Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 59 363 дървета
English

Програма: Развитие на човешките ресурси 2021-2027

Район за планиране: Всички

Описание

СВОБОДНА ЗОНА - ПЛОВДИВ АД разполага с административен център и складова база. Дружеството непрестанно разширява закритите си складови площи. За удобство на клиентите функционират митническо бюро, клон на Централна митница Пловдив и митническо агентство.
Целевата група, включена в проектното предложение са 17 заети лица в дружеството.
Дейностите по проекта предвиждат:
•Разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд съобразно спецификата на конкретните работни места в предприятията. Изготвяне на „зелени“ карти  за организация на работни процеси на конкретните работни места. Обучение на лицата от целевата група насочено към внедряване на „зелени“ модели на организация на труд
•Осигуряване на превенция и профилактика на „бърнаут“ на работното място и „ефекти от COVID пандемията върху менталното здраве“ - психологическа подкрепа
•Закупуване на лични предпазни средства (ЛПС) и специално работно облекло
•Осигуряване на колективни предпазни средства , вкл. модернизация и/или реконструкция, и/или обезопасяване на съществуващи обекти, технологични процеси, машини и съоръжения, свързани с подобряване условията на труд
•Осигуряване на социални придобивки за работещите, вкл. ремонт и оборудване на места за отдих, рехабилитация, спорт, хранене и почивка в предприятията и др
Планираните дейности ще допринесат за посрещане на новите предизвикателства, свързани с осъществяването на прехода към климатично неутрална икономика и променящите се модели на работа, които рефлектират в промени в пазара на труда и предприемане на ефективни мерки за подобряване на достъпа до трудова заетост на качествени работни места и адаптиране към промените в работната среда
Очакваните резултати са подобряване на здравословната  и безопасна работна среда в предприятието, което е ключов елемент за постигането на устойчиви условия на труд за всички работници, спомагайки за намаляване на рисковете за здравето на работното място и за подобряване на стандартите за ЗБУТ
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд съобразно спецификата на конкретните работни места в предприятията. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работни процеси на конкретните работни места. Обучение на лицата от целевата група насочено към внедряване на „зелени“ модели на организация на труд.: Дейността включва следните четири етапа, които са задължителни и се реализират в посочената логическа последователност: 1.1. Преглед на моментното състояние на предприятието и организацията на трудовата дейност, свързана с прилагането на „зелени“ практики. 1.2. Разработване на „зелени“ модели на организацията на труда и работните процеси, съобразно спецификата на предприятието и конкретните работни места. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работните процеси на конкретните работни места. 1.3. Разработване/приемане на план от мерки за прилагане на „зелени“ модели на организация на работните процеси от ръководните органи на предприятието. 1.4. Въвеждане/прилагане в предприятието на нови, „зелени“ модели на организация на работните процеси и управлението на човешките ресурси, вкл. обучение на персонала за въвеждането на съответните промени.“ 3 400.00 0.00
Осигуряване на превенция и профилактика на „бърнаут“ на работното място и „ефекти от COVID пандемията върху менталното здраве“ - психологическа подкрепа.: Основата цел на дейността е подобряване на здравословната и безопасна работна среда в предприятието, което е ключов елемент за постигането на устойчиви условия на труд за всички работници, спомагайки за намаляване на рисковете за здравето на работното място и за подобряване на стандартите за ЗБУТ чрез осигуряване на превенция и профилактика на „бърнаут“ на работното място и „ефекти от COVID пандемията върху менталното здраве“ - психологическа подкрепа, която да запознае заетите лица с подходящи методи и техники за управление на професионалния стрес, съответстващи на естеството на трудовите процеси в предприятието. Дейността е свързана с осигуряване за заетите лица в организацията на психологическа подкрепа във връзка с превенция и профилактика на стреса на работното място, професионалното прегаряне и ефектите от COVID пандемията върху менталното здраве на работещите. Целевата група за тази дейност обхваща 15 заети лица, а именно Изпълнителен директор, Ръководител счетоводен отдел, Счетоводител касиер, Митнически агент, Ръководител търговски отдел, Склад оператор (3 заети), Началник склад, Водач мотокар, Товаро - разтоварач (2 заети), Монтьор, шофьор и Чистач. Дейността включва следното: запознаване на участниците с наличието на явлението "бърнаут", подпомагайки откриването на проявите му и осъществяването на ранна превенция на състояния, свързани с физическо, емоционално и психическо изтощение. Следва да бъдат преодолени нагласи свързани с отрицателно и критично отношение към работата, нежелание за започване на работа, раздразнение към членовете на екипа или към клиентите, емоционално отдръпване от колеги и клиенти, както и мисли, свързани с липсата на смисъл, значение и приносът за извършваните работни процеси, водещи вкл. до напускане на работа. Освен това в Европейския пакт за психично здраве и благоденствие се признават променящите се изисквания и повишаващото се напрежение на работното място и работодателите се насърчават да прилагат допълнителни, доброволни мерки в подкрепа на психичното благоденствие. Въпреки че работодателите имат законовата отговорност да гарантират, че рисковете на работното място правилно се оценяват и контролират, от съществено значение е и участието на работещите. Ефектите от COVID пандемията върху менталното здраве се проявяват в ежедневната работа. Идентифицираните психосоциални рискове и стреса във всяка организация може да се прояви като високо текучество, увеличен брой болнични, намалена производителност, неспазване на сроковете и оплаквания от страна на контрагенти. Психосоциалните рискове и стресът провокиран от COVID пандемията на един от работещите може да рефлектира и върху останалия персонал, който трябва да поеме работата и на колегата си. Работодатели, които не се отнасят сериозно към проблема психосоциалните рискове и стрес на работното място, могат да бъдат поставени в редица неблагоприятни ситуации, ако не се предприемат навременни и адекватни мерки за ограничаване и предотвратяване на тези рискове, които при това не изискват сериозни финансови ресурси. Явлението "бърнаут", навлиза все повече в общностите и създава предпоставки за сриване на бизнеса, поради липса на квалифицирани кадри. Осъзнавайки нуждата от мотивиране на работещите и грижа за здравето им е необходима психологическа подкрепа. В рамките на дейността целевата група ще получи психологическа подкрепа, вкл. запознаване на заетите лица с подходящи методи и техники за управление на професионалния стрес, съответстващи на естеството на трудовите процеси в предприятието. При необходимост могат да бъдат изготвени психологически профили на заетите лица, които да послужат като основа за адресиране на подходящи мерки за психологическа подкрепа. 3 000.00 0.00
Закупуване на лични предпазни средства (ЛПС) и специално работно облекло - ЧАСТ 1: Основата цел на дейността е подобряване на здравословната и безопасна работна среда в предприятието, което е ключов елемент за постигането на устойчиви условия на труд за всички работници, спомагайки за намаляване на рисковете за здравето на работното място и за подобряване на стандартите за ЗБУТ чрез закупуване на ЛПС с оглед постигане още по-добра от съществуващата защита за рисковете, идентифицирани в оценката на риска на фирмата. Най-същественият фактор на работната среда в компанията за длъжностите Склад оператор-2-ма заети, Водач мотокар - 2-ма заети, Товаро - разтоварач - 2-ма заети, Монтьор, шофьор - 1 зает и Чистач - 1 зает, е неблагоприятният микроклимат. Микроклиматът е един от основните физични фактори на работната среда, който често в практиката се подценява и пренебрегва. Характеризиращите го параметри /температура на въздуха, инфрачервена радиация, влажност и скорост на движение на въздуха/, макар и разнородни от физическия аспект, се обединяват от комплексното въздействие, което оказват върху процесите на терморегулацията на човешкия организъм. Трудовата дейност невинаги е свързана с наличието на един или няколко други вредни фактори, но при всички случаи тя се извършва при определени метеорологични условия, които са универсални и постоянно действащ елемент на условията на труд. Тъй като изброените заети лица извършват трудовата си дейност в големи помещения, които не се отоплят и охлаждат, както и поради факта, че трудовите им задължения включват работа на открито, то те работят през голяма част от времето при отклонения от приетите норми в посока на прегряване или преохлаждане, както и в дъжд, мъгла и при силни въздушни течения. Комбинираното действие на всички фактори налага предприемането на множество мерки за намаляване на риска, като с предимство се ползват колективните средства за защита. В съответствие с основните принципи за превенция, залегнали в чл. 4 от ЗЗБУТ е необходимо оценяване на рисковете, които не могат да бъдат избегнати и ограничаване на рисковете при източника на възникването им, както и използване на колективните средства за защита с предимство. Поради невъзможност за ограничаване на рисковете с подходящи колективни средства за защита е предвидено работещите да получат допълнителна защита чрез използването на подходящо специално работно облекло и лични предпазни средства – Предпазни ръкавици-химическа защита, Дъждобран, Светлоотразителна жилетка, Каска, Комплект - яке + полугащеризон - летни, Комплект - яке + полугащеризон - зимни, Комплект - туника с панталон, Ватирана блуза с дълъг ръкав, Панталон - зимен, Елек, Суитшърт, Шапка - лятна, Шапка - зимна, Обувки - половинки летни и Обувки - боти. По този начин е изпълнено основното изискване към личните предпазни средства: да осигуряват защита от рисковете, при които се прилагат, без те самите да водят до увеличаване на който и да е риск; да отговарят на условията на съответното работно място; да са съобразени с ергономичните изисквания и здравословното състояние на работещите; да съответстват на размерите на използващия ги, ако е необходимо, след подходящо регулиране, а тъй като поради наличие на повече от една опасност е необходимо работещите да носят повече от едно лично предпазно средство, те са съвместими и при едновременното им използване да продължават да бъдат ефективни срещу съответните опасности. Предвиденото специално работно облекло е със светлоотразителни елементи, както за студения, така и за топлия период на годината, което освен да защитава от климатични въздействия, осигурява необходимата свобода на движение. Срещу механични опасности защитават подходящи обувки. По този начин работещите са защитени едновременно срещу всички опасности, като се минимизира и риска от тяхното комбинирано синергично и потенциращо действие. ПРОДЪЛЖАВА В СЛЕДВАЩАТА СЕКЦИЯ НА ДЕЙНОСТТА - ЧАСТ 2 12 246.65 0.00
Осигуряване на колективни предпазни средства, вкл. модернизация и/или реконструкция, и/или обезопасяване на съществуващи обекти, технологични процеси, машини и съоръжения, свързани с подобряване условията на труд. - ЧАСТ 1: Основата цел на дейността е подобряване на здравословната и безопасна работна среда в предприятието, което е ключов елемент за постигането на устойчиви условия на труд за всички работници, спомагайки за намаляване на рисковете за здравето на работното място и за подобряване на стандартите за здравословни и безопасни условия на труд чрез осигуряване на колективни предпазни средства, свързани с подобряване условията на труд и с оглед постигане още по-добра от съществуващата защита за рисковете, идентифицирани в оценката на риска на фирмата. КЪМ МОМЕНТА СЪСТОЯНИЕТО Е СЛЕДНОТО: В оценката на риска са идентифицирани опасности от неблагоприятен микроклимат, ергономични опасности и въздействие на биологични агенти. Работещите са изложени на цитираните опасности (Честота на експозицията) непрекъснато, през цялото работно време, вероятността от настъпване на вредата е определена като „напълно възможна“, а тежестта на вредата (последиците) е определена като „значителна“. Съгласно използваната методика за оценка на риска на работните места, рискът за здравето и безопасността за всеки един от цитираните фактори е от степен „Умерен. Необходими са мерки за намаляване и ограничаването му“. Опасностите от неблагоприятен микроклимат в климатизирани помещения са свързани най-вече със скоростта и посоката на създавания въздушен поток в режим на охлаждане. Неблагоприятните ефекти от недобре насочената хладна въздушна струя са свързани с неврологични симптоми и заболявания на периферната нервна система и водят да болки и схващания в областта на врата, раменете, кръста и др. Опасността от биологични агенти (причинители на сезонни и не само инфекции, предавани по въздушно-капков път) е свързана с многобройните контакти с работещи и клиенти в затворени помещения. Заедно с високата замърсеност на въздуха в Пловдив с фини прахови частици, възниква сериозен риск от заболявания на дихателната система, бактериални и вирусни инфекции. Хиперинверторните климатици от ново поколение спомагат за комплексното намаляване на описаните опасности чрез добавени нови функционалности като: следене за присъствието и положението на хората в стаята и насочване на въздушния поток в друга зона; възможност за управление посоката на жалузите както във вертикална, така и в хоризонтална посока, специализирани филтри за очистване на въздуха от прах и потискане размножаването на вируси, бактерии и микроби; внасяне на свеж въздух отвън по желание и др. В рамките на дейността са предвидени за инсталиране 12 броя климатици тип сплит с цел подобряване на микроклимата във всички работни помещения, като предвидените климатици са оразмерени в зависимост от обемите на помещенията, които следва да се отопляват и охлаждат. Новите климатици освен охлаждане и отопление, ще позволяват и оптимизация на скоростта и посоката на въздушния поток; пречистване на въздуха, вентилация, овлажняване и изсушаване. Така подмяната на съществуващите стари климатици и инсталирането на нови (вкл. там където липсват) ще осигури оптимален микроклимат и работна среда, вкл. нови защити в условията на повишен риск от разпространение на вирусни инфекции и то при положение, че в работните помещения на дружеството всекидневно се налага да пребивават освен всички работещи и множество посетители, което експоненциално повишава риска от пренасяне на вирусни инфекции. ПРОДЪЛЖАВА В СЛЕДВАЩАТА СЕКЦИЯ НА ДЕЙНОСТТА - ЧАСТ 2 49 227.48 0.00
Осигуряване на социални придобивки за работещите, вкл. ремонт и оборудване на места за отдих, рехабилитация, спорт, хранене и почивка в предприятията и др. - ЧАСТ 1: Основата цел на дейността е подобряване на здравословната и безопасна работна среда в предприятието, което е ключов елемент за постигането на устойчиви условия на труд за всички работници, спомагайки за намаляване на рисковете за здравето на работното място и за подобряване на стандартите за здравословни и безопасни условия на труд чрез осигуряване на социални придобивки на заетите в предприятието. В рамките на тази дейност е предвидено работодателят да осигури на заетите лица следните СОЦИАЛНИ ПРИДОБИВКИ: • Помещения/места за хранене, съобразно рационалните норми и специфичните условия на труд Всеки успешен ръководител знае, че най-ценният актив за бизнеса са човешките ресурси. Удовлетвореността от работата е ключов фактор за задържане на хората, които са важни за успеха на компанията. Фирми с политика за предоставяне на социални придобивки се радват на удовлетворени служители, постигащи добри резултати в работата и ангажирани с постигането на целите на компанията. Това са стабилни предпоставки за постигане на устойчив просперитет в дългосрочен план „СВОБОДНА ЗОНА - ПЛОВДИВ“ АД е компания, която се стреми да осигури максимално комфортна, безопасна и недискриминационна работна среда за своите служители, като за тази цел на работещите се осигуряват оптимални условия на работа. Фирмата стопанисва собствен сграден фонд с множество офисни и складови площи, като е предвидено да се обособят две помещения за хранене на работещите - едно в административната сграда и едно в складовата зона. За помещението за хранене в административната сграда е предвидено да се закупи: кафе машина, микровълнова фурна, съдомиялна машина, модулна кухня, комплект бюфет с витрина, трапезна маса и трапезни столове (14 броя, тъй като често се случва част от обслужващите складовите площи да се хранят в сградата на администрацията). За работещите в складовата зона е предвидено да се обособи още едно помещение за хранене, като за него е предвидено да се закупи: кафе машина, хладилник с фризер, готварска печка, микровълнова фурна, трапезна маса и 8 трапезни столове за нея. За работещите на длъжностите Склад оператор (3 заети), Водач мотокар (2 заети) и Товаро - разтоварач (2 заети) е предвидено да се обособи и помещение за преобличане, като за неговото оборудване е предвидено да се закупят 7 броя еднокрилни гардеробчета. Предвидено е да се закупи и още една кафе машини с цел осигуряване на топли напитки на работещите, тъй като за голяма част от заетите лице се налага по време да работа да пребивават в различни зони на територията на фирмата. За конкретните помещения е предвидено да се извърши и текущ ремонт, като в планираното СМР са включени дейности и монтаж на елементи, които ще бъдат трайно закрепени към инфраструктурата, вкл. инсталиране на мивка с батерия и др. В разходите за СМР са включени и свързване с: права и обратна вода; с електрическата мрежа, както и други ремонтни дейности до финишно боядисване на помещенията. ПРОДЪЛЖАВА В СЛЕДВАЩАТА СЕКЦИЯ НА ДЕЙНОСТТА - ЧАСТ 2 56 153.58 0.00
Закупуване на лични предпазни средства (ЛПС) и специално работно облекло - ЧАСТ 2: ПРОДЪЛЖЕНИЕ НА ЧАСТ 1 В оценката на риска са идентифицирани опасности при работа с видеодисплей и нервно-сензорно напрежение с честота на експозиция през повече от половината от законоустановеното работно време, относително висока вероятност за настъпване на вреда и значителни последици за увреждане на зрението за длъжностите Ръководител търговски отдел - 1 зает, Ръководител счетоводен отдел - 1 зает, Счетоводител касиер - 1 зает, Митнически агент - 1 зает, Началник отдел - 1 зает и Склад оператор - 1 зает. Съгласно използваната методика за оценка на риска на работните места, рискът е определен от степен „Умерен. Необходими са мерки за намаляване и ограничаването му“. При работа с видеодисплей очите изпитват особен вид натоварване, което противоречи на естественото виждане. Продължително време работещият с видеодисплей се взира принудително в строго определена насока и на определено разстояние, при което погледът става неподвижен. Въпреки непрекъснатото подобряване на качеството на мониторите, натоварването, на което са подложени очите на работещия, е значително. Основна причина за преумората на очите и влошаване на зрението е, че изображението на монитора не е толкова ясно, колкото печатния текст. Очите се фокусират по-трудно върху картината на монитора и човек прави по-малко премигвания за една минута, което предизвиква изсъхване на роговицата. Хората, работещи с компютърни екрани, се взират в двумерна плоскост, а обичайното човешко зрение е триизмерно. Фактор, който е свързан с влияние върху зрението при работа с видеодисплей, е осветлението, което през повечето време е смесено поради особеностите на помещенията. Съвместното въздействие на описаните условия на труд в работните помещения, заедно с ефектите на синята светлина от видеодисплея на компютъра, намалява естествения филм от сълзите върху роговицата, което причинява тъй наречения „синдром на сухото око“, водещо и до временни или хронични раздразнения на роговицата на окото. За намаляване риска при работа с видеодисплей и нервно-сензорно (зрително) напрежение, е планирано осигуряване на очила за работа с видеодисплей. Съгласно чл.9 на НАРЕДБА № 7/2005 г., с цел предпазване зрението на служителите, работодателят осигурява преглед на очите и оценка на зрението на лицата, работещи с видеодисплеи. Предвидени са регулярни прегледи от специалист по очни болести, който да издаде съответните предписания за корекция на зрението и/или за закупуване на очила за работа с видеодисплеи. Заложените за закупуване ЛПС отговарят на точния брой на заетите към момента на кандидатстване лица по длъжности, които ползват средствата за защита и са планирани, съгласно срока за износване в Списъка на работните места и видовете работи, при които се използват ЛПС и специално работно облекло, за периода на изпълнение на проекта. Предвидената дейност ще подобри работната среда и намали идентифицираните опасности и рискове за здравето и безопасността на работещите, породени от обичайното изпълнение на трудовата дейност. 0.00 0.00
Осигуряване на колективни предпазни средства, вкл. модернизация и/или реконструкция, и/или обезопасяване на съществуващи обекти, технологични процеси, машини и съоръжения, свързани с подобряване условията на труд. - ЧАСТ 2: ПРОДЪЛЖЕНИЕ НА ЧАСТ 1 Работещите ежедневно на компютър, са застрашени от сериозни увреждания на опорно-двигателния апарат. Напрегнатата гръбначна мускулатура и многобройните движения в ръцете обаче претоварват опорно-двигателния апарат. Продължителната седяща поза при работа с видеодисплей и продължителното обездвижване се появяват след време и се локализират обикновено в гърба, ръцете, краката. Много вероятни са органични промени - гръбначни изкривявания, остеохондрози, тунелен синдром. Рискът от подобни увреждания е налице за всички работещи в трудоспособна възраст и води до нарушена работоспособност. В рамките на дейността е предвидено и закупуване на ергономични работни столове за 9 от работещите на длъжностите Изпълнителен директор - 1 зает, Ръководител счетоводен отдел - 1 зает, Счетоводител касиер - 1 зает, Митнически агент - 1 зает, Ръководител търговски отдел - 1 зает, Склад оператор - 3 заети, Началник склад - 1 зает. Предвидените ергономични работни столове са в контекста на изискванията за правилното устройване на работното място в съответствие с анатомичните размери на човешкото тяло, тъй като съответствието между размерите на работната мебел и анатомичните размери предотвратява неправилни и принудителни пози. Това е съответствие както с Оценката на риска, така и в синхрон с НОРМИ ЗА ФИЗИЧЕСКО НАТОВАРВАНЕ НА РАБОТНИЦИТЕ И ХИГИЕННО-ФИЗИОЛОГИЧНИ И ЕРГОНОМИЧНИ ИЗИСКВАНИЯ ЗА РАЦИОНАЛНА ОРГАНИЗАЦИЯ НА РАБОТНОТО МЯСТО И ТРУДОВИТЕ ПРОЦЕСИ № 05, Приложение № 1 ЕРГОНОМИЧНИ ИЗИСКВАНИЯ КЪМ РАБОТНАТА МЕБЕЛ, където е указано, че столовете трябва да имат подходящи размери и устройство, което да позволява приспособяване на размерите им в съответствие с антропометричните данни на работника и характера на извършваната работа. Планираните ергономични работни столове ще допринесат за правилното устройване на работното място и осигуряване на физиологично издържана работна поза, като това ще рефлектира в подобряване стойката на тялото при работа на стола, и намаляване напрежението върху гръбначния стълб, като се осигурява удобство и стабилност. ПЛАНИРАНИЯТ ЕФЕКТ от дейността е да се подобри работната среда и намали идентифицираните опасности и рискове за здравето и безопасността на работещите, породени от обичайното изпълнение на трудовата дейност. 0.00 0.00
Осигуряване на социални придобивки за работещите, вкл. ремонт и оборудване на места за отдих, рехабилитация, спорт, хранене и почивка в предприятията и др. - ЧАСТ 2: ПРОДЪЛЖЕНИЕ НА ЧАСТ 1 • Помещения/места за краткотраен отдих и/или рехабилитация и/или спорт Поради факта, че сградният фонд на фирмата разполага и с доста открити пространства, като има и такива, които са подходящи за краткотраен отдих на открито, то е предвидено да се закупи преместваема беседка, барбекю на газ, както и две пейки (пред офиса на складовите служители), която служителите за използват за краткотраен отдих и хранене на открито през работно време в сезоните когато времето позволява излизане на свеж въздух. Във физиологичния режим за труд и почивка на фирмата е разписано на определени интервали работещите да стават от работните си места, да дават почивка както на скелетно-мускулната си система, така и на очите. Препоръката е за избягване на взиране в екрани по време на почивката и по възможност гледане през прозорците с цел релаксация. Именно в този контекст, обособяването на кът за почивка на открито е отлична възможност за краткотраен отдих на свеж въздух. Проучванията доказват, че прекарването на регламентираните почивки на чист въздух с откъсване от обичайната работна среда влияе благотворно върху здравето на работещите - укрепва имунната система, сърцето и кръвоносните съдове, намалява стреса и подобрява качеството на съня. Този тип почивки редуцират в пъти стреса. В комбинация с леки упражнения и спортни занимания се постигат впечатляващи резултати. Именно в този контекст дружеството е предвидило закупуването и на масажен стол, който ще бъде разположен в близост до съществуващото помещение за спорт. ИЗБОР НА ВКЛЮЧЕНИТЕ В ПРОЕКТА СОЦИАЛНИ ПРИДОБИВКИ: Изборът на включените в проекта социални придобивки е в съответствие с нуждите на предприятието и конкретно на целевата група по тази дейност. Съгласно изискванията на НАРЕДБА № 15/31 май 1999г. за условията, реда и изискванията за разработване и въвеждане на физиологични режими на труд и почивка по време на работа при работа с намалена двигателна активност, леко и умерено физическо натоварване и/или нервно-психично напрежение, монотонна и еднообразна работа, принудителна работна поза, се прилагат активни почивки по време на работа. Активните почивки включват двигателна дейност и физически упражнения, вкл. напускане на работното място и краткотраен отдих на свеж въздух, вкл. използване на регламентираните почивки с откъсване от обичайната работна среда. Съгласно изискванията на Наредба №15/1999г., видът на регламентираните почивки в зависимост от начина на използването им (активни, полупасивни или пасивни)се определя от преобладаващия вид натоварване на работещите и от факторите на работната среда, и трудовия процес .Регламентираните почивки по време на работа се провеждат извън работното място в специално обзаведени помещения или площадки (зони за почивка или рекреационни възли). Всеки успешен ръководител знае, че най-ценният актив за бизнеса са човешките ресурси. Удовлетвореността от работата е ключов фактор за задържане на хората, които са важни за успеха на компанията. Фирми с политика за предоставяне на социални придобивки се радват на удовлетворени служители, постигащи добри резултати в работата и ангажирани с постигането на целите на компанията. Това са стабилни предпоставки за постигане на устойчив просперитет в дългосрочен план Фирмата се стреми да осигури максимално комфортна, безопасна и недискриминационна работна среда за своите служители, като на работещите се осигуряват оптимални условия на работа. Социалните придобивки създават различни възможности и стимулират служителите по различен начин, като е доказано, че са по-ефективни дори от по-високата заплата или бонусите, защото водят до по-голяма ангажираност и съответно ефективност в работата, повишена продуктивност и баланс между професионален и личен живот. 0.00 0.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.