Дейност 1: Разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд съобразно спецификата на конкретните работни места в предприятията. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работни процеси на конкретните работни места. Обучение на лицата от целевата група насочено към внедряване на „зелени“ модели на организация на труд.: Дейността включва следните четири етапа, които са задължителни и се реализират в посочената логическа последователност:
1.1. Преглед на моментното състояние на предприятието и организацията на трудовата дейност, свързана с прилагането на „зелени“ практики.
1.2. Разработване на „зелени“ модели на организацията на труда и работните процеси, съобразно спецификата на предприятието и конкретните работни места. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работните процеси на конкретните работни места.
1.3. Разработване/приемане на план от мерки за прилагане на „зелени“ модели на организация на работните процеси от ръководните органи на предприятието.
1.4. Въвеждане/прилагане в предприятието на нови, „зелени“ модели на организация на работните процеси и управлението на човешките ресурси, вкл. обучение на персонала за въвеждането на съответните промени.“
|
4 400.00
|
0.00
|
Дейност 3/част 1:Закупуване на лични предпазни средства (ЛПС) и специално работно облекло: Част 1: Основата цел на дейността е подобряване на здравословната и безопасна работна среда в предприятието, което е ключов елемент за постигането на устойчиви условия на труд за всички работници, спомагайки за намаляване на рисковете за здравето на работното място и за подобряване на стандартите за ЗБУТ чрез закупуване на ЛПС с оглед постигане още по-добра от съществуващата защита за рисковете, идентифицирани в оценката на риска на фирмата.
БРАНД ЕКСПРЕС СЪРВИС ЕООД е с основна дейност товарен автомобилен транспорт. Част от дейността е насочена към длъжностите шофьор тежкотоварен автомобил дванадесет и повече тона – 15 заети лица и механик гараж за транспортни средства – 1 заето лице. В оценката на риска са упоменатите работни места и са идентифицирани опасности от неблагоприятен микроклимат. Повишаване на защитата от студ на използваното специално работно облекло, чрез използване на ватиран плат и студоизолираща подплата със светлоотразителни елменти, водоустойчиво и за максимална свобода на движение. Идентифицираните опасности създават риск от повишена заболяемост от простудни заболявания и ефекти от прегряване и травматично увреждане на организма.
За предотвратяване и минимизиране на упоменатите рискове работещите получават специално работно облекло и ЛПС съгласно утвърден списък със съответни срокове на износване. По настоящия проект е предвидено да бъдат закупени такива с по-добри свойства, ергономичност и комфорт.
За шофьор тежкотоварен автомобил дванадесет и повече тона – 15 заети лица са предвидени закупуване комплект яке и полугащеризон - летен- 1 вид – 15 бр. и комплект яке и полугащеризон - зимен- 1 вид – 30 бр. или 2 x 15 бр. за срока на изпълнение на проекта, съгласно утвърдения срок за износване, светлоотразителна жилетка – 15 бр.
За шофьор тежкотоварен автомобил дванадесет и повече тона – 15 заети лица и 1 заето лице механик гараж за транспортни средства са предвидени закупуването на ватирана блуза с дълъг ръкав – 32 бр. или 2 x 16 бр. за срока на изпълнение на проекта, съгласно утвърдения срок за износване, зимна шапка за под каска – 16 бр., обувки половинки – летни – 16 бр., обувки зимни боти – 32 бр. или 2 x 16 бр. за срока на изпълнение на проекта, съгласно утвърдения срок за износване., дъждобран - висока видимост – 16 бр. каска защитна – 16 бр., предпазни очила открит тип – 16 бр., предпазни ръкавици противосрезни- 16 бр. Комплект яке и полугащеризон - летен- 2 вид – 1 бр. и комплект яке и полугащеризон - зимен- 2 вид – 2 бр. или 2 x 1 бр. за срока на изпълнение на проекта, съгласно утвърдения срок за износване са предвидени за закупуване за длъжност механик гараж за транспортни средства – 1 заето лице. За Ръководител транспорт – 1 заето лице са предвидени закупуване на обувки противохлъзгащи – 1 бр., суитшърт – 1 бр. Закупуването на елек – 6 бр. е предвидено за следните длъжности управител - 1 заето лице, мениджър логистика- 2 заети лица, ръководител транспорт-1 заето лице и мърчандайзер, продажби-2 заети лица.
Заложените СРО и ЛПС са съобразени с идентифицираните опасности - неблагоприятни климатични въздействия (преохлаждане, проникващ студ); неблагоприятни климатични въздействия (прегряване), механична опасност при работа на открито, транспортни средства и осигуряване свобода на движенията при изпълнение на работни операции. Продължава я част 2 |
29 497.65
|
0.00
|
Дейност 4/Част 1:Осигуряване на колективни предпазни средства, вкл. модернизация и/или реконструкция, и/или обезопасяване на съществуващи обекти, технологични процеси, машини и съоръжения, свързани с подобряване условията на труд.
: Част 1: Основата цел на дейността е подобряване на здравословната и безопасна работна среда в предприятието, което е ключов елемент за постигането на устойчиви условия на труд за всички работници, спомагайки за намаляване на рисковете за здравето на работното място и за подобряване на стандартите за здравословни и безопасни условия на труд чрез осигуряване на колективни предпазни средства, свързани с подобряване условията на труд и с оглед постигане още по-добра от съществуващата защита за рисковете, идентифицирани в оценката на риска на фирмата.
КЪМ МОМЕНТА СЪСТОЯНИЕТО Е СЛЕДНОТО:
В оценката на риска са идентифицирани опасности от неблагоприятен микроклимат, ергономични опасности и въздействие на биологични агенти. Работещите са изложени на цитираните опасности (Честота на експозицията) непрекъснато, през цялото работно време, вероятността от настъпване на вредата е определена като „напълно възможна“, а тежестта на вредата (последиците) е определена като „значителна“. Съгласно използваната методика за оценка на риска на работните места, рискът за здравето и безопасността за всеки един от цитираните фактори е от степен „Умерен. Необходими са мерки за намаляване и ограничаването му“. Опасностите от неблагоприятен микроклимат в климатизирани помещения са свързани най-вече със скоростта и посоката на създавания въздушен поток в режим на охлаждане. Неблагоприятните ефекти от недобре насочената хладна въздушна струя са свързани с неврологични симптоми и заболявания на периферната нервна система и водят да болки и схващания в областта на врата, раменете, кръста и др. Тази дейност е насочена към подобряване на условията на работната среда за всички заети в компанията. В нея са предвидени средства за подобряване на микроклимата като фактор на работната среда - температура, влажност, скорост на движение на въздуха. Такива мерки са записани и в програмата на БРАНД ЕКСПРЕС СЪРВИС ЕООД за дейността за намаляване на риска. Понастоящем в работното помещения на администрацията има поставен климатик, който е експлоатиран повече от 5 години. В най-студените и най-горещите месеци от годината трудно успяват да поддържат необходимия здравословен микроклимат.
В рамките на дейността е предвиден за закупуване 1 – бр. инверторен климатик с цел подобряване на микроклимата в работното помещение, като това е съобразено с обемите на помещението, което следва да се отоплява и охлажда, което ще обезпечи следните длъжности от целевата група: управител – 1 заето лице, мениджър логистика - 2 заети лица, ръководител транспорт – 1 заето лице, мърчандайзер-продажби – 2 заети лица.
В рамките на дейността е предвидено закупуване на 1 брой пречиствател за въздух с цел пречиствателите на въздуха срещу вируси и инфекциозни аерозолни частици, което е жизнено важно особено след последиците от ковид пандемията. Най вече в затворените помещения съществува риск вредните частици да причинят заболявания или инфекции. Благодарение на високоефективната филтърна технология, инфекциозните или опасните вещества в стайния въздух се намаляват и концентрацията на аерозоли се поддържа на ниско ниво. Поради това те са подходящи за работните помещения на дружеството, което ще обезпечи следните длъжности от целевата група: управител – 1 заето лице, мениджър логистика - 2 заети лица, ръководител транспорт – 1 заето лице, мърчандайзер-продажби – 2 заети лица.
Продължава я част 2
|
9 043.33
|
0.00
|
Дейност 5/Част 1:Осигуряване на социални придобивки за работещите, вкл. ремонт и оборудване на места за отдих, рехабилитация, спорт, хранене и почивка в предприятията и др.: Част 1: Основата цел на дейността е подобряване на здравословната и безопасна работна среда в предприятието, което е ключов елемент за постигането на устойчиви условия на труд за всички работници, спомагайки за намаляване на рисковете за здравето на работното място и за подобряване на стандартите за здравословни и безопасни условия на труд чрез осигуряване на социални придобивки на заетите в предприятието
В рамките на тази дейност е предвидено работодателят да осигури на заетите лица следните социални придобивки:
• Помещения/места за хранене, съобразно рационалните норми и специфичните условия на труд
Пасивните физиологичните почивки по време на работа при осигурен метеорологичен комфорт са добра колективна мярка за намаляване на риска за здравето и безопасността на работещите. За целта е необходимо да се осигури контейнер – 1 брой. По този начин за работещите ще се осигурят периоди на пълно прекъсване на дейността по време на работния ден, които да използват за отмора и възстановяване от въздействията на факторите на работната среда и трудовия процес, както и възможност за хранене съобразно рационалните норми и специфичните условия на труд като контейнера се оборудва с кухненски уреди и мебели. Също така за осигуряването на благоприятен микроклимат през зимния и летния сезон е предвиден закупуване на климатик – 1 бр. Предвидено е да се закупи оборудване, необходимо за обзавеждане на помещението, а именно по един брой: микровълнова фурна, кафе машина, хладилник, съдомиялна, електрическа кана, телевизор, диспенсър за вода, тостер и маса за хранене – 2 бр. и столове за хранене – 15 бр .
Горецитираното оборудване е предназначено за следната целева група: Управител - 1 заето лице, Мениджър логистика - 2 заети лица, Ръководител транспорт- 1 заето лице, Мърчандайзер-продажби - 2 заети лица, Механик гараж за транспортни средства - 1 заето лице, Шофьор тежкотоварен автомобил дванадесет и повече – 15 заети лица.
Всеки успешен ръководител знае, че най-ценният актив за бизнеса са човешките ресурси. Удовлетвореността от работата е ключов фактор за задържане на хората, които са важни за успеха на компанията. Фирми с политика за предоставяне на социални придобивки се радват на удовлетворени служители, постигащи добри резултати в работата и ангажирани с постигането на целите на компанията. Това са стабилни предпоставки за постигане на устойчив просперитет в дългосрочен план.
Продължение част 2
|
43 508.34
|
0.00
|
Дейност 3/част 2:Закупуване на лични предпазни средства (ЛПС) и специално работно облекло : Продължение Част 2: В рамките на дейността са предвидени нови по вид ЛПС, които досега не са използвани в предприятието, а именно очила за работа с видеодисплеи. Предвид факта, че част от целевата група работят с видеодисплей повече от половината от установеното за тях работно време, са предвидени като ЛПС защитни очила за работа с компютър с/без корекция за 6 служители от целевата група: управител - 1 зето лице, мениджър логистика – 2 заети лица, ръководител транспорт-1 заето лице, мърчандайзер-продажби-2 заети лице. Съгласно чл.9 на НАРЕДБА № 7/2005 г., с цел предпазване зрението на служителите, работодателят осигурява преглед на очите и оценка на зрението на лицата, работещи с видеодисплеи. Предвидени са регулярни прегледи от специалист по очни болести, който да издаде съответните предписания за корекция на зрението и/или за закупуване на очила за работа с видеодисплеи. Антирефлексното покритие на защитните очила има добри защитни и оптични характеристики - повишена прозрачност, намалено количество отразена светлина (премахва отблясъците и отраженията - заслепяването), повишено количество преминала през лещата и достигнала до окото светлина. Предвидено е всички очила да са с т.нар. Blue Light филтър.
Заложените за закупуване специално работно облекло и ЛПС отговарят на точния брой на заетите към момента на кандидатстване лица по длъжности, които ползват средствата за защита и са планирани, съгласно срока за износване в Списъка на работните места и видовете работи, при които се използват ЛПС и специално работно облекло, за периода на изпълнение на проекта.
Предвидената дейност ще подобри работната среда и намали идентифицираните опасности и рискове за здравето и безопасността на работещите, породени от обичайното изпълнение на трудовата дейност.
|
0.00
|
0.00
|
Дейност 4/Част 2:Осигуряване на колективни предпазни средства, вкл. модернизация и/или реконструкция, и/или обезопасяване на съществуващи обекти, технологични процеси, машини и съоръжения, свързани с подобряване условията на труд. : Продължение Част 2: Работещите ежедневно на компютър, са застрашени от сериозни увреждания на опорно-двигателния апарат. Напрегнатата гръбначна мускулатура и многобройните движения в ръцете обаче претоварват опорно-двигателния апарат. Продължителната седяща поза при работа с видеодисплей и продължителното обездвижване се появяват след време и се локализират обикновено в гърба, ръцете, краката. Много вероятни са органични промени - гръбначни изкривявания, остеохондрози, тунелен синдром. Рискът от подобни увреждания е налице за всички работещи в трудоспособна възраст и води до нарушена работоспособност.
В рамките на дейността е предвидено и закупуване на ергономични работни столове за 2 заети лица - мърчандайзер-продажби 1 заето лице и управител – 1 заето лице, както и 2 броя бюра, с възможност за регулиране на височината спрямо ръста на служителя (такъв тип бюра са предвидени за служители, които приоритетно работят на компютър) предназначени за същите длъжности. Предвидените ергономични работни столове и бюрата, с възможност за регулиране на височината спрямо ръста на служителя са в контекста на изискванията за правилното устройване на работното място в съответствие с анатомичните размери на човешкото тяло, тъй като съответствието между размерите на работната мебел и анатомичните размери предотвратява неправилни и принудителни пози. Това е съответствие както с Оценката на риска, така и в синхрон с НОРМИ ЗА ФИЗИЧЕСКО НАТОВАРВАНЕ НА РАБОТНИЦИТЕ И ХИГИЕННО-ФИЗИОЛОГИЧНИ И ЕРГОНОМИЧНИ ИЗИСКВАНИЯ ЗА РАЦИОНАЛНА ОРГАНИЗАЦИЯ НА РАБОТНОТО МЯСТО И ТРУДОВИТЕ ПРОЦЕСИ № 05, Приложение № 1 ЕРГОНОМИЧНИ ИЗИСКВАНИЯ КЪМ РАБОТНАТА МЕБЕЛ, където е указано, че столовете трябва да имат подходящи размери и устройство, което да позволява приспособяване на размерите им в съответствие с антропометричните данни на работника и характера на извършваната работа. Планираните ергономични работни столове и бюра, с възможност за регулиране на височината спрямо ръста на служителя ще допринесат за правилното устройване на работното място и осигуряване на физиологично издържана работна поза, като това ще рефлектира в подобряване стойката на тялото при работа на бюрото и стола, и намаляване напрежението върху гръбначния стълб, като се осигурява удобство и стабилност.
ПЛАНИРАНИЯТ ЕФЕКТ от дейността е да се подобри работната среда и намали идентифицираните опасности и рискове за здравето и безопасността на работещите, породени от обичайното изпълнение на трудовата дейност.
|
0.00
|
0.00
|
Дейност 5/Част 2:Осигуряване на социални придобивки за работещите, вкл. ремонт и оборудване на места за отдих, рехабилитация, спорт, хранене и почивка в предприятията и др. : Продължение част 2
• Помещения/места за краткотраен отдих и/или рехабилитация и/или спорт
Едно от помещенията на дружеството не се използва за работно такова и без необходимост от преустройство може да се използва за спорт. За целта е предвидено да бъдат закупени - Пътека за бягане.
ИЗБОР НА ВКЛЮЧЕНИТЕ В ПРОЕКТА СОЦИАЛНИ ПРИДОБИВКИ:
Изборът на включените в проекта социални придобивки е в съответствие с нуждите на предприятието и конкретно на целевата група по тази дейност. Съгласно изискванията на НАРЕДБА № 15/31 май 1999г. за условията, реда и изискванията за разработване и въвеждане на физиологични режими на труд и почивка по време на работа при работа с намалена двигателна активност, леко и умерено физическо натоварване и/или нервно-психично напрежение, монотонна и еднообразна работа, принудителна работна поза, се прилагат активни почивки по време на работа. Активните почивки включват двигателна дейност и физически упражнения за осъществяването на които е необходимо оборудвано помещение със спортни съоръжения
Всеки успешен ръководител знае, че най-ценният актив за бизнеса са човешките ресурси. Удовлетвореността от работата е ключов фактор за задържане на хората, които са важни за успеха на компанията. Фирми с политика за предоставяне на социални придобивки се радват на удовлетворени служители, постигащи добри резултати в работата и ангажирани с постигането на целите на компанията. Това са стабилни предпоставки за постигане на устойчив просперитет в дългосрочен план
Фирмата се стреми да осигури максимално комфортна, безопасна и недискриминационна работна среда за своите служители, като на работещите се осигуряват оптимални условия на работа. Социалните придобивки създават различни възможности и стимулират служителите по различен начин, като е доказано, че са по-ефективни дори от по-високата заплата или бонусите, защото водят до по-голяма ангажираност и съответно ефективност в работата, повишена продуктивност и баланс между професионален и личен живот
|
0.00
|
0.00
|