ДЕЙНОСТ 1. Разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд съобразно спецификата на конкретните работни места в предприятията. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работни процеси на конкретните работни места. Обучение на лицата от целевата група насочено към внедряване на „зелени“ модели на организация на труд.: Темповете, с които се развива световната икономика и изискванията за адаптиране на всяко дружество изискват въвеждане на „зелени“ модели на организация на раб. процеси, които имат връзка с повишаване на рес. ефективност и/или за намаляване въздействието върху околната среда и/или за повишаване устойчивостта на предлаганите продукти и услуги. Това изискване вече е задължително. Развитието на "зелени" модели е изключително важно за постигане на устойчиво развитие, както и за опазването и възстановяването на околната среда. Разработването на устойчиви модели на работа, потребление и производство генерира потенциал за създаване на нови работни места и трансформиране на съществуващите такива във висококачествени зелени работни места не само в практически всички сектори, но също така и по цялата верига на стойността.
ЦЕЛ: Дейността е насочена към въвеждане на „зелени“ модели на организация на работните процеси, които имат връзка с повишаване на ресурсната ефективност за намаляване въздействието върху околната среда, повишаване устойчивостта на предлаганите продукти и услуги.
Тя е свързана с въвеждане на промени в организацията на работа за включване на екологосъобразни дейности в конкретни работни процеси и на определени работни места, както и изграждане на цялостна екологосъобразна („зелена“) фирмена култура и мотивиране на екологосъобразното мислене на ръководно-административия персонал на дружеството. Изборът на ръководния персонал и служителите, които пряко го подмогат, е защото в задълженията на тези лица е да определят насоката на развитие на работещите и на вида и подходите на извършване на цялостната дейност на фирмата като цяло и на всеки един работник в частност. От тази целева група се създават и предават всички промени и нови правила и промени в процесите, от тях се изисква да създават и следят за изпълнението на стратегиите и моделите на работа. След създаването на успешни зелени модели в тяхната работа по естествен начин ще се подходи към цялостна промяна на всички работни места в последствие. Включването на счетоводните кадри е поради тяхната плътна ангажираност и подкрепа към ръководния пероснал.
Въвеждането на новите зелени модели ще включва следната целева група - общо 8 човека:
- Офис Казанлък Офис мениджър, Счетоводител, Управител, Мениджър инв. проекти 2,
- Павел Баня: Mениджър Инв. проекти, експерт Фин. планиране. Техн.сътрудник.
Дейността включва следните четири етапа, които са задължителни и се реализират в посочената логическа последователност:
1. Преглед на моментното състояние на предприятието и организацията на трудовата дейност, свързана с прилагането на „зелени“ практики.
1.2. Разработване на „зелени“ модели на организацията на труда и работните процеси, съобразно спецификата на предприятието и конкретните работни места. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работните процеси на конкретните работни места.
1.3. Разработване/приемане на план от мерки за прилагане на „зелени“ модели на организация на работните процеси от ръководните органи на предприятието.
1.4. Въвеждане/прилагане в предприятието на нови, „зелени“ модели на организация на работните процеси и управлението на човешките ресурси, вкл. обучение на персонала за въвеждането на съответните промени.
Разработването и прилагането на нови "зелени" модели на организация на труда, въвеждането на "зелени" карти на работните процеси и места ще бъде с цел усъвършенстване на съществуващата система за управление на човешките ресурси, както и опазване на околната среда, в смисъл на оптимизация на работните процеси и места и по този начин намаляване на вредното въздействие върху околната среда. Чрез изпълнението на дейността ще бъде постигната една от основните цели на проекта и ще се адресира основна необходимост на целевата група - повишаване на ресурсната ефективност и напредък в прехода към климатично неутрална икономика. |
1 600.00
|
0.00
|
ДЕЙНОСТ 3. Закупуване на лични предпазни средства (ЛПС) и специално работно облекло: ЦЕЛ НА ДЕЙНОСТТА: Повишаване степента на индивидуална защита на лицата, включени в целевата група, при спазване и надграждане на европейските и националните изисквания за безопасен труд. Тази дейност ще представлява осигуряване на нови по вид ЛПС и/или специално работно облекло, които досега не са използвани в предприятието, или ЛПС и/или специално работно облекло, които осигуряват по-висока защита от тези, които се използват текущо за работещите в Дружеството.
НЕОБХОДИМОСТ: При дейността си, работна група, съставена от представители на трудова медицина, администрацията ( човешки ресурси) и ръководството на дружеството установи, че една от основните необходимости на служителите (целевата група) е подобряване на безопасността и сигурността на работната среда. В отговор на тази необходимост Дружеството цели да реализира по-високи изисквания, спрямо минималните за осигуряване на здравословни и безопасни условия на труд по смисъла на Наредба № 3 от 19 април 2001г. с което да се постигне по-добро ниво на предпазване на работещите. Един от практическите методи за подобряване на безопасността на работната реда е чрез инвестиция в ЛПС и СРО с по-добри защитни характеристики. Безспорният, директен, положителен ефект от изпълнението на дейността е по-добрата здравословна сигурност на работната среда, минимизиране на трудовите злополуки и подобряване на здравето и работоспособността на служителите в дългосрочен план. Инвестицията в ЛПС и СРО с по-висока защита и качество ще подобри както безопасността в работната среда и защита на здравето, но и мотивацията на служителите и ще заздрави доверието между работници и работодател. Поради това дружеството смята, че по-високата стойност на ЛПС и СРО с по-висока степен на защита е оправдана, тъй като спомага за постигането на основната цел на проекта - подобряване на условията на труд. Заложените в бюджета разходи за изпълнение на дейността напълно съответстват на пазарните условия и за всеки разход са приложени минимум съпоставими 2 оферти/разпечатки от екран.
Дружеството до момента е предоставяло ЛПС и СРО, но след идентифициране на потребността на целевата група от подобряване на безопасността на работната реда е извършена оценка на риска, на база на която е изготвена програма за неговото минимизиране. Актуализиран е списъка на работните места и видовете работа, при които се използват ЛПС и/или специално работно облекло на работниците.
Предвижда се закупуването на следното - 58 комплекта от следното:
Каска
Антифони
софтшел яке
Полугащеризон
яке зимно
ватиран полугащеризон
термо блуза
термо панталон
Обувки цели,
Обувки половинки
Ботуши защитни
Водозащитно яке.
Подробно описание на характеристиките, с които планираните по проекта ЛПС надграждат текущо използваните са описани в приложение V, неразделна част от настоящия проект. Предвидените за закупуване ЛПС и СРО отговарят и надграждат нормите и изискванията за осигуряване на безопасност и опазване на здравето, съдържащи се в приложимите за лични предпазни средства нормативни актове, свързани със съществените изисквания към продуктите, които са предназначени за пускане на пазара и/или за пускане в действие - (Наредба № 3 от 19 април 2001 г. и Наредба за съществените изисквания и оценяване съответствието на личните предпазни средства)
Заложените за закупуване ЛПС и специално работно облекло, отговарят на точния брой на заети лица по длъжности, които ползват средства за защита и са планирани, съгласно срока за износване в Списъка на работните места и видовете работи за периода на изпълнение на проекта, като НЕ са предвидени резервни бройки. Те съответстват на оценката на риска и са вписани са в утвърдения списък на работните места и видовете работи, при които се използват ЛПС и специално работно облекло. Включените в тази дейност ЛПС или СРО НЕ представляват работно или униформено облекло по смисъла на НАРЕДБА ЗА БЕЗПЛАТНОТО РАБОТНО И УНИФОРМЕНО ОБЛЕКЛО Приета с ПМС № 10 от 20.01.2011г. |
41 680.54
|
0.00
|
ДЕЙНОСТ 4. Осигуряване на колективни предпазни средства за работещите: ЦЕЛ: Повишаване степента на колективна защита на лицата от целевата група, при спазване на европ. и нац. изисквания за безопасен труд. Дружеството напълно се съобразява с понятието съобрaзно чл.275 ал.1 КТ и от §1 т.1 от ЗЗБУТ и предоставя материални условия, които отстраняват или ограничават неблагоприятното въздействие на трудовия процес върху работната сила. Дружеството изпълнява §1 от доп. разпоредби на ЗЗБУТ и предоставя такива условия, които не водят до професионални заболявания и злополуки при работа и създават предпоставка за пълно физическо, психическо и социално благополучие на работещите лица. Все пак действителността е динамична и се правят редовни Оценка на риска и въз основа на нея бе изготвена Програма за ограничаване на риска и се идентифицира необходимостта от инвестиция в следните средства за колективна защита съобразно спазването на изискванията на Наредба № 7 на МТСП и МЗ от 1999 г.:
4.1. Колективна защита - инсталиране на климатик в офис помещение в гр. Казанлък за подобряване на микроклимата на работни помещения съобразно НАРЕДБА № РД¬07¬3 от 18 юли 2014 г. за минималните изисквания за микроклимата на работните места, която определя вкл. гран. стойности на параметрите на микроклимата на работни места в сгради- температура, влажност и скорост на движение на въздуха и топлинно облъчване. В момента всички раб помещения отговарят на мин. изисквания за работа, но след оценка на риска що се отнася до факторите на работната среда за цялата година, през различните сезони, температурите в офис Казанлък - не са постоянни и разликите в нивата за продължителен период от време създават неблагоприятна работна среда, която има нужда от подобрения. Инсталиране на климатик - допълнително към наличите - ще подобрят раб. среда чрез намаляване /повишиване на темп., регулиране на влагата и пречистването на въздуха в помещенията съобразно Наредба № РД-07-3 от 18.07.2014 г. Видът на климатика е след проф.преценка вкл. размера на помещението и кубаторуа, вид, стени, средни изм. температури и целеви стойности и въз основа оценка на риска на раб. места. Поддържането на подходящ и устойчив микроклимат ще намали риска от простудни и белодробни заболявания и ще гарантира здравето на служителите.
ЦЕЛЕВА ГРУПА : са 6 човека - Мениджър инв проекти -2, Офис мениджър, Счетоводител оп., Техн. сътрудник, Управител. (офис Казанлък)
4.2.Колективна защита - укрепване на изкоп
Придвижва се придобиването и включването в работния процес на укрепване при изкопни работи. Основните дейности на дружеството е извършване на строително-монтажни дейности, което изисква извършване на изкопни работи. При тези дейности е от изключителна важност укрепването на изкопа, за да се избегнат инциденти от свличане на земна маса и нараняване на работещите в изкопа. Земните и изкопните работи са едни от най-рисковите в строителството и водят до травми и смърт. За да се избегнат инциденти, се прилага обезопасяването на изкопните работи съобразно Наредба № 2 от 22.03.2004г. за минималните изисквания за здравословни и безопасни условия на труд при извършване на строителни и монтажни работи. Един от най-подходящите и ефективни способи е чрез изграждане на укрепителни конструкции състоящи се от система от укрепителни платна и механизми. След тяхното изграждане, строителните работници могат безопасно да работят. Укрепване е преместваемо и е за многократна употреба. (Максширина на изкоп: 1.29 м, Дължина на такта: 3.00 м, - Дълбочина на укрепване над: 3.00 м.) Укрепвания ще подобрят работната среда чрез подобряване на условията на труд и по-точно безопасните условия на труд при изкопна работа. Към момента дружеството осигурява средства за защита на тези рискове, но те са с по-ниско ниво на защита. Ползваните средства за укрепване в момента са от отделни елементи и изискват изграждане на сложни конструкции, която изисква сглобяване на повече елементи, с по-голям риск, не толкова устойчива и удачна за работа, от значение са уменията на работниците. |
18 633.69
|
0.00
|
ДЕЙНОСТ 5. Осигуряване на социални придобивки за работещите: Обособяването и оборудването на места за хранене, отдих и почивка ще позволи на работниците оптимално да използват своите почивки в уютна и приветлива обстановка, да „презаредят батериите“ и да са напълно възстановени за остатъка от работния ден. Успоредно със здравословния начин на живот, важно значение за постигането на добро здраве през целия трудов живот има прилагането на проактивни и превантивни мерки от страна на работодателя и предоставянето на подходящи условия за това.
ДЕЙНОСТТА ВКЛЮЧВА предоставяне на места за хранение и отдиха на работещите: Доставка на преместваеми контейнери, със стени от сандвич панели. Контейнерите ще бъдат допълнително оборудвани с климатик закупен отделно за достигане на оптимален микроклимат. Контейнерите ще се използват като места за почивка, хранене и отдих при работа. Броя и размерите на контейнерите са съобразени с броя на работниците, които ще ги използват.
- 2 бр. обзаведени контейнери в база Павел Баня,
За обзавеждането на двата контейнери се придивижда: Диспенсър -2 , Хлaдилник с вътрешнa кaмерa - 2 , Микровълновa фyрнa2 ,12 бр. Стол, климатик - 2 бр.
- 1 бр. обзаведен контейнер в база Казанлък - Диспенсър, Хлaдилник с вътрешнa кaмерa, Микровълновa фyрнa,6 бр. Стол, Кaфемaшинa, климатик.
- 1 бр. обзаведен контейнер в база с. Горно Съхране - Диспенсър, Хлaдилник с вътрешнa кaмерa, Микровълновa фyрнa,6 бр. Стол, Кaфемaшинa, климатик.
До момента в базаите няма обособени такива места за отдих и хранене.
Дообоборудване на място за отдих в офис - Казанлък - Придобиване на Диспенсър 3a водa, Хлaдилник с вътрешнa кaмерa, Микровълновa фyрнa. Това е оборудване, което ще се постави във вече съществуващ обособен кът за почивка , но който не разполага с това оборудване.
ЦЕЛЕВА ГРУПА: Всикчи служители и работници на дружеството - общо 72 човека от всички бази.
Тази дейност спомага предоставянето на условия и насърчаването на здравословен живот, хранене и почивка, както и социален контакт. Здравословният и пълноценен живот обхваща редица навици, свързани с начина на живот, засягащи например храненето, консумацията на напитки, физическата активност, почивка и др. Успоредно със здравословния начин на живот следван от самите работещи, важно значение за постигането на добро здраве през целия трудов живот има прилагането на проактивни и превантивни мерки от страна на работодателя и предоставянето на подходящи условия за това. Осигуряването на помещение за отдих, хранене и възстановяване е ценен ресурс за осигуряване на по-добър трудов живот за работещите и повишава тяхната работоспособност и ефективност, удължаване на трудовия им живот и личната мотивация. |
45 802.92
|
0.00
|
ДЕЙНОСТ 3. Закупуване на лични предпазни средства (ЛПС) и специално работно облекло - ПРОДЪЛЖЕНИЕ: ЕТАПИ ЗА ИЗПЪЛНЕНИЕ НА ДЕЙНОСТТА:
1. Избор на изпълнител (от 1 месец) вкл.
1.1. Разработване на задание
1.2. Разработване на методология на оценка.
1.3. Събиране на оферти
1.4. Провеждане на оценителна сесия, отваряне на офертите и оценяване на оферти;
1.5 Избор;
1.6 Уведомяване на одобрения изпълнител и на не спечелилите кандидати.
2. Сключване на договор за доставка (3 месец)
Изпълнителят по проекта не е партньор по изпълнението на проекта и се избира в съответствие с изискванията на действащото постановление в тази връзка. В процеса на изпълнение на сключения Договор за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ, Дружеството изрично ще изяви желание (ако е възможно) за предварителен контрол от страна на Договарящия орган за спазване на правилата за избор на изпълнители, съгласно приложимото законодателство. Изборът на подизпълнители е много важна част от проектните дейности, тъй като успешното изпълнение и финализиране на проекта, зависи именно от тях.
3. Доставка ( 4 месец)
4. Подписване на Финален приемно-предавателен протокол. (6 - месец).
5. Раздаване на ЛПС и СРО на работниците и служителите по списък и контролиране и мотивиране на тяхното ползване по предназначение, запознаване на работните и служителите с начините на тяхното използване и опазване. (6-18 месец)
ЦЕЛЕВА ГРУПА НА ДЕЙНОСТТА: дейността ще обхване 58 бр. служители на следните длъжности:
база Казанлък: 10 човека -
Общ работник
Оператор инсталация за размесване на бетон
Оператор пътно-строителни машини
Сезонен работник горското стопанство
Специалист качество полуфабрикати и готова продукция
Технически ръководител строителство
Шофьор товарен автомобил - 4
база Годно Съхране - 18 човека:
Геодезист
Електротехник поддръжка на сгради
Общ работник - 2
Оператор пътно-строителни машини - 3
Работник товаро-разтоварна дейност
Шофьор специален тежкотоварен автомобил - 3
Шофьор тежкотоварен автомобил 12 и повече тона
Шофьор товарен автомобил - 6
База Павел баня - 30 лица:
Автомеханик
Арматурист
Електротехник поддръжка на сгради - 2
Машинист булдозер
Машинист еднокофов багер
Общ работник - 5
Оператор инсталация за размесване на бетон
Оператор пътно строителни машини - 3
Сезонен работник горското стопанство - 2
СПЕЦИАЛИСТ ЛЕСОВЪДСТВО
Строител пътища
Техник инвеститорски контрол
ШОФЬОР ЛЕК АВТОМОБИЛ ДО 9 МЕСТА
Шофьор специален тежкотоварен автомобил
Шофьор товарен автомобил - 8
Чрез изпълнението на дейността ще бъде постигната една от основните цели на проекта - "Подобряване и надграждане на здравословните и безопасни условия на труд". По този начин ще бъде удовлетворена основна необходимост на целевата група - нуждата от по - здравословна и безопасна работна среда. |
0.00
|
0.00
|
ДЕЙНОСТ 4. Осигуряване на колективни предпазни средства за работещите (продължение): Цел на дейността: Повишаване степента на колективна защита на лицата от целевата група, при спазване на европ. и нац. изисквания за безопасен труд. Дружеството напълно се съобразява с понятието съобрaзно чл.275 ал.1 КТ и от §1 т.1 от Закона за здравословни и безопасни условия на труд и предоставя материални условия, които отстраняват или ограничават неблагоприятното въздействие на трудовия процес върху работната сила. Все пак действителността е динамична и се правят редовни Оценка на риска и въз основа на нея бе изготвена Програма за ограничаване на риска и се идентифицира необходимостта от инвестиция в следното:
Продължение :
При предвиденото укрепване се намалява човешкия фактор и възможностите от допускане на грешки, които водят до травми и смърт.
ЦЕЛЕВА ГРУПА НА ДЕЙНОСТТА: са 7 човека - на следните длъжности: Общ работник - 5, Арматурист-1, Строител пътища 1 (База Павел баня)
4.3. Колективна защита - предоставяне на енергономични столове за служителите - 6 броя
По отношение на закупуването на ергономични офис столове за служители се спазват „Норми за физическо натоварване на работниците и хигиенно-физиологични и ергономични изисквания за рационална организация на работното място и трудовите процеси“ № 05 на МНЗ /ДВ бр.25/71г., посл. изм. ДВ бр. 54/99г./ за рационална организация на работното място и трудовите процеси №5. Изборът на вида на столовете е направен след разглеждане и оценка на техническите аспекти на връзката между работниците и работната среда, работната поза и останалите мебели и оборудване, което се ползва за работа. Целта е да се оптимизира системата “човек – машина/оборудване/обзавеждане – работна среда”. В това число приспособяване към физиологичните и психични (когнитивни) възможности на човека. Дейността е в приложното поле на наредбата и след оценка на риска и е предвидено в програмата за минимизиране на риска. И в момента служителите и работниците ползват столове, но е необходимо да се подменят с такива с по-високо ниво техническо решение и по-удачни и щадящи работещите . Работата в седнала поза продължително време може бавно да причини травми в лумбалната област, може да последват болки и наранявания на мускулите, нервите, прешлените или гръбначните дискове. За да поддържа естествената извивка на гърба, намалявайки дискомфорта и свеждайки до минимум шанса от наранявания, болки и травми от статичната работа, Дружеството възнамерява да придобие ергономични столове, които са стабилни, позволяват на лицето, работещо с видеодисплей, свобода на движенията и удобна работна поза и са с регулираща се на височина седалка и регулираща се на височина и наклон облегалка - общо за 6 души, които работят голяма част от времето на бюро и стол.
ЦЕЛЕВА ГРУПА НА ДЕЙНОСТТА - общо 6 лица
Офис Казанлък - 2 служители: Счетоводител оперативен, Технически сътрудник
База Казанлък: 2 служители ;Специалист качество полуфабрикати и готова продукция, Технически ръководител строителство
База Павел баня 2 служители : Експерт финанасово планиране и Мендижър Инвестиционни проекти
ЕТАПИ НА ИЗПЪЛНЕНИЕ:
1. Избор на изпълнител (от 2 до 4 месец) вкл.:
1.1. Разработване на задание / Разработване на тръжно досие, вкл. методология на оценка. Критерий за оценка ще е икономически най-изгодна цена/най-ниска цена;
1.2 Събиране на оферти /Публикуване на публична покана;
1.3 Провеждане на оценителна сесия, отваряне на офертите и оценяване на оферти, Избор;
1.4 Уведомяване на одобрения изпълнител и на не спечелилите кандидати, Сключване на договор за доставка(4 месец).
2 Изпълнение на мерките за осигуряване на колективни предпазни средства - 4-6 месец.
Заключителният етап на изпълнение на дейността е приемането на оборудването от изпълнителя и включването им в работния процес. |
0.00
|
0.00
|
ДЕЙНОСТ 5. Осигуряване на социални придобивки за работещите (продължение): Чрез успешното изпълнение на дейността дружеството се стреми да подпомогне и надгради постигането на основната цел на проекта, а и на програмата като цяло - адаптирането на работната среда към актуалните промени, осигуряване на активен трудов живот в здравословна работна среда и максимално ограничаване на рисковете за здравето и живота. За запазване и подобряване на общото здраве и трудоспособността на служителите не е достатъчно осигуряването на безопасна работна среда и защита от рискове от физиологично нараняване. Необходимо е да се поддържа и психическото здраве и състояние на работниците. Създаването на условия за почивка и хранене в спокойна и уютна атмосфера спомагат за възстановяването на служителите както от физическа така и от умствена умора и води до намаляване на стреса.
Дружеството е наясно, че за да се признават разходите по тази дейност, в случай на избор на външен изпълнител - този избор е обект на избор по реда на Глава четвърта от ЗУСЕФСУ (при спазване изискванията на акта по чл. 54 от ЗУСЕФСУ). След като се направи проучване ще се направи подбор на икономически най-изгодното предложение и ще се направи конкретния избор.
Изпълнителят по проекта не е партньор по изпълнението на проекта и се избира в съответствие си изискванията на действащото постановление в тази връзка. В процеса на изпълнение на сключения Договор за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ, Дружеството изрично ще изяви желание (ако е възможно) за предварителен контрол от страна на Договарящия орган за спазване на правилата за избор на изпълнители, съгласно приложимото законодателство. Изборът на подизпълнители е много важна част от проектните дейности, тъй като успешното изпълнение и финализиране на проекта, зависи именно от тях.
ЕТАПИ ЗА ИЗПЪЛНЕНИЕ НА ДЕЙНОСТТА:
1. Избор на изпълнител (от 1-5 месец)
1.1. Разработване на задание, тръжно досие, вкл. методология на оценка.
1.3.Събиране на оферти.
1.4. Провеждане на оценителна сесия,
2. Сключване на договор за доставка (6 месец)
3. Доставка ( 6 -15 месец) /
4. Подписване на Финален приемно-предавателен протокол. (15 месец).
5. Предоставяне за ползване на соц. придобивки от служителите, инструктаж за използване и опазване. Правните отношения и съответно заплащането за тази дейност на външния изпълнител или доставчик ще бъде регламентирано съобразно изискванията, които ще залегнат в Ръководството за изпълнение на проекта.
|
0.00
|
0.00
|