Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 70 078 дървета
English

Програма: Развитие на човешките ресурси 2021-2027

Район за планиране: Всички

Описание

Проект за устойчиво развитие и цифрова трансформация на „БОН ШАНС“ ЕООД е  в съответствие с програмата „Нови умения“
Проектът е насочен към повишаване на конкурентоспособността на „БОН ШАНС“ ЕООД чрез придобиване на нови знания и умения, необходими за адаптация към зеления и цифровия преход. В съответствие с изискванията на програмата „Нови умения“, предвидените обучения ще подпомогнат служителите в усвояването на компетенции за устойчиво производство, енергийна ефективност, намаляване на въглеродния отпечатък и дигитализация на работните процеси.
Чрез обученията по различни модули персоналът ще придобие ключови умения за:
Производствена ефективност и екологични практики – намаляване на отпадъците, оптимизация на енергопотреблението и използване на рециклируеми материали.
Дигитални умения – работа с нови технологии за проследяване на производствения цикъл, дигитализация на отчетността и използване на софтуер за ресурсна ефективност.
Устойчиви логистични решения – оптимизация на транспортните маршрути и намаляване на вредните емисии чрез интелигентни системи за планиране.
Обученията ще бъдат съобразени със специфичните функции на всяка длъжност, което ще позволи на служителите не само да се адаптират към променящите се изисквания на пазара, но и да допринесат за дългосрочната устойчивост на компанията. Проектът ще осигури на „БОН ШАНС“ ЕООД необходимата подготовка за успешно преминаване през предизвикателствата на зеления и цифровия преход, като затвърди позицията на фирмата като социално и екологично отговорен пазарен участник.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Провеждане на обучение на служителите В БОН ШАНС ЕООД: В настоящата дейност се предвижда да бъдат включени в специфично обучение 44 служители заемащи следните длъжности • Пакетировач — 2 броя, код на длъжността: 93201003, код на професията: 9320 • Формовчик — 1 брой, код на длъжността: 81212003, код на професията: 8121 • Транжорист — 2 броя, код на длъжността: 75112004, код на професията: 7511 • Отчетник-счетоводство — 3 броя, код на длъжността: 43111001, код на професията: 4311 • Специалист качество полуфабрикати и готова продукция — 1 брой, код на длъжността: 21492001, код на професията: 2149 • Общ работник — 17 броя, код на длъжността: 96220009, код на професията: 9622 • Продавач-консултант — 8 броя, код на длъжността: 52230001, код на професията: 5223 • Работник кухня — 6 броя, код на длъжността: 94120002, код на професията: 9412 • Готвач — 1 брой, код на длъжността: 51202001, код на професията: 5120 • Помощник-готвач — 1 брой, код на длъжността: 94120001, код на професията: 9412 Целта на дейността е да се предостави възможност на представителите на целевите групи по проекта да преминат курс на обу-е в сферата на Устойчиво развитие и иновации в хранителния сектор. Целта на дейността е да се формират специфични знания и умения свързани с модерните тенденции за здравословно хранене, но и активно да допринасят за зеления преход чрез оптимизация на ресурси, намаляване на отпадъците и подкрепа на местното производство. Това е ново и специфично за фирмата обучение. Това обучение е необходимо, защото ръководителите искат да разнообразят асортимента си от продукти и да пуснат на пазара нови такива, които да бъдат изработени, чрез нови техники и технологии в ПРИГОТВЯНАТО НА ХРАНИ, вплитайки нови и нестандартни вкусове. За да бъде постигнати желаните качествени продукти, заетите в този производствен процес трябва добре да бъдат запознати с тези специфични техники за тяхната изработка Целта на тази дейност е да предостави възможност на представителите на целевите групи по проекта да преминат специализирано обучение, насочено към ИНОВАЦИИ И ЗЕЛЕН ПРЕХОД В ХРАНИТЕЛНАТА ИНДУСТРИЯ. Обучението ще даде на участниците задълбочени знания и практически умения относно: Подобряване на качеството и хранителната стойност на изделията; Увеличаване на дълготрайността на продуктите; Оптимизация на технологичните процеси в хранителната индустрия; Тази дейност се реализира в контекста на придобиване на нови знания и умения, които да отговорят на съвременните тенденции и потребителски изисквания към хлебните и сладкарските изделия, като същевременно повишат конкурентоспособността на „БОН ШАНС“ ЕООД. Обхват на обучението Обучението е мултидисциплинарно, като включва както производствени работници, така и административен и управленски персонал. Това ще позволи цялостна интеграция на новите знания в различни звена на предприятието. ПРОГРАМА ТЕМА ИНОВАЦИИ И ЗЕЛЕН ПРЕХОД В БОН ШАНС ЕООД Фокус: Зелен и дигитален преход, оптимизация на процесите и устойчиво развитие Целева група – брой служители по длъжности: • 2 (Пакетировач) • 1 (Формовчик) • 2 (Транжорист) • 3 (Отчетник-счетоводство) • 1 (Специалист качество) • 17 (Общ работник) • 8 (Продавач-консултант) • 6 (Работник кухня) • 1 (Готвач) • 1 (Помощник-готвач) 161 700.00 0.00
Продължение 1 Провеждане на обучение на служителите: Модули за обучение: Модул1. Гастроиновации и модерни техники за приготвяне на храна • Sous-vide и бавно готвене: Техники за по-сочно и ароматно месо или зеленчуци, приготвени на ниска температура. • Молекулярна кухня: Малки трикове като пяна, сферификация (течности, които изглеждат като хайвер) или пушени аромати за атрактивна презентация. • Ферментация и пробиотични храни: Внедряване на ферментирали продукти (кимчи, кефир, комбуча) за по-здравословно меню. • Придобити компетенции: o Овладяване на прецизни техники за термична обработка o Творческо представяне на ястия с иновативни методи o Внедряване на здравословни и ферментирали храни в менюто Модул 2. Устойчиви и нулеви отпадъци практики • Безотпадъчно готвене: Използване на "остатъци" за нови рецепти — например, бульони от зеленчукови обелки или хрупкави чипсове от кори на картофи. • Рециклируеми опаковки и прибори: Преминаване към биоразградими или ядливи опаковки. • Вертикална градина в магазина: Малка хидропонна стена с пресни подправки, които се използват директно за ястията. Придобити компетенции: o Оптимизация на ресурсите и минимизиране на отпадъците o Работа с екологични опаковъчни решения o Отглеждане и използване на пресни подправки на място Модул3. Интелигентно управление на процесите с технологии • Смарт сензори за свежест: Технологии, които следят температурата на храните и алармират при отклонения. • Дигитално меню с персонализирани препоръки: Таблети или екрани, които предлагат комбинирани менюта според времето, сезона или предпочитанията на клиента. • Автоматизирано планиране на доставки: Софтуер, който прогнозира търсенето и оптимизира заявките към доставчици. Придобити компетенции: o Използване на IoT устройства за контрол на качеството o Работа с дигитални системи за управление на менюта o Ефективно планиране и оптимизация на доставките Модул 4. Нови кулинарни тенденции и суперхрани • Растителни алтернативи: Готвене с иновативни продукти като веган сирена, месо на растителна основа, спирулина или морски водорасли. • Функционални храни: Приготвяне на ястия с адаптогени (гъба рейши, ашваганда) или добавки за имунна подкрепа и енергия. • Кетогенни и нисковъглехидратни рецепти: Опции за хора, които следват определени диетични режими. • Придобити компетенции: o Приготвяне на съвременни, здравословни ястия o Използване на суперхрани и адаптогени o Създаване на персонализирани рецепти според диетични нужди Модул 5: Зелен преход и устойчиво управление на ресурси • Оптимизация на енергийното потребление: Внедряване на енергоспестяващи уреди и LED осветление. • Намаляване на въглеродния отпечатък: Използване на локални и сезонни продукти, намаляване на транспортирането. • Безотпадъчно производство: Преработка на хранителни отпадъци в компост или създаване на нови продукти (например зеленчукови бульони от остатъци). • Екоопаковки и рециклиране: Внедряване на биоразградими опаковки и ясна система за разделно събиране. Придобити компетенции: o Работа с енергоспестяващи уреди o Внедряване на устойчиви производствени процеси o Организиране на ефективна система за рециклиране Модул 6: Дигитализация и интелигентно управление на процесите • Софтуери за проследяване на наличности, които намаляват хранителните отпадъци. • Смарт сензори за мониторинг на температурата и свежестта на продуктите. • Онлайн платформа за клиентски поръчки с възможност за избор на устойчиви опции (например ястия с по-нисък въглероден отпечатък). Модул 6: Дигитализация и интелигентно управление на процесите • Придобити компетенции: o Работа с дигитални платформи за управление на инвентара o Проследяване и анализ на данни за оптимизация o Осигуряване на по-добро клиентско изживяване чрез технологии Тази структура осигурява балансирано развитие на персонала както в кулинарните умения, така и в устойчивите и технологичните практики 0.00 0.00
Продължение 2 Провеждане на обучение на служителите: Очаквани резултати Придобиване на нови професионални компетенции: o Овладяване на съвременни кулинарни техники (sous-vide, молекулярна кухня, ферментация). o Разработка на устойчиви рецепти и интегриране на суперхрани и функционални добавки. 2. Устойчиво управление на процесите и ресурсите: o УМЕНИЯ ЗА Внедряване на практики за безотпадъчно производство и кръгова икономика. o Умения за работа с енергийно ефективно оборудване и екологични опаковки. 3. Дигитална трансформация на работното място: o УМЕНИЯ ЗА Използване на софтуери за планиране на доставки и управление на инвентара. o УМЕНИЯ ЗА Работа с умни сензори за следене на свежестта и безопасността на храните. 4. Адаптиране към новите изисквания на пазара на труда: o Гъвкавост при създаване на персонализирани ястия според здравословни или диетични нужди. o Развитие на клиентски ориентирани подходи чрез дигитални менюта и индивидуални препоръки. 5. Повишена заетост и мотивация на персонала: o Разширяване на професионалния профил на служителите чрез нови умения и квалификации. o Създаване на иновативна и екологично ангажирана работна среда, привлекателна за младите кадри. Обучението е насочено към 48 служители, заемащи различни длъжности, с цел адаптиране на знанията към специфичните им професионални роли съгласно функциите, които изпълняват в предприятието. Обосновка на нуждите от обучение по длъжности (съгласно функциите им) Обосновка на нуждите от обучение по длъжности (съгласно функциите им) 1. Технолог (1 служител) • Функции: Разработване и внедряване на нови продукти, оптимизация на производствени процеси, контрол на качеството. • Нужда от обучение: Прилагане на иновативни гастро техники, работа с дигитални системи за мониторинг на производството, устойчиво управление на ресурси. 2. Пакетировач (2 служители) • Функции: Опаковане на готова продукция, спазване на хигиенни и санитарни изисквания, правилно съхранение на храни. • Нужда от обучение: Устойчиви практики за намаляване на опаковъчните отпадъци, работа с рециклируеми и биоразградими материали, дигитални системи за проследяване на партиди и срокове на годност. 3. Формовчик (1 служител) • Функции: Механично и ръчно оформяне на хранителни продукти, контрол на формата и теглото. • Нужда от обучение: Прецизни кулинарни техники като молекулярна кухня и ферментация за иновации в продуктите, оптимизация на ресурсите чрез безотпадъчно производство. 4. Транжорист (2 служители) • Функции: Разфасоване и подготовка на месо/риба, спазване на изисквания за безопасност и хигиена. • Нужда от обучение: Усъвършенстване на техники за обработка на месо (например бавно готвене sous-vide), използване на сензори за свежест и контрол на температурата. 5. Отчетник-счетоводство (3 служители) • Функции: Финансово-счетоводна отчетност, следене на наличности и разходи. • Нужда от обучение: Софтуери за управление на инвентара, анализ на данни за оптимизация на разходите и минимизиране на хранителните загуби. 6. Специалист качество полуфабрикати и готова продукция (1 служител) • Функции: Контрол на качеството на суровините и готовите продукти, внедряване на стандарти за безопасност. • Нужда от обучение: Работа с IoT сензори за мониторинг на качеството, дигитални системи за проследяване на хранителната верига. 7. Общ работник (17 служители) • Функции: Подпомагане на основните производствени процеси, почистване и поддръжка на работната среда. • Нужда от обучение: Устойчиви и нулеви отпадъци практики, работа с енергоспестяващи уреди и рециклируеми материали. 0.00 0.00
Продължение 3 Провеждане на обучение на служителите: 8. Продавач-консултант (8 служители) • Функции: Консултиране на клиенти, аранжиране на продукти, работа с касов софтуер. • Нужда от обучение: Дигитални менюта и персонализирани препоръки, информиране на клиентите за устойчивите практики и хранителните ползи на продуктите. 9. Работник кухня (6 служители) • Функции: Подготовка на продукти за готвене, спазване на рецептурници. • Нужда от обучение: Нови кулинарни тенденции и суперхрани, приготвяне на ястия с функционални добавки за здравословно меню. 10. Готвач (1 служител) • Функции: Приготвяне на ястия по меню, контрол на качеството на храната. • Нужда от обучение: Внедряване на гастроиновации, създаване на рецепти с по-нисък въглероден отпечатък. 11. Помощник-готвач (1 служител) • Функции: Асистиране на главния готвач, поддръжка на кухненския ред. • Нужда от обучение: Усвояване на нови техники за подготовка на продукти, работа с интелигентни уреди. Тази обосновка ясно демонстрира как обучението ще повиши ефективността, креативността и устойчивостта на екипа, напълно съответствайки на целите на ПРОГРАМАТА. Предвидените обучения водят до значително повишаване на професионалните компетенции на обучаващите се лица, пряко съобразени със спецификата на работните им места. Чрез придобитите знания и практически умения, служителите ще могат по-ефективно да изпълняват своите задължения, което ще допринесе за оптимизация на производствените процеси и повишаване на качеството на продукцията. Обучението ще даде възможност на предприятието да разработва нови продукти, отговарящи на изискванията за здравословно и екологично устойчиво хранене, което ще засили позициите му на пазара. Съответствие със зеления преход: Придобиването на знания и умения за оптимизация на ресурсите, намаляване на въглеродния отпечатък и внедряване на кръгови производствени модели е от съществено значение за устойчивото развитие на предприятието. Обученията по различните модули ще дадат възможност на служителите да: • Прилагат енергийно ефективни производствени методи: Усвояването на техники за намаляване на енергийното потребление при печене и готвене, използването на съвременни енергоспестяващи уреди и оптимизацията на производствените процеси ще допринесат за по-ниско ниво на въглеродните емисии. • Управляват устойчиво суровините и материалите: Обученията ще засегнат теми като избор на екологично чисти и местни суровини, работа с биологично сертифицирани продукти и минимизиране на хранителните отпадъци чрез техники за безотпадъчно производство и повторно използване на остатъчни материали. • Намалят пластмасовите опаковки и подобрят управлението на отпадъците: Модулите ще включват принципи на екологично опаковане и транспорт, работа с компостируеми и рециклируеми материали, както и внедряване на системи за разделно събиране и преработка на отпадъци. • Изградят култура на устойчивост в организацията: Чрез повишаване на осведомеността за климатичните промени и ползите от зеления преход, служителите ще бъдат мотивирани да прилагат екологични практики в ежедневната си работа и да ги комуникират към клиентите и партньорите. Обучението цели да подобри компетенциите на служителите, като ги адаптира към съвременните изисквания на бизнеса, които включват устойчиво производство, енергийна ефективност и по-добро качество на продукцията. Всяко обучение е съобразено със спецификата на работното място на служителите, за да им помогне да повишат производителността си, да намалят отпадъците и да се придържат към високите еко-стандарти. Тези обучения ще подкрепят предприятието в адаптацията му към новите изисквания на пазара и законодателството, свързани със зеления преход, като същевременно ще го позиционират като социално отговорен и иновативен пазарен лидер. 0.00 0.00
Продължение 4 Провеждане на обучение на служителите: Очаквани резултати: • Съществено подобряване на компетенциите на обучаващите се лица: Придобитите знания и умения ще бъдат пряко приложими към спецификата на работните им места, повишавайки ефективността и качеството на изпълнение на трудовите задачи. • Персонализирано развитие по длъжности: Обучението е структурирано по модули, съобразени с конкретните професионални роли, осигурявайки целенасочено усъвършенстване на компетентностите на всяка група служители. Придобити знания и умения по длъжности: 1. Пакетировач: • Умения за работа с рециклируеми и биоразградими опаковки. • Познаване на устойчиви практики за минимизиране на отпадъците. • Използване на дигитални системи за проследяване на срокове на годност. 2. Формовчик: • Прецизни техники за оформяне на продукти с минимални загуби. • Прилагане на иновативни технологии като молекулярна кухня. • Оптимизация на ресурсите чрез безотпадъчно производство. 3. Транжорист: • Усъвършенстване на техники за разфасоване и подготовка на месо. • Работа със смарт сензори за следене на свежест и температура. • Намаляване на хранителните загуби чрез пълноценно използване на суровините. 4. Отчетник-счетоводство: • Работа със софтуери за управление на инвентара и проследяване на наличности. • Анализ на данни за оптимизация на разходите. • Подобряване на ефективността чрез прогнозиране на нуждите на производството. 5. Специалист качество: • Прилагане на IoT технологии за контрол на качеството. • Внедряване на дигитални системи за проследяване на хранителната верига. • Осигуряване на съответствие със стандартите за безопасност и устойчивост. 6. Общ работник: • Усвояване на нулеви отпадъци практики и рециклиране. • Работа с енергоспестяващи уреди и екологични материали. • Оптимизация на производствените процеси за минимизиране на загубите. 7. Продавач-консултант: • Консултиране на клиенти за ползите от устойчиви продукти. • Работа с дигитални менюта и персонализирани препоръки. • Подобряване на клиентското изживяване чрез информиране за зелени практики. 8. Работник кухня • Приготвяне на ястия с функционални храни и суперхрани. • Усвояване на нови кулинарни техники и иновации. • Намаляване на хранителните отпадъци чрез ефективно планиране. 9. Готвач: • Създаване на рецепти с по-нисък въглероден отпечатък. • Внедряване на гастроиновации и модерни техники на готвене. • Работа с интелигентни кухненски уреди за оптимизация на процесите. 10. Помощник-готвач: • Поддръжка на устойчиви практики в кухненската дейност. • Усвояване на техники за подготовка на продукти с минимални загуби. • Работа в синхрон с дигитални системи за ефективност и контрол на качеството. Така всички длъжности ще бъдат подготвени да допринесат за устойчивото развитие на предприятието, като същевременно се повиши качеството на продуктите и се оптимизират разходите Обучението ще включва теоретична и практическа част, която ще бъде разделена в няколко ключови модула. Тази структура ще осигури на целевата група: o Устойчива заетост чрез внедряване на нови, екологични производствени практики. o Работа на по-добри работни места, съответстващи на съвременните изисквания за зелено производство. o Повишена конкурентоспособност на пазара на труда чрез придобиване на специфични знания за работа с иновативни технологии и устойчиви суровини. Място на провеждане: • Гр. София и гр. Карлово в обекти на фирмата 0.00 0.00
Продължение 5 Провеждане на обучение на служителите: Етапи на дейността 1. Избор на изпълнител; 2. Подготовка за обучението разработване на учебни материали, утвърждаване на учебния график и координация с участниците. 3. Провеждане на обученията – провеждане на обучителните сесии според утвърдения график. 4. Провеждане на тест и връчване на удостоверения – оценка на усвоените знания . След приключване на обучението, всички участници ще преминат тест за оценка на придобитите знания. Успешно завършилите ще получат удостоверение за преминато обучение Етапи на изпълнение на проекта за обучение- Планиране: Изготвяне на план и график за обучение Организация: Разпределение на участниците и осигуряване на необходими ресурси Обучение: Провеждане на интерактивни лекции и практически занимания Оценка: Събиране на обратна връзка Организация на обучението: Обученията ще се провеждат изцяло присъствено в предприятието За всяка обучителна група ще се осигури квалифициран лектор с опит в съответната област, съгласно условията за кандидатстване. Методи на обучение: Комбинация от теоретични лекции, интерактивни дискусии и практически упражнения. Проследяване на напредъка: Провеждане на междинни тестове и финални оценки за верифициране на усвоените знания. Събиране на обратна връзка от участниците чрез анкети. Финализиране на дейностите: Изготвяне на финален доклад Хорариум на обучението - мин 120 уч. часа 3. Форма на обучението- в дистанционна форма, учебните часове се провеждат от разстояние в електронна среда, чрез синхронно взаимодействие на обучаващия с обучавания, а не чрез самоподготовка с предварително публикувани в електронна платформа учебни материали 4. Брой на обучаваните лица- 44 5. Документ, доказващ завършеното обучение- удостоверение Фази на обучението Лекционни сесии, Тестване на нови методи за производство с намалена консумация на енергия и суровини. Прилагане на техники за оптимизиране на ресурсите и намаляване на отпадъците. Работни казуси и практически упражнения. 3. Работа в малки групи и казуси Участниците ще бъдат разпределени по длъжности и ще работят в групи ДО 15 служители. Дискусии и решаване на реални казуси, свързани с ежедневната им работа. 4. Оценка и финална сертификация Провеждане на кратък тест и/или практическо задание за проверка на придобитите знания. Всички успешно преминали обучението ще получат удостоверение за завършен курс. Продължителност на обучението Обучението ще се проведе в рамките на до 12 месеца, като продължителността на всеки модул ще бъде адаптирана според сложността на материала и броя на участниците. Този подход ще гарантира, че всички 44 служители ще придобият необходимите умения, за да внедрят устойчиви технологии и методи в производствения процес. Форма на обучение Обучението ще се провежда присъствено, като участниците ще бъдат разпределени в групи по 15 души. • Общо обучаеми: 44 души • Общ брой групи: 4 • Продължителност: група мин 120 уч часа 0.00 0.00
Заетост на обучени по проекта лица след успешно приключване на участието им в обучение/я (устойчивост по проекта) : Кандидатът се задължава да запази заетостта за период от 6 месеца на поне над 51 % от представителите на целевата група -23 служители, които са завършили успешно участието си в дейност 1 вкл. след приключването на всички обучения за конкретното лице. След успешно приключване на обучението в рамките на проекта, обучените лица ще продължат своята заетост във фирмата, като новопридобитите им знания и умения ще им позволят да поемат по-отговорни и квалифицирани роли в различни етапи на кулинарията . Продължаването на заетостта на тези лица е не само важен етап за тяхното професионално развитие, но и ключов фактор за устойчивото развитие и успех на предприятието. Основни аспекти на заетостта след обучението: Продължаване на заетостта в съществуващите длъжности Повечето от обучените лица ще останат на своите настоящи позиции, като новопридобитите им умения ще им позволят да изпълняват задачите си с по-голяма ефективност и качествено. Възможностите за повишаване на производителността ще доведат до: По-висококачествени продукти и подобрена производствена ефективност; Подобрени възможности за кариерно развитие; Участниците в обучението ще могат да разширят своите професионални хоризонти, като поемат нови и отговорни роли в предприятието; Придобитите знания за иновации в кулинарията ще им позволят да работят по нови проекти и инициативи за оптимизация на процесите и внедряване на зелени технологии. Повишена конкурентоспособност и стабилност на заетостта След обучението, служителите ще бъдат по-добре подготвени да се адаптират към променящите се изисквания на пазара, което ще гарантира стабилност на заетостта и ще намали рисковете от съкращения. Те ще имат ключова роля в: Поддържането на високото качество на продукцията. Преминаване към по-екологични и ефективни практики в кулинарията. Приспособяване към новите пазарни и потребителски изисквания, които изискват все повече иновации. Продължаване на работата по нови проекти и разширяване на бизнес възможностите Чрез подобряване на квалификацията на служителите, проектът ще спомогне за разширяване на обхвата на бизнеса и увеличаване на производствените възможности. 0.00 0.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.