Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 59 296 дървета
English

Програма: Развитие на човешките ресурси 2021-2027

Район за планиране: Всички

Описание

Проект „Адаптирана работна среда в БУРГАСЦВЕТ - 90 - ТАНЕВ ЕООД“ има за цел да подпомогне  дружеството за посрещане на  новите предизвикателства, свързани с осъществяването на прехода към климатично неутрална икономика и променящите се модели на работа. Бургасцвет-90-Танев” ЕООД е дружество с над 20 годишен опит и сме едни от създателите на бранша “озеленяване и цветарство”в България. Разполагаме с квалифицирани специалисти в сферата на производство на декоративна растителност и изпълнението на ландшафтни проекти.
Целевата група на проекта е определена като 61 служители заети в 81.30 Оформяне и поддържане на озеленени площи в БУРГАСЦВЕТ - 90 - ТАНЕВ ЕООД, които ще бъдат обхванти в следните дейности:
1.	Разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд съобразно спецификата на конкретните работни места в предприятията. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работни процеси на конкретните работни места. Обучение на лицата от целевата група насочено към внедряване на „зелени“ модели на организация на труд	
2.	Осигуряване на превенция и профилактика на „бърнаут“ на работното място и „ефекти от COVID пандемията върху менталното здраве“ - психологическа подкрепа.
3.	Закупуване на лични предпазни средства (ЛПС) и специално работно облекло
4.	Осигуряване на колективни предпазни средства, вкл. модернизация и/или реконструкция, и/или обезопасяване на съществуващи обекти, технологичнипроцеси, машини и съоръжения, свързани с подобряване условията на труд
5.	Осигуряване на социални придобивки за работещите, вкл. ремонт и оборудване на места за отдих, рехабилитация, спорт, хранене и почивка в предприятията и др
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд съобразно спецификата на конкретните работни места в предприятията. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работни процеси на конкретните работни места. Обучение на лицата от целевата група насочено към внедряване на „зелени“ модели на организация на труд: В дружеството има въведен стандарт ISO 14001:2015 – Система за управление на околната среда (СУОС), който по своята същност представлява систематична рамка за управление на непосредствени и дългосрочни въздействия върху околната среда на продукти, услуги и процеси на дадена организация. Чрез внедряване и поддържане на ISO 14001:2015, съобразно поставените изисквания заложени в стандарта, постигнахме увереност, че организацията отговаря на специфичните екологични стандарти на международната индустрия. Но тъй като процеса по въвеждане на екологосъобразни практики в цялостната организация на работа в предприятието, в т.ч. насочени към генериране и изпълнение на дейности за корпоративна социална отговорност със „зелена“ насоченост и мотивиране на индивидуалния служител за прилагане на екологосъобразно поведение по време на работа, не е еднократен акт, се предвижда и изпълнението на настоящата дейност. Дейността ще обхване 61 служители на БУРГАСЦВЕТ - 90 - ТАНЕВ ЕООД, назначени с КИД 2008–81.30 Оформяне и поддържане на озеленени площи, на следните длъжности: Автомонтьор - 1 служител Агроном – 4 служители Главен счетоводител- 1 служител Инжинер пътно строителство- 1 служител Ланшафтен архитект- 2 служители Лесоинженер- 1 служител Продавач-консултант – 6 служители Ръководител транспорт - 1 служител Техн. ръководител,строителство - 1 служител Техник, строителство и арх - 1 служител Техник,горско стопанство - 1 служител Търговски представител 2 Шофьор – 12 служители Мениджър ключови клиенти- 1 служител Ръководител проекти- 1 служител Специалист човешки ресурси- 1 служител Специалист маркетинг 2 Счетоводител оперативен- 1 служител Технически сътрудник - 1 служител Управител- 1 служител Финансов мениджър - 1 служител Работник озеленяване – 18 служители Съгласно условията за кандидатстване по процедурата, дейността ще включва следните задължителни четири етапа, които ще се реализират в посочената логическа последователност: 1.Преглед на моментното състояние на предприятието и организацията на трудовата дейност, свързана с прилагането на „зелени“ практики. 2. Разработване на „зелени“ модели на организацията на труда и работните процеси, съобразно спецификата на предприятието и конкретните работни места. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работните процеси на конкретните работни места. 3. Разработване/приемане на план от мерки за прилагане на „зелени“ модели на организация на работните процеси от ръководните органи на предприятието. 4. Въвеждане/прилагане в предприятието на нови, „зелени“ модели на организация на работните процеси и управлението на човешките ресурси, вкл. обучение на персонала за въвеждането на съответните промени. Периода за изпълнение на дейността обхваща 12 месеца, които ще служат както за подготовка и сключване на договор с избрания изпълнител, така и за реализиране на горепосочените четири етапа. 12 200.00 0.00
Осигуряване на превенция и профилактика на „бърнаут“ на работното място и „ефекти от COVID пандемията върху менталното здраве“ - психологическа подкрепа. : Още преди пандемията от проблеми с психичното здраве са били засегнати около 84 милиона души в ЕС. Половината от работниците в ЕС считат, че стресът е често срещан на тяхното работно място, а стресът допринася за около половината от всички загубени работни дни. Близо 80 % от управителите са засегнати от свързан с работата стрес . В резултат на пандемията близо 40 % 38 от работниците са започнали да работят дистанционно на пълно работно време . По този начин се размиват традиционните граници между работата и личния живот, а заедно с други тенденции, свързани с дистанционната работа, като например постоянна свързаност, липса на социални контакти и повишено използване на ИКТ, допълнително са се увеличили психосоциалните и ергономичните рискове. В глобалните насоки на СЗО за психичното здраве на работното място се препоръчват действия за преодоляване на стигмата, свързана с психичното здраве, както и за справяне с рисковете за психичното здраве, като например голямото работно натоварване, негативното поведение и други фактори, които създават дистрес на работното място. За първи път СЗО препоръчва обучение на мениджърите, за да се изгради техният капацитет за предотвратяване на стресираща работна среда и реагиране на работници в дистрес. Психичното здраве е все по-популярна тема по време на пандемията. По данни на СЗО COVID-19 е предизвикал 25 % увеличение на общата тревожност и депресия в световен мащаб, което разкрива колко неподготвени са били правителствата за въздействието му върху психичното здраве и разкрива хроничния недостиг на ресурси за психично здраве в световен мащаб. През 2020 г. правителствата по света са изразходвали средно едва 2% от здравните бюджети за психично здраве, като страните с по-ниски и средни доходи са инвестирали по-малко от 1%. Пандемията COVID-19 доведе до претоварване на здравните системи в световен мащаб. Още преди пандемията в световен мащаб съществуваше хроничен недостиг на ресурси за психично здраве, който продължава и днес. Доказателствата сочат, че за преодоляване на опасностите за психосоциалното благосъстояние е необходим процес с различни етапи, които предполагат промени в работната среда - осигуряване на психологическа подкрепа във връзка с превенция и профилактика на стреса на работното място, професионалното прегаряне и ефектите от COVID пандемията върху менталното здраве на работещите. В тази връзка е предвидено и изпълнението на настоящата дейност, което ще обхване 61 служители на БУРГАСЦВЕТ - 90 - ТАНЕВ ЕООД. Врамките на дейността се предвижда провеждане на изследване на посочена от работодателя извадка от персонала чрез специализиран въпросник с затворени и отворени въпроси, които да ни насочат към проблемите в работната среда и проблемите при служителите и работниците ( заетите лица). В някои случаи, се провежда специализирано индивидуално интервю. Изготвяне на психологически профили, които ще определят, кои служители са най – нуждаещи се от психологическа подкрепа. Ако не се констатират „тежки“ психически увреждания, при работата ще се наблегне на превенция от бъдещи такива. Следващата стъпка е образуване на терепевтична група до 10 човека, с която да се проведе психологическа консултация с цел подобряване на индивидуалното и общо психическо състояние на групата. В по-тежки случаи индивидуална работа. Психологическата подкрепа ще бъде осъществена в зависимост от показаните при изследването проблеми и според необходимостта на работодателя в зависимост психологическия профил, трудовата характеристика и от възможността на заменяемост на определени служители. Поради ограниченията и поставения времеви и финансов таван според зададените условия на програмата, при необходимост от повече време за решаване на проблемите, работодателя ще трябва да обезпечи допълнителната работа извън определеното от програмата време, съответно и финанси, до постигане на поставените цели. 12 200.00 0.00
Закупуване на лични предпазни средства (ЛПС) и специално работно облекло: Закупуване на лични предпазни средства и специално работно облекло - за всички 61 служители, заети в 81.30 Оформяне и поддържане на озеленени площи: Ангажиментът за „изравняване” до най-добрите практики, които се прилагат понастоящем в EС, е въплътен в правно обвързваща Рамкова директива (89/391/ЕИО), която не само установява обширни указания за здравето и безопасността, но и налага на работодателите абсолютното задължение „да гарантират безопасността и здравето на служителите на работното им място”. В оценката на риска изготвена от Служба по трудова медицина са анализирани всички аспекти при извършване на дейността на фирмата - проектиране, изграждане, поддръжка, консултации за екстериорно и интериорно озеленяване; изработка и монтаж на архитектурни елементи; ниско строителство, фитодизайн и напоителни системи. СТМ препоръчва необходимите ЛПС да се закупуват периодично и ритмично, съгласно записаните срокове за използване в списъка с работните места и необходимите ЛПС. Също така препоръчват ЛПС, които са с по-добри и съвременни експлоатационни качества. В предприятието са закупувани ЛПС и работно облекло преди повече от 2 години и повечето от тях са с понижени свойства и качества. Това налага подмяна и закупуване на нови по-високо ефективни лични предпазни средства и специализирано предпазно облекло. Те ще осигурят повишена защита на работниците от нараняване и ще минимизират рисковете за здравето и безопасността на работещите; Работниците работят целогодишно както във вътрешни помещения, така и на открито. По тази причина е необходимо специалното работно облекло да бъде и в летен и в зимен вариант. Решаването на тези проблеми ще се осъществи чрез доставката на необходимите количества на ЛПС и съгласно разписаните правила за работа, отговорниците да следят за своевременната доставка и подмяна на ЛПС. Поръчката и доставката по вид и количества ще е съобразена с изготвения от СТМ и утвърден списък на работните места и видовете работи, при които е необходимо да се използват ЛПС и специално работно облекло. Също така количествата ще се съобразят със записания срок за износване на ЛПС и периода за изпълнение на проекта. Ще се даде възможност да се използват съвременни и иновативни предпазни средства и така ще се осигурят подобрени условия на труд. Целите на дейността са да се осигурят съвременни и качествени лични предпазни средства и специално работно облекло за нуждата на служителите на предприятието, съответстващи на динамиката на работния процес и оценката на риска. Проекта превижда закупуването на ЛПС и СРО, съгласно посоченото в Приложение V и включващо следното: • Обувки - Категория:OB SRC - Лицева част: Дишаща от микрофибър и мрежа. - Ходило: Каучук, противохлъзгащо - Стелка: Сменяема, дишаща, миеща се - Подплата: Текстилна мрежа - Цвят: Т.Син - Стандарт: EN ISO 20347:2012 - 42,00 чифта • Обувки - Категория^1 SRC - Лицева част: Велур - Бомбе: Стоманено - Ходило: Двуслоен полиуретан, масло устойчиво, противохлъзгащо със система 4x4 GRIP, абсорбиращо енергията с технология RE-BOUNCE, с висока износоустойчивост. - Стелка: От полиуретан, комфортна, анатомична, ергономична, омекотява ходенето и поглъща енергията, технология ERGO PLUS, сменяема. - Подплата: Триизмерна, антибактериална, абсорбира и освобождава влагата, дишаща с технология AIRFLOW, износоусточива. Контрастни и светлоотразителни елементи, технология RE-FLECT - Цвят: Син - Стандарт: EN ISO 20345 Д - 20,00 чифта • Яке - двуцветно с висока права яка. Закопчаване с цип покрит с пластрон, фиксиращ се с тик-так копчета. Платки на раменете подсилени с Oxford 600D. Светлоотразителен паспел по контура на платки и ръкав. Двуцветни горни джобове с мех. Двоен ляв горен джоб с цип. Долни вътрешни джобове с цип. Джоб за химикалка на ляв ръкав. Регулиране на маншета и подгъва с щрифелка и тик-так копчета. - Стандарт: EN ISO 13688 - Цвят: Т.Син - Състав: 65% ПЕ / 35% П 270гр/м2 -61,00 бр 117 913.80 0.00
Осигуряване на колективни предпазни средства, вкл. модернизация и/или реконструкция, и/или обезопасяване на съществуващи обекти, технологичнипроцеси, машини и съоръжения, свързани с подобряване условията на труд: Дейността предвижда осигуряване на средства за гарантиране на ергономия при работа и повишаващите настоящите параметри на работната среда. Според Европейска агенция за здравословни и безопасни условия на труд съществуват редица рискове, на които са изложени служителите в офиси и тези работещи в седнала позиция и или пред компютър: • Проблеми, свързани с положението на тялото: дължат се на работата в седнало положение, дълго време в статични пози и работа в неудобни пози; • Дълги периоди на работа с клавиатура, съпътствана от често повтарящи се движения на ръката/китката, висока степен на концентрация и информационно претоварване. Проучване на МЗО показва, че всеки 2-ма от 3 служителя се оплакват от дискомфорт или болки в гърба, кръста и раменете. Вече над 55% страдат от гръбначни изкривявания. Най-проблемните зони са кръст (67%), шийни прешлени (53%), раменен пояс (38%), китки (29%). При това положение, ако не се използват ергономични столове и стойки, гърбът, гръбначните прешлени, шията и ставите се натоварват, което може да доведе до хронични болки и травми. В оценката на риска изготвена от Служба по трудова медицина са анализирани всички аспекти на дейността в офис и работа в принудителна седяща поза с компютър и монитор, които могат да причинят вреди за работещите в предприятието. С цел предотвратяване настъпването на неблагоприятни последици върху здравето и безопастността на работещите, СТМ препоръчва предприемане на мерки, касаещи модернизация на условията на труд в предприятието, относно параметрите на фактор ергономия-столове, стойки за монитор и поставки за клавиатура и крака. Характеристиките на ергономичното оборудване ще бъде в съответствие с „Норми за физическо натоварване на работниците и хигиенно-физиологични и ергономични изисквания за рационална организация на работното място и трудовите процеси“ № 05 на МНЗ /ДВ бр.25/71г., посл. изм. ДВ бр. 54/99г./ за рационална организация на работното място и трудовите процеси №5. Решаването на тези проблеми ще се осъществи чрез подмяна на обикновените офис столове с ергономични офис столове с определени параметри за регулиране и следните основни характеристики: - Материал: Пластмаса, алуминий - Материал на облегалката: Меш - Материал на седалката: Меш - Подлакътници: Да - Тип подлакътник: Регулируем - Опора за глава: Да - Лумбална опора: Да -- Механизъм: Multi-function - Материал на основата: Пластмаса - Широчина на седалката [mm]: 490 - Дълбочина на седалката [mm]: 430 - Височина на седалката [mm]: 390-460 - Дълбочина [mm]: 680 Предимствата на ергономичните столове e, че те могат да се регулират за всеки тип хора и телосложнение. Тези столове позволяват регулиране на подлакътниците, облегалката за гръб и за глава, височината на седалката в зависимост от структурата на всеки човек, като се постига правилното положение на тялото (при което гръб, рамене и шия изпитват най-малко натоварване при продължителен престой в седнало положение). Ергономичния стол позволява заемане на равновесно положение по време на работа, като намалява мускулното напрежение и избягва последващи травми и болки в гърба и раменете. Дейността предвижда закупуването и предстовянето на ергономичен стол за всички 61 представители на целевата група по проекта - служители на БУРГАСЦВЕТ - 90 - ТАНЕВ ЕООД. Разпределението по работни места е както следва: • офис Алеко Богориди №16 - 7 бр.- • офис ул. Оборище №85 - 15 бр. • звено Механизация - 33 бр. • Аранжорна на ул. Александровска №7 - 3 бр. • Аранжорна на ул. Фердинандова №42 - 3 бр. Периода за изпълнение на дейността е определен на 3 месеца, така че да е наично достатъчно време за сключване на договор с изпълнител за доставка на предвидените активи и тяхното реално получаване и предоставяне на служителите. 39 894.00 0.00
Осигуряване на социални придобивки за работещите, вкл. ремонт и оборудване на места за отдих, рехабилитация, спорт, хранене и почивка в предприятията и др : Осигуряване на социални придобивки за работещите - ремонт на стая за отдих, хранене и почивка на работното място за 61 служители на БУРГАСЦВЕТ - 90 - ТАНЕВ ЕООД. От основно значение за работоспособността, добрата производителност и мотивацията на работната сила, освен трудовата среда и добрите условия на труд, са и предоставяне на възможност на работниците и служителите за пълноценен краткотраен отдих, хранене и възстановяване. Фирми, които следват политика на предоставяне на социални придобивки могат да се радват на удовлетворени служители, които отсъстват по-малко, по-малко са склонни да потърсят друга работа и в много по-голяма степен се ангажират с постигането на целите на компанията. С развитието на макроикономическата среда растат и очакванията, не само за по-добро заплащане, но и за предоставяне на социални придобивки. В тази връзка Дружеството се ангажира да създаде помещение за отдих, хранене и почивка на работното място. Тази дейност спомага предоставянето на условия и насърчаването на здравословен живот, почивка, както и социален контакт. Здравословният и пълноценен живот обхваща редица навици, свързани с начина на живот, засягащи например храненето, консумацията на напитки, физическата активност, спорт и др. Успоредно със здравословния начин на живот, следван от самите работещи, важно значение за постигането на добро здраве през целия трудов живот има прилагането на проактивни и превантивни мерки от страна на работодателя и предоставянето на подходящи условия за това. Осигуряването на помещение за отдих, хранене и почивка на работното място е ценен ресурс за осигуряване на по-добър трудов живот за работещите и повишава тяхната работоспособност и ефективност, удължаване на трудовия им живот и личната мотивация. Предвидено е посредством осъществяването на ремонтни дейности да се обособи зона за отдих, хранене и почивка на работното място в сграда със складови и офис помещения в град Бургас, собственост на дружеството. Определеното за целта помещение е с обща площ около 150 квадратни метра. В рамките на дейността предвиждаме да се осъществи необходимото освежаване на неизползваните към момента площи, както и да се изградят прилежащи към зоната съблекалня, душове, ВиК инсталация и тоалетни помещения. Така определената дейност в рамките на проекта ще даде възможност на БУРГАСЦВЕТ - 90 - ТАНЕВ ЕООД да създаде качествено пространство за отдих, хранене и почивка на работното място. Необходимото оборудване и обзавеждане за помещенията ще бъде осигурено от фирмата за сметка на собствени ресурси, извън бюджета на проекта и след провеждане на анкета със служителите относно техните потребности. Планирания период за изпълнение на дейността от 6 месеца, включва необходимото време за подготовка и сключване на договор с изпълнител, който да осъществи предвидения текущ ремонт на помещенията и същинското изпълнение на определените мероприятия. 30 728.35 0.00
Закупуване на лични предпазни средства (ЛПС) и специално работно облекло - втора част : • Полугащеризон - двуцветен, с регулируем ластик в талия и висок гръб. Функционални наколенки от Oxford 600D и светлоотразителен паспел в горния край. Джоб на предна платка с плохи и разделения за химикал и инструменти. Затваря се с капак и велкро. Предни долни вътрешни джобове. Задни джобове с мех и капаци. Мултифункционални странични и инструментални джобове. Регулируеми презрамки с ластик към гърба. Широки гайки на колана. Долната част на крачола е под форма със светлоотразителен паспел и подсилена от Oxford 600D. - Стандарт: EN ISO 13688 - 61,00 бр • Яке. Якето има светлоотразителни елементи, комбинирани с елемети в сигнално жълт цвят. 5000 мм водонепропускливост, 3000 мм паропропускливост. - Стандарт: EN 342 Състав: 100% ПЕ/ТРи/микро полар, 300гр/м2 - 37,00 бр • Зимен, студо и ветрозащитен ватиран комплект яке с полугащеризон. - Стандарт: EN 342 - 160гр/м2, вата яке 200гр/м2, вата гащеризон 150гр/м2 -57,00 к-т • Безшевни плетени ръкавици от13гр полиестерно трико. Покритие на дланта от черна нитрилна пяна с пясъчен финиш. Много добро прилягане, опип, гъвкавост и дишане. - Стандарт: EN 388; EN 420 - Цвят: Св.Син - Състав: ПЕ / Нитрил - 24,00 чифта • Целолицева маска с един сменяем филтър. Гумено уплътнение и поликарбонатен визьор. Панорамен поликарбонатен визьор против надраскване и изпотяване. Позволява отлична видимост. Многостепенно закопчаване с 6 точки, свързани с визьора, не с уплътнението (това повишава удобството и осигурява по-добро уплътнение). Маската има една резба за филтър, разположена в средата и система за лесно вдишване и издишване. Вътрешното уплътнение на маската е силиконово за максимално удобство. - Стандарт: EN 136; EN 148-1 - 4,00 бр • Каска-полиетиленова. Защита срещу UV лъчи, антистатична. Устойчива на -20°С до +50°С. 6 точково закрепване, мека околожка, ръчно регулиране. Тегло: 318 гр. Диелектрична: 1000 VAC - Стандарт: EN 397; EN 50365 - 18,00 бр • Защитни очила. Изцяло от поликарбонат. Поликарбонатни лещи против изпотяване. Ергономични, широка видимост, странична защита. - Стандарт: CE EN 166 F - 18,00 бр • Елек- 61,00 бр • Гащеризон -Изработени от много здрава материя за голяма издръжливост, ластични платки, отвори с цип за проветряване, подсилени зони на коленете, светлоотразителни елементи за добра видимост, различни джобове, два джоба с цип отпред. - 18,00 бр • Крачоли със защита от срязване, -За работа с моторен трион, проветряваща материя отзад, затворен цип и гладка подплата за бързо обличане и затваряне, оформени зони на коленете - 9,00 бр • Панталон със защита от срязване - Здрав защитен панталон от функционална смесена материя. Проветрива материя отзад, здрава материя в зоната на коленете и долната част на крачолите, два странични джоба, заден джоб, джоб за метър, защита в зоната на бъбреците, закопчаващ, респ. свалящ се нагръдник с джоб и високо изтеглена задна част за защита от охлаждане - 9,00 бр (втора група служители на длъжност работник озеленяване) • Гумени ботуши за водач на моторен трион- Гумени ботуши от естествен каучук. Дебели, самопочистващи се, гумени грайферни подметки с добро сцепление. Регулируема текстилна яка на конча с връзки - 9,00 бр • Гумени ботуши за водач на моторен трион- Гумени ботуши от естествен каучук. Дебели, самопочистващи се, гумени грайферни подметки с добро сцепление. Гумен конч с връзки, светлоотразителни ивици - 9,00 бр (втора група служители на длъжност работник озеленяване) • Предпазни очила- 18,00 бр • Комбинирана предпазна маска - Регулируема лента за глава с практично затваряне с щифт, лента за попиване на пот от изкуствена кожа - 18,00 бр • Комплект за защита на лицето и слуха –Комплект с предпазител за лице от найлонова мрежа, регулируема скоба за глава, антифони с добро заглушаване на шума - 18,00бр Периода за изпълнене на дейността включва времете необходимо за подготвка и сключване на договор с изпълнител за доставка на предвидените средства за лична защита и СРО, както и поетапното им предоставяне на служителите. 0.00 0.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.