Дейност 1 „Разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд съобразно спецификата на конкретните работни места в "СОЛАК М.С."ООД. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работни процеси на конкретните работни места. Обучение на лицата от целевата група насочено към внедряване на „зелени“ модели на организация на труд.“. : Дейността е насочена към въвеждане на „зелени“ модели на организация на работните процеси, които имат връзка с повишаване на ресурсната ефективност и/или за намаляване въздействието върху околната среда и/или за повишаване устойчивостта на предлаганите продукти и услуги.
Въвеждането на нови „зелени“ модели на организация на работните процеси ще е свързано с:
1. Внедряване в предприятието на нови екологични производствени инвестиции, поради които се променя организацията на труда в предприятието;
2. въвеждане на промени в организацията на работа за включване на екологосъобразни дейности в конкретни работни процеси и на определени работни места;
3. изграждане на цялостна екологосъобразна („зелена“) фирмена култура и мотивиране на екологосъобразното мислене на служителите.
Дейността включва следните четири етапа, които са задължителни и се реализират в посочената логическа последователност:
1.1. Преглед на моментното състояние на предприятието и организацията на трудовата дейност, свързана с прилагането на „зелени“ практики.
1.2. Разработване на „зелени“ модели на организацията на труда и работните процеси, съобразно спецификата на предприятието и конкретните работни места. Изготвяне на
„зелени“ карти за организация на работните процеси на конкретните работни места.
1.3. Разработване/приемане на план от мерки за прилагане на „зелени“ модели на организация на работните процеси от ръководните органи на предприятието.
1.4. Въвеждане/прилагане в предприятието на нови, „зелени“ модели на организация на работните процеси и управлението на човешките ресурси, вкл. обучение на персонала за въвеждането на съответните промени.
По време на изпълнение на проекта, бенефициентът ще докаже, че планът с конкретни мерки за прилагане на „зелени“ модели на организация на работните процеси е приложен в предприятието и има реално въведени мерки от него. Всички служители ще бъдат запознати с извършените промени и да им е проведен инструктаж и/или обучение за въвеждането на съответните мерки
Създаването на зелени работни места в обекти - хранителни магазини и строителни обекти включва широк спектър от мерки и промени, които трябва да бъдат извършени. След възлагане на външна експертиза ще бъдат въведени тези мерки, които най-добре съответстват на нуждите на нашите магазини и защитата на околната среда. Ще бъде обявена процедура с изисквания, които след избор на изпълнител ще доведат до:
1. Използване на екологични материали за опаковките на продуктите като ще бъдат избягвани пластмасови торби и контейнери; ще бъдат заменени с биоразградими или рециклируеми опции.
2. Ще бъдат насърчавани производители с био и еко продукция, като се създадат специализирани щендери с ясно видими обозначения.
3. Ще бъдат миниминизирани хранителните отпадъци чрез програми за даряване на излишъци в края на работния ден.
4. В търговските обекти ще се поставят ясни указания за разделно събиране на отпадъците. Пред търговските обекти ще бъдат поставени контейнери за разделно сметосъбиране.
5. Обучаване на персонала относно еко практиките и ефективното използване на ресурсите.
6. Информиране на клиентите чрез излагане на информационни материали и етикети, които да обясняват значението на зелените работни места и как могат клиентите да подкрепят тези инициативи.
7. Разделно събиране на строителния отпадък
8. Възможност за рециклиране на различни видове отпадък, генериран в процес на изпълнение на дейността си фирмата;
9. Обучение и осведомяване: Предоставяне на обучения за служителите, за да натрупат знания и умения, свързани със зелени практики и отговорност към околната среда.
Създаването на зелени работни места в обекти- търговски, строителни има положителен принос не само за околната среда, но и за икономическото развитие, като стимулира иновации и създаване на работни места. Тези практики също така подкрепят устойчивата консумация и производство, което е от съществено значение за бъдещето на планетата. |
6 800.00
|
0.00
|
Дейност 2:"Осигуряване на превенция и профилактика на „бърнаут“ на работното място и „ефекти от COVID пандемията върху менталното здраве“ - психологическа подкрепа.
Осигуряване на психологическа подкрепа във връзка с превенция и профилактика на стреса на работното място, професионалното прегаряне и ефектите от COVID пандемията върху менталното здраве на заетите при "СОЛАК М.С." ООД лица. : „СОЛАК М.С.“ ООД възнамерява да осигури за заетите при него лица психологическа подкрепа във връзка с превенция и профилактика на стреса на работното място, професионалното прегаряне и ефектите от COVID пандемията върху менталното здраве на работещите.
Целите на дейността са обвързани със запознаване на участниците с наличието на явлението "бърнаут", подпомагайки откриването на проявите му и осъществяването на ранна превенция на състояния, свързани с физическо, емоционално и психическо изтощение. Следва да бъдат преодолени нагласи свързани с отрицателно и критично отношение към работата, нежелание за започване на работа, раздразнение към членовете на екипа или към клиентите, емоционално отдръпване от колеги и клиенти, както и мисли, свързани с липсата на смисъл, значение и приносът за извършваните работни процеси, водещи вкл. до напускане на работа.
В рамките на дейността ще бъдат изготвени психологически профили на заетите лица, които да послужат като основа за адресиране на подходящи мерки за психологическа подкрепа.
Психологическата подкрепа ще се извършва от лице/а със специалност
„Психология“,„Трудова и организационна психология“ или „Психиатрия“ и може да бъде под формата на групови семинари/ тренинги за профилактика и/или индивидуални консултации, при провеждането на които, участниците задължително следва да бъдат
запознати с подходящи методи и техники за управление на професионалния стрес, съответстващи на естеството на трудовите процеси в предприятието. Максималният брой участници при групови занимания ще е до 10 лица в група.
Превенция, профилактика и психологическа подкрепа на заетите в сектора на търговията с хранителни стоки в частност заетите в Супермаркети „СОЛАК“.
Превенции и профилактики на:
• Бърнаут
• Ефекти от Ковид пандемията
• Ментално здраве; психологическа подкрепа
1. Провеждането на психологическа подкрепа е от значение за превенцията и избягването на бърнаут. Високото ниво на стрес поради голямото количество клиенти, времеви ограничения и наличието на изисквания за бързина и ефективност могат да предизвикат проблеми на психическото и физическо здраве на служителите; на тяхното общо усещане за благополучие и сигурност да ги подложи на риск от бърнаут.
2. Имайки предвид емоционалната натовареност при честата нужда от справяне със силни емоционални реакции от страна на клиентите като гняв, недоволство или претенции, може да доведе до чувство на изтощение и отчуждение водещо до бъраут.
3. Поддържането на добри отношения с клиентите, постоянния обмен на преки взаимоотношения в натоварена работа среда може да бъде трудно особено за служители, които не са получили подготовка за управление на конфликти и стрес.
4. Обслужването на клиенти и старанието, което се полага непрекъснато от нашите служители може да предизвика вътрешно напрежение особено ако служителите почувстват, че техните усилия не са признати или ценени. Това може да доведе до загуба на мотивация и негативни емоции свързани с бърнаут.
Гореописаните проблеми ще бъдат разрешени чрез избора на изпълнител чрез прозрачна процедура с ясни изисквания, които да докажат опит при провеждането на психологическа и мотивационна работа.
|
6 800.00
|
0.00
|
Дейност 3:"Подобряване на здравословната и безопасна работна среда в предприятието посредством закупуване на ЛПС, специално работно облекло с по-висока защита : Дейността е насочена към подобряване защитата на здравето на 19 работници в 4 търговски обекти и на работниците от строителния отдел –14 лица по строителните обекти на „СОЛАК М.С.ООД и намаляване опасността от трудови злополуки, причинени от типичните за извършените дейности рискове:
- Механични рискове
- Топлинни рискове
- Рискове от подхлъзване
- Химични рискове
Наличното в момента ЛПС и СРО покрива само законовите минимални изисквания за безопасност, видно от направената оценка на риска, но не ги надграждат. ЛПС и СРО са обикновени, с кратък срок на експлоатация, малка част от тях са от качествени материали и недостатъчно устойчиви на химични агенти, механични опасности, термални и други условия, присъщи на спецификата на работния процес.
Целта е, чрез доставка на нови, по-качествени и с по- висока защита специални работни облекла (СРО) и лични предпазни средства (ЛПС), от една страна да се подменят износени такива, а от друга, да се повиши степента на защита чрез по-устойчиви на различните въздействия материи и материали и по-добра и пригодена за съответната нужда изработка на отделните артикули.
С цел постигане на по-голяма безопасност на работещите и въз основа на предписанията, дадени в оценката на риска, относно ЛПС и СРО, целим да закупим нови, с по- висока защита предпазни средства, съгласно приложената програма за минимизиране на риска. Осигуряването на условия за максимална защита на здравето и безопасността при работа, изисква закупуване на ЛПС и СРО от естествени материали и материи, топло- и студоустойчиви, прахо-водозащитни, антистатични, със светлоотразителни индикатори.
След извършен анализ на нуждите на работещите, при съблюдаване на направената Оценка на риска, при отчитане степента на износване и реалната необходимост от подмяна към очакваното начало на изпълнение на проекта, в рамките на дейността се предвижда да бъдат закупени следните СРО и ЛПС:
I. СРО продавач- консултанти:
1. Нови 19 броя Сабо ергономични с противохлъзгащо ходило, подплатена с текстилна материя върху двукомпонентна пяна, която заема формата на крака, ултра леко, гъвкаво, изработено от двукомпонентен полимер ще осигуряват по-добро омекотяване и абосрбиране на енергията при ходене и отлагане на лесната умора при продължителна работа на крак. Наличните обувки от кожа с противохлъзгащо ходило се амортизират бързо и поради износване не са устойчиви на противохлъзгане.
2.Зимен елек- ватиран. Подмяната се налага поради липса на вата – недобро затопляне и износеност и нужда от по-добра защита: новите 19 броя ще бъдат по-плътни и по-качествени.
3.Дамска манта лятна. Належаща подмяна поради износеност и необходимост от по-добра защита. Новите 19 са олекотени и пригодени за работа в различни условия свързани с горещо или по-хладно време. Притежават отличен ергономичен дизайн – прав силует – комфорт и лекота на движенията по време на работна дейност. Предназначена да предпазва тялото от замърсявания с нетоксични вещества и прах.
II 1.СРО за строителния отдел
1.1.Зимни облекла: яке с полугащеризон, зимна блуза, зимна шапка, ръкавици - по 14 бр., защитаващи кожата, тялото и главата от хипотермия и новите са направени от материали, обезпечаващи максимална защита от студ. Подмяната се налага поради износеност и нужда от по-добра защита: новите облекла ще бъдат по-плътни и по-качествени, от естествени материали, антиалергични, устойчиви със светлоотразителни елементи – за по – добра видимост и защита.
1.2. Обувки високи с допълнително защитно бомбе - 14 бр., осигуряващи защита от удар, химични вещества, подхлъзване и падане Належаща подмяна поради изтичащ срок и необходимост от по-добра защита: новите обувки ще бъдат с противоударно метално бомбе, водоустойчива кожа, масло-киселиноустойчива, противоплъзгаща и антистатична подметка, с по-дълъг срок на износване. |
23 082.00
|
23 082.00
|
Дейност 4: Осигуряване на средства на колективна защита, с цел обезопасяване на работната среда и премахване на съществуващи вредни фактори, влияещи отрицателно на работните процеси и застрашаващи човешкото здраве;: Основната цел на тази дейност е осигуряване на безопасни и здравословни условия на труд в предприятието при изпълнение на присъщите му дейности. Основни усилия на ръководството са насочени към осигуряване на безопасни и здравословни условия на труд и тяхното непрекъснато надграждане.
След извършено обследване на работните помещения и процеси, СТМ изготвя препоръки за подобряване на БЗУТ, и привеждане на цялостния работен процес към нормативните изисквания. В тази дейност се предвижда:
1. За търговските обекти:
1.1 Осигуряване на 4 броя ергономични постелки на пода за намаляване на умората при правостоящата работна поза - закупуване на ергономични постелки за продавач- консултантите, които работят на каса правостояща работна поза. Продължителното стоене върху твърда повърхност в изправено положение може да доведе до умора и здравословни проблеми. При изправена, неподвижна стойка, кръвта в артериите престава да циркулира правилно, повишава се натоварването върху ходилата , което води до мускулни схващания и свличане на свода на стъпалото; Чрез основната си функция „анти-умора“, ергономичните подови постелки облекчават натоварването в краката, стимулират циркулацията на кръвта и намаляват напрежението в кръста, сухожилията и мускулите на краката.
1.2.Осигуряване на 4 броя (по 1 за всеки търговски обект)вакуумни почистващи машини свързани с почистване и хигиенизиране на търговските площи в хранителни магазини.
В обектите в момента почистването се извършва ръчно, като се използват мопове, четки и кофи. Работещите са изложени на прекомерно протягане, неудобни пози, повтарящи се движения с голямо натоварване на горните и долни крайници, което създава рискове от мускулно-скелетни увреждания. Допълнителен риск е и подхлъзването и препъването при мокро почистване с моп. От оценката на риска, идентифицираните рискове при служителите са:
- Ръчна работа – вдигане на тежести (от работниците често се изисква освен повдигането на кофите, да преместват и тежки неудобни предмети)
- Работа в неудобни пози, прекомерно протягане и извършване на повтарящи се задачи
- Химически опасности - излагане на въздействието на опасни химични вещества при работа с почистващи препарати
- Подхлъзване и препъване при мокро почистване
- Вдишване на прах при метене
2.За строителния отдел
2.1Подмяна на обикновените работни столове с 7 ергономични такива за седящите работни места с възможност за регулиране на височината на седалката, облегалката и наклона на облегалката. Работните столове ползвани към момента от строителните инженери, стр.техник, ръководител ЗБУТ и счетоводителя нямат възможност за регулиране и не съответстват на ергономичните изисквания. Продължителното стоене на настоящите столове води до изкривявания. Технологичните операции се характеризират с еднообразни движения, наложен ритъм и принудителна работна поза. Несъответствието на работните места и извършваните операции с биологичните възможности може да доведе до претоварване, умора и болки в гърба, сухожилията, мускулни пренапрежения периферни нервни увреждания, деформация на костите и гръбначния стълб. Със закупуване на ергономичните столове ще се осигурят качествени и добри условия на труд за извършване на ежедневните задължение. По този начин ще се минимизира риска от гръбначни изкривявания.
2.2 Закупуване на машини за почистване на фин строителен прах - неблагоприятния микро климат със завишена запрашеност на въздуха съдържащ синтетични власинки и елементи, обосновава острата нужда на 2 броя прахосмукачки. След стържене на боя по стени, тавани, и под запрашеността на въздуха зависи от етапа и характера на технолог. процес и от качествата на използваната суровина. По предписание на СТМ не ефективната вентилация в някои строителни обекти на закрито е причина за влошена работна среда. Закупуването на прахосмукачките ще изиграе роля за изчистване на финния строителен прах подобряване на въздуха на работните помещения и опазване на здравето на работниците. |
28 480.00
|
0.00
|
Дейност 5: „Осигуряване на социални придобивки за работещите чрез оборудване на места за отдих, рехабилитация, хранене и почивка в предприятията и закупуване на преместваеми фургони за осигуряване на подходящи условия за отдих, хранене и преобличане на работниците от строителния отдел.
: Дейността цели създаване на оптимални условия за хранене и отдих на работното място, преобличане и санитарно - битови, като по този начин се спомогне за намаляване на умората и превенция на стреса сред работниците и служителите.
Дейността включва обособяване, оборудване и обзавеждане на места за хранене и отдих за работниците – продавач консултантите и закупуване на 2 броя преместваеми фургони, оборудвани за краткотраен отдих, хранене, преобличане и хигиенни нужди на строителните работници „на обекта“.
Предвидените и заложени активи са нови по вид артикули, с които до момента те не разполагат с такива.
В търговските обекти липсват обособени помещения за хранене и отдих на работниците. Работниците се хранят на крак и се връщат на работното място. Това се отразява негативно върху цялостното изпълнение на професионалните им задължения. Помещенията за хранене ще удовлетворят съществена нужда за екипа на предприятието. Търговският процес в обектите е строго регламентиран във времево отношение. Обслужването на клиентите налага стриктно спазване на началото и края на работния ден и регламентираните почивки. Липсата на помещения за хранене налага търсене на варианти извън рамките на обекта; загуба на време в придвижване до и от местата за хранене; нарушаване на работното време, пиков момент с клиенти. Резултатът е непълноценен отдих за служителите и загуба за работодателя. Работодателят предвижда оборудване на помещения за отдих с оглед създаване на условия за пълноценна почивка за работниците по време на работния ден. Изпълнението на служебните им задължения е свързано с физическо натоварване и продължително стоене в постоянна права поза, което натоварва тялото и създава риск от хронични заболявания на мускулите, схващания, главоболие и др. Възможността за регламентиран отдих в спокойно и удобно място ще позволи разтоварване на нервната система и облекчение от физическото натоварване. Обособяването на помещения за отдих ще гарантира качеството на почивките в рамките на работния ден и в самия търговски обект. Затова са предвидени дейности по обособяване, оборудване и обзавеждане на 4 места за отдих и хранене на работниците в помещения, собственост на кандидата, с цел осигуряване на социални придобивки и подобряване на социалния и хигиенния климат в предприятието.
В три обекта площта е ограничена и затова ще се обособят в складовете като се закупят за всеки обект по 1 сгъваема/разтегателна маса, по 6 стифиращи се столове и по 1 климатик за отопление през зимата/ охлаждане през лятото. В с.Бял извор ще се обособи по-голяма площ за хранене, отдих и за целта са предвидени за закупуване следните активи: Инверторен климатик с екологично чист фреон,сгъваема/разтегателна маса за хранене за търговските обекти, кухненски стол стифиращ ( по 6 стола на обект),Комплект Разтегателна Трапезна Маса с 6 стола,170x80x75cm,ДървоПДЧ,хладилник с фризер, кухненски шкафове с вкл.мивка, смесител, кафе машина, диван за отдих,маса за отдих, съдомиялна, фурна и плот, телевизор, аспиратор.
Строително-монтажните работи се считат за една от най-опасните дейности в Европейския съюз, а коефициентът на трудовия травматизъм е един от най-високите в страната. Колкото и дейностите да са познати за работещите в сектора, всеки обект е уникален със специфични особености и опасности, работната среда се променя ежедневно. Работната среда е изключително динамична и криеща често трудно предвидими опасности. |
119 520.00
|
0.00
|
Продължение на Дейност 3:"Подобряване на здравословната и безопасна работна среда в предприятието посредством закупуване на ЛПС, специално работно облекло с по-висока защита - част 2: Предвидено е да се закупят обувки с/у механ. увреждане, противохлъзгащи, маслоустойчиви, ергономични. Основните изисквания, на които трябва да отговарят обувките са надеждност, функционалност, ергономичност и удобство. Те трябва да са направени от материали, обезпечаващи максимална защита от студ и влага, устойчивост на удар и пробождане от твърди предмети, като същевременно се осигури олекотяване на обувките и поглъщане на енергията от ходилото, с оглед намаляване натрупването на умора и съхраняване работоспособността през целия работен ден.
Работата при лоши метеорологични условия води до много рискове свързани със здравето и безопасността на работа, което от своя страна води до висок риск от най-различни наранявания, както и документирани случай на трудови злополуки. При работа в зимни условия много често се случва отсъствието на работници поради общи заболявания или вирусни инфекции. Работата която извършват строителните работници предразполага към бързото износване както на работното им облекло, така и на личните им предпазни средства, защото се захабяват и износват от прекия контакт с металите, строителния прах и химичните елементи в бетона, варта, боите, лаковете и това предполага до честото пране или почистване което уврежда самите тъкани, като това не съответства на полезният им живот които се регламентира от органите на Инспекцията по труда.
1.3. Защитен летен комплект от яке и панталон – 14 комплекта. Работният костюм от памук е със състав 100% дишаща памучна материя.Нужно да бъдат плътни, от естествени материали, антиалергични, против изпотяване, химично устойчиви. Подмяната се налага поради износеност и нужда от по-добра защита: новите облекла ще бъдат по-плътни и по-качествени, от естествени материали, антиалергични, устойчиви със светлоотразителни елементи – за по – добра видимост и защита.
1.4. Облекло за повишена видимост/Светлоотразителна шуба и сигнална жилетка – 14 комплекта. Новите са с по- висока защита – по – ярко отразителни елементи, различими и в мъгла. Работата при лоши метеорологични условия води до много рискове свързани със здравето и безопасността на работа, което от своя страна води до висок риск от най различни наранявания, както и документирани случай на трудови злополуки.
1.5. Водозащитни яке и панталон, изработени по стандарт целящ да запази ползвателя сух – 14 броя. Новите ще осигурят по- добра защита благодарение на DWR обработката, която помага на водата да се стича по повърхността и светлоотразителни елементи – за по – добра видимост.
II 2.ЛПС за строителния отдел
1. Каска – 14 броя. Подмяната се налага поради износеност и нужда от по-добра защита: новите ще бъдат по-качествени, от по- здрави материали, устойчиви – за по – добра защита.
2.Маска за дихателна защита с 1 филтър P2 - 11 бр. за защита от прах и вредни газове Наличните маски имат нужда от подмяна с по-нови и по-качествени, с филтри, които да улавят и най-финните частици и да осигуряват по-добра защита.
3. 11 бр. очила за защита от проникване на частици и прах.Наличните се захабяват бързо, тъй като нямат висока устойчивост, новите ще бъдат от по-високотехнологични материали. По мнение на работещите досега използваните предпазни очила се запотяват относително бързо. Други техни недостатъци са надраскването на повърхността и ограничението на зрителното поле. Поради това ще се търсят очила, които са противонадраскващи и незапотяващи, гъвкави, с увеличено зрително поле;
4, Цели се закупуване на средства за защита на слуха- 11 броя Антифони с високо ниво на защита, в индустриална и шумна среда; ограничение на ниските честоти. Двете удобни чашки са с мека възглавничка за удобство и качествена изолация, ще гарантира по-добра защита на зрението, като същевременно се осигурява свобода на движенията и намаляване натрупването на умора
5. Цели се закупуването на 11 броя по-надеждни позициониращи колани с раменно-бедрен колан (сбруя) – пълен комплект за височинна защита. |
0.00
|
0.00
|
Продължение на Дейност 3:"Подобряване на здравословната и безопасна работна среда в предприятието посредством закупуване на ЛПС, специално работно облекло с по-висока защита - част 3: Закупуването на ново и модерно работно облекло и ЛПС за работниците, ще доведат до по-добри условия на труд и е предпоставка за намаляване на риска от трудови злополуки и заболявания. Извършването на много трудоемки манипулации и работата при лоши метеорологични услови води до много рискове свързани със здравето и безопасността на работа, което от своя страна води до висок риск от най различни наранявания, както и документирани случай на трудови злополуки. При работа в зимни условия много често се случва отсъствието на работници поради общи заболявания или вирусни инфекции. Работата която извършват строителните работници предразполага към бързото износване както на работното им облекло, така и на личните им предпазни средства, защото се захабяват и износват от прекия контакт с металите и това предполага до честото пране или почистване което уврежда самите тъкани, като това не съответства на полезният им живот които се регламентира от органите на Инспекцията по труда. Предвиждаме закупуване на модерно работно облекло, с високо качество и по- висока степен на защита, което да отговори на изискванията на законодателството и да обезпечи трудовият процес във фирмата. Основната цел на тази под-дейност е осигуряване на ЛПС и специално работно облекло за 34 работника при изпълнение на възложените им дейности, което ще подобри значително нивото на безопасност при работа.
Изготвен е Списък на работните места и видовете работи, при които е необходимо да се използват ЛПС и специално работно облекло, изготвен въз основа на извършена оценка на риска на работните места.Списъкът е изготвен в съответствие с чл. 17, ал. 3, т.1-4 от Наредба № 3 от 19 април 2001г. за минималните изисквания за безопасност и опазване на здравето на работещите при използване на ЛПС на работното място.
Във фирмата е извършена оценка на риска и въз основа на нея е изготвен списък на видовете дейности, за които се предоставят лични предпазни средства и специално работно облекло. Те осигуряват необходимата защита срещу съществуващите основни рискове, но все още има възможност за подобрения и надграждане в следните области:
- При студозащитното облекло – подходящо е да се повиши ветроустойчивостта и водонепропускливостта чрез използване на хидрофобиран плат, а не само на самфооризиран
- При лятното облекло – използваният за производство на облеклата плат е хидрофобран, но здравината му би могла да се повиши чрез самфооризиране;
- Използваните полугащиризони могат да осигурят допълнителна защита при падане, удар, триене и други механични въздействия в областта на коляното, чрез вграждане на допълнителни джобове за поставяне на наколенки и светлоотразителни елементи
- При работните обувки има възможности за подобряване на комфорта на работещите като се намалят
предпоставките за изпотяване на краката, олекотяване на обувката, с метално противоударно бомбе , противопрободна стелка от метал, маслокиселиноустойчиви, намаляване на риска от подхлъзване, чрез използване на самопочистващ се грайфер, повишаване на издържливостта на обувката чрез промяна на типа на използваната лицева кожа, повишаване на защитата от вода, осигуряване на допълнителна защита от навяхване чрез използване на подходяща анатомична стелка,осигуряване на по-висока степен на антистатичност на ходилото, постигане на по-висок енерго абсорбиращ и ергономичен ефект;
- Да се постигнепо-добра защита за главата чрез позиционно захващане на вътрешната към външната частна каската.Каската трябвада бъде с улеи за поставяне на антифони, шлем и други допълнителни предпазни средства;
-По мнение на работещите досега използваните предпазни очила се запотяват относително бързо. Други техни недостатъци са надраскването на повърхността и ограничението на зрителното поле. Поради това ще се търсят очила, които са противонадраскващи и незапотяващи, гъвкави, с увеличено зрително поле. |
0.00
|
0.00
|
Продължение на Дейност5: „Осигуряване на социални придобивки за работещите чрез оборудване на места за отдих, рехабилитация, хранене и почивка в предприятията и закупуване на преместваеми фургони за осигуряване на подходящи условия за отдих, хранене и преобличане на работниците от строителния отдел. - част 2:
Осигуряването на минималните изисквания за здравословни и безопасни условия на труд при извършване на строителни и монтажни работи е нормативно регламентирано от българското законодателство. Строителните и монтажните работи излагат работещите на широк кръг здравни проблеми. Организацията на дейността на работната площадка играе ключова роля в осигуряване на безопасността на строежа. Добрата организация пести средства, осигурява здраве, безопасност и комфорт при работа. Работещите са изложени целогодишно на метереологичните условия- дъжд, вятър, сняг, слънце. Строителните работници на нашите обекти имат нужда от периодично затопляне и почивка през зимата,охлаждане при прегряващ климат през лятото и място за хранене през обедната почивка.Строителните обекти са в отдалечени от центъра на населеното място и е невъзможо намирането на както на места за хранене, така и храна.Използваните в момента контейнери са под наем и са остарели, тече покрива, неплътно затваряне на прозореца, липса на нормални условия на почивка и хранене, а служат единствено като място за преобличане. Фирмата има нужда от подмяна с нови собствени контейнери с условия за отдих и хранене. Препоръчано от Службата по трудова медицина и мерките за намаляване на риска и опазване здравето на работещите,видно и от изготвената оценка на риска, както и в съответствие с Наредба №2 от 22 март 2004г.,имаме желание да закупим 2 нови мобилни фургони/контейнери за строителство, които да поставим на 2 наши строителни обекта, в които работещите ще имат възможност комфортно и ергономично да почиват, да имат условия да се нахранят през обедната почивка, да се затоплят през зимата и охлаждат през лятото. Опазването на здравето на нашите работещи е важно за нас.
По данни на Профил по ЗБР за икономическа дейност „Строителство”,Изпълнителна агенция „Главна инспекция по труда“ на едва 65% от работещите им е осигурена възможност за почивка на работното място. Поради спецификата на сектора, некачествената почивка на работниците е голям проблем по отношение на тяхната работоспособност през целия ден, тъй като по-голяма част от ежедневните служебни задължения са свързани с работа с тежки предмети и тежка физическа работа. Имено заради това, е наложително работниците да бъдат обезпечени с възможност за ефективна почивка и нормални условия за хранене. В дейността е предвидено закупуване и доставка на 2 бр. преместваеми фургони за отдих, преобличане и хранене на работниците по строителните обекти. Фургоните представляват преместваеми съоръжения без двигател, които се явяват единствения възможен начин за осигуряване на място за отдих, хранене и преобличане на работниците. Целевата група, която ще бъде пряко засегната от тази дейност на практика наброява почти всички наети в дружеството, но ежедневно ще бъдат използвани от минимум 14 работници и технически ръководители през зимния сезон, и от 25 работници през летния сезон).
Дейността се състои в закупуване на 2 броя мобилни фургони, оборудвани за краткотраен отдих, хранене, преобличане и хигиенни нужди на строителните работници „на обекта“. Фургоните представляват мобилно пространствено решение, изградено: от метална конструкция, сандвич - панели, под от водоустойчив шперплат, PVC дограма, ел. инсталация, и вътрешно оборудване (по спецификация на клиента). За нуждите на „СОЛАК М.С.“ ООД всеки от контейнерите ще бъде оборудван за: 1.Хранене (вкл. 1 бр. Г-образна кухня с горни и долни кухненски шкафове, термоплот и кухненска мивка със смесител, 1бр. фурна, 1бр. двоен котлон, 1 бр. абсорбатор, 1бр. кафемашина, 1бр. хладилник, 1бр. маса, 6 бр. стол), 2.Преобличане (вкл. 2бр. гардероб),3.Краткотраен отдих (вкл. 1бр. ъглов диван, 1бр. масичка, климатик) и 4.Лична хигиена на работниците - санитарно-хигиенно помещение (вкл. 1бр. душ корито, 1бр. душ батерия, 1бр. моноблок, 1бр. мивка със смесител) – 2 броя, всеки с размери 300x700xH240: |
0.00
|
0.00
|