Дейност 1 „Разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд съобразно спецификата на конкретните работни места в предприятията. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работни процеси на конкретните работни места. Обучение на лицата от целевата група насочено към внедряване на „зелени“ модели на организация на труд.“: Целта на дейността е да подпомогне адаптирането на заетите лица от целевата група /15 работници/ и на дружеството към новите предизвикателства, свързани с осъществяване на климатично неутрална икономика и променящите се модели на работа, чрез преход към "зелени" работни места.
Дейността е насочена към въвеждане на „зелени“ модели на организация на работните процеси в "ТВ ИНВЕСТ" ЕООД, които да доведат до повишаване на ресурсната ефективност и намаляване въздействието върху околната среда. Тази дейност е пряко свързана с осъзнатата необходимост от въвеждане нови модели и добри практики за оптимизиране на работните процеси така, че да се намали разхода на ресурси, генерирането на отпадъци, респективно прякото или непряко негативно въздействие върху околната среда. Компанията се стреми към бъдещо налагане на стандарти за екологична и социална отговорност и изпълнението на тази дейност е стъпка в тази посока.
През последните години, "ТВ ИНВЕСТ" ЕООД изпълни редица проекти, целящи внедряването на по-ресурсно ефикасни модели. Налице са обаче проблеми в управление на ресурсите и ефективността на процесите (например по-голям брак от планираното, по-чести повреди и престои на уреди и др. инвентар). Липсва и цялостна система за контрол и управление на индивидуалното поведение на работещите за постигане на по-висок екологичен стандарт и повишаване устойчивостта на услугите.
За това посредством настоящата дейност ще бъдат въведени нови „зелени“ модели на организация на работните процеси свързани с:
- въвеждане на промени в организацията на работа за включване на екологосъобразни дейности в конкретни работни процеси и на определени работни места.
- изграждане на цялостна екологосъобразна („зелена“) фирмена култура и мотивиране на екологосъобразното мислене на служителите.
Зелени модели, които ще бъдат свързани с оптимизиране на начина на организация и планиране на работните задачи с цел намаляване на потреблението на електроенергия (посредством оптимизирано натоварване на уредите, осветлението и другите консуматори), оптималното използване на материали и суровини, правилно разпределение и управление на времето, минимизиране на отпадъците и правилното им третиране и др.
Дейността включва следните четири етапа, които са задължителни и се реализират в посочената логическа последователност:
1.1. Преглед на моментното състояние на предприятието и организацията на трудовата дейност, свързана с прилагането на „зелени“ практики.
1.2. Разработване на „зелени“ модели на организацията на труда и работните процеси, съобразно спецификата на предприятието и конкретните работни места. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работните процеси на конкретните работни места.
1.3. Разработване/приемане на план от мерки за прилагане на „зелени“ модели на организация на работните процеси от ръководните органи на предприятието.
1.4. Въвеждане/прилагане в предприятието на нови, „зелени“ модели на организация на работните процеси и управлението на човешките ресурси, вкл. обучение на персонала за въвеждането на съответните промени.
Изпълнението на дейността ще доведе до установяване на ефективни инструменти за „зелени“ модели на организация на работните процеси и управлението на човешките ресурси, както на индивидуално, така и на фирмено ниво. |
2 499.90
|
0.00
|
Дейност 2 "Осигуряване на превенция и профилактика на „бърнаут“ на работното място и „ефекти от COVID пандемията върху менталното здраве“ - психологическа подкрепа".: Настоящата дейност е необходима за постигане на заложените цели.
Дейността има за цел да се предостави ефективна психологическа подкрепа на заетите лица на "ТВ ИНВЕСТ" ЕООД и е от съществено значение за фирмата. Психологическото състояние на всеки работещ оказва пряко въздействие върху неговата работоспособност, върху удовлетвореността му и респективно мотивацията му за труд, върху трудовата дисциплина, включително върху рисковете от трудови злополуки и негативно въздействие върху здравето на работещия и не на последно място върху качеството и ефективността на извършваната трудова дейност.
Дейността на всички работещи е свързана с изисквания за психична устойчивост, концентрация на вниманието, емоционална стабилност, добри комуникативни умения и умения за работа в екип. Работещите са подложени на физическо и психично напрежение заради естеството им на работа, за това навременната и ефективна психологическа подкрепа е от съществено значение. Необходими са регулярни и навременни мерки за превенция на физическо, емоционално и психическо изтощение. След COVID пандемията рисковете за такова изтощение и за влошаване общото състояние на работещите са по-големи. За това в проекта ще бъдат изпълнени редица мерки за превенция и профилактика на стреса на работното място, прегаряне и др. негативни ефекти за менталното здраве на работещите. Мерките ще се реализират чрез експертна психологическа подкрепа в две насоки – индивидуална и групова. Индивидуалната подкрепа ще се реализира с индивидуална личностна диагностика и психологическо консултиране. Диагностиката има за цел да установи конкретните личностни особености на всеки от работещите, за да може да се подпомогне по ефективно тяхната адаптация и да се оптимизира организацията на труда според индивидуалния капацитет и особености на всеки служител. Консултирането ще подпомогне работещите да преработят налично напрежение, стрес и негативни изживявания в ефективни поведенчески модели, които да им помогнат да са по удовлетворени и мотивирани в своята работа. За да се имплементират в организацията новите поведенчески модели, ще се проведат групови обучения за създаване на подобряване на взаимоотношенията и за формиране на позитивна колективна среда и подкрепа.
Предвиждат се следните етапи:
- Анализ на психологическата среда, организацията на работа и взаимоотношенията в отделните звена на дружеството – посредством структурирани интервюта със служители на отделни работни позиции (длъжности)
- Индивидуална диагностика и изготвяне на психологически профили на служителите – с психологически въпросници за определяне на : личностния тип, нивото на стрес и начините за справяне с него (копинг стратегии), удовлетвореността от труда и мотивацията за работа на всеки служител. Ще се изготвят профили с препоръки за индивидуален подход към всеки служител.
- Индивидуално психологическо консултиране за превенция и профилактика на стреса на работното място, професионалното прегаряне и ефектите от COVID пандемията върху менталното здраве. Фокус върху консултирането ще бъде създаването на индивидуални поведенчески модели – копинг стратегии за справяне с професионалния стрес и негативните емоции свързани с работата.
- Консултиране на ръководството за запознаване с личностни особености на отделните служители и внедряване на промени в организацията на труда и/или взаимоотношенията с отделните служители за по-ефективно използване на индивидуалните им особености.
- Провеждане на групов тренинг „Професионален стрес, напрежение и емоционално прегаряне на работното място (бърн аут) – практически модели за справяне“ – за формиране на практически умения у всеки служител за справяне с негативни преживявания на работното място, за запазване на концентрация, мотивация и позитивна нагласа, вкл. и чрез взаимна подкрепа и взаимодействие между колегите. |
2 499.90
|
0.00
|
Дейност 3 "Закупуване на лични предпазни средства (ЛПС) и специално работно облекло"
: Настоящата дейност е необходима за постигане на заложените цели, респективно на целите на процедурата, тъй като чрез закупуване на нови и по-ефективни ЛПС и СРО за служителите, ще се подобри работната среда в предприятието и ще се осигурят по-добри и безопасни условия на труд, което пряко ще подобри качеството на работните места, и рефлектира положително върху производителността на труда в предприятията. Предвидените по дейността ЛПС и СРО ще бъдат нови, по-сигурни и осигуряващи безопасността и здравето при работа и ще допринесат за постигане на заложените в проекта индикатори. Работещите в „ТВ Инвест” са осигурени с ЛПС и със специално работно облекло, съобразено с рисковете при работа на постоянни и временни работни места. Повечето от ЛПС и СРО, към настоящия момент са с изтекъл срок на експлоатация, а други се нуждаят от замяна с цел подобряване степента на защита, комбиниране на няколко защити или улесняване на ползването им. В условия на динамичен пазар и сериозна конкуренция сред ресторантьорския бранш, където борбата за качествена работна ръка е голяма, е важно компанията да запази своите служители като им демонстрира ангажираност към въпросите за безопасност и здраве при работа и предприема активни мерки за социална защита.
Закупуването на лични предпазни средства и специално работно облекло е първата стъпка в тази посока. Планираните материали са с качествено по-добри параметри от наличните, много по-леки и комфортни за носене, максимално опростени, което автоматично ще доведе до повишаване производителността на целевата група. Породената необходимост от обновяване и закупуване на нови лични предпазни средства и специални работни облекла цели намаляване на трудовите злополуки и подобряване на професионалния и здравния статус на работниците и служителите.
Предвидените за закупуване лични предпазни средства са утвърдени от ръководството по списък, съгласувани са с СТМ и обсъдени с КУТ. В дейността е заложено закупуването на лични предпазни средства за главен готвач- 1 бр., помощник готвач- 1 бр., работник кухня- 1 бр. сервитьори- 5 бр. и камериери- 2 бр. В списъка на личните предпазни средста са включени:
Главен готвач, помощник готвач, работник кухня- 3 бр.: Обувки, студо и влагозащитни с противоплъзгащи подметки- устойчиви на хлъзгане и лесни за почистване, подметка- високо ниво на сцепление при стъпване, със стабилизиращ болт, стелка с гел за поглъщане тежестта при стъпване. Изработени от дишаща и водоустойчива естествена кожа, снабдена с технология за бързо съхнене. Допълнителна армировка за пръстите на краката, като самото бомбе е олекотено, изработено от фибростъкло и подсилено с въглеродни нишки.
Камериери, сервитьори- 7 бр.: противохлъзгащи обувки от дишащ текстил, който отблъсква течности, стелка- двукомпонентна пяна, поемаща формата на крака, противоплъзгаща подметка, система против усукване на ходилото.
Избраните лични предпазни средства са съобразени с Оценката на риска, Утвърдения списък на работните места и Наредба №3 от 2001 г. Те ще отговарят на нормите и изискванията за осигуряване на безопасност и опазване на здравето, съдържащи се в приложимите за ЛПС нормативни актове.Същите надграждат минималните изисквания, регламентирани в Наредбата, с което ще се постигне по- добро ниво на предпазване на работещите. Препоръките за избягване на тези рискове са детайлно описани в Картата за идентифициране на опасностите и оценка на риска. |
1 204.61
|
0.00
|
Дейност 4. "Осигуряване на колективни предпазни средства, вкл. модернизация и/или реконструкция, и/или обезопасяване на съществуващи обекти, технологични процеси, машини и съоръжения, свързани с подобряване условията на труд.": Дейността е необходима за постигане на заложените в проекта цели и има за цел повишаване степента на колективна защита в предприятието, чрез изпълнение на препоръките на СТМ, базирани на оценката на риска и утвърдената годишна програма с мерки за минимизиране на рисковете на работните места. След направени замервания от СТМ, са установени несъвършенства в осигурената работна среда и са отправени следните конкретни препоръки, с мерки по отстраняването им:
Осигуряване на стабилни и ергономични работни столове:
Служителите в дружеството ползват стари столове, които не отговарят на съвременните изисквания за ергономия. При продължителна работа в седяща поза настъпват изменения в гръбначния стълб, отслабва коремната мускулатура,затруднява се функционирането на дихателната и храносмилателната системи. Тези условия на труд могат да доведат до трайни изменения в организма на служителите. Работните столове, които в момента се използват са привидно удобни и отговарят на законовите изисквания, но поради факта, че не са конструирани с необходимите ергономични форми, водят до преумора и при по- дълго използване-до дългосрочни увреждания. За подобряване на ергономията при работа е целесъобразно използваните до сега столове (в значителна степен амортизирани) да се заменят с висококачествени ергономични работни столове, които имат характеристики, осигуряващи правилна позиция на седене и избягване на нежелани последици. За изпълнение на тази дейност е заложено закупуването на 5 броя ергономични работни стола, отговарящи на изискванията на Наредба №7/2005 и Нормите за физическото натоварване, и хигиенно-физиологични и ергономични изисквания за рационална организация на работното място и трудовите процеси №5 на МЗ. Те осигуряват следните възможности:
- Регулиране на височината на седалката, съобразно ръста на работещия и височината на бюрото;
- Възможност при завъртане от място на седалката за по-голямо удобство при работа, т.е. не се нарушава позата на тялото, не се натоварва кръста на работещия, липсва накланяне и пресягане;
- Възможност за регулиране наклона на облегалката според естеството на работната специфика на тялото;
- Контактуване с антистатичен под чрез колелца от антистатична гума.
Столовете са предназначени за управителя, главен счетоводител, стоковед, организатор стопански дейности и рецепционист- общо 5 бр. ергономични работни столове. Избраните колективни предпазни средства са описани в Картата за идентифициране на опасностите и оценка на риска.
1. Работно оборудване - работен стол - статично и мускулно напрежение, заболяване на мускулно- скелетната система;
2. Физиологични, психологични и социални фактори- умора, статично напрежение на опорно-двигателния апарат; увреждане на мускулно-скелетната система (предимно гръбната мускулатура) вследствие на натоварване на едни и същи мускулни групи.
След направени замервания от СТМ, са установени несъвършенства в осигурената работна среда и са отправени конкретни препоръки за осигуряване на стабилни работни столове за административния персонал, които да позволяват свобода на движенията и удобна работна поза, седалката и облегалката да се регулират на височина и наклон, с опора за краката. |
5 183.35
|
0.00
|
Дейност 5. Осигуряване на социални придобивки за работещите, вкл. ремонт и оборудване на места за отдих, рехабилитация, спорт, хранене и почивка в предприятията и др.: Целта на социално битовото обслужване е подобряване бита нa работниците и служителите, повишаване на удовлетвореността им от работата, която извършват, а това, от своя страна, води и до повишаване качеството на трудовия процес и съответно увеличаване на ефективността и производителността на труда. Също така рефлектира върху усилията да се задържи работника на работа при съответния работодател. То подпомага трудовия процес с цел повишаване на неговата ефективност, повишаване на удовлетвореността на работниците от работата и укрепване на стабилността на труд-правоотношения.
"ТВ Инвест" ЕООД е компания с висока ангажираност към своите служители и фирма, за която корпоративната социална отговорност е приоритет. Служителите са най-важния актив на фирмата, за това подобряването на условията на работа в компанията ще допринесе за увеличаване на работоспособността, продуктивността на персонала и степента им на удовлетвореност, както и ще доведе до намаляване на стреса на работното място. Според изследвания на Great Place to Work инвестицията в придобивки за служителите като кът за отдих повишава ентусиазма при извършване на всекидневните задачи и цели служителите да са щастливи и отдадени на работата си в компанията.
Тъй като в момента работниците се хранят и изкарват почивката си прави или на работните си места, Ръководството установи, че могат да бъдат обособени чрез извършване на строително-ремонтни работи 2 бр. помещения, които да бъдат адаптирани за, както следва:
1. Обособяване на стая за почивка: в помещение, което първоначално е било предвидено за склад за спално бельо се предвижда се бъде обособена стая за почивка на служителите. Стаята е с размери 3,50 м х 3,60 м. Е заложените СМР за нея включват- двукратно боядисване по стени и таван, полагане на настилка от ламинат, первази и ъгли, доставка и монтаж на осветителни тела, ключове и контакти. Помещението ще бъде оборудвано с подходящи мебели и ел. уреди, които ще създадат комфорт на служителите по време на техния отдих, а именно: метален гардероб, ТВ шкаф, кухненски скрин, микровълнова фурна, хладилник, кафе автомат, диспенсър, телевизор, кухненски шкаф, диван, трапезна маса, трапезен стол, климатици, закачалка.
Заложените за закупуване уреди и мебели са съобразени с размерите на стаята, клас на енергоемкост и с нуждите на работниците.Предвиденото за закупуване обзавеждане и оборудване представлява активи, които са преместваеми (подвижни), имат полезен живот повече от една година и не губят своята идентичност при инкорпориране в по-сложна композиция.
2. Обособяване на помещение за спортни дейности: В помещение, намиращо се в сутерена на хотела, което преди е било фитнес зала, а сега се използва като склад е предвидено да се обособи помещение за спорт на служителите. Същото е с квадратура 44,82 кв.м.и предвидените в него СМР са: двукратно боядисване по стени и таван, монтиране гумена настилка, осветителни тела, ключове и контакти. Оборудването е следното: лежанка, комплект регулируеми дъмбели, постелка за йога, крос тренажор, бягаща пътека, лост за тежести, извит лост за тежести, скотова пейка, стойка за гири, стойка за дискове, комбиниран уред, уред за бедра, дискове комплект 2х5 кг., дискове комплект 2х10 кг., дискове комплект 2х20 кг. и дискове комплект 2х25 кг.
Следвайки логиката, подобряването условията на труд, почивка и спорт, толкова повече се удължава трудовия/професионалния живот на служителите и се намалява стреса на работното място. Освен това, когато се показва уважение и загриженост към индивида/ човека, той се мотивира и отвръща с респект и уважение и се стимулира да дава максимума от себе си в работата. Поради гореизброените причини, залагайки тази дейност в проектното предложение, ръководството на дружеството вярва, че резултатите, които ще се постигнат след нейното изпълнение ще са от полза за всички- работодателя, служителя, а от там и за цялото общество. |
48 057.38
|
0.00
|