Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 59 296 дървета
English

Програма: Развитие на човешките ресурси 2021-2027

Район за планиране: Всички

Описание

С изпълнението на проекта ще бъде удовлетворена потребността от адаптиране към променящите се модели на работа при прехода към климатично неутрална икономика и създаване на качествени работни места в АПДП ИП МАЙ СМАЙЛ ЕООД
Общата цел на проекта е осъществяване на преход към климатично неутрална икономика и променящите се модели на работа чрез създаване на качествени работни места в МАЙ СМАЙЛ ЕООД
Специфични цели: Въвеждане на „зелени“ модели на организация на труд съобразно спецификата на всяко едно работно място в МАЙ СМАЙЛ ЕООД за адаптиране към променящите се модели на работа при прехода към климатично неутрална икономика;Намаляване на рисковете за здравето на работното място чрез осигуряване на защита от рисковете идентифицирани при направената в предприятието оценка на риска чрез закупуване на специално работно облекло /СРО/ и лични предпазни средства /ЛПС/;Повишаване на здравето и безопасността на работещите лица в МАЙ СМАЙЛ ЕООД чрез закупуване средства за колективна защита за целева група;Осигуряване на социални придобивки за работещите чрез дообзавеждане на място за отдих, хранене и почивка в дружеството.
Дейности:Разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд съобразно спецификата на конкретните работни места в предприятията.Изготвяне на зелени карти за организация на работни процеси на конкретните работни места. Обучение на лицата от целевата група насочено към внедряване на „зелени“ модели на организация на труд;Закупуване на ЛПС и СРО;Осигуряване на колективни предпазни средства;Осигуряване на социални придобивки за работещите.Допустимите дейности са в съответствие с хоризонталните принципи и политики и няма дублиране на финансиране от различни източници
Резултати:Въведени нови „зелени“ модели на организация на работните процеси и управлението на човешките ресурси;осигурени ЛПС и СРО за 10 служители;осигурени колективни предпазни средства за 12 души;дообзаведено място за отдих,хранене и почивка за 12 работещи.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд съобразно спецификата на конкретните работни места в предприятията. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работни процеси на конкретните работни места. Обучение на лицата от целевата група насочено към внедряване на „зелени“ модели на организация на труд.: Дейността е насочена към разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд съобразно спецификата на конкретните работни места в МАЙ СМАЙЛ ЕООД, изготвяне на „зелени“ карти за организация на работни процеси на конкретните работни места и обучение на лицата от целевата група насочено към внедряване на „зелени“ модели на организация на труд. Дейността има за цел въвеждане на „зелени“ модели на организация на работните процеси,които имат връзка с повишаване на ресурсната ефективност и/или за намаляване въздействието върху околната среда и/или за повишаване устойчивостта на предлаганите продукти и услуги,чрез 1.внедряването на нови екологични производствени инвестиции, поради които се променя организацията на труда 2.въвеждане на промени в организацията на работа на за включване на екологосъобразни дейности в конкретни работни процеси и на определени работни места 3.изграждане на цялостна екологосъобразна („зелена“) фирмена култура и мотивиране на екологосъобразното мислене на служителите Чрез изпълнението на дейността ще се постигне специфичната цел на проектното предложение „Въвеждане на „зелени“ модели на организация на труд съобразно спецификата на всяко едно работно място в МАЙ СМАЙЛ ЕООД за адаптиране към променящите се модели на работа при прехода към климатично неутрална икономика. Адаптирането към променящите се модели на работа ще създаде по-високо ниво на качество на работните места в МАЙ СМАЙЛ ЕООД.Целева група по дейността ще са всички 12 работещи в МАЙ СМАЙЛ ЕООД в гр. Бургас,спрямо чиито работни места ще бъдат приложени „зелени“ модели на организация на работните процеси. Дейността ще включва следните 4 етапа: 1.Преглед на моментното състояние на предприятието и организацията на трудовата дейност,свързана с прилагането на „зелени“ практики. 2.Разработване на „зелени“ модели на организацията на труда и работните процеси,съобразно спецификата на предприятието и конкретните работни места.Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работните процеси на конкретните работни места.Всяка „зелена“ карта ще съдържа набор от действия за изпълнение на работните процеси, водещи до положителен ефект по отношение на повишаване на ресурсната ефективност и/или за намаляване въздействието върху околната среда и/или за повишаване устойчивостта на предлаганите продукти и услуги 3.Разработване/приемане на план от мерки за прилагане на „зелени“ модели на организация на работните процеси от ръководните органи на предприятието 4.Въвеждане/прилагане в предприятието на нови, „зелени“ модели на организация на работните процеси и управлението на човешките ресурси, вкл. обучение на персонала за въвеждането на съответните промени Всички служители ще бъдат запознати с извършените промени и ще им е проведен инструктаж и/или обучение за въвеждането на съответните мерки. Новите „зелени“ модели могат да се изразяват във: -въвеждане и утвърждаване на промени в организационната структура на човешките ресурси, въвеждане на нови форми на заетост, промени по отношение на: начините на работа, работните взаимоотношения, съответно на длъжностните характеристики, процесите по подбор на персонала; нови модели на екипна работа и взаимодействието между служителите, и др. -въвеждане на промени в работата на отделни работни единици в предприятието, насочени към намаляване на използваните ресурси, въвеждане на практики за опазване на околната среда, осигуряване на по-екологосъобразна работна среда и др. -въвеждане на екологосъобразни практики в цялостната организация на работа в предприятието, в т.ч. насочени към генериране и изпълнение на дейности за корпоративна социална отговорност със „зелена“ насоченост, мотивиране на индивидуалния служител за прилагане на екологосъобразно поведение по време на работа чрез информационни и други фирмени събития или създаване на бонусна система за отличаване и възнаграждаване на „зелено“ поведение на служителите или генериране от служителите на идеи за екологосъобразно поведение и др 2 400.00 0.00
Закупуване на лични предпазни средства (ЛПС) и специално работно облекло част 1: На основа на Оценката на риска в МАЙ СМАЙЛ ЕООД е утвърден Списъка на работните места и видовете работи, при които се използват лични предпазни средства /ЛПС/ и специално работно облекло /СРО/, съгласно чл.17, ал.3 от Наредба №3/19.04.2001г. на МТСГ и МЗ. ЛПС и СРО играят ключова роля в осигуряването на безопасна работна среда и защитата на работниците от различни рискове и опасности. Заложените в дейността нови по вид ЛПС и/или СРО, които досега не са използвани в предприятието и които осигуряват по-висока защита от тези, които се използват текущо, ще надградят минималните изисквания за осигуряване на здравословни и безопасни условия на труда за нуждите на 11 заети лица и ще отговарят на нормите и изискванията за осигуряване на безопасност и опазване на здравето,съдържащи се в приложимите за ЛПС/СРО нормативни актове, свързани със съществените изисквания към продуктите, които са предназначени за пускане на пазара и/или за пускане в действие. На база на направената в предприятието оценка на риска, в зависимост от спецификата на различните длъжности и работен процес, са идентифицирани рискове, като: риск от инфекциозни заболявания предавани по въздушно-капков и битово-контактен път; риск от зараза от биологичен агент коронавирус SARS-CoV-2, причиняващ заболяване COVID-19; биологичен риск; риск от травматично увреждане при спъване, подхлъзване, падане; риск от механични наранявания; контакт с почистващи средства със слабо действие или продължителен контакт с вода; риск от контакт с ултравиолетово излъчване, използвано при работа със зъбни полимери и контакт с ултразвук от оборудване при снемане на зъбен камък; риск от йонизираща радиация вследствие работа с преносим рентген; риск от токсично въздействие при контакт с вредни вещества в зъболекарското лепило, почистващите вещества, лекарства, амалгама, дезинфекциращи и стерилизиращи течности, анестетици; риск от възможни дерматологични проблеми на кожата на ръцете; риск от увреждания на очите при работа с лазер/фотокератит, катаракта, слепота/- при директно попадане или попадане на отразен лазерен лъч върху тях; риск от дразнещо и алергизиращо действие при работа с миещи и дезинфекционни препарати. С цел минимизиране на рисковете за здравето на работното място в МАЙ СМАЙЛ ЕООД се предвижда осигуряване на ЛПС и СРО по утвърден от Управителя списък, които предлагат следните защити: 1. За защита на долни крайници се предвижда закупуване на следните ЛПС/СРО: 1.1. Калцуни за еднократна употреба с подсилено ходило - за следните длъжности: дентален лекар и асистент дентален лекар. Надгражда използваните досега традиционни калцуни с по-добра защита на долни крайници 2. Защита на тялото от повърхностни механични наранявания; контакт с почистващи средства със слабо действие или продължителен контакт с вода; контакт с горещи повърхности, чиято температура не надвишава 50 °C. 2.1. Работен медицински панталон и работна медицинска туника (водоотблъскваща, незадържаща петна, антибактериална, дишаща материя) - за следните длъжности: дентален лекар, асистент дентален лекар. Надгражда използваните досега работен медицински панталон и работна медицинска туника от памук с по-високо ниво на защита от биологичен риск на цялото тяло, като не задържа петна и е от антибактериална, дишаща материя, микрофибър 100% ПЕ. 3. Защита от нахлуването на прах, частици, бактерии, микроорганизми и др. 3.1. Медицинска защитна престилка за еднократна употреба, водоустойчива с маншет - за следните длъжности: дентален лекар и асистент дентален лекар. Надгражда използваните досега традиционни медицински престилки за еднократна употреба от нетъкан текстил, които не са водоустойчиви. С по-висока степен на защита от биологичен риск: прах, частици, бактерии, микроорганизми, предпазваща от нахлуването на вредни агенти, микроорганизми, бактерии, телесни течности, пръски, кръв и патогени. Материя: нетъкан текстил /полипропилен/ и полиетилен. ПРОДЪЛЖАВА 77 110.25 0.00
Осигуряване на колективни предпазни средства , вкл. модернизация и/или реконструкция, и/или обезопасяване на съществуващи обекти, технологични процеси, машини и съоръжения, свързани с подобряване условията на труд част 1: На основа на оценката на риска за безопасността и здравето на служителите на Май Смайл ЕООД и с цел подобряване на работната среда и осигуряване на защита от рисковете, идентифицирани в предприятието, за нуждите на целевата група в проекта са заложени за закупуване колективни предпазни средства. В дружеството работят 12 души – 4 лекари дентална медицина, 1 управител/лекар дентална медицина, 5 асистенти на лекарите по дентална медицина, 2 регистратори и 1 хигиенист. Към момента в работните помещения темепратурата не отговаря на нормите.Съгласно оценката на риска и направено измерване на „микроклимат“ на работните места и работните зони и е идентифицирана опасност и риск от микроклиматичен дискомфорт,прегряване или охлаждане на организма при несъответствие на параметрите на микроклимата с нормативните изисквания съгласно Наредба № РД-07-3 от 18.07.2014 г.Препоръчани са мерки за предотвратяване на риска,чрез осигуряване на климатици за работните помещения с цел спазване на изискванията за допустимите норми на температурата на въздуха в работните помещения,за да се минимизира риска от микроклиматичен дискомфорт, прегряване или охлаждане на организма. За всички служители на дружеството, независимо от работното място, климатичния комфорт е от съществено значение, тъй като както през зимата, така и през летните месеци, температурата в работните помещения трябва да благоприятна за здравето на работещите.Планираните климатици са енергийно ефективни, автоматично поддържат постоянна температура в работните помещения, осигуряват по-висока защита на работещите от неблагоприятен микроклимат, в съответствие с предписанията от извършената оценка на риска. Планираните мерки с цел отстраняване или намаляване на риска от климатичен дискомфорт ще се монтират 7 броя климатици, избрани съгласно квадратурата на посочените помещения: Кабинет 1: 20 кв.м., 2 работещи в него. Предвиден е 1 хиперинверторен климатик с мощност 12 000 BTU, Клас А+++ Кабинет 2: 20 кв.м., 2 работещи в него. Предвиден е 1 хиперинверторен климатик с мощност 12 000 BTU, Клас А+++ Кабинет 3: 20 кв.м.–с работещи в него 2 души. Предвиден е 1 хиперинверторен климатик с мощност 12 000 BTU, Клас А++ Кабинет 4: 20 кв.м.–с работещи в него 2 души. Предвиден е 1 хиперинверторен климатик с мощност 12 000 BTU, Клас А++ Кабинет 5 /детски/: 20 кв.м.–с работещи в него 2 души. Предвиден е 1 хиперинверторен климатик с мощност 12 000 BTU, Клас А++ Приемна към детски кабинет: 40 кв.м. - с работещи в него 2 души. Предвиден е 1 хиперинверторен климатик с мощност 18 000 BTU, Клас А++ Офис стая: 15 м2. – с работещ 1 човек (длъжност управител/зъболекар).Предвиден е 1 инвенторен климатик с мощност 9 000 BTU, Клас А+++ Продължава в част 2 46 710.90 0.00
Осигуряване на социални придобивки за работещите, вкл. ремонт и оборудване на места за отдих, хранене и почивка в предприятието : Дейността е обоснована от потребността за осигуряване на социални придобивки за служителите на МАЙ СМАЙЛ ЕООД с цел запазване здравето на хората и повишаване качеството на работните места в отделено за целта място за отдих и почивка. Целева група са всички работещи в МАЙ СМАЙЛ ЕООД - 12 души, от тях 10 жени и 2-ма мъже (зъболекари, сестри, помощен персонал), които ще могат да се възползват от новооборудваните места за отдих, хранене и почивка. Служителите на МАЙ СМАЙЛ ЕООД работят при голяма психическа и физическа натовареност. От работата им зависи здравето на хората и те имат нужда от помещения за отдих и хранене, извън работното си място. Към момента дружеството ползва 1 помещение за отдих и почивка, в което има 1 диван и ниска масичка; кухненски шкафове с мивка, гардероб, микровълнова фурна и кафемашина. За да се използва помещението и за хранене в проекта се предвижда закупуване на 1 брой разтегателна трапезна маса и 4 стола, 1 брой хиперинверторен климатик, диспенсър за вода и смарт телевизор. За всички служители на МАЙ СМАЙЛ ЕООД, независимо от работното място, климатичния комфорт е от съществено значение, тъй като както през зимата, така и през летните месеци, температурата в помещенията трябва да благоприятна за здравето на работещите. Всички служители на предприятието работят в закрити помещения. Към момента отоплението в стаята за отдих се осъществява с конвекторни печки, което не е енергийно и икономически и оперативно не е ефективно. Определеното помещение за почивка и хранене (20 м2) ще се до оборудва с: 1 комплект разтегателна трапезна маса с размери 100-250 см/100 см/75 см, с 4 броя тапицирани трапезни стола 1 брой хиперинверторен климатик, с мощност 12000 BTU, клас А+++, с включен монтаж, който ще замени остарялата конвекторна печка и ще осигурява постоянна температура, както през летните, така и през зимните месеци. 1 диспенсър за вода 1 смарт телевизор Дейността ще протече в следните 2 етапа: Етап 1 - избор на изпълнител и Етап 2 - доставка и монтаж на избраното обзавеждане и оборудване. Към проекта са приложени по 2 принт скрийна за обзавеждане и оборудване с цел доказване на изискването за ефективност, ефикасност и икономичност на разходите. Реализирането на дейността е насочено към постигането на заложените цели, като осъществяване на предвидените резултати ще допринесе за постигане на индикаторите в проекта. Чрез изпълнението на Дейността ще се постигне специфичната цел на проекта-Осигуряване на социални придобивки за работещите чрез създаване на място за хранене, отдих и почивка в дружеството. С реализацията на дейността ще се подобрят социално-битовите условия на работещите в МАЙ СМАЙЛ ЕООД. Дейността кореспондира и с общата цел на проекта осъществяване на преход към климатично неутрална икономика и променящите се модели на работа чрез създаване на качествени работни места в МАЙ СМАЙЛ ЕООД. Осигуряването на социални придобивки за работещите като помещения за хранене, отдих и почивка, съобразно рационалните норми и специфичните условия на труд, ще подобри качеството на работните места, удовлетвореността на работещите от условията на работа, ще запази здравето на работниците и ще повиши личната им мотивация. 9 255.27 0.00
Закупуване на лични предпазни средства (ЛПС) и специално работно облекло - част 2 - продължение: ПРОДЪЛЖЕНИЕ от дейност Закупуване на лични предпазни средства (ЛПС) и специално работно облекло - част 1 Начинът на изпълнение 4. Защита на дихателните пътища от въздушно-капкова експозиция на биологични агенти 4.1. Медицинска, хирургична маска 4-слойна. - за следните длъжности: дентален лекар и асистент дентален лекар. 3 слоя PP нетъкан материал + 1 слой филтър (meltblown fabric). Ефективност на бактериалната филтрация gt; 99%. Помага за намаляване на частиците, изхвърлени от ползвателя в околната среда и предотвратява предаването на изхвърлените частици от медицинския персонал към пациента. Филтър PFE (Ефективност на филтриране на частици) и BFE (Ефективност на бактериална филтрация). Предлага висок комфорт дори при продължително носене. Надгражда използваните досега трислойни маски, като филтрира над 99% от вдишвания и издишвания въздух. Осигурява по-висока степен на защита на дихателните пътища от вируси, бактерии, спори, вредни твърди и/или течни частици и аерозоли. 5. Защита на горни крайници от биологични агенти, предавани при директен контакт, по кръвен път, предпазване при работа с химични агенти. 5.1. Нитрилните ръкавици биоразградими за еднократна употреба - за следните длъжности: дентален лекар и асистент дентален лекар. Надгражда използваните досега еднократни латексови ръкавици с по-добра функционалност и микрограпаво сцепление. Осигуряват по-висока степен на защита на ръцете от биологичен риск, поради естеството на материала, устойчив на химикали.Без латекс, силикон и силиций. Без пудра за намаляване на риска от дерматит и замърсяване. Биоразградими. 5.2.Работни ръкавици от латекс- отговарящи на стандарт ЕN 420. Химически устойчиви ръкавици; с много добра функционалност. Надгражда използваните досега ръкавици с по-добра функционалност, химически устойчиви. Осигурява по-добра защита на ръцете от механични въздействия и химични вещества 6. Защита на очи от замърсяване с биологичен материал и от токсично въздействие при контакт с вредни вещества. 6.1. Предпазни очила с поликарбонатни лещи - за следните длъжности: дентален лекар и асистент дентален лекар. Ново ЛПС за длъжността в денталния център. Надгражда използваните досега еднократни защитни очила с рамка. Осигурява по-висока степен на защита на очите от замърсяване с биологичен материал и токсично въздействие при контакт с вредни вещества. 6.2. Лазерни защитни очила - за следните длъжности: дентален лекар и асистент дентален лекар. Ново ЛПС за длъжността в денталния център. Осигурява висока степен на защита на очите при работа с лазер от увреждания при работа с лазер/фотокератит, катаракта, слепота/- при директно попадане или попадане на отразен лазерен лъч върху тях 6.3. Очила за Фотополимерна лампа и/или Диагностични очила - за следните длъжности: дентален лекар и асистент дентален лекар. Ново ЛПС за длъжността в денталния център. Осигурява защита на очите при работа с фотополимерна лампа, при лечение на кариес. 7. Защита от облъчване на рентгенови лъчи 7.1 Рентгенови защитни очила - за следните длъжности: асистент дентален лекар. Ново ЛПС за длъжността в денталния център. Осигурява висока степен на защита на очите. Предпазва от облъчване на рентгенови лъчи 8. Защита на тялото от облъчване на рентгенови лъчи. 8.1. Лъчезащитна престилка- за следните длъжности: асистент дентален лекар. Ново ЛПС за длъжността в денталния център. Надгражда използваните досега стандартните лъчезащитни престилки, включвайки оловен еквивалент, осигурявайки защита от йонизираща радиация вследствие работа с преносим рентген и защита от дезинфектанти Дейността ще протече в 3 етапа: Етап 1-избор на изпълнител/и /1 мес./, Етап 2-доставка /2 мес./ и Етап 3 - раздаване и ползване на ЛПС/СРО /3 до 18 мес./ Заложените за закупуване ЛПС и СРО отговарят на точния брой на заетите към момента на кандидатстване лица по длъжности, които ползват средствата за защита и са планирани, съгласно срока за износване и периода на изпълнение на проекта. 0.00 0.00
Осигуряване на колективни предпазни средства , вкл. модернизация и/или реконструкция, и/или обезопасяване на съществуващи обекти, технологични процеси, машини и съоръжения, свързани с подобряване условията на труд част 2: Идентифицирана е опасност и риск от неотговарящи ергономични показатели, които натоварват човешкото тяло. Осигурените столове за продавач-консултантите, касиера, началник транспорт, охрана на труда и управителя не отговарят на изискванията посочени в приложение към член 5 от Наредба № 7 от 15.08.2005 година и Норми за физическо натоварване на работниците и хигиенно-физиологични и ергономични изисквания за рационална организация на работното място и трудовите процеси №5/ изм.ДВ. бр.58 от26 Юни1999г/. Липсата на тези изисквания води до нефизиологична поза на тялото, натоварване при продължителна работна поза седнал на мускулатурата на гърба и в поясно-кръстовата област. Може да възникне локална динамична и статична умора, болки в гърба, врата, раменете и отичане на долни крайници. За организация и ергономично комплектоване на работното място, осигуряващо физиологично положение на тялото, ще се осигурят 10 бр. работни ергономични столове за 5 дентални кабинета, както следва: 5 за лекари дентална медицина и 5 за асистенти на лекарите по дентална медицина, съобразени с характера на извършваната работа и 2 бр. ергономични офис столове за регистраторите. За предотвратяване на риска от умора и болки в гърба и кръста /статично напрежение на мускулите на гърба/,нарушение на циркулацията на кръвта в долните крайници от правостояща работна поза,периодично с движение в ограничено пространство и седяща работна поза в проекта са предвидени ергономични столове за,като формата, размерите, подвижността и нагласяемостта им да бъдат съобразени с ръста на работещия,работната височина,работната поза и характера на трудовия процес. Дейността ще протече в 2 етапа: Етап 1-избор на изпълнители и Етап 2-доставка и монтаж на избраното обзавеждане и оборудване. Реализирането на дейността е насочено към постигането на заложените цели, като осъществяване на предвидените резултати ще допринесе за постигане на индикаторите в проекта. Чрез изпълнението на Дейността ще се постигне специфичната цел на проекта -Повишаване на здравето и безопасността на работещите лица в Май Смайл ЕООД чрез закупуване средства за колективна защита за целева група по проекта. Дейността кореспондира с общата цел на проекта за осъществяване на преход към климатично неутрална икономика и променящите се модели на работа чрез създаване на качествени работни места в Май Смайл ЕООД. 0.00 0.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.