Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 59 442 дървета
English

Програма: Развитие на човешките ресурси 2021-2027

Район за планиране: Всички

Описание

Проектното предложение е по процедура BG05SFPR002-1.004 „Адаптирана работна среда“. 
Проектът предвижда:
-Разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд, съобразно спецификата на конкретните работни места в МОБАЛ "Д-р Стефан Черкезов" АД, изготвяне на „зелени“ карти  за организация на работни процеси и обучение на лицата от целевата група, насочено към внедряване на „зелени“ модели на организацията на труд, с което да постигне екологосъобразна фирмена култура и екологосъобразно мислене на колектива. 
-Подсигуряване на превенция и профилактика на „бърнаут“ на работното място -  премахване на последиците от COVID пандемията върху "менталното здраве“ чрез психологическа подкрепа.
-Обезопасяване на обекта, чрез колективни предпазни средства - изграждане на система за автоматично и ръчно пожаро-известяване на МОБАЛ "Д-р Стефан Черкезов"АД , с което да осигури защита от евентуални пожар и взрив.
На Обучение за зелени умения, ще преминат общо 100 бр. медицински кадри и административни служители, а още 100 бр. медицински работника ще получат психологическа подкрепа за „бърнаут“ на работното място и преодоляване на последиците от COVID пандемията.
Придобиването на „зелени“ умения и въвеждането на "зелени модели", както и адаптирането към промените в работното място, ще отговорят на  новите предизвикателства на времето за непрекъснато подобряване на работната среда, устойчивост на работните места, снижаване на рисковете за здравето на работното място, постигане на европейски стандарти за здравословни и безопасни условия на труд. 
Проектът ще се изпълнява при стриктно спазване на изискванията за Видимост, Прозрачност и Комуникация за организация и управление, съгласно Регламент(ЕС)2021/1060 на ЕП, като осигури прозрачност на подкрепата от ЕС. Ще информира обществеността за положителния ефект върху живота на хората, основните ценности на ЕС и хоризонталните принципи на политиката на сближаване.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд съобразно спецификата на конкретните работни места в предприятията. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работни процеси на конкретните работни места. Обучение на лицата от целевата група насочено към внедряване на „зелени“ модели на организация на труд. : Дейността включва следните четири етапа, които са задължителни и ще се реализират в посочената логическа последователност: 1.1. Преглед на моментното състояние на предприятието и организацията на трудовата дейност, свързана с прилагането на „зелени“ практики. 1.2. Разработване на „зелени“ модели на организацията на труда и работните процеси, съобразно спецификата на предприятието и конкретните работни места. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работните процеси на конкретните работни места. 1.3. Разработване/приемане на план от мерки за прилагане на „зелени“ модели на организация на работните процеси от ръководните органи на предприятието. 1.4. Въвеждане/прилагане в предприятието на нови, „зелени“ модели на организация на работните процеси и управлението на човешките ресурси, вкл. обучение на персонала за въвеждането на съответните промени. Новите „зелени“ модели ще се изразяват в гъвкави форми на заетост, като Гъвкаво работно време. Зелените карти ще бъдат направени от Външния изпълнител, с цел: - въвеждане и утвърждаване на промени в организационната структура на човешките ресурси, въвеждане на нови форми на заетост, промени по отношение на: начините на работа, работните взаимоотношения, съответно на длъжностните характеристики, процесите по подбор на персонала; нови модели на екипна работа и взаимодействието между служителите, и др.; - въвеждане на промени в работата на отделни работни единици в предприятието, насочени към намаляване на използваните ресурси, въвеждане на практики за опазване на околната среда, осигуряване на по-екологосъобразна работна среда и др.; - въвеждане на екологосъобразни практики в цялостната организация на работа в предприятието, в т.ч. насочени към генериране и изпълнение на дейности за корпоративна социална отговорност със „зелена“ насоченост, мотивиране на индивидуалния служител за прилагане на екологосъобразно поведение по време на работа чрез информационни и други фирмени събития или създаване на бонусна система за отличаване и възнаграждаване на „зелено“ поведение на служителите или генериране от служителите на идеи за екологосъобразно поведение и др. 20 000.00 0.00
. Осигуряване на превенция и профилактика на „бърнаут“ на работното място и „ефекти от COVID пандемията върху менталното здраве“ - психологическа подкрепа.: . Рутината, стресът на работа от ковидпандемията влияят на психическото състояние на медицинските работници. С времето негативните емоции се натрупват и могат да доведат до сериозен психологически срив. Бърнаут (или „прегаряне“) е жаргонно понятие за крайно емоционално изтощение, изразяващо се най-вече по отношение на работата. Характерни са чувства като апатия, липса на професионална мотивация, пристъпи на гняв, пасивна агресия и всеобхватно усещане на неудовлетвореност.Терминът е американски и се свързва с огромния стрес, който корпоративната кариера причинява на служителите – от асистент – до изпълнителен директор. Претоварването кара заетите лица да се чувства безсилни и имат проблеми, пряко свързани със стреса, които нарушават естествения баланс на организма. За справяне с "бърнаута" Кандидатът предвижда да възложи на Външен изпълнител Дейността, който с екип от психолози, психиатри и др. специалисти да извърщи минимум следните зададания: - Да окаже на 100 бр.заетите лица психологическа подкрепа във връзка с превенция и профилактика на стреса на работното място, професионалното прегаряне и ефектите от COVID пандемията върху менталното им здраве . - При изпълнение на дейността да бъдат запознати всички участници- заети лица с наличието на явлението "бърнаут", неговите прояви и осъществяване на ранна превенция на състояния, свързани с физическо, емоционално и психическо изтощение. - Да бъдат преодолени нагласи свързани с отрицателно и критично отношение към работата, нежелание за започване на работа, раздразнение към членовете на екипа или към клиентите, емоционално отдръпване от колеги и клиенти, както и мисли, свързани с липсата на смисъл, значение и приносът за извършваните работни процеси, водещи вкл. до напускане на работа. - Да проведе консултация с професионалисти, които да изготвят психологически профили на лицата и да ги преведат през подходяща антистресова програма. - Да бъде предложен комплексен подход за трайно и ефективно справяне с бърнаута, който да включва "прочистване" на ума и съзнанието от негативните емоции, балансиране на разхода на време и енергия (така наречения баланс „работа-живот“), изчистване на тялото от токсини, откъсване от модерния свят поне за едно денонощие (без телефони, компютри и телевизори), физически дейности и игри вместо електронни такива, промяна на начин на хранене,релакс сред природата или в специално създадени за това места и др. Целевата група ще се състои от 100 бр, заети лица - лекари и медицински сестри. Психологическата подкрепа да се извърши от лице/а със специалност „Психология“, „Трудова и организационна психология“ или „Психиатрия“ под формата на групови семинари/тренинги за профилактика и/или индивидуални консултации, при провеждането на които, участниците задължително следва да бъдат запознати с подходящи методи и техники за управление на професионалния стрес, съответстващи на естеството на трудовите процеси в предприятието. Максималният брой участници при групови занимания ще бъде до 10 заети лица в група. 20 000.00 0.00
Осигуряване на колективни предпазни средства , вкл. модернизация и/или реконструкция, и/или обезопасяване на съществуващи обекти, технологични процеси, машини и съоръжения, свързани с подобряване условията на труд. : Кандидатът предвижда изграждане на Автоматична пожароизвестителна система, с оглед обезопасяването на всички съществуващи обекти и помещения и с цел обезопасяване на хората - 659 заети лица, които работят в тях. Към момента на кандидатстване по настоящата процедура МОБАЛ "Д-р Стефан Черкезов" АД няма такава изградена ПП система. Защитата от пожар се състои от 15 малки локални централи, разположени в различни обекти на болницата, където са предимно лежащо болни хора. В Административната сграда и в останалите сгради, където се помещават технически и помощни звена, липсват дори и малки локални централи. От извършената Проверка на МВР,ГД"ПБЗН"и РД"ПБЗН"-Велико Търново , Проотокол за резултатите от извършената комплексна проверка на основание чл.125,ал.1,т.1 отЗМВР , т.3 и т.5, е видно, че: - Част от стълбищните клетки не са отделени със димозащитни врати - активните мерки за защита не обхвашат цялата сграда на болницата и не отговарят на изискванията за нормите на безопасност при експлоатация на обектите. Експертите и длъжностни лица на органите на МВР,ГД"ПБЗН"и РД"ПБЗН"-Велико Търново издават Разпореждане в корпусите и помещенията да се изгради АПИИ, съгласно изискванията на чл. 26 и чл.14,ал.2,т.1 от Наредба8121з-647 за правилата и нормите за пожарна безопасностпри експлоатацията на обектите в срок до 30.03.2024 г., съгласно Решение 7199р-10.11.от 21.07.2023 г. /Протокол и Решение са Приложени към настоящето Проектно предложение в раздел Прикачени документи/ Конкретният ефект, до който ще доведе планираната модернизация - изграждане на Адресируема пожароизвестителна система /АПИС/ ще допринесе за повишаване на здравето и безопасността на 659 заети лица, като в случай на пожар пожароизвестяването ше обхване цялата сграда с всички обекти към нея, както и пациентите, за чиято безопасност от пожар Кандидатът е отговорен. Кандидатът предвижда АПИС да Задейства мерки за безопасност чрез: - Известяване - Система за вентилация - Сирени -Оповестителна инсталация -Осветление на евакуационните обекти -Пожароустойчиви врати,където е необходимо -Гасителни инсталации -Мобилни устройства Кандидатът предвижда АПИС да съдържа: -Пожаро-известителен панел -Пожаро-известителни датчици -Ръчни пожаро-известителни бутони -Сирени -Звена,които се управляват от ПИП -Окабеляване -Акумулаторни батерии, които да се включват при липса на ток. Панелът да разполага с вграден часовник за реално време и възможност за програмиране на дневен/ нощен работен режим запаметяване на работата на цялата система, което да даде възможност да се връща във времето назад и ще позволи цялостен контрол. Фалшивите аларми са доведени до минимум чрез прилагане специален работен алгоритъм “Две нива на алармено състояние”. 62 279.00 0.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.