепцията за изграждане на мобилната отоплителна вентилационна система се поражда от възможността да се утилизира голяма част от изходящата топлинна енергия при работа на сушилня ‘Mohr’ (машина част от поточната линия за производство на обемна вата). Към момента топлинната енергия, която се получава при работа на машината, напуска работното помещение чрез въздуховоди и турбина, проектирани и изработени, от производителя на сушилни ‘Mohr’. Мобилната отоплителна вентилационна система ще се прикрепи към вече изградените тръбни пътища на сушилнята. Поставянето на рекооперативен блок ще спомогне за извличането на максимално количество от напускащата топлина и ще служи като допълнителен филтър, а центробежния вентилатор ще служи за насочването на топлия въздух към работните места на служителите, чрез използването на допълнителни въздуховоди. Следва да се отбележи, че ако поточната линия не работи, съответно и сушилнята не работи, мобилната отоплителна вентилационна система също следва да не работи, тоест същата се явява като зависима част от сушилнята. Мобилната отоплителна вентилационна система заложена в проекта може да се използва и на производствена линия Бабкок в нашето производство поради сходен принцип на работа на машините при двете поточни линии. 0.00 0.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.