Дейност 1. Разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд съобразно спецификата на конкретните работни места в предприятията. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работни процеси на конкретните работни места. Обучение на лицата от целевата група насочено към внедряване на „зелени“ модели на организация на труд.: Дейността включва следните четири етапа, които се реализират в посочената логическа последователност:
1.1. Преглед на моментното състояние на предприятието и организацията на трудовата дейност, свързана с прилагането на „зелени“ практики.
1.2. Разработване на „зелени“ модели на организацията на труда и работните процеси, съобразно спецификата на предприятието и конкретните работни места. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работните процеси на конкретните работни места.
1.3. Разработване/приемане на план от мерки за прилагане на „зелени“ модели на организация на работните процеси от ръководните органи на предприятието.
1.4. Въвеждане/прилагане в предприятието на нови, „зелени“ модели на организация на работните процеси и управлението на човешките ресурси, вкл. обучение на персонала за въвеждането на съответните промени.
Ръководството на дружеството има желание да развие насочеността на организацията към въвеждането на нова „зелена“ и екологосъобразна политика чрез внедряване на модели на организация на работните процеси с насоченост за изграждане на цялостна екологосъобразна („зелена“) фирмена култура и мотивиране на екологосъобразното мислене на служителите.
„Зеленият модел на работа“ обикновено се отнася до екологично устойчиви и екологично отговорни практики на работното място. Възприемането на зелен модел на работа може да предложи различни ползи както за организациите, така и за обществото като цяло. Настоящата дейност се отнася до набор от бизнес практики и стратегии, които дават приоритет на екологичната устойчивост, социалната отговорност и етичните съображения в света на бизнеса. Това включва извършване на търговски дейности, като същевременно се минимизират отрицателните въздействия върху околната среда, опазват ресурсите и се подкрепят етични и социално отговорни практики. Целевата група на настоящата дейност са всички назначени в дружеството лица, тъй като на етап кандидатстване не са направени постъпления към идентифициране на конкретни мерки за внедряване на „Зелен модел на работа“ на организация на работните процеси в дружеството, спрямо неговата дейност. След сключването на Административен договор тази задача ще бъде възложена на външен изпълнител, който ще предложи план в резултат на извършения преглед и съобразно спецификата на работните места. Изпълнителят ще разработи съответните „зелени“ модели и карти на организация на труда.
Основната необходимост от внедряването на "зелени" модели на работа е осигуряване на устойчивост на работните места и довеждане до отговорност на работници и работодатели спрямо защитата на природните ресурси, намаляването на замърсяването и минимизирането на техния екологичен отпечатък.
Чрез внедряването на зелени модели на работа дружеството цели да играе активна роля в предотвратяването и решаването на проблеми свързани с околната среда. Един от най-ефикасните начини за намаляването на суровини и ресурси е внедряването на "зелени практики", т.е да се създаде щадящо за околната среда и приятно за човека място за работа. |
2 400.00
|
0.00
|
Дейност 3. Закупуване на лични предпазни средства (ЛПС) и специално работно облекло: Целта на дейността и необходимостта от изпълнение по осигуряване на лични предпазни средства и специално работно облекло е осигуряване на по-безопасни и здравословни условия на труд на служителите. Ръководството на дружеството винаги се стреми да осигурява необходимите лични предпазни средства и специализирано работно облекло, спрямо нуждите на дадения служител. След извършване на оценка на риска от СТМ, бе предписано осигуряване на предоставени лични предпазни средства и специализирано работно облекло, което да е в съответствие с чл. 246. (1) от НАРЕДБА №7 от 23.09.1999г. (ДВ бр.88) . Ръководството на фирмата взима решение за извършване на подмяна с по-качествени и по-добри елементи. Именно поради тази причина изниква и необходимостта от залагане на дейността по закупуване на лични предпазни средства (ЛПС) и специално работно облекло.
По дейността е предвидено закупуването на следните предпазни елементи:
Яке лятно - 4 бр
Полугащеризон летен- 4 бр
Обувки летни- 4 бр
яке зимно- 4 бр
Полугащеризон зимен- 4 бр
Обувки зимни- 4 бр
предпазни очила- 4 бр
Ръкавици противосрезни топени в нитрил- 3 бр
ръкавици от неопрен- 1 бр
маска- 1 бр
антифони- 4 бр
ергономични обувки(сабо с каишка)- 4 бр
туника- 4 бр
панталон- 4 бр
Целевата група по тази дейност се състои от 8 души, заети на следните позиции:
- машинен оператор шиене- 4 бр.
-дърводелец 3 бр
- бояджия изделия от дърво - 1 бр.
Видовете ЛПС и СРО, които ще бъдат закупени за всеки от служителите са:
- За машинен оператор шиене- 4 бр. - ергономични обувки(сабо с каишка),туника, панталон
- За дърводелец 3 бр - Яке лятно, Полугащеризон летен,Обувки летни, яке зимно, Полугащеризон зимен, обувки зимни,предпазни очила,Ръкавици противосрезни топени в нитрил, антифони
- За бояджия изделия от дърво - 1 бр. - Яке лятно, Полугащеризон летен,Обувки летни, яке зимно, Полугащеризон зимен, обувки зимни, предпазни очила, ръкавици от неопрен, маска, антифони
В последната направена оценка на риска на дружеството се препоръчва на работещите в производството да бъдат осигурени подходящите ЛПС и СРО.
Становището от СТМ във връзка извършена оценка на риска е че работниците използват неподходящо работно облекло и ЛПС.Изготвен е списък на личните предпазни средства (ЛПС) и спеuиално работно облекло по работни места/видове работа и длъжности. Също така е възможно подхлъзване, загуба на равновесие, падане, удряне при наличие на излишни материали около машините или вследствие използване на неергономични обувки. При дърводелците има и работа при шум над хигиенната норма,което може да доведе до трайна загуба на остротата на слуха, шум в ушите и обща умора на работещите, отслабване на вниманието им при работа и смущения във възприемането на говорната реч и звуковите сигнали. Това способства за възникване на трудови злополуки и професионални заболявания.
Поради наличие на множество рискови фактори с комбинирано въздействие е необходимо осигуряване на оптимален баланс между защита и комфорт при работа, водещ до повишена продуктивност и безопасност.ЛПС и СРО, които са предмет на настоящото проектно предложение оrговарят за условията за съответното работно място и са съобразени с предписанието на СТМ.
Средните цени без ДДС в лева на ЛПС и СРО на база събраните две съпоставими оферти са както следва:
Яке лятно - 4 бр - 43,90
Полугащеризон летен- 4 бр - 48,50
Обувки летни- 4 бр - 62,70
яке зимно- 4 бр - 53,50
Полугащеризон зимен- 4 бр - 54,40
Обувки зимни- 4 бр - 60,90
Очила безцветни лещи- 4 бр - 31,60
Ръкавици противосрезни топени в нитрил- 3 бр - 15,30
ръкавици от неопрен- 1 бр-15,30
маска- 1 бр - 40,60
антифони- 4 бр - 50,40
ергономични обувки(сабо с каишка)- 4 бр - 67,30
туника- 4 бр - 35,80
панталон- 4 бр - 87,30
|
2 486.15
|
0.00
|
Дейност 4. Осигуряване на колективни предпазни средства, вкл. модернизация и/или реконструкция, и/или обезопасяване на съществуващи обекти, технологични процеси, машини и съоръжения, свързани с подобряване условията на труд.: Целта на дейността по осигуряване на колективни предпазни средства е осигуряване на безопасни и здравословни условия на труд на служителите в извършването на ежедневните им дейности. Необходимостта от осигуряването на колективни предпазни средства се поражда от направените ежегодишни замервания за оценка на риска, на които дружеството ни много държи с цел постоянно осигуряване на най-добри условия на работа на служителите, както и своевременното им подобряване. Съгласно актуализираната оценка на риска и препоръките от СТМ, дружеството възнамерява да осигури по-добри колективни предпазни средства на своите служители чрез закупуване на следните предпазни средства:
ергономичен стол - 7 бр - ергономичните столове са предвидени за закупуване за служителите на позиция Машинен оператор шиене, за двамата управители и за пласьор стоки, който извършва своята дейност и в офиса на производственото помещение,не е само мобилен през цялото време. Към момента служителите стоят на обикновени столове, което създава дискомфорт и оплаквания.
регулируемо бюро- 3 бр - 2 броя са предвидени за управителите на дружеството и един брой за пласьор стоки.С помощта на ергономичните бюра, всеки от служилите ще има възможността да регулира и настрои работното си място спрямо стойка, височика и работна позиция. Към момента се използват обикновени стари бюра.
климатик офис- 1 бр - по предписание на СТМ климатика ще подобри микроклимата в администрацията/офисната част. В момента отоплението става чрез конвекторна печка, която не може да осигури постоянен и благоприятен микроклимат.
климатик шивачки- 1 бр - помещението на шивачките е голямо и трудно утопляемо, затова по предписание на СТМ е предвидено закупуване на един бр. климатик. В момента отоплението при шивачките става чрез конвекторна печка, която не може да осигури постоянен и благоприятен микроклимат. Със закупуването на климатика ще се осигури добър миркоклимат както през студените, така и през топлите месеци.
пречиствател за въздух- 3 бр - пречиствателите за въздух, като средство за колективна защита, ще бъдат заложени в производственото помещение на шивачките, в помещението на дърводелците и бояджията и в офиса, с цел грижа за здравето на служителите.
целевата група по настоящата дейност са всички заети лица в дружеството - 12 души.
Средните цени на КПС на база събраните две съпоставими оферти са както следва:
ергономичен стол - 4 бр - 405,83 лв без ДДС
регулируемо бюро- 3 бр - 580,00 лв без ДДС
климатик офис- 1 бр - 2294,58 лв без ДДС
климатик шивачки- 1 бр - 10427,92 лв. без ДДС
пречиствател за въздух- 3 бр - 1827,92 лв без ДДС
ергономичен офис стол - 3 бр - 972,50 лв без ДДС
В Дейност 4 не са предвидени за закупуване машини и/или съоръжения, свързани с модернизация или технологично обновление на основната дейност на дружеството. |
24 487.08
|
0.00
|
Дейност 5. Осигуряване на социални придобивки за работещите, вкл. ремонт и оборудване на места за отдих, рехабилитация, спорт, хранене и почивка в предприятията и др.: След направен анализ на състоянието на служителите и на база необходимостта, както и по предписание на СТМ, ръководството на дружеството взе решение да подобри социалната си загриженост, чрез осигуряване на стая за хранене и отдих за двете производствени помещения-това на шивачките и това на дърводелците и бояджията, които са на територията на един имот, но са с различни производствени халета. Очакванията на ръководството е социалните придобивки да допринесат за положителна и приятна работна среда, като по този начин ще се подобри морала и мотивацията, което пък от своя страна ще доведе до повишена производителност. За осъществяване на тази дейност ръководството на дружеството възнамерява да закупи оборудване за обособяване на социалните придобивки, както следва:
Целевата група по настоящата дейност за всички заети лица - 12 бр.
Двете помещения ще се ползват по следния начин: стаята за хранене и отдих на шивачките ще се ползва от шивачки - 4 бр, двамата управители, пласьор стоки - 1 бр.
втората стая за хранене, която ще бъде обособена в другото производствено предприятие, е предвидена за следните служители - дърводелец - 3 броя, бояджия изделия от дърво - 1 бр, шофьор лекотоварен автомобил - 1 бр. Разбира се, ръководството няма да поставя ограничения пред служителите си, всеки един от тях ще бъде свободен да помещата стаята в другото производство, няма да има никакви ограничения. Единствената цел е да се създаде комфорт и удобство на всеки от служителите, за да имат удобно място за отдих и хранене, което да им е наблизо. Допълнително, представляващите решиха да закупят и гардеробчета/шкафчета за съблекални. При шивачките са планирани 2 двойни, тъй като са 4 жени, а при дърводелците - 2 тройни - те ще се позват от дърводелец- 3 бр, пласьор стоки-1 бр, щофьор лекотоварен автомобил-1бр и бояджия изделия от дърво-1бр.
РАЗХОДИ ЗА ОБОРУДВАНЕ са изцяло съобразени с броя на персонала, който ще се възползва от социалната придобивка и са както следва:
грил- 2 бр. със средна цена за бр. 444,17 лв без ДДС - за всяко от помещенията по 1 бр.
кафеавтомат - 2 бр - със средна цена за бр - 395,00 лв без ДДС - за всяко от помещенията по 1 бр.
кухненска маса - 2 бр - със средна цена за бр. - 4533,50 лв без ДДС - за всяко от помещенията по 1 бр.
микровълнова- 2 бр - със средна цена за бр. - 332,50 лв без ДДС - за всяко от помещенията по 1 бр.
холна маса -1 бр - със средна цена за бр. -569,58 лв без ДДС - за помещението при шивачките, тъй като там има повече пространство за обособяване на кът за отдих
масажен стол 2 бр - със средна цена за бр 3812,08 без ДДС- за всяко от помещенията по 1 бр.
сокоизтисквачка- 2 бр - със средна цена за бр. - 1165,83 лв без ДДС - за всяко от помещенията по 1 бр.
трапезен стол - 12 бр - със средна цена за бр. - 100,00 лв без ДДС - за всяко от помещенията - 5 бр за дърводелците и 7 бр. при шивачките
тостер - 2 бр със средна цена за бр. 91,25 лв без ДДС- за всяко от помещенията по 1 бр.
фотьойл - 1 бр. със средна цена за брой 493,85 лв без ДДС - за помещението при шивачките, тъй като там има повече пространство за обособяване на кът за отдих
хладилник - 2 бр със средна цена за брой 1220,00лв без ДДС за всяко от помещенията по 1 бр.
скара - 2 бр със средна цена за брой 466,21лв без ДДС - за всяко от помещенията по 1 бр.
шкаф за кухня - 10 броя със средна цена за бр 300,83 лв без ДДС- за всяко от помещенията - 5 бр за дърводелците и 5 бр. при шивачките
гардероб за съблекалня тройка - 2 бр
гардероб за съблекалня двойка-3 бр
Закупеното оборудване ще бъде поставено в предвидените помещения и всеки един от служителите в целевата група ще има достъп до тях. С осигуряването на места за отдих и почивка по време на работния процес, работниците ще могат да възстановят силите си и ще бъдат по-мотивирани да осъществяват основните си дейности. |
27 063.29
|
0.00
|