Дейност 1. Разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд съобразно спецификата на конкретните работни места в предприятията. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работни процеси на конкретните работни места. Обучение на лицата от целевата група насочено към внедряване на „зелени“ модели на организация на труд.: Дейността включва следните четири етапа, които се реализират в посочената логическа последователност:
1.1. Преглед на моментното състояние на предприятието и организацията на трудовата дейност, свързана с прилагането на „зелени“ практики.
1.2. Разработване на „зелени“ модели на организацията на труда и работните процеси, съобразно спецификата на предприятието и конкретните работни места. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работните процеси на конкретните работни места.
1.3. Разработване/приемане на план от мерки за прилагане на „зелени“ модели на организация на работните процеси от ръководните органи на предприятието.
1.4. Въвеждане/прилагане в предприятието на нови, „зелени“ модели на организация на работните процеси и управлението на човешките ресурси, вкл. обучение на персонала за въвеждането на съответните промени.
Ръководството на дружеството има желание да развие насочеността на организацията към въвеждането на нова „зелена“ и екологосъобразна политика чрез внедряване на модели на организация на работните процеси с насоченост за изграждане на цялостна екологосъобразна („зелена“) фирмена култура и мотивиране на екологосъобразното мислене на служителите.
„Зеленият модел на работа“ обикновено се отнася до екологично устойчиви и екологично отговорни практики на работното място. Възприемането на зелен модел на работа може да предложи различни ползи както за организациите, така и за обществото като цяло. Настоящата дейност се отнася до набор от бизнес практики и стратегии, които дават приоритет на екологичната устойчивост, социалната отговорност и етичните съображения в света на бизнеса. Това включва извършване на търговски дейности, като същевременно се минимизират отрицателните въздействия върху околната среда, опазват ресурсите и се подкрепят етични и социално отговорни практики. Целевата група на настоящата дейност са всички назначени в дружеството лица, тъй като на етап кандидатстване не са направени постъпления към идентифициране на конкретни мерки за внедряване на „Зелен модел на работа“ на организация на работните процеси в дружеството, спрямо неговата дейност. След сключването на Административен договор тази задача ще бъде възложена на външен изпълнител, който ще предложи план в резултат на извършения преглед и съобразно спецификата на работните места. Изпълнителят ще разработи съответните „зелени“ модели и карти на организация на труда.
Основната необходимост от внедряването на "зелени" модели на работа е осигуряване на устойчивост на работните места и довеждане до отговорност на работници и работодатели спрямо защитата на природните ресурси, намаляването на замърсяването и минимизирането на техния екологичен отпечатък.
Чрез внедряването на зелени модели на работа дружеството цели да играе активна роля в предотвратяването и решаването на проблеми свързани с околната среда. Един от най-ефикасните начини за намаляването на суровини и ресурси е внедряването на "зелени практики", т.е да се създаде щадящо за околната среда и приятно за човека място за работа. |
3 200.00
|
0.00
|
Дейност 3. Закупуване на лични предпазни средства (ЛПС) и специално работно облекло: Целта на дейността и необходимостта от изпълнение по осигуряване на л. предп, средства и спец.рабо.облекло е осигуряване на по-безопасни и здр. усл. на труд на служителите.Ръководството на друж. винаги се стреми да осигурява необх. лични предп. средства и спец.раб. облекло, спрямо нуждите на дадения служител.При извършване на основните си дейности, работодателят осигурява на работещите необходимите личн.предп.средства, отговарящи на всички нормативни изисквания.След извършване на периодични проверки на амортизираност на предоставените лични предп. средства и спец. раб. облекло, ръководството на фирмата взима решение за извършване на подмяна с по-качествени и по-добри елементи. Именно поради тази причина изниква и необходимостта от залагане на дейността по закупуване на лични предпазни средства и спец.раб. облекло.Съгласно чл.284 от Кодекса на труда, работодателите са длъжни да предоставят безплатно спец. раб. облекло и лични предп. средства на работниците и служ., които работят със или при опасни или вредни за здравето или живота машини, съор., течности, газове, стопени метали, нажежени предмети и други подобни.Такава работна среда съществува и "МАРВИН" ООД.По смисъла на §1, т.7 от Закона за здр. и без. усл. на труд „лично предпазно средство” е всяко приспособление, екипировка, проектирано да се носи или използва от работещия, за да го предпазва от една или повече възможни опасности, заплашващи неговото здраве и безоп. при работа, както и всяко допълнение, принадлежност или специално работно облекло, проектирани за същата цел.Чрез настоящата дейност ще бъдат закупени нови, високот. и модерни предп. ср. и работно облекло на целевата група ,които включват:
Летен комплект яке и полугащеризон- 9бр.-за обект с.Черногорово -5 бр, за обект Варна-1 бр, за обект Бургас-1 бр, за обект Стара Загора-2бр.;Зимен комплект яке и полугащеризон-11бр. -за обект с.Черногорово- 5 бр, за обект Варна-2 бр, за обект Бургас- 2 бр, за обект Стара Загора-2бр.
Ватирана блуза с дълъг ръкар-10бр.-за обект с.Ченогорово-5 бр, за обект Варна -2 бр, за обект Бургас-1 бр, за обект Стара Загора-2бр.; Обувки - половинки летни- 8бр.-за обект с. Черногорово-5 бр, за обект Варна-1бр, за обект Бургас-1 бр, за обект Стара Загора-1бр.;Обувки - зимни- 9бр. -за обект с. Черногорово-5бр, за обект Варна - 1бр, за обект Бургас-1бр, за обект Стара Загора-2бр.;Предпазни очила - открит тип - 8бр.-за обект с. Черногорово-5бр, за обект Варна-1бр, за обект Бургас-1 бр, за обект Стара Загора-1бр.
Предпазни ръкавици устойчиви на срязване- 8бр-за обект с. Черногорово-5 бр, за обект Варна-1 бр, за обект Бургас-1 бр, за обект Стара Загора-1бр.;Ръкавици химически устройства- 15бр.за обекта с. Черногорово;Полумаска с две гнезда-15бр.за обекта с.Черногорово;Защитни филтри за полумаска-15бр. -за обекта с.Черногорово;Гумени ботуши- 11бр.-за обект с. Черногорово-5 бр., за обект Варна-2бр, за обект Бургас-2бр, за обект Стара Загора-2бр;Водозащитен костюм-11бр.-за обект с. Черногорово-5бр, за обект Варна-2бр, за обект Бургас-2бр, за обект Стара Загора-2бр.;Работен панталон-10бр.-за обект с. Черногорово-4бр, за обект Варна-2бр, за обект Бургас-2бр, за обект Ст. Загора-2бр.
ватиран елек-10бр.-за обект с. Черногорово-4бр, за обект Варна-2бр, за обект Бургас-2бр, за обект Стара Загора-2бр.;противохлъзгащи обувки-7бр.-за обект с. Черногорово-1бр, за обект Варна-2бр, за обект Бургас-2бр, за обект Сара Загора-2бр;Предпазни очила- за работа с видеодисплей-7бр.- за обект с.Черногорово -1бр, за обект Варна-1бр, за обект Бургас-2бр, за обект Стара Загора-2бр, за обект Димитровград-1бр.;Светлоотразителен елек-3бр. за обект с. Черногорово
|
14 166.80
|
0.00
|
Дейност 4. Осигуряване на колективни предпазни средства, вкл. модернизация и/или реконструкция, и/или обезопасяване на съществуващи обекти, технологични процеси, машини и съоръжения, свързани с подобряване условията на труд.: Целта на дейността по осигуряване на колективни предпазни средства е осигуряване на безop. и здрав. условия на труд на служителите в извършването на ежедневните им дейности. Необходимостта от осигуряването на колективни предпазни средства се поражда от направените ежегодишни замервания за оценка на риска, на които дружеството ни много държи с цел постоянно осигуряване на най-добри условия на работа на служителите, както и своевременното им подобряване. Съгласно актуализираната оценка на риска и препоръките от СТМ, дружеството възнамерява да осигури по-добри колективни предпазни средства на своите служители чрез закупуване на следните предпазни средства:
1. Закупуване на 9 бр. ергономични столове и 9 бр. ергономични бюра. за целевата група, ангажирана със статично стоене пред компютър на пълен работен ден: за обекта с. Черногорово по 2 бр, за обект Варна по 1 бр, обект Бургас по 1 бр, обект Сара Загора по 1 бр, обект Димитровград по 4 бр.
1. Началник склад - 2 ма служители
2. Продавач консултант: 7 служители.
Дружество МАРВИН ООД е с основен код на икономическа дейнст-Търговия на едро с хим. вещества и продукти.Дружеството търгува прдимно през онлайн платформите. Поради спецификата на икономическата дейност работния процес се извършва в седнало положение и в същото време при доста по-неблагоприятни условия спрямо офиса. Неблагоприятните условия са свързани с неподходящи столове, липса на пространство за краката. Често работата в седнало положение е свързана с болки, които идват малко по малко. Освен болките продължителното седене в статично положение води до по-високо мускулно напрежение – особено в комбинация с повтаряща се работа – и това води до по-лошо кръвообращение.Поради тази причина дружеството-кандидат взе решение да инвестира в закупуването на нови - ергономични столове и бюра, с които да облекчи работния процес на своите служители, които прекарват пълен работен ден в седнало положение. С настоящата инвестиция, дружеството ще гарантира по - добри условия на работа, като създаде условия за безопасност и удобство при извършването на служебните ангажименти.
Компанията отоплява и охлажда обекта, в който извършва своята производствена дейност с климатици, но с течение на времето тези климатици са стари, амортизирани и не притежават необходимата мощност, за да гарантират и създават благоприятни условия на труд на служителите във фирмата. Поради тази причина дружеството-кандидат възнамерява да закупи 6 бр. климатици, които за разлика от тези, които до момента се използват са изключително мощни и енергоспестяващи.
Инвестицията в климатици води до осигуряване на по-приятни условия за живот в работната среда, тъй като може за максимално кратко време да регулираме температурата на въздуха в помещенията.Климатикът помага да водим по-добър, по-здравословен и лесен начин на живот, което спомага да се чувстваме по-отпочинали и работоспособни. Въвеждането на подходящи методи за отопление и оглаждане води до изключителна производителност на труда и постигнатите резултати. Климатиците ще бъдат поставени в обекта с.Черногорово-1 бр.(18-ка), обект Варна-1 бр(18-ка), обект Бургас- 1 бр(24-ка), обект Ст.Загора-1 бр(18-ка), обект Димитровград(24-ка)-2 бр.
|
23 324.97
|
0.00
|
Дейност 5. Осигуряване на социални придобивки за работещите, вкл. ремонт и оборудване на места за отдих, рехабилитация, спорт, хранене и почивка в предприятията и др.: След направен анализ на състоянието на служителите и на база необходимостта, ръководството на дружеството взе решение да подобри социалната си загриженост, чрез осигуряване на фургони с цел осигуряване на стая за отдих и почивка, както и хладилник - 4 бр и микроволнова фурна - 4 бр.
Хладилниците ще бъдат разпределени по следния начин: обект с. Черногорово-1 бр, Обект Стара Загора-1 бр, обект Варна-1 бр, обект Димитровград-1 бр.
Микровълнови фурни-обект Димитровград-1 бр, обект с. Черногорово-1 бр, обект Бургас -1 бр, обект Варна-1 бр.
Фургони-обект с. Черногорово-1 бр, обект Стара Загора-1 бр.
Очакванията на ръководството е социалните придобивки да допринесат за положителна и приятна работна среда, като по този начин ще се подобри морала и мотивацията, което пък от своя страна ще доведе до повишена производителност. За осъществяване на тази дейност ръководството на дружеството възнамерява да закупи оборудване и извърши необходимия ремонт за обособяване на социалните придобивки, както следва:
С цел подобряване условията за отдих на служителите и осигуряване на качествени социални придобивки бе взето решение да се закупи следното обзавеждане и оборудване за гореописаните помещения:
Фургоните ще бъдат предназначени за място, стая за отдих и хранене, в което служителите от общата целева група състояща се от 16 служителя спокойно ще могат да си почиват по време на обедната почивка. Също така фургоните ще са предназначени за място за хранене, тъй като в обектите, намиращ се в гр.Стара Загора и с. Черногорово няма обособено подходящо място, което да се използва за място за хранене и преобличане. Размерът на фургоните, позволява пространство, в което служителите да се хранят заедно, по едно и също време.Фургоните ще бъдат предназначени за място, стая за отдих и хранене, в което служителите от общата целева група спокойно ще могат да си почиват по време на обедната почивкая. Размерът на фургоните, позволява пространство, в което служителите да се хранят заедно, по едно и също време. Необходимостта от оборудване на място за отдих е обусловена от констатираните в предпроектното проучване ,нужди на целевата група свързани с осигуряване на място в което служителите, работещи на различни обекти, да се събират и общуват, да споделят информация и се съветват, да обогатяват познанията и опита си, когато са в почивка. Често, по-голямата численост на целевата група, желаещи да се срещнат и обсъдят дадена тема, поражда неудобство и затруднение за намиране на подходящо място/помещение за този тип социално общуване между тях. Идеята за обособяването на място, което да улесни комуникацията помежду им, когато са в почивка, идва от самите служители, подкрепена е от ръководството на фирмата и е включена в проектното предложение. За тази дейност е необходимо да се закупят 2 бр. фургони. Създаването на съответната придобивка ще бъде от една страна осигуряване на удобство за служителите на фирмата, от друга – ще способства за засилване чувството за принадлежност към организацията и мотивацията за работа. От трета страна ръководството на организацията ще засвидетелства ангажираност към нуждите на работещите във фирмата, както и ще покаже намерения за създаване на добри и позитивни условия на труд.
Закупеното оборудване ще бъде поставено в предвидените помещения и всеки един от служителите в целевата група ще има достъп до тях. С осигуряването на места за отдих и почивка по време на работния процес, работниците ще могат да възстановят силите си и ще бъдат по-мотивирани да осъществяват основните си дейности. |
51 386.37
|
0.00
|
Дейност 3 продължение.........
: Дружество МАРВИН ООД, получи две оферти за работно облекло и лични предпазни средства, като взе решение да инвестира в описаните в настоящата дейност лични предпазни средства и работно облекло, приложими за икономическата дейност на дружеството.Целевата група по дейността са всички 16 служители, като част от работното облекло е съобразено с характера и длъжността на описаните служители. Предвиденото по настоящия проект закупуване на лични предпазни средства се базира на утвърден списък на работните места и видовете работа, при които се използват лични предпазни средства въз основа на извършена оценка на риска на работните места.В този списък са уточнени раб. места, опасностите на които са изложени работещите на тези места, вида на личните предпазни средства и работно облекло, които се полагат за съответното раб. място и срока на износоустойчивост Необходимостта от подмяна и закупуване на нови ЛПС и спец.раб. облекло е записана и в програмата за предотвратяване и намаляване на професионалните рискове е осигуряване на здр. и без. условия на труд на работещите в"МАРВИН" ООД.Със закупените ще се надградят съществуващите досега, с по модерни ,по-съвременни технологии на изработки, с възможно най-добрите материи- антиалергични, влагоустойчиви, ветрозащитни ,термични и др. |
0.00
|
0.00
|
Дейност 4 продължение.........: С изпълнението на проектните дейности ще се решат очертаващите се проблеми при прилагането на труда във фирмата, като по този начин ще се отговори на потребностите на заетите във фирмата да работят при минимални условия на риск, да получат нормативен разход на труд. Професионалните и общите заболявания ще бъдат сведени до минимум. В отговор на потребностите на наетите ще се създадат предпоставки за постигане на физическо, психическо и социално адаптиране на работещите лица, ще се повиши сигурността на работа и ще се създадат условия за професионално развитие и пълноценна реализация, което ще резултира в повишаване на производителността на труда, доходите и социалната им удовлетвореност.До момента ръководството на дружеството е осигурявало колективни предпазни средства на своите служители, а именно закупуване на отоплителни средства за част от помещенията, съгласно препоръки от СТМ.Инвестицията беше насочена към тогава назначените служители в дружеството. |
0.00
|
0.00
|