Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 63 968 дървета
English

Програма: Развитие на човешките ресурси 2021-2027

Район за планиране: Всички

Описание

Поставеният проблем за нарастващия дял на хората в риск от бедност или социално изключване и по-конкретно, децата под 18 г., за които липсват адекватни образователни, социални услуги и закрила, налага предприемане на мерки за справяне със социалната изолация на поне 120 деца и семейства(вкл.роми)в риск от Аврен,Синдел,Царевци,Дъбравино,Садово,Бенковски, Приселци,Близнаци и др.По обработени данни за целевите райони бе установено, че за над 87% от децата, живеещи там, е установена нужда от включване в образователната система, а над 92% се нуждаят от придобиване на социални умения и умения за самообслужване. За 40% от семействата в бедност, деца, жертви на насилие  или зависимости, е необходима не само спешна психологическа подкрепа, но и подкрепа за социална, здравна и превантивна намеса. 65% от децата с увреждания са лишени от адекватна грижа, поради липса на финансови възможности.
Чрез предприемане на информационни мерки -беседи, сесии и консултативна подкрепа, ще се способства за насърчаване на социално-икономическата интеграция на маргинализираните общности като ромите. Чрез създаване на мобилен мултифункционален екип от специалисти -логопед, психолог, ерготерапевт, клиничен психолог и др. ще се съдейства за подобряване на равния и навременен достъп до качествени и устойчиви услуги, включително услуги, които стимулират достъпа до жилищно настаняване и ориентирани към индивида грижи, включително здравеопазване; модернизиране на системите за социална закрила, включително насърчаване на достъпа до социална закрила, като се обръща особено внимание на децата и групите в неравностойно положение; подобряване на достъпността, включително за хората с увреждания, ефективността и устойчивостта на системите за здравеопазване и на услугите за полагане на дългосрочни грижи.
Ще се сформира експертен екип за провеждане на ежеседмични консултации, информационни срещи, беседи, тематични сесии в полза бъдещето на децата, а екипа от специалисти ще се включи в обучения и супервизии.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Мерки за повишаване на здравната култура по отношение превенция на болестите при децата: Дейността е пряко свързана със СЦ 2 за насърчаване на социално-икономическата интеграция на маргинализираните общности като ромите и предлага въвеждане на преки мерки за повишаване на здравната култура и превенция по отношение болестите при децата. Данните от направено предварително проучване от страна на кандидата, констатират неравнопоставеност по отношение на здравеопазването в слабо развитите населени места в регион Варна - селата около Аврен, Синдел, Царевци, Дъбравино, Садово, Бенковски, Приселци, Близнаци и др., която е в тясна връзка с бедността и социалното изключване на живеещите там деца, младежи и техните семейства. Като основен сектор, Здравеопазването зависи от въздействието на външни фактори – демографски, социално-икономически, културни, поведенчески и др. и често достъпът до здравно обслужване е ограничен поради неравномерното разпределение на ресурси и недостатъчното покритие на здравното осигуряване. Друг проблем в регионите са идентифицираните комплексни рискови фактори (тютюнопушене, употреба на алкохол и наркотични вещества, затлъстяване, небалансирано хранене и ниска двигателна активност), които продължават да влияят върху голяма част от населението - не само възрастното, но и децата. Чрез специализирана подкрепа, достатъчна информираност, събеседване и диалог, ще се спомогне за преодоляване на здравните бариери, чрез превенция на болестите сред децата, особено тези с висока социална значимост и намаляването на преждевременната смъртност в регионите с преобладаващо население от уязвими групи, групи в неравностойно положение, които се характеризират с ограничен достъп до здравни услуги. Дейността предлага няколко мерки за повишаване на здравната култура: - Информационни срещи с населението - многопрофилен екип от специалисти - стоматолог, психиатър, невролог, ерготерапевт, клиничен психолог, психолог, логопед, педагог и социален работник - ще информират периодично семействата, родителите относно видовете заболявания, необходимостта от навременна медицинска намеса, задължителната профилактика за децата и младежите, така че да се повиши здравната култура по отношение на болестите, като грижа за децата и подрастващите. Целта на срещите ще бъде информиране на родителите и семействата за това, каква квалифицирана помощ и по какъв начин биха могли да получат при съответен здравословен проблем, какви са услугите, които могат да получат безплатно, къде и към кого да се обърнат за съдействие - медицински звена, институции, комисии. - Беседи - мярка към родители в целевите райони по теми, свързани с детското здраве - „Насърчаване на здравословен начин на живот“, „Здравословна жизнена и битова среда, развитие и поддържане“, „Имунизационен календар и запознаване с ваксинопреодолимите заболявания и онези от тях с висок епидемичен потенциал", "Социалната значимост на инфекциозните заболявания“, „Психично здраве и психичните болести и разстройства като определящ фактор за качеството на детския живот, семействата и живота на възрастния“, „Образователни модули за повишаване знанията, уменията и ролята на уязвимите групи в процеса на отговорно вземане на решения за личното и общественото здраве“, „Здравно образование и информация по въпросите на бременността, раждането, грижите за децата и изграждане на умения за здравословно поведение с акцент върху конкретните целеви групи“. - Консултативни сесии - за идентифициране на конкретни индивидуални потребности на обхванатите семейства и представители на целевите групи, провеждани от назначените специалисти по заявка на индивидуални потребители или по препоръка за включване в следствие на установена необходимост. Планираните мерки имат за цел да повишат здравната култура сред семействата в целевите региони и да се преодолеят пропуските в здравно възпитание и здравна просвета, които оказват влияние върху устойчивото развитие на личността и особено при децата. Информираността и познанието играят решителна роля в култивирането на здравни знания и навици. 38 190.24 0.00
Предоставяне на превантивни и подкрепящи услуги в общността за деца и младежи в общността до завършване на средно образование, но не повече от 20-годишна възраст: Дейността отговаря на поставена цел 2 и СЦ 3 за подобряване на равния и навременен достъп до качествени и устойчиви услуги на достъпна цена, включително услуги, които стимулират достъпа до жилищно настаняване и ориентирани към индивида грижи, включително здравеопазване; модернизиране на системите за социална закрила, достъпа до социална закрила, вкл. за децата и групите в неравностойно положение; подобряване на достъпността. Ще се разработи методология с приложения, процедури, правилници и документи, съгласно законите, правилниците за прилагането им, наредби за стандартите и критериите за предоставяне на социални услуги. Документите ще бъдат водещи за специалистите, а те ще съдействат за нейното изготвяне и апробиране. Това ще гарантира качество на предоставената подкрепа и устойчивост на услугата. Подкрепата ще се реализира под формата на: психотерапевтични сеанси с психиатър или клиничен психолог; индивидуални психологични сесии; логопедична терапия като индивидуални корекционни занятия; арттерапия- индивидуални и групови занятия; ерготерапия- индивидуални занятия за развитие на умения за самостоятелност при ежедневни дейности, игра, общуване и обучение. Групови тематични занятия в за упражняване на умения за ежедневни дейности, игра, социални взаимодействия; педагогически занимания и консултативни сесии- децата с обучителни затруднения имат нужда, както от системни, регулярни упражнения за придобиване и затвърждаване на полезни и социални умения, така и на умения за учене, отговарящи на индивидуалните им особености, както и за преодоляване и/или избягване риска от социална изолация чрез създаване на подходящи условия за общуване на децата по между им, подобряване на самочувствието и снижаване на тревожността- игрови и/или спортни занимания, кулинарни и др. Общуването в група създава условия за контакти с деца от общността със сходни проблеми и подобрява възможностите за социално включване, за справяне с обикновени житейски задачи, повишава се самооценката и мотивацията и води до по-добро качество на живот. Ще се сформира екип от специалисти за пряка работа с поне 120 деца и младежи от целевия регион - психолог за текуща психологична подкрепа за коригиране или намаляване ефекта от установения проблем; логопед за установяване степента на нарушение в говорно-езиковото развитие и текущи корекционни занятия; ерготерапевт- прецизни дейностни оценки, организиране и провеждане на индивидуални и групови занимания за развитие на умения за изпълнение на дейности от всяка сфера за повече самостоятелност и по- добро качество на живот; педагог- работи в посока на установяване на проблемните сфери (бит, семейство, институция), както и нарушенията, пречещи на достигане на нужната зрялост за включване в обучение, нивото на владеене на български език, специфичните обучителни трудности (нарушение в разбирането, запаметяването, дефицит на вниманието, които водят до забавяне на процеса на обучение или отпадане от училище, а в бъдеще трудно позициониране на пазара на труда; специалист по социална работа- изготвянена социални оценки и специфична подкрепа на децата и семействата, координиране на дейностите на екипа в посока изпълнение на индивидуални план за подкрепа, връзка със семействата на децата; клиничен психолог за текуща работа с децата и семействата и динамично проследяване на по-тежките случаи. Едновременно с директната работа с децата, активно ще се работи с родителите - индивидуални срещи за всеки потребител за обсъждане на индивидуалния план и групови сесии/семинари за повишаване нивото на информираност по отношение на установените трудности, работата с децата и техния напредък. По този начин ще се повишат знанията за конкретните състояния и възможностите за по- добра готовност и включване в училищните дейности. Ще се стимулира се комплексната работа за изграждане на стратегии за преодоляване на конкретния дефицит и подкрепа на силна страна или качество/способност и за намаляване на тревожността и дистреса в семейството. 200 277.13 0.00
Подкрепа за младежи до завършването на средно образование, ползващи социални услуги за резидентна грижа, както и напускащи системата за закрила на детето чрез информиране и консултиране, застъпничество и посредничество, подкрепа за придобиване на социални умения и подготовка за пазара на труда: Дейност 3 отговаря на СЦ 3 за осигуряване на равен и навременен достъп до социална закрила и до услугите за полагане на дългосрочни грижи за младежите до завършване на средно образование и подготовката им за пазара на труда в целевите населени места. Престоят на едно дете в институция, независимо от неговата възраст или обстоятелствата, при които то е настанено в нея го бележи и ограничава донякъде възможностите му за интеграция в обществото. След напускане на институцията е възможно да се отключат проблеми, които да го съпътстват в живота на вече голям човек. Тези проблеми може да затруднят адаптацията му в социалния и професионалния живот. Младите хора, напускащи институциите, са немалък процент от безработните, бездомните, криминално проявените, както и от родителите с нисък родителски капацитет и липсващ модел на семеен живот. Създава се порочен кръг от бедност и социална изключване, които се предават в следващо поколение. За да се превенират тези процеси, освен работата с децата и младежите в институцията, наложително е да се работи за социалната зрялост на децата, напускащи институцията, така че да са устойчиви на деструктивни влияния от обкръжаващата ги среда и максимално подготвени за самостоятелен живот. Ще се организира експертна подкрепа от специалисти в 5 направления - юрист; консултант кариерно ориентиране и информиране; психолог; ерготерапевт и социален работник: -Правна помощ- назначеният юрист ще консултира обхванатите семейства и ще предоставя правната помощ за подготовка на документи за завеждане на дело, консултация, с цел постигане на споразумение по определени казуси, процесуално представителство; ще подпомага младежите за равните права за полагане на труд в обществото; правото за европейско включване в международни инициативи, доброволчество; изискванията за издаване на лични документи, здравни карти и други полезни теми. -Кариерно ориентиране и информиране - индивидуални консултации със специалист ще подпомогнат младежите, завършващи етап от образованието си да получат качествена информация за възможностите за кариера, за надграждащи курсове, преквалификация, придобиване на умения; как да натрупат опит и да попълват своята професионална автобиография; как да се държат пред работодател и какви документи да подготвят; -Психологическа подкрепа -индивидуални консултации с младежите от целевите групи за осигуряване на увереност в представянето на интервю пред работодател, визия и етичен кодекс, нагласи, изказ и мотивация за развно участие на пазара на труда; -Ерготерапевтична и социална подкрепа - тъй като децата/младежите от тази група са възпрепятствани от пълно участие по силата на бедност, увреждане или пребиваването в институцията, липса на основни компетентност. Ще се работи за намаляване усещането за неравнопоставеност и безвластност, за повишаване способността за вземане на решения за ежедневния живот. Индивидуалните сесии и груповите занимания с възможност за задоволяване на дейностните потребности - с изолацията и дисбаланса, за поддържане на дейностен баланс, установяване на приоритети и предпочитания; умения за ежедневни дейности, умения за общуване. Работата в групи ще подпомогне развиването на способностите и чрез отработване на различни сюжети- подготовка за справяне в рискови ситуации и така постигане на по-добро качество на живот. При младежи със зависимости, или поведенчески проблеми, ако има такива, акцентът е ангажиране в дейности, които стимулират самоконтрол, самочувствие и емоционална стабилност- творчески и продуктивни дейности, споделени с приятели и други, на които имат доверие и чувстват близки. Подкрепата на децата и младежите ще спомогне за решаване на задачи пред тях, как да се организират правилно за изпълнението им, какви знания са им необходими, за да са функционално грамотни за ежедневието си и професионалното си представяне. Специалистите ще осигурят придобиване на необходимите социални умения- свободно време, връзки, приятели,колективи, институции, услуги и др. 83 100.81 0.00
Въвеждащи и надграждащи обучения, заедно със супервизия на служителите на "Ерго Тийм": Дейност 4 е насочена към подобряване капацитета на доставчика на социални услуги в отговор на цел 4 за провеждане на въвеждащо и надграждащи обучения на специалистите във връзка със спецификите на проекта и целевите групи и предизвикателствата, възникнали в хода на проектните дейности. Потребителите трябва да са сигурни, че специалистите, които предоставят различните социални услуги, притежават умения и знания, необходими за удовлетворяване на техните потребности. Обучителният процес ще бъде ориентиран практически и да се основава на добри практики от българския и международния опит. Въвеждащото обучение ще се проведе със сключване на договорите с избраните специалисти, преди да започнат работа на терен и в целевите населени места с потребителите и ще бъде за всички, които не са преминали идентично обучение. Допълнително ще се проведе надграждащо обучение, включващо решаване на конкретни казуси, индивидуални консултации, споделяне на добри практики. Темите на надграждащото обучение ще се определят в процеса на реалното предоставяне на услугите, както и от актуалните потребности на потребителите на услугите и на персонала за предоставяне на тези услуги. Поддържащото обучение ще е с продължителност 2 дни и ще има последващ и текущ характер, като ще се предоставя в хода на изпълнение на проекта и ще включва решаване на конкретни казуси. Обучението ще има интерактивен характер и ще включват теоретични и практически подходи. Ще бъде дадена възможност за обсъждане и дискусии на добри/лоши практики, ще бъде осигурена и психологическа подкрепа в кризисни ситуации от специалист със съответната квалификация и компетенции. Социалните услуги изискват екипно взаимодействие за осъществяване на комплексност при предоставянето им, поради което периодично трябва да се организира супервизия на екипа във връзка с неговото функциониране и с работата му по конкретни случаи. Екипната супервизия ще бъде насочена към осмисляне на взаимодействието в екипа и неговият принос за справяне с работните задачи и ще осигури: подобряване на отношенията и разбирането за екипната работа, както и за организацията на работния процес; подобряване на работната атмосфера и намаляване на риска от конфликти и напрежение; повишаване на специфичната за конкретната сфера компетентност; психохигиена- превенция и развиване на способност за справяне с вътрешни „замърсявания“ в живота на помагащия специалист (самообвинения, самонаранявания, напрежение от живот в общност); развиване на способността за коопериране- съвместна работа в посока на обща цел. При супервизията може да се окаже и методическа подкрепа на ангажираните с целевата група специалисти, която да е насочена към по-добро осмисляне на работата и намиране на ясни опори през познанието, през теорията, за "знаем, какво правим". Методическата подкрепа ще се предлага чрез работилница, където супервизор и специалисти ще търсят отговори на въпроси при работа с конкретен случай, семейство, група или чрез системно изучаване, четене, осмисляне на подхода за резилинас в работата с хора в риск, особено такива, които са преживели физическо, психическо или сексуално насилие, изоставяне, малтретиране, тормоз.  Екипната супервизия улеснява и подпомага развитието на отношенията на работното място и реализирането на мултидисциплинарност, като преди всичко създава условия на сътрудничество и екипна подкрепа при обсъждането и решаването на практически въпроси и проблеми в работата по индивидуалните случаи на потребителите. Екипна супервизия за обсъждане на нов случай, за преглед на оценката на потребностите и обсъждане на индивидуалния план/плана за предоставяне на услугата, ежемесечни сесии за екипна супервизия на работата по случай, при която се обсъждат наблюденията от текущия мониторинг и развитието на случая. Индивидуална супервизия - цели да даде възможност на всеки специалист да прегледа своята работа; да провери усещанията и чувствата си; да изясни ролите и очакванията си във връзката си с клиента. 26 040.00 0.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.