Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 63 968 дървета
English

Програма: Развитие на човешките ресурси 2021-2027

Район за планиране: Всички

Описание

Проектът е насочен към осигуряването на прехода на РАДИЯН КОНСУЛТ ЕООД към модерно, ресурсно ефективно и конкурентоспособно предприятие, в контекста на прехода към зелена икономика определен в Европейският зелен пакт. Дейностите на проекта са насочени към прилагане на "зелени" модели  на организация на труд, осигуряването на атрактивна, здравословна, безопасна и устойчива трудова среда в РАДИЯН КОНСУЛТ ЕООД, която отчита специфичните нужди и благоприятства развитието на заетите лица, като същевременно допринася за растежа на предприятието. РАДИЯН КОНСУЛТ ЕООД непрекъснато изследва и идентифицира нуждите и проблемите на служителите си с цел осигуряване на качествени работни места и адаптирането им към промените в работната среда.

Основната потребност на фирмата е осигуряване на подобрена работна среда и по-здравословни и безопасни условия на труд за служителите си, представители на целевата група. Удовлетворяването на тази потребност е и една от целите на проекта.

В проекта са предвидени комплексни интегрирани мерки, насочени към:
- разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд съобразно спецификата на конкретните работни места в предприятията
- осигуряване на колективни предпазни средства: за защита от навлизане в опасна зона и за защита от падане от височина
- осигуряване на социални придобивки на служителите

Очакваните положителни ефекти от реализацията на проекта са свързани с подобрена защита на здравето на работниците в предприятието и намалена опасност от трудови злополуки, приспособена работна среда към техните професионални нужди, което предоставя и възможности за удължаване участието на работниците в пазара на труда, както й промени в дружествената политика в контекста на прехода към зелена икономика и цифровия преход.

Целевата група включена в проекта обхваща само заети лица в дружеството към момента на подаване на проектното предложение 11 лица.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд съобразно спецификата на конкретните работни места в предприятията. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работни процеси на конкретните работни места. Обучение на лицата от целевата група насочено към внедряване на „зелени“ модели на организация на труд: Целта на дейността е насочена към въвеждане на „зелени“ модели на организация на работните процеси, които имат връзка с повишаване на ресурсната ефективност и/или за намаляване въздействието върху околната среда и/или за повишаване устойчивостта на предлаганите продукти и услуги. Въвеждането на нови „зелени“ модели на организация на работните процеси ще бъде свързано с: 1.внедряване в предприятието на нови екологични производствени инвестиции, поради които се променя организацията на труда в предприятието и/или 2.въвеждане на промени в организацията на работа за включване на екологосъобразни дейности в конкретни работни процеси и на определени работни места и/или 3.изграждане на цялостна екологосъобразна („зелена“) фирмена култура и мотивиране на екологосъобразното мислене на служителите Предвидено е дейността да се реализира в посочената логическа последователност: 1.1 Преглед на моментното състояние на предприятието и организацията на трудовата дейност, свързана с прилагането на „зелени“ практики 1.2 Разработване на „зелени“ модели на организацията на труда и работните процеси, съобразно спецификата на РАДИЯН КОНСУЛТ ЕООД и конкретните работни места. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работните процеси на конкретните работни места 1.3 Разработване/приемане на план от мерки за прилагане на „зелени“ модели на организация на работните процеси от ръководните органи на предприятието 1.4 Въвеждане/прилагане в предприятието на нови, „зелени“ модели на организация на работните процеси и управлението на човешките ресурси, вкл. обучение на персонала за въвеждането на съответните промени Всяка „зелена“ карта ще съдържа набор от действия за изпълнение на работните процеси, водещи до положителен ефект по отношение на повишаване на ресурсната ефективност и/или за намаляване въздействието върху околната среда и/или за повишаване устойчивостта на предлаганите продукти и услуги. Дейността ще обхваща служителите на следните работни места (целева група за дейността), които са част от целева група по проекта: -Инженер конструктор в строителството–1 лице -Технически ръководител строителство–1 лице Общо 2 служители, заети към момента на подаване на проектното предложение Основните проблеми и нужди на целевата група са свързани с необходимост от въвеждане на промени в работната среда за осигуряване на по-екологосъобразна работна среда и по-ефективно използване на ресурсите. Избраните като целева група работни места се характеризират с автономност по отношение на разходваните ресурси, поради което е от изключителна важност служителите на тези длъжности да въведат зелени практики, чрез които да се подобри ресурсната ефективност на работните места. Въвеждането на „зелени“ практики за длъжностите от целевата група ще отговори на нуждите на служителите, които ги заемат, като имат положителен ефект върху качеството на работното място и ще разрешат идентифицираните проблеми на целевата група, свързани с необходимостта от внедряване на екологосъобразни дейности за подобряване на работната среда и по-ефективно използване на ресурсите. Дружеството счита, че описаните по-горе работни места на служители като част от целевата група са подходящи за изследване и въвеждане на „зелени“ модели на работа, които в последствие ще могат да се разгърнат и в останалите работни звена на дружеството. Зелените работни места създават възможности за фирмата да допринесе за опазването на околната среда и съчетаването на икономическия растеж с екологична отговорност. Това подобрява образа на дружеството и укрепва връзката му с обществото. Преходът към зелени модели на работа налага необходимостта от иновации и разработване на нови технологии. Въвеждането на зелени модели на работа може да включва оптимизация на производствените процеси, което води до по-ефективно използване на енергия. 400.00 0.00
Осигуряване на колективни предпазни средства, вкл. модернизация и/или реконструкция, и/или обезопасяване на съществуващи обекти, технологични процеси, машини и съоръжения, свързани с подобряване условията на труд: Основната дейност на РАДИЯН КОНСУЛТ ЕООД е строителство на жилищни и нежилищни сгради, като фирмата е изпълнител на индустриални и жилищни сгради с прилежаща инфраструктура – пътища, водоснабдяване, канализация, електрически мрежи, телекомуникация, газоснабдяване, както и на инсталиране на машини и съоръжения. Дейността е насочена към осигуряване на колективни предпазни средства за защита за служителите във фирмата, съобразно идентифицираните рискове и нуждата от защита от навлизане в опасна зона и защита от падане от височина. Като част от дейността е предвидено е закупуването на Плътно оградно пано (125 бр.) и Преграда за предпазване от падане от височина (40 бр.). Поддейност 1: Защита от навлизане в опасна зона Като част от основната си дейност фирмата извършва изграждане на пътища, водоснабдяване, канализация, електрически мрежи, телекомуникация, газоснабдяване на територията на строителните обекти, на които работи. Те са с обичайни размери между 20 и 60 декара и на тях работят строителни бригади на няколко различни изпълнителя едновременно. По време на строителните работи служителите на фирмата са изложени на опасност от навлизане в много различни опасни зони – на изкопи, на отвори, шахти, зони с тежка строителна техника, повдигателни съоръжения, зони на товаро-разтоварна дейност и заваръчни работи и много други. Към момента фирмата не разполага с оборудване, с което да може да осигури нужната безопасност за служителите си. За да защити работниците опериращи на строителните обекти, където фирмата извършва дейност, по проекта е предвидено закупуването на Плътно оградно пано (125 бр.). Плътните оградни пана са КПС, което се монтира във вътрешната част на строителния обект и има за цел на предпази служителите от навлизане в гореописаните опасни зони. Предвидените пана ще бъдат с размери 2825/2080 мм, а количеството им (125бр.) е съобразено с минималните размери на работните площадки (около 350 кв.м. и нужна височина около 2000мм) на които оперират служителите на фирмата. Плътните оградни пана са мобилно колективно предпазно средство и след приключване на работата по определен строителен обект или част от строителния обект, те се демонтират и преместват на друг обект (позиция). Поддейност 2: Защита от падане от височина Основната дейност на фирмата включва строителство на жилищни и нежилищни сгради. Това включва високо строителство, при което съществува риск от падане от височини, основно докато текат строителните дейности на „груб“ строеж и не са изградени всички стени на сградите. Към момента фирмата не разполага с оборудване за защита на служителите си от падане от височина. За да защити служителите си от падане от височина по време на строителните дейности, по проекта е предвидено закупуването на Преграда за предпазване от падане от височина (40 бр.) с размери 2500 дължина и 1100мм височина (за обезопасяване на 100 метра вътре в сграда, с височина 1100мм, достатъчно за обезопасяване на пространството в което работи целевата група). Тя се поставя на местата където има опасност от падане на служителите по време на „грубия“ строеж и след приключване на етапа дружеството ги демонтира и пренася на друг свои обект или позиция в сградата. Чрез закупуването на предвидените по проекта Плътно оградно пано (125 бр.) и Преграда за предпазване от падане от височина (40бр.) ще се осигури обезопасяване на работното място на служителите на РАДИЯН КОНСУЛТ ЕООД, което от своя страна ще допринесе за по-безопасни и здравословни условия на труд за служителите на фирмата. Предвиденото за закупуване оборудване не е свързано с модернизация или технологично обновление на производствената дейност на предприятието. продължава в т. НАЧИН НА ИЗПЪЛНЕНИЕ 30 705.00 0.00
Осигуряване на социални придобивки за работещите: За осигуряване на подобрена работна среда за служителите си, РАДИЯН КОНСУЛТ ЕООД предвижда да осигури социални придобивки (място за хранене, краткотраен отдих и преобличане със санитарно-хигиенни помещения) за служителите си като закупи: - Фургон за хранене и краткотраен отдих (1 бр.) - Фургон за преобличане със санитарно-хигиенно помещение (1 бр.) Чувството за удовлетвореност на работника е все по-значим фактор за подобрена производителност на труда в съвременният свят на дигитализация и роботизация. Социалните придобивки допринасят изключително много за изграждане на лоялност на служителите към фирмата. При всички случаи, те са важен елемент от общата мотивация, която фирмата предоставя на персонала. А мотивацията е ключът към професионално израстване, гаранция за това, че служителите ще приемат за своя мисията на фирмата и ще работят по-ефективно. Това обуславя и нуждата на предприятието да осигури социалните придобивки, част от дейността, за служителите си. Дейността цели осигуряване на място за хранене, краткотраен отдих и санитарно-хигиенно нужди и е съобразена със спецификата на работа на по-голяма част от служителите във фирмата, които работят на строителни обекти (понякога извън населените места), извън комфорта на офис, без достъп до места за хранене, отдих и санитарно-хигиенно помещения. Това налага да носят храната си ежедневно и да я съхраняват на място на обекта на който работят, да почиват и да осъществяват санитарно-хигиенните си нужди в „полеви“ условия. За да им осигурят по-добри условия на труд, фирмата планира да осигури като социална придобивка – места за хранене, краткотраен отдих и преобличане и санитарно-хигиенни помещения чрез закупуване на Фургон за хранене и краткотраен отдих (1 бр.) и Фургон за преобличане със санитарно-хигиенно помещение (1 бр.) Предвидените за закупуване Фургони (2 броя) ще са преместваеми и няма да са моторно превозно средство с двигател. Техните размери са съобразени с броя на служителите, които ще ги ползват и закупуването им ще осигури подходящи условия на работниците за хранене, краткотраен отдих и преобличане (вкл. санитарно-хигиенни нужди), съобразено със специфичните им нужди. Фургонът за хранене и краткотраен отдих ще включва Г-образна кухня с горни и долни кухненски шкафове и кухненска мивка със смесител – 1 бр., маса - 2бр., стол - 9 бр., микровълнова фурна - 1 бр., хладилник - 1бр., климатик – 1 бр. Фургонът за преобличане със санитарно-хигиенно помещение ще включва дървени шкафчета със заключване - 9 бр., душ корито – 1 бр., душ батерия – 1 бр., моноблок – 1 бр., мивка със смесител – 1 бр., климатик – 1 бр. Количеството и размерите на предвидените за закупуване фургони са съобразени с обичайната натовареност на фирмата и специфичните нужди на служителите като всеки е с капацитет 9 лица. Те са предназначени за служители на следните длъжности: - Общ работник строителство на сгради – 5 лица - Оператор пътно-строителни машини – 1 лице - Водопроводчик поддръжка – 1 лице - Заварчик – 1 лице - Техник строителство и архитектура – 1 лице Общо 9 лица, заети във фирмата към момента на подаване на проектното предложение. Закупувайки гореописаните фургони, фирмата ще осигури за служителите си, част от целевата група за дейността, социални придобивки под формата на място за хранене (съобразно рационалните норми и специфичните условия на труд), за краткотраен отдих и преобличане (вкл. санитарно-хигиенни нужди), с което ще отговори на идентифицираните им нужди и потребности. Фургоните ще осигурят на служителите (част от целевата група за дейността) място където да се хранят пълноценно, което от своя страна ще се отрази на тяхната продуктивност и на здравословното им състояние, място където да отпочинат по време на регламентираните им почивки и подходящо място за санитарно-хигиенните им нужди. 35 250.00 0.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.