Разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд съобразно спецификата на конкретните работни места в предприятията. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работни процеси на конкретните работни места. Обучение на лицата от целевата група насочено към внедряване на „зелени“ модели на организация на труд: В дружеството има въведен стандарт ISO 14001:2015 – Система за управление на околната среда (СУОС), който по своята същност представлява систематична рамка за управление на непосредствени и дългосрочни въздействия върху околната среда на продукти, услуги и процеси на дадена организация. Чрез внедряване и поддържане на ISO 14001:2015, съобразно поставените изисквания заложени в стандарта, постигнахме увереност, че организацията отговаря на специфичните екологични стандарти на международната индустрия. Но тъй като процеса по въвеждане на екологосъобразни практики в цялостната организация на работа в предприятието, в т.ч. насочени към генериране и изпълнение на дейности за корпоративна социална отговорност със „зелена“ насоченост и мотивиране на индивидуалния служител за прилагане на екологосъобразно поведение по време на работа, не е еднократен акт, се предвижда и изпълнението на настоящата дейност.
Дейността ще обхване 61 служители на БУРГАСЦВЕТ - 90 - ТАНЕВ ЕООД, назначени с КИД 2008–81.30 Оформяне и поддържане на озеленени площи, на следните длъжности:
Автомонтьор - 1 служител
Агроном – 4 служители
Главен счетоводител- 1 служител
Инжинер пътно строителство- 1 служител
Ланшафтен архитект- 2 служители
Лесоинженер- 1 служител
Продавач-консултант – 6 служители
Ръководител транспорт - 1 служител
Техн. ръководител,строителство - 1 служител
Техник, строителство и арх - 1 служител
Техник,горско стопанство - 1 служител
Търговски представител 2
Шофьор – 12 служители
Мениджър ключови клиенти- 1 служител
Ръководител проекти- 1 служител
Специалист човешки ресурси- 1 служител
Специалист маркетинг 2
Счетоводител оперативен- 1 служител
Технически сътрудник - 1 служител
Управител- 1 служител
Финансов мениджър - 1 служител
Работник озеленяване – 18 служители
Съгласно условията за кандидатстване по процедурата, дейността ще включва следните задължителни четири етапа, които ще се реализират в посочената логическа последователност:
1.Преглед на моментното състояние на предприятието и организацията на трудовата дейност, свързана с прилагането на „зелени“ практики.
2. Разработване на „зелени“ модели на организацията на труда и работните процеси, съобразно спецификата на предприятието и конкретните работни места. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работните процеси на конкретните работни места.
3. Разработване/приемане на план от мерки за прилагане на „зелени“ модели на организация на работните процеси от ръководните органи на предприятието.
4. Въвеждане/прилагане в предприятието на нови, „зелени“ модели на организация на работните процеси и управлението на човешките ресурси, вкл. обучение на персонала за въвеждането на съответните промени.
Периода за изпълнение на дейността обхваща 12 месеца, които ще служат както за подготовка и сключване на договор с избрания изпълнител, така и за реализиране на горепосочените четири етапа. |
12 200.00
|
0.00
|
Осигуряване на превенция и профилактика на „бърнаут“ на работното място и „ефекти от COVID пандемията върху менталното здраве“ - психологическа
подкрепа. : Още преди пандемията от проблеми с психичното здраве са били засегнати около 84 милиона души в ЕС. Половината от работниците в ЕС считат, че стресът е често срещан на тяхното работно място, а стресът допринася за около половината от всички загубени работни дни. Близо 80 % от управителите са засегнати от свързан с работата стрес .
В резултат на пандемията близо 40 % 38 от работниците са започнали да работят дистанционно на пълно работно време . По този начин се размиват традиционните граници между работата и личния живот, а заедно с други тенденции, свързани с дистанционната работа, като например постоянна свързаност, липса на социални контакти и повишено използване на ИКТ, допълнително са се увеличили психосоциалните и ергономичните рискове.
В глобалните насоки на СЗО за психичното здраве на работното място се препоръчват действия за преодоляване на стигмата, свързана с психичното здраве, както и за справяне с рисковете за психичното здраве, като например голямото работно натоварване, негативното поведение и други фактори, които създават дистрес на работното място. За първи път СЗО препоръчва обучение на мениджърите, за да се изгради техният капацитет за предотвратяване на стресираща работна среда и реагиране на работници в дистрес.
Психичното здраве е все по-популярна тема по време на пандемията. По данни на СЗО COVID-19 е предизвикал 25 % увеличение на общата тревожност и депресия в световен мащаб, което разкрива колко неподготвени са били правителствата за въздействието му върху психичното здраве и разкрива хроничния недостиг на ресурси за психично здраве в световен мащаб. През 2020 г. правителствата по света са изразходвали средно едва 2% от здравните бюджети за психично здраве, като страните с по-ниски и средни доходи са инвестирали по-малко от 1%. Пандемията COVID-19 доведе до претоварване на здравните системи в световен мащаб. Още преди пандемията в световен мащаб съществуваше хроничен недостиг на ресурси за психично здраве, който продължава и днес.
Доказателствата сочат, че за преодоляване на опасностите за психосоциалното благосъстояние е необходим процес с различни етапи, които предполагат промени в работната среда - осигуряване на психологическа подкрепа във връзка с превенция и профилактика на стреса на работното място, професионалното прегаряне и ефектите от COVID пандемията върху менталното здраве на работещите. В тази връзка е предвидено и изпълнението на настоящата дейност, което ще обхване 61 служители на БУРГАСЦВЕТ - 90 - ТАНЕВ ЕООД. Врамките на дейността се предвижда провеждане на изследване на посочена от работодателя извадка от персонала чрез специализиран въпросник с затворени и отворени въпроси, които да ни насочат към проблемите в работната среда и проблемите при служителите и работниците ( заетите лица). В някои случаи, се провежда специализирано индивидуално интервю. Изготвяне на психологически профили, които ще определят, кои служители са най – нуждаещи се от психологическа подкрепа. Ако не се констатират „тежки“ психически увреждания, при работата ще се наблегне на превенция от бъдещи такива.
Следващата стъпка е образуване на терепевтична група до 10 човека, с която да се проведе психологическа консултация с цел подобряване на индивидуалното и общо психическо състояние на групата. В по-тежки случаи индивидуална работа. Психологическата подкрепа ще бъде осъществена в зависимост от показаните при изследването проблеми и според необходимостта на работодателя в зависимост психологическия профил, трудовата характеристика и от възможността на заменяемост на определени служители.
Поради ограниченията и поставения времеви и финансов таван според зададените условия на програмата, при необходимост от повече време за решаване на проблемите, работодателя ще трябва да обезпечи допълнителната работа извън определеното от програмата време, съответно и финанси, до постигане на поставените цели.
|
12 200.00
|
0.00
|
Закупуване на лични предпазни средства (ЛПС) и специално работно облекло: Закупуване на лични предпазни средства и специално работно облекло - за всички 61 служители, заети в 81.30 Оформяне и поддържане на озеленени площи: Ангажиментът за „изравняване” до най-добрите практики, които се прилагат понастоящем в EС, е въплътен в правно обвързваща Рамкова директива (89/391/ЕИО), която не само установява обширни указания за здравето и безопасността, но и налага на работодателите абсолютното задължение „да гарантират безопасността и здравето на служителите на работното им място”.
В оценката на риска изготвена от Служба по трудова медицина са анализирани всички аспекти при извършване на дейността на фирмата - проектиране, изграждане, поддръжка, консултации за екстериорно и интериорно озеленяване; изработка и монтаж на архитектурни елементи; ниско строителство, фитодизайн и напоителни системи. СТМ препоръчва необходимите ЛПС да се закупуват периодично и ритмично, съгласно записаните срокове за използване в списъка с работните места и необходимите ЛПС. Също така препоръчват ЛПС, които са с по-добри и съвременни експлоатационни качества. В предприятието са закупувани ЛПС и работно облекло преди повече от 2 години и повечето от тях са с понижени свойства и качества. Това налага подмяна и закупуване на нови по-високо ефективни лични предпазни средства и специализирано предпазно облекло. Те ще осигурят повишена защита на работниците от нараняване и ще минимизират рисковете за здравето и безопасността на работещите; Работниците работят целогодишно както във вътрешни помещения, така и на открито. По тази причина е необходимо специалното работно облекло да бъде и в летен и в зимен вариант. Решаването на тези проблеми ще се осъществи чрез доставката на необходимите количества на ЛПС и съгласно разписаните правила за работа, отговорниците да следят за своевременната доставка и подмяна на ЛПС. Поръчката и доставката по вид и количества ще е съобразена с изготвения от СТМ и утвърден списък на работните места и видовете работи, при които е необходимо да се използват ЛПС и специално работно облекло. Също така количествата ще се съобразят със записания срок за износване на ЛПС и периода за изпълнение на проекта. Ще се даде възможност да се използват съвременни и иновативни предпазни средства и така ще се осигурят подобрени условия на труд. Целите на дейността са да се осигурят съвременни и качествени лични предпазни средства и специално работно облекло за нуждата на служителите на предприятието, съответстващи на динамиката на работния процес и оценката на риска. Проекта превижда закупуването на ЛПС и СРО, съгласно посоченото в Приложение V и включващо следното:
• Обувки - Категория:OB SRC - Лицева част: Дишаща от микрофибър и мрежа. - Ходило: Каучук, противохлъзгащо - Стелка: Сменяема, дишаща, миеща се - Подплата: Текстилна мрежа - Цвят: Т.Син - Стандарт: EN ISO 20347:2012 - 42,00 чифта
• Обувки - Категория^1 SRC - Лицева част: Велур - Бомбе: Стоманено - Ходило: Двуслоен полиуретан, масло устойчиво, противохлъзгащо със система 4x4 GRIP, абсорбиращо енергията с технология RE-BOUNCE, с висока износоустойчивост. - Стелка: От полиуретан, комфортна, анатомична, ергономична, омекотява ходенето и поглъща енергията, технология ERGO PLUS, сменяема. - Подплата: Триизмерна, антибактериална, абсорбира и освобождава влагата, дишаща с технология AIRFLOW, износоусточива. Контрастни и светлоотразителни елементи, технология RE-FLECT - Цвят: Син - Стандарт: EN ISO 20345 Д - 20,00 чифта
• Яке - двуцветно с висока права яка. Закопчаване с цип покрит с пластрон, фиксиращ се с тик-так копчета. Платки на раменете подсилени с Oxford 600D. Светлоотразителен паспел по контура на платки и ръкав. Двуцветни горни джобове с мех. Двоен ляв горен джоб с цип. Долни вътрешни джобове с цип. Джоб за химикалка на ляв ръкав. Регулиране на маншета и подгъва с щрифелка и тик-так копчета. - Стандарт: EN ISO 13688 - Цвят: Т.Син - Състав: 65% ПЕ / 35% П 270гр/м2 -61,00 бр
|
117 913.80
|
0.00
|
Осигуряване на колективни предпазни средства, вкл. модернизация и/или реконструкция, и/или обезопасяване на съществуващи обекти, технологичнипроцеси, машини и съоръжения, свързани с подобряване условията на труд: Дейността предвижда осигуряване на средства за гарантиране на ергономия при работа и повишаващите настоящите параметри на работната среда.
Според Европейска агенция за здравословни и безопасни условия на труд съществуват редица рискове, на които са изложени служителите в офиси и тези работещи в седнала позиция и или пред компютър:
• Проблеми, свързани с положението на тялото: дължат се на работата в седнало положение, дълго време в статични пози и работа в неудобни пози;
• Дълги периоди на работа с клавиатура, съпътствана от често повтарящи се движения на ръката/китката, висока степен на концентрация и информационно претоварване. Проучване на МЗО показва, че всеки 2-ма от 3 служителя се оплакват от дискомфорт или болки в гърба, кръста и раменете. Вече над 55% страдат от гръбначни изкривявания. Най-проблемните зони са кръст (67%), шийни прешлени (53%), раменен пояс (38%), китки (29%). При това положение, ако не се използват ергономични столове и стойки, гърбът, гръбначните прешлени, шията и ставите се натоварват, което може да доведе до хронични болки и травми. В оценката на риска изготвена от Служба по трудова медицина са анализирани всички аспекти на дейността в офис и работа в принудителна седяща поза с компютър и монитор, които могат да причинят вреди за работещите в предприятието. С цел предотвратяване настъпването на неблагоприятни последици върху здравето и безопастността на работещите, СТМ препоръчва предприемане на мерки, касаещи модернизация на условията на труд в предприятието, относно параметрите на фактор ергономия-столове, стойки за монитор и поставки за клавиатура и крака. Характеристиките на ергономичното оборудване ще бъде в съответствие с „Норми за физическо натоварване на работниците и хигиенно-физиологични и ергономични изисквания за рационална организация на работното място и трудовите процеси“ № 05 на МНЗ /ДВ бр.25/71г., посл. изм. ДВ бр. 54/99г./ за рационална организация на работното място и трудовите процеси №5.
Решаването на тези проблеми ще се осъществи чрез подмяна на обикновените офис столове с ергономични офис столове с определени параметри за регулиране и следните основни характеристики:
- Материал: Пластмаса, алуминий
- Материал на облегалката: Меш
- Материал на седалката: Меш
- Подлакътници: Да
- Тип подлакътник: Регулируем
- Опора за глава: Да
- Лумбална опора: Да
-- Механизъм: Multi-function
- Материал на основата: Пластмаса
- Широчина на седалката [mm]: 490
- Дълбочина на седалката [mm]: 430
- Височина на седалката [mm]: 390-460
- Дълбочина [mm]: 680
Предимствата на ергономичните столове e, че те могат да се регулират за всеки тип хора и телосложнение. Тези столове позволяват регулиране на подлакътниците, облегалката за гръб и за глава, височината на седалката в зависимост от структурата на всеки човек, като се постига правилното положение на тялото (при което гръб, рамене и шия изпитват най-малко натоварване при продължителен престой в седнало положение). Ергономичния стол позволява заемане на равновесно положение по време на работа, като намалява мускулното напрежение и избягва последващи травми и болки в гърба и раменете.
Дейността предвижда закупуването и предстовянето на ергономичен стол за всички 61 представители на целевата група по проекта - служители на БУРГАСЦВЕТ - 90 - ТАНЕВ ЕООД. Разпределението по работни места е както следва:
• офис Алеко Богориди №16 - 7 бр.-
• офис ул. Оборище №85 - 15 бр.
• звено Механизация - 33 бр.
• Аранжорна на ул. Александровска №7 - 3 бр.
• Аранжорна на ул. Фердинандова №42 - 3 бр.
Периода за изпълнение на дейността е определен на 3 месеца, така че да е наично достатъчно време за сключване на договор с изпълнител за доставка на предвидените активи и тяхното реално получаване и предоставяне на служителите. |
39 894.00
|
0.00
|
Осигуряване на социални придобивки за работещите, вкл. ремонт и оборудване на места за отдих, рехабилитация, спорт, хранене и почивка в предприятията и др : Осигуряване на социални придобивки за работещите - ремонт на стая за отдих, хранене и почивка на работното място за 61 служители на БУРГАСЦВЕТ - 90 - ТАНЕВ ЕООД. От основно значение за работоспособността, добрата производителност и мотивацията на работната сила, освен трудовата среда и добрите условия на труд, са и предоставяне на възможност на работниците и служителите за пълноценен краткотраен отдих, хранене и възстановяване. Фирми, които следват политика на предоставяне на социални придобивки могат да се радват на удовлетворени служители, които отсъстват по-малко, по-малко са склонни да потърсят друга работа и в много по-голяма степен се ангажират с постигането на целите на компанията. С развитието на макроикономическата среда растат и очакванията, не само за по-добро заплащане, но и за предоставяне на социални придобивки. В тази връзка Дружеството се ангажира да създаде помещение за отдих, хранене и почивка на работното място. Тази дейност спомага предоставянето на условия и насърчаването на здравословен живот, почивка, както и социален контакт. Здравословният и пълноценен живот обхваща редица навици, свързани с начина на живот, засягащи например храненето, консумацията на напитки, физическата активност, спорт и др. Успоредно със здравословния начин на живот, следван от самите работещи, важно значение за постигането на добро здраве през целия трудов живот има прилагането на проактивни и превантивни мерки от страна на работодателя и предоставянето на подходящи условия за това. Осигуряването на помещение за отдих, хранене и почивка на работното място е ценен ресурс за осигуряване на по-добър трудов живот за работещите и повишава тяхната работоспособност и ефективност, удължаване на трудовия им живот и личната мотивация.
Предвидено е посредством осъществяването на ремонтни дейности да се обособи зона за отдих, хранене и почивка на работното място в сграда със складови и офис помещения в град Бургас, собственост на дружеството. Определеното за целта помещение е с обща площ около 150 квадратни метра. В рамките на дейността предвиждаме да се осъществи необходимото освежаване на неизползваните към момента площи, както и да се изградят прилежащи към зоната съблекалня, душове, ВиК инсталация и тоалетни помещения. Така определената дейност в рамките на проекта ще даде възможност на БУРГАСЦВЕТ - 90 - ТАНЕВ ЕООД да създаде качествено пространство за отдих, хранене и почивка на работното място. Необходимото оборудване и обзавеждане за помещенията ще бъде осигурено от фирмата за сметка на собствени ресурси, извън бюджета на проекта и след провеждане на анкета със служителите относно техните потребности.
Планирания период за изпълнение на дейността от 6 месеца, включва необходимото време за подготовка и сключване на договор с изпълнител, който да осъществи предвидения текущ ремонт на помещенията и същинското изпълнение на определените мероприятия. |
30 728.35
|
0.00
|
Закупуване на лични предпазни средства (ЛПС) и специално работно облекло - втора част
: • Полугащеризон - двуцветен, с регулируем ластик в талия и висок гръб. Функционални наколенки от Oxford 600D и светлоотразителен паспел в горния край. Джоб на предна платка с плохи и разделения за химикал и инструменти. Затваря се с капак и велкро. Предни долни вътрешни джобове. Задни джобове с мех и капаци. Мултифункционални странични и инструментални джобове. Регулируеми презрамки с ластик към гърба. Широки гайки на колана. Долната част на крачола е под форма със светлоотразителен паспел и подсилена от Oxford 600D. - Стандарт: EN ISO 13688 - 61,00 бр
• Яке. Якето има светлоотразителни елементи, комбинирани с елемети в сигнално жълт цвят. 5000 мм водонепропускливост, 3000 мм паропропускливост. - Стандарт: EN 342 Състав: 100% ПЕ/ТРи/микро полар, 300гр/м2 - 37,00 бр
• Зимен, студо и ветрозащитен ватиран комплект яке с полугащеризон. - Стандарт: EN 342 - 160гр/м2, вата яке 200гр/м2, вата гащеризон 150гр/м2 -57,00 к-т
• Безшевни плетени ръкавици от13гр полиестерно трико. Покритие на дланта от черна нитрилна пяна с пясъчен финиш. Много добро прилягане, опип, гъвкавост и дишане. - Стандарт: EN 388; EN 420 - Цвят: Св.Син - Състав: ПЕ / Нитрил - 24,00 чифта
• Целолицева маска с един сменяем филтър. Гумено уплътнение и поликарбонатен визьор. Панорамен поликарбонатен визьор против надраскване и изпотяване. Позволява отлична видимост. Многостепенно закопчаване с 6 точки, свързани с визьора, не с уплътнението (това повишава удобството и осигурява по-добро уплътнение). Маската има една резба за филтър, разположена в средата и система за лесно вдишване и издишване. Вътрешното уплътнение на маската е силиконово за максимално удобство. - Стандарт: EN 136; EN 148-1 - 4,00 бр
• Каска-полиетиленова. Защита срещу UV лъчи, антистатична. Устойчива на -20°С до +50°С. 6 точково закрепване, мека околожка, ръчно регулиране. Тегло: 318 гр. Диелектрична: 1000 VAC - Стандарт: EN 397; EN 50365 - 18,00 бр
• Защитни очила. Изцяло от поликарбонат. Поликарбонатни лещи против изпотяване. Ергономични, широка видимост, странична защита. - Стандарт: CE EN 166 F - 18,00 бр
• Елек- 61,00 бр
• Гащеризон -Изработени от много здрава материя за голяма издръжливост, ластични платки, отвори с цип за проветряване, подсилени зони на коленете, светлоотразителни елементи за добра видимост, различни джобове, два джоба с цип отпред. - 18,00 бр
• Крачоли със защита от срязване, -За работа с моторен трион, проветряваща материя отзад, затворен цип и гладка подплата за бързо обличане и затваряне, оформени зони на коленете - 9,00 бр
• Панталон със защита от срязване - Здрав защитен панталон от функционална смесена материя. Проветрива материя отзад, здрава материя в зоната на коленете и долната част на крачолите, два странични джоба, заден джоб, джоб за метър, защита в зоната на бъбреците, закопчаващ, респ. свалящ се нагръдник с джоб и високо изтеглена задна част за защита от охлаждане - 9,00 бр (втора група служители на длъжност работник озеленяване)
• Гумени ботуши за водач на моторен трион- Гумени ботуши от естествен каучук. Дебели, самопочистващи се, гумени грайферни подметки с добро сцепление. Регулируема текстилна яка на конча с връзки - 9,00 бр
• Гумени ботуши за водач на моторен трион- Гумени ботуши от естествен каучук. Дебели, самопочистващи се, гумени грайферни подметки с добро сцепление. Гумен конч с връзки, светлоотразителни ивици - 9,00 бр (втора група служители на длъжност работник озеленяване)
• Предпазни очила- 18,00 бр
• Комбинирана предпазна маска - Регулируема лента за глава с практично затваряне с щифт, лента за попиване на пот от изкуствена кожа - 18,00 бр
• Комплект за защита на лицето и слуха –Комплект с предпазител за лице от найлонова мрежа, регулируема скоба за глава, антифони с добро заглушаване на шума - 18,00бр
Периода за изпълнене на дейността включва времете необходимо за подготвка и сключване на договор с изпълнител за доставка на предвидените средства за лична защита и СРО, както и поетапното им предоставяне на служителите. |
0.00
|
0.00
|