Дейност 1 (СЦ2) Здравна профилактика и превенция на социално изключване на маргинализирани групи. Програми за превенция, в най-уязвимите и маргинализирани общности, на ранни бракове и раждания. Мерки за повишаване на здравната култура по отношение превенция на болестите при децата: С реализирането на дейностите по СЦ 2 се цели: да се насърчи социално-икономическата интеграция на маргинализираните общности, чрез повишаване информираността им по въпроси свързани със здравна профилактика и реализиране на програми за превенция и намаляване на ранните бракове и ранните раждания; да се повиши здравната култура на представителите на целевите групи по отношения на превенция на болестите при децата, като постурални деформации на гръбначния стълб, затлъстяване и плоскостъпие, които могат да доведат до инвалидизиране и социално изключване. Дейностите допълват и надграждат дейностите по СЦ 3, т. 2 Превантивни и подкрепящи услуги в общността в областта на насърчаване на социално-икономическото включване и превенция на детската бедност, разпознаване на насилието и превенция на зависимости. Предвидени са следните дейности по СЦ 2:
1. Здравна профилактика и превенция на социално изключване на маргинализирани групи.
В рамките на тези дейности ще се предостави информация на целевите групи за трите основни проблема: неправилна стойка, липсата на активен начин на живот и обездвижването, нездравословното хранене.
Планирано е провеждането на мащабна информационна кампания сред родители на 80 деца от 6 до 14 години, чрез предоставяне на информационни материали и 16 групови обучения за общо 80 деца от целевите групи, по 10 деца в група.
2. Програми за превенция в най-уязвимите и маргинализирани общности.
Целта на дейността е повишаване информираността на целевите групи по теми за етапите на живота, критично мислене, ранните бракове и раждания. Предвидени са информационни събития, които ще са на тема проактивната техника „Линията на живота“ – включва 10 еднодневни събития в общността за 50 деца от 14 до 18 години и техните родители, за запознаване с цикъла на живота, образование, създаване на семейство, раждане на деца.
3. Мерки за повишаване на здравната култура по отношение превенция на болестите при децата.
Предвидени са 8 еднодневни събития за информиране на родители на 80 деца от 6 до 14 години от маргинализирани общности по теми, като: проблемите в опорно-двигателния апарат, които могат да възникнат в следствие на неправилен начин на живот: гръбначно, плоскостъпие, наднормено тегло; какво представлява и как възниква заболяването; представяне на нагледен пример – как изглежда, за да могат родителите да добият представа в какво се изразява заболяването и за какви симптоми трябва да следят при децата си; запознаване с проблемите, до които би могло да се стигне при неглижиране на оплаквания или ненавременно откриване на постурално нарушение.
По време на събитията, чрез мултимедиен носител ще бъдат показни нагледно примери вследствие на неглижиране на гореописаните проблеми, рисковете и ситуациите до които могат да доведат и настъпилите здравословни проблеми, като резултат от тях. За всяко събитие ще се подготвят информационни материали по специфични теми.
Етапи на реализация на дейността:
1. Подготовка на изпълнение на дейността: - Набиране на специалисти и сключване на договори с избрания персонал – м. 1
За реализирането на дейностите по СЦ 2 и постигане на предвидените резултати се предвижда наемането на специалисти на следните длъжности: психолог, кинезитерапевт, соц. работник, медиатор; - осигуряване на необходимите материали и помещения, в които ще се реализират събитията в общността;
2. Провеждане на информационни кампании сред учениците и обучения, реализиране на програми за превенция в най-уязвимите и маргинализирани общности и предприемане на мерки за повишаване на здравната култура по отношение превенция на болестите при децата – от м. 2ри до м. 26ти
В тази дейност ще бъдат обхванати представители от целевата група, както следва:
- 80 деца от 6 до 14 години от маргинализиранини групи и техните семейства;
- 50 деца от 14 до 18 години от маргинализирани групи и техните семейства. |
86 796.00
|
47 174.63
|
Дейност 2 (СЦ 3) Услуги за ранно детско развитие. Превантивни и подкрепящи услуги в общността.: Дейностите по СЦ 3 са водещи в проекта и е предвидено предоставяне на социални услуги за деца и техните семейства, както следва:
1. Услуги за ранно детско развитие.
Чрез реализирането на тази дейност се цели да се повишат знанията и променят нагласите на целевите групи по въпроси свързани с пълноценното развитие на всяко дете, чрез информирането им по въпроси свързани с отглеждането на дете в ранна детска възраст, превенция на увреждания в ранна детска възраст, превенция от „екранна зависимост“ и превенция на рисковете от изоставяне на детето.
В рамките на проекта е предвидено предоставяне на следните услуги:
- Семейно консултиране –Чрез предоставяне на тази услуга се цели подобряване на качеството на живот на децата, чрез промяна в семейния климат. Намаляване на напрежението в комуникацията и взаимоотношенията на членовете от нуклеарното и разширеното семейство, води до намаляване на раздели/разводи и изоставяне на деца и намаляването на броя деца, отглеждани в несигурна семейна среда. Този процес индиректно повлиява и намалява домашното насилие.
Предвидени са четири интерактивни информационни групови събития, за родители на общо 60 деца от 0 до 7 г., за цялата продължителност на проекта. Част от тези родители ще вземат участие и в други събития за превенция в ранното детско развитие.
- Формиране и/или повишаване на родителски умения и капацитет – предвидени са организиране и провеждане на девет обучения, за родители на общо 40 деца от различните категории целеви групи. Обученията ще са насочени към: повишаване на родителските умения и капацитет и превенция на увреждания (психични или физически) в ранна детска възраст; придобиване на знание за конкретни поведения на детето от какво са провокирани, което води до по-добро разбиране на детето, намалява конфликта, повлиява домашното насилие над деца и подпомага изграждането на по-устойчива и пълноценна връзка родител (човек, който се грижи за детето) - дете. Детето изградило “сигурна привързаност” към възрастен, расте психически стабилно и има капацитета да се справя с предизвикателствата на живота. Подобрената емоционална връзка повлиява и отношението на родителя към детето, което намалява риска от изоставяне на детето. От кинезитерапевтична гледна точка родителите ще имат повишени знания и компетентност, относно проблемите свързани с развитието на детето и опорно-двигателния му апарат. Тези знания ще намалят случаите на неглижиране при ясно изразени постурални нарушения. Ще дадат светлина по отношение на правилното двигателно развитие на детето и ще бъдат намалени случаите на последващи увреждания от задълбочаване на проблема. От логопедична гледна точка родителите ще бъдат по-подготвени да подкрепят правилното развитие на гнозиса, праксиса и езика на детето, така че да не се налага терапевтична работа в по-късен етап от развитието му.
- Събития за превенция от “екранна зависимост” и превенция на психични и физически увреждания вследствие на прекомерно използване на интернет, електронни устройства, игри в мрежа и гледане на телевизия. Предвиждат се 4 интерактивни информационни събития, насочени към родителите на деца от 6 месечна възраст до 7 години. Родители на общо 30 деца, които са взели участие и в семейните консултации, ще бъдат включени в дейността.
В тeзи дейности се предвижда пряка работа с родителите, като целта е намаляване на броя деца в несигурна семейна среда и превенция на изоставянето на деца.
Целеви групи към които са насочени дейности по „Услуги за ранно детско развитие“ са:
Ще бъдат включени родители на общо 100 деца в нужда, разделени по следните подкатегории: - Родители на деца от 0 до 3, от 4 до 7 години и родители на деца от 6 месечна възраст до 7 години с ниски доходи; - Родители, отглеждащи сами деца от 0 до 7 години; - Семейства, очакващи дете, с ниски доходи. |
189 068.88
|
93 405.85
|
Дейност 3. Планирани дейности по СЦ 2 : Дейностите по СЦ 2 са подробно описани в Дейност 1. |
22 279.60
|
19 493.48
|
Дейност 4.(СЦ3) Надграждащи обучения и супервизия на служители на доставчиците на социални услуги, във връзка с предоставяните по проекта услуги. Планирани дейности по СЦ 3. : Целта е повишаване на капацитета на служителите и качеството на предоставяните от тях услуги.
Надграждащи обучения за соц. работници–2 л., медиатор, кинезитерапевт, психолог–2 л. и логопед, които ще се включат в:
-Обучение по Метода "Шрот“ – м-д за диагностика и лечение на гръбначни изкривявания, включително състояния на изкривяване над 15 гр. Участие ще вземе кинезитерапевта . Обучението е важно за навременното откриване на гръбначни изкривявания и дава умения на специалиста за терапевтична работа с децата, така че да се спре прогресията на изкривяването и да се възстанови естествената линия на гръбначния стълб.
-Комуникация с родители в социалните услуги- социални работници – 2 лица, медиатор, логопед. Целта на обучението е подобряване на уменията на служителите за работа с родители при обсъждането на случаи с родителите, разпознаване на скритите проблеми, които родителят се притеснява да сподели, успешно снемане на „анамнеза“;
-Обучение за разпознаване на насилие- включват се всички спец-ти (без психолога, водещ дейностите по превенция на насилието) - 6 л. Лице, което изпълнявайки служебните си задължение, разбере за извършено насилие, е необходимо да сигнализира институциите, ангажирани със закрила правата на децата. В тази връзка всеки служ-л трябва да бъде подготвен да разпознае белезите на насилие (не само физическо), т. нар. концептуализиране на индикатори, които могат да доведат до хипотеза, че детето е преживяло/преживява насилие. Обогатяване на инструментариума на специалистите за интервенции при сблъсък с насилие или хипотеза за такова.
-Обучение за работа със спец-но оборудване в сензорна стая - 2ма психолози, логопед. При определени състояния на децата работата в сензорна стая има благоприятстващ ефект и подобрява възможностите на терапевта за работа с деца, особено в ранна възраст, когато вербализацията при децата е затруднена.
-Анормално развитие при деца и юноши - 2ма психолози – запознаване с нови модели и техника за работа с деца с аномално развитие. Това ще даде на специалистите повече инструменти за работа с децата с аномално развитие, както и ще надгради уменията им за работа с родители – обучаване на родители за разграничаване на аномалното развитие при децата и техники за поведение;
-Обучение по ме-да „Войта“: обучението надгражда възможностите на кинезитерапевта за работа с деца, като дава специфични умения за работа с деца с различни заболявания, вкл. Деца с централни нервни увреди, превенция на постурални деформации, забавяне в двигателното развитие. Включва още постурални реакции, динамика на примитивните рефлекси, основи на вътрешната локомоция, функционална анатомия, диференциално функциониране на мускулатурата, разлики между рефлексна и волева комоция, кинезиологичен анализ на абнормално и моторно развитие.
Супервизия: Супервизията представлява оказване на професионална и методическа подкрепа на персонала, с оглед изпълнение на целите на услугата и постигане на по-високо качество, а също така и изграждане на модел за обективно и емоционално устойчиво професионално поведение. И съответно поддържане на професионалното самочувствие на специалистите, работещи в тези услуги или консултиране при разрешаване на трудни конфликти, на трудни конфликтни ситуации.
Предвижда се провеждане на индивидуална супервизия на всеки служител – 8 лица. Поради спецификата на социалната работа всеки от служителите има необходимост от индивидуална супервизия за обсъждане на проблемите с опитен специалист, който би могъл да окаже методическа подкрепа. Индив. супервизии допринасят за повишаване на мотивираността на служителите и намаляване на burn-out синдрома. В екипната ще се включат всички специалисти–8 л.В резултат се цели да се подобри комуникацията вътре между екипа специалисти, които същевременно ще получат и подкрепа в изпълнението на дейностите. Целта е да стимулира екипа да работи по-тясно по между си и да постига по-високи резултати при работата си с представителите на целевите групи. |
88 066.35
|
36 738.70
|
Дейност 2 (СЦ 3) Услуги за ранно детско развитие. Превантивни и подкрепящи услуги в общността - ПРОДЪЛЖЕНИЕ 1: 2. Превантивни и подкрепящи услуги в общността в областта на насърчаване на социално-икономическото включване и превенция на детската бедност, разпознаване на насилието и превенция на зависимости.
Услугите, които са предвидени са следните:
- Насърчаване на социално-икономическо включване и превенция на детската бедност, чрез семинари за кариерно ориентиране за 40 деца от 14 до 18 години от целевите групи. Предвидено е провеждането на 2 семинара за кариерно ориентиране, включващи модули за: подкрепа и насоки при избора на образование и професия; превенция на трафика на хора чрез обяви за работа; насоки за писане на автобиография, мотивационно писмо при кандидатстване за работа и поведение по време на интервю.
Предвидено е провеждане на обучения, които се провеждат в 3 групи от по 10 деца, 4 обучения на група. Обученията са насочени към разпознаване и развиване на силните страни, емоционална интелигентност, развиване на социални умения, формиране на цели.
- Разпознаване на насилието и превенция на зависимости.
Разпознаване на насилието: В дейностите са предвидени да се включат 12 деца от 3 до 18 години. Тези услуги предвиждат: - работа по Метода „Кико и ръката“ за деца в предучилищна възраст за разпознаване на личните граници; - проактивна техника „Моята раница“ – за деца в ученическа възраст.
Превенция на зависимости: В дейностите са предвидени да се включат 30 деца от 14 до 18 години. В рамките на проекта ще се организират 8 групови събития включващи теми за: запознаване със симптомите при употреба на субстанция; като зависимост се разглежда деструктивни заместители на чувството за благосъстояние; цикъл и развитие на зависимостта, това, което започва като експеримент, преминава в злоупотреба и може да премине в зависимост.
- Събития за превенция от “екранна зависимост” и превенция на психични и физически увреждания вследствие на прекомерно използване на интернет, електронни устройства, игри в мрежа и гледане на телевизия. Предвидени са 4 интерактивни информационни събития в рамките на проекта, насочени към родителите на 30 деца от 8 години до 18 години.
- Дейности за превенция и ранно откриване на постурални нарушения (изкривявания), които включват индивидуални консултации от кинезитерапевт на 60 деца от маргинализирани групи от 6 до 14 г. и 30 деца от 6 до 14 г. от семейства с ниски доходи.
Целеви групи, към които са насочени дейностите по превантивни и подкрепящи услуги в общността са: 202 деца в нужда, разделени по следните подкатегории: - Деца от 3 до 18 от семейства с ниски доходи и техните родители; - Деца от 14 до 18 години в несигурна семейна среда – с родител/и трудови мигранти и/или с един родител; - Деца от 6 до 14 години от маргинализирани групи; - Деца от 6 до 14 години от семейства с ниски доходи.
Етапи на изпълнение на дейностите по СЦ 3:
1. Подготовка на изпълнението на дейностите:
- Набиране на персонал, необходими за реализиране на дейността и сключване на трудови договори с тях: ръководител на центъра, психолог – 2 лица, кинезитерапевт, логопед, соц. Работници -2 лица, медиатор, хигиенист – м. 1ви.;
- Набиране на представители на целевите групи – от м. 1 до м. 2; - осигуряване на материали и наемане на помещения за дейностите, които ще се реализират в общността.
3. Предоставяне на услугите по СЦ 3– от 3ти до 26ти м. |
0.00
|
0.00
|
Дейност 2 (СЦ 3) Услуги за ранно детско развитие. Превантивни и подкрепящи услуги в общността - ПРОДЪЛЖЕНИЕ 2: За да се реализират дейностите по СЦ 3 е необходим екип от специалисти, които ще включва експерти с различен профил на компетентност, както и различна професионална квалификация. По този начин ще се гарантира интегрирания подход при реализирането на дейността. При подбора на специалисти ще се спазват изискванията на Наредбата за качество на социалните услуги, както и утвърдените от Сдружението изисквания за съответната длъжност.
Необходимият персонал за реализиране на дейностите по СЦ 3 включва: Ръководител на Центъра, двама психолози, двама социални работника, кинезитерапевт, логопед, медиатор и хигиенист.
- Ръководител на Центъра – ангажиран да организира, ръководи и контролира цялостната дейност на ЦСРИ “СВЕТИ ЙОАН РИЛСКИ“, участва в подбора на персонала и представителите на целевите групи, управлява процеса по организиране на цялостното функциониране на услугата, с цел създаване на оптимални условия за развитие на потребителите, следи и контролира спазването на критериите и стандартите по предоставянето на социалната услуга, както и да отговаря за високото качество на предоставяната услуга.
- Психолог - лице с опит предоставянето на семейни консултации, който ще е ангажиран с набиране на представителите на целевите групи по проекта, с провеждането на груповите семейни консултации, организация и подготовка на материали за събитията насочени към родители и деца в ранна възраст за повишаване на информираността и намаляване на риска от изоставяне, подготовка и провеждане на събития за превенция на „екранна зависимост“, провеждане на събития за кариерно ориентиране. Ще отговаря за подготовката на материали за всяко събитие, обработка на събраната информация след всяко събитие и предоставяне на препоръки към целевата група за последващи действия.
- Психолог - лице с опит за работа с деца от семейства с ниски доходи и несигурна семейна среда, ангажиран с организация и участие в семинарите за разпознаване на насилие и превенция на зависимости, организация и участие в семинари за кариерно ориентиране и обучение за намаляване на детската бедност, подготовка и предоставяне на услуги за „разпознаване на насилието и превенция на зависимости“, подготовка и провеждане на събития за кариерно ориентиране. Ще отговаря за подготовката на материали за всяко събитие, обработка на събраната информация след всяко събитие и предоставяне на препоръки към целевата група за последващи действия.
- Социален работник - 2 лица - единият соц. работник ще е ангажиран с набирането на представителите на целевите групи по проекта. Двамата ще отговарят за оформяне на документите, досиета, поддържане на връзка с потребители, подкрепа при подготовката на материали за всички дейности включени в СЦ 3.
- Кинезитерапевт - ангажиран с организиране и провеждане на събитията за ранно детско развитие, предоставяне на консултации и даване на насоки на родители за правилното функциониране на опорно-двигателния апарат.
- Логопед – ангажиран с организиране и провеждане на събитията за ранно детско развитие, екранна зависимост, даване на насоки на родители за развиването на гнозиса, практиса и езика.
- Хигиенист – ангажиран с поддържане на хигиенните условия в ЦСРИ, където ще се предоставят голяма част от дейностите по проекта.
- Медиатор – ангажиран с поддържане на връзка с потребители от маргинализирани общности, подкрепа при подготовката на материали, работа за изграждане на доверие между представителите на целевите групи и екипа по проекта. |
0.00
|
0.00
|