„Разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд съобразно спецификата на конкретните работни места в предприятията. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работни процеси на конкретните работни места. Обучение на лицата от целевата група насочено към внедряване на „зелени“ модели на организация на труд.“ : Настоящата дейност има за цел да постигне:
Въвеждане на промени в организацията на работа за включване на екологосъобразни дейности в конкретни работни процеси и на определени работниместа, подкрепа за въвеждане на „зелена“ (екологосъобразна) фирмена култура, наред с мотивиране на екологосъобразното мислене на служителите.
Дейността включва четири етапа за въвеждане на "зелени" практики в организацията на труда за всички работни места в предприятието, които сереализират в посочената логическа последователност:
1. Преглед на моментното състояние на предприятието и организацията на трудовата дейност, свързана с прилагането на „зелени“ практики.Първият етап включва преглед и анализ на настоящото състояние на организацията на труда в предприятието. Извършва се оценка на съществуващитепрактики, процеси и процедури, свързани с организацията на работата, управлението на човешките ресурси, използването на ресурси и материали. Целтае да се идентифицират областите, които имат потенциал за подобрение чрез въвеждане на "зелени" решения.Извършва се задълбочен анализ на настоящите практики и процеси във всички звена и отдели на предприятието.Провеждат се дискусии с ръководители и служители от всички нива за идентифициране на проблемни области.Прави се оценка на използваните материали, консумация на ресурси (енергия, вода и др.), генерирани отпадъци.Анализират се длъжностни характеристики, вътрешни правила и процедури.Преглеждат се наличните данни за ефективност, производителност други.
2. Разработване на „зелени“ модели на организацията на труда и работните процеси, съобразно спецификата на предприятието и конкретните работниместа. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работните процеси на конкретните работни места.
Вторият етап включва разработване на конкретни модели и решения за разработване на „зелени“ модели на организацията на труда. Това може давключва промени в работните процеси, графици, използване на материали, обучение на персонала и др. Разработват се подробни "зелени карти" завсички работни места, описващи промените.За всяко работно място се създава "зелена карта" с конкретни предложения за промени.Предлагат се решения за намаляване на използваните енергийни ресурси в предприятието.Планират се промени в използваните материали и процеси за намаляване на отпадъците.Разписват се правила при избор на ново оборудване - приоритетно по-енергийноефективно.Разработване на ясни инструкции и правила за всички нови "зелени" модели.Разработват се програми за обучение на персонала по "зелени" практики.
3. Разработване/приемане на план от мерки за прилагане на „зелени“ модели на организация на работните процеси от ръководните органи напредприятието.На третия етап ръководството на предприятието разглежда и одобрява план с конкретни мерки за въвеждане на "зелените" модели на организация натруда. Определят се срокове, отговорници, необходими ресурси.Ръководството одобрява конкретен план със срокове и отговорници.Определя се необходимият финансов и човешки ресурс.Планира се пилотно въвеждане в избрани звена преди цялостното прилагане.Предвижда се редовен мониторинг и докладване на напредъка.
4. Въвеждане/прилагане в предприятието на нови, „зелени“ модели на организация на работните процеси и управлението на човешките ресурси, вкл.обучение на персонала за въвеждането на съответните промени.
Четвъртият етап включва практическото въвеждане на одобрените мерки и обучение на персонала за новите практики. Осъществява се мониторинг иоценка на резултатите, идентифицират се допълнителни възможности за подобрение.Провежда се обучение на ръководители и служители по новите практики.Стартира пилотното въвеждане на промените в избрани звена.След отстраняване на проблемите се въвеждат промените в цялото предприятие.Извършва се регулярен мониторинг и оценка на резултатите от въведените промени.При необходимост се правят корекции в плана.
|
2 000.00
|
0.00
|
Закупуване на лични предпазни средства (ЛПС) и специално работно облекло: Целта на дейността по осигуряване на лични предпазни средства и специално работно облекло е осигуряване на безопасни и здравословни условия на труд.
Във предприятието работят общо 10 служители , на 10 лица от които е необходимо да използват ЛПС и специално работно облекло. Длъжностите и вида на личните предпазни средства са описани от СТМ и утвърдени от ръководството на в Списък на работните места и видовете работа, при които се използват ЛПС за безопасност и работа след извършена оценка на риска на различните работни места. Към момента ръководството на фирмата осигурява работно облекло и лични предпазни средства за минимална защита. Във връзка с предписанията от СТМ, съобразени с нормативната база и след класифициране на основните рискови фактори по време на работа и спецификата на работните места е необходимо да се наградят от досега използваните работно облекло и ЛПС осигуряващи по - висока защита по време на работа. По този начин ще бъде минимизиран риска от трудови злополуки и ще се подобри здравния статус на работещите.
За целевата група: Дърводелец-монтажник 3 бр. Дърводелец 2 бр. , Заварчик-дърводелец 1 бр , Мебелист 1 бр., Продавач консултант 1 бр , специалист продажби 1 бр., управител преработваща пром. 1 бр. чиято дейност е свързана с работа с риск за здравето и безопасността, който не може да се отстрани по друг начин, е предвидено да се закупят:
Специално лятно облекло - яке и полугащеризон - 7 бр.
Специално лятно облекло - панталон - 3 бр.
Специално зимно облекло - яке и полугащеризон - 7 бр.
Студозащитна блуза с дълъг ръкав - 10 бр.
Студозащитен елек - 10 бр.
Защитни обувки - половинки - S3 - 7 бр.
Защитни обувки - боти - S3 - 7 бр.
Защитни обувки за заварчик S3- 1 бр.
Противохлъзгащи, дищащи обувки САЯ- 3 бр.
Предпазни очила - 7 бр.
Защитни ръкавици - противосрезни - 7 бр.
Респиратор за защита от прах FFP2 - 7 бр.
Антифони - външни – активни - 6 бр.
Индивидуални комплекти за работа на височина - сбруя, каска, блокаторно устройство, у-образен ремък, карабини - 3 бр.
Антифони - външни - пасивни - 1 бр.
Престилка за заварчик - 1 бр.
Ръкавели за заварчици - 1 бр.
Гамаши за заварчици - 1 бр.
Ръкавици за заварчици - 1 бр.
Автоматична заваръчна маска - 1 бр.
Качулка за заварчик - 1 бр.
Всички описани специални работни облекла и ЛПС са от по – висок защитен и качествен клас, което ще допринесе за мотивирането на персонала, подобряване на здравния му статус и повишаване на производителността на труда. Подобрените качествени показатели на ЛПС средства и облекла ще повишат сигурността и безопасността на използващите ги работници. Значително дълго ще се запазят и експлоатационните им качества. |
14 690.30
|
0.00
|
Осигуряване на колективни предпазни средства, вкл. модернизация и/или реконструкция, и/или обезопасяване на съществуващи обекти, технологични процеси, машини и съоръжения, свързани с подобряване условията на труд: С цел подобряване качеството на работната среда в помещенията и в работните зони Участък ”Рязане и кантиране”, Участък ”Сглобяване”, Участък ”Шлайфане”, Участък ”Дърводелна”, Участък ”Бояджийно”, да се осигурят безопасни условия на труд и намаляване на заболеваемостта, СЕВАР ООД планира следните действия:
1. Да се закупи оборудване за подобряване на микроклимата в работните помещения състоящо се в:
Термопомпа въздух/вода 16.7kW, - 2 бр. със следните характеристики -сплит система се състоят от две отделни тела: външно тяло и вътрешно тяло. Фукционира самостоятелно не е част от система, а самостоятелно регулира температурата на въздуха. Чрез оборудването ще се осигури подходящия микроклимата в производствените помещения не само през студените, но и през топлите месеци. Оборудването е с ниска консумация на електричество.
Сплит термопомпите са напълно подходящи за сградата ни, самостоятелно регулират температурата на въздуха, благодарение на конструкцията се избягват сложните пробивни дейности, свързани с полагането на въздуховоди и не се променя инфраструктурата на сградата.
Климатик мултисплит - 1 бр. с 1 външно и 2 вътрешни тела - 5.7kW която е сплит система за отопление. Избраната мултисплит системи е изключително подходяща в случая, защото ще се осигури климатизация в няколко работни помещения, много по-бързо ще се достигне до желаната температура в помещенията, като се отдава повече топлина от стандартните климатици.
Колонен климатик 1 бр.
2. Да се закупи оборудване за балансиране на въздушните потоци и да осигури микроклимата на работно място в участък ”бояджийно” състоящо се в :
Нагнетателна група - 1 бр. , която представлява нагнетателна система за осигуряване на чист въздух. В помещението което ще се постави оборудването се работи с химически вещества и работниците се поставят в огромен риск за здравето си. Нагнетителната система осигуряват приток на чист въздух в работната зона, с което се предпазва работника от вредни химически вещества при боядисване. Вентилатора е с топло обмен, които засмуква въздух и вкарва чист въздух в работната зона. Чрез нагнетителната група ще се осигури достатъчни количества свеж въздух в зоната за боядисване. Чрез предпазното средство ще се осигурят и подходящите параметри на микроклимата предписани от СТМ в работната зона.
За да се обезопаси и за да се обособи самостоятелен участник бояджийно е нужно да се извършат СМР дейности и обезопасяване на помещението, което се изразява в - обезопасяване с преградна стена 36 м2 и обезопасяване със сваляне на таван 40 м2.
3.Да се закупи оборудване за защита от дървесен прах в производствения участък ”Рязане и кантиране” :
- Прахоуловител - 4 бр. Производственият процес е свързан с генерирането на голямо количество отпадъчен дървесен прах, който се разпръсква във въздуха при извършването на работните операции и причинява редица рискове за здравето и безопасността на работниците. Прахоуловителят е предназначен да събира отпадъчни дървесния прах и трици директно от дървообработващите машини. Подвижността на прахоуловителите е преимущество от голямо значение, защото реално могат да се поставят до различни машини, в зависимост от натоварването им и потребностите за осигуряване на безопасни и здравословни условия на труд. Те ще осигурят покриване на едни от основните рискове, а именно: защита от прах, защита от неблагоприятен микроклимат, защита от биологични агенти в работната среда, както и защита от пожар (дървесните трици и стърготини са много лесно запалими). С осигуряването на 4 броя прахоуловители при източниците на отделяне на дървесен прах, ще се осигури намаляване на риска от дихателни увреждания на работещите служители.
Всички предвидени мероприятия са съобразени с Оценката на риска на работните места и дадените предписания, съдържащи се в Програмата за предотвратяване, намаляване, ограничаване и контрол на професионалния риск.
|
122 240.33
|
0.00
|
Осигуряване на социални придобивки за работещите, вкл. ремонт и оборудване на места за отдих, рехабилитация, спорт, хранене и почивка в предприятията и др: Дейността има за цел да осигури по-добри условия на работниците за краткотраен отдих и хранене като по този начин се увеличи качеството на предлаганите работни места и се допринесе за повишаването на мотивираността на работещите.
Важно е работното място на служителите, освен необходимите условия на труд да предлага и добри условия за краткотраен отдих и хранене в предприятието. Ръководството на фирмата кандидат осигурява социални придобивки за служителите, но също така постоянно се стреми да полага допълнителни усилия в осигуряването на подобри условия за почивка.
Осигуряването на подходящи условия за физиологични почивки ще помогне за поддържане на работоспособността на служителите и отлагане на настъпването на умора. Съгласно утвърдена програмата за минимизиране на риска и предписания от Служба трудов медицина, дружеството предвижда да закупи:
1. Хладилник - 1 бр.
2. Маса за хранене - 4 бр.
3. Микровълнова печка - 1 бр.
4. Масажен стол - 1 бр.
5. Климатик -1 бр.
В рамките на тази дейност се предвижда закупуването на масажен стол, който да бъде разположен в помещението за отдих и почивка. Осигуряването на масажен стол е подходящ за масажна терапия на кръста и гръбначния стълб на служителите, след продължителна работа, значително ще подобри условията на труд на работното място, в съответствие с нормите и изискванията за законодателството по безопасност и здраве при работа. Още повече, възможността на служителите да отпочинат, разполагайки се в масажно кресло, ще повиши мотивацията за здравословен и безопасен труд. Чрез осигуряването на масажен стол, за нуждите на служителите, в дългосрочен план, се цели намаляване на трудовите злополуки и професионалните заболявания, ще намали значително професионалните рискове, ще подобри работната среда, което ще повиши ефикасността и ефективността на труда. |
15 094.25
|
0.00
|