Разработване и прилагане на "зелени" модели на организация на труд съобразно спецификата на конкретните работни места в предприятията. Изготвяне на "зелени" карти за организация на работни процеси на конкретните работни места. Обучение на лицата от целевата група насочено към внедряване на "зелени" модели на организация на труд.: Една от основните цели на проекта е посрещане на новите предизвикателства, свързани с осъществяването на прехода към климатично неутрална икономика и променящите се модели на работа.
Дружеството не е регистрирано по Схемата на Общността за управление по околна среда и одит (EMAS). Компанията не е сертифицирана и няма внедрени СУК ISO 9001 и СУОС ISO 14001, както и не са налични разписани конкретни "зелени" модели на организацията на труда и работните процеси. По тази причина в рамките на задължителната Дейност 1 при изпълнение на проекта работните места ще бъдат анализирани и ще се изготвят съответните "зелени" модели на организация на работните процеси, подпомагащи действията на всяко едно работещо в дружеството лице в посока подобряване екологичните резултати на дружеството, като същевременно пестят енергия и други ресурси. За целта първата стъпка за правилното им въвеждане е извършването на задълбочен анализ на вътрешната структура и на дейностите на организацията. Целта е да бъдат установени екологичните аспекти (преки и непреки), свързани с въздействия върху околната среда. Вследствие на тази стъпка ще се установят критерии за оценка на съществеността на тези аспекти и ще бъдат разработени мерки за управлението им под формата на "зелени" модели и "зелени" карти на работните места.
В базата на дружеството в София са оформени общо 34 работни места, всички от които ще бъдат обхванати от Дейност 1, като моделите ще бъдат разработени за следните длъжности:
- Ръководство: Управител -1 бр., Изпълнителен директор -1 бр.;
- Отдел "Човешки ресурси": Асистент човешки ресурси -1 бр.;
- Международен отдел: Ръководител направление, внос - износ - 1бр., Специалист логистика -1 бр., Ескперт международно сътрудничество -1 бр.
- Отдел "Счетоводство": Счетоводител -1 бр., Счетоводител оперативен -1 бр.;
- Отдел "Инвеститорски контрол": Инженер инвеститорски контрол -1 бр.;
- Търговски отдел: Търговски директор -1 бр., Касиер -1 бр., Специалист продажби -1 бр.;
- Отдел "ХОРЕКА": Продуктов мениджър -3 бр.;
- Транспортен отдел: Организатор автомобилен транспорт -1 бр., Шофьор тежкотоварен автомобил 12 и повече тона -4 бр., Шофьор тежкотоварен автомобил -1 бр.;
- Отдел "Складово стопанство": Специалист контролни функции -1 бр., Оператор въвеждане на данни -2 бр., Организатор спопански дейности -1 бр., Началник склад -3 бр., Отговорник спомагателни дейности -1 бр., Общ работник -2 бр.;
- Технологичен отдел: Ръководител направление, технологичен - 1бр., Техник технолог на месо и месни продукти -1 бр., Техник технолог на хляб и хлебни изделия -1 бр.
След съответния анализ въведените нови "зелени" модели на организация на работните процеси ще са свързани, в зависимост от идентифицираните в хода на работата нужди, преимуществено с включване на екологосъобразни дейности в конкретни работни процеси и на определени работни места, както и изграждане на цялостна екологосъобразна "зелена" фирмена култура и мотивиране на екологосъобразното мислене на служителите. При идентифицирана необходимост ще бъдат предвидени и нови екологични производствени инвестиции, променящи организацията на труда в предприятието.
Дейността включва следните четири етапа, които ще се реализират в посочената логическа последователност:
1.1. Преглед на моментното състояние на предприятието и организацията на трудовата дейност, свързана с прилагането на "зелени" практики.
1.2. Разработване на "зелени" модели на организацията на труда и работните процеси, съобразно спецификата на предприятието и конкретните работни места. Изготвяне на "зелени" карти за организация на работните процеси на конкретните работни места.
1.3. Разработване/приемане на план от мерки за прилагане на "зелени" модели на организация на работните процеси от ръководните органи на предприятието.
1.4. Въвеждане/прилагане в предприятието на нови, "зелени" модели на организация на работните процеси и управлението на човешките ресурси, вкл. обучение на персонала за въвеждането на съответните промени. |
6 800.00
|
0.00
|
Закупуване на лични предпазни средства (ЛПС) и специално работно облекло - (част 1): Към момента служителите използват ЛПС и специално работно облекло с базово качество на материалите и не толкова добри характеристики.
Текущите ръкавици от латекс за еднократна употреба, са изработени от нитрилен каучук, без дишаща мембрана и без покритие срещу разкъсване. Изпотяването и овлажняването на ръцете на служителите вследствие на използването им може да доведе както до кожни проблеми и обриви, така и до изтърваване поради хлъзгане на суровините и уредите, с които се работи, а оттук до възможни инциденти и наранявания. Настоящите ръкавици не са устойчиви на разкъсвания, което може да доведе до наранявания на кожата на ръцете вследствие механично въздействие на уредите и или суровините, с които се работи. Именно поради тези причини са необходими подходящи защитни ръкавици от полиуретанова материя, която е с водоустойчиво покритие с микро-вентилация и може да запази ръцете сухи. Също така да бъдат устойчиви на разкъсване, за да предпазят от наранявания на кожата на ръцете. По този начин ще се избегнат кожните проблеми и обриви по ръцете вследствие на продължително запарване и запотяване, както и наранявания поради нарушена цялост при механично въздействие на уредите или суровините, с които се работи. Предвидените за закупуване 5 бр. ръкавици от полиуретан с дишаща мембрана са за многократна употреба със следните характеристики: микро-вентилирано водоустойчиво полиуретаново покритие, което предпазва ръката от вода и течности, като същевременно я поддържа суха, дори при продължителна употреба. Покритие срещу разкъсване и дишаща технология се комбинират, за да осигурят максимален комфорт и защита.
Използваните в момента маски са FFP2 за еднократна употреба без визьор за панорамен изглед и без двоен филтър за по-голяма защита. Те не осигуряват възможност за продължителна защита, цялостно покритие на лицето и не предпазват напълно от проникване на фини прахови частици при силно запрашаване, характерно за процесите по миксиране и пакетиране, което поражда опасност от вдишване и поглъщане на вредни прахови частици, водещо до проблеми на дихателната система, включително на белите дробове. Друга съществуваща опасност е замърсяване, сълзене и нараняване на очите на служителите от запрашаването на работното място. В тази връзка са необходими подходящи маски с уплътнение, направено от термопластична гума, за да не допуска запрашаването да прониква в дихателната система и очите на заетите и да ги уврежда. Предвидените за закупуване 5 бр. целолицеви маски са с два филтъра и осигуряват надеждна защита и комфорт срещу фини прахови частици и голямо разнообразие от газове и пари. Те притежават голям коригиращ се визьор, осигуряващ панорамен изглед.
Текущите предпазни гащеризони са от полипропилен за еднократна употреба, без наличие на водоотблъскваща материя за по-голяма сухота и предпазване от намокряне. Тяхната цялост лесно се компрометира, което води до замърсяване и възможност за лесно намокряне, а оттук и до простудяване. Именно поради тези причини са необходими 5 бр. цели плътни водоустойчиви гащеризони за многократна употреба с качулка от микс материя - памук и полиестер, с цип, еластични маншети и плътно прилепваща качулка към лицето. Използват се с предпазни маски, визьори, щит и други подобни аксесоари за по-добро предпазване. Така ще се избегне замърсяване, намокряне и простуда при компрометиране на цялостта им. |
1 852.29
|
0.00
|
Осигуряване на колективни предпазни средства, вкл. модернизация и/или реконструкция, и/или обезопасяване на съществуващи обекти, технологични процеси, машини и съоръжения, свързани с подобряване условията на труд.: Базата на "БОБАЛ-БОЯДЖИЕВ" ООД е ситуирана на ул. "Резбарска" № 15В в кв. Хаджи Димитър в гр. София. Тази зона на столицата се характеризира с честото образуване на мъгли, задържане на изпарения, фини прахови частици и замърсен въздух. В допълнение към този проблем в съседство на базата се намират индустриални обекти, производствени цехове, ТЕЦ и бетонов възел, както и частни домове с отопление на твърдо гориво. Архитектурните особености на бизнес сградата предопределят наличието на вътрешни работни помещения, без прозорци и достъп до атмосферен въздух. Въпреки работеща централна вентилация в административните помещения, е налице прахово замърсяване на работната среда и влошено качество на въздуха за служителите на фирмата. В допълнение позиционирането на администрация и индустриални помещения в една сграда, какъвто е случаят с базата на дружеството, прави неизбежно смесването на замърсяванията от производствените помещения и складовете с тези в административните помещения. В своето развитие през годините предприятието-кандидат значително разшири портфолиото си от продукти, както и сферите, в които развива своята дейност. Основна стъпка в развитието на фирмата през последните години е въвеждането на процеси и дейности по миксиране, пакетиране и препакетиране на продукти за хранителната индустрия - главно суровини и функционални миксове в прахообразна форма. Поради естеството на продуктите (прахообразни и силно летливи) е налице силна запрашаемост на въздуха и работната среда в съответните помещения за пакетаж, което прави средата в тях неблагоприятна и е предпоставка за възникване на здравословни проблеми сред служителите. Гореизброените проблеми определят и необходимостта от подобряване условията на труд на служителите чрез закупуване на оборудване за улавяне на праховите частици и пречистване на въздуха в индустриалните и административните помещения на сградата. За целта е препоръчано в Програмата за премахване и ограничаване на риска (Програмата) закупуването на:
- 13 бр. пречиствател за въздух за административни помещения;
- 3 бр. прахоуловители за индустриална употреба в помещения, в които се извършват миксиране, пакетаж, препакетаж и складиране на продукцията.
Стълбите и стълбищните площадки от 1-ви до 3-ти етаж в сградата на дружеството са изцяло изработени от метални елементи и гладка ламарина. Всичко това е предпоставка за инциденти и създава риск от трудови злополуки за персонала. Покриването им с функционално, предвидено за целите покритие, би минимизирало рисковете от подхлъзване, падане и евентуално нараняване на служители. По отношение на необходимостта от обезопасяване на стълбите и стълбищните площадки на сградата, ползвани от целия колектив на дружеството, е предписано в Програмата и предвидено за изпълнение по настоящия проект извършването на строително-монтажни работи на стълбищното пространство чрез облицоването му с противохлъзгащи покрития и съответните материали, гарантиращи безопасното движение на всички служители в сградата.
По отношение осигуряването на безопасна и здравословна работна среда за служителите, в чиито функции влиза работата на бюро за продължителни периоди от време, е предписано в Програмата закупуването на ергономични офис столове, отговарящи на заложените ергономични норми в Норми за физическо натоварване на работниците и хигиенно-физиологични и ергономични изисквания за рационална организация на работното място и трудовите процеси № 05 на МНЗ. Това би облекчило работата на служителите през 8-часовия работен ден, предоставяйки възможност за адаптиране на офис оборудването към анатомията на конкретните лица, подобряване на тяхната стойка и цялостно състояние на опорно-двигателната им система. Ергономичните офис столове играят ключова роля за подобряване комфорта на работещите, но и допринасят за общото им здравословно състояние и работна ефективност. Това води до подобрение на работната среда, повишава производителността и създава по-положителна работна обстановка за персонала. |
128 861.12
|
0.00
|
Осигуряване на социални придобивки за работещите, вкл. ремонт и оборудване на места за отдих, рехабилитация, спорт, хранене и почивка в предприятията и др.: В базата на дружеството е осигурена малка кухня за хранене на първи етаж с четири седящи места, в която се хранят 19 служители. Помещението е тясно, разполага само с една маса и създава изключително неудобство при едновременното му използване като зона за отдих и същевременно място за хранене. То не отговоря на специфичните нужди, които имат служителите, заемащи различни длъжности и работещи при различни условия. Това се отразява негативно върху работоспособността и удовлетворението на работещите. В тази връзка, предоставянето на адекватни помещения за отдих е необходимо за опазване здравето на служителите и за повишаване на техните мотивация и продуктивност. Осигуряването на социални придобивки от страна на работодателите не само подобрява работната обстановка, но и подпомага здравето и удовлетвореността на служителите. Това обикновено се счита за важен аспект от корпоративната социална отговорност и ползите за работещите. Kъм настоящия момент транспортният отдел на дружеството, състоящ се от екип от петима шофьори на тежкотоварни автомобили и техния ръководител, не разполага с обособено място за отдих и почивка във времето, през което не извършва транспортни дейности и се намира на територията на фирмата. За да осигури удобства на своите служители, да бъдат удовлетворени от работата и да почиват пълноценно, дружеството предвижда осигуряването на оборудван контейнер с подходяща климатизация, маса и седящи места за отдих за служителите в транспортния отдел, което да създаде по-благоприятна работна среда за тях, допълнително лично пространство и възможност за качествена почивка в определеното за нея време. За целта се планира закупуването на контейнер с размери 480х600х260см, оборудван с маса, столове и климатик.
Многообразието на дейността на дружеството и наличието на обособени складове с различно предназначение изисква създаването на защитени места за отдих на служителите в тези звена. Kъм настоящия момент отдел "Складово стопанство" в дружеството, състоящ се от десет служители, не разполага с обособено място за отдих и почивка. За да осигури удобства на своите служители, да бъдат удовлетворени от работата и да почиват пълноценно, дружеството предвижда осигуряването на оборудван контейнер с маса и седящи места за отдих за служителите в складовия отдел, което да създаде по-благоприятна работна среда за тях, допълнително лично пространство и възможност за качествена почивка в определеното за нея време. За целта се планира закупуването на контейнер с размери 180х300х260см, оборудван с маса и столове. |
48 326.50
|
0.00
|
Закупуване на лични предпазни средства (ЛПС) и специално работно облекло - (част 2): Използваните в момента работни обувки са затворени - антистатични, от изкуствена кожа, недишащи, без функция за абсорбиране на влагата, без укрепено бомбе. Те запарват и изпотяват кратата в горещите месеци, което може да доведе до подхлъзване, спъване, падане и нараняване на служителите. Отделно от това нямат укрепено бомбе, което да предпазва пръстите на краката от падащи уреди или суровини. Поради тези причини са необходими работни обувки, които са силно дишащи с цел намаляване на изпотяването на краката и влагата. Стелката да е с антибактериално покритие и да поддържа крака сухи, за да се избегнат инциденти с подхлъзване, спъване, падане и нараняване. Наличието на твърдо укрепено бомбе ще предпазва от удар и нараняване при паднали върху краката уреди или суровини. Според спецификата на заеманите длъжности се предвижда закупуването на:
- анатомична дишаща работна обувка тип сабо с каишка - 1 бр. със следните характеристики: ултра леко сабо, анатомично, с регулируема каишка и странични отвори за вентилация, без латекс. Подвижната PU подложка гарантира абсорбиране на енергията в областта на петата, а стелката е с антибактериално покритие и осигурява високо ниво на комфорт и контрол на влагата;
- работна обувка дишаща - анатомична - 2 бр. със следните характеристики: перфориран микрофибър - силно дишащ, отблъскващ вода и мръсотия, подплатена яка. Подплатата е силно дишаща, устойчива на износване, с антимикробна и антибактериална обработка. Стелката е силно ефективна в абсорбирането на влагата, антимикробна и антибактериална обработка, с антистатични свойства и защитава от лоша миризма. Ходилото е PU противохлъзгащо, устойчиво при контакт с масла и киселини, а бомбето е метално, устойчиво на 200J.
Текущите медицински престилки са от нетъкан пропилен за еднократна употреба, недишащи, без функция за абсорбиране на влага. Те водят до запарване и изпотяване на тялото, а оттук и до по-лесно изстиване и простуда. Тяхната цялост лесно се компрометира и е възможно допълнително намокряне на тялото и простуда. Поради тази причина е необходимо закупуването на престилки от памучна дишаща материя, която не води до запотяване и евентуално простиване на служителите. Предвидените за закупуване 1 бр. мъжка и 2 бр. женска престилка са с дълъг ръкав, един горен джоб и два долни външно пришити джоба, яка и ревер, закопчаване с тик так копчета. Материята е памук/ полиестер, дишаща и абсорбираща влага. |
0.00
|
0.00
|