Разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд съобразно спецификата на конкретните работни места в предприятията. Изготвяне на „зелени“ карти
за организация на работни процеси на конкретните работни места. Обучение на лицата от целевата група насочено към внедряване на „зелени“ модели на организация на труд. : Дейност 1 е насочена към въвеждане на „зелени“ модели на организация на работните процеси в „Геопс“ ЕООД които ще доведат до повишаване на устойчивостта на предлаганите продукти и услуги, и намаляване въздействието върху околната среда. Зелените работни места ще допринесат за опазване или възстановяване на околната среда. Освен всичко друго, за да бъдат зелените работни места устойчиви, те трябва да са от полза за безопасността и здравето на работниците, както и за околната среда. В зелената икономика, подобно на други сфери, безопасните и здравословни условия на труд играят изключително важна роля за увеличаване на конкурентоспособността и производителността. Необходимо е по отношение на тази бързо развиваща се област да гарантираме, че това, което е добро за околната среда, е добро и за работниците. Именно затова, при реализирането на тази дейност ще се следи новите модели на работа да не влияят негативно върху условията на труд на служителите.
Дейността включва следните четири етапа, които са задължителни и се реализират в посочената логическа последователност:
1.1. Преглед на моментното състояние на предприятието и организацията на трудовата дейност, свързана с прилагането на „зелени“ практики.
1.2. Разработване на „зелени“ модели на организацията на труда и работните процеси, съобразно спецификата на предприятието и конкретните работни места. Изготвяне на
„зелени“ карти за организация на работните процеси на конкретните работни места.
1.3. Разработване/приемане на план от мерки за прилагане на „зелени“ модели на организация на работните процеси от ръководните органи на предприятието.
1.4. Въвеждане/прилагане в предприятието на нови, „зелени“ модели на организация на работните процеси и управлението на човешките ресурси, вкл. обучение на персонала за въвеждането на съответните промени.
Основната цел при изпълнението на тази дейност е намаляване на вредното влияние върху и замърсяването на околната среда. „Геопс“ ЕООД цели да мотивира работниците и служителите да прилагат новите модели чрез запознаване а тях и провеждане на обучение. Разработеният план с конкретни мерки за прилагане на „зелени“ модели на организация на работните процеси ще бъде утвърден от ръководството и приложен на практика в дейността на предприятието. |
20 000.00
|
0.00
|
Закупуване на лични предпазни средства (ЛПС) и специално работно облекло (СРО) за служителите на „Геопс“ ЕООД
: В рамките на тази дейност Геопс ЕООД планира да закупи и осигури ЛПС и СРО, които осигуряват по-висока защита от тези, които се използват текущо или нови такива, които не са използвани до момента в предприятието. С тяхното закупуване се цели да се надградят минималните изисквания за осигуряване на здравословни и безопасни условия на труда. Заложените за закупуване ЛПС и специално работно облекло отговарят на точния брой на заетите към момента на кандидатстване лица по длъжности, които ползват средствата за защита и са планирани, съгласно срока за износване в Списъка на работните места и видовете работи, при които се използват ЛПС и СРО, за периода на изпълнение на проекта(без резервни бройки). Предвидените ЛПС и СРО съответстват на оценката на риска и са вписани в утвърдения списък на ЛПС и СРО.
Използваните в момента в дружеството ЛПС и специално работно облекло отговарят на минималните изисквания за осигуряване на здравословни и безопасни условия на труда, но са с ниска защита или ще бъдат износени до стартирането на проекта. Предприятието иска да се осъществи по-добро ниво на предпазване на работещите от минималните изисквания, с цел да повиши здравето и безопасността на служителите и тяхната удовлетвореност и спокойствие при работа. В рамките на тази дейност са заложени ЛПС и СРО с по-високи характериситики, спрямо нуждите на служителите или ново такова, което не е ползвано до момнета. По този начин ще се отговори на нуждата на служителите от по-добра защита по време на работа, както и от постигането на устойчиви работни места.
В Приложение V- ЛПС и СРО е представена конкретна обсновка за всяко едно от предвидените ЛПС и СРО, с посочени конкретни характеристики.
Закупуването на нови или с по-висока защита ЛПС и СРО ще доведе до намаляване трудовите злополуки на работното място и повишена безопасност на служителите.
Предвидени са следните ЛПС и СРО за съответните служители:
1. Предпазна каска 3М модел G3000- 184 бр., назначени на длъжностите: Главен технолог преработваща промишленост; Експерт, здравословни и безопасни условия на работа; Инженер, проектант; Инженер, сондиране; Майстор- сондьор; Машинен оператор сондажно оборудване; Помощник-сондьор; Регионален мениджър; Ръководител производствен отдел; Ръководител, здравословни и безопасни условия на труд; Ръководител, транспорт; Техник, проучвателно ядково сондиране; техник, строителство; Технически ръководител, строителство.
2. Очила 3M™ SecureFit™ 200 серия-1302 бр. (217 лица със срок на износване 3 месеца-предвидени за 18 месеца) за длъжностите: Главен механик; Главен технолог преработваща промишленост; Експерт, здравословни и безопасни условия на работа; Електромеханик; Заварчик; Инженер, проектант; Инженер, сондиране; Майстор- сондьор; Машинен оператор сондажно оборудване;Помощник- сондьор; Регионален мениджър; Ръководител производствен отдел; Ръководител, здравословни и безопасни условия на труд; Ръководител, транспорт; Техник поддръжка на сгради и машини; Техник, механик; Техник, проучвателно ядково сондиране; Техник, строителство; Техник-механик самодвижещи се машини; Технически ръководител, строителство; Шлосер-електрозаварчик; Шофьор, тежкотоварен автомобил - 12 и повече тона; Шофьор, товарен автомобил; Чистач; склададжия.
3. JENA RS S3 SRC RR10244- Защитни обувки–боти–S3- 669 бр. (за 223 лица по 3 бр.за служител със срок на износване 6 месеца-предвидени за 18 месеца) за длъжностите: Главен механик; Главен технолог преработваща промишленост; Експерт, здравословни и безопасни условия на работа; Електромеханик; Заварчик; Инженер, проектант; Инженер, сондиране; Майстор- сондьор; Машинен оператор сондажно оборудване;Помощник- сондьор; Портиер; Регионален мениджър; Ръководител производствен отдел; Ръководител, здравословни и безопасни условия на труд; Ръководител, транспорт; Склададжия; Техник поддръжка на сгради и машини; Техник, механик; Техник, проучвателно ядково сондиране; Техник, строителство.
продължава в Начин на изпълнение... |
198 073.87
|
0.00
|
Осигуряване на колективни предпазни средства, вкл. модернизация и/или реконструкция, и/или обезопасяване на съществуващи обекти, технологични процеси, машини и съоръжения, свързани с подобряване условията на труд в „Геопс“ ЕООД: В рамките на тази дейност се предвижда осигуряване на колективни предпазни средства, в следствие на препоръчките от СТМ, направени при извършената оценка на риска в предприятието. Предвидени са колективни предпазни средства в следните направления:
1) Подобряване на микроклимата
2) Осигуряване на ергономия при работа
3) Защита от топлинни рискове при заваряване и заваръчни дейности
1). Първата мярка е свързана с препоръките при оценката на риска от подобряване на микроклимата в предприятието. Направените препоръки са въз основа на изискванията на Наредба № РД-07-3/18.07.2014 г. за минималните изисквания за микроклимата на работните места, където се определят граничните стойности на температурата, влажността, скоростта на движение на въздуха и топлинно облъчване, както и минималните изисквания за защита на работещите от рискове за здравето и безопасността, причинени от параметрите на микроклимата на работни места в сгради инеблагоприятни климатични условия при работа на открито.
В тази връзка е предвидено осигуряване на следното оборудване:
1.1. За изолиране на зоните и помещенията и защита на работещите от неблагоприятен микроклимат през всички сезони е необходимо поставяне на климатици, които ще регулират температурата, влажността, скоростта на въздушното течение, за следните работни помещения:
- офис на инженери (80кв.м.) - на ет. 2 в адм. сграда има колонен климатик, който не постига оптимални стойности на микроклимат и създава допълнител шум в работната среда. В резултат на това, СТМ препоръчва поставяне на 1 бр. климатик, с който ще се избегне и шумовото замърсяване на работна среда за по-добра работоспособност на служителите;
- стругарно помещение (80 кв.м.) - към настоящият момент не е налична система за отопление/охладжане на температурата - 1 бр.климатик;
- помещение на електромеханик (ел.техник)(25кв.м.)- към момента в стаята няма средство за регулиране на температурата - 1 бр.климатик;
-механична работилница (60кв.м.)- към момента няма осигурено оборудване за отопление/охлаждане - 1 бр.климатик;
- Ремонтна работилница за автомобили (автосервиз) - състои се от сектор товарни автомобили (80кв.м. - 2 климатика); сектор леки автомобили (80кв.м.- 3 бр. климатици) и приемна за автомобили (40кв.м. - 1 климатик) - към момента помещенията са неотопляеми през студения сезон.
1.2. СМР/Ремонт/ с цел да се създаде по-добър микроклимат на работа:
- за сектор товарни автомобили (помещението с канал към Ремонтна работилница за автомобили) и за сектор леки автомобили- Естеството на работата в помещениято е такова, че е необходимо често да влизат и излизат превозни средства с различна височина. За изолиране на помещенията и защита на работещите в тях от неблагоприятен микроклимат през всички сезони е необходимо изграждането на механични прегради /вдигащи се врати/. Съгласно препоръката на СТМ, по проекта се предвижда за двата сектора да се монтират подвижни врати за изолиране на зоните за лесно регулиране на микроклимата, както и да се подмени дограмата. Изграждането на механични прегради ще допринесе за изолиране на помещението с неблагоприятен микроклимат. Предвижда се и смяна на съществуващата дограма за подобряване на температурата, влажността и скоростта на движение на въздуха, както и до по-енергийно ефективно използване на предвидените климатици в помещението. Предвижда се поставянето на 2 повдигащи врати в сектор товарни автомобили (помещение с канал) и една в сектор леки автомобили; предвижда се смяна на съществуващата дограма за подобряване на микроклимата, тъй като наличната дограма е стара и амортизирана, през зимния сезон влиза студен въздух в помещението и става течение. Предвидените СМР дейности ще допринесат за повишаване здравето на работниците и създаване на по-добри условия на работа. |
90 953.57
|
0.00
|
Осигуряване на социални придобивки за работещите, вкл. ремонт и оборудване на места за отдих, рехабилитация, спорт, хранене и почивка в „Геопс“ ЕООД: Към момента в предприятието е налично помещение в административната сграда, което може да се ремонтира и оборудва, за да се използва за почивка и хранене на служителите. След направено запитване към всички 240 служители в предприятието, всички изявиха желание да бъдат обособени места за почивка и хранене, така че да могат да се използват от всички заети в предприятието. Съгласно чл. 21 от НАРЕДБА № РД-07-3 от 18.07.2014 г. за минималните изисквания за микроклимата на работните места, т. 8. - работодателят следва да осигури места за почивка с подходящи условия за възстановяване на топлинния баланс на организма, с цел осигуряване на устойчива работоспособност, намаляване на умората и опазване на здравето на работещите. Регламентираните почивки по време на работа трябва да се провеждат извън работното място в специално обзаведени помещения или площадки навън.
За тази цел, планираме обособяването и оборудването на следните помещения за хранене, отдих и почивка на служителите:
1) Ремонт на стая за хранене и почивка в административна сграда – За 25 лица: Изпълнителен директор - 1; Зам. изпълнителен директор - 1; Финансов директор - 1; Директор администрация, логистика и развитие - 1; Юрисконсулт - 1; Регионален мениджър – 2- ма, когато са в офиса, а не пътуват по обекти; Програмист, софтуерни приложения - 1; Ръководител, транспорт -1; Главен механик -1; Техник, строителство -1; Ръководител ЗБУТ- 1; Експерт ЗБУТ - 1; Технически сътрудник - 2; Технически организатор – 1; Счетоводител - 3; Заместник главен счетоводител - 2; Специалист, труд и работна заплата - 1; Чистач - 2; Инженер проектант - 1. За да бъде подходящо за място за хранене и почивка е необходимо стаята да се боядиса и да се смени старата амортизирана дограма, през която влиза студен въздух.
2) Оборудване и обзавеждане на стая за хранене и почивка - За 25 лица: Изпълнителен директор - 1; Зам. изпълнителен директор - 1; Финансов директор - 1; Директор администрация, логистика и развитие - 1; Юрисконсулт - 1; Регионален мениджър – 2- ма, когато са в офиса, а не пътуват по обекти; Програмист, софтуерни приложения - 1; Ръководител, транспорт -1; Главен механик -1; Техник, строителство -1; Ръководител ЗБУТ- 1; Експерт ЗБУТ - 1; Технически сътрудник - 2; Технически организатор – 1; Счетоводител - 3; Заместник главен счетоводител - 2; Специалист, труд и работна заплата - 1; Чистач - 2; Инженер проектант - 1
Служителите в административната сграда се хранят навън или на бюрата си. Към момента в административната сграда е налично празно помещение, без оборудване, което планираме да ремонтираме и оборудваме с цел да бъде използвано за почивка на персонала работещ в базата. Стаята за отдих и хранене ще бъде оборудвана с кухненски шкафове и мебели за хранене и почивка, уреди за приготвяне на храна и напитки. Липсата на помещения за хранене и подходящи условия за отдих води до намалена работоспособност сред служителите, умора и негативизъм. За да отговорим на тази нужда ще ремонтираме и оборудваме стаята в административната сграда, за да се превърне в подходящо място за почивка и хранене на служителите на дружеството.
3) Обособяване на външно място за отдих и физиологични почивки – за всички 240 служители. Към момента няма обособени външни зони за почивка. По проекта ще се обособят зони за почивка и хранене на открито с маси и място за сядане като по този начин ще се създаде възможност за провеждане на физиологичните почивки на открито. По този начин служителите ще се чувстват откъснати от работния процес и ще почиват пълноценно. |
28 050.29
|
0.00
|
Осигуряване на колективни предпазни средства, вкл. модернизация и/или реконструкция, и/или обезопасяване на съществуващи обекти, технологични процеси, машини и съоръжения, свързани с подобряване условията на труд.- продължение: 2) Осигуряване на ергономия при работа - Човешкото тяло не е проектирано да седи, а да стои право или да лежи, затова всеки има нужда от ергономия. Съгласно оценката на риска за всички работещи в офис с принудително седяща работна поза има опасност от разтежения и други свързани мускулно-скелетни наранявания (MSI), което е и най-честата травма, свързана с работата. MSI са увреждания, които засягат мускулите, сухожилията, връзките, нервите и другите меки тъкани, ставите на шията, горните крайници (раменете, ръцете, китките, пръстите), долните крайници (колене, бедра, стъпала). Поради различните антропологични особенности на работещите, нуждите за височина, дълбочина и наклон също са различни и е необходим стол с променящи се настройки. По-добрите възможности на столовете ще облекчат и предпазят работещите с продължителен трудов стаж от увреждане и заболявания на мускулно-скелетната система. За целта на служителите, чиято основна дейност е на компютър в седяща поза, ще бъдат осигурени подходящи столове, като формата, размерите, подвижността и нагласяемостта им ще бъдат съобразени с ръстта на работника, работната поза и характера на трудовия процес.
Предвиждаме да осигурим за служителите висококачествени ергономични столове, които да са снабдени с ергономична седалка; облегалка, изработена с ергономична извивка, която да следва S-образната форма на гръбнака и да се слее с него така, че да предотврати напрежението и болките в тялото, с допълнителната опора за глава. Столовете ще бъдат от дишаща материя, която ще позволи на въздуха да преминава свободно и ще елиминира опасността от изпотяване и дискомфорт през горещите дни.
Наличието на подлакътници ще освобождават напрежението от китките, раменете и врата на служителите. Дълбочина на седалката ще може да се регулира също, което е важно, предвид различния ръст и тегло на хората, за да се поддържа перфектната стойка на тялото.Друг важен фактор за намаляване на напрежението в тялото е регулируемата височина. Когато е твърде нисък стола, се притискат бедрата и краката, което може да доведе до напрежение и болка в различни области. Благодарение на всички изброени функции служителите ще останат отпочинали през целия ден, без болки в тялото и умора от еднообразната седяща поза, като в дългосрочен план ще се избегнат по-тежки и дълготрайни увреждания като изкривяване на гръбначния стълб, и др. заболявания на мускулно-скелетната система.
3) Защита от топлинни рискове при заваряване и заваръчни дейности - По време на работа при заваряване и рязане съществува риск от хвърчащи искри и пръски, които са предпоставка за възникване на пожар или нанасяне на материални щети. Тази възможна опасност от пожар трябва да бъде изключена чрез предпазни паравани за заваряване. В зависимост от тока на дъгата може да се получи излагане на UV, синя светлина и инфрачервено лъчение на различни нива, което може да нарани окото и дори да причини рак. Прекомерното излагане на UV лъчение може да причини нараняване, известно като дъгово око. Роговицата се уврежда от оптично лъчение, а зоната на очите може да се зачерви и да почувства болка. Заваръчните паравани ще защитят работниците от вредно лъчение. |
0.00
|
0.00
|