Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 59 296 дървета
English

Програма: Развитие на човешките ресурси 2021-2027

Район за планиране: Всички

Описание

Настоящото проектно предложение е обвързано с предприемане на ефективни мерки за подобряване на достъпа до трудова заетост на качествени работни места и адаптиране към промените в работната среда. Предвидените дейности ще допринесат за подобряване на здравословната и безопасна работна среда в Завод 2 /за боеприпаси-патрони и гранати/, Завод 3/завод за барути/ и Завод 4 /завод за капсули и взривители/ на Арсенал АД, което е ключов елемент за постигането на устойчиви условия на труд за всички работници, спомагайки за намаляване на рисковете за здравето на работното място и за подобряване на стандартите за здравословни и безопасни условия на труд.
Проектът предвижда инвестиции в:
1. Разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд.
2. Закупуване на лични предпазни средства и специално работно облекло.
3. Осигуряване на социални придобивки за работещите чрез оборудване на помещения за хранене.
В резултат на изпълнението на проекта:
- Ще се въведат иновативни модели за организация на труда, насочени към повишаване на производителността и опазване на околната среда, включително и мерки за гъвкави форми на заетост, по-лесното съвместяване на професионалния, семейния и личния живот и удължаване трудовия живот на по-възрастните работници и служители.
- Ще се въведат „зелени“ модели на организация на работните процеси, които имат връзка с повишаване на ресурсната ефективност и намаляване въздействието върху околната среда, както и повишаване устойчивостта на предлаганите продукти.
- Ще се подобрят безопасността и здравословността на условията на труд, чрез снабдяването на работещите с висококачествени ЛПС и специално работно облекло, които са с по-добра защита.
- Ще се осигурят нови социални придобивки за работещите, чрез оборудване на помещения за хранене.
Проектът ще даде принос към зелени умения и работни места и зелена икономика на територията на слабо развит регион (NUTS-3) - Югоизточен район за планиране.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд съобразно спецификата на конкретните работни места в дружеството. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работни процеси на конкретните работни места. Обучение на лицата от целевата група насочено към внедряване на „зелени“ модели на организация на труд.: Въвеждане на промени в организацията на работа за включване на екологосъобразни дейности в конкретни работни процеси и на определени работни места в Арсенал АД, подкрепа за въвеждане на „зелена“ (екологосъобразна) фирмена култура, наред с мотивиране на екологосъобразното мислене на служителите. Дейността включва четири етапа за въвеждане на "зелени" практики в организацията на труда за всички работни места в дружеството, които се реализират в посочената логическа последователност: 1. Преглед на моментното състояние на дружеството и организацията на трудовата дейност, свързана с прилагането на „зелени“ практики. Първият етап включва преглед и анализ на настоящото състояние на организацията на труда в дружеството. Извършва се оценка на съществуващите практики, процеси и процедури, свързани с организацията на работата, управлението на човешките ресурси, използването на ресурси и материали. Целта е да се идентифицират областите, които имат потенциал за подобрение чрез въвеждане на "зелени" решения. Извършва се задълбочен анализ на настоящите практики и процеси във всички звена и отдели на дружеството. Провеждат се дискусии с ръководители и служители от всички нива за идентифициране на проблемни области. Прави се оценка на използваните материали, консумация на ресурси (енергия, вода и др.), генерирани отпадъци. Анализират се длъжностни характеристики, вътрешни правила и процедури. Преглеждат се наличните данни за ефективност, производителност други. 2. Разработване на „зелени“ модели на организацията на труда и работните процеси, съобразно спецификата на дружеството и конкретните работни места. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работните процеси на конкретните работни места. Вторият етап включва разработване на конкретни модели и решения за разработване на „зелени“ модели на организацията на труда. Това може да включва промени в работните процеси, графици, използване на материали, обучение на персонала и др. Разработват се подробни "зелени карти" за всички работни места, описващи промените. За всяко работно място се създава "зелена карта" с конкретни предложения за промени. Предлагат се решения за намаляване на използваните енергийни ресурси в дружеството. Планират се промени в използваните материали и процеси за намаляване на отпадъците. Разписват се правила при избор на ново оборудване - приоритетно по-енергийноефективно. Разработване на ясни инструкции и правила за всички нови "зелени" модели. Разработват се програми за обучение на персонала по "зелени" практики. 3. Разработване/приемане на план от мерки за прилагане на „зелени“ модели на организация на работните процеси от ръководните органи на дружеството. На третия етап ръководството на дружеството разглежда и одобрява план с конкретни мерки за въвеждане на "зелените" модели на организация на труда. Определят се срокове, отговорници, необходими ресурси. Ръководството одобрява конкретен план със срокове и отговорници. Определя се необходимият финансов и човешки ресурс. Планира се пилотно въвеждане в избрани звена преди цялостното прилагане. Предвижда се редовен мониторинг и докладване на напредъка. 4. Въвеждане/прилагане в дружеството на нови, „зелени“ модели на организация на работните процеси и управлението на човешките ресурси, вкл. обучение на персонала за въвеждането на съответните промени. Четвъртият етап включва практическото въвеждане на одобрените мерки и обучение на персонала за новите практики. Осъществява се мониторинг и оценка на резултатите, идентифицират се допълнителни възможности за подобрение. Провежда се обучение на ръководители и служители по новите практики. Стартира пилотното въвеждане на промените в избрани звена. След отстраняване на проблемите се въвеждат промените в цялото дружеството. Извършва се регулярен мониторинг и оценка на резултатите от въведените промени. При необходимост се правят корекции в плана. 20 000.00 0.00
Закупуване на лични предпазни средства (ЛПС) и специално работно облекло: Целта на дейността е да се осигурят висококачествени ЛПС и специално работно облекло на основни групи работещи в „Арсенал” АД. От извършения от Службата по трудова медицина и обобщен анализ на оценката на риска е видно, че дейностите, които извършват значителна част от работниците в предприятието са свързани с: - пряк контакт с взривоопасни вещества: - различни химични опасни агенти под формата на газ, аерозоли, пари; - контакт с различни видове прах, източници на топлина, вибрации и др. За да бъдат предпазени е необходимо ЛПС и специалното работно облекло да отговарят на определени характеристики за защита от вредното въздействие на работната среда върху здравето на работещите. Използваните в момента в Арсенал АД ЛПС и СРО за не малък брой работни места не покриват напълно необходимите характеристики според съответните вредности. Определянето на опасностите е съобразено с вида на използваните машини и съоръжения, видовете дейности, характера на технологичния процес, вида на използваните суровини и материали и състоянието на работните помещения. За преодоляване на изложените проблеми с настоящата дейност се предвижда доставката на съвременни ЛПС и специално работно облекло с отговарящи на най-високи съвременни изисквания характеристики, с които ще бъдат надградени по стандарт използваните до момента. - Работен костюм, състоящ се от куртка и панталон по модел на Арсенал - мъжки и дамски. Използваните досега модели не задоволяват напълно изискванията за комфорт при работа, устойчивост на пране и гладене на работното облекло. С така предложените модели това се постига. Платовете са с по-висока плътност 250 г/м2. Наличието на лабораторен сертификат за антистатичност на плата е допълнителна гаранция за пригодността при използването във взривоопасното производство. Допълнителната обработка за антистатичност на плата и светлоотразителната лента ще намали статичното електричество, което при работа във взривоопасна среда значително ще намали риска за работещите. Наличието на лабораторен сертификат е допълнителна гаранция за пригодността при използването във взривоопасното производство. - Професионални обувки от висококачествена естествена лицева кожа. Допълнителна защита на предната част на обувката. Анатомична, антистатична и антибактериална стелка, абсорбираща влагата. Светлоотразителни елементи в задната чест за по-добра видимост. Висококачествена естествена кожа с дебелина мин. 1,8 мм, за разлика от до сега използваните Ergon- 1,4мм. Гаранция за по-добра механична защита и по-дълъг срок на експлоатация. Хастар TNT с по-добри механични свойства и висока устойчивост на износване. Водоустойчивостта на кожата гарантира здравето на работещите дори при работа във влажна среда, а светлоотразителния елемент осигурява по-голяма видимост дори на места с намалена такава. - Професионални чехли - ще се предоставят само на жени работещи в затворени помещения, седяща поза в сектори със взривоопасно производство. Сая: естествена кожа, дишаща и устойчива на износване Подплата: специален текстил с висока устойчивост на износване, дишаща Стелка: естествена кожа, абсорбираща влагата Ходило: полиуретан с висока плътност, антистатично, високо ниво на противохлъзгане SRC. Предимства: сертифицирани за професионална употреба, Кожата е 100% естествена без допълнително полиуретаново покритие с дебелина не по-малко от 1,8мм, за разлика от GF-дебелина 1,2 с полиуретаново покритие. Поплатата е антибактериална TNT, анатомична стелка от ест. лицева кожа, PU ходило устойчиво на масла и висока устойчивост на износване, АНТИСТАТИЧНО. Регулируема кожена каишка. 285 095.00 0.00
Осигуряване на социални придобивки на работещите чрез оборудване на помещения за хранене.: Целта на дейността е подобряване на социалните придобивки на работещите чрез осигуряване на по-добри възможности за хранене. Арсенал АД се стреми да осигури добри социални придобивки на работещите в т.ч. топла храна в периода на работния процес. Към настоящия момент са осигурени осем броя столове за хранене на персонала в различни заводи и участъци на дружеството. Техният капацитет за хранене е недостатъчен особено предвид постоянното значително нарастване на персонала. Дружеството работи по този проблем, като това би се постигнало чрез изпълнението на настоящата дейност с използването на ново по-производително оборудване, осигуряващо същевременно и по-качествена и питателна храна. За целта дружеството планира да дооборудва столове № 4, № 4А, № 12 и стол № 23. Оборудването ще бъде позиционирано в следните заводи на Арсенал АД: - Завод 4 – стол № 4 - Завод 4 - стол № 4А - Завод 2 - стол № 12 - Завод 1 - стол № 23 Изпълнението на дейността включва закупуването на : 1.Готварски парен конвектомат с 6 тави – 3 броя; 2. Готварски парен конвектомат с 10 тави – 1 броя; 3. Готварски парен конвектомат с 20 тави – 1 броя. Анализът показва, че за приготвянето на храна в съответствие с рационалните норми и за планирания капацитет на стола е необходимо и целесъобразно оборудване със следните или близки технически характеристики: 1. Готварски парен конвектомат с количка: капацитет 6 тави - 2/1, електрически, вграден парен генератор, автоматична самоизмиваща система, пет режима на готвене, Сонда за измерване на температурата на продукта в сърцевината му, Регулирано управление на влажността. 2. Готварски парен конвектомат с количка: капацитет 10 тави - 2/1, електрически, вграден парен генератор, автоматична самоизмиваща система, пет режима на готвене, Сонда за измерване на температурата на продукта в сърцевината му, Регулирано управление на влажността. 3. Готварски парен конвектомат с количка: капацитет 20 тави - 2/1, електрически, вграден парен генератор, автоматична самоизмиваща система, пет режима на готвене, Сонда за измерване на температурата на продукта в сърцевината му, Регулирано управление на влажността. Предвиденото за закупуване е типично оборудване - активите са преместваеми (подвижни), имат полезен живот повече от една година, по-рентабилно е да се ремонтират и не губят своята идентичност при инкорпориране в по-сложна композиция. Конвектоматът замества до 50% от всички конвенционални готварски уреди, тъй като дава неограничени възможности за начина на приготвяне на ястията като печене, пържене, готвене на пара, задушаване, приготвяне на скара и пица и др. Проектът чрез Дейност 3 предвижда обзавеждането на изброените по-горе места за хранене с професионално кухненско оборудване, позволяващо приготвянето на разнообразна храна за служителите в съответствие с рационалните норми. 137 037.60 0.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.