Разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд съобразно спецификата на конкретните работни места в предприятията. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работни процеси на конкретните работни места. Обучение на лицата от целевата група насочено към внедряване на „зелени“ модели на организация на труд.: Целта на дейността е да бъдат интегрирани екологични и устойчиви практики по отношение на цялостната организация на труда и на конкретните работни места на служителите в производствената база в село Копривлен, които допълнително да допринесат за изпълнение на следваната от дружеството зелената политика, за ускоряване на прехода му към кръгова икономика и утвърждаване на устойчив бизнес модел при осъществяване на дейността в унисон с екологичните, социалните и управленските политики.
„Нитекс“ ЕООД развива дългогодишна зелена политика свързана, както с продуктите, които предлага, така и по отношение на производството и енергийната ефективност на производствените бази. Дружеството притежава за своите продукти сертификат EKO-TEX Class®1 за безвредни за човека текстилни продукти. „Нитекс“ ЕООД е реализирало проекти за енергийна ефективност за производствената си база в с. Боголин. Към момента има и подаден проект / на етап оценка/, чийто цели са свързани със създаването на капацитет за рециклиране на производствените отпадъци и брак, чрез което те ще бъдат влагани повторно в производството, подобряване на контрола при опаковане на готовата продукция и въвеждане на опаковки от рециклируеми материали с което ще се преустанови използването на пластмасови продукти за еднократна употреба, създаване на капацитет за производство на пасмантерийни продукти от био и рециклирани материали и подобряване на стандартите за екологосъборазност на продуктите, произвеждани от дружеството.
В тази връзка, въвеждането на "зелени" модели на организация на труда и работните процеси ще спомогне за намаляване на негативния въглероден отпечатък на дружеството чрез оптимизиране на употребата на ресурси, енергия и материали на работните места и съответно в цялостния производствен процес, както и ще спомогне за задоволяване на нуждата на самите служители да работят по нов щадяш природата начин.
Дейността включва привеждането на всичките 17 работни места в производствената база в село Копривлен в "зелени" такива, което неминуемо ще се отрази положително не само на служителите на дружеството, но и ще подобри конкурентоспособността и репутацията на „Нитекс“ ЕООД. Допълнително, изпълнението на дейността ще позволи на дружеството, в качеството му на подизпълнител по веригата за доставки на чуждестранни компании да изпълни и техните изисквания относно следването на екологичните, социалните и управленските политики, отговорността към околната среда и служителите.
Дейността включва следните четири етапа, които са задължителни и ще се реализират в посочената логическа последователност:
1.1. Преглед на моментното състояние на предприятието и организацията на трудовата дейност, свързана с прилагането на „зелени“ практики.
1.2. Разработване на „зелени“ модели на организацията на труда и работните процеси, съобразно спецификата на предприятието и конкретните работни места. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работните процеси и на конкретните работни места.
1.3. Разработване/приемане на план от мерки за прилагане на „зелени“ модели на организация на работните процеси от ръководните органи на предприятието.
1.4. Въвеждане/прилагане в предприятието на нови, „зелени“ модели на организация на работните процеси и управлението на човешките ресурси, вкл. обучение на персонала за въвеждането на съответните промени. |
3 400.00
|
0.00
|
Закупуване на ЛПС за служителите съгласно Утвърденият списък на работните места и видовете работа, при които се използват ЛПС и специално работно облекло в Нитекс ЕООД : Целта на дейността е постигане на по-безопасни условия на труд в производствената база на дружеството в с. Копривлен чрез закупуването на лични предпазни средства (антифони за служителите), съгласно Утвърденият списък на работните места и видовете работа, при които се използват ЛПС и специално работно облекло в Нитекс ЕООД, осигуряващи по-високо ниво на защита от тези, които се използват към момента. С изпълнение на дейността ще се повиши нивото на защита от грешки при работа, инциденти и травматизъм, дължащи се на наднормен шум. Служителите използващи новите ЛПС ще имат по-добра защита от аурални /преки/ и екстрааруални /непреки/ ефекти върху здравето.
В рамките на дейността ще бъдат закупени лични предпазни средства – 10 бр. антифони за машинните оператори, работещи в следните цехове в производствената база в с. Копривлен, в които са измерени наднормени нива на шум, съгласно Наредба № 6 от 15.08.2005 г. за минималните изисквания за осигуряване на здравето и безопасността на работещите при рискове, свързани с експозиция на шум: „Плетене”, „Конфекция” и „Тъкане“. Дейността обхваща 5 бр. машинни оператори в посочените цехове, като се предвижда закупуването на 2 бр. антифони за всеки един от тях. Заложените за закупуване ЛПС отговарят на точния брой на заетите лица по длъжности, тъй като е предвидено е за всеки машинен оператор да бъдат закупени по 2 броя антифони, като този брой е определен предвид срока на износване на антифоните (6 месеца) и предвид заложения срок на проекта (18 месеца), както и необходимостта да бъде проведена процедура за избор на изпълнител преди закупуване на антифоните
Към момента използваните от служителите в цеховете с наднормени нива на шум антифони са с общо ниво на затихване 25 dB. Предвидените за закупуване антифони ще са с общо ниво на затихване 35 dB, което значително ще подобри комфорта на служителите при работа, ще намали рисковете свързани с инциденти и травматизъм, дължащи се наднормен шум и ще намали здравословните ефекти на наднормения шум върху тялото.
Списък на цеховете и броят на служителите работещи в тях, за коитое предвидено закупуването на нови ЛПС:
1. Цех „Плетене“ – 3 бр. машинни оператори плетене;
2. Цех „Тъкане“ – 1 бр. машинен оператор тъкане;
3. Цех „Конфекция“ – 1 бр. машинен оператор опаковане/увиване.
ЛПС ще бъдат закупени чрез провеждане на процедура за избор на изпълнител в съответствие сразпоредбите на ПМС 80/09.05.2022г. Доставените ЛПС ще бъдат предоставени на работниците по утвърден формат на списък, който да гарантира отчетност и проследимост, както и да служи за потвърждение, че ЛПС са предоставени в съответствие с оценката на риска и Списъка на работните места и видовете работи, при които е необходимо да се използват ЛПС и специално работно облекло.
Етапи за изпълнение на дейността:
1. Провеждане на процедура за избор на изпълнител (1 - 3 месец)
2. Закупуване на 10 броя антифони от избрания изпълнител (4-6 месец)
3. Предоставяне за ползване на ЛПС на работниците и по утвърден формат на списък. (7-18 месец).
Посоченият времеви обхват за изпълнението на дейнсотта е съобразен с нуждата от подготовка на дейността и сроковете за доставка посочени в приложените индикативни оферти. |
486.40
|
0.00
|
Осигуряване на колективни предпазни средства, включващи въвеждането в експлоатация на 12 бр. мулти-сплит климатични системи и монтаж на ПВЦ дограма в работните помещения в производствената база на дружеството част 1: Целта на дейността е да се реализират мерки свързани с модернизацията на работните цехове в производствената база на Нитекс ЕООД в село Копривлен, а именно осигуряване на по-добри, по-комфортни и безопасни условия на труд, съгласно идентифицираните нужди на работещите в дружеството на базата на оценката на риска по работни места и препоръчаните мерки подробно описани в Програма за минимизиране на риска. С изпълнение на дейността ще се елиминира рискът от пожар, причинен от открит пламък, ще се минимизира рискът от неблагоприятно въздействие на прах чрез вдишване, ще се осигури устойчив и екологичен начин за отопление, ще се постигне защита от грешки при работа, инциденти и травматизъм, дължащи се на неблагоприятен микроклимат, ще се поддържат параметрите на микроклимата в оптимални граници, няма да се допускат на големи колебания и отклонения в температурата на работната среда, ще се поддържа устойчива работоспособност чрез осигуряване на топлинен комфорт и ще намалее заболеваемостта сред служителите.
Дейността включва следните мерки:
1. Доставка и въвеждане в експлоатация на 12 бр. мултисплит климатични системи за високостенен монтаж в следните работни цехове: Цех „Плетене”; Цех „Тъкане”; Цех „Сноване”; Цех „Конфекция”; Цех „Каландроване”; Административен офис; Шоурум. За оптимизиране на микроклимата и осигуряване на по-добри параметри на микроклимата за студен и топъл период от нормативно изискуемите хигиенни норми, съгласно Наредба № РД073 от 18 юли 2014 г. за минималните изисквания за микроклимата на работните места, както и изваждане от употреба на сега използваният за отопление котел на дърва, който създава рискове за здравето на работниците. Извършени са измервания от акредитиран орган за контрол на параметрите на микроклимата в работните помещения в производствената база в с. Копривлен. Резултатите от измерванията показват стойности за зимния период в диапазона 16.2 до 18.4 С, при норма от 18 до 25С, съгласно Наредба № РД073 от 18 юли 2014 г. за минималните изисквания за микроклимата на работните места отнесено за лека физическа работа.
Към момента за отопление през студените месеци се използва котел на дърва, който освен че не постига оптимални температури за работа на служителите, създава предпоставки за трудови злополуки свързани с изгаряния, травми свързани с физически усилия по отношение на подготовката на дървесната суровина и зареждането на котела; замърсяване с финни прахови частици. През топлият период от годината поради липса на климатична система са налични условия за отклонения от нормите за температура и относителна влажност на микроклимата в зоните, в които се експлоатират калайдър (източник на топлина и водни пари) и багрилни вани (източник на водни пари).
2. Доставка и монтаж на ПВЦ дограма в следните производствени цехове Цех „Плетене”; Цех „Тъкане”; Цех „Сноване”; Цех „Конфекция”; Цех „Каландроване”; Административен офис; Шоурум. Към момента състоянието на дограмата, която е микс от алуминий и дърво не е задоволително, тя е силно амортизирана, има деформирани елементи и не се затваря плътно, което е предпоставка за неблагоприятни въздушни течения и отклонения от нормите за микроклимат през студен период. В резултат от подмяната ще може да се поддържат параметрите на микроклимата в оптимални граници, ще бъдат намалени колебанията и отклоненията в температурата на работната среда и ще бъде повишаване на ефективността на отоплението.
Описанието продължава в Дейност: Осигуряване на колективни предпазни средства, включващи въвеждането в експлоатация на 12 бр. мулти-сплит климатични системи и монтаж на ПВЦ дограма в работните помещения в производствената база на дружеството. част 2 |
228 539.05
|
0.00
|
Осигуряване на колективни предпазни средства, включващи въвеждането в експлоатация на 12 бр. мулти-сплит климатични системи и монтаж на ПВЦ дограма в работните помещения в производствената база на дружеството. част 2
: Описание на отделните помещения и предвидените мерки:
1.Цех „Плетене“ с площ 658,39 кв.м., като в него са разположени 11 броя машини – лентово плетачни машини, които се обслужват от общо 3 бр. машинен оператор плетене, 1 бр. Монтьор ремонт на машини и оборудване, 1 бр. работник поддръжка сгради . Предвидени мерки – въвеждане в експлоатация на мулти-сплит климатична система и извършване на СМР дейност монтаж на ПВЦ дограма.
2. Цех „Тъкане“ с площ 824,31 кв.м., като в него са разположени 12 броя машини – лентово тъкачни машини, които се обслужват от общо 1 бр. машинен оператор тъкане и 1 бр. работник поддръжка, 1 бр. работник поддръжка сгради . Предвидени мерки – въвеждане в експлоатация на мулти-сплит климатична система.
3. Цех „Сноване“ с площ 406,67 кв.м., като в него са разположени 4 броя машини – сновила с гатери, които се обслужват от общо 2 бр. машинни оператори (Машинен оператор подготовка на влакна и Сновач). Предвидени мерки – въвеждане в експлоатация на мулти-сплит климатична система и извършване на СМР дейност монтаж на ПВЦ дограма.
4. Цех „Конфекция“ с площ 162,48 кв.м., като в него са разположени 5 броя машини – конфекциониращи и опаковащи машини, които се обслужват от общо 1 бр. Машинен оператор опаковане/увиване. Предвидени мерки – въвеждане в експлоатация на мулти-сплит климатична система.
5. Цех „Каландроване“ с площ 169,18 кв.м., като в него са разположени 2 броя машини – каландри, които се обслужват от общо 1 бр. машинни оператори (Началник производство). Предвидени мерки – въвеждане в експлоатация на мулти-сплит климатична система.
6. Административен офис с площ 138,07 кв.м., като в него работят 2 бр. служители наети на административни длъжности (Технически сътрудник и Организатор стопански дейности). Предвидени мерки – въвеждане в експлоатация на 2бр. мулти-сплит климатични системи за етаж едно и две и извършване на СМР дейност монтаж на ПВЦ дограма.
7. Шоурум с площ 34.71 кв.м, като в него работи 1 служител на административна длъжност (Експерт търговия). Предвидени мерки – въвеждане в експлоатация на мулти-сплит климатична система.
Дейността ще бъде изпълнена в рамките на 18 месеца, като са взети предвид сроковете за доставка и монтаж посочени в индикативните оферти.Етапите за изпълнение на дейността включват:
1. Сформиране на екип за изпълнение на проекта (месец 1)
2. Провеждане на две процедури за избор на изпълнител съгласно ПМС 80/09.05.2022г. (за климатичните системи и СМР дейност подмяна на ПВЦ дограма). (2-6 месец)
3. Достaвка, монтаж и въвеждане в експлоатация на активите и извършване на СМР дейности. (7-18 месец)
Посоченият времеви обхват за изпълнението на дейнсотта е съобразен с нуждата от подготовка на дейността и сроковете за доставка посочени в приложените индикативни оферти. |
0.00
|
0.00
|