Разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд съобразно спецификата на конкретните работни места в предприятията. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работни процеси на конкретните работни места. Обучение на лицата от целевата група насочено към внедряване на„зелени“ модели на организация на труд.: Дейността ще бъде разработена, проведена и проследена като изпълнение в пълно съответствие с изискванията на Условията за кандидатстване.Дейността включва следните четири етапа, които са задължителни и се реализират в посочената логическа последователност:
1.1. Преглед на моментното състояние на предприятието и организацията на трудовата дейност, свързана с прилагането на „зелени“ практики.
1.2. Разработване на „зелени“ модели на организацията на труда и работните процеси, съобразно спецификата на предприятието и конкретните работни места. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работните процеси на конкретните работни места.
1.3. Разработване/приемане на план от мерки за прилагане на „зелени“ модели на организация на работните процеси от ръководните органи напредприятието.
1.4. Въвеждане/прилагане в предприятието на нови, „зелени“ модели на организация на работните процеси и управлението на човешките ресурси,включително обучение на персонала за въвеждането на съответните промени.
Дейността ще бъде възложена на външен изпълнител, тъй като "Оги-Инвест" ЕООД не разполага със служители с необходимата квалификация, за да я осъществи със собствени средства и усилия. Изборът на изпълнител ще се проведе при спазване на правилата за провеждане напроцедура за избор на изпълнител - със събиране на оферти поради ниската стойност на услугата, попадаща под праговете за провеждане на избор спублична покана. Ще се обърнем за осъществяване на дейността към лица, чиято дейност е в обхвата на посоченото в Условията за кандидатстване: "Изпълнител може да бъде лице, което по занятие извършва някоя от следните примерни дейности:
- консултации и/или сертификация по прилагане на системи за управление по околна среда (ISO14001, EMAS или еквивалентни);
- преподавателска и/или научно-преподавателска дейност в сферата на ресурсната ефективност и/или екологията;
- консултантска и/или научноизследователска и развойна дейност в сферата на ресурсната ефективност, екологията или икономическата дейност накандидата.
"Избраният изпълнител следва да извърши преглед на дейността на "Оги-Инвест" ЕООД – продукти/услуги, организация на труда, правна и регулаторна рамка, съществуващи практики и процедури за управление на човешките ресурси във връзка с въздействието върху околната среда. В резултат на извършения преглед и съобразно спецификата на работните места, изпълнителят ще разработи съответните „зелени“ модели на организация на труда, които да предложи на "Оги-Инвест" ЕООД, заедно с план от мерки за прилагането им. Изпълнителят ще изготви и „зелени“ карти за организация на работните процеси на конкретните работни места. Предвижда се в изпълнението на дейността да бъде включена целева група от 18 заети лица на длъжности "Дограмаджия, дърво/пластмаса/алуминий" 1л.,"Монтажник, изделия от пластмаса" 2л., "Монтажник, изделия от метал" 1л., "Монтажник, текстилни изделия" 1л., "Монтажник, дограма" 8л., "Работник, сглобяване на детайли" 1л, "Работник, спомагателни шивашки дейности" 1л., "Шивач, драперии/пердета" 3л., което ще допринесе за постигане на устойчив резултат. Преди приключването на проекта, ще бъдат подготвени набор от доказателства, че планът с конкретни мерки за прилагане на „зелени“ модели на организация на работните процеси е приложен в предприятието и има реално въведени мерки от него. Служители ще бъдат запознати с извършените промени и ще им е проведен инструктаж и/или обучение за въвеждането насъответните мерки. Пълният доказателствен материал за провеждането на дейността и резултатите от нея ще бъде приложен към финалния отчет. |
3 600.00
|
0.00
|
Закупуване на лични предпазни средства (ЛПС) и специално работно облекло.: Целта на дейността е да се закупи ЛПС и СРО за 33 броя служители работещи в дружеството и участващи пряко в производствения процес, които досега не са използвани в предприятието, или такива, които осигуряват по-висока защита от тези, които се използват текущо. Към момента във фирмата работят 33 заети лица, които използват ЛПС и работно облекло. Лицата са назначени на трудови договори в предприятитето на различни длъжности описани в списъка за утвърждаване на ЛПС и работно облекло. В предприятието има служители, които извършват на ротационен принцип и допълнителни дейности, ако притежават необходимата квалификация за това. Производствената дейност на предприятието абсолютно предполага използването на лични предпазни средства и специализирано работно облекло. Ръководството се грижи да осигури възможно най-добрите средства за защита, за да могат наетите лица да извършват своята дейност в защитена среда, без рискове за здравето, както и да осигури максимален комфорт при работа на служителите си, което обосновава и нуждата от закупуване на нови, с по-висока защита, ЛПС и СРО за заетите в производстеваната дейност на предприятието лица. Съответно спецификата на дейността на предприятието се очертава необходимостта от надграждане на използваните до момента, с цел по-висока защита, опазване на здравето и осигуряване на по-висока степен на комфорт при работа и извършване на служебните дейности ежедневно.В предприятието се извършват дейности и работа с режещи инструменти и монтиране на дограма като се работи на открито, монтажите се извършват на височина, което изисква сигурно обезопасяване от падане, обезопасяване от падащи предмети и работа в ел. мрежа при монтиране на щори гаражни врати. Ръководството се грижи да осигури възможно най-добрите средства за защита, без рискове за здравето, както и да осигури максимален комфорт при работа на служителите си.
Специалното работно облекло и ЛПС са описани в утвърден списък съставен въз основа на извършената оценка на риска при полагане на труд в "Оги-Инвест" ЕООД. Те ще бъдат с по-високи характеристики и ще бъдат изработени от по-качествени и с много по-добра термо и водоизолация материали. Имат срок на използване и спрямо него са заложени съответните необходими бройки съобразено с 18 месечен срок за изпълнение. В настоящият проект е предвидено закупуването на:
1.Защитен зимен панталон 34 бр.
2. Защитно дамско яке 6 бр.
3. Защитно мъжко, зимно яке 17 бр.
4. Защитни обувки летни - ниски 6 бр.
5. Защитна каска 16 бр.
6. Защитен колан 9 бр.
7. Защитен летен панталон 17 бр.
8. Защитни очила 15 бр.
9. Защитна маска 15 бр.
10. Защитна шапка 17 бр.
11. Защитни антифони 16 бр.
12. Защитни обувки зимни - високи 34 бр.
13. Защитна сбруя 5 бр.
14. Осигурително въже 5 бр.
15. Защитни наколенки 9 бр.
16. Дъждобран 34 бр.
17. Защитни очила при работа с компютър - 12 бр.
При изпълнението на тази дейност е предвидено закупуване на СРО и ЛПС, които са с по–висок защитен и качествен клас от доставяните до момента, което ще допринесе за мотивирането на персонала и повишаване на производителността на труда. Подобрените качествени показатели ще повишат сигурността и безопасността на използващите ги работници. Значително по-дълго ще се запазят и експлоатационните качества които да осигурят защита по време на изпълнение на трудовите задължения на работещите в тази среда. Чрез осъществяването на дейността ще се създадат подходящи условия за намаляване риска от трудови злополуки и професионални заболявания, а също така минимизиране на трудовите злополуки чрез завишаване на изискванията към спазването на правилата за здраве и безопасност при работа. Целевата група на съответната дейност е 33 заети лица. |
29 323.04
|
0.00
|
Осигуряване на колективни предпазни средства, включително модернизация и/или реконструкция, и/или обезопасяване на съществуващи обекти, технологични процеси, машини и съоръжения, свързани с подобряване условията на труд.: В рамките на тази дейност ще бъде извършена климатизация на помещение офис и шоуруум на фирмата на ул. Есперанто №9В, гр. Пазарджик. В шоуруума работят 2 назначени на трудов договор във фирмата лица на длъжност "Технически сътрудник". В централата на дружеството в гр. Пазарджик на ул Стефан Стамболов 30, ще се осигури обезшумяване и спокойна работна среда на служителите в администрацията, чрез закупуване на двустранни шумоизолационни пана и закупуване на ергономични работни столове.
1. Климатизацията е отчетена като изключително необходима в програмата за минимизиране на риска с оглед осигуряване на оптимални работни условия по отношение на факторите на работната среда - температура, влажност, чистота на въздуха в офис - шоуруум находящ се на ул. Есперанто №9В, гр. Пазарджик. За него е планирано закупуването на 1 бр. климатик , подово стенен. Разхода не се отнася към СМР дейност.
2. Ергономичните работни столове 12 бр. са предвидени поради постоянната работа в седнало положение на всяко лице и необходимостта от предотвратяване на болки, схващания и мускулни напрежения. Те са предвидени съответно 10бр. за лицата в административния офис и 2 бр. за шоуруум на ул. Есперанто №9В на длъжност: Технолог производство 1л., Технически изпълнител 2л., Технически сътрудник 3л., Технически ръководител, строителство 1, Склададжия 1л., , Управител 1л., Счетоводител, оперативен 1л., Главен счетоводител 1 л., Административен секретар 1л.
3. Шумът в офис помещенията също е предмет на дейността. Той е постоянен, силен и натоварващ, вибрациите също, а въздухът е изключително замърсен поради интензивния автомобилен трафик. Работата на служителите в офиса е свързана с постоянни разговори по телефона, което пречи на спокойния работен процес. Поради този факт се наложи да бъде планирано поставянето на двустранно шумоизолационно пано 15 м2. между работните места на служителите в администрацията, тъй като постоянните разговори по телефона пречат на осигуряването на спокоен работен процес.
4. Ергономични столове - шивашки, са специално предназначени за 5л., а именно Монтажник, текстилни изделия 1л., Работник, спомагателни шивашки дейности 1л., Шивач, драперии/пердета 3л. Тъй като работата предполага специфични движения на горната част на тялото и съответно достигане на ергономични норми при работа. Към момента в предприятието няма закупени професионални шивашки столове.
Целева група на дейността е 17 души назначени на трудов договор в дружеството. Работата им се осъществява изцяло в сградата и не се налагат служебни излизания. Понякога е натоварено и се налага да се остава в извън работно време. Част от служителите работят се изцяло на компютри, а друга част изцяло на шевни машини като се използват обикновени столове. В предприятието се шият и пределагат на клиентите и дамаски и пердета. Дългото седене в тях води до мускулни напрежения, схващания, болки в кръста и другаде по тялото.
Предвидените за осигуряване средства за колективна защита ще допринесат за повишаване на здравето и безопасността на работещите лица като осигурят и поддържат в оптималните граници работната температура, влажността и чистотата на въздуха и ще осигурят подходяща позиция на тялото в седнало положениеqкакто и осигуряване на работно място без постоянно натоварване от шум. Необходимостта от осигуряване на климатик, шумоизолационни пана и ергономични работни столове произлиза от оценката на риска, в програмата за минимизиране на риска е идентифицирана опасността и е определен начина за минимизирането му при реализирането й.
В програмата за минимизиране на риска са предвидени мерки за привеждането на параметъра на работната среда за "микроклимат" в допустимите граници, като в понятието "микроклимат" се включват температурата, влажността и чистотата на въздуха. Изпълнението на дейността ще засегне всички включени в целевата група на конкретната дейност 17 лица, затова тя е отчетена като изпълнение на мярка за колективна безопасност. |
18 977.30
|
0.00
|
Осигуряване на социални придобивки за работещите, вкл. ремонт и оборудване на места за отдих, рехабилитация, спорт, хранене и почивка в предприятията и др.: Изпълнението на дейността ще засегне всички лица назначени във фирмата. За осъществяване й е предвидено да се закупи оборудване за обзавеждане на помещение за отдих, рехабилитация, хранене и почивка в предприятието.
"Оги-Инвест" ЕООД разполага с помещение за отдих, рехабилитация, спорт, както и с помещение за хранене и почивка. И двете са на разположение на всички заети лица.
За помещението за краткотраен отдих ще бъдат закупени:
1. Уред за рехабилитация - масажен стол - 2 бр. на стойност 7 825,00 лв.
2. Тенис маса 25 мм. 1бр., на стойност 1840.00 лв.
Нуждата от тях се обосновава чрез характера на работата, която за част от служителите се определя с пълна липса на движение през деня, а за другата част от тях с непрекъснато физическо натоварване и работа в неудобни пози. И двата вида статична и динамична работа натрупва много мускулни напрежения, схващания и болки по протежение на гърба, врата и мускулите. Масажният стол ще облекчи схващанията и болките и служителите и те ще могат да работят пълноценно и да си тръгват от работа без да чувстват отпадналост и претоварване. Те ще се използват в почивките от всички 33 назначени служители, затова са предвидени 2 броя от тях. Тенис масата е предвидена за спорт и психическа отмора през времето за почивка, като също ще бъде използвана от всички назначени в предприятитето служители.
За разхода прилагаме оферти с усреднена стойност без ДДС.
В настоящата дейност е предвидено и закупуването на оборудване за осигуряване на работниците и служителите и на следните социални придобивки:
За съществуващи помещения/места за хранене в административната сграда на Оги-Инвест ЕООД, както и за шоуруум на ул. Есперанто №9В, съобразно рационалните норми и специфичните условия на труд, ще бъдат закупени:
1. Хладилник 506 л. 1бр, на стойност 3157.42 лв.;
2. Хладилник 126 л. 1 бр на стойност 595.41 лв. за място за хранене в шоуруум на ул. Есперанто №9В;
3. Фурна за вграждане 9 функции 1 бр. на стойност 928.25 лв.
4. Керамичен плот за вграждане 27 см. 2 котлона 1бр. на стойност 402.91 лв.
5. Микровълнова фурна 23 л. 1 бр. на стойност 226.25 лв.
Предприятието е разположено пряко на голям оживен в близост до него няма места за хранене или магазини, от които да се купи нещо топло и готово за обяд. Предлага се основно пакетирана и суха храна, която не може да се консумира ежедневно. Служителите обикновено си носят готова храна и прибори от дома или поръчват доставка по телефона. Ясно се очертава необходимостта от оборудване на помещението за хранене с бяла техника, която приготвя и затопля храната, както и я съхранява свежа за по-дълго време.
Общата стойност на предвиденото за закупуване оборудване е 14 975,23 лв. без ДДС съгласно приложените оферти, принт скрийнове и методиката за определяне на
средни цени.
|
14 975.23
|
0.00
|