Разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд съобразно спецификата на конкретните работни места в предприятията. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работни процеси на конкретните работни места. Обучение на лицата от целевата група насочено към внедряване на „зелени“ модели на организация на труд.: Дейността ще бъде разработена, проведена и проследена като изпълнение в пълно съответствие с изискванията на Условията за кандидатстване.
Дейността включва следните четири етапа, които са задължителни и се реализират в посочената логическа последователност:
1.1. Преглед на моментното състояние на предприятието и организацията на трудовата дейност, свързана с прилагането на „зелени“ практики.
1.2. Разработване на „зелени“ модели на организацията на труда и работните процеси, съобразно спецификата на предприятието и конкретните работни места. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работните процеси на конкретните работни места.
1.3. Разработване/приемане на план от мерки за прилагане на „зелени“ модели на организация на работните процеси от ръководните органи на предприятието.
1.4. Въвеждане/прилагане в предприятието на нови, „зелени“ модели на организация на работните процеси и управлението на човешките ресурси, включително обучение на персонала за въвеждането на съответните промени.
Дейността ще бъде възложена на външен изпълнител, тъй като кандидатът "СИКОМ 2001" ЕООД не разполага със служители с необходимата квалификация, за да я осъществи със собствени средства и усилия. Изборът на изпълнител ще се проведе при спазване на правилата за провеждане на процедура за избор на изпълнител - със събиране на оферти поради ниската стойност на услугата, попадаща под праговете за провеждане на избор с публична покана.
Ще се обърнем за осъществяване на дейността към лица, чиято дейност е в обхвата на посоченото в Условията за кандидатстване:
"Изпълнител може да бъде лице, което по занятие извършва някоя от следните примерни дейности:
• консултации и/или сертификация по прилагане на системи за управление по околна среда (ISO14001, EMAS или еквивалентни);
• преподавателска и/или научно-преподавателска дейност в сферата на ресурсната ефективност и/или екологията;
• консултантска и/или научноизследователска и развойна дейност в сферата на ресурсната ефективност, екологията или икономическата дейност на кандидата."
Избраният изпълнител следва да извърши преглед на дейността на "СИКОМ 2001" ЕООД – продукти/услуги, организация на труда, правна и регулаторна рамка, съществуващи практики и процедури за управление на човешките ресурси във връзка с въздействието върху околната среда.
В резултат на извършения преглед и съобразно спецификата на работните места, изпълнителят ще разработи съответните „зелени“ модели на организация на труда, които да предложи на "СИКОМ 2001" ЕООД, заедно с план от мерки за прилагането им. Изпълнителят ще изготви и „зелени“ карти за организация на работните процеси на конкретните работни места. Предвиждаме в изпълнението на дейността да бъде включена цялата целева група от 4 заети лица, което ще допринесе за постигане на цялостен и устойчив резултат.
Преди приключването на проекта, със съвместна работа на изпълнителя и "СИКОМ 2001" ЕООД ще бъдат подготвени набор от доказателства, че планът с конкретни мерки за прилагане на „зелени“ модели на организация на работните процеси е приложен в предприятието и има реално въведени мерки от него. Всички служители се предвижда да бъдат запознати с извършените промени и да им е проведен инструктаж и/или обучение за въвеждането на съответните мерки.
Пълният доказателствен материал за провеждането на дейността и резултатите от нея ще бъде приложен към финалния отчет. |
800.00
|
0.00
|
Осигуряване на колективни предпазни средства, включително модернизация и/или реконструкция, и/или обезопасяване на съществуващи обекти, технологични процеси, машини и съоръжения, свързани с подобряване условията на труд.: В рамките на тази дейност ще бъде извършена климатизация на работните помещения на дружеството и закупуване на ергономични работни столове и бюра за всяко лице от целевата група. Мерките са определени като допустими в Условията за кандидатстване. Съобразили сме също така, че монтажът на климатичните тела се счита за СМР и сме го калкулирали в съответния бюджетен ред.
Климатизацията е отчетена като изключително необходима в програмата за минимизиране на риска с оглед осигуряване на оптимални работни условия по отношение на факторите на работната среда - температура, влажност, чистота на въздуха. Ергономичните работни столове и бюра са предвидени поради постоянната работа в седнало положение на всяко лице и необходимостта от предотвратяване на болки, схващания и мускулни напрежения.
Към датата на подаване на проектното предложение общият списъчен състав на персонала възлиза на 4 души, трима назначени на трудов договор и управителят като самоосигуряващо се лице. Работата се осъществява изцяло в офиса, не се налагат служебни излизания. Понякога е натоварено и се налага да се остава в извън работно време. Работи се изцяло на компютри и/или таблети и се използват обикновени столове и бюра. Дългото седене в тях води до мускулни напрежения, схващания, болки в кръста и другаде по тялото.
Характерът на работата и непрекъснатият престой на заетите лица в офиса пред електронни устройства налага пряката необходимост в работните помещения да се поддържа постоянна температура по време на цялото изпълнение на работните процеси. Работните помещения са разположени с пряка видимост на централен булевард с много интензивно движение и в работно време не е възможно да се работи на отворени прозорци. Шумът е много силен, вибрациите също, а въздухът е изключително замърсен поради интензивния автомобилен трафик. За момента не разполагаме с климатици, ползваме вентилатори през лятото и отоплителни уреди през зимата. С тях не винаги осигуряваме подходяща температура и влажност на въздуха. Нямаме и възможности за осигуряване на чистотата му пред вид разположението на офиса.
Предвидените за осигуряване средства за колективна защита ще допринесат за повишаване на здравето и безопасността на работещите лица като осигурят и поддържат в оптималните граници работната температура, влажността и чистотата на въздуха и подходяща позиция на тялото в седнало положение и съответната височина на бюрата според индивидуалните характеристики на работещия. Необходимостта от осигуряване на климатици и ергономични работни столове и бюра произлиза от оценката на риска, в програмата за минимизиране на риска е идентифицирана опасността и определен риска от реализирането й.
Като средства за колективна защита сме предвидили:
1. Закупуване на климатици - Двоен мултисплит климатик 18000 BTU - външно тяло заедно с две вътрешни тела 9000BTU и 12 000 BTU - 1 бр. и 2 бр. комбинация от Мултисплит сплит климатик външно тяло 28000 BTU и Мултисплит лиматик вътрешно тяло 12000 BTU - според броя на помещенията в офиса.
2. Закупуване на ергономични работни столове - 4 бр. и ергономични бюра с височинно регулиране - 4 бр.
В програмата за минимизиране на риска са предвидени мерки за привеждането на параметъра на работната среда за "микроклимат" в допустимите граници, като в понятието "микроклимат" се включват температурата, влажността и чистотата на въздуха. Предвидени са и мерки за осигуряване на подходящо положение на тялото при целодневна работа в седнало положение.
Изпълнението на дейността ще засегне всички включени в целевата група четири лица, затова тя е отчетена като изпълнение на мярка за колективна безопасност.
При изпълнение на дейността ще се спазват принципите за прозрачност, икономичност и ефикасност. В случай че успеем да открием съпоставими оферти/оферта, но с по-ниски цени от заложените в бюджета, то ще бъдат усвоени по-малко средства и ще се реализира икономия на публичен ресурс. |
34 299.94
|
13 724.94
|
Осигуряване на социални придобивки за работещите, включително ремонт и оборудване на места за отдих, рехабилитация, спорт, хранене и почивка в предприятията и други.: За осъществяване на дейността е предвидено да се закупи оборудване за обзавеждане на помещение за отдих, рехабилитация, хранене и почивка в предприятието, както и за преобличане.
За момента не разполагаме с помещение за тези нужди, а с оглед на промените от последните години все повече се налага да обзаведем и оборудваме такова.
Преди време на служителите от целевата група се налагаше периодично да изпълняват дейности, свързани с излизане от офиса - срещи с клиенти, с контрагенти, държавни и общински служби. Ковид пандемията доведе до електронизиране на всички дейности, поради което е възможно те да се изпълняват изцяло от офиса, без излизания. Понастоящем лицата от целевата група прекарват цялото си работно време в офиса, поради което се нуждаят и от помещение за почивка, рехабилитация, отдих и преобличане.
Предвидено е закупуването на оборудване за осигуряване на работниците и служителите на следните социални придобивки:
1. Помещение/място за хранене, съобразно рационалните норми и специфичните условия на труд
Разполагаме с малко помещение, предвидено за сервизно нужди. Планираме да го оборудваме и превърнем в помещение за хранене
За него ще бъдат закупени:
1 комплект кухненски шкафове с плот за хранене и електроуреди.
1 бр. кафе машина
4 бр. високи столове - за сядане при хранене
В момента служителите не разполагат с помещение за хранене и изпитват неудобства ежедневно при осигуряването на обяд. Предприятието е разположено пряко на голям оживен в близост до него няма места за хранене или магазини, от които да се купи нещо топло и готово за обяд. Предлага се основно пакетирана и суха храна, която не може да се консумира ежедневно. Служителите обикновено си носят готова храна и прибори от дома или поръчват доставка по телефона. И в двата случая за хранене се използва терасата, обядва се на крак или на работното място. Обедната почивка е половин час и не е достатъчна, за да може да се посети някое заведение за бързо хранене, а и няма такива в близост.
2. Помещение/място за краткотраен отдих и рехабилитация
Разполагаме с подходящо помещение, което преди време използвахме за срещи с клиенти, но такива вече не се провеждат.
За него ще бъдат закупени:
1 бр.релаксиращ диван
1 бр. уред за рехабилитация - масажен стол.
1 бр. гардероб за дрехи - в него ще се поставят дрехите, с които служителите идват на работа, тъй като с тях се влиза отвън, и понякога са мокри или замърсени.
Краткотрайният отдих и рехабилитация на работното място са от съществено значение за лицата, работещи изцяло и постоянно на компютър или друго електронно устройство. Характерът на работата им предполага поне две дневни кратки почивки от 15 минути, които в момента те няма къде да прекарат. С оборудването на помещение за отдих и рехабилитация ще могат да починат на дивана, или да ползват масажния стол. Нуждата от него е обусловена от заседналия характер на работата с пълна липса на движение през деня. Тя натрупва много мускулни напрежения, схващания и болки по протежение на гърба, врата и мускулите. Масажният стол ще облекчи схващанията и болките и служителите ни ще могат да работят пълноценно и да си тръгват от работа без да чувстват отпадналост и претоварване.
Предвидили сме закупуване на оборудване и СМР - за монтаж на кухненските шкафове и уреди. Разполагаме с добре ремонтирана оборудвана баня и тоалетна.
Общата стойност на предвиденото за закупуване оборудване е 10 199.10 лв. без ДДС съгласно приложените принт скрийнове и методиката за определяне на средни цени.
За СМР прилагаме оферти с усреднени стойности 1483 лв. без ДДС. |
11 682.10
|
0.00
|