Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 59 296 дървета
English

Програма: Развитие на човешките ресурси 2021-2027

Район за планиране: Всички

Описание

"АК МАГНИТ" АД е дружество, специализирано в разработката и производството на индуктивни компоненти от 1 VA до 3 MVA, кабелни съединения, релета, продукти от електротехническата индустрия. 

Общата цел на проекта е: Да се посрещнат новите предизвикателства пред кандидата, свързани с осъществяването на прехода и адаптирането на работната среда към климатично неутрална икономика и променящите се модели на работа и да се подобри здравословната и безопасна работна среда в организацията посредством предоставената безвъзмездна финансова помощ по процедурата. 

Проектът ще се реализира посредством следния комплекс от взаимосвързани дейности и включени в рамките им мерки, водещи към постигане на общата и специфични проектни цели и на заложените резултати: 
1: Разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд. Изготвяне на „зелени“ карти. Обучение. – в резултат ще бъдат въведени „зелени“ модели на организация на работните процеси, които имат връзка с повишаване на ресурсната ефективност/намаляване въздействието върху околната среда/повишаване устойчивостта на предлаганите продукти/услуги. 
2: Закупуване на лични предпазни средства и специално работно облекло с резултат осигуряване на здравословни и безопасни условия на труд. 
3: Осигуряване на колективни предпазни средства, свързани с подобряване условията на труд–в резултат ще бъдат подобрени условията на труд и ще се повиши здравето и безопасността на работещите лица като ключов фактор за устойчиви условия на труд чрез осигуряване на ергономични работни маси и на системи за сухо-мокро почистване.  
По време на изпълнението на проекта ще се изпълнят задължително и следните дейности: 
4: Организация и управление на проекта - с резултат обезпечени ефективна организация и законосъобразност на изпълнението на проекта; 
5:Видимост, прозрачност и комуникация с резултат осигурена видимост, прозрачност и комуникация в съответствие с приложимите изисквания.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Дейност 1. Разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд съобразно спецификата на конкретните работни места в предприятията. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работни процеси на конкретните работни места. Обучение на лицата от целевата група насочено към внедряване на „зелени“ модели на организация на труд.: ЦЕЛ на дейността и принос за постигане на специфична/и и общата проектна цел: Целта на проектната дейност е: Да се въведат "зелени" модели на организация на работните процеси, които да имат връзка с повишаване на ресурсната ефективност и/или намаляване въздействието върху околната среда и/или повишаване устойчивостта на предлаганите продукти и услуги, посредством което да се осъществи прехода и адаптирането на работната среда в предприятието към климатично неутрална икономика и променящите се модели на работа. Дейността има принос за постигане на специфична цел (СЦ) 1 и на общата цел на проекта. ОБОСНОВКА НА НЕОБХОДИМОСТТА ОТ ИЗПЪЛНЕНИЕТО НА ДЕЙНОСТТА: Реализацията на проектната дейност е необходима с оглед на потребността на предприятието-кандидат и на заетите в него лица от постигане на преход и адаптиране на работната среда към климатично неутрална икономика и променящите се модели на работа, което съответно налага въвеждането на "зелени" модели на организация на работните процеси, които имат връзка с повишаване на ресурсната ефективност и/или за намаляване въздействието върху околната среда и/или за повишаване устойчивостта на предлаганите продукти и услуги. Проектната дейност, също така, е и задължителна съгласно т. 13.2. от Условията за кандидатстване по настоящата процедура. ПОДРОБНО ОПИСАНИЕ НА ДЕЙНОСТТА. ЕТАПИ на нейното изпълнение: Дейността включва следните четири етапа, които са задължителни и се реализират в посочената логическа последователност: 1.1. Преглед на моментното състояние на предприятието и организацията на трудовата дейност, свързана с прилагането на „зелени“ практики. 1.2. Разработване на „зелени“ модели на организацията на труда и работните процеси, съобразно спецификата на предприятието и конкретните работни места. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работните процеси на конкретните работни места. 1.3. Разработване/приемане на план от мерки за прилагане на „зелени“ модели на организация на работните процеси от ръководните органи на предприятието. 1.4. Въвеждане/прилагане в предприятието на нови, „зелени“ модели на организация на работните процеси и управлението на човешките ресурси, вкл. обучение на персонала за въвеждането на съответните промени. Дейността е насочена пряко към въвеждането на "зелени" модели на организация на работните процеси, които имат връзка с повишаване на ресурсната ефективност и/или за намаляване въздействието върху околната среда и/или за повишаване устойчивостта на предлаганите продукти/услуги. Въвеждането на нови "зелени" модели на организация на работните процеси може да е свързано с: - внедряване в предприятието на нови екологични производствени инвестиции, поради които се променя организацията на труда в предприятието; - въвеждане на промени в организацията на работа за включване на екологосъобразни дейности в конкретни работни процеси и на определени работни места; - изграждане на цялостна екологосъобразна ("зелена") фирмена култура и мотивиране на екологосъобразно мислене на служителите. Стъпките за изпълнение на дейността обхващат: 1. Провеждане на процедура за избор на изпълнител в съотстветствие с и при спазване на указания на УО на ОПРЧР по отношение на избора на изпълнители, изложени в Ръководство за бенефициенти за изпълнение на договори по процедура BG05SFPR002-1.004 „АДАПТИРАНА РАБОТНА СРЕДА“ и с изискванията, изложени в Глава IV от ЗУСЕФСУ (при спазване изискванията на акта по чл. 54 от ЗУСЕФСУ). 2. Избор на изпълнител и възлагане изпълнението на услугата. 3. Предоставяне на услугата, включваща изложените етапи по т. 1.1.до 1.4. вкл. и подписване на приемо-предавателен протокол с изпълнителя. 8 420.00 0.00
Дейност 2: Закупуване на лични предпазни средства (ЛПС) и специално работно облекло: ЦЕЛ на дейността и принос за постигане на СЦ и общата проектна цел Дейността има за цел осигуряване на здравословни и безопасни условия на труд (ЗБУТ), подобряване на професионалния и здравния статус на работниците и служителите посредством осигуряване на лични предпазни средства (ЛПС), свързана е пряко с постигане на СЦ 2 и има принос за постигане на общата цел на проекта. ОБОСНОВКА НА НЕОБХОДИМОСТТА ОТ ИЗПЪЛНЕНИЕТО: Необходимостта от реализацията на дейността произтича от необходимостта от осигуряване на ЗБУТ, подобряване на професионалния и здравния статус на работниците посредством осигуряване на съвременни и високотехнологични ЛПС. Дейността е планирана в съответствие с оценката на риска и съответно е необходима и с оглед осигуряване на планираните за закупуване ЛПС, изложени в Списъка на работните места и видовете работи, при които се използват ЛПС и СРО, утвърден въз основа на извършената оценка на риска на работните места и идентифицирания риск от увреждане на зрението от ултравиолетова светлина/лъчения, искри и нагорещени частици. В Приложение V ,както и в приложения Списък са посочени текущите и предвидените за закупуване ЛПС с техните характеристики и технически параметри, като е посочена и детайлна информация относно това с какво новите ЛПС надграждат използваните към момента, като планираните за закупуване маски осигуряват по-висока степен на защита на зрителния апарат от ултравиолетова светлина/лъчения, по-добра видимост и по-добър контрол над заваръчната дъга. Планираната за закупуване заваръчна маска отговаря напълно на нормите и изискванията за осигуряване на безопасност и опазване на здравето, съдържащи се в приложимите нормативни актове, свързани със съществените изисквания към продуктите, които са предназначени за пускане на пазара и/или за пускане в действие. Предвиденото за закупуване ЛПС осигурява най-висока степен на защита от опасностите, присъщи за лицата на длъжност заварчик, заети в предприятието, която защита е по-добра от тази, осигурявана от използваните текущо ЛПС, както и планираните за закупуване ЛПС са и по-устойчиви на съответните рискови фактори на работната среда. Нуждата от подмяна и закупуване на нови с по-висока защита ЛПС е породена от степента на износване на използваните текущо ЛПС, от една страна, което налага планиране на осигуряването на нови ЛПС, както и от друга страна - от стремежа на Кандидата да осигурява по-добра и съответстваща на промените и на най-съвременните постижения в областта на производството на лични предпазни средства защита на работниците си от идентифицираните рискове с цел осигуряване на ЗБУТ и подобряване на професионалния и здравния им статус. ПОДРОБНО ОПИСАНИЕ НА ДЕЙНОСТТА.ЕТАПИ на изпълнение: С оглед на изложената необходимост,в т.ч.на идентифицираните проблеми и нужди на представителите на целевата група на проекта, които са включени в обхвата на дейността,предвидено в нейните рамки е закупуването на: -Заваръчна маска-10 броя за лица на длъжност "Заварчик", заети в цех Големи индуктивни компоненти, участък "Заваряване". Планираните за закупуване ЛПС отговарят на точния брой на заетите към момента на кандидатстване лица на длъжност "Заварчик",които ползват съответното ЛПС и са планирани съгласно срока за износване в Списъка на работните места и видовете работа, при които се използват ЛПС и СРО, за периода на изпълнение на проекта. Етапи на изпълнение на дейността, изложени в логическа последователност: 1.Провеждане на процедура за избор на изпълнител-доставчик на планираните за закупуване ЛПС-етапът ще се реализира в съотстветствие с и при спазване на указания на УО на ОПРЧР по отношение на избора на изпълнители, изложени в Ръководство за бенефициенти за изпълнение на договори по процедурата и с изискванията, изложени в Глава IV от ЗУСЕФСУ. 2.Избор на изпълнител и възлагане изпълнението на доставката. 3.Закупуване на ЛПС и подписване на приемо-предавателен протокол 4.Раздаване на ЛПС на заетите лица-целева група на дейността. 21 600.00 0.00
Дейност 3: Осигуряване на колективни предпазни средства, вкл. модернизация и/или реконструкция, и/или обезопасяване на съществуващи обекти, технологични процеси, машини и съоръжения, свързани с подобряване условията на труд.: ЦЕЛ на дейността и принос за постигане на специфична/и и общата проектна цел:Дейността има за цел осигуряване на здравословни и безопасни условия на труд, подобряване на професионалния и здравния статус на работниците и служителите посредством осигуряване на колективни предпазни средства,свързана е пряко с постигане на СЦ 2 на проекта и има принос за постигане на общата цел на проекта. ОБОСНОВКА НА НЕОБХОДИМОСТТА ОТ ИЗПЪЛНЕНИЕТО: Реализацията на дейността произтича от и е необходима с оглед на реализация на предписаните в Програмата за намаляване и предотвратяване на риска мерки, свързани с идентифицираните в оценката на риска опасности и определени рискове, свързани с: - Риск от Неспазване на ергономичните принципи в цех Големи индуктивни компоненти (ГИК), участък "Монтажни групи", в рамките на който се извършват дейности по асемблирани на ГИК (заваряване с помощта на различни устройства на изделия (трансформатори и дросели), детайли,листови и профилни конструкции от черни метали и сплави,с тегло от 150 кг. до 2 тона, с различна дебелина и пространствено разположение съгласно изискванията на конструктивната и технологична документация) - неправилни, неестествени и принудителни пози при работа, физическо натоварване и статично напрежение на долни и горни крайници и увреждане на мускулно-скелетната система - риск, за предотвратяване на който е предписана и приета мярка, свързана със закупуване на колективни предпазни средства - ергономични работни маси, които са тип електрохидравлична ножичка платформа, регулируема по височина с въртящ се център съгласно изискванията на Наредба № 7 от 23 Септември 1991 г. за минималните изисквания за здравословни и безопасни условия на труд на работните места и при използване на работното оборудване и Норми за физическо натоварване на работниците и хигиенно-физиологични и ергономични изисквания за рационална организация на работното място и трудовите процеси №5 на МНЗ (за краткост "Нормите") при водещи изисквания за правилно устройване на работното място в съответствие с анатомичните размери на човешкото тяло. Към настоящия момент Кандидатът не разполага с подобни КПС в участък "Монтажни групи" на цех ГИК и служителите на длъжности Монтажник ел. елементи и Специалист с контролни функции асемблират произвежданите изделия директно на пода или на палета, което резултира в изложения риск. - Риск от прахово замърсяване в цех ГИК и увреждане на здравето на работниците - в рамките на Цех ГИК се извършват различни производствени операции, свързани с производството на големи индуктивни компоненти, в т.ч. операции, свързани с металообработката,вкл. заваряване и монтаж на компоненти и др. Към настоящия момент, за целите на намаляване на вторичните източници на замърсяване,се използват 1 миялна машина и 1 вакуум-прахосмукачка, които, освен че са напълно амортизирани и морално и технологично остарели, са и крайно недостатъчни за ефективно почистване на голямата площ, на която е разположен Цех ГИК -4968 кв.м.С оглед на изложеното и в съответствие с чл. 106, ал.1 от Наредба №7 от 23 септември 1999 г.съгл. която формирането на вторични източници на замърсяване на работната среда се предотвратява чрез подходящо редовно почистване на технологичното оборудване,работните места и производствените помещения, в Програмата за минимизиране на риска е предписана мярка, свързана със закупуване на КПС-система за сухо-мокро почистване - индустриална прахосмукачка. Дейността е планирана съобразно идентифицираните потребности на целевата група и заетите в предприятието и произлиза пряко от предписаните мерки за намаляване на идентифицираните рискове на работната среда.Предвидените за изпълнение мерки ще резултират в подобряване ЗБУТ на служителите,ще повишат тяхната производителност с оглед минимизираните рискове за тяхното здраве и безопасност. ПОДРОБНО ОПИСАНИЕ НА ДЕЙНОСТТА. ЕТАПИ на изпълнение: С оглед на изложената необходимост и на идентифицираните рискове,предвидена в рамките на дейността е реализацията на: 72 245.00 0.00
Дейност 3: Осигуряване на колективни предпазни средства, вкл. модернизация и/или реконструкция, и/или обезопасяване на съществуващи обекти, технологични процеси, машини и съоръжения, свързани с подобряване условията на труд. (Продължение): (1) Мярка 1:Осигуряване на ергономия при работа: свързана с осигуряване на КПС: - Ергономична работна маса - 5 бр.-предвидената за закупуване ергономична работна маса е тип електрохидравлична ножична платформа, регулируема по височина, с въртящ се център и е предназначена за служителите, заети в участък "Монтажни групи" в цех Големи индуктивни компоненти, за които е присъщо да извършват дейности по асемблирани на големи индуктивни компоненти с тегло от 150 кг. до 2 тона. Предвидените за закупуване ергономични работни маси са насочени и свързани пряко с осигуряването на ергономия при работа, предотвратяваща неправилни, неестествени и принудителни пози на работниците в процеса на асемблирането на големи индуктивни компоненти и произтичащите от тях физическо натоварване и статично напрежение на долни и горни крайници и увреждане на мускулно-скелетната система. По отношение на планираните за закупуване ергономични работни маси, тип електрохидравлична ножичка платформа, регулируема по височина с въртящ се център, ще се спазват изискванията на Наредба № 7 от 23 Септември 1991 г. за минималните изисквания за здравословни и безопасни условия на труд на работните места и при използване на работното оборудване и на Нормите на МНЗ за рационална организация на работното място и трудовите процеси №5. Като водещи ще бъдат изискванията за правилното устройване на работното място в съответствие с анатомичните размери на човешкото тяло, т.к. съответствието между размерите на работната мебел и анатомичните размери предотвратява неправилни и принудителни пози, премахвайки по този начин статичното напрежение и умората и запазвайки за по-дълго време работоспособността на организма съгл. Приложение № 1 към Нормите. Планираните за закупуване 5 бр. ергономични работни маси са предназначени съответно по 1 брой за 5 обособени монтажни групи и заетите в техните рамки работници, както следва: - Монтажна група 1 – за 3 заети лица на длъжност „Монтажник ел.елементи“ и за 1 з.л. на дл. “Специалист с контролни функции“ - Монтажна група 2 – за 4 з.л на дл. „Монтажник ел.елементи“ и за 1 з.л. на длъжност “Специалист с контролни функции“ - Монтажна група 3 – за 2 з.л. на дл. „Монтажник ел.елементи“ и за 1 з.л. на дл. “Специалист с контролни функции“ - Монтажна група 4 – за 2 з.л. на дл. „Монтажник ел.елементи“ и за 1 з.л. на дл. “Специалист с контролни функции“ - Монтажна група 5 – за 2 з.л. на дл. „Монтажник ел.елементи“. От мярката ще бъдат обхванати общо 17 заети в предприятието лица в рамките на цех ГИК, участък Монтажни групи, гр. Годеч. (2) Мярка 2: Осигуряване на защита от прах: свързана с осигуряването на колективни предпазни средства: - Система за сухо-мокро почистване - индустриална прахосмукачка - 2 броя - насочени и свързани пряко с осигуряване на ефективна защита от прах и намаляване на вторичните източници на замърсяване в рамките на цех ГИК, осигурявайки здравословна и безопасна работна среда на заетите в Цех ГИК 92 заети лица. При реализация на мярката ще се спазват изискванията на Наредба № 7 от 23 Септември 1991 г. за минималните изисквания за здравословни и безопасни условия на труд на работните места и при използване на работното оборудване. Етапи на изпълнение на дейността, изложени в тяхната логическа последователност: 1. Провеждане на процедури за избор на изпълнители- етапът ще се реализира в съответствие с и при спазване на указания на УО на ОПРЧР по отношение на избора на изпълнители, изложени в Ръководство за бенефициенти за изпълнение на договори по процедура BG05SFPR002-1.004 и с изискванията на Глава IV от ЗУСЕФСУ (при спазване изискванията на акта по чл. 54 от ЗУСЕФСУ). 2. Избор на изпълнители и възлагане изпълнението на доставките. 3. Закупуване на КПС и подписване на приемо-предавателен протокол със съответния изпълнител. 4. Осигуряване на КПС, подобряване на ЗБУТ и професионалния и здравен статус на заетите в предприятието лица. 0.00 0.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.