Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 59 332 дървета
English

Програма: Развитие на човешките ресурси 2021-2027

Район за планиране: Всички

Описание

ХАРТЕКС ООД е създадена през 2004 г. Фирмата е ориентирана към опазване на околната среда. Предметът на дейност е: Събиране и обезвреждане на отпадъци, рециклиране на материали, събиране на неопасни отпадъци. Дейността на ХАРТЕКС ООД е изцяло съобразена с действащото законодателство за отпадъците от хартия и найлон и управлението на отпадъците от опаковки.
Човешките ресурси са много важен актив. Целевата група, включена в проектното предложение са 25 заети лица в дружеството. Дейностите по проекта предвиждат:
•Разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд съобразно спецификата на конкретните работни места в предприятията. Изготвяне на „зелени“ карти  за организация на работни процеси на конкретните работни места. Обучение на лицата от целевата група насочено към внедряване на „зелени“ модели на организация на труд.
•Осигуряване на  превенция и профилактика на „бърнаут“ на работното място и „ефекти от COVID пандемията върху менталното здраве“ - психологическа подкрепа.
•Закупуване на лични предпазни средства (ЛПС) и специално работно облекло.
•Осигуряване на колективни предпазни средства , свързани с подобряване условията на труд.
•Осигуряване на социални придобивки за работещите, вкл. ремонт и оборудване на места за отдих, рехабилитация, спорт, хранене и почивка в предприятията и др.
Планираните дейности ще допринесат за посрещане на новите предизвикателства, свързани с осъществяването на прехода към климатично неутрална икономика и променящите се модели на работа, които рефлектират в промени в пазара на труда и предприемане на ефективни мерки за подобряване на достъпа до трудова заетост на качествени работни места и адаптиране към промените в работната среда. Очакваните резултати са подобряване на здравословната  и безопасна работна среда, което е ключов елемент за постигането на устойчиви условия на труд за всички работници, спомагайки за намаляване на рисковете за здравето на работното място и за подобряване на стандартите за ЗБУТ.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Дейност 1 Разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд съобразно спецификата на конкретните работни места в предприятията. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работни процеси на конкретните работни места. Обучение на лицата от целевата група насочено към внедряване на „зелени“ модели на организация на труд.: Дейност 1 включва следните четири етапа, които са задължителни и се реализират в посочената логическа последователност: 1.1. Преглед на моментното състояние на предприятието и организацията на трудовата дейност, свързана с прилагането на „зелени“ практики. 1.2. Разработване на „зелени“ модели на организацията на труда и работните процеси, съобразно спецификата на предприятието и конкретните работни места. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работните процеси на конкретните работни места. 1.3. Разработване/приемане на план от мерки за прилагане на „зелени“ модели на организация на работните процеси от ръководните органи на предприятието. 1.4. Въвеждане/прилагане в предприятието на нови, „зелени“ модели на организация на работните процеси и управлението на човешките ресурси, вкл. обучение на персонала за въвеждането на съответните промени.“ 5 000.00 0.00
Дейност 2 Осигуряване на превенция и профилактика на „бърнаут“ на работното място и „ефекти от COVID пандемията върху менталното здраве“ - психологическа подкрепа.: Дейността е свързана с осигуряване за заетите лица в организацията на психологическа подкрепа във връзка с превенция и профилактика на стреса на работното място, професионалното прегаряне и ефектите от COVID пандемията върху менталното здраве на работещите. Целевата група за тази дейност обхваща 25 лица, всички заети във фирмата. Дейността включва следното: запознаване на участниците с наличието на явлението "бърнаут", подпомагайки откриването на проявите му и осъществяването на ранна превенция на състояния, свързани с физическо, емоционално и психическо изтощение. Следва да бъдат преодолени нагласи свързани с отрицателно и критично отношение към работата, нежелание за започване на работа, раздразнение към членовете на екипа или към клиентите, емоционално отдръпване от колеги и клиенти, както и мисли, свързани с липсата на смисъл, значение и приносът за извършваните работни процеси, водещи вкл. до напускане на работа. Освен това в Европейския пакт за психично здраве и благоденствие се признават променящите се изисквания и повишаващото се напрежение на работното място и работодателите се насърчават да прилагат допълнителни, доброволни мерки в подкрепа на психичното благоденствие. Въпреки че работодателите имат законовата отговорност да гарантират, че рисковете на работното място правилно се оценяват и контролират, от съществено значение е и участието на работещите. Ефектите от COVID пандемията върху менталното здраве се проявяват в ежедневната работа. Идентифицираните психосоциални рискове и стреса във всяка организация може да се прояви като високо текучество, увеличен брой болнични, намалена производителност, неспазване на сроковете и оплаквания от страна на контрагенти. Психосоциалните рискове и стресът провокиран от COVID пандемията на един от работещите може да рефлектира и върху останалия персонал, който трябва да поеме работата и на колегата си. Работодатели, които не се отнасят сериозно към проблема психосоциалните рискове и стрес на работното място, могат да бъдат поставени в редица неблагоприятни ситуации, ако не се предприемат навременни и адекватни мерки за ограничаване и предотвратяване на тези рискове, които при това не изискват сериозни финансови ресурси. Явлението "бърнаут", навлиза все повече в общностите и създава предпоставки за сриване на бизнеса, поради липса на квалифицирани кадри. Осъзнавайки нуждата от мотивиране на работещите и грижа за здравето им е необходима психологическа подкрепа. В рамките на дейността могат да бъдат изготвени психологически профили на заетите лица, които да послужат като основа за адресиране на подходящи мерки за психологическа подкрепа. 5 000.00 0.00
Дейност 3 Закупуване на лични предпазни средства (ЛПС) и специално работно облекло ЧАСТ 1: Основата цел на дейността е подобряване на здравословната и безопасна работна среда в предприятието, което е ключов елемент за постигането на устойчиви условия на труд за всички работници, спомагайки за намаляване на рисковете за здравето на работното място и за подобряване на стандартите за ЗБУТ чрез закупуване на ЛПС с оглед постигане още по-добра от съществуващата защита за рисковете, идентифицирани в оценката на риска на фирмата. Дейността има за цел да подобри работната среда и намали идентифицираните опасности и рискове за здравето и безопасността на работещите породени от обичайното изпълнение на трудовата дейност. Във връзка с изпълнението на „Програмата на дейността по намаляване на риска” в ХАРТЕКС ООД е предвидено закупуване на специално работно облекло и ЛПС за лица работещи в областта на оползотворяване на отпадъци от хартия и найлон. Работата, която се извършва включва следните операции: Предоставяне на контенери за хартия или найлон в обекти, където се генерират цитираните отпадъци. Транспортиране на отпадъците до площадката са събиране и оползотворяване на отпадъци в гр. Пловдив. Последващо разтоварване, като отпаъдците от хартия се подават на балираща преса, посредством предварително сортиране и омокране. Балират се и се съхраняват, като бали до предаване на фирми за рециклиране на отпадъци от хартия. Отпадъците от найлон след събирането се измиват и се подават за нарязване на флейки на машина за нарязване. Оборудването за тази дейност е разположено на открито, като дейността се извършва целогодишно. Целевата група за Дейност 3 обхваща заетите лица /общо 25 човека/ назначени на следните длъжности: УПРАВИТЕЛ-2 бр.; ЗАМЕСТНИК УПРАВИТЕЛ-1 бр.; ТЕХНИЧЕСКИ ОРГАНИЗАТОР–1 бр.; ШОФЬОР ТОВАРЕН АВТОМОБИЛ-12 И ПОВЕЧЕ ТОНА-3 бр.; ШОФЬОР ЛЕКОТОВАРЕН АВТОМОБИЛ-1 бр.; ОБЩ РАБОТНИК-8 бр.; ОПЕРАТОР СУШЕНЕ И БАЛИРАНЕ–2 бр.; ВОДАЧ МОТОКАР – 1 бр.; ШОФЬОР НА ТЕЖКОТОВАРЕН АВТОМОБИЛ - ДВАНАДЕСЕТ И ПОВЕЧЕ ТОНА - 1 бр.; РЪКОВОДИТЕЛ ТРАНСПОРТ - 1 бр.; КАНТАРДЖИЯ – 1 бр.; СТОКОВЕД – 2 бр.; МЕХАНИК ГАРАЖ ТРАНСПОРТНИ СРЕДСТВА– 1 бр. Въз основа на оценката на риска за здравето и безопасността на работещите е изготвен и се поддържа актуален, списък на видовете дейности, за които се предоставят лични предпазни средства и специално работно облекло, съгласно изискванията на Наредба № 3 за минималните изисквания за безопасност и опазване на здравето на работещите при използване на лични предпазни средства (ДВ, бр. 46 от 2001г.). Те осигуряват необходимата защита срещу съществуващите основни рискове от неблагоприятен микроклимат и работа на открито, механични въздействия, биологични агенти, химични вещества, газове, пари, нейонизиращи лъчения /УВ и ИЧР/ и останалите идентифицирани опасности, но съществува възможност за подобрения в следните области: При студозащитното облекло – подходящо е да се повиши студо- и водонепропускливостта чрез използване на хидрофобиран плат и студоизолираща подплата. При лятното облекло – подходящо е да бъде въздухопропускливо и хигроскопично, да притежава добри хигиенни свойства и да създава чувство за комфорт. Предвидените дъждобрани и ботуши PVC ще осигурят по-ефективна защита при работа на открито в условията на студ, дъжд и снеговалеж. Предвижда се закупуването на няколко различни вида ръкавици според характеристиките на опасностите, произтичащи от различните видове дейности. Предпазните ръкавици за защита от механични въздействия при товарене и разтоварване, са с висока чувствителност при допир и висока сигурност при хващане; еднократните ръкавици, потопени в латекс, ще осигурят защита срещу биологични агенти, като са предвидени летен и зимен вариант. Необходимо е всеки месец да се сменят поради износване. ЛПС и СРО на механика, в чиито задължения по длъжностна характеристика влиза и работа със заваръчен апарат, е съобразено с основните рискове и притежава усилена защита срещу изгаряне и предпазване на очите от УВ и ИЧР лъчения. Исканото защитно облекло и щит/шлем е ново по вид ЛПС. СЛЕДВА ЧАСТ 2 112 929.90 0.00
Дейност 4 Осигуряване на колективни предпазни средства, вкл. модернизация и/или реконструкция, и/или обезопасяване на съществуващи обекти, технологични процеси, машини и съоръжения, свързани с подобряване условията на труд. ЧАСТ 1: Основата цел на дейността е подобряване на здравословната и безопасна работна среда в предприятието, което е ключов елемент за постигането на устойчиви условия на труд за всички работещи, спомагайки за намаляване на рисковете за здравето на работното място и за подобряване на стандартите за здравословни и безопасни условия на труд чрез осигуряване на колективни предпазни средства, свързани с подобряване условията на труд и с оглед постигане още по-добра от съществуващата защита за рисковете, идентифицирани в оценката на риска на фирмата. Чрез тази дейност ще се осигури съответствие с изискванията на БДС 14776-87 по отношение на всички компоненти на микроклимата /температура, влажност, скорост на движение на въздуха, както през студения така и през топлия периоди на годината. Предвидената инвестиция от една страна пряко ще намали риска от заболявания на дихателната система, невралгии и неврити и др. заболявания на нервната система в резултат на неблагоприятни въздушни течения и температура на въздуха, а от друга страна ще доведе и до редуциране на стреса при работа, за който е установена ролята на неблагоприятния микроклимат като стресогенен фактор на работната среда. В дългосрочен план това е свързано с превенцията и профилактиката на редица заболявания на сърдечно-съдовата, ендокринната, нервната и храносмилателната системи, опазване здравето и работоспособността на работещите. КЪМ МОМЕНТА СЪСТОЯНИЕТО Е СЛЕДНОТО: Целевата група за тази дейност е 8 човека, занимаващи се предимно с административната дейност на фирмата. Длъжностите на предвидените за включване в целевата група лица са следните: УПРАВИТЕЛ – 2 бр. ЗАМЕСТНИК УПРАВИТЕЛ - 1 бр. ТЕХНИЧЕСКИ ОРГАНИЗАТОР – 1 бр. РЪКОВОДИТЕЛ ТРАНСПОРТ - 1 бр. КАНТАРДЖИЯ – 1 бр. СТОКОВЕД – 2 бр. В оценката на риска са идентифицирани опасности от неблагоприятен микроклимат, ергономични опасности и въздействие на биологични агенти. Работещите са изложени на цитираните опасности (Честота на експозицията) непрекъснато, през цялото работно време, вероятността от настъпване на вредата е определена като „напълно възможна“, а тежестта на вредата (последиците) е определена като „значителна“. Съгласно използваната методика за оценка на риска на работните места, рискът за здравето и безопасността за всеки един от цитираните фактори е от степен „Умерен. Необходими са мерки за намаляване и ограничаването му“. Опасностите от неблагоприятен микроклимат в климатизирани помещения са свързани най-вече със скоростта и посоката на създавания въздушен поток в режим на охлаждане. Неблагоприятните ефекти от недобре насочената хладна въздушна струя са свързани с неврологични симптоми и заболявания на периферната нервна система и водят да болки и схващания в областта на врата, раменете, кръста и др. Опасността от биологични агенти (причинители на сезонни и не само инфекции, предавани по въздушно-капков път) е свързана с многобройните контакти с работещи и клиенти в затворени помещения. Заедно с високата замърсеност на въздуха в Пловдив с фини прахови частици, възниква сериозен риск от заболявания на дихателната система, бактериални и вирусни инфекции. Хиперинверторните климатици от ново поколение спомагат за комплексното намаляване на описаните опасности чрез добавени нови функционалности с възможност за управление посоката на жалузите както във вертикална, така и в хоризонтална посока, специализирани филтри за очистване на въздуха от прах и потискане размножаването на вируси, бактерии и микроби; внасяне на свеж въздух отвън по желание и др. ПРОДЪЛЖАВА В ЧАСТ 2 37 971.20 0.00
Дейност 5 Осигуряване на социални придобивки за работещите, вкл. ремонт и оборудване на места за отдих, рехабилитация, спорт, хранене и почивка в предприятията и др.: В рамките на тази дейност е предвидено работодателят да осигури на заетите лица следните социални придобивки: • Помещения/места за хранене, съобразно рационалните норми и специфичните условия на труд Всеки успешен ръководител знае, че най-ценният актив за бизнеса са човешките ресурси. Удовлетвореността от работата е ключов фактор за задържане на хората, които са важни за успеха на компанията. Фирми с политика за предоставяне на социални придобивки се радват на удовлетворени служители, постигащи добри резултати в работата и ангажирани с постигането на целите на компанията. Това са стабилни предпоставки за постигане на устойчив просперитет в дългосрочен план ХАРТЕКС ООД е компания, която се стреми да осигури максимално комфортна, безопасна и недискриминационна работна среда за своите служители, като за тази цел на работещите се осигуряват оптимални условия на работа. Фирмата има база, находяща се в гр. Пловдив, ул. „Полет“ № 61, където работят всички лица от целевата група – общо 25 човека. Към момента за работещите там няма обособено място за хранене и краткотраен отдих, рехабилитация и спорт. Целевата група по тази дейност е разделена на три групи – административна група – 8 човека, които работят в обособени офисни помещения в които няма условия за хранене и/или рехабилитация и спорт; шофьори – 5 човека, които пребивават на площадката в различно в денонощието време, в зависимост от това кога се разтоварват отпадъци или пък се извозват балирани такива; работещи обслужващи линията за преработка на отпадъци – 12 човека, работят на открито на площадката. Поради тази причина са предвидени отделни контейнери за различните групи длъжности, като са съобразени нуждите и работното време. Предвидено е да се закупят контейнер – 3 бр., като всеки един ще бъде оборудван с необходимото обзавеждане, а именно: климатик – 1 бр; хладилник – 1 бр., маса за хранене – 1 бр. столове – 6 бр., модулна кухня – 1 бр., климатик – 1 бр. Микровълнова фурна – 1 бр., Кафе машина – 1 бр. За всяка от цитираните по-горе групи е предвиден по един контейнер, като са отчетени спецификите на работа и работното време на работещите. • Помещения/места за краткотраен отдих и/или рехабилитация и/или спорт Предвижда се да се обособи зона за релакс и спорт на заетите лица във фирмата. За целта е предвидено да бъдат закупени следните активи: Крос тренажор – 1 бр.; бягаща пътека – 1 бр.; велоергометър – 1 бр., масажен стол - 1 бр., турманиево масажно оборудване – 2 бр.; турманиев термомосажор за стъпала – 2 бр.; турманиева постелка – 2 бр. ИЗБОР НА ВКЛЮЧЕНИТЕ В ПРОЕКТА СОЦИАЛНИ ПРИДОБИВКИ: Изборът на включените в проекта социални придобивки е в съответствие с нуждите на предприятието и конкретно на целевата група по тази дейност. Съгласно изискванията на НАРЕДБА № 15/31 май 1999г. за условията, реда и изискванията за разработване и въвеждане на физиологични режими на труд и почивка по време на работа при работа с намалена двигателна активност, леко и умерено физическо натоварване и/или нервно-психично напрежение, монотонна и еднообразна работа, принудителна работна поза, се прилагат активни почивки по време на работа. Всеки успешен ръководител знае, че най-ценният актив за бизнеса са човешките ресурси. Удовлетвореността от работата е ключов фактор за задържане на хората, които са важни за успеха на компанията. Фирми с политика за предоставяне на социални придобивки се радват на удовлетворени служители. Фирмата се стреми да осигури максимално комфортна, безопасна и недискриминационна работна среда за своите служители, като на работещите се осигуряват оптимални условия на работа. Социалните придобивки създават различни възможности и стимулират служителите по различен начин, като е доказано, че са по-ефективни дори от по-високата заплата или бонусите, защото водят до по-голяма ангажираност и съответно ефективност в работата, повишена продуктивност и баланс между професионален и личен живот. 158 855.20 0.00
Дейност 3 Закупуване на лични предпазни средства (ЛПС) и специално работно облекло ПРОДЪЛЖЕНИЕ ЧАСТ 2: ПРОДЪЛЖЕНИЕ ОТ ЧАСТ 1 Използваните панталони могат да осигурят допълнителна защита при падане, удар, триене и други механични въздействия в областта на коляното, чрез допълнителни подплънки. При работните обувки и боти целта е да се подобри комфорта и цялостната защита чрез подходяща ортопедична подметка. Правилната комбинация от кожа и плат осигурява проветривост при летните обувки и студонепропускливост при зимните боти. Предвижда се и допълнителна защита от статично мускулно напрежение и преумора чрез използване на подходяща анатомична стелка и постигане на висок ергономичен ефект. За извършваните товаро-разтоварни работи на работната площадка за отпадъци е необходимо и обезопасяване на подметката срещу пробождане и композитно бомбе срещу притискане на пръстите на краката. Предвидените за закупуване бройки ЛПС и специално РО за всеки един работещ, са съобразени със срока на износване и характера на работата, от гледна точка на това, че тя предполага лесно замърсяване, което изисква и често изпиране на работното облекло. Предвидените за закупуване ЛПС и специално работно облекло ще минимизират рисковете от неблагоприятен микроклимат, механични увреждания, изгаряне, УВ и ИЧР лъчения, биологични агенти, чрез подходяща защита, която в съчетание с ергономичност и дизайн ще осигури и достатъчна свобода на работните движения и по този начин допълнително ще намали риска от трудов травматизъм, умора, преумора и свързани с труда заболявания. В оценката на риска са идентифицирани опасности при работа с видеодисплей и нервно-сензорно напрежение с честота на експозиция през повече от половината от законоустановеното работно време, относително висока вероятност за настъпване на вреда и значителни последици за увреждане на зрението. Съгласно използваната методика за оценка на риска на работните места, рискът е определен от степен „Умерен. Необходими са мерки за намаляване и ограничаването му“. При работа с видеодисплей очите изпитват особен вид натоварване, което противоречи на естественото виждане. Продължително време работещият с видеодисплей се взира принудително в строго определена насока и на определено разстояние, при което погледът става неподвижен. Въпреки непрекъснатото подобряване на качеството на мониторите, натоварването, на което са подложени очите на работещия, е значително. Основна причина за преумората на очите и влошаване на зрението е, че изображението на монитора не е толкова ясно, колкото печатния текст. Очите се фокусират по-трудно върху картината на монитора и човек прави по-малко премигвания за една минута, което предизвиква изсъхване на роговицата. Хората, работещи с компютърни екрани, се взират в двумерна плоскост, а обичайното човешко зрение е триизмерно. Фактор, който е свързан с влияние върху зрението при работа с видеодисплей, е осветлението, което през повечето време е смесено поради особеностите на помещенията. Съвместното въздействие на описаните условия на труд в работните помещения, заедно с ефектите на синята светлина от видеодисплея на компютъра, намалява естествения филм от сълзите върху роговицата, което причинява тъй наречения „синдром на сухото око“, водещо и до временни или хронични раздразнения на роговицата на окото. За намаляване риска при работа с видеодисплей и нервно-сензорно (зрително) напрежение, е планирано осигуряване на очила за работа с видеодисплей с/без диоптрична корекция. СЛЕДВА ПРОДЪЛЖЕНИЕ В ЧАСТ 3 0.00 0.00
Дейност 3 Закупуване на лични предпазни средства (ЛПС) и специално работно облекло ПРОДЪЛЖЕНИЕ ЧАСТ 3: ПРОДЪЛЖЕНИЕ ОТ ЧАСТ 2 В рамките на дейността са предвидени нови по вид ЛПС, които досега не са използвани в предприятието, а именно очила за работа с видеодисплеи. Предвид факта, че всички заети работят с видеодисплей повече от половината от установеното за тях работно време, са предвидени като ЛПС защитни очила за работа с компютър с/без корекция за 6 служители. Съгласно чл.9 на НАРЕДБА № 7/2005 г., с цел предпазване зрението на служителите, работодателят осигурява преглед на очите и оценка на зрението на лицата, работещи с видеодисплеи. Предвидени са регулярни прегледи от специалист по очни болести, който да издаде съответните предписания за корекция на зрението и/или за закупуване на очила за работа с видеодисплеи. Антирефлексното покритие на защитните очила има добри защитни и оптични характеристики - повишена прозрачност, намалено количество отразена светлина (премахва отблясъците и отраженията - заслепяването), повишено количество преминала през лещата и достигнала до окото светлина. Предвидено е всички очила да са с т.нар. Blue Light филтър. Заложените за закупуване ЛПС отговарят на точния брой на заетите към момента на кандидатстване лица по длъжности, които ползват средствата за защита и са планирани, съгласно срока за износване в Списъка на работните места и видовете работи, при които се използват ЛПС и специално работно облекло, за периода на изпълнение на проекта. Предвидената дейност ще подобри работната среда и намали идентифицираните опасности и рискове за здравето и безопасността на работещите, породени от обичайното изпълнение на трудовата дейност. 0.00 0.00
Дейност 4 Осигуряване на колективни предпазни средства, вкл. модернизация и/или реконструкция, и/или обезопасяване на съществуващи обекти, технологични процеси, машини и съоръжения, свързани с подобряване условията на труд. ПРОДЪЛЖЕНИЕ ЧАСТ 2: В рамките на дейността са предвидени за подмяна 5 броя климатици тип сплит с цел подобряване на микроклимата във всички работни помещения, като предвидените климатици са оразмерени в зависимост от обемите на помещенията, които следва да се отопляват и охлаждат. Новите климатици освен охлаждане и отопление, ще позволяват и оптимизация на скоростта и посоката на въздушния поток; пречистване на въздуха, вентилация, овлажняване и изсушаване. Така подмяната на старите климатици с нови ще осигури оптимален микроклимат и работна среда, вкл. нови защити в условията на повишен риск от разпространение на вирусни инфекции и то при положение, че в офисите на дружеството всекидневно се налага да пребивават освен всички работещи и множество посетители, което експоненциално повишава риска от пренасяне на вирусни инфекции. Предвиждат се 5 бр. климатици за 5 помещения, в които работят лица от целевата група на длъжностите цитирани по-горе. Видът на климатиците е съобразен с обема на работните помещения. Работещите ежедневно на компютър, са застрашени от сериозни увреждания на опорно-двигателния апарат. Напрегнатата гръбначна мускулатура и многобройните движения в ръцете обаче претоварват опорно-двигателния апарат. Продължителната седяща поза при работа с видеодисплей и продължителното обездвижване се появяват след време и се локализират обикновено в гърба, ръцете, краката. Много вероятни са органични промени - гръбначни изкривявания, остеохондрози, тунелен синдром. Рискът от подобни увреждания е налице за всички работещи в трудоспособна възраст и води до нарушена работоспособност. В рамките на дейността е предвидено и закупуване на ергономични работни столове за 8 от работещите, както и на 8 броя бюра, с възможност за регулиране на височината спрямо ръста на служителя. Предвидените ергономични работни столове и бюрата, с възможност за регулиране на височината спрямо ръста на служителя са в контекста на изискванията за правилното устройване на работното място в съответствие с анатомичните размери на човешкото тяло, тъй като съответствието между размерите на работната мебел и анатомичните размери предотвратява неправилни и принудителни пози. Това е съответствие както с Оценката на риска, така и в синхрон с НОРМИ ЗА ФИЗИЧЕСКО НАТОВАРВАНЕ НА РАБОТНИЦИТЕ И ХИГИЕННО-ФИЗИОЛОГИЧНИ И ЕРГОНОМИЧНИ ИЗИСКВАНИЯ ЗА РАЦИОНАЛНА ОРГАНИЗАЦИЯ НА РАБОТНОТО МЯСТО И ТРУДОВИТЕ ПРОЦЕСИ № 05, Приложение № 1 ЕРГОНОМИЧНИ ИЗИСКВАНИЯ КЪМ РАБОТНАТА МЕБЕЛ, където е указано, че столовете трябва да имат подходящи размери и устройство, което да позволява приспособяване на размерите им в съответствие с антропометричните данни на работника и характера на извършваната работа. Планираните ергономични работни столове и бюра, с възможност за регулиране на височината спрямо ръста на служителя ще допринесат за правилното устройване на работното място и осигуряване на физиологично издържана работна поза, като това ще рефлектира в подобряване стойката на тялото при работа на бюрото и стола, и намаляване напрежението върху гръбначния стълб, като се осигурява удобство и стабилност. ПЛАНИРАНИЯТ ЕФЕКТ от дейността е да се подобри работната среда и намали идентифицираните опасности и рискове за здравето и безопасността на работещите, породени от обичайното изпълнение на трудовата дейност. 0.00 0.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.