Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 63 968 дървета
English

Програма: Развитие на човешките ресурси 2021-2027

Район за планиране: Всички

Описание

"Транстех" ООД е създадена през 2000г.и осъществява основна икономическа дейност,класифицирана с код по КИД-2008 С 31.09 Производство на други мебели.
Общата цел на проекта е:Да се посрещнат новите предизвикателства пред предприятието, свързани с осъществяването на прехода и адаптирането на работната среда към климатично неутрална икономика и променящите се модели на работа и да се подобрят здравословната и безопасна работна среда и социалният микроклимат посредством предоставената безвъзмездна финансова помощ по процедурата.

Проектът ще се реализира посредством следния комплекс от взаимосвързани дейности и включени в рамките им мерки, водещи към постигане на общата и специфични проектни цели и на заложените резултати:
1: Разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд. Изготвяне на „зелени“ карти.Обучение.–в резултат ще бъдат въведени „зелени“ модели на организация на работните процеси, които имат връзка с повишаване на ресурсната ефективност/намаляване въздействието върху околната среда/повишаване устойчивостта на предлаганите продукти/услуги.
2: Осигуряване на колективни предпазни средства, свързани с подобряване условията на труд–в резултат ще бъдат подобрени условията на труд и ще се повиши здравето и безопасността на работещите лица като ключов фактор за устойчиви условия на труд чрез осигуряване на средства за колективна защита с оглед осигуряване на защита от неблагоприятен микроклимат.
3: Осигуряване на социални придобивки за работещите – в резултат на която ще се подобри социалният климат и ще се подпомогне адаптирането към промените в работната среда.
По време на изпълнението на проекта ще се изпълнят задължително и следните дейности:
4: Организация и управление на проекта - с резултат обезпечени ефективна организация и законосъобразност на изпълнението на проекта;
5: Видимост, прозрачност и комуникация с резултат осигурена видимост, прозрачност и комуникация в съответствие с приложимите и изисквания.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Дейност 1. Разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд съобразно спецификата на конкретните работни места в предприятията. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работни процеси на конкретните работни места. Обучение на лицата от целевата група насочено към внедряване на „зелени“ модели на организация на труд.: ЦЕЛ на дейността и принос за постигане на специфична/и и общата проектна цел: Целта на проектната дейност е: Да се въведат "зелени" модели на организация на работните процеси, които да имат връзка с повишаване на ресурсната ефективност и/или намаляване въздействието върху околната среда и/или повишаване устойчивостта на предлаганите продукти и услуги, посредством което да се осъществи прехода и адаптирането на работната среда в предприятието към климатично неутрална икономика и променящите се модели на работа. Дейността има принос за постигане на специфична цел (СЦ) 1 и на общата цел на проекта. ОБОСНОВКА НА НЕОБХОДИМОСТТА ОТ ИЗПЪЛНЕНИЕТО НА ДЕЙНОСТТА: Реализацията на проектната дейност е необходима с оглед на потребността на предприятието-кандидат и нуждите на заетите, вкл. самостоятелно заети лица от постигане на преход и адаптиране на работната среда към климатично неутрална икономика и променящите се модели на работа, което съответно налага въвеждането на "зелени" модели на организация на работните процеси, които имат връзка с повишаване на ресурсната ефективност и/или за намаляване въздействието върху околната среда и/или за повишаване устойчивостта на предлаганите продукти и услуги. Проектната дейност, също така, е и задължителна съгласно т. 13.2. от Условията за кандидатстване по настоящата процедура. ПОДРОБНО ОПИСАНИЕ НА ДЕЙНОСТТА. ЕТАПИ на нейното изпълнение: Дейността включва следните четири етапа, които са задължителни и се реализират в посочената логическа последователност: 1.1. Преглед на моментното състояние на предприятието и организацията на трудовата дейност, свързана с прилагането на „зелени“ практики. 1.2. Разработване на „зелени“ модели на организацията на труда и работните процеси, съобразно спецификата на предприятието и конкретните работни места. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работните процеси на конкретните работни места. 1.3. Разработване/приемане на план от мерки за прилагане на „зелени“ модели на организация на работните процеси от ръководните органи на предприятието. 1.4. Въвеждане/прилагане в предприятието на нови, „зелени“ модели на организация на работните процеси и управлението на човешките ресурси, вкл. обучение на персонала за въвеждането на съответните промени. Дейността е насочена пряко към въвеждането на "зелени" модели на организация на работните процеси, които иматв ръзка с повишаване на ресурсната ефективност и/или за намаляване въздействието върху околната среда и/или за повишаване устойчивостта на предлаганите продукти/услуги. Въвеждането на нови "зелени" модели на организация на работните процеси може да е свързано с: - внедряване в предприятието на нови екологични производствени инвестиции, поради които се променя организацията на труда в предприятието; - въвеждане на промени в организацията на работа за включване на екологосъобразни дейности в конкретни работни процеси и на определени работни места; - изграждане на цялостна екологосъобразна ("зелена") фирмена култура и мотивиране на екологосъобразно мислене на служителите. Стъпките за изпълнение на дейността обхващат: 1. Провеждане на процедура за избор на изпълнител в съотстветствие с и при спазване на указания на УО на ОПРЧР по отношение на избора на изпълнители, изложени в Ръководство за бенефициенти за изпълнение на договори по процедура BG05SFPR002-1.004 „АДАПТИРАНА РАБОТНА СРЕДА“ и с изискванията, изложени в Глава IV от ЗУСЕФСУ (при спазване изискванията на акта по чл. 54 от ЗУСЕФСУ). 2. Избор на изпълнител и възлагане изпълнението на услугата. 3. Предоставяне на услугата, включваща изложените етапи по т. 1.1.до 1.4. вкл. и подписване на приемо-предавателен протокол с изпълнителя. 2 200.00 0.00
Дейност 2 Осигуряване на колективни предпазни средства, вкл. модернизация и/или реконструкция, и/или обезопасяване на съществуващи обекти, технологични процеси, машини и съоръжения, свързани с подобряване условията на труд : Дейността има за цел осигуряване на здравословни и безопасни условия на труд,подобряване на професионалния и здравния статус на работниците и служителите посредством осигуряване на колективни предпазни средства,свързана е пряко с постигане на СЦ 2 и има принос за постигане на общата проектна цел. ОБОСНОВКА НА НЕОБХОДИМОСТТА ОТ ИЗПЪЛНЕНИЕТО Реализацията на дейността произтича от и е необходима с оглед на реализация на предписаните в Оценката на риска и програмата за минимизиране на риска мерки,свързани с идентифицираните опасности и определени рискове,свързани с: (1)Неблагоприятен микроклимат в производството и в административните помещения Кандидатът разполага със собствена сграда,в рамките на която са разположени производствените и административни помещения,в които са обособени работните места на заетите в предприятието лица. В ПРОИЗВОДСТВЕНОТО помещение: През студен период, за целите на отоплението му, в момента се разчита на преноса на топлина от съседното помещение, преди това отоплението беше на база амортизиран и морално остарял газов конвектор, който в момента е повреден и не подлежи на ремонт.Налице е риск от преохлаждащ микроклимат.С оглед на изложеното, отоплението на помещението към момента не е ефективно, не позволява поддържане на постоянна целева температура на работната среда. През топъл период охлаждането е посредством естествено течение, което, освен че не осигурява поддържане на референтни стойности на микроклимата, води до допълнителни рискове за здравето на работниците, свързани със схващания и настинки, налице е риск от прегряващ микроклимат В АДМИНИСТРАТИВНИТЕ помещения: През студен период, за целите на отоплението, се разчита на електрически печки. Изложеното е неефективно и не позволява поддържане на постоянна целева температура на работната среда.В началото на работния ден температурите са много ниски и крият риск от преохлаждащ микроклимат.През топъл период, за охлаждане се разчита предимно на естествено течение и на вентилатори.Изложеното, освен че не осигурява поддържане на референтни стойности на микроклимата на работната среда в административните помещения, води и до допълнителни рискове за здравето на заетите,свързани със схващания/настинки в резултат на движението на въздуха, породено от естественото течение/вентилаторите. ПОДРОБНО ОПИСАНИЕ. ЕТАПИ на изпълнение:С оглед на изложената необходимост и на идентифицираните рискове, предвидено в рамките на дейността е реализацията на: (1)Мярка 1:Осигуряване на защита от неблагоприятен микроклимат в производството: свързана с осигуряване на колективни предпазни средства - инверторни колонни климатици,включващи 1 външно тяло и 1 вътрешно тяло-колонен тип и представляващи по своята същност и в съответствие с УК и указания на УО оборудване. Планирано е закупуването на Инверторен колонен климатик–2бр.–предназначени за помещение с размери 18х14 м.(252 кв.м.) и височина 4 м. (2)Мярка 2:Осигуряване на защита от неблагоприятен микроклимат в администрацията:свързана с осигуряване на КПС - 2 вида климатици тип сплит система, представляващи по своята същност и в съответствие УК и с указания на УО оборудване.Планирано е закупуване на: -Климатик тип сплит система (вид 1)-2бр.–предназначени за 2 помещения –10 кв.м. и 20 кв.м. -Климатик тип сплит система (вид 2)-1бр.–за помещение 25 кв.м. Мощността на планираните за закупуване климатици и броят им са напълно съобразени с кубатурата на съответните помещения, за които са планирани, и ще осигурят поддържането на референтни стойности на микроклимата на работната среда както през топъл, така и през студен период, като по този начин ще резултират пряко в елиминиране на идентифицираните рискове, в подобряване на условията на труд и в осигуряване на ЗБУТ. Етапи на изпълнение, изложени в логическата им последователност, са: 1.Провеждане на процедура за избор на изпълнител 2. Избор на изпълнител и възлагане на изпълнението на доставките. 3. Закупуване на КПС и подписване на приемо-предавателен протокол. 34 195.50 0.00
Дейност 3: Осигуряване на социални придобивки за работещите, вкл. ремонт и оборудване на места за отдих, рехабилитация, спорт, хранене и почивка в предприятията и др.: Целта на дейността е да се подобри социалният климат в предприятието посредством осигуряване на социални придобивки за работещите, свързана е пряко с постигане на СЦ 3 и има принос за постигане на общата цел на проекта. ОБОСНОВКА НА НЕОБХОДИМОСТТА: Физиологичният режим на труд и почивка /ФРТП/ представлява научно обоснована система за продължителността, реда и начина на ползване на периодите на почивка, осигуряващи висока и трайна работоспособност, качество на извършваната дейност и опазване здравето и работоспособността на заетите лица.ФРТП е задължителен елемент на цялостната фирмена политика за осигуряване на ЗБУТ.Почивките са необходими за възстановяване и поддържане на работоспособността, производителността и ефективността на труда на високо ниво при запазено здраве на работещите.Умората е нормално,физиологично,обратимо състояние,предизвикано от интензивна или продължителна работа, като се характеризира с временно понижение на работоспособността,при което количеството и качеството на изпълняваната работа намалява,броят на грешките се увеличава.Наред с това,в организма на работещия се установяват различни функционални изменения.В зависимост от характера на извършваната работа,умората може да е физическа,умствена,нервно-двигателна,нервно-сензорна,емоционална,психична и др. Напълно естествено явление след продължителна трудова дейност е да настъпят промени в нервната,сърдечно-съдовата и др.системи,които се установяват чрез субективни и обективни показатели.Характерно за всички тях е,че определяните изменения са в границите на физиологичните норми и след приключване на работата възстановяват изходните си стойности. В предприятието е въведен физиологичен режим на труд и почивка, но няма осигурени социални придобивки, като в рамките на наличния сграден фонд не са налице помещения, които да позволяват/да са подходящи да бъдат обособени като помещения за отдих, хранене и почивка.Заетите лица упражняват почивките си,респ. се хранят или на работните си места,или извън сградата,което не винаги е възможно в зависимост от метеорологичните условия.Изложеното компроментира ефективността и ефикасността на почивката на персонала и съответно обосновава необходимостта от реализацията на дейността, свързана пряко с подобряване на социалния климат посредством осигуряване на социални придобивки в съответствие с промените и тенденциите в пазара на труда-помещение за отдих,хранене и почивка. ПОДРОБНО ОПИСАНИЕ:С оглед на идентифицираните потребности на целевата група и изложената необходимост от реализация на дейността,предвидено е осигуряване на социални придобивки, вкл. закупуване на 1 брой мобилен контейнер за отдих, хранене и почивка (ОХП),окомплектован с необходимото за целите на обособяването на напълно функционално помещение за ОХП на работниците и служителите оборудване и обзавеждане,както и с хигиенно-санитарно помещение-санитарен възел с мивка. С оглед на целевите функции на мобилния контейнер е планирано той да бъде окомплектован (обзаведен и оборудван) с: - кухненски модул 1 брой - осигуряващ необходимите предпоставки за съхранение на посуда - чинии, прибори за хранене, чаши и др. съдове, както и за поставяне, съхранение и използване от служителите на включеното в окомплектовката оборудване и е абсолютно необходимо за обзавеждането на контейнера; - маса-шестместна - 2 броя – предвидените за закупуване маси са 6 местни, като броят им е съобразен с броя на лицата-целева група на проекта и на дейността. Масите са необходими с оглед осигуряване на предпоставки за почивка/отдих и за хранене на заетите лица; - столове 11 броя необходими с оглед осигуряване на предпоставки за почивка/отдих и за хранене на персонала и съобразени с броя на лицата-целева група на дейността - хладилник-1 брой- необходим с оглед осигуряване на необходимите предпоставки за сигурно съхранение на храни/хранителни продукти и напитки. , (Описанието на дейността продължава в Дейност 3-ПРОДЪЛЖЕНИЕ с оглед на символните ограничения в настоящото поле) 33 560.00 0.00
Дейност 3: Осигуряване на социални придобивки за работещите, вкл. ремонт и оборудване на места за отдих, рехабилитация, спорт, хранене и почивка в предприятията и др. (ПРОДЪЛЖЕНИЕ): - диспенсър за вода 1 брой - необходим с оглед осигуряване на питейна вода за заетите лица; - микровълнова фурна 1 брой - необходима с оглед осигуряване на необходимите предпоставки за претопляне на храни/напитки, както и за приготвяне на бързи храни и за приготвяне на напитки. - кафемашина с кафемелачка 1 брой - необходима с оглед осигуряване на необходимите предпоставки за приготвяне на ободряващи напитки за заетите лица - инверторен климатик - 1 брой - необходим за целите на отопление и охлаждане на контейнера като абсолютно необходима предпоставка за ефективното му използване както през топъл, така и през студен период и съответно - за подобряване на социалния климат. Необходимо е в рамките на мобилния контейнер, предназначен за осигуряване на необходимите условия за отдих, хранене и почивка на работниците и служителите да бъде обособено и санитарно-хигиенно помещение - санитарен възел с умивалник, което да създаде необходимите условия за поддържане на хигиена на служителите и за удовлетворяване на санитарно-хигиенните им потребности. ЕТАПИТЕ на изпълнение на дейността, изложени в тяхната логическа последователност, са: 1. Провеждане на процедура за избор на изпълнител-доставчик на планирания за закупуване в рамките на дейността оборудван и обзаведен мобилен контейнер, предназначен за отдих, хранене и почивка, както и включващ хигиенно-санитарно помещение - етапът ще се реализира в съотстветствие с и при спазване на указания на УО на ОПРЧР по отношение на избора на изпълнители, изложени в Ръководство за бенефициенти за изпълнение на договори по процедура BG05SFPR002-1.004 и с изискванията, изложени в Глава IV от ЗУСЕФСУ (при спазване изискванията на акта по чл. 54 от ЗУСЕФСУ). 2. Избор на изпълнител и възлагане изпълнението на избрания изпълнител. 3. Закупуване на оборудван и обзаведен мобилен контейнер, предназначен за отдих, хранене и почивка, както и включващ хигиенно-санитарно помещение и подписване на приемо-предавателен протокол със съответния изпълнител. 4. Осигурена социална придобивка на целевата група - оборудвано и обзаведено помещение за отдих, хранене и почивка, вкл. хигиенно-санитарно помещение 0.00 0.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.