Разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд: В проектното предложение планираме разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд за насърчаване на устойчиви практики в работната среда, която е ключова стъпка към създаването на по-екологично отговорни и устойчиви бизнеси.
Целта на тази дейност е да създаде ангажимент към устойчивостта - било то чрез спестяване на ресурси, рециклиране, използване на зелена енергия, въвеждане на практики като рециклиране, използване на енергоспестяващо оборудване и намаляване на консумацията на хартия, въвеждане на икономични методи на шофиране и експлоатация на превозните средства или други екологични инициативи.
Чрез тях ще можем да насърчим екологичното съзнание и действие на служителите в компанията. Те ще служат като признание и стимул за служителите да мислят и действат по-устойчиво. Това не само подобрява екологичния отпечатък на компанията, но и повишава общото съзнание за важността на екологичните практики. Зелените Карти са повече от просто символично признание; те са част от широка стратегия за въвеждане на устойчиви практики в ежедневието на компанията. Посредством тях се насърчава активното участие на всеки служител в опазването на околната среда и се допринася за създаването на по-зелена и отговорна корпоративна култура.
Дейността ще бъде насочена за въвеждане на промени в организацията на работа за включване на екологосъобразни дейности в конкретни работни процеси и на определени работни места, както и за изграждане на цялостна екологосъобразна („зелена“) фирмена култура и мотивиране на екологосъобразното мислене на служителите.
Въвеждане на промени в работата на отделни работни единици в предприятието, насочени към намаляване на използваните ресурси, въвеждане на практики за опазване на околната среда, осигуряване на по-екологосъобразна работна среда и др.;
Въвеждане на екологосъобразни практики в цялостната организация на работа в предприятието, в т.ч. насочени към генериране и изпълнение на дейности за корпоративна социална отговорност със „зелена“ насоченост, мотивиране на индивидуалния служител за прилагане на екологосъобразно поведение по време на работа чрез информационни и други фирмени събития или създаване на бонусна система за отличаване и възнаграждаване на „зелено“ поведение на служителите или генериране от служителите на идеи за екологосъобразно поведение и др.
„Дейността включва следните четири етапа, които са задължителни и се реализират в посочената логическа последователност:
1.1. Преглед на моментното състояние на предприятието и организацията на трудовата дейност, свързана с прилагането на „зелени“ практики.
1.2. Разработване на „зелени“ модели на организацията на труда и работните процеси, съобразно спецификата на предприятието и конкретните работни места. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работните процеси на конкретните работни места.
1.3. Разработване/приемане на план от мерки за прилагане на „зелени“ модели на организация на работните процеси от ръководните органи на предприятието.
1.4. Въвеждане/прилагане в предприятието на нови, „зелени“ модели на организация на работните процеси и управлението на човешките ресурси, вкл. обучение на персонала за въвеждането на съответните промени.“ |
20 000.00
|
0.00
|
Осигуряване на превенция и профилактика на „бърнаут“ на работното място и „ефекти от COVID пандемията върху менталното здраве“: Дейността е насочена към осигуряване на превенция и профилактика на „бърнаут“ на работното място и ефекти от COVID пандемията върху менталното здраве за недопускане на физическо, емоционално и ментално изтощение, причинено от продължителен и интензивен стрес на работното място.
Обученията за борба с бърнаут е критична за поддържането на здрава и продуктивна работна среда, явление засяга, както индивидуалните служители, така и цялата компания. Това не само помага на служителите да се чувстват по-добре и да бъдат по-енергични, но също така допринася за дългосрочната успешност на организацията.
Дейността на компанията се обуславя със сериозна тежест, напрежение, отговорност , креативност и трудност, също така, рутината, стресът на работа, малките неща, които дразнят работниците – всичко това влияе на психическото им състояние. С времето негативните емоции се натрупват и могат да доведат до сериозен психологически срив.
В пазар със силна конкуренция и необходимост всички процеси да бъдат завършени навреме и качествено допълнително натоварва нашите колеги и допринася за повишаване на напрежението, стреса, неудовлетвореността и демотивация. Претоварването кара да се чувстват безсилни, а тялото логично отговаря на тревогите на ума със симптоми като главоболие, високо кръвно налягане и болки във врата, кръста и гърдите. Нарушеният или непробуден сън, проблемите със събуждането или заспиването са други често срещани проблеми, пряко свързани със стреса, които нарушават естествения ни баланс.
Бърнаутът често води до намалена работна ефективност. Обучението помага на служителите да управляват стреса, което допринася за подобряване на тяхната обща продуктивност. Познаването на причините и симптомите на бърнаут спомага за създаване на по-подкрепяща и здравословна работна среда.
Поради сериозните причини и рискове за работниците предвиждаме и провеждането на обучения и психологическа подкрепа във връзка с превенция и профилактика на стреса на работното място, професионалното прегаряне и ефектите от COVID пандемията върху менталното здраве на работещите.
Обучението за бърнаут подчертава значението на психическото здраве и благополучието на служителите и необходимите инструменти и стратегии за ранно разпознаване и предотвратяването му. Разпознаването е важен процес, не само за работниците, но и за ръководителите.
Обучението ще спомогне и ръководителите за запознаване с уменията да разпознават бърнаут и да подкрепят своите екипи. Чрез него ще имат възможността да научават как да се справят по-ефективно с работния стрес и да поддържат баланс между работа и личен живот.
Обучението за бърнаут не само помага на служителите да се справят с настоящи предизвикателства, но и води до дългосрочни положителни промени в организационната култура и благополучието.
Предвиждаме обучението да обхване целия административен екип на компанията (39 лица), включително и ръководния състав, което да спомогне за постигането на цялостни резултати за колектива и да включва както индивидуални, така и групови занятия за колектива. Също така и възможност за индивидуални консултации със специалист психолог за разгеждане на специфични проблеми и възможности за тяхното преодоляване.
Поради трудността да организираме международните шофьори да се включат в занятията поради дългосрочните им пътувания ще предвидим за тях извън проекта консултации в удобни за тях графици. |
7 800.00
|
0.00
|
Подобряване условията за безопасност на труда и условията на работа на заетите лица: Дейността „Подобряване условията за безопасност на труда и условията на работа на заетите лица“ се обуславя от необходимостта за подобряване на условията на труд, поради наличието на множество рискови фактори за здравето на служителите по време на работа, посредством внедряване на по-сигурно и ефективно оборудване за защита, както и условия на работа на работниците и служителите в „Талай Логистикс“ ООД.
Един от основните приоритети на компанията е да осигурява здравословни и безопасни условия на труд на заетите лица, но последните години забелязваме серизона тенденция на зачестяване на здравословни проблеми на работниците свързани с неправилна ергонимия и застояване на заетите в администрацията лица. Тяхната работа е свързана изцяло с работа на компютър. Въпреки проведени обучения за отдих и почивка, повечето служители често пренебрегват препоръките и поради натоварена работна програма, често забравят за почивка и разтоварване.
Това води и до редица проблеми, все по-често имаме болнични и оплаквания, свързани с мускулно-скелетна болка, дискомфорт и други физически и психически симптоми, които засягат различни части на тялото, включително врата, раменете, гърба, китките и очите, като:
* Болки във врата и раменете;
* Болка в гърба;
* Наднормено тегло и неправилно хранене;
* Напрежение на очите и зрителни проблеми;
* Болка и изтръпване в китката;
* Главоболие и мигрена;
* Умора и намалена работоспособност, физическият дискомфорт
* Умствена умора и понижена работоспособност.
Основните фактори, допринасящи за появата на тези проблеми, включват застояване, лоши условия за ергономия на тялото, повтарящи се движения, липса на физическа активност и неправилна стойка.
Търсейки причините за възникналите проблеми със специалисти са предписани редица мерки за подобряване условията на работа - ергономия на тялото, както и възможност за отдих на скелетно - мускулната система. Един от основните причинители на офисния синдром са лошите работни условия, които водят до изкривяване на стойката на тялото. Затова извършването на ергономични модификации е от решаващо значение за подобряване на състоянието.
За преодоляването на тези проблеми и осигуряването на нормативните изискавния предвиждаме закупуването на
1. Ергономични столове - 36 бр. за работа - оказва се, че много столове се продават под термина "ергономични", но реално не всички отговарят на съответните нормативни изисквания. Поради тази причина се оказва, че реално компанията не е осигурила ергономични столове за работа на заетите лица, отговарящи на нормативните изисквания, което е и една от причината за възникването на здравословни проблеми.
Предвидените артикули са във връзка с постигане на законовите изисквания посочени в „Норми за физическо натоварване на работниците и хигиенно-физиологични и ергономични изисквания за рационална организация на работното място и трудовите процеси“ № 05 на МНЗ /ДВ бр.25/71г., посл. изм. ДВ бр. 54/99г./ за рационална организация на работното място и трудовите процеси №5 описани в приложение № 1 към Наредба №7 /ДВ бр. 70 от 2005г./.
Предвидените мерки са и в препоръките описани в Програма за минимизиране на рисковете на работното място. |
23 458.32
|
0.00
|
Подобряване условията за отдих и подобряване условията на труд на работещите в компанията: Дейността е насочена към административно-спомагателната дейност на компанията, а именно към заетите лица в администрацията на компанията и осигуряването на мерки за пълноценен отдих и съответните условия за това.
Създаването на места за отдих за заетите лица в администрацията тежкотоварния автомобилен транспрот е важен аспект за подобряване на работната среда и увеличаване на ефективността на работата. Стресът и психическото натоварване, както и голямата отговорност, която носят служителите, носят след себе си и натрупването на умора, която ако не бъде успешно елиминира довежда до рискове за цялата компания, здравето на работещите и демотивация. За да може всички поръчки и шофьори да изпълнят безпроблемно своите задължения, именно администрацията отговаря да им осигури съответните условия и координация. Ако някой от елементите по верига допусне грешка, то цялата верига страда и може да доведе до сериозни проблеми и последици.
Настоящата дейност е насочена към осигуряването на добри условия за отдих и отмора на служителите заети и в администрацията на компанията, както и възможност за намаляване на вредното въздействие на неблагоприятни условия и стресова среда, чрез осигуряването на обособени места за отдих и възстановяване поради няколко ключови причини:
- Напрегнатост, отговорност и кратки срокове, липса на движение - често е физически изтощителен и може да представлява рискове за здравето. Подходящите условия за отдих позволяват на работниците да си починат и да се възстановят, което намалява риска от професионални заболявания и инциденти на работното място;
- Удовлетвореност от работата: Подобрените условия на труд допринасят за по-добро общо удовлетворение от работата;
- Физическо и психическо благополучие: Подходящите условия за отдих спомагат за намаляване на стреса и умората, което е от решаващо значение за физическото и психическото здраве на работниците.
- Продуктивност: Отдихът и възстановяването са ключови за поддържането на висока продуктивност. Уморените работници са по-малко ефективни и склонни към грешки, което може да доведе до риск от злополуки и допускане на грешки;
Подсигуряването на качествени условия за отдих е не само отговорност към работниците, но и стратегическо инвестиране в продуктивността, безопасността и дългосрочния успех в нашия сектор.
Създаване на социално помещение за отдих и хранене и съответното оборудване към тях. Към момента разполагаме с помещение, което е частично оборудвано и е подходящо за създаването на социално помещение, което служителите да могат да прекарат времето да почивка и да разполагат със съответните условия за хранене, както и почивка.
За създаването на това помещение предвиждаме осигуряването на оборудване, което към момента не разполагаме:
За кухня и хранене:
- хладилник - 1бр.;
- яйцеварка - 1бр.;
- микровълнова - 1бр.;
- тостер преса - 1бр.;
- трапезна маса - 6 бр.;
- трапезен стол - 36 бр.;
- миялна машина - 1бр.;
- блендер - 1бр.;
- кафеавтомат - 1бр.
Оборудването на социално помещение за хранене ще ни позволи да осигурим възможност на нашите служители да приготвят или да си носят храна от вкъщи. ТЪй като базата на компанията е в индустриален двор, тук е много трудно да си осигурят храна и в повечето случаи си носят от вкъщи. Обособяването на подобни условия ще подори здравословното хранене, ще намали разходите за обяд, ще им даде възможонст по-пълноценно да използват свободното време за отдих и да могат да имат нормални условия за обяд.
Също така предвиждаме и обособяването на кът за отдих в сградата, където служителите да могат да си починат по време на регламентираното време тъй като не разполагаме с такъв към момента.
- диван триместен - 4бр.
- ниска маса за диван - 4бр.
- столове за масаж за цяло тяло -3 бр. за разтоварване на мускулите от ежедневното стоене на едно място, подобряване на циркулацията, редуциране на болката от неправилната поза, релаксиращ ефект. |
25 229.79
|
0.00
|