| Дейност 1. Провеждане на специфични обучения в „Луфтханза Техник София“ ООД.: Целта на Дейност 1 (Д1) е насочена към организиране и провеждане на специфични обучения за 284 заети лица в „Луфтханза Техник София“ (ЛТСФ) ООД.
284-те представители на целевата група ще преминат следните 6 вида специфични обучения:
I. 68 обучаеми в обучение "Авиомеханик";
II. 17 обучаеми в обучение "Структурист";
III. 14 обучаеми в обучение "Интериори-композит";
IV. 135 обучаеми в обучение "Въздухоплавателно средство тип Airbus A320 СЕО";
V. 30 обучаеми в обучение "Въздухоплавателно средство тип Airbus A220 / Bombardier BD-500";
VI. 20 обучаеми в обучение "Въздухоплавателно средство тип Boeing B737 NG".
Обосновка на нуждите на работодателя „Луфтханза Техник София“.
През 2023 г. Lufthansa Technik Group стартира амбициозна програма за растеж, наречена "Ambition 2030", с цел допълнително разширяване на водещата си глобална позиция в техническата поддръжка на самолетни паркове. Компанията очаква дългосрочно увеличение на търсенето на ремонтни и поддържащи услуги, особено в сектора на двигателите. В допълнение, към нарастващия брой по-стари двигатели в глобалните полети, по-високият интензитет на поддръжка на новоразработените двигатели, също води до повишени нужди на Групата и нейните членове.
Нуждите на „Луфтханза Техник София“ ООД, в качеството му на работодател, се определят от заложените в програмата "Ambition 2030" пет дългосрочни инициативи пред всички членове на Lufthansa Technik Group, както следва:
1) Best people – Най-добре квалифицираните служители. Инвестираме в тяхното обучение и развитие.
2) Next Level Operating Model - Акцентира върху оптимизацията на процесите и работните потоци чрез интензивна дигитализация и въвеждане на модерни технологии. Ключовите аспекти на инициативата включват по-добро използване на ресурсите и внедряване на ресурсно ефективни и безотпадни процеси и технологии.
3) Targeted Growth - Значителни инвестиции за разширяване на основния бизнес. Разширяване на обектите и международното присъствие, включително чрез потенциални придобивания.
4) Digital Roadmap - Дигитализация и "зелен" преход на процесите. Постигане на устойчивост, като част от корпоративната култура, ангажираност за принос към по-устойчиво бъдеще. Разширяване на дигиталните бизнес модели. Създаване на собствена 5G мобилна мрежа за подобряване на оперативната ефективност.
5) Maximized Cash - Целта е до 2030 г. приходите да надхвърлят 10 милиарда евро с двуцифрен марж на печалба, като техническата поддръжка на двигатели и самолетни компоненти ще бъде основен двигател на растежа.
С тези инициативи Lufthansa Technik Group се стреми да затвърди позицията си на водещ доставчик на технически услуги в авиационната индустрия и да отговори на нарастващото търсене на поддръжка и ремонт на самолети в световен мащаб.
Само в изпълнение на инициативата "Best people", "Луфтханза Техник София“ ООД инвестира през последните две години (2023 и 2024 г.) значителен ресурс за повишаване квалификацията на заетите лица в компанията: за 2023 г. сумата възлиза на 820 863€ (1 605 468.48 лв.), а за 2024 г. – 925 733€ (1 810 576.37 лв.).
Ежегодно Lufthansa Technik Group си поставя цели, насочени към реализиране на „зелени“ политики, преструктуриране на производствата и закриване на неекологични дейности. За 2025 г. целите ни са дефинирани, както следва:
1) Намаляване с 25% на въглеродния отпечатък.
2) Увеличаване употребата на ВЕИ до 50%.
3) Подобряване на ресурсната ефективност с 25%.
4) Увеличаване до 70% рециклирането и управление на отпадъците, с цел опазване на ценни суровини и др.
В такъв контекст, динамичните промени в технологиите и производствата в сферата на техническата поддръжка на самолетни паркове, налагат непрекъснато осъвременяване на знанията и уменията на заетите лица в ЛТСФ ООД и придобиване на нови умения с цел адаптиране към актуалните нужди на компанията, създаване на условия за устойчива заетост и осигуряване на по-качествени работни места. |
2 259 276.20
|
0.00
|
| Дейност 1 /Продължение 1/. Провеждане на специфични обучения в „Луфтханза Техник София“ ООД.: Изпълнението на Д1 ще премине през следните етапи:
Етап 1. Разработване на График за избор на изпълнител и изпращането му за съгласуване от страна на УО, в зависимост от Ръководството за бенефициенти за управление на проектите по процедурата. Графикът ще се попълни и подаде до УО чрез подсекция „Кореспонденция“ в ИСУН за одобрение. Продължителност на Етап 1: 1-3 проектна седмица.
Етап 2. Подготовка на документация и провеждане на избор на външен / шни изпълнител / и за провеждане на специфичните обучения, в зависимост от указанията на УО. Изборът на изпълнител / и ще бъде проведен по реда на Глава четвърта от ЗУСЕФСУ (ако е приложимо). В рамките на Етап 2 ще бъде / ат сключен / и договор / и с избрания / ите изпълнител / и. Продължителност на Етап 2: 4-8 проектна седмица.
Етап 3. Актуализиране на списъците с обучаеми - заети лица при работодателя. Продължителност на Етап 3: 9-та проектна седмица.
Етап 4. Стартиране на специфичните обучения.
Специфичните обучения (СО), планирани по проекта, имат следните характеристики:
I. СО "Авиомеханик":
- Средна продължителност, посочена в офертите на ИВТ и Dviation Europe GmbH (където 1 учебен ден = 6 уч. ч.) - 735 уч. часа (1 уч. час = 50 мин.)
- Брой участници в обучението - 68
- Формат на обучението - присъствена форма
- Място на провеждане - гр. София, в учебни/тренировъчни зали на изпълнителя и/или на ЛТСФ
- Методи на обучение - обучението ще съдържа теоретична и практическа част, като стриктно ще се следва разбивката на двете части на обученията, разписани в лицензираната програма на ЛТСФ
- Процедури за изпитване и оценяване - финални изпити, които ще играят роля на сертификационен изпит за проверка на придобитите знания по време на обучението и включват (основни изпити от категория А съгласно Регламент (ЕС) № 1321/2014, част 66, приложение IІ, допълнение II; писмени изпити по авиационен английски език; писмен изпит за теоретичната част на практическото обучение; оценка на практическите умения)
- Обучението съдържа (усреднено на база на 2-те оферти) 531 уч. ч. теория / 198 уч. ч. практика + между 6 и 12 уч. ч. допълнителни (ако се налага на база на резултатите на обучаемите)
II. СО "Структурист":
- Продължителността е еднаква и в 2-те оферти - 990 уч.часа (1 уч. час = 50 мин.)
- Брой участници в обучението - 17
- Формат на обучението - присъствена форма
- Място на провеждане - гр. София, в учебни/тренировъчни зали на изпълнителя и/или на ЛТСФ
- Методи на обучение - обучението ще съдържа теоретична и практическа част, като стриктно ще се следва разбивката на двете части на обученията, разписани в лицензираната програма на ЛТСФ
- Процедури за изпитване и оценяване - финални изпити, които ще играят роля на сертификационен изпит за проверка на придобитите знания по време на обучението и включват (писмени тестове по авиационен английски език; писмен тест за теоретичната част на практическото обучение; оценка на практическите умения)
- Обучението съдържа 480 уч. ч. теория / 510 уч. ч. практика
III. СО "Интериори-композит":
- Продължителността е еднаква и в 2-те оферти - 420 уч. часа (1 уч. час = 50 мин.)
- Формат на обучението - присъствена форма
- Брой участници в обучението - 14
- Място на провеждане - гр. София, в учебни/тренировъчни зали на изпълнителя
- Методи на обучение - обучението ще съдържа теоретична и практическа част, като стриктно ще се следва разбивката на двете части на обученията, разписани в лицензираната програма на ЛТСФ
- Процедури за изпитване и оценяване - финални изпити, които ще играят роля на сертификационен изпит за проверка на придобитите знания по време на обучението и включват (писмени тестове по авиационен английски език; писмен тест за теоретичната част на практическото обучение; оценка на практическите умения)
- Обучението съдържа 300 уч. ч. теория / 120 уч. ч. практика
Програмите на всички обучения са приложени в отделен файл към ФК. |
0.00
|
0.00
|
| Дейност 1 /Продължение 2/. Провеждане на специфични обучения в „Луфтханза Техник София“ ООД.: IV. СО "Въздухоплавателно средство тип Airbus A320 CEO":
- Обучението се отнася до въздухоплавателно средство тип Airbus A318/A319/A320/A321 (CFM 56) amp; A319/A320/A321 (IAE V2500) B1.1 / B2
- Продължителност - общо 281 уч. ч. (Теория: 203 уч. ч.; Практика: 78 уч. ч.), (1 уч. час = 50 мин)
- Брой участници в обучението - 135
- Формат на обучението - присъствена форма
- Място на провеждане - гр. София, в учебни/тренировъчни зали на изпълнителя и/или на ЛТСФ
- Методи на обучение - обучението ще съдържа теоретична и практическа част, като стриктно се следва разбивката на двете части на обученията, разписани в лицензираната програма на ЛТСФ
- Процедури за изпитване и оценяване - финален изпит, който ще играе роля на сертификационен изпит за проверка на придобитите знания по време на обучението
V. СО "Въздухоплавателно средство тип Airbus A220 / Bombardier BD-500"
- Обучението се отнася до въздухоплавателно средство тип Airbus A220 (PW PW1500G) B1.1 / B2 и Bombardier BD-500 (PW1500G). Уточнение: Самолетите А220 са разработени от канадската компания Bombardier, но са в бранда на Airbus, след като двете компании подписват споразумение за сътрудничество. Където в офертите се среща името Bombardier, следва да се разбира курс А220.
- Продължителност - общо 225 уч. ч. (Теория: 165 уч. ч.; Практика: 60 уч. ч.), (1 уч. час = 50 мин)
- Брой участници в обучението - 30
- Формат на обучението - присъствена форма
- Място на провеждане - гр. София, в учебни/тренировъчни зали на изпълнителя и/или на ЛТСФ
- Методи на обучение - обучението ще съдържа теоретична и практическа част, като стриктно се следва разбивката на двете части на обученията, разписани в лицензираната програма на ЛТСФ
- Процедури за изпитване и оценяване - финален изпит, който ще играе роля на сертификационен изпит за проверка на придобитите знания по време на обучението
VI. СО "Въздухоплавателно средство тип Boeing B737 NG"
- Обучението се отнася до въздухоплавателно средство тип Boeing B737 NG (CFM56-7)
- Продължителност - общо 242 уч. ч. (Теория: 182 уч. ч.; Практика: 60 уч. ч.), (1 уч. час = 50 мин)
- Брой участници в обучението - 20
- Формат на обучението - присъствена форма
- Място на провеждане - гр. София, в учебни/тренировъчни зали на изпълнителя и/или на ЛТСФ
- Методи на обучение - обучението ще съдържа теоретична и практическа част, като стриктно се следва разбивката на двете части на обученията, разписани в лицензираната програма на ЛТСФ
- Процедури за изпитване и оценяване - финален изпит, който ще играе роля на сертификационен изпит за проверка на придобитите знания по време на обучението |
0.00
|
0.00
|
| Дейност 2. Заетост на обучени по проекта лица след успешно приключване на участието им в обучение/я (устойчивост по проекта).: ЛФТС ще запази заетостта на 100% от 284 представители на целевата група за период от минимум 6 месеца след приключване на специфичните обучения за всяко конкретно лице.
Натрупаният през годините опит дава основание на компанията-кандидат да гарантира 100-вото успешно приключване на специфичните обучения от всички 284 участници, както и запазването на заетостта за период от над 6 месеца на 100% от представителите на целевата група.
Обосновка:
Непрекъснатото разширяване на производствената и ремонтната база на Луфтханза Техник София, както и нарастващото пазарно лидерство на авиокомпаниите от групата на Lufthansa, водят до необходимостта от постоянно откриване на нови работни места в компанията.
През последните години се наблюдава значителен ръст на авиационния пазар, като търсенето на услуги за авиационна поддръжка също се увеличава. Откриват се все повече линии, летят повече самолети, а производителите не са достатъчно бързи, за да отговарят на поръчките за нови самолети, така че често има няколко години изчакване преди компаниите да си ги получат. Затова, средната възраст на самолетите като цяло се увеличава, което съответно оказва влияние върху нуждата от тяхната поддръжка.
Спецификите на работните места в Луфтханза Техник София са свързани не само със специфични знания и умения, които работещите следва да притежват в сферата на авиационната пъддръжка и ремонт, но и с конкретните особеност на оборудването на 8-те халета на територията на предприятието.
В допълнение, налице е повишен интерес на Lufthansa Technik Group от разширяване на бизнеса в България. От една страна това е свързано с факта, че базата на компанията в София е с едно от най-добрите оборудвания в групата на Lufthansa Technik. Изключително важен фактор, стимулиращ амбициите на германското дружество към разрастване на дейността на българската компания, е и високото доверие в уменията на българските служители и работници. |
0.00
|
0.00
|