Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 59 431 дървета
English

Програма: Развитие на човешките ресурси 2021-2027

Район за планиране: Всички

Описание

ИНДУСТРИАЛ ПАК ЕООД е специализирала своята дейност във внос и дистрибуция на машини и консумативи за индустриално, индивидуално и групово опаковане. 
Човешките ресурси са основен приоритет за дружеството, като компанията инвестира в развитието на своя персонал, обучението и повишаването на квалификацията, за да гарантира високо ниво на професионализъм и специализирана експертиза.
Целевата група, включена в проектното предложение са 10 заети лица в дружеството.

Дейностите по проекта предвиждат:
- Разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд съобразно спецификата на конкретните работни места в предприятията. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работни процеси на конкретните работни места. Обучение на лицата от целевата група насочено към внедряване на „зелени“ модели на организация на труд.
- Осигуряване на колективни предпазни средства, вкл. модернизация и/или реконструкция, и/или обезопасяване на съществуващи обекти, технологични процеси, машини и съоръжения, свързани с подобряване условията на труд.
- Осигуряване на социални придобивки за работещите, вкл. ремонт и оборудване на места за отдих, рехабилитация, спорт, хранене и почивка в предприятията и др.
Планираните дейности ще допринесат за посрещане на новите предизвикателства, свързани с осъществяването на прехода към климатично неутрална икономика и променящите се модели на работа, които рефлектират в промени в пазара на труда и предприемане на ефективни мерки за подобряване на достъпа до трудова заетост на качествени работни места и адаптиране към промените в работната среда.
Очакваните резултати са подобряване на здравословната и безопасна работна среда в предприятието, което е ключов елемент за постигането на устойчиви условия на труд за всички работници, спомагайки за намаляване на рисковете за здравето на работното място и за подобряване на стандартите за ЗБУТ.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд съобразно спецификата на конкретните работни места в предприятията. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работни процеси на конкретните работни места. Обучение на лицата от целевата група насочено към внедряване на „зелени“ модели на организация на труд.: Дейността включва следните четири етапа, които са задължителни и се реализират в посочената логическа последователност: 1.1. Преглед на моментното състояние на предприятието и организацията на трудовата дейност, свързана с прилагането на „зелени“ практики. 1.2. Разработване на „зелени“ модели на организацията на труда и работните процеси, съобразно спецификата на предприятието и конкретните работни места. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работните процеси на конкретните работни места. 1.3. Разработване/приемане на план от мерки за прилагане на „зелени“ модели на организация на работните процеси от ръководните органи на предприятието. 1.4. Въвеждане/прилагане в предприятието на нови, „зелени“ модели на организация на работните процеси и управлението на човешките ресурси, вкл. обучение на персонала за въвеждането на съответните промени.“ 2 000.00 0.00
Осигуряване на колективни предпазни средства, вкл. модернизация и/или реконструкция, и/или обезопасяване на съществуващи обекти, технологични процеси, машини и съоръжения, свързани с подобряване условията на труд - ЧАСТ 1: Основата цел на дейността е подобряване на здравословната и безопасна работна среда в предприятието, което е ключов елемент за постигането на устойчиви условия на труд за всички работници, спомагайки за намаляване на рисковете за здравето на работното място и за подобряване на стандартите за здравословни и безопасни условия на труд чрез осигуряване на колективни предпазни средства, свързани с подобряване условията на труд и с оглед постигане още по-добра от съществуващата защита за рисковете, идентифицирани в оценката на риска на фирмата. КЪМ МОМЕНТА СЪСТОЯНИЕТО Е СЛЕДНОТО: В оценката на риска са идентифицирани опасности от неблагоприятен микроклимат и ергономични опасности. Работещите са изложени на цитираните опасности (Честота на експозицията) непрекъснато, през цялото работно време, вероятността от настъпване на вредата е определена като „напълно възможна“, а тежестта на вредата (последиците) е определена като „значителна“. Съгласно използваната методика за оценка на риска на работните места, рискът за здравето и безопасността за всеки един от цитираните фактори е от степен „Умерен. Необходими са мерки за намаляване и ограничаването му“. Препоръките са да се подобри микроклимата в офис площта чрез монтаж на климатици с подходящи технически характеристики и функции и да се осигурят ергономични офис столове с по-добри характеристики и бюра, с възможност за регулиране на височината за работещите с видеодисплей. Опасностите от неблагоприятен микроклимат в климатизирани помещения са свързани най-вече със скоростта и посоката на създавания въздушен поток в режим на охлаждане. Неблагоприятните ефекти от недобре насочената хладна въздушна струя са свързани с неврологични симптоми и заболявания на периферната нервна система и водят да болки и схващания в областта на врата, раменете, кръста и др. Към момента на подаване на проектното предложение предвиденото за подобряване на климатизацията помещение е осигурено с амортизиран и недостатъчен като мощност колонен климатик. Поради голямата площ не е възможно да се постигне задоволителен микроклимат. Съвременнтиге инверторни колонни климатици професионален клас спомагат за комплексното намаляване на описаните опасности чрез добавени нови функционалности като: възможност за настройка на изходящия въздух както във вертикална, така и в хоризонтална посока, както и интелигентно насочване на въздушния поток (3D въздушен поток) и др. В рамките на дейността са предвидени за закупуване 2 броя инверторни климатици от колонен тип с цел подобряване на микроклимата в офис площ на Дружеството, където много голяма част от работното време своята дейност изпълняват Управител – 1 зает, Мениджър проекти – 1 зает, Специалист доставки - 2 заети, Технически организатор - 1 зает, Търговски представител - 1 зает (през по-голямата част от работното време), Ръководител търг. експлоатация - 1 зает, като предвидените климатици са оразмерени в зависимост от обема на помещението, което следва да се отоплява и охлажда. Новите климатици от колонен тип освен охлаждане и отопление, ще позволяват и оптимизация на скоростта и посоката на въздушния поток; вентилация и изсушаване на въздуха. Освен това колонните климатици осигуряват по-балансирано охлаждане и отопление в цялото помещение, тъй като въздухът се разпределя равномерно, благодарение на множеството вентилационни отвори. Така инверторните колонни климатици от ново поколение ще осигурят оптимален микроклимат и работна среда, което ще доведе множество положителни ефекти за работещите. Значително ще се намали риска от здравословни проблеми, причинени от неблагоприятен микроклимат и в частност температура, скорост и посока на движение на въздуха. Функциите на климатиците за оптимизация на скоростта и посоката на въздушния поток, спомагат за създаване на комфортна и здравословна работна среда. Това води до по-добра концентрация, намалява стреса и умората и повишава общата продуктивност на служителите. ПРОДЪЛЖАВА В СЛЕДВАЩАТА СЕКЦИЯ НА ДЕЙНОСТТА - ЧАСТ 2 27 754.99 0.00
Осигуряване на социални придобивки за работещите, вкл. ремонт и оборудване на места за отдих, рехабилитация, спорт, хранене и почивка в предприятията и др.: Основата цел на дейността е подобряване на здравословната и безопасна работна среда в предприятието, което е ключов елемент за постигането на устойчиви условия на труд за всички работници, спомагайки за намаляване на рисковете за здравето на работното място и за подобряване на стандартите за здравословни и безопасни условия на труд чрез осигуряване на социални придобивки на заетите в предприятието При съществуващото положение не разполагаме с места за хранене и почивка или с подходящи помещения, където да ги организираме. В рамките на тази дейност е предвидено работодателят да осигури на заетите лица следните социални придобивки: • Помещения/места за хранене, съобразно рационалните норми и специфичните условия на труд • Помещения/места за краткотраен отдих и/или рехабилитация и/или спорт Почивките през работния ден са добра колективна мярка за намаляване на риска за здравето и безопасността на работещите. За целта е необходимо да се осигури контейнер – 2 броя. По този начин за работещите ще се осигурят периоди на пълно прекъсване на дейността в границите на работното време, които да използват за отмора и възстановяване от въздействията на факторите на работната среда и трудовия процес, както и възможност за хранене съобразно рационалните норми и специфичните условия на труд като един от контейнерите се оборудва с кухненски уреди и мебели. Предвидено е контейнерите да бъдат обособени съответно като място за хранене и място за краткотраен отдих. Предвидено е да се закупи следното оборудване: • За помещението за хранене: Модулна кухня, Хладилник, Микровълнова, Кафе машина, Ел. кана, Тостер, Печка, Съдомиялна и Комплект Трапезна маса + 6 стола • За помещението за отдих: Диван и Телевизор Целта е да се създаде удобно и функционално пространство, което позволява на работещите да се възстановяват ефективно от натовареността и стреса, свързани с работната среда и процесите, като възможността на служителите да се откъснат от напрегнатия ритъм на работния ден, спомага за намаляване на умората и подобряване на концентрацията. Помещенията са предназначени за следната целева група: Управител – 1 заето лице, Мениджър проекти - 1 заето лице, Специалист доставки - 2 заети лица, Технически организатор - 1 заето лице, Търговски представител - 1 заето лице, Отговорник склад - 1 заето лице, Общ работник - 1 заето лице, Ръководител търг. експлоатация - 1 заето лице, Шофьор - 1 заето лице. ИЗБОР НА ВКЛЮЧЕНИТЕ В ПРОЕКТА СОЦИАЛНИ ПРИДОБИВКИ: Изборът на включените в проекта социални придобивки е в съответствие с нуждите на предприятието и конкретно на целевата група по тази дейност. Съгласно изискванията на НАРЕДБА № 15/31 май 1999г. за условията, реда и изискванията за разработване и въвеждане на физиологични режими на труд и почивка по време на работа при работа с намалена двигателна активност, леко и умерено физическо натоварване и/или нервно-психично напрежение, монотонна и еднообразна работа, принудителна работна поза, се прилагат почивки по време на работа. Всеки успешен ръководител знае, че най-ценният актив за бизнеса са човешките ресурси. Удовлетвореността от работата е ключов фактор за задържане на хората, които са важни за успеха на компанията. Фирми с политика за предоставяне на социални придобивки се радват на удовлетворени служители, постигащи добри резултати в работата и ангажирани с постигането на целите на компанията. Това са стабилни предпоставки за постигане на устойчив просперитет в дългосрочен план ИНДУСТРИАЛ ПАК ЕООД се стреми да осигури максимално комфортна, безопасна и недискриминационна работна среда за своите служители, като на работещите се осигуряват оптимални условия на работа. Социалните придобивки създават различни възможности и стимулират служителите по различен начин, като е доказано, че са по-ефективни дори от по-високата заплата или бонусите, защото водят до по-голяма ангажираност и съответно ефективност в работата, повишена продуктивност и баланс между професионален и личен живот. 86 443.05 0.00
Осигуряване на колективни предпазни средства, вкл. модернизация и/или реконструкция, и/или обезопасяване на съществуващи обекти, технологични процеси, машини и съоръжения, свързани с подобряване условията на труд - ЧАСТ 2: ПРОДЪЛЖЕНИЕ НА ЧАСТ 1 Работещите ежедневно на компютър, са застрашени от сериозни увреждания на опорно-двигателния апарат, породени от напрегнатата гръбначна мускулатура и многобройните движения в ръцете. Продължителната седяща поза при работа с видеодисплей и продължителното обездвижване се появяват след време и се локализират обикновено в гърба, ръцете, краката. Много вероятни са органични промени - гръбначни изкривявания, остеохондрози, тунелен синдром. Рискът от подобни увреждания е налице за всички работещи в трудоспособна възраст и води до нарушена работоспособност. В рамките на дейността е предвидено и закупуване на ергономични работни столове за 7 от работещите на длъжностите Управител – 1 зает, Мениджър проекти – 1 зает, Специалист доставки - 2 заети, Технически организатор - 1 зает, Търговски представител - 1 зает, Ръководител търг. експлоатация - 1 зает, както и на 4 броя бюра, с възможност за регулиране на височината спрямо ръста на служителя (такъв тип бюра са предвидени за служители, които приоритетно работят на компютър). Регулируемите бюра са предвидени за работещите на длъжностите Управител – 1 зает, Мениджър проекти – 1 зает, Технически организатор - 1 зает, Ръководител търг. експлоатация - 1 зает. Инвестицията в ергономично офис оборудване е от изключително значение за предотвратяването на мускулно-скелетни проблеми, особено в работна среда, където служителите прекарват дълги часове седнали. На първо място регулируемите столове позволяват на всеки служител да адаптира своята седяща поза според индивидуалните си нужди и размери на тялото. Това включва регулиране на височината на стола, наклона на облегалката и дълбочината на седалката, което помага за намаляване на напрежението в гърба, шията и крайниците. Регулируемите бюра, от друга страна, позволяват промяна на работната позиция от седнало към стоящо положение, което дава възможност на служителите да променят стойката си през деня и така да намалят риска от увреждания, свързани с продължителното седене. Възможността за стояща работа спомага за подобряване на кръвообращението и намалява риска от заболявания, свързани със седящия начин на живот, като например венозна недостатъчност. Предвидените ергономични работни столове и бюрата, с възможност за регулиране на височината спрямо ръста на служителя са в контекста на изискванията за правилното устройване на работното място в съответствие с анатомичните размери на човешкото тяло, тъй като съответствието между размерите на работната мебел и анатомичните размери предотвратява неправилни и принудителни пози. Това е съответствие както с Оценката на риска, така и в синхрон с Приложение към чл. 4, ал. 1 Изисквания към работните места за работа с видеодисплеи към НАРЕДБА № 7 ОТ 15 АВГУСТ 2005 Г. ЗА МИНИМАЛНИТЕ ИЗИСКВАНИЯ ЗА ОСИГУРЯВАНЕ НА ЗДРАВОСЛОВНИ И БЕЗОПАСНИ УСЛОВИЯ НА ТРУД ПРИ РАБОТА С ВИДЕОДИСПЛЕИ, където е указано, че столовете трябва да имат подходящи размери и устройство, което да позволява приспособяване на размерите им в съответствие с антропометричните данни на работника и характера на извършваната работа. Планираните ергономични работни столове и бюра, с възможност за регулиране на височината спрямо ръста на служителя ще допринесат за правилното устройване на работното място и осигуряване на физиологично издържана работна поза, като това ще рефлектира в подобряване стойката на тялото при работа на бюрото и стола, и намаляване напрежението върху гръбначния стълб, като се осигурява удобство и стабилност. ПЛАНИРАНИЯТ ЕФЕКТ от дейността е да се подобри работната среда и намали идентифицираните опасности и рискове за здравето и безопасността на работещите, породени от обичайното изпълнение на трудовата дейност. 0.00 0.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.