Разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд съобразно спецификата на конкретните работни места в "ДЕЖА КРИЕЙТИВ" ЕООД. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работни процеси на конкретните работни места. Обучение на лицата от целевата група насочено към внедряване на „зелени“ модели на организация на труд (Дейност 1 от УК): Дейността е насочена към въвеждане на „зелени“ модели на организация на работните процеси, които имат връзка с повишаване на ресурсната ефективност и намаляване на въздействието върху околната среда при осъществяване на дейността на предприятието. Въвеждането на нови „зелени“ модели на организация на труда в "ДЕЖА КРИЕЙТИВ" ЕООД, ще бъде свързано с въвеждане на промени в организацията на работа за включване на екологосъобразни и ресурсоефективни дейности в конкретни работни процеси и на определени работни места в предприятието. Преходът към климатично неутрална икономика, изправя пред сериозни предизвикателства предприятието и заетите в него лица и осъществяваните работни процеси, което налага извършване на организационни промени, целящи адаптиране на работните места към непрекъснато променящите се модели на работа, с оглед повишаване на ресурсната ефективност и намаляване на въглеродният и екологичният отпечатък от дейността на компанията. Въвеждането на „зелени“ модели на организация на труда и работните процеси, ще осигури на заетите лица и мениджмънта нови знания и умения за прилагане на ресурсоефективни и екологосъобразни практики при осъществяване на дейността, което ще допринесе за подобряване на качеството и устойчивостта на работните места в предприятието. Очаква се посредством адекватна, приложима и изпълнима реорганизация на работните процеси и на работните места да се подобри ресурсната ефективност и да се намали екологичният отпечатък от дейността на предприятието. Разработването и въвеждането на „зелени“ модели на организация на работните процеси и трудовата дейност, ще има хоризонтален ефект, доколкото дейността е потенциално относима към всички работни звена и работни места в дружеството.
Дейността ще обхване само работните места и работните процеси на компанията осъществявани на територията на Северозападният регион за планиране (гр. Монтана, Вършец, Берковица, Козлодуй, Оряхово, Лом, Вълчедръм и с. Остров), като обхватът на целевата група включва общо 44 заети лица, с месторабота на територията на СЗРП в т.ч.: Технически директор, Мениджър екип (2), Мениджър връзки с обществеността, Техник компютърни системи (3), Монтьор ЕТО, Техник телекомуникации (33), Машинист еднокофов багер и Работник копач канали и изкопи (2).
Дейността включва следните четири етапа, които са задължителни и се реализират в посочената логическа последователност:
1.1. Преглед на моментното състояние на предприятието и организацията на трудовата дейност, свързана с прилагането на „зелени“ практики;
1.2. Разработване на „зелени“ модели на организацията на труда и работните процеси, съобразно спецификата на предприятието и конкретните работни места. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работните процеси на конкретните работни места;
1.3. Разработване и приемане на план от мерки за прилагане на „зелени“ модели на организация на работните процеси от ръководните органи на предприятието;
1.4. Въвеждане и прилагане в предприятието на нови, „зелени“ модели на организация на работните процеси и управлението на човешките ресурси, вкл. обучение на персонала за въвеждането на съответните промени;
Новите „зелени“ модели, ще се изразяват във въвеждане на промени при осъществяване на конкретни работни процеси и на определени работни места, които ще са насочени към намаляване на използваните ресурси, въвеждане на практики за опазване на околната среда, осигуряване на по-екологосъобразна работна среда и формиране на екологосъобразна култура в предприятието. |
8 800.00
|
0.00
|
Осигуряване на превенция и профилактика на „бърнаут“ на работното място - психологическа подкрепа (Дейност 2 от УК): Дейността е насочена към осигуряването на психологическа подкрепа за заетите в "ДЕЖА КРИЕЙТИВ" ЕООД лица, необходима за създаване на предпоставки и условия за превенция и профилактика на стреса на работното място, професионалното прегаряне и ефектите от COVID пандемията върху менталното здраве на работещите.
Целева група на дейността са всички работещи в предприятието, с месторабота на територията на Северозападният планови регион - гр. Монтана, Вършец, Берковица, Козлодуй, Оряхово, Лом, Вълчедръм и с. Остров, общо 44 заети лица, в т.ч.: Технически директор, Мениджър екип (2), Мениджър връзки с обществеността, Техник компютърни системи (3), Монтьор ЕТО, Техник телекомуникации (33), Машинист еднокофов багер и Работник копач канали и изкопи (2).
В обхватът на професионалните задължения на лицата от целевата група, влизат задачи свързани с логистика, интензивна комуникация с контрагенти, техническа поддръжка и изграждане на сложни комуникационни трасета, организационно-управленски мероприятия, контролни мероприятия, физическо натоварване и т.н. Служителите ежедневно се сблъскват със стресови фактори, като емоционално изтощение от постоянните взаимодействия с контрагенти и интензивна екипна комуникация, натиск за постигане на цели, отговорност за поддържане на важни технически системи, върхови производствени натоварвания, кратки срокове за реакция и т.н. Специфичните условия на работа, високата динамика на сектора в който оперира дружеството, амбициозните цели на компанията, отговорността при вземането на решения и своевременното изпълнение на поставените срокове, задачи и цели, водят до повишеното чувство за интелектуално, емоционално и физиологично изтощение, което засяга индивидуалното благополучие, работната атмосфера, общата производителност и здравословното състояние на всички заети лица, което налага предприемане на действия от страна на работодателя, за осигуряване на професионална подкрепа за превенция и профилактика на професионалното прегаряне и стреса на работното място.
В рамките на дейността, ще се извърши запознаване на целевата група с наличието на явлението "бърнаут", за подпомагане на работещите за откриването на проявите му и осъществяването на ранна превенция на състояния, свързани с физическо, емоционално и психическо изтощение. Дейността е фокусирана към изграждане на базови компетенции и умения в представителите на целевата група, за преодоляване на нагласи свързани с отрицателно и критично отношение към работата, раздразнение към членовете на екипа или към клиентите, емоционално отдръпване от колеги и клиенти, както и мисли, свързани с липсата на смисъл, значение и принос към извършваните работни процеси, водещи вкл. до напускане на работа. В рамките на дейността ще бъдат изготвени психологически профили на заетите лица, които да послужат като основа за адресиране на подходящи мерки за психологическа подкрепа. Психологическата подкрепа, ще се извършва от лице/а със специалност „Психология“, „Трудова и организационна психология“ или „Психиатрия“, под формата на групови семинари/тренинги, при провеждането на които, участниците ще бъдат запознати с подходящи методи и техники за управление на професионалния стрес, съответстващи на естеството на трудовите процеси в предприятието. Максималният брой участници при групови занимания ще бъде до 10 лица в група.
Етапи при изпълнение на дейността:
1) Избор на изпълнител за предоставяне на услуга по психологическа подкрепа.
Продължителност: 1-3-ти месец.
2) Фактическо предоставяне на услугата по психологическа подкрепа от страна на външният изпълнител.
Продължителност: 4-12-ти месец. |
8 800.00
|
0.00
|
Закупуване на лични предпазни средства и/или специално работно облекло (Дейност 3 от УК) - ЧАСТ I: Дейността е насочена към минимизиране на рисковете за здравето и безопасността на работещите при осъществяване на трудовата дейност и подобряване на стандартите за безопасност и здраве при работа, чрез осигуряване на лични предпазни средства (ЛПС) и/или специално работно облекло (СРО).
Планираните за закупуване ЛПС и/или СРО, ще осигуряват по-висока степен на защита от използваните текущо в предприятието, като ще покриват минималните изисквания за осигуряване на здравословни и безопасни условия на труд по смисъла на § 1, т.9 от ЗЗБУТ. Част от наличните в момента ЛПС и СРО са в края на експлоатационният си период, като същите покриват законовите базисни минимални изисквания за безопасност, без да осигуряват възможно най-високата и ефективна степен на защита за работещите, съобразно специфичните за длъжностите им рискови фактори, присъщи за работния процес и работните места.
Предвидените за закупуване ЛПС и/или СРО, ще осигурят на работещите защита от основни и присъщи за видовете работа и работните места рискове, съпътстващи работните процеси, а именно:
* Защита от механични опасности – убождане, пробождане, порязване, охлузване, притискане, смачкване, подхлъзване и падане, удар от отхвърчащи и падащи предмети;
* Защита от динамичен макроклимат (валежи, ниски и високи температури);
* Защита от контакт със замърсени повърхности и специфични материали - работа със замърсени с нетоксични вещества и прах повърхности;
Планирани са за закупуване следните видове и количества специално работно облекло и/или лични предпазни средства, за обезпечаване здравословните и безопасни условия на труд на 38 заети лица, пряко участващи в изграждането и поддържането на кабелно-разпределителни комуникационни мрежи и трасета и осъществяващи трудова дейност на обектите на предприятието, в т.ч.: мениджър екип (2 лица) и техник телекомуникации (33 лица), монтьор ЕТО (1 лице), машинист еднокофов багер (1 лица) и работник копач канали и изкопи (1 лицe):
1) Защита на стъпалото и краката от механични опасности, неблагоприятен макроклимат, влага, прах и други замърсители:
- Работни обувки – цели (защитни, зимни) – 38 чифта;
- Работни обувки – ниски (защитни, летни) – 38 чифта;
2) Защита на тялото от неблагоприятен макроклимат, влага, прах и други замърсители:
2.1) Зимно работно облекло:
- Работен панталон, ватиран – 34 бр.;
- Работен полугащеризон – 4 бр.;
- Работно яке, шуба – 38 бр.;
- Работна блуза от полар – 38 бр.;
- Работна шапка, плетена – 38 бр.
2.2) Лятно работно облекло:
- Работен панталон – 34 бр.
- Работен полугащеризон – 4 бр.
- Работно яке – 38 бр.;
- Работен елек – 38 бр.;
- Работна блуза с дълъг ръкав – 38 бр.
Планираните количества СРО и/или ЛПС обезпечават по 1 брой/чифт/комплект на заето лице за срока на изпълнение на проекта, съобразно работните места, видовете работа, за които се полагат и срока им за експлоатация. Планирани са само видове и количества ЛПС и/или СРО, които ще заменят текущо използваните, които са в края на експлоатационният си цикъл и предстои да бъдат заменени. Не са планирани резервни бройки ЛПС и СРО.
* Описанието на дейността продължава в ЧАСТ II. |
42 157.88
|
0.00
|
Осигуряване на социални придобивки за работещите, чрез закупуване, обзавеждане и оборудване на помещение за хранене и краткотрайна почивка (Дейност 5 от УК) - ЧАСТ I: Дейността е насочена към подобряване условията на труд и качеството на работните места в предприятието, посредством осигуряване на помещение и условия за хранене, преобличане, краткотрайна физиологична почивка и принудителни престои за работещите.
Компанията осъществява основно дейност по техническа поддръжка и отстраняване на аварии кабелно-разпределителни мрежи на мрежов оператор (доставчик на интернет и телевизия), като заетите пряко с производствените дейности заети лица, след обход за проверка на основни точки на трасетата и при липса на сигнали за аварии, остават в състояние на готовност за реакция при необходимост (производствен престой). Към настоящият момент предприятието не осигурява на заетите лица условия за хранене, преобличане, краткотрайна физиологична почивка и престои, като не разполага със специално обособени, обзаведени и оборудвани за целта помещения. При липсата на осигурени социално-битови условия, с оглед характера на работата, служителите почиват, престояват и се хранят или на работните си места, или в сервизните автомобили, или са принудени да търсят подходящо място в близки до района заведения. При наличието на тези обстоятелства, за работещите е налице невъзможност за ефективно, пълноценно и комфортно оползотворяване, както на принудителните производствени престои, така и на времето, осигурено за хранене и краткотрайно възстановяване от натрупаната умора и стрес, което респективно води и до понижаване на мотивацията и удовлетвореността им от условията на труд. Текущата невъзможност на предприятието да задоволи социално-битовите потребности на служителите от условия за хранене, краткотрайна почивка и принудителни престои, представляват риск за тяхното здраве и благополучие и предпоставка за по-ниска ефективност и производителност на труда.
За задоволяване на гореописаната потребност на работещите, с изпълнението на дейността се предвижда:
1) Закупуване на 1 брой мобилна контейнерна конструкция;
2) закупуване на оборудване и обзавеждане, необходимо за създаване на условия за хранене, преобличане, краткотрайна почивка и принудителен престои на заетите лица, както следва:
- Кухненски ъгъл с плот, шкафове и мивка – 1 бр. (Съхраняване на посуда, подготовка и измиване на продукти)
- Маса трапезна – 2 бр.
- Стол трапезен – 12 бр.
- Диван – 1 бр.
- Табуретки – 5 бр.
- Холна маса – 1 бр.
- Шкафчета за дрехи – 20 бр. (преобличане);
- Абсорбатор – 1 бр. (отвеждане на изпарения при приготвяне на храна, извън помещението);
- Бойлер – 1 бр. (Затопляне на вода за хигиенни нужди);
- Готварски плот за вграждане – 1 бр. . (Приготвяне и затопляне на храна);
- Диспенсър за вода – 1 бр.
- Кафемашина – 1 бр.
- Климатик – 2 бр. (осигуряване на оптимален микроклимат на средата);
- Съдомиялна машина – 1 бр. (измиване на посуда);
- Телевизор – 1 бр.
- Фурна за вграждане – 1 бр. (приготвяне и затопляне на храна);
- Хладилник – 1 бр. (съхраняване на продукти и храна);
- Цитрус преса – 1 бр.
Целевата група на дейността обхваща 20 заети лица, осъществяващи трудова дейност в Технически офис град Монтана, на следните работни места – техник телекомуникации.
Контейнерната конструкция, ще бъде позиционирана в рамките на наета от кандидата обособена част от недвижим имот в гр. Монтана.
Характеристиките на преместваемата контейнерна конструкция и предвидените видове и количества обзавеждане и оборудване са съобразени с нуждите и мащабът на целевата група на дейността.
* Описанието на дейността продължава в ЧАСТ II. |
101 971.94
|
0.00
|
Закупуване на лични предпазни средства и/или специално работно облекло (Дейност 3 от УК) - ЧАСТ II: Предвидените за закупуване видове и количества специално работно облекло и/или лични предпазни средства, ще надградят текущо използваните или са нови по вид за предприятието, като същите са в съответствие с утвърдената Програма за минимизиране на риска и Списъка на полагащото се работно облекло и лични предпазни средства за длъжностите, работните места и видовете работи, по чл. 17, ал. 3, т. 1-4 от наредба № 3 от 19.04.2001 г. Необходимостта от тяхното осигуряване произтича от оценката на риска в предприятието.
Етапи при изпълнение на дейността:
1) Избор на изпълнител, за осъществяване доставката на планираните за закупуване лични предпазни средства и специално работно облекло;
Продължителност: 1 – 3-ти месец.
2) Фактическо извършване на доставката на планираните за закупуване лични предпазни средства и специално работно облекло;
Продължителност: 4 – 6-ти месец.
3) Раздаване на личните предпазни средства и специалното работно облекло, съобразно списъка на полагащото се работно облекло и лични предпазни средства за длъжностите, работните места и видовете работи.
Продължителност: 7 – 8-ми месец. |
0.00
|
0.00
|
Осигуряване на социални придобивки за работещите, чрез закупуване, обзавеждане и оборудване на помещение за хранене и краткотрайна почивка (Дейност 5 от УК) - ЧАСТ II: С обособяването, обзавеждането и оборудването на гореописаното помещение, ще се създадат условия за рационално и пълноценно оползотворяване на времето осигурено за хранене, възстановяване от умората на работещите и принудителните престои, при което ще се повиши мотивацията и удовлетвореността на заетите лица от условия на труд, ще се подобри работната среда, ще се повиши качеството на работните места и ще се създадат предпоставки и условия за по-висока на ефективност и производителност на труда.
Етапи при изпълнение на дейността:
1) Избор на изпълнители, за осъществяване на доставките на контейнерната конструкция и планираното за закупуване обзавеждане и оборудване.
Продължителност: 1 – 4 -ти месец;
2) Фактическо извършване на доставките на контейнерната конструкция и планираното за закупуване обзавеждане и оборудване.
Продължителност: 5 – 11 -ти месец;
3) Въвеждане в експлоатация на помещението за хранене, краткотрайна почивка и престои на заетите лица.
Продължителност: 12 -ти месец. |
0.00
|
0.00
|