Наемане на служители за обезпечаване правомощията на Община Ловеч по ЗСУ, ЗХУ и ЗЛП. Супервизия.: Във връзка с нарасналия обем от функции и задължения на общините с оглед прилагането на новите нормативни изисквания в областта на социалните услуги, с цел повишаване на капацитета на Община Ловеч, ще бъдат назначени нови служители, а на други, ангажирани в предоставянето на социалните услуги, ще бъдат допълнително вменени функции и задължения. С цел изграждане на капацитет в Община Ловеч за прилагането на ЗСУ, ЗХУ и ЗЛП, ще бъдат назначени на трудови договори за срок от 21 месеца две лица на длъжност сътрудник "Социални дейности" за работа във фронт - офиса, с вменени задължения за информиране и консултиране на граждани и насочване на потребители за ползване на социална услуга - асистентска подкрепа и едно лице - длъжност "Медиатор", което ще подпомага длъжностните лица от Община Ловеч, ангажирани с механизъм лична помощ при уреждане на споровете между ползватели на лична помощ и неговия асистент и осъществяване на допълнителен контрол.
Дейността ще стартира с обявяване на свободните работни места и провеждане на процедура по подбор.
Предвижда се да бъдат наети за срок от 12 месеца, на трудов договор за допълнителен труд/заповеди минимум 15 бр. настоящи служители от общинска администрация и от социални услуги, които са държавно делегирана дейност и механизъм лична помощ. Наетите лица, в т. ч. служителите на социални услуги, ще бъдат ангажирани в дейности, свързани с обезпечаване на правомощията на служителите по изпълнение на задълженията и отговорностите на общините по ЗЛП/ЗХУ, както и по ЗСУ в частта, свързана с насочването от общините за ползване на социални услуги. Наетите лица по проекта ще предоставят експертна и методическа помощ с предвидено допълнително възнаграждение и ще имат допълнително вменени функции по прилагане мерките по ЗСУ, ЗЛП, ЗХУ, съгласно Дейност 2 „Наемане, обучение и супервизия на персонала, необходим за изпълнение на задълженията и отговорностите на общините по ЗЛП/ЗХУ, както и по ЗСУ в частта, свързана с насочването от общините за ползване на социални услуги“ от Условията за кандидатстване. Разходът е на стойност 119 000 лв. и е планиран в Бюджетен ред 1.1 „Разходи за възнаграждения“.Към момента в Община Ловеч се предоставят 21 услуги, държавно делегирана дейност; 2 услуги, финансирани по проект; 2 услуги - местна дейност.
Наетите лица по проекта ще предоставят експертна и методическа помощ с предвидено допълнително възнаграждение и ще имат допълнително вменени функции по осъществяване на контрол и мониторинг при прилагане мерките по ЗСУ, ЗЛП, ЗХУ.
С реализацията на дейността ще позволи на Община Ловеч да адаптира настъпилите законодателни и нормативни изменения в ЗСУ, ЗЛП и ЗХУ и да приложи на практика, произтичащите от същите задължения и отговорности за общината, като създаде необходимите предпоставки за прецизно планово структуриране на социалните услуги на своята територия.
Предвижда се да бъде ангажиран и експерт "Правна помощ", служител на Община Ловеч, който ще оказва подкрепа по време на реализацията на дейностите по проекта, свързани със задълженията и отговорностите на общините по ЗЛП/ЗХУ, както и по ЗСУ в частта, свързана с насочването от общините за ползване на социални услуги. Експертът "Правна помощ" ще бъде нает за целия период на проекта на трудов договор за допълнителен труд/заповед. Той ще подпомага екипите на социалните услуги при разработване на новата вътрешна нормативна уредба, договорите с потребителите и тези, ангажирани по проекта.
В дейността е планиран и разход за граждански договор с предмет - супервизия. Договорът ще бъде сключен с външен за Община Ловеч експерт с опит в сферата на социалните услуги. Ще бъде осигурена групова и индивидуална супервизия за наетите по проекта служители. |
238 745.71
|
136 807.75
|
Създаване на фронт-офис. Обучение на персонала, необходим за изпълнение на задълженията и отговорностите на Община Ловеч по ЗЛП/ЗХУ, ЗСУ и НКСУ.
: Подготовката за обезпечаване правомощията на община Ловеч по ЗСУ, ЗХУ и ЗЛП ще стартира с обособяване на работни места в предвиденото за офис помещение (фронт-офис). За целта, Община Ловеч разполага с подходящо помещение, общинска собственост. Помещението се намира на лесно достъпно място, в сградата на Домашен социален патронаж и в непосредствена близост до административната сграда на Община Ловеч и Дирекция "Социално подпомагане". В същата сграда са ситуирани офиси за организация и управление на СУ "Асистентска подкрепа", механизъм лична помощ и Грижа в дома.
За помещението, което е определено за фронт-офис е предвиден текущ ремонт. Ремонтът включва освежаване на стените, подмяна на съществуващ прозорец, обособяване на отделен вход/изход и доставка на ново офис обзавеждане и оборудване за две работни места. Община Ловеч планира извършване на следните ремонтни дейности: демонтаж на съществуващ прозорец-212/190; събаряне на тухлен зид с размери 105/41/42 см.; измазване и изкърпване на нов отвор; монтаж на нова PVC дограма; монтаж на метална конструкция за входна площадка, рампа и стъпала с покритие от WPC декинг настилка. Помещението е с размер общо 23 кв.м. и се предвижда обрушване на вароциментова мазилка, прешпакловане на засегнати участъци и полагане на латекс по стените. Общата стойност на разхода е 20 724, 40 лв.
Обзавеждането и оборудването включва: две бюра с два контейнера за съхранение на документи към тях, два офис и два посетителски стола, маса за посетители, два метални шкафа за съхранение на документи и гардероб за съхранение на лични вещи на служителите. Оборудването включва: един климатик, две компютърни конфигурации и едно мултифункционално устройство. Стойността на разходите за извършване на ремонтни дейности, доставка на обзавеждане и оборудване са в размер на 33 424,40 лв., от които 12 700 лв. за доставка на обзавеждане и оборудване.
За новоназначените служители във фронт-офиса, за експерти от отдел ЗСМДС, служителите от Социалните услуги, които участват в изпълнението на задълженията и отговорностите на Община Ловеч по ЗЛП, ЗХУ, както и по ЗСУ в частта, свързана с насочването от общините за ползване на социални услуги и служители от механизма лична помощ ще бъдат организирани обучения. В тази дейност е предвидено да бъде проведена процедура по ЗОП за избор на изпълнител за организация и провеждане на обучения за 25 служители. На избраният изпълнител ще бъде вменено да осигури обучители и всичко необходимо за обезпечаването им.
В тази дейност е планиран разход за организация на разяснително-информационни кампании. Планира се провеждане на процедура по ЗОП и избор на външен изпълнител за организацията и провеждането на разяснително-информационни кампании за предоставянето на личната помощ, социалните и интегрирани здравно-социални услуги, както и информираност на обществото на местно ниво относно възможностите за разрешаване на проблемите, свързани с липсата на достъпност за хората с увреждания. За информационните кампании ще бъдат подготвени дипляни, разясняващи по достъпен начин предоставянето на социалните услуги. Изпълнението на дейността по провеждането на разяснително-информационни кампании ще бъде съобразена с изискванията и условията, определени в Глава III „Видимост, прозрачност и комуникация“ и Приложение IX от РЕГЛАМЕНТ (ЕС) 2021/1060 от 24 юни 2021 година за установяване на общоприложимите разпоредби. |
95 498.28
|
54 723.09
|