Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 59 332 дървета
English

Програма: Развитие на човешките ресурси 2021-2027

Район за планиране: Всички

Описание

ХОСВИТАЛ АД събира, транспортира, обезврежда и предава за обезвреждане медицински отпадъци /от хуманна и ветеринарна медицина/-опасни и биологични отпадъци, и неопасни отпадъци.Отпадъците се класифицират, разделят и опаковат от генераторите им, медицинските заведения. Със специализиран транспорт, дружеството транспортира опасните отпадъци до инсинератор,където става тяхното унищожаване.ХОСВИТАЛ АД предлага контейнери за еднократна и многократна употреба, отговарящи на изискванията на ADR. 
Целевата група, включена в проекта са 12 заети лица в дружеството. Дейностите са следните:
•Разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд съобразно спецификата на конкретните работни места в предприятията.Изготвяне на „зелени“ карти  за организация на работни процеси на конкретните работни места. Обучение на лицата от целевата група насочено към внедряване на „зелени“ модели на организация на труд.
•Осигуряване на превенция и профилактика на „бърнаут“ на работното място и „ефекти от COVID пандемията върху менталното здраве“ - психологическа подкрепа.
•Закупуване на лични предпазни средства (ЛПС) и специално работно облекло.
•Осигуряване на колективни предпазни средства, свързани с подобряване условията на труд.
•Осигуряване на социални придобивки за работещите, вкл. ремонт и оборудване на места за отдих, рехабилитация, спорт, хранене и почивка в предприятията и др.
Планираните дейности ще допринесат за посрещане на предизвикателствата, свързани с осъществяването на прехода към климатично неутрална икономика и променящите се модели на работа, които рефлектират в промени в пазара на труда и предприемане на мерки за подобряване на достъпа до трудова заетост на качествени раб. места и адаптиране към промените в работната среда.Очакваните резултати са подобряване на здравословната и безопасна работна среда, като ключов елемент за постигането на устойчиви условия на труд за всички работещи, спомагайки за намаляване на рисковете за здравето на работното място.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Дейност 1 Разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд съобразно спецификата на конкретните работни места в предприятията. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работни процеси на конкретните работни места. Обучение на лицата от целевата група насочено към внедряване на „зелени“ модели на организация на труд.: Дейност 1 включва следните четири етапа, които са задължителни и се реализират в посочената логическа последователност: 1.1. Преглед на моментното състояние на предприятието и организацията на трудовата дейност, свързана с прилагането на „зелени“ практики. 1.2. Разработване на „зелени“ модели на организацията на труда и работните процеси, съобразно спецификата на предприятието и конкретните работни места. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работните процеси на конкретните работни места. 1.3. Разработване/приемане на план от мерки за прилагане на „зелени“ модели на организация на работните процеси от ръководните органи на предприятието. 1.4. Въвеждане/прилагане в предприятието на нови, „зелени“ модели на организация на работните процеси и управлението на човешките ресурси, вкл. обучение на персонала за въвеждането на съответните промени.“ 2 400.00 0.00
Дейност 2 Осигуряване на превенция и профилактика на „бърнаут“ на работното място и „ефекти от COVID пандемията върху менталното здраве“ - психологическа подкрепа.: Дейността е свързана с осигуряване за заетите лица в организацията на психологическа подкрепа във връзка с превенция и профилактика на стреса на работното място, професионалното прегаряне и ефектите от COVID пандемията върху менталното здраве на работещите. Целевата група за тази дейност обхваща 12 лица, всички заети във фирмата. Дейността включва следното: запознаване на участниците с наличието на явлението "бърнаут", подпомагайки откриването на проявите му и осъществяването на ранна превенция на състояния, свързани с физическо, емоционално и психическо изтощение. Следва да бъдат преодолени нагласи свързани с отрицателно и критично отношение към работата, нежелание за започване на работа, раздразнение към членовете на екипа или към клиентите, емоционално отдръпване от колеги и клиенти, както и мисли, свързани с липсата на смисъл, значение и приносът за извършваните работни процеси, водещи вкл. до напускане на работа. Освен това в Европейския пакт за психично здраве и благоденствие се признават променящите се изисквания и повишаващото се напрежение на работното място и работодателите се насърчават да прилагат допълнителни, доброволни мерки в подкрепа на психичното благоденствие. Въпреки че работодателите имат законовата отговорност да гарантират, че рисковете на работното място правилно се оценяват и контролират, от съществено значение е и участието на работещите. Ефектите от COVID пандемията върху менталното здраве се проявяват в ежедневната работа. Идентифицираните психосоциални рискове и стреса във всяка организация може да се прояви като високо текучество, увеличен брой болнични, намалена производителност, неспазване на сроковете и оплаквания от страна на контрагенти. Психосоциалните рискове и стресът провокиран от COVID пандемията на един от работещите може да рефлектира и върху останалия персонал, който трябва да поеме работата и на колегата си. Работодатели, които не се отнасят сериозно към проблема психосоциалните рискове и стрес на работното място, могат да бъдат поставени в редица неблагоприятни ситуации, ако не се предприемат навременни и адекватни мерки за ограничаване и предотвратяване на тези рискове, които при това не изискват сериозни финансови ресурси. Явлението "бърнаут", навлиза все повече в общностите и създава предпоставки за сриване на бизнеса, поради липса на квалифицирани кадри. Осъзнавайки нуждата от мотивиране на работещите и грижа за здравето им е необходима психологическа подкрепа. В рамките на дейността могат да бъдат изготвени психологически профили на заетите лица, които да послужат като основа за адресиране на подходящи мерки за психологическа подкрепа. 2 400.00 0.00
Дейност 3 Закупуване на лични предпазни средства (ЛПС) и специално работно облекло ЧАСТ 1: Основата цел на дейността е подобряване на здравословната и безопасна работна среда в предприятието, което е ключов елемент за постигането на устойчиви условия на труд за всички работници, спомагайки за намаляване на рисковете за здравето на работното място и за подобряване на стандартите за ЗБУТ чрез закупуване на ЛПС с оглед постигане още по-добра от съществуващата защита за рисковете, идентифицирани в оценката на риска на фирмата. Дейността има за цел да подобри работната среда и намали идентифицираните опасности и рискове за здравето и безопасността на работещите породени от обичайното изпълнение на трудовата дейност. Трудовата дейност е свързана със следното: Събиране и транспортиране на отпадъци: опасни и неопасни. Когато отпадъците са опасни се транспортират до площадката, в която е разположен автоклав, чрез който тези отпадъци се обезверждат и след това се предават на фирми за последваща обработка. На другата площадка се събират неопасни отпадъци – хартия и найлон. Тези отпадъци подлежат на оползотворяване – събират се, балират се, окрупняват и се предават за последващо рециклиране. Въз основа на оценката на риска за здравето и безопасността на работещите е изготвен и се поддържа актуален, списък на видовете дейности, за които се предоставят лични предпазни средства и специално работно облекло, съгласно изискванията на Наредба № 3 за минималните изисквания за безопасност и опазване на здравето на работещите при използване на лични предпазни средства (ДВ, бр. 46 от 2001г.). Те осигуряват необходимата защита срещу съществуващите основни рискове от неблагоприятен микроклимат и работа на открито, механични въздействия, биологични агенти, химични вещества, газове, пари и останалите идентифицирани опасности, но съществува възможност за подобрения в следните области: При студозащитното облекло – подходящо е да се повиши студо- и водонепропускливостта чрез използване на хидрофобиран плат и студоизолираща подплата. При лятното облекло – подходящо е да бъде въздухопропускливо и хигроскопично, да притежава добри хигиенни свойства и да създава чувство за комфорт. Предвидените дъждобрани и зимни боти ще осигурят по-ефективна защита при работа на открито в условията на студ, дъжд и снеговалеж. Предвижда се закупуването на предпазни ръкавици противосрезни, според характеристиките на опасностите, произтичащи от различните видове дейности. Противосрезните ръкавици осигуряват по-добра защите при работа с режещи предмети и инструменти; по-добър комфорт; осигуряват сигурно захващане. Покритието от нитрилна пяна осигурява защита в леко омазнена среда и осигурява перфектно захващане във всяка ситуация. При работните обувки и боти целта е да се подобри комфорта и цялостната защита чрез подходяща ортопедична подметка. Правилната комбинация от кожа и плат осигурява проветривост при летните обувки и студонепропускливост при зимните боти. Предвижда се и допълнителна защита от статично мускулно напрежение и преумора чрез използване на подходяща анатомична стелка и постигане на висок ергономичен ефект. Също така се предвиждат и противоплъзгащи подметки за длъжност хигиенист. Предвидените за закупуване бройки ЛПС и специално РО за всеки един работещ, са съобразени със срока на износване и характера на работата, от гледна точка на това, че тя предполага лесно замърсяване, което изисква и често изпиране на работното облекло. Бройката на противосрезните ръкавици и тези за защита срещу химични продукти, е съобразена с препоръчителната продължителност на използване – съобразно приложения списък. Предвидените за закупуване ЛПС и специално работно облекло ще минимизират рисковете от неблагоприятен микроклимат, механични увреждания, изгаряне, биологични агенти, чрез подходяща защита, която в съчетание с ергономичност и дизайн ще осигури и достатъчна свобода на работните движения и по този начин допълнително ще намали риска от трудов травматизъм, умора, преумора и свързани с труда заболявания. ПРОДЪЛЖАВА В ЧАСТ 2 15 397.99 0.00
Дейност 4 Осигуряване на колективни предпазни средства, вкл. модернизация и/или реконструкция, и/или обезопасяване на съществуващи обекти, технологични процеси, машини и съоръжения, свързани с подобряване условията на труд.: Основата цел на дейността е подобряване на здравословната и безопасна работна среда в офиса, в който се извършва административната дейност на предприятието. Мястото на изпълнение на дейността е в гр. Пловдив, бул. Марица № 21. Целевата група е от 3 човека: управител - 1, технически сътрудник – 1, технически секретар – 1, заети на 8 часов работен ден. КЪМ МОМЕНТА СЪСТОЯНИЕТО Е СЛЕДНОТО: В оценката на риска са идентифицирани опасности от неблагоприятен микроклимат, ергономични опасности и въздействие на биологични агенти. Работещите са изложени на цитираните опасности (Честота на експозицията) непрекъснато, през цялото работно време, вероятността от настъпване на вредата е определена като „напълно възможна“, а тежестта на вредата (последиците) е определена като „значителна“. Съгласно използваната методика за оценка на риска на работните места, рискът за здравето и безопасността за всеки един от цитираните фактори е от степен „Умерен. Необходими са мерки за намаляване и ограничаването му“. Опасностите от неблагоприятен микроклимат в климатизирани помещения са свързани най-вече със скоростта и посоката на създавания въздушен поток в режим на охлаждане. Неблагоприятните ефекти от недобре насочената хладна въздушна струя са свързани с неврологични симптоми и заболявания на периферната нервна система и водят да болки и схващания в областта на врата, раменете, кръста и др. Опасността от биологични агенти (причинители на сезонни и не само инфекции, предавани по въздушно-капков път) е свързана с многобройните контакти с работещи и клиенти в затворени помещения. Инверторните климатици от ново поколение спомагат за комплексното намаляване на описаните опасности. В рамките на дейността е предвиден за подмяна 1 брой климатик тип сплит с цел подобряване на микроклимата във работното помещение, като предвиденият климатик е оразмерен в зависимост от обема на помещението, което следва да се отоплява и охлажда. Работещите ежедневно на компютър, са застрашени от сериозни увреждания на опорно-двигателния апарат. Напрегнатата гръбначна мускулатура и многобройните движения в ръцете обаче претоварват опорно-двигателния апарат. Продължителната седяща поза при работа с видеодисплей и продължителното обездвижване се появяват след време и се локализират обикновено в гърба, ръцете, краката. Много вероятни са органични промени - гръбначни изкривявания, остеохондрози, тунелен синдром. Рискът от подобни увреждания е налице за всички работещи в трудоспособна възраст и води до нарушена работоспособност. В рамките на дейността е предвидено и закупуване на ергономични работни столове за 3 от работещите, както и на 3 броя бюра, с възможност за регулиране на височината спрямо ръста на служителя. Предвидените ергономични работни столове и бюрата, с възможност за регулиране на височината спрямо ръста на служителя са в контекста на изискванията за правилното устройване на работното място в съответствие с анатомичните размери на човешкото тяло, тъй като съответствието между размерите на работната мебел и анатомичните размери предотвратява неправилни и принудителни пози. Това е съответствие както с Оценката на риска, така и в синхрон с НОРМИ ЗА ФИЗИЧЕСКО НАТОВАРВАНЕ НА РАБОТНИЦИТЕ И ХИГИЕННО-ФИЗИОЛОГИЧНИ И ЕРГОНОМИЧНИ ИЗИСКВАНИЯ ЗА РАЦИОНАЛНА ОРГАНИЗАЦИЯ НА РАБОТНОТО МЯСТО И ТРУДОВИТЕ ПРОЦЕСИ № 05, Приложение № 1 ЕРГОНОМИЧНИ ИЗИСКВАНИЯ КЪМ РАБОТНАТА МЕБЕЛ. Планираните ергономични работни столове и бюра, с възможност за регулиране на височината спрямо ръста на служителя ще допринесат за правилното устройване на работното място и осигуряване на физиологично издържана работна поза, като това ще рефлектира в подобряване стойката на тялото при работа на бюрото и стола, и намаляване напрежението върху гръбначния стълб, като се осигурява удобство и стабилност. ПЛАНИРАНИЯТ ЕФЕКТ от дейността е да се подобри работната среда и намали идентифицираните опасности и рискове за здравето и безопасността на работещите, породени от обичайното изпълнение на трудовата дейност. 9 901.88 0.00
Дейност 5 Осигуряване на колективни предпазни средства, вкл. модернизация и/или реконструкция, и/или обезопасяване на съществуващи обекти, технологични процеси, машини и съоръжения, свързани с подобряване условията на труд. : В рамките на тази дейност е предвидено работодателят да осигури на заетите лица следните социални придобивки: • Помещения/места за хранене, съобразно рационалните норми и специфичните условия на труд Всеки успешен ръководител знае, че най-ценният актив за бизнеса са човешките ресурси. Удовлетвореността от работата е ключов фактор за задържане на хората, които са важни за успеха на компанията. Фирми с политика за предоставяне на социални придобивки се радват на удовлетворени служители, постигащи добри резултати в работата и ангажирани с постигането на целите на компанията. Това са стабилни предпоставки за постигане на устойчив просперитет в дългосрочен план ХОСВИТАЛ АД е компания, която се стреми да осигури максимално комфортна, безопасна и недискриминационна работна среда за своите служители, като за тази цел на работещите се осигуряват оптимални условия на работа. Фирмата има база, находяща се в гр. Пловдив, ул. „Братя Бъкстон“ № 155, където работят общо 6 човека – шофьор лекотоварен автомобил – 4 лица и общ работник промишлеността – 2 лица. Общо целева група за дейността – 6 човека. Към момента за работещите там няма обособено място за хранене и краткотраен отдих. Предвидено е да се закупи контейнер – 1 бр., който ще бъде оборудван с необходимо за обзавеждане, а именно: Хладилник – 1 бр., маса за хранене – 1 бр. столове – 6 бр., модулна кухня – 1 бр., климатик – 1 бр. Микровълнова фурна – 1 бр., Кафе машина, шкафчета за преобличане – 6 бр., телевизор – 1 бр. Предвиденото обзавеждане е напълно достатъчно за всички работещи на площадката лица – общо 6 бр. ИЗБОР НА ВКЛЮЧЕНИТЕ В ПРОЕКТА СОЦИАЛНИ ПРИДОБИВКИ: Изборът на включените в проекта социални придобивки е в съответствие с нуждите на предприятието и конкретно на целевата група по тази дейност. Съгласно изискванията на НАРЕДБА № 15/31 май 1999г. за условията, реда и изискванията за разработване и въвеждане на физиологични режими на труд и почивка по време на работа при работа с намалена двигателна активност, леко и умерено физическо натоварване и/или нервно-психично напрежение, монотонна и еднообразна работа, принудителна работна поза, се прилагат активни почивки по време на работа. Всеки успешен ръководител знае, че най-ценният актив за бизнеса са човешките ресурси. Удовлетвореността от работата е ключов фактор за задържане на хората, които са важни за успеха на компанията. Фирми с политика за предоставяне на социални придобивки се радват на удовлетворени служители, постигащи добри резултати в работата и ангажирани с постигането на целите на компанията. Това са стабилни предпоставки за постигане на устойчив просперитет в дългосрочен план Фирмата се стреми да осигури максимално комфортна, безопасна и недискриминационна работна среда за своите служители, като на работещите се осигуряват оптимални условия на работа. Социалните придобивки създават различни възможности и стимулират служителите по различен начин, като е доказано, че са по-ефективни дори от по-високата заплата или бонусите, защото водят до по-голяма ангажираност и съответно ефективност в работата, повишена продуктивност и баланс между професионален и личен живот. 24 600.00 0.00
Дейност 3 Закупуване на лични предпазни средства (ЛПС) и специално работно облекло ПРОДЪЛЖЕНИЕ ЧАСТ 2: ПРОДЪЛЖЕНИЕ ОТ ЧАСТ 1 Идентифицирани са следните рискове за които са предвидени надграждащи ЛПС и специално работно облекло: Неблагоприятен микроклимат (преохлаждане); производствено замърсяване, Попадане на чужди тела в очите – твърди частици, механични опасности /подхлъзване, удар от предмети и препъване, пробождане от остри предмети/, наранявания и травми на дланите на ръцете; Производствен шум, Механична опасност при лоша видимост и работа на открито и в близост до транспортни средства, Намокряне при работа на открито, Намокряне на тялото; Производствено замърсяване с химични и биологични агенти, Намокряне на краката; Производствено замърсяване с химични и биологични агенти, Механична опасност - Попадане на чужди тела в очите – пръски и твърди частици; Химична опасност – попадане в очите на пръски от почистващи препарати, Химични агенти – дразнещи кожата на ръцете, корозивни, сенсибилизиращи, Механична опасност – ПТП при недобра видимост, ултравиолетови светлинни лъчи, включително UVA и UVB лъчи. По длъжности цитираните опасности са описани в Списъка на работните места, приложен към проекта.При биологичните опасности се спазват изискванията идентифицирани като: Опасност от въздействие на биологични агенти – микроорганизми, включително група 4 по отношение на риска от инфекция /по смисъла на НАРЕДБА № 4 от 14.10.2002 г. за защита на работещите от рискове, свързани с експозиция на биологични агенти при работа/. Заложените за закупуване ЛПС отговарят на точния брой на заетите към момента на кандидатстване лица по длъжности, които ползват средствата за защита и са планирани, съгласно срока за износване в Списъка на работните места и видовете работи, при които се използват ЛПС и специално работно облекло, за периода на изпълнение на проекта. Предвидената дейност ще подобри работната среда и намали идентифицираните опасности и рискове за здравето и безопасността на работещите, породени от обичайното изпълнение на трудовата дейност. 0.00 0.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.