Разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд съобразно спецификата на конкретните работни места в предприятията. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работни процеси на конкретните работни места. Обучение на лицата от целевата група насочено към внедряване на „зелени“ модели на организация на труд. : Дейността ще бъде насочена към въвеждане на „зелени“ модели на организация на работните процеси, които имат връзка с повишаване на ресурсната ефективност и/или за намаляване въздействието върху околната среда, и/или за повишаване устойчивостта на предлаганите продукти и услуги с оглед спецификите на дейността на кандидата "ВИЗИТЕК" ООД в КИД 58.29 "Издаване на други програмни продукти" и конкретно по отношение на разработвате и предоставяне на софтуерни решения за създаване на съдържание и автоматизация на процеси в радиостанции, за телевизионно излъчване и за функциониране на търговски и информационни аудио и видео канали. Ще се осигури въвеждане на промени в организацията на работа за включване на екологосъобразни дейности в конкретни работни процеси и на определени работни места и изграждане на цялостна екологосъобразна („зелена“) фирмена култура и мотивиране на екологосъобразното мислене на служителите.
Към настоящия момент кандидатът "ВИЗИТЕК" ООД не е идентифицирал конкретни мерки и/или модели, като се предвижда дейността на бъде възложена на външен изпълнител, избран по реда на Глава четвърта от ЗУСЕФСУ.
Дейността ще включва следните четири етапа, които ще се реализират в посочената логическа последователност:
1. Преглед на моментното състояние на "ВИЗИТЕК" ООД и организацията на трудовата дейност, свързана с прилагането на „зелени“ практики.
2. Разработване на „зелени“ модели на организацията на труда и работните процеси, съобразно спецификата на "ВИЗИТЕК" ООД в разработвате и предоставяне на софтуерни решения и конкретните работни места. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работните процеси на конкретните работни места.
3. Разработване/приемане на план от мерки за прилагане на „зелени“ модели на организация на работните процеси от ръководните органи на предприятието.
4. Въвеждане/прилагане в предприятието на нови, „зелени“ модели на организация на работните процеси и управлението на човешките ресурси, вкл. обучение на персонала за въвеждането на съответните промени.
При изпълнение на проекта, бенефициентът ще приложи изготвения план с конкретни мерки за прилагане на „зелени“ модели на организация на работните процеси в предприятието и ще има реално въведени мерки от него. Всички служители ще да бъдат запознати с извършените промени и ще им бъде проведен инструктаж и/или обучение за въвеждането на съответните мерки.
Избраният изпълнител ще извърши преглед на дейността на кандидата – продукти и услуги, организация на труда, правна и регулаторна рамка, съществуващи практики и процедури за управление на човешките ресурси във връзка с въздействието върху околната среда. В резултат на извършения преглед и съобразно спецификата на работните места, изпълнителят ще разработи съответните „зелени“ модели на организация на труда, които да предложи на "ВИЗИТЕК" ООД, заедно с план от мерки за прилагането им. Изпълнителят ще изготви и „зелени“ карти за организация на работните процеси на конкретните работни места.
Дейността ще обхване всички представители на целевата група - 23 бр. заети лица, в т.ч.: мениджър проекти (2 бр.); юрисконсулт (1 бр.); програмист, софтуерни приложения (5 бр.); разработчик, интернет приложения (1 бр.); разработчик, софтуер (2 бр.), графичен дизайнер (1 бр.); специалист, тестване софтуер (2 бр.); специалист, компютърни мрежи и системи (3 бр.); специалист, поддръжка (4 бр.); управител (2 бр.). |
4 600.00
|
0.00
|
Осигуряване на колективни предпазни средства /ЧАСТ 1/: Предвиждат се следните мерки: 1) дейности за защита от неблагоприятен микроклимат целево на места в дружеството, които се характеризират с лошо качество на микроклимата и 2) постигане на изискванията по отношение на ергономия при работа. Мерките ще обхванат всички 23 заети лица - 21 лица на трудови договори и 2 бр. лица, работещи по ДУК. Предвидените мерки водят до подобряване на условията на труд и са свързани с осигуряване на безопасни, здравословни и добри фактори на работната среда и респективно с повишаване на здравето и безопасността на работещите, обект са на извършена оценка на риска и съответните предписания и са включени в Утвърдена програма за минимизиране на риска.
При анализ на състоянието на работната среда се констатираха недостатъци, които представляват идентифицираните нужди на целевата група и обуславят необходимостта от осигуряване на безопасна и благоприятна работна среда чрез следните мерки:
1. Защита от неблагоприятен микроклимат
Дейността ще се реализира чрез поставяне на климатици тип сплит система (5 бр.), които с предвидените си характеристики и факта, че отговарят в пълна степен на най-съвременните изисквания за микроклимат в работните помещения, ще осигурят максимална защита от неблагоприятни фактори чрез йонизирано пречистване/плазма филтрация. Климатици с оглед на работните площи са 2 вида, като ще бъдат използвани в следните работни помещения и ще обхванат следните представители на целевата група:
Вид 1 (3 бр.):
1) Заети на длъжности графичен дизайнер (1 бр.) и специалист, тестване софтуер (2 бр.) в помещение с площ 12,43 кв.м.
2) Зает на длъжност юрисконсулт (1 бр.) в помещение с площ от 8,34 кв.м.
3) Заети на длъжност мениджър проекти (2 бр.) в помещение с площ от 9,23 кв.м.
Вид 2 (2 бр.):
1) Заети на длъжност управител (2 бр.) в помещение с площ 17,92 кв.м.
2) Общо помещение с площ от 26,09 кв.м., в което всички заети лица се събират мин. веднъж дневно за обсъждане на работата, разпределяне на задачи, отчитане на проблеми и напредък
Състоянието на описаните помещения към момента на кандидатстване е такова, че наличните климатични системи са изключително амортизирани, не извършват филтрация на въздуха, не се извършва добра насоченост на въздушния поток, възможностите за профилактика са много ограничени, като всички тези фактори създават следните рискове от неблагоприятен микроклимат в работните помещения:
а) наслояване на прах, микроорганизми и плесен във вътрешните части и свързаното с това изпускане на замърсен въздух в помещението, което може да предизвика респираторни проблеми и алергични реакции
б) нестабилна температура и влажност и респективно поява на мухъл и плесен, които също могат да представляват риск за здравето
в) използване на стар вид фреон, с влошени качества за околната среда и за здравето на хората в близост
г) шумово замърсяване, което допринася за стрес, лоша концентрация и нарушаване на качеството на съня
д) липсата на филтрация увеличава риска от респиранотни заболявания и циркулацията на вируси, алергени и бактерии
е) лошото управление на въздушните потоци води до ставни и мускулни схващания, главоболие и др.
Неблагоприятният микроклимат в помещенията се свързва общо с главоболие, слабост и усещане за тежест, затруднено дишане, а концентрацията на замърсители и алергени може да доведе до респираторни проблеми.
Конкретните ефекти от предвидената модернизация чрез поставяне на 5 бр. климатици тип сплит система, съобразени с броя и размера на работните помещения, допринасят за повишаване на здравето и безопасността на заетите лица чрез:
а) елиминиране на наслоявания на прах, микроорганизми и плесен, циркулация на вируси, бактерии и алергени чрез най-съвременни методи за филтрация и пречистване на въздуха
б) осигуряване на оптимални нива на шум
в) осигуряване на стабилни температура и влажност за максимално благоприятен микроклимат
г) оптимално насочване на въздушните потоци за максимален комфорт на работещите
Продължава в ЧАСТ 2. |
98 862.09
|
0.00
|
Осигуряване на колективни предпазни средства /ЧАСТ 2/: Продължава от ЧАСТ 1.
2. Ергономия при работа
Дейността ще се реализира чрез закупуване на ергономични офис столове (23 бр.) за всички заети в дружеството, които с предвидените си характеристики и факта, че отговарят в пълна степен на най-съвременните изисквания за ергономия при работа, ще осигурят максимална защита от неблагоприятни ефекти от лоша поза по време на работа.
Състоянието на предприятието към момента на кандидатстване е такова, че са осигурени обикновени офис столове, които създават рискове от:
а) болки в гърба, кръста, шията, раменете и краката;
б) синдром на карпалния тунел: постоянното натоварване на ръцете и китките при използване на клавиатура и мишка в лоша поза може да доведе до синдром на карпалния тунел, който предизвиква болки и дискомфорт в ръцете и китките;
в) проблеми с очите;
г) намалена производителност и концентрация, умора.
Конкретните ефекти от предвидената модернизация чрез офис столове (23 бр.), съобразени с броя на работещите, обхващат:
1) осигуряване на стабилност на позата със свобода на движенията и удобна работна поза за работа с видео дисплеи;
б) регулиране на седалката по височина и на облегалката по височина и наклон за индивидуалните нужди на работещия;
в) възможност за поставяне на опора за краката при желание на лицето, работещо с видеодисплей.
Предвидените офис столове ще постигнат в пълна степен изискванията за ергономия при работа, като ще осигурят множество ефекти за служителите на дружеството и ще допринесат за повишаване на здравето и безопасността на работещите лица по следния начин:
1) Работното място на всички служители ще бъде с физиологично издържана работна поза в седнало положение с осигуряване на подходящи столове, като формата, размерите, устройство, подвижността и нагласяемостта им ще са съобразени с ръста и общите антропометричните данни на работника, работната поза и характера на трудовия процес и извършваната работа с видеодисплеи, като столовете са конструирани в пълно съответствие с анатомичните размери и особености на човешкото тяло.
2) Ще се предотвратят неправилни и принудителни пози, като по този начин ще се премахне статичното напрежение и умората и ще се запази за по-дълго време работоспособността на организма.
3) Столовете са устроени така, че отговарят в пълна степен на естеството на извършваната работа и не ограничават подвижността на тялото при седяща поза.
4) Височината на седалката е определена съгласно приложимите норми за вземане предвид на дължината на подбедрицата и от изискването да осигурява такова положение на тялото, при което лактите да бъдат на нивото на работната повърхност.
5) Спазени са изискванията за ергономия от гледна точка на:
а) оптималната височина, като конструкцията на столовете позволява регулиране височината на седалката с цел приспособяването й към индивидуалните различия в ръста на работниците и нагласяването по отношение на височината на работната повърхност;
б) вдлъбната форма на седалката с подходяща мека порьозна въздухопроницаема материя;
г) ширина и дълбочина на седалката, определени от разстоянието между трохантерите и от средната дължина на бедрото, наклон на седалката в предно-задно положение спрямо хоризонталната плоскост;
д) ширина и височина на облегалката спрямо нивото на седалката, като се осигурява оптималният наклон по отношение на хоризонталната линия на нивото на седалката с възможност за регулиране на наклона;
е) поддържане на ръцете чрез подлакетници с оптимална височина от повърхността на седалката и възможност за регулиране на височината, облицовани с подходящ материал.
Необходимостта от ергономичните столове произлиза от оценката на риска, като е идентифицирана опасността и е определен риска от реализирането й при използване на обикновени столове в работата на дружеството. |
0.00
|
0.00
|