Дейност 1 Разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд съобразно спецификата на конкретните работни места в предприятията. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работни процеси на конкретните работни места. Обучение на лицата от целевата група насочено към внедряване на „зелени“ модели на организация на труд.: Дейността е насочена към въвеждане на „зелени“ модели на организация на работните процеси в "ПРОКСЕС ИНЖЕНЕРИНГ" ООД, които да доведат до повишаване на ресурсната ефективност и намаляване въздействието върху околната среда. Тази дейност е пряко свързана с осъзнатата необходимост от въвеждане нови модели и добри практики за оптимизиране на работните процеси така, че да се намали разхода на ресурси, генерирането на отпадъци и респективно прякото или непряко негативно въздействие върху околната среда. Компанията се стреми към бъдещо налагане на стандарти за екологична и социална отговорност и изпълнението на тази дейност е стъпка в тази посока. Към момента дружеството е въвело следните мерки за енергийна и ресурсна ефективност в офиса си: максимално дигитализиране на офисните и проектни дейности, намаляване използването на хартия, и насърчаване на нейната повторна употреба, рециклиране на касетите за принтера и по-старото оборудване и е закупено енергийно ефективно оборудване. В предприятието също се работи по повишаване на енергийна и ресурсна ефективност чрез минимизиране на отпадъците от влаганите материали; също така се използват внимателно и с грижа за околната среда на различните химически препарати и вещества. Но предприетите мерки не са достатъчни, като липсва цялостна система за контрол и управление на индивидуалното поведение на работещите за постигане на по-висок екологичен стандарт. Затова посредством настоящата дейност ще бъдат въведени нови „зелени“ модели на организация на работните процеси свързани с:
- въвеждане на промени в организацията на работа за включване на екологосъобразни дейности;
- изграждане на цялостна екологосъобразна („зелена“) фирмена култура и мотивиране на екологосъобразното мислене на служителите.
Зелените модели, които ще се въведат в "ПРОКСЕС ИНЖЕНЕРИНГ" ООД са свързани с оптимизиране на начина на организация и планиране на работните задачи с цел намаляване на потреблението на електроенергия, оптималното използване на материали и суровини, правилно разпределение и управление на времето, минимизиране на отпадъците и правилното им третиране и др. Обхванатите заети работещи при тази дейност ще бъдат общо 27 активно заети лица.
Дейността ще бъде изпълнена чрез следните четири етапа, реализирани в следната логическа последователност:
1. Преглед на моментното състояние на предприятието и организацията на трудовата дейност, свързана с прилагането на „зелени“ практики - За целта ще се използва специално разработен въпросник за оценка на моментното състояние на предприятието. Такава оценка ще се извърши и при приключването на внедряването на зелените модели за управление на бизнеса. Получените резултати ще бъдат сравнени с първоначалните данни за да се оценят постигнатите резултати.
2. Разработване на „зелени“ модели на организацията на труда и работните процеси, съобразно спецификата на предприятието. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работните процеси на конкретните работни места – В резултат на направения анализ и резултатите от този анализ, ще се разработят модели и карти за организацията на труда и работните процеси.
3. Разработване/приемане на план от мерки за прилагане на „зелени“ модели на организация на работните процеси от ръководителите на предприятието - За да бъдат внедрени описаните зелени модели за работа, ще се изготви подробен план – график за разработване, с подробно описание на дейностите по разработване, както и отговорните лица за всяка една дейност.
4. Въвеждане/прилагане в предприятието на нови, „зелени“ модели на организация на работните процеси и управлението на човешките ресурси, вкл. обучение на персонала за въвеждането на съответните промени. Внедряването на „зелени“ модели за реорганизация на работните процеси ще се извърши съгласно детайлно разработен план със срокове и отговорници. Посредством този финален етап ще бъдат въведени планираните мерки и ще се подготвят служителите да могат да ги прилагат ежедневно в своята работа. |
5 400.00
|
0.00
|
Дейност 2 Осигуряване на превенция и профилактика на „бърнаут“ на работното място и ефекти от COVID пандемията върху менталното здраве - психологическа подкрепа: По тази дейност ще бъдат включени 27 активно заети лица, на длъжности: 1ч. - Управител, 1ч. - Ръководител отдел доставки, 3 ч. - Инженер-конструктор, 1 ч. - Ръководител/Мениджър качество, 1 ч. - Технически сътрудник, 1 ч. - Офис мениджър, 1 ч. - Офис асистент, 1 ч. - Хигиенист, 5 ч. - Шлосер- електрозаварчик, 6 ч. - Аргончик, 1 ч. - Заварчик, 1 ч. - Машинен оператор миячна машина, 1 ч. Шлайфист, 1 ч. - Шлосер, 2 ч. - Организатор производство.
Дейността е от съществено значение за дейността на фирма "ПРОКСЕС ИНЖЕНЕРИНГ" ООД, защото психическото състояние на всеки работещ оказва пряко въздействие върху неговата работоспособност, удовлетвореност и мотивацията му за труд, върху трудовата дисциплина, рисковете от трудови злополуки и върху качеството и ефективността на извършваната трудова дейност.
Естеството на работа на служителите в офиса на компанията е свързана с интензивна комуникация с чуждестранни и български клиенти, държавни институции, обработка на документация и координиране на цялостната дейност на дружеството. Производството е свързано с изпълнение на сложни технологични поръчки, изискващи проектантско мислене, конструкторско виждане и качествен заваръчен процес. Техническият екип е съставен от инженери-конструктори и техници с различна специализация, които непрестанно усвояват нови знания и умения, за да изпълняват безупречно и най-взискателните технически задания. Като цяло, служителите в "ПРОКСЕС ИНЖЕНЕРИНГ" ООД работят под непрекъснат стрес, свързан с техните отговорности и спазване на крайни срокове, което изисква психична устойчивост, концентрация на вниманието, емоционална стабилност, добри комуникативни умения и умения за работа в екип. Навременната и ефективна психологическа подкрепа е от съществено значение. Необходими са мерки за превенция на физическо, емоционално и психическо изтощение. След COVID пандемията рисковете за такова изтощение и за влошаване общото състояние на работещите са по-големи. Затова в проекта ще бъдат изпълнени редица мерки за превенция и профилактика на стреса на работното място, професионалното прегаряне и ефектите от COVID пандемията върху менталното здраве на работещите. Мерките включват експертна индивидуална и групова психологическа подкрепа. Индивидуалната подкрепа предвижда личностна диагностика и психологическо консултиране. Диагностиката има за цел да установи конкретните личностни нужди на всеки от работещите. Консултирането ще подпомогне работещите да преработят наличното напрежение, стрес и негативни изживявания в ефективни поведенчески модели, които да им помогнат да са по удовлетворени и мотивирани в своята работа. За да се утвърдят новите поведенчески модели, ще се проведат групови обучения за създаване на подобряване на взаимоотношенията и за формиране на позитивна колективна среда и подкрепа.
Дейността ще се реализира чрез следните етапи:
-Анализ на психологическата среда, организацията на работа и взаимоотношенията в отделните звена на дружеството – посредством структурирани интервюта със служители на отделни работни позиции;
-Индивидуална диагностика и изготвяне на психологически профили на служителите с препоръки за подход към всеки служител;
-Индивидуално психологическо консултиране за превенция и профилактика на стреса на работното място, професионалното прегаряне и ефектите от COVID пандемията върху менталното здраве. Фокус на консултирането ще бъде създаването на индивидуални поведенчески модели – копинг стратегии за справяне с професионалния стрес свързан с работата;
-Консултиране на ръководството за запознаване с личностни нужди на отделните служители;
-Провеждане на групов тренинг „Професионален стрес, напрежение и емоционално прегаряне на работното място (бърнаут) – практически модели за справяне“ – за формиране на практически умения у всеки служител за справяне с негативни преживявания на работното място, за запазване на концентрация, мотивация и позитивна нагласа, вкл. и чрез взаимна подкрепа и взаимодействие между колегите. |
5 400.00
|
0.00
|
Дейност 3 Закупуване на лични предпазни средства (ЛПС) и специално работно облекло: Дейността е насочена към закупуване на лични предпазни средства (ЛПС) и специално работно облекло за 19 души от персонала на "ПРОКСЕС ИНЖЕНЕРИНГ" ООД съгласно Наредба № 3 от 19.04.2001 г. за минималните изисквания за безопасност и опазване на здравето на работещите при използване на лични предпазни средства на работното място. Предвидените ЛПС и специално работно облекло осигуряват по-висока защита от тези, които се използват текущо, които са износени и с изтекъл или изтичащ срок на годност. Предвидено е закупуване на специално защитно работно облекло и ЛПС за 19 души, работещи на следните позиции: Шлосер-електрозаварчик, Аргончик, Заварчик, Машинен оператор миячна машина, Шлайфист, Шлосер, Организатор производство, Ръководител/Мениджър качество, Хигиенист/Чистач. За всички 19 души ще бъдат закупени специални работни защитни обувки, предпазващи от физически и химически въздействия, масло, киселиноустойчиви, противохлъзгащи с антистатично ходило, както и прахозащитни маски със следните характеристики: защита срещу частици, прах и аерозоли, с добро прилягане по лицето, осигуряват добра видимост и възможност за комбинация с др.ЛПС. Следните позиции (общо 18 души) Шлосер-електрозаварчик, Аргончик, Заварчик, Машинен оператор миячна машина, Шлайфист, Шлосер, Организатор производство, Ръководител/Мениджър качество ще бъдат снабдени със зимно яке (Зимна шуба с дишаща система, водоустойчива, ветрозащитна, със светлоотразителни елементи) и антифони (с технология с двойни обвивки, спомагаща за намаляване резонансния ефект, намаляване на влагата и натрупването на топлина). За 17 души на позиции Шлосер-електрозаварчик, Аргончик, Заварчик, Машинен оператор миячна машина, Шлайфист, Шлосер, Организатор производство - ще бъдат закупени специални очила (от “открит” тип за шлосерски операции, от поликарбонат, абсорбират UVA и UVB лъчите, за работа при високи температури), ръкавици с подсилени длани и пръсти, противосрезни (тип за шлосерски операции). Специализираното работно облекло и ЛПС за 12 души на позиции Шлосер-електрозаварчик, Аргончик и Заварчик включва Гащеризон и куртка за заварчик (устойчиви на топлина и пламък с антистатично покритие), специални очила (от поликарбонат, от “открит” тип за шлосерски операции, абсорбират UVA и UVB лъчите, за работа при високи температури), ръкавици с подсилени длани и пръсти, противосрезни (тип за шлосерски операции), антифони външни (с технология с двойни обвивки, спомагаща за намаляване резонансния ефект, намаляване на влагата и натрупването на топлина), заваръчна маска обикновена, предпазни гамаши за заварчици, изработени от телешка кожа, ръкавици кожени за заваряване (за защита от топлина, пламък или искра), защитни ръкавели (кожени, за заварчици от естествена телешка кожа, покриваща раменете). За 7 души (6 ч. Аргончик, 1 ч. Заварчик) ще бъде закупен заваръчен шлем (маска за заваряване с филтърно тяло с аспирация, с мултикомпонентна система за пречистване на въздуха и усъвършенстван визьор). За 1 ч. - Хигиенист/чистач - ще бъдат закупени ръкавици нитрилови масло-киселинно устойчиви и ръкавици нитрил или латекс за многократна употреба, устойчиви на химикали. Използваните от персонала на кандидата до сега специално работно облекло и ЛПС са износени и с недостатъчна защита, което налага подмяна и закупуване на нови с по-висока защита ЛПС и специално работно облекло. (Виж Приложение V – Информация за ЛПС и специално работно облекло и Програма с мерки, срокове и отговорни лица за предотвратяване, намаляване, ограничаване и контрол на риска в "ПРОКСЕС ИНЖЕНЕРИНГ" ООД). |
58 425.90
|
0.00
|
Дейност 4 Осигуряване на колективни предпазни средства , вкл. модернизация и/или реконструкция, и/или обезопасяване на съществуващи обекти, технологични процеси, машини и съоръжения, свързани с подобряване условията на труд - Част 1: Целта на дейността е обезопасяване на работната среда и подобряване здравния статус на работниците и служителите в "ПРОКСЕС ИНЖЕНЕРИНГ" ООД чрез осигуряване на средства за колективна защита, отговарящи на идентифицираните рискове. Изготвеният Анализ на дейността по осигуряване на здравословни и безопасни условия на труд, анализ на риска и мерки за снижаването му, изготвен от Служба по трудова медицина за "ПРОКСЕС ИНЖЕНЕРИНГ" ООД препоръчва за работещите с видеодисплеи да се осигурят ергономични офис столове и бюра, позволяващи свобода на движенията и удобна работна поза, съгласно изискванията на т. 4 и т. 5 на част I.“Изисквания към оборудването” на Приложението към чл. 4, ал. 1 на Наредба № 7 от 15 август 2005 г. за минималните изисквания за осигуряване на здравословни и безопасни условия на труд при работа с видеодисплеи. Поради това ще бъдат закупени ергономичните офис столове 10 бр. и ергономичните офис бюра 10 бр. за служителите в офиса и склада на дружеството (на длъжностите: Директор - 1 ч., Ръководител отдел доставки - 1 ч., Инженер-конструктор - 3 ч., Офис мениджър - 1 ч., Асистент офис - 1 ч., Организатор производство - 2 ч.,Ръководител/ Мениджър качество - 1 ч.), които работят на компютър и са в седяща поза и са изложени на по-висок риск от възможни увреждания на опорно-двигателния апарат, гръбначни изкривявания и влошена кръвна циркулация на крайниците. В отговор на съществуващия риск от неблагоприятно въздействие върху двигателния апарат: болки в кръста и раменния пояс, настъпване на умора или заболявания на опорно двигателния апарат, проектът предвижда закупуването на
10 бр. ергономични офис стола, чиито дизайн повтаря естествените анатомични контури на тялото, предотвратява появата на заболявания на гръбначният стълб поради своите характеристики: вертикално регулиране на облегалката; регулиране на височината на седалката, наклона на облегалката, височината на подлакътниците;
10 бр. ергономични офис бюра, които ще имат възможност за регулиране на височината спрямо ръста на служителя, дигитален контролер, плавно движение, запомнящи се позиции. При закупуването на ергономични офис столове и бюра ще бъдат спазени „Норми за физическо натоварване на работниците и хигиенно физиологични и ергономични изисквания за рационална организация на работното място и трудовите процеси“ № 05 на МНЗ/ДВ бр.25/71г., посл. изм. ДВ бр. 54/99г./ за рационална организация на работното място и трудовите процеси и ще се постигне съответствие с изискванията на Наредба№7/2005г. за минималните изисквания за осигуряване на здравословни и безопасни условия на труд при работа с видеодисплеи. Използваните към настоящия момент столове и бюра са амортизирани и не покриват стандартите за ергономичност и превенция на уврежданията на опорно-двигателния апарат. На служителите ще бъде осигурен допълнителен комфорт по време на работа, което ще повиши ефективността на труда им.
Анализът на риска за здравословните и безопасни условия на труд препоръчва в производствения цех, административните помещения, както и местата за отдих да се приложат технически мерки за защита на работещите от неблагоприятно въздействие на параметрите на микроклимата през студения и топлия период на годината (климатизация на помещенията), съгласно чл. 21, ал. 2, т. 5а от Наредба № РД-07-3 от 18 юли 2014 г. за минималните изисквания за микроклимата на работните места. Това налага да се осигурят средства за колективна защита чрез закупуване на климатици - 14 бр. Помещенията се отопляват и охлаждат с климатици, който са амортизирани и мощността им не отговаря на отопляемата/охлажданата площ на помещенията. Мощността на новите климатици ще е съобразена с площта на помещенията......... |
95 292.78
|
0.00
|
Дейност 4 Осигуряване на колективни предпазни средства , вкл. модернизация и/или реконструкция, и/или обезопасяване на съществуващи обекти, технологични процеси, машини и съоръжения, свързани с подобряване условията на труд - Част 1 (Продължение): ........ Закупуването на климатици ще подобри микроклимата в работните помещения, като ще бъдат постигнати оптималните градуси за работа през зимния и летния сезон, съгласно "Оценката на професионалния риск на работещите във фирма "ПРОКСЕС ИНЖЕНЕРИНГ" ООД. Изборът на климатична техника за отопление и охлаждане е извършен на база на техническите характеристики на уредите, безопасността им при експлоатация и добавената им стойност.
В тази дейност е предвидено закупуване на 6 бр. защитни паравани/завеси с колелца на заваръчните постове за обезопасяване на работещите в цеха. В процеса на заваряване могат да възникнат различни опасности за служителите свързани със силен шум, дим, електрически ток и пожар. Може да се стигне също и до поява на пръски с висока температура или дори до изскачане на по-малки парчета шлака. Горещи твърди вещества и разтопени материали са широко разпространен риск в заваръчната индустрия, който може да причини необратими увреждания на кожата, очите и лицето и тялото. Контактът с пръски, гореща шлака и искри може да причини изгаряния. Електрическата заваръчна дъга представлява сериозна заплаха за очите на работника и останалите служители, защото е източник на силни светлинни лъчи. Излагането на облъчване (дъга) върху човешкото око може да доведе до увреждане на окото, частична или пълна загуба на зрение. Ултравиолетовото лъчение може да причини изгаряния на очите, както и кожата на човешкото тяло, докато инфрачервеното лъчение може да предизвика замъгляване на лещата на окото. С цел преодоляване на тези рискове ще бъдат закупени 6 бр. защитни паравани/завеси с колелца на заваръчните постове за предотвратяване на облъчването на работещите в цеха. Параваните са произведени от огнеупорен материал, който осигурява защита от опасно лъчение и е устойчива на прехвърчащи пръски, шлака и искри. По този начин ще бъдат отделени заваръчните работни места и ще се осигури безопасност на служителите при извършване на техните работни задължения.
Анализът на риска за безопасните условия на труд изисква да се осигури подходящо оборудване (преносими смукателни системи за прахови частици) за всички участъци с прахоотделяне и да се извършва редовно почистване на пода на помещенията и машините от прах и частици за ограничаване на вторичното прахово замърсяване и намаляване експозицията на прах в работната среда, съгласно чл. 106, ал. 1 от Наредба № 7 от 23.09.1999 г. за минималните изисквания за здравословни и безопасни условия на труд на работните места и при използване на работното оборудване. Поради това е предвидено закупуване на 6 бр. мобилни локални системи за аспириране и филтриране на газове и прах, които ще бъдат поставени на заваръчните постове. В процеса на заваряване се отделят различни газове с токсичен ефект–азотни окиси, различни метални окиси, озон, фосген, въглероден окис и въглероден двуокис и др. в зависимост от състава на използваните електроди и заваряваните метали. Отделяните газове и пушеци се разпространяват на територията на производственото хале и излагат на риск както заваряващия, така и останалите работници в помещението. Праховите частици и отделяните газове затрудняват дишането и създават потенциален риск за здравето на работещите. Според оценката на риска работната среда е рискова, дишането е силно затруднено, има опасност от трайни дихателни заболявания. Към момента на заваръчните постове нямат мобилни локални аспирации, които да отстраняват праха и дима от зоната около заварчика, преди да се смесят с останалия въздух в помещението. Поради тази причина, чрез закупуването на 6 бр. мобилни системи за аспириране и филтриране на газове и прах ще се оптимизира ефективното отвеждане на токсичните газове при заваръчни операции при източника и отделящи обезмаслен заваръчен дим. Системите ще осигуряват филтриране на 99,8% от уловените газове. |
34 266.72
|
0.00
|
Дeйност 5 Осигуряване на социални придобивки за работещите, вкл. ремонт и оборудване на места за отдих, рехабилитация, спорт, хранене и почивка в предприятията и др.: Целта на тази дейност е осигуряване на социални придобивки за служителите на "ПРОКСЕС ИНЖЕНЕРИНГ" ООД. Предвижда се закупуване на Преместваема беседка – 1 бр., маса за хранене – 1 бр. и столове за хранене – 8 бр., сет градинска маса с 4 стола, съобразно националните норми и специфичните условия на труд и оборудване на място за краткотраен отдих и хранене. По проектната дейност ще се закупи преместваема метална беседка, с твърд покрив, ПВЦ дограма и комарници, предвидена за целогодишно ползване, което ще осигури място за отдих и хранене на персонала постоянно през годината. Масата за хранене с 8 стола за хранене ще дадат възможност за удобно хранене в почивките по време на работния процес. Градинският сет от маса и 4 стола са предвидени за ползване по време на кратките физиологични почивки и ще осигурят място за отдих на открито и чист въздух, особено за работещите в производственото хале сред високо ниво на шумово, прахово и др.замърсявания. Страничните ефекти от модернизацията в съвременния свят - обездвижването, стреса и депресията са европейски и световен бич, който убива 500 000 европейци (5 млн. за цял свят) всяка година според доклад на ISCA (Международна асоциация за спорт и култура). Осигуряването на преместваема беседка, градинския сет и обзавеждането за хранене е с цел елиминиране или намаляване на стреса, натоварванията и депресията поради голямата динамика в живота на всеки един човек и големите отговорности на всяко едно работно място. Работещите често нямат възможност да отделят време за релакс и осигуряването на беседката и градинския сет за отдих, хранене и почивка на работното място ще допринесе за значително подобряване на физическото състояние на работещите и подсилване на имунната им система. Мястото за краткотраен отдих и хранене освен решение срещу стреса допринася и за подобряване на мотивационната система и сплотяване на колектива. Предвиденото оборудване ще повиши удовлетвореността на служителите и успеваемостта на фирмата и ще допринесе за: укрепване на имунната система, повишаване на чувството за удовлетвореност; прогонване на стреса, несигурността и тревожността; намаляване на риска от претоварване. Целта на тази дейност е също така да се осигурят условия за здравословно хранене и това да стане ежедневие за служителите, а не единичен случай. В дейността е предвидено място за хранене и закупуване на необходимото за целта оборудване. Известно е, че здравословното хранене допринася служителите да се чувстват по-малко уморени, което ще се отрази на производителността на труда. От друга страна здравословното хранене повишава естествената защита на организма, предотвратява натрупването на токсини и спомага за пречистването на тялото от натрупаните такива до момента. Беседката и градинският сет за хранене и отдих може да бъдат територия, в която да има здравословна храна и дори храна приготвена от вкъщи. Обедното хранене определя нивата на енергия, производителност и концентрацията на служителите за втората половина от деня. Социалните придобивки ще са достъпни за всички 27 служители на "ПРОКСЕС ИНЖЕНЕРИНГ" ООД. |
38 895.00
|
0.00
|