Дейност 1. „Разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд съобразно спецификата на конкретните работни места в предприятията. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работни процеси на конкретните работни места. Обучение на лицата от целевата група насочено към внедряване на „зелени“ модели на организация на труд.“: Дейност 1. е насочена към въвеждане на „зелени“ модели на организация на работните процеси, които имат връзка с повишаване на ресурсната ефективност, за намаляване въздействието върху околната среда и за повишаване устойчивостта на предлаганите продукти и услуги.
Дейност 1. ще включва следните четири етапа, които са задължителни и се реализират в посочената логическа последователност:
1.1. Преглед на моментното състояние на предприятието и организацията на трудовата дейност, свързана с прилагането на „зелени“ практики.
1.2. Разработване на „зелени“ модели на организацията на труда и работните процеси, съобразно спецификата на предприятието и конкретните работни места. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работните процеси на конкретните работни места.
1.3. Разработване/приемане на план от мерки за прилагане на „зелени“ модели на организация на работните процеси от ръководните органи на предприятието.
1.4. Въвеждане/прилагане в предприятието на нови, „зелени“ модели на организация на работните процеси и управлението на човешките ресурси, вкл. обучение.
Новите „зелени“ модели ще се изразяват във:
- въвеждане и утвърждаване на промени в организационната структура на човешките ресурси, въвеждане на нови форми на заетост, промени по отношение на: начините на работа, работните взаимоотношения, съответно на длъжностните характеристики, процесите по подбор на персонала; нови модели на екипна работа и взаимодействието между служителите, и др.;
- въвеждане на промени в работата на отделни работни единици в предприятието, насочени към намаляване на използваните ресурси, въвеждане на практики за опазване на околната среда, осигуряване на по-екологосъобразна работна среда и др.;
- въвеждане на екологосъобразни практики в цялостната организация на работа в предприятието, в т.ч. насочени към генериране и изпълнение на дейности за корпоративна социална отговорност със „зелена“ насоченост, мотивиране на индивидуалния служител за прилагане на екологосъобразно поведение по време на работа чрез информационни и други фирмени събития или създаване на бонусна система за отличаване и възнаграждаване на „зелено“ поведение на служителите или генериране от служителите на идеи за екологосъобразно поведение и др. |
17 400.00
|
0.00
|
Дейност 2. Осигуряване на превенция и профилактика на „бърнаут“ на работното място и „ефекти от COVID пандемията върху менталното здраве“ - психологическа подкрепа.: Дейност 2. Осигуряване на превенция и профилактика на „бърнаут“ на работното място и „ефекти от COVID пандемията върху менталното здраве“ е насочена да осигури за заетите във "Фууд Деливъри Експрес" ЕООД лица психологическа подкрепа във връзка с превенция и профилактика на стреса на работното място, професионалното прегаряне и ефектите от COVID пандемията върху менталното здраве на работещите. Целите на дейността са обвързани и със запознаване на участниците с наличието на явлението "бърнаут", подпомагайки откриването на проявите му и осъществяването на ранна превенция на състояния, свързани с физическо, емоционално и психическо изтощение. С изпълнение на дейността ще бъдат преодолени нагласи свързани с отрицателно и критично отношение към работата, нежелание за започване на работа, раздразнение към членовете на екипа или към клиентите, емоционално отдръпване от колеги и клиенти, както и мисли, свързани с липсата на смисъл, значение и приносът за извършваните работни процеси, водещи вкл. до напускане на работа.
В рамките на дейността ще бъдат изготвени психологически профили на заетите лица, които да послужат като основа за адресиране на подходящи мерки за психологическа подкрепа.
Психологическата подкрепа ще се извърши от лица със специалност „Психология“, „Трудова и организационна психология“ или „Психиатрия“ под формата на групови семинари/тренинги за профилактика и/или индивидуални консултации, при провеждането на които, участниците задължително ще бъдат запознати с подходящи методи и техники за управление на професионалния стрес, съответстващи на естеството на трудовите процеси в предприятието.
Съобразно поставеното ограничение в Условията за кандидатстване по Процедура BG05SFPR002-1.004 „АДАПТИРАНА РАБОТНА СРЕДА“ на програма „Развитие на човешките ресурси“ 2021-2027 за максимален брой участници при групови занимания до 10 лица в група, то във "Фууд Деливъри Експрес" ЕООД ще бъдат сформирани девет групи по съответно 10 и 9 лица. |
17 400.00
|
0.00
|
Дейност 3. Закупуване на лични предпазни средства (ЛПС) и специално работно облекло: Предоставяне нови и модерни лични предпазни средства (ЛПС) и специално работно облекло на 87 заети лица във "Фууд Деливъри Експрес" ЕООД , които досега не са използвани в предприятието и осигуряват по-висока защита от тези, които се използват текущо с цел защита от неблагоприятни климатични въздействия и механична защита при работа.
Към настоящия момент във "Фууд Деливъри Експрес" ЕООД се изпълняват всички изисквания на нормативните документи за здравословни и безопасни условия на труд, които регламентират минималните изисквания към ЛПС и работно облекло. Поради спецификата на дейностите извършвани във "Фууд Деливъри Експрес" ЕООД е заложено закупуване на нови с по-висока защита ЛПС и/или специално работно облекло за нуждите на заетите в предприятието лица. Всички планирани лични предпазни средства (ЛПС) и специално работно облекло са от по-висок, ценови и качествен клас, от наличните до момента, което ще допринесе за мотивирането на персонала, подобряването на здравния му статус и повишаване производителността на труда. Подобрените качествени показатели на лични предпазни средства (ЛПС) и специално работно облекло ще повишат сигурността и безопасността на използващите ги работници. Значително по-дълго време ще се запазват и експлоатационните им качества. При разписването на тази дейност "Фууд Деливъри Експрес" ЕООД прилага списък на работните места и видовете работи, при които е необходимо да се използват лични предпазни средства (ЛПС) и специално работно облекло, утвърден въз основа на извършената оценка на риска на работните места. Прикаченият списък отговаря на изискванията, посочени в чл. 17, ал.3, т.1-4 от Наредба № 3 от 19 април 2001г. за минималните изисквания за безопасност и опазване на здравето на работещите при използване на ЛПС на работното място. Заложените за закупуване ЛПС и специално работно облекло, отговарят на точния брой на заетите лица по длъжности, които ползват средствата за защита и са планирани, съгласно срока за износване в Списъка на работните места и видовете работи за периода на изпълнение на проекта. Списъкът е съставен по длъжности: Управител-1бр.,Началник склад – 1бр., Шофьор– 18бр.,Охранител – 3бр.,Водач, мотокар-1бр.,Домакин, сграда - 1бр.,Общ работник- 2бр.,Склададжия - 2бр.,Ръководител, търговска експлоатация-4бр.,Касиер – 23бр.,Фактурист-6бр.,Продавач-консултант-11бр.,Готвач-5бр.,Работник, кухня-3бр.,Помощник, кухня-5бр., Мияч-1бр.
Чрез настоящата дейност ще бъдат закупени нови и модерни лични предпазни средства (ЛПС) и специално работно облекло на 87 заети лица във "Фууд Деливъри Експрес" ЕООД, които включват за защита от неблагоприятни климатични въздействия и механична защита за защита на долните крайници от неблагоприятни климатични въздействия и механична защита.
Реализирането на Дейност 3. Закупуване на лични предпазни средства (ЛПС) и специално работно облекло ще спомогне за минимизиране на рисковете за 87 заети лица във "Фууд Деливъри Експрес" ЕООД по отношение на рискове за здравето и безопасността, ще утвърди прилагането на добри практики и ще осигури по-качествена работна среда. 87 заети лица във "Фууд Деливъри Експрес" ЕООД ще могат нормално да изпълняват своите задължения.
За "Фууд Деливъри Експрес" ЕООД е важно не само максималната степен на защита и функционалност на лични предпазни средства (ЛПС) и специално работно облекло, но е важно и да се спазва определена линия на мода. |
70 314.00
|
0.00
|
Дейност 4. Осигуряване на средства за колективна защита: Дейност 4. Осигуряване на средства за колективна защита за работещите във "Фууд Деливъри Експрес" ЕООД предвижда закупуване и монтаж на 2бр. инверторни стенни климатици 18000 Btu, 2бр. инверторни стенни климатици 24000 Btu, подмяна на 39бр. LED панели в работните помещения с по-висока защита и закупуване на 8бр. ергономични столове, което ще подобри работната среда и рефлектира положително върху производителността на труда, а така също и до по-дългото оставане в заетостта на по-възрастните работници. Решението на "Фууд Деливъри Експрес" ЕООД за подобряване на условията на труд е съобразено с нуждите на заявената целева група.
В съответствие с основната цел на програма „Развитие на човешките ресурси“ 2021-2027 и чрез мерките в Специфична цел 4 „Насърчаване на адаптирането на работниците, предприятията и предприемачите към промените, на активен живот за възрастните хора и остаряване в добро здраве, както и на здравословна и добре приспособена работна среда, която отчита рисковете за здравето“, проектното предложение ще допринесе за постигане на Цел 8 от ЦУР на ООН и Принцип 5 от ЕССП, както и ще подобри работната среда. Това ще спомогне за привеждането на условията на труд в компанията, в съответствие с нормите и изискванията на европейския пазар.
Ръководството на "Фууд Деливъри Експрес" ЕООД знае, че най-ценният актив за бизнеса е човешкия ресурс. Затова удовлетвореността от работата е един от ключовите фактори за намиране и задържане на работещите, който е важен за успеха и просперитета на компанията. С различни мотиви, но в еднаква степен положителният ефект от предоставянето на социални придобивки е валиден за всички работещи в "Фууд Деливъри Експрес" ЕООД . |
19 380.00
|
0.00
|
Дейност 5. Осигуряване на социална придобивка за работещите във "Фууд Деливъри Експрес" ЕООД: Дейност 5. Осигуряване на социална придобивка за работещите във "Фууд Деливъри Експрес" ЕООД предвижда предоставяне на помещения за хранене, отдих и почивка и ремонт на две тоалетни за персонала-мъжка и дамска, както и ремонт на умивалник, което ще подобри работната среда и рефлектира положително върху производителността на труда, за съчетаване на професионалния и личния живот на 87 заети лица, а така също и до по-дългото оставане в заетостта на по-възрастните работници.
Решението на "Фууд Деливъри Експрес" ЕООД за предоставяне на предоставяне на помещения за хранене, отдих и почивка и ремонт на две тоалетни за персонала-мъжка и дамска, както и ремонт на умивалник е съобразено с локацията на обектите в дружеството, условията на труд и нуждите на заявената целева група
При изпълнението на Дейност 5. фирмата ще осигури на работещите помещения за отдих за удовлетворяване на нуждите от ефективна почивка и намаляване на стреса и напрежението в работата, тъй като в момента работещите във "Фууд Деливъри Експрес" ЕООД не разполагат с такава и няма налично свободно помещение за обособяването й.
Помещенията за отдих ще може да се използват в почивките, преди началото и след края на работния ден, от работещите във "Фууд Деливъри Експрес" ЕООД. Също така през работно време ще бъдат социално място за индивидуални обсъждания на професионални въпроси, в по-спокойна и удобна обстановка.
Помещения за хранене, отдих и почивка с цел обособяване на зона за хранене, отдих и почивка. Дейността е част от мерките по осигуряване на социални придобивки за служителите на "Фууд Деливъри Експрес" ЕООД, под формата на създаване на място за зона за хранене, отдих и почивка. Помещенията за хранене, отдих и почивка ще бъдат използвани от служителите, както през летните, така и през зимните месеци. В съответствие с основната цел на програма „Развитие на човешките ресурси“ 2021-2027 и чрез мерките в Специфична цел 4 „Насърчаване на адаптирането на работниците, предприятията и предприемачите към промените, на активен живот за възрастните хора и остаряване в добро здраве, както и на здравословна и добре приспособена работна среда, която отчита рисковете за здравето“, проектното предложение ще допринесе за постигане на Цел 8 от ЦУР на ООН и Принцип 5 от ЕССП, както и осигуряването на външна зона за хранене, отдих и почивка ще подобри работната среда. Наличието на помещения за хранене, отдих и почивка ще позволи провеждането на мероприятия по подобряване на условията на труд, в.т.ч събирания на служителите, развлечения, отдих и почивка през цялата година. Това ще спомогне за привеждането на условията на труд в компанията, в съответствие с нормите и изискванията на европейския пазар.
Ръководството на "Фууд Деливъри Експрес" ЕООД знае, че най-ценният актив за бизнеса е човешкия ресурс. Затова удовлетвореността от работата е един от ключовите фактори за намиране и задържане на работещите, който е важен за успеха и просперитета на компанията. С различни мотиви, но в еднаква степен положителният ефект от предоставянето на социални придобивки е валиден за всички работещи в "Фууд Деливъри Експрес" ЕООД . |
13 350.00
|
0.00
|