Разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд съобразно спецификата на конкретните работни места в предприятията. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работни процеси на конкретните работни места. Обучение на лицата от целевата група насочено към внедряване на „зелени“ модели на организация на труд.
:
Дейността включва следните четири етапа, които са задължителни и ще се реализират в посочената логическа последователност:
1.1. Преглед на моментното състояние на предприятието и организацията на трудовата дейност, свързана с прилагането на „зелени“ практики.
1.2. Разработване на „зелени“ модели на организацията на труда и работните процеси, съобразно спецификата на предприятието и конкретните работни места. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работните процеси на конкретните работни места.
1.3. Разработване/приемане на план от мерки за прилагане на „зелени“ модели на организация на работните процеси от ръководните органи на предприятието.
1.4. Въвеждане/прилагане в предприятието на нови, „зелени“ модели на организация на работните процеси и управлението на човешките ресурси, вкл. обучение на персонала за въвеждането на съответните промени.
Новите „зелени“ модели ще се изразяват в гъвкави форми на заетост, като Гъвкаво работно време. Зелените карти ще бъдат направени от Външния изпълнител, с цел:
- въвеждане и утвърждаване на промени в организационната структура на човешките ресурси, въвеждане на нови форми на заетост, промени по отношение на: начините на работа, работните взаимоотношения, съответно на длъжностните характеристики, процесите по подбор на персонала; нови модели на екипна работа и взаимодействието между служителите, и др.;
- въвеждане на промени в работата на отделни работни единици в предприятието, насочени към намаляване на използваните ресурси, въвеждане на практики за опазване на околната среда, осигуряване на по-екологосъобразна работна среда и др.;
- въвеждане на екологосъобразни практики в цялостната организация на работа в предприятието, в т.ч. насочени към генериране и изпълнение на дейности за корпоративна социална отговорност със „зелена“ насоченост, мотивиране на индивидуалния служител за прилагане на екологосъобразно поведение по време на работа чрез информационни и други фирмени събития или създаване на бонусна система за отличаване и възнаграждаване на „зелено“ поведение на служителите или генериране от служителите на идеи за екологосъобразно поведение и др. |
20 000.00
|
0.00
|
. Осигуряване на превенция и профилактика на „бърнаут“ на работното място и „ефекти от COVID пандемията върху менталното здраве“ - психологическа подкрепа.:
. Рутината, стресът на работа от ковидпандемията влияят на психическото състояние на медицинските работници. С времето негативните емоции се натрупват и могат да доведат до сериозен психологически срив.
Бърнаут (или „прегаряне“) е жаргонно понятие за крайно емоционално изтощение, изразяващо се най-вече по отношение на работата. Характерни са чувства като апатия, липса на професионална мотивация, пристъпи на гняв, пасивна агресия и всеобхватно усещане на неудовлетвореност.Терминът е американски и се свързва с огромния стрес, който корпоративната кариера причинява на служителите – от асистент – до изпълнителен директор.
Претоварването кара заетите лица да се чувства безсилни и имат проблеми, пряко свързани със стреса, които нарушават естествения баланс на организма. За справяне с "бърнаута" Кандидатът предвижда да възложи на Външен изпълнител Дейността, който с екип от психолози, психиатри и др. специалисти да извърщи минимум следните зададания:
- Да окаже на 100 бр.заетите лица психологическа подкрепа във връзка с превенция и профилактика на стреса на работното място, професионалното прегаряне и ефектите от COVID пандемията върху менталното им здраве .
- При изпълнение на дейността да бъдат запознати всички участници- заети лица с наличието на явлението "бърнаут", неговите прояви и осъществяване на ранна превенция на състояния, свързани с физическо, емоционално и психическо изтощение.
- Да бъдат преодолени нагласи свързани с отрицателно и критично отношение към работата, нежелание за започване на работа, раздразнение към членовете на екипа или към клиентите, емоционално отдръпване от колеги и клиенти, както и мисли, свързани с липсата на смисъл, значение и приносът за извършваните работни процеси, водещи вкл. до напускане на работа.
- Да проведе консултация с професионалисти, които да изготвят психологически профили на лицата и да ги преведат през подходяща антистресова програма.
- Да бъде предложен комплексен подход за трайно и ефективно справяне с бърнаута, който да включва "прочистване" на ума и съзнанието от негативните емоции, балансиране на разхода на време и енергия (така наречения баланс „работа-живот“), изчистване на тялото от токсини, откъсване от модерния свят поне за едно денонощие (без телефони, компютри и телевизори), физически дейности и игри вместо електронни такива, промяна на начин на хранене,релакс сред природата или в специално създадени за това места и др.
Целевата група ще се състои от 100 бр, заети лица - лекари и медицински сестри.
Психологическата подкрепа да се извърши от лице/а със специалност „Психология“, „Трудова и организационна психология“ или „Психиатрия“ под формата на групови семинари/тренинги за профилактика и/или индивидуални консултации, при провеждането на които, участниците задължително следва да бъдат запознати с подходящи методи и техники за управление на професионалния стрес, съответстващи на естеството на трудовите процеси в предприятието. Максималният брой участници при групови занимания ще бъде до 10 заети лица в група. |
20 000.00
|
0.00
|
Осигуряване на колективни предпазни средства , вкл. модернизация и/или реконструкция, и/или обезопасяване на съществуващи обекти, технологични процеси, машини и съоръжения, свързани с подобряване условията на труд.
: Кандидатът предвижда изграждане на Автоматична пожароизвестителна система, с оглед обезопасяването на всички съществуващи обекти и помещения и с цел обезопасяване на хората - 659 заети лица, които работят в тях.
Към момента на кандидатстване по настоящата процедура МОБАЛ "Д-р Стефан Черкезов" АД няма такава изградена ПП система. Защитата от пожар се състои от 15 малки локални централи, разположени в различни обекти на болницата, където са предимно лежащо болни хора. В Административната сграда и в останалите сгради, където се помещават технически и помощни звена, липсват дори и малки локални централи.
От извършената Проверка на МВР,ГД"ПБЗН"и РД"ПБЗН"-Велико Търново , Проотокол за резултатите от извършената комплексна проверка на основание чл.125,ал.1,т.1 отЗМВР , т.3 и т.5, е видно, че:
- Част от стълбищните клетки не са отделени със димозащитни врати
- активните мерки за защита не обхвашат цялата сграда на болницата и не отговарят на изискванията за нормите на безопасност при експлоатация на обектите.
Експертите и длъжностни лица на органите на МВР,ГД"ПБЗН"и РД"ПБЗН"-Велико Търново издават Разпореждане в корпусите и помещенията да се изгради АПИИ, съгласно изискванията на чл. 26 и чл.14,ал.2,т.1 от Наредба8121з-647 за правилата и нормите за пожарна безопасностпри експлоатацията на обектите в срок до 30.03.2024 г., съгласно Решение 7199р-10.11.от 21.07.2023 г.
/Протокол и Решение са Приложени към настоящето Проектно предложение в раздел Прикачени документи/
Конкретният ефект, до който ще доведе планираната модернизация - изграждане на Адресируема пожароизвестителна система /АПИС/ ще допринесе за повишаване на здравето и безопасността на 659 заети лица, като в случай на пожар пожароизвестяването ше обхване цялата сграда с всички обекти към нея, както и пациентите, за чиято безопасност от пожар Кандидатът е отговорен.
Кандидатът предвижда АПИС да Задейства мерки за безопасност чрез:
- Известяване
- Система за вентилация
- Сирени
-Оповестителна инсталация
-Осветление на евакуационните обекти
-Пожароустойчиви врати,където е необходимо
-Гасителни инсталации
-Мобилни устройства
Кандидатът предвижда АПИС да съдържа:
-Пожаро-известителен панел
-Пожаро-известителни датчици
-Ръчни пожаро-известителни бутони
-Сирени
-Звена,които се управляват от ПИП
-Окабеляване
-Акумулаторни батерии, които да се включват при липса на ток.
Панелът да разполага с вграден часовник за реално време и възможност за програмиране на дневен/ нощен работен режим запаметяване на работата на цялата система, което да даде възможност да се връща във времето назад и ще позволи цялостен контрол. Фалшивите аларми са доведени до минимум чрез прилагане специален работен алгоритъм “Две нива на алармено състояние”. |
62 279.00
|
0.00
|