Дейност 1 „Разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд съобразно спецификата на конкретните работни места в предприятията. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работни процеси на конкретните работни места. Обучение на лицата от целевата група насочено към внедряване на „зелени“ модели на организация на труд.“: Дейността е насочена към въвеждане на „зелени“ модели на организация на работните процеси в "Вадим” ООД, които да доведат до повишаване на ресурсната ефективност и намаляване въздействието върху околната среда.Тази дейност е пряко свързана с осъзнатата необходимост от въвеждане нови модели и добри практики за оптимизиране на работните процеси така, че да се намали разхода ресурси, генерирането на отпадъци респективно прякото или непряко негативно въздействие върху околната среда. Компанията се стреми към бъдещо налагане на стандарти за екологична и социална отговорност и изпълнението на тази дейност е стъпка в тази посока.Към момента дружеството е въвело следните мерки за енергийна и ресурсна ефективност: намаляване използването на хартия и насърчаване на нейната повторна употреба, рециклиране на касетите за принтера и по-старото оборудване и е закупено енергийно ефективно оборудване. Но предприетите мерки не са достатъчни, като липсва цялостна система за контрол и управление на индивидуалното поведение на работещите за постигане на по-висок екологичен стандарт.
Посредством настоящата дейност ще бъдат въведени нови „зелени“ модели на организация на работните процеси свързани с:
- въвеждане на промени в организацията на работа за включване на екологосъобразни дейности;
- изграждане на цялостна екологосъобразна (зелена) фирмена култура и мотивиране на екологосъобразното мислене на служителите.
Зелените модели, които ще се въведат във фирмата са свързани с оптимизиране на начина на организация и планиране на работните задачи с цел намаляване на потреблението на електроенергия,оптималното използване на материали и суровини,правилно разпределение и управление на времето,минимизиране на отпадъците и правилното им третиране и др.
Обхванатите заети работещи при нови, „зелени“ модели на организация на работните процеси и управлението на човешките ресурси във "Вадим” ООД(Сфера на дейност: услуги, свързани с охрана и детективска дейност ) ще бъдат общо 100 активни заети лица (Целева група: служители).
Дейността ще бъде изпълнена чрез следните четири етапа, реализирани в следната логическа последователност:
1. Преглед на моментното състояние на предприятието и организацията на трудовата дейност, свързана с прилагането на „зелени“ практики-За целите на тази стъпка ще се използва специално разработен въпросник за оценка на моментното състояние на предприятието.След като бъде извършена първоначалната оценка, такава ще се извърши и при приключването на внедряването на зелените модели за управление на бизнеса.Получените резултати ще бъдат използвани, за да се направи оценка и сравнение с първоначалните такива за да се оценят постигнатите резултати.
2. Разработване на „зелени“ модели на организацията на труда и работните процеси, съобразно спецификата на предприятието и конкретните работни места.Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работните процеси на конкретните работни места-В резултат на направения анализ и резултатите от този анализ, ще се разработят модели и карти за организацията на труда и работните процеси
3. Разработване/приемане на план от мерки за прилагане на „зелени“ модели на организация на работните процеси от ръководните органи на предприятието-За да бъдат внедрени описаните зелени модели за работа, ще се изготви подробен план-график за разработване,с подробно описание на дейностите по разработване,както и отговорните лица за всяка една дейност.
4. Въвеждане/прилагане в предприятието на нови, „зелени“ модели на организация на работните процеси и управлението на човешките ресурси, вкл. обучение на персонала за въвеждането на съответните промени.“ - Внедряването на „зелени“ модели за реорганизация на работните процеси ще се извърши съгласно детайлно разработен план със срокове и отговорници. Посредством този финален етап ще бъдат въведени планираните мерки и ще се подготвят служителите да могат да ги прилагат ежедневно в своята работа. |
20 000.00
|
0.00
|
Дейност 3 "Закупуване на лични предпазни средства (ЛПС) и специално работно облекло": Дейността предвижда доставка и разпределение на лични предпазни средства (ЛПС) и специално работно облекло за 138 работника на дружеството. Новозакупените лични предпазни средства (ЛПС) и специално работно облекло ще отговарят на идентифицираните им нужди, както и на утвърдения списък на работните места и видовете работа, при които се използват ЛПС за безопасност и здраве при работа, съгласно разпоредбите на Наредба № 3 от 19 април 2001 г. Моментното състояние на ЛПС и СРО на всички работещи не е добро.Често служителите са едновременно изложени на няколко въздействия – неблагоприятен микроклимат, нападение, удар, пробождане и интензивни движения. Необходимо е да се осигурят качествени лични предпазни средства и специално работно облекло, съответстващи на динамиката на работния процес. Предприятието има утвърден списък на работните места и видовете работи, при които следва да се използват ЛПС, съгл. ЗЗБУТ. Препоръките от замерване факторите на работната среда налагат нужда от специализирано работно облекло и ЛПС. : облекло, устойчиво на пробождане и срязване, водоустойчиво яке и панталон, сигнални/светлоотразителни жилетки, защитни обувки с устойчиви на пробождане ходила; защитни обувки с със стоманени бомбета; гумени ботуши противохлъзгащи се, ръкавици, предпазна шапка, каска, защитни очила, диалектрични ръкавици, диалектрични боти, качулка, екран. Срокът на износването на работното облекло в дружеството е 12 месеца, поради което по проекта се планира да бъде закупено по 1 бр. от всеки един вид, предназначен за съответния брой лица, назначени на длъжността, за която е идентифициран съотвтният рис. Планираните специални работни облекла и ЛПС ще бъдат с качествени технически характеристики, отговарящина най-високите стандарти за качество, здравина, топло и студоустойчивост.Съгласно обстоен анализ, ръководството на Вадим ООД, отчитайки недоброто състояние на ЛПС и СРО, използвани в дружеството, смята за необходимо осигуряване на ЛПС съгласни следните критерии: - техническата характеристика на личните предпазни средства; - коефициента им на ефективност срещу риска; -направения анализ и оценка на самия риск, срещу който иска да се противодейства. Затова е необходимо да се осигурят ЛПС с висок клас на защита и подходящи технически параметри. Изборът на средствата, които ще бъдат закупени е извършен въз основа на на извършената оценка на риска от службата по трудова медицина и утвърден списък на работните места и видовете работи, при които се използват ЛПС. Личните предпазни средства (ЛПС) и специално работно облекло е предвидено за 138 броя работника на дружествотото на следните длъжности:
- Охранители код 54141007 - 125 броя: облекло, устойчиво на пробождане и срязване/яке и панталон/, сигнални/светлоотразителни жилетки, защитни обувки с бомбе със стоманени бомбета; ръкавици, предпазна шапка;
- Техник охранителна техника код 31143011 - 12 броя: водоустойчиво яке и панталон, сигнални/светлоотразителни жилетки, защитни обувки с бомбе със стоманени бомбета, ръкавици, предпазна шапка, каска, защитни очила,
- Техник електрически системи 31133006 - 1 брой: водоустойчиво яке и панталон, сигнални/светлоотразителни жилетки, диалектрични ръкавици, диалектрични боти, предпазна шапка, каска, качулка, защитни очила, екран. |
183 422.27
|
0.00
|
Дейност 4 "Осигуряване на колективни предпазни средства, вкл. модернизация и/или реконструкция, и/или обезопасяване на съществуващи обекти, технологични процеси, машини и съоръжения, свързани с подобряване условията на труд" - част 1: Във “ВАДИМ” ООД работят 14 броя служители (на длъжности Оператор център телекомуникационни услуги код 42223003- 2 броя, Организатор охрана код 54143012 - 4 броя, Началник административна служба - код 12197024 - 1 брой, Технически изпълнител код 41102006 - 1 брой, Завеждащ техническа служба код 41102002 - 1 брой, Завеждащ регистратура за класифицирана информация код 44193006 - 1 брой, Служител човешки ресурси код 44162002 - 1 брой, Офис мениджър код 33413004 - 2 броя, Управител код 11207023 - 1 брой (Телк) ) на 8-часов работен ден, 5-дневна работна седмица, чиито ежедневни задължения изискват работа на компютри. Тази работна среда обуславя необходимостта от комплект от 14 бр. удобни и ергономични работни офис столове и 14 бр. ергономични бюра, които да подобрят значително комфорта на работното място.
Според предписание от направената оценка на риска и следвайки препоръките, базирани на анализа на данните в картите за оценка на факторите "Повишени изисквания към отделни органи и системи" и "Работна поза", дефинираната опасност е "Ергономична, физиологична, психосоциална" , с възможни последици - болки в гърба, заболявания на опорно-двигателния апарат. Спрямо класифицираните работни места, броят на експонираните лица е 14 бр. в отдел административен. Експозицията е висока - почти през цялото работно време и с риск за увреждане на здравето; вероятността: "Напълно възможна да се случи". Предложените мерки за контрол на риска за всички експонирани лица, са: подобряване на ергономичеността на офис - оборудването.В компанията е въведен физиологичен режим на труд и почивка, а по проекта предвиждаме закупуването на високо ергономични столове и ергономични бюра, регулируеми.Мерките са съгласно нормативна уредба (БДС EN ISO 9241-5; БДС EN ISO 9241-6 ) "Ергономични изисквания към офисна работа с видеотерминали", част 5 - Изисквания към работното място и работната поза; част 6 - Препоръки към работната среда; „Норми за физическо натоварване на работниците и хигиенно-физиологични и ергономични изисквания за рационална организация на работното място и трудовите процеси“ № 5 на МНЗ /ДВ бр.25/71г., посл. изм. ДВ бр. 54/99г./ за рационална организация на работното място и трудовите процеси, както и ще бъдат съблюдавани характеристиките на посочени в чл.5 от приложение № 1 към Наредба №7 /ДВ бр. 70 от 2005г./.
Използваните към настоящия момент столове и бюра са амортизирани и не покриват стандартите за ергономичност и превенция на уврежданията на опорно-двигателния апарат. Въвеждането на ергономичните офис столове и бюра ще доведе до намаляване на проблемите в гърба и болките в раменете и врата при продължителна работа в седяща поза и работа с компютър. На служителите ще бъде осигурен допълнителен комфорт по време на работа, което ще повиши ефективността на труда им. Продължителното и неправилно седене оказва негативен ефект освен върху тялото и върху интелектуалната ефективност. Ще бъдат постигнати следните преки ползи: По-добро здраве от ергономията; По-добър тонус от възможността за движение; Повече комфорт от възможността за регулация на височината; Повишена продуктивност от по-добрия комфорт.
При направените измервания на фактора на работна среда Микроклимат във Вадим ООД, съответно за топъл и за студен период са налице отклонения от граничните стойности в посока прегряващ микроклимат в топъл и преохлаждащ микроклимат в зимния период на годината. Условията на труд не съответстват на санитарно хигиенните норми за работна среда на наредба РД 07-3/2014 г. за минималните изисквания за микроклимата на работните места, и БДС 14776-87 - Работни места в производствени предприятия, санитарно хигиенни норми за температура, отностителна влажност, скорост на въздуха.
Неблагоприятните микроклиматични условия, свързани с прегряващ микроклимат могат да бъдат причина за съществени промени във функционалното състояние на редица органи и системи: сърдечно-съдова, отделителна и нервна система, стомашно-чревен, водно-солев обмен.
Продължава в част 2 |
114 062.04
|
0.00
|
Дейност 5. Осигуряване на социални придобивки за работещите, вкл. ремонт и оборудване на места за отдих, рехабилитация, спорт, хранене и почивка в предприятията и др. : Ръководството планира да осигури помещение за хранене и отдих, чието оборудване да осигури оптимални условия за отдих и пълноценна почивка на работниците. Естеството на работа в предприятието води до натоварване на опорно-двигателния апарат и завишен риск от заболяване на опорно-двигателната система, според анализа на риска на Службата за трудова медицина. Това налага работодателят да вземе мерки за осигуряване на условия за отдих и възстановяване от неудобната седяща или правостояща работна поза. Дейността цели да се създадат оптимални условия за отдих и хранене във фирмата, като по този начин се спомогне за удължаване продължителността на професионалния живот, намаляване на умората и превенция на стреса сред работниците и служителите в предприятието. За удовлетворяване на нуждите от ефективна почивка и намаляване на стреса и напрежението в работата ще бъде обособен Кът за служителите, със следните зони: - Кът за хранене – кухненски кът, консумация на освежаващи напитки и приготвяне на храна; и - Зона за неформално общуване и почивка в офиса.
Предвидените помещения за отдих и хранене в предприятието ще се използват в междинните и обедни почивки. Ще бъдат място за отдих и за подобряване на комуникацията на персонала. Предвидено е закупуване и въвеждане в експлоатация на обзавеждане и оборудване, както следва:
- Помещения за хранене – ще бъде обособен кухненски кът, консумация на освежаващи напитки и приготвяне на храна. Предвижда се оборудване с: кухненски шкафове, кафемашина, микровълнова, диспенсър за вода, хладилник.
- Зона за неформално общуване и почивка в офиса – ще бъде обзаведена с мека мебел и ниска маса за обособяване на тих и комфортен кът, като по този начин в помещението ще се създаде още по-добра и приятна атмосфера, отговаряща на съвременните и световни стандарти за почивка. Това ще въздейства положително като превенция на стреса сред работниците и служителите, ще подобри комуникацията в екипа, ще осигури по-добра мотивация за работа. |
16 130.63
|
0.00
|
Дейност 4 "Осигуряване на колективни предпазни средства, вкл. модернизация и/или реконструкция, и/или обезопасяване на съществуващи обекти, технологични процеси, машини и съоръжения, свързани с подобряване условията на труд" - част 2: Продължава от част 1
Високите температури през летния период предразполагат към свързани със сърдечно-съдовата система заболявания, хипертонична болест и обостряне на хронични заболявания. От друга страна, преохлаждащият микроклимат може да доведе до често и дълго боледуване на работещите както от простуда, така и от заболявания на костномускулната система, неврологични заболявания, заболявания на дихателната система.Топлинният дискомфорт свързан с прегряващ и преохлаждащ микроклимат е сериозна предпоставка за бърза умора, липса на концентрация, намалена работоспособност, понижена мотивация, пропуски и грешки при работа, травматизъм.
Целта на дейността е чрез инвестиции в по-добри и безопасни условия на труд, чрез модернизация на съоръжения, да се подобри професионалния и здравния статус на служителите в Вадим ООД, което да доведе до по-дълъг и качествен живот. С оглед предписание на трудовата медицина след направената оценка на риска за подобряване нормите според Наредба РД-07-3 (ДВ, бр.63/2014 г.) и защита от неблагоприятен микроклимат по проекта се предвижда закупуване и въвеждането в експлоатация на - 7 бр. климатици. Te ще осигурят необходимите условия за подобряване микроклимата на работната среда в отдел администрация (14 бр. служитела), а именно умерена температура за работа, възможност за охлаждане, добро разпределение на въздушните потоци и движението на въздуха, оптимизация на енергоефективността на офиса. Изборът на климатична техника за отопление и охлаждане е извършен на база на техническите характеристики на уредите, безопасността им при експлоатация и добавената им стойност като следва:
- нисък шум - намаляват шумозамърсяването в работните помещения и осигуряват по-комфортен микроклимат за работниците;
- здравословно въздействие, въздушен филтър отстраняващ праха;
- нощен режим, когато климатика е в нощен режим стайната температура се настройва автоматично за по-голям комфорт и енергоспестяване - ресурсна ефективност;
- дистанционно управление - позволява да се управлява уредът без директен контакт на работника с него;
- напълно затворено вътрешно тяло, без външни нагревателни елементи; - наличие на електронна защита в случай на авария.
С оглед мерките, свързани с осигуряване на пожарна безопасност във Вадим ООД е необходимо изграждане на система за противопожарна безопасност в 2 броя обекта на фирмата. В допълнение инсталацията би могла да задейства други мерки за безопасност в т.ч.:Системи за вентилация;Сирени;Оповестителни инсталации;Евакуационно осветление;Гасителни инсталации; Мобилни устройства /може при евентуален пожар отговорника по пожарна безопасност да получи обаждане от инсталацията/;
Планираната за закупуване по проекта система за противопожарна безопасност е аналогово - адресируема система, прецизно и бързо позициониране на мястото на пожара;
непрекъснато наблюдение от страна на пожароизвестителния панел за работоспособността на всяко устройство и изписване и съхранение на съобщения за грешки при възникване на такива /осигурява се поради двупосочната комуникация между устройствата и панела/. За разлика от конвенционалните системи, които могат да локализират пожара само на ниво зона, при адресируемите пожароизвестителни инсталаци всяко устройство притежава уникален идентификатор, което позволява да се локализира точното място на пожара и задействалия се детектор и/или пожароизвестителен бутон, използват се по-малко кабели при монтажа, тъй като обикновено всички устройства се свързват към една адресируема линия /на англ. loop/;предоставят детайлна информация на ползвателите относно изправността на инсталацията и поддържат архив на настъпилите събития или възникнали дефекти;по-лесно добавяне на нови устройства към системата; |
0.00
|
0.00
|