Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 59 363 дървета
English

Програма: Развитие на човешките ресурси 2021-2027

Район за планиране: Всички

Описание

Проектът на Прото Груп ЕООД е насочен към подпомагане на преодоляването на предизвикателствата, свързани със замяната на моделите на работа и прехода към климатично неутрална икономика. Той цели подобряване на работната среда и качеството на работните места в компанията чрез внедряване на "зелени" модели на организация на труда. Специфичните цели включват увеличаване на здравословната и безопасната работна среда чрез предоставяне на колективни и лични предпазни средства, ипълнявайки целите на ЕС и ООН за устойчиво развитие.
Проектът представлява важен инвестиционен аспект за фирмата, като се вземат предвид изследванията, които показват значителна възвращаемост на капитала при инвестиции в здравословна и безопасна работна среда. Прото Груп ЕООД представя проект за надграждане на минималните изисквания за ЗБУТ в строителния сектор, като се стреми да отговори на нуждите на служителите и да подкрепи бизнес-плановете за развитие на компанията. Проектът ще повлияе положително на всички 39 служители във фирмата, като подобри условията на труд, повиши здравословния статус и спомогне за превенция на  професионалните заболявания. Чрез практики за опазване на околната среда и по-екологосъобразна работна среда, проектът цели гладко адаптиране на служителите към зеления преход и устойчиво бъдеще.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд съобразно спецификата на конкретните работни места в предприятията. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работни процеси на конкретните работни места. Обучение на лицата от целевата група насочено към внедряване на „зелени“ модели на организация на труд. : С приемането на зелената сделка и поставянето на все по-високи екологични цели във всички сектори на икономиката, важността от предприемане на конкретни стъпки за адаптиране към промените се увеличава непрестанно. Управлението на околната среда не трябва да се разглежда само като политика, а трябва да се интегрира с фактора на промяната в организацията, а именно човешките ресурси. По този начин чрез интегрирането на управлението на околната среда и човешките ресурси се появиха практики за екологично управление на човешките ресурси . За да се внушават про-екологични ценности, убеждения и поведение на служителите, за да се подобри екологичното представяне на организацията е необходимо създаване на мотивация за ангажиране на служителите в задачи с ограничения по отношение на зелените аспекти и предоставяне на зелени възможности. Работната сила на организацията и нейното поведение помагат за формирането на организацията за постигане на зелените организационни цели. В тази връзка е направен и избора на работните места, които ще бъдат обхванати в тази дейност - управителят на дружеството, счетоводителят и офис организатора. Това са трите длъжности, които пряко си взаимодействат с всички останали служители на дружеството и задават цялостната фирмена култура. За така посочените длъжности, дейността ще включва следните четири етапа, които са задължителни и ще се реализират в посочената логическа последователност: 1.1. Преглед на моментното състояние на предприятието и организацията на трудовата дейност, свързана с прилагането на „зелени“ практики. 1.2. Разработване на „зелени“ модели на организацията на труда и работните процеси, съобразно спецификата на предприятието и конкретните работни места. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работните процеси на конкретните работни места. 1.3. Разработване/приемане на план от мерки за прилагане на „зелени“ модели на организация на работните процеси от ръководните органи на предприятието. 1.4. Въвеждане/прилагане в предприятието на нови, „зелени“ модели на организация на работните процеси и управлението на човешките ресурси, вкл. обучение на персонала за въвеждането на съответните промени. Сектор строителство се възприема традиционно, като един тези със силно екологично въздействие, но с изпълнението на дейността, дружеството се надява да направи своята промяна, към въвеждане на практики за опазване на околната среда и осигуряване на по-екологосъобразна работна среда. 600.00 0.00
Закупуване на лични предпазни средства (ЛПС) и специално работно облекло : Ще се закупят ЛПС и специално работно облекло за всички работници, като новите активи ще са с много по-висока степен на защита, максимално ще предпазват от рисковете, произтичащи от обичайната работна среда и ще се ползват на строителните обекти, на които заетите изпълняват дейността си.Строителството е един от най-рисковите сектори, в който ежегодно се регистрират десетки случаи на увреждане на здравето по време или по повод на извършваната работа. В тази сфера работниците са значително уязвими от рискове на работното място. Необходимо е закупуването и на СРО, което минимизира риска за лицата, изложени на неблагоприятни атмосферни условия през цялата година поради спецификата на работа.Ще се закупят ЛПС/СРО, които са нови, по-модерни и надграждат съществуващите такива поради по-добрите им характеристики и защитни функции. Необходимостта от закупуване на нови ЛПС е обусловена от следните идентифицирани опасности и рискове за работниците. Предвидените СРО и ЛПС са съобразени със Списък на работните места и видовете работа, при които се използват ЛПС за безопасност и здраве при работа, съгласно Наредба № 3 от 19 април 2001 г. Поради бързата амортизация на някои активи или липсата на други като антифони, са предвидени за закупуване: 1.Защитни каски-39 бр. С подобрени характеристики заобезопасяване на работниците при работата на височина, на скеле и др. От висококачествен,по-издръжлив ABS материал -с отлична устойчивост на удар, на ниски температури, топло- и химическа устойчивост. Качеството на този материал е още по-добро.Каската предпазва от механични наранявания и къс контакт с ел. проводници; осигурява по-голяма надежност и защита от спукване, счупване, от проникване на остри предмети и други рискове, свързани с работната дейност. Използваните в момента са от полиетилен, ненадежни при нараняване и без ленти за закрепване на главата за стабилно положение . 2. Светлоотразтелни жилетки-39 бр. Всесезонни, качествени, с висока видимост, което оказва значително влияние върху здравето и безопасността на служителите, а и върху сигурността на обекта. 3. Предпазни работни очила-39 бр. Отговарят на общите изискванията за лична защита на очите, осигуряват прецизност, яснота и защита от течности и замърсяване, осигуряват по-висока протекция и панорамно зрително поле за адекватна лицева защита. Визьорът може да се ползва като щит за лицето. Осигурените в момента не прилепват плътно към лицето и се надраскват лесно. 4. Предпазни маски - 39 бр. За дихателна защита от прах, органични и неорганични газове, киселини и др. Широко се използват при работа с камъни, боядисване, шлайфане,заваряване.Покриват носа, устата и брадичката, осигуряват по-висока защита и ограничават вредното влияние на работната среда. Настоящите пропускат частици и са амортизирани. 5. Антифони -39 бр. Изцяло нови ЛПС. Спомагат за намаляване на резонансния ефект и за намаляване на влагата и натрупването на топлина, подобряват комфорта и удобството за носене, с високо ниво на защита на слуха. Осигуряват оптимален комфорт и при продължителна употреба. В съвременната промишленост немалко машини и съоръжения са източници на наднормен шум. Предвид работата с машини, шумът трябва да се управлява активно веднага след започване на работата на обекта. Изпълнението на строително-монтажните дейности е съпроводено с голям брой шумни операции. Доказано е, че експозицията на силен шум по време на работа може да доведе до необратимо увреждане на слуха и до рискове за безопасността и здравето на работещите, произтичащи от невъзможността да чуят предупредителни сигнали или аларми. 6. Работни ръкавици -39 бр. Меки защитни ръкавици от по-висококачествен материал, с по-голяма устойчивост на износване.Специализираните ръкавици предпазват ръцете от механично нараняване при удар, порязвания и убождане, спомагат за защита от електрически уреди, изгаряния и друго увреждане. Продължава в начин на изпълнение 30 674.64 0.00
Осигуряване на колективни предпазни средства , вкл. модернизация и/или реконструкция, и/или обезопасяване на съществуващи обекти, технологични процеси, машини и съоръжения, свързани с подобряване условията на труд : Дейността цели да се осигурят по-безопасни и по-здравословни условия на труд чрез закупуване на следните колективни предпазни средства, свързани с работа на височина на строителни обекти: 1.Мрежи с/у падащи предмети комплект 2500*3700см /4м - 8 бр. 2.Мрежи с/у падащи предмети комплет 2500*3700см /6м - 6 бр. 3.Регулиращ предпазен парапет и борд 1650*3330 за стълби - 16 бр. Закупуват се 16 комплекта, тъй като те са достатъчни за 2 сгради с по 4 етажа, по които кандъдатът работи, като едната има 2 стълбищни клетки. Статистически данни показват, че 47% от тежкия травматизъм в строителството е в резултат на падане от височина. Съгласно извършената оценка на риска в Прото Груп са идентифицирани следните опасности и рискове: риск от падане на работниците от строителните обекти. Препоръчва се закупуване на мрежи ии строителни парапети с бордова лента на скелето, използвано на строителния обект. Колективните предпазни средства са съобразени със спецификите и операциите на обектите, които дружеството най-често изпълнява. Хората, работещи в сферата на строителството, са подложени на риск поради неблагоприятни външни условия на заобикалящата среда. Често възникват ситуации, при които е необходимо да бъдат поставени обезопасителни мрежи, защото работното място е изпълнено с потенциални рискове от падане на предмети или хора. Ролята на мрежите е от голяма важност. Те предпазват работещите от падане при работа на голяма височина, както и от евентуално падащи предмети по време на работа или строеж, които могат да наранят околните. Предпазната мрежа е подходяща и за компактни, централни градски места, където пространството е ограничено. Мрежите подсигуряват колективна защита от падащи предмети, те са предпазно съоръжение подходящо за конструкции, навеси, площадки и др., криещи опасност от падане от височина. Ще се използват за превенция, за предотвратяване или предпазване на хора и предмети от падане. Те осигуряват надеждна защита за работниците на обектите. С тях се намалява рискът за работниците и се осигурява защита в много ситуации. Защитават и самия обект, а също и обществеността, което предпазва изпълнителя на обекта и от потенциални съдебни спорове, ако възникне инцидент. Еластичността на мрежата, комбинирана с лека деформация на рамката, гарантира, че предметите няма да изскочат или да се разбият, което може да причини щети на хората. Мрежите се състоят от няколко слоя и улавят и по-малки частици. Отделенията се сгъват, за да уловят изпуснати предмети. Покриват голяма площ и осигуряват чувство за сигурност и увереност на работниците. Предлагат широка гама от опции за фиксиране, които да отговарят на много различни строителни структури. Лесни са за транспортиране и се монтират дори на труднодостъпни места. Регулиращият предпазен парапет и борд предотвратява инциденти на строителните обекти на стъпала, рампи и други наклонени повърхности.Проектиран е да предотвратява инциденти при търкаляне или падане върху наклонена повърхност и спира хора да преминават или да паднат. Не позволява на хората да се опират или да ходят по ръба на плочата. Активите отговарят на изискванията на Наредба№ 2 от 22 март 2004 г. за минималните изисквания за здравословни и безопасни условия на труд при извършване на СМР. Приоритетите на работодателя са насочени към опазване на здравето, работоспособността и живота на работещите. От изключителна важност е да се осигурят съвременни и подобрени колективни предпазни средства за обектите, където работниците ежедневно извършват трудова дейност.По този начин се насърчават нови и адаптивни форми на колeктивна защита, с оглед подобряване качеството и производителността на работата и на здравословните и безопасни условия на труд. 32 925.88 0.00
Осигуряване на социални придобивки за работещите, вкл. ремонт и оборудване на места за отдих, рехабилитация, спорт, хранене и почивка в предприятията и др. : Изпълнението на дейността цели да се осигурят оптимални условия за почивка, отдих и хранене на заетите лица в Прото Груп ЕООД в периода на регламентираните почивки през работния ден чрез закупуване на мобилни контейнери. Към момента фирмата не разполага с осигурено помещение за хранене и отдих. Целогодишната работа на открито създава неблагоприятни условия на труд и е необходимо да се намери решение за обособено помещение на закрито за отдих и почивка. Предвид мобилността на работниците и естеството на работа, те изпълняват дейността си на различни строителни обекти в Поморие и региона. Често се налага работниците да пътуват с кола, или да изминават пеша дълги разстояния, за да се хранят, поради отдалечеността на обекта и защото в близост няма условия. В тази връзка е идентифицирана нуждата от закупуване на мобилни контейнери за отдих, хранене, както и на такива за хигиенни нужди. Липсата на оптимални условия и възможности за хранене, отдих и поддържане на добра степен на лична хигиена на обекта е сред основните идентифицирани проблеми за работниците. Контейнерите са напълно съобразени с нуждите на работниците и с техния брой към момента - 39 души, както и с наличното пространство на съответните обекти, по които предприятието работи. Предвижда се закупуване следните социални придобивки за работниците: 1. Мобилен контейнер съблекалня - 6m x 2,4m x 2,8m - 2 бр. Оборудван с гардеробчета-5 броя, Ще се закупят и 1 бр. климатик. 2. Мобилен контейнер за почивка и хранене на работниците - 6m x 2,4m x 2,8m - 4 бр. Оборудване: климатик, хладилник , микровълнова, кафе машина, диспенсър за вода, маса, столове -8 броя, закачалка, телевизор, мивка-шкаф, пожарогасител, кухненски плот, бойлер. 3. Санитарен контейнер-тоалетна 1,4m x 2,4m x 2,6m - 3 бр. Оборудван с тоалетни чинии , санитарни мивки, диспенсър за сапун, диспенсър за тоалетна хартия, бойлер Висококачествените контейнери за хигиенни нужди предлагат комплексно, чисто и екологично санитарно решение. Нарушаването на принципите на лична хигиена води до повишен риск от гастро-интестинални инфекции, вкл. хепатит А. Затова е важно всички работници да имат достъп до оптимални хигиенни условия. С контейнерите за почивка и оборудването им с климатик и др. се осигурява приятен среда в помещението, което е от голямо значение за постигане на благоприятни условия за почивка и отдих на работниците директно на обекта. Контейнерите са атмосферно устойчиви и този начин се посигурява целогодишна използваемост, независимо от метеорологичните условия. Те са стабилни и дълготрайни. Предвид ограничените пространства на повечето строителни обекти и необходимоста от мобилност на този тип съоръжения, са избрани компактни, многофункционални, конфигурации. Комплектът за вертикален монтаж позволява контейнерите да бъдат поставени един над друг с цел спестяване на място. За да бъдат максимално адаптирани за използване, за контейнерите за отдих ще бъде закупено и обзавеждане и оборудване. Закупуването на контейнерите е в съответствие с утвърдената програма за минимизиране на риска в Прото Груп. Оборудването им съответства на изискванията на чл. 32, ал. 1 от наредба № 2 от 22.03.2004г. за здравословни и безопасни условия на труд при извършване на СМР. Броя на предвидените за придобиване активи е съобразен както с броя на персонала на дружеството, така и с обстоятелството, че не всички 39 служители се намират едновременно на един и същи строителен обект. По този начин независимо от броя на активните към момента строителни обекти, в Реализирането на настоящата дейност ще надгради положените усилия и осигурените към момента придобивки за наетите в дружеството, с цел осигуряване на пълноценна и комфортна среда за почивка и хранене по време на регламентираните почивки през работния ден. 140 274.94 0.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.