Дейност 1 „Разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд съобразно спецификата на конкретните работни места в предприятията. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работни процеси на конкретните работни места. Обучение на лицата от целевата група насочено към внедряване на „зелени“ модели на организация на труд.“: Целта на дейността е да подпомогне адаптирането на заетите лица от целевата група /63 човека/ и на дружеството към новите предизвикателства, свързани с осъществяване на климатично неутрална икономика и променящите се модели на работа, чрез преход към "зелени" работни места.
Дейността е насочена към въвеждане на „зелени“ модели на организация на работните процеси във "ХЕМ" АД, които да доведат до повишаване на ресурсната ефективност и намаляване въздействието върху околната среда. Тази дейност е пряко свързана с осъзнатата необходимост от въвеждане нови модели и добри практики за оптимизиране на работните процеси така, че да се намали разхода на ресурси, генерирането на отпадъци, респективно прякото или непряко негативно въздействие върху околната среда. Компанията се стреми към бъдещо налагане на стандарти за екологична и социална отговорност и изпълнението на тази дейност е стъпка в тази посока.
През последните години, "ХЕМ" АД изпълни редица инвестиционни проекти за подобряване на микроклимата чрез подмяна на съществуващо единично метално остъкление с алуминиева дограма - стъклопакет, закупена беше и енергийно ефективна термопомпа "въздух- вода". За да повиши производствения си капацитет и конкурентоспособност, Дружеството ежегодно подменя остарели активи с нови и високотехнологични, които позволяват както увеличаване на производствения капацитет, така и внедряване на кръгови и по-ресурсно ефикасни модели. Въпреки това усилията не са достатъчни. Налице са проблеми в управление на ресурсите и ефективността на процесите (например по-голям брак от планираното, по-чести повреди и престои на машините). Липсва и цялостна система за контрол и управление на индивидуалното поведение на работещите за постигане на по-висок екологичен стандарт на производството и повишаване устойчивостта на предлаганите продукти и услуги.
За това посредством настоящата дейност ще бъдат въведени нови „зелени“ модели на организация на работните процеси свързани с:
- въвеждане на промени в организацията на работа за включване на екологосъобразни дейности в конкретни работни процеси и на определени работни места;
- изграждане на цялостна екологосъобразна („зелена“) фирмена култура и мотивиране на екологосъобразното мислене на служителите във всички звена;
- въвеждане на правилници и стандарти в цялата фирма.
Зелени модели, които ще бъдат свързани с оптимизиране на начина на организация и планиране на работните задачи с цел намаляване на потреблението на електроенергия (посредством оптимизирано натоварване на машините, осветлението и другите консуматори), оптималното използване на материали и суровини, правилно разпределение и управление на времето, минимизиране на отпадъците и правилното им третиране и др.
Дейността включва следните четири етапа, които са задължителни и се реализират в посочената логическа последователност:
1.1. Преглед на моментното състояние на предприятието и организацията на трудовата дейност, свързана с прилагането на „зелени“ практики.
1.2. Разработване на „зелени“ модели на организацията на труда и работните процеси, съобразно спецификата на предприятието и конкретните работни места. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работните процеси на конкретните работни места.
1.3. Разработване/приемане на план от мерки за прилагане на „зелени“ модели на организация на работните процеси от ръководните органи на предприятието.
1.4. Въвеждане/прилагане в предприятието на нови, „зелени“ модели на организация на работните процеси и управлението на човешките ресурси, вкл. обучение на персонала за въвеждането на съответните промени.
Изпълнението на дейността ще доведе до установяване на ефективни инструменти за „зелени“ модели на организация на работните процеси и управлението на човешките ресурси, както на индивидуално, така и на фирмено ниво. |
7 245.00
|
0.00
|
Дейност 2 "Осигуряване на превенция и профилактика на „бърнаут“ на работното място и „ефекти от COVID пандемията върху менталното здраве“ - психологическа подкрепа".: Дейността има за цел да се предостави ефективна психологическа подкрепа на заетите лица на "ХЕМ" АД и е от съществено значение за фирмата. Психологическото състояние на всеки работещ оказва пряко въздействие върху неговата работоспособност, върху удовлетвореността му и респективно мотивацията му за труд, върху трудовата дисциплина, включително върху рисковете от трудови злополуки и негативно въздействие върху здравето на работещия и не на последно място върху качеството и ефективността на извършваната трудова дейност.
В днешния забързан корпоративен свят, буквално не съществува организация, в която няма стрес или пък служителите й да не преживяват на моменти напрегнати и натоварващи ситуации. Определено се забелязва нарастване на тревожността, както и случаи на клиширания вече burnout синдром. Това се дължи не само на факторите на работната среда, като все по-стриктни и кратки крайни срокове, трудни за постигане цели, но също и на липсата на време за да се изпълнят личните и служебните ангажименти, или пък чисто персонални натрупани и нерешени във времето проблеми, кризи и деструктивни взаимоотношения. Работещите са подложени на физическо и психично напрежение заради естеството им на работа, за това навременната и ефективна психологическа подкрепа е от съществено значение. Необходими са регулярни и навременни мерки за превенция на физическо, емоционално и психическо изтощение. След COVID пандемията рисковете за такова изтощение и за влошаване общото състояние на работещите са по-големи.
Водено от този факт, ръководството на „ХЕМ“ АД решава да се възползва от възможността да кандидатства по процедура „Адаптирана работна среда“ и да осигури психологическа подкрепа на служителите си, която ще предвижда следните етапи:
- Анализ на психологическата среда, организацията на работа и взаимоотношенията в отделните звена на дружеството – посредством структурирани интервюта със служители на отделни работни позиции (длъжности)
- Индивидуална диагностика и изготвяне на психологически профили на служителите – с психологически въпросници за определяне на : личностния тип, нивото на стрес и начините за справяне с него (копинг стратегии), удовлетвореността от труда и мотивацията за работа на всеки служител. Ще се изготвят профили с препоръки за индивидуален подход към всеки служител.
- Индивидуално психологическо консултиране за превенция и профилактика на стреса на работното място, професионалното прегаряне и ефектите от COVID пандемията върху менталното здраве. Фокус върху консултирането ще бъде създаването на индивидуални поведенчески модели – стратегии за справяне с професионалния стрес и негативните емоции свързани с работата.
- Провеждане на групов тренинг „Професионален стрес, напрежение и емоционално прегаряне на работното място (бърн аут) – практически модели за справяне“ – за формиране на практически умения у всеки служител за справяне с негативни преживявания на работното място, за запазване на концентрация, мотивация и позитивна нагласа, вкл. и чрез взаимна подкрепа и взаимодействие между колегите. |
7 245.00
|
0.00
|
Дейност 3 "Закупуване на лични предпазни средства (ЛПС) и специално работно облекло": Настоящата дейност е необходима за постигане на заложените цели, респективно на целите на процедурата, тъй като чрез закупуване на нови и по-ефективни ЛПС и СРО за служителите, ще се подобри работната среда в предприятието и ще се осигурят по-добри и безопасни условия на труд, което пряко ще подобри качеството на работните места, и рефлектира положително върху производителността на труда в предприятията. Предвидените по дейността ЛПС и СРО ще бъдат нови, по-сигурни и осигуряващи безопасността и здравето при работа и ще допринесат за постигане на заложените в проекта индикатори. Работещите в „ХЕМ” АД са осигурени с ЛПС и със специално работно облекло, съобразено с рисковете при работа на постоянни и временни работни места. Повечето от ЛПС и СРО, към настоящия момент са с изтекъл срок на експлоатация, а други се нуждаят от замяна с цел подобряване степента на защита, комбиниране на няколко защити или улесняване на ползването им. В условия на динамичен пазар и сериозна конкуренция сред производствения бранш, където борбата за качествена работна ръка е голяма, е важно компанията да запази своите служители като им демонстрира ангажираност към въпросите за безопасност и здраве при работа и предприема активни мерки за социална защита.
Закупуването на лични предпазни средства и специално работно облекло е първата стъпка в тази посока. Планираните материали са с качествено по-добри параметри от наличните, много по-леки и комфортни за носене, максимално опростени, което автоматично ще доведе до повишаване производителността на целевата група. Във връзка с реализацията на настоящата проектна дейност, „ХЕМ” АД представя утвърден списък на работните места и видовете работи, при които е необходимо да се използват ЛПС и специално работно облекло, въз основа на извършената оценка на риска на работните места. Породената необходимост от обновяване и закупуване на нови лични предпазни средства и специални работни облекла цели намаляване на трудовите злополуки и подобряване на професионалния и здравния статус на работниците и служителите. Предвидените за закупуване ЛПС и СРО са изцяло съобразени с утвърдения списък на работните места и видове работи, при които се използват лични предпазни средства, разработен въз основа на оценка на риска на работните места и имат надграждащ характер от досега съществуващите. Осигуряването на защитни ЛПС и СРО от най-висок клас е от голямо значение за безопасността на работниците поради опасностите за нараняване на работещите, произтичащи от естеството на работа. Всички ЛПС/СРО, предвидени за закупуване по настоящата дейност са така подбрани, че да осигуряват максимална защита на служителите по време на работния процес и са подбрани точно такива, които отговарят на европейските извиквания за качество. Ежедневната трудова дейност на заетите лица в дружеството е свързана с определени рискове, които биха могли да се неутрализират или най-малкото драстично да се намалят при използването на по-модерни ЛПС и СРО. Предвидените предпазни средства имат надграждащ ефект и ще бъдат съобразени с броя на хората, заемащи съответните длъжности, за които са констатирани рискове на работното място.
В списъка на ЛПС и СРО са включени:
1. Обувки, студо и влагозащитни с противоплъзгащи подметки-устойчиви на проникване на вода; устойчиви на пробождане; противохлъзгащи за различни терени; устойчиви на топлина, бомбе от фибростъкло; допълнителна защита на петата-45 бр. (главен технолог-конструктор, инженер-технолог-конструктор, началник склад, началник отдел ТКК, контрольор качество, ВРИД главен енергетик механик, маш. оператор МОМ-1 човек, организатор-производство- 2 човека, началник цех ЗММ, разкройчик метал- 2 бр., машинен оператор МОМ- 4 бр., фрезист, стругар- 7 бр., монтажник шлосер котляр- 9 бр., монтажник-мотокарист, бояджия промишлени изделия, кранист- 4 бр., шофьор на автобус, обслужващ работник пром. производство- 3 бр., ел. монтьор и монтьор ремонт на машини и оборудване);
ПРОДЪЛЖАВА! |
44 132.08
|
0.00
|
Дейност 4. "Осигуряване на колективни предпазни средства, вкл. модернизация и/или реконструкция, и/или обезопасяване на съществуващи обекти, технологични процеси, машини и съоръжения, свързани с подобряване условията на труд.": Дейността е необходима за постигане на заложените в проекта цели и има за цел повишаване степента на колективна защита в предприятието, чрез изпълнение на препоръките на СТМ, базирани на оценката на риска и утвърдената годишна програма с мерки за минимизиране на рисковете на работните места. След направени замервания от СТМ, са установени несъвършенства в осигурената работна среда и са отправени следните конкретни препоръки, с мерки по отстраняването им:
1. Осигуряване на стабилни и ергономични работни столове:
Служителите в дружеството ползват стари столове, които не отговарят на съвременните изисквания за ергономия. При продължителна работа в седяща поза настъпват изменения в гръбначния стълб, отслабва коремната мускулатура, затруднява се функционирането на дихателната и храносмилателната системи. Тези условия на труд могат да доведат до трайни изменения в организма на служителите. Работните столове, които в момента се използват са привидно удобни и отговарят на законовите изисквания, но поради факта, че не са конструирани с необходимите ергономични форми, водят до преумора и при по- дълго използване-до дългосрочни увреждания. За подобряване на ергономията при работа е целесъобразно използваните до сега столове (в значителна степен амортизирани) да се заменят с висококачествени ергономични работни столове, които имат характеристики, осигуряващи правилна позиция на седене и избягване на нежелани последици. За изпълнение на тази дейност е заложено закупуването на 13 броя ергономични работни стола, отговарящи на изискванията на Наредба №7/2005 и Нормите за физическото натоварване, и хигиенно-физиологични и ергономични изисквания за рационална организация на работното място и трудовите процеси №5 на МНЗ. Те осигуряват следните възможности:
- Регулиране на височината на седалката, съобразно ръста на работещия и височината на бюрото;
- Възможност при завъртане от място на седалката за по-голямо удобство при работа, т.е. не се нарушава позата на тялото, не се натоварва кръста на работещия, липсва накланяне и пресягане;
- Възможност за регулиране наклона на облегалката според естеството на работната специфика на тялото;
- Контактуване с антистатичен под чрез колелца от антистатична гума.
Столовете са предназначени за Изпълнителния директор, заместник-директор производство, главен счетоводител, началник склад, ръководител отдел маркетинг, доставки и продажби, главен технолог конструктор, началник отдел ТКК, контрольор качество, ВРИД главен енергетик- механик-машинен оператор МОМ, организатор производство- 2 бр., експерт връзки с обществеността и началник цех ЗММ.
Общо 13 работници и служители от административния персонал на "ХЕМ" АД.
След направени замервания от СТМ, са установени несъвършенства в осигурената работна среда и са отправени конкретни препоръки за осигуряване на стабилни работни столове за административния персонал, които да позволяват свобода на движенията и удобна работна поза, седалката и облегалката да се регулират на височина и наклон, с опора за краката.
|
13 476.71
|
0.00
|
Дейност 5. Осигуряване на социални придобивки за работещите, вкл. ремонт и оборудване на места за отдих, рехабилитация, спорт, хранене и почивка в предприятията и др.: Целта на социално битовото обслужване е подобряване бита нa работниците и служителите, повишаване на удовлетвореността им от работата, която извършват, а това, от своя страна, води и до повишаване качеството на трудовия процес и съответно увеличаване на ефективността и производителността на труда. Също така рефлектира върху усилията да се задържи работника на работа при съответния работодател. То подпомага трудовия процес с цел повишаване на неговата ефективност, повишаване на удовлетвореността на работниците от работата и укрепване на стабилността на труд-правоотношения. Тези отношения са типичен пример за съпътстващо отношение /по смисъла на чл. 1 КТ/. Работещи в производството на предприятието ще бъдат преки бенефициенти на социалната придобивка по проекта. Регламентираните почивки за възстановяване е целесъобразно да се прекарват пo възможност извън работните помещения в т. ч. в стаи или кътове за почивка, обзаведени съгласно изискванията на ергономията, промишления дизайн и характера на труда, или навън, в зависимост от сезона. Съгласно НАРЕДБА № 15 от 31.05.1999 г. за условията, реда и изискванията за разработване и въвеждане на физиологични режими на труд и почивка по време на работа, регламентираните почивки по време на работа се провеждат извън работното място в специално обзаведени помещения или площадки (зони за почивка или рекреационни възли). Работодателят осигурява подходящи места за почивка в зависимост от условията на труд, вида на регламентираните почивки, възрастовия състав на работещите, състоянието на санитарно-хигиенните условия в производствените помещения.
"ХЕМ" АД е компания с висока ангажираност към своите служители и фирма, за която корпоративната социална отговорност е приоритет. Служителите са най-важния актив на фирмата, за това подобряването на условията на работа в компанията ще допринесе за увеличаване на работоспособността, продуктивността на персонала и степента им на удовлетвореност, както и ще доведе до намаляване на стреса на работното място. Според изследвания на Great Place to Work инвестицията в придобивки за служителите като кът за отдих повишава ентусиазма при извършване на всекидневните задачи и цели служителите да са щастливи и отдадени на работата си в компанията.
Към момента работниците са хранят и почиват в на работните си места. За да се осигурят по-добри социални условия и да се подобри трудовата среда в социален аспект ,„ХЕМ“ АД ще се възползва от предоставената възможност, като заложи в проектното предложение закупуване на 2 бр. контейнери, а също така и обзавеждането и оборудването им. Работниците работят в огромни халета, които трудно се отопляват, респективно охлаждат, често вратите са отворени за подемно транспортната техника, необходима за товаро-разтоварна дейност. С осъществяването на тази дейност значително ще се подобрят условията на труд като се осигурят помещения за хранене и почивка, които ще бъдат оборудвани с микровълнова фурна, хладилник, телевизор, кухненски ъгъл, кухненски шкаф, кухненски скрин, скрин, кафе-автомат, диспенсър за вода, климатик, трапезна маса и трапезни столове. Заложените за закупуване уреди и мебели са съобразени с размерите на контейнерите, клас на енергоемкост и с нуждите на работниците. Предвиденото за закупуване обзавеждане и оборудване и типично обзавеждане и оборудване- активите са преместваеми (подвижни), имат полезен живот повече от една година и не губят своята идентичност при инкорпориране в по- сложна композиция. Следвайки логиката, подобряването условията на труд и условията на почивка, толкова повече се удължава трудовия/професионалния живот на служителите и се намалява стреса на работното място. |
53 324.56
|
0.00
|
Дейност 3 "Закупуване на лични предпазни средства (ЛПС) и специално работно облекло" (Част 2): 2. Ниски обувки с гумено ходило, устойчиви на топлина, лицевата част е от безшевен текстил с бомбе от фибростъкло, кевларена вложкавходилото; (главен технолог-конструктор, инженер-технолог-конструктор, началник склад, началник отдел ТКК, контрольор качество, ВРИД главен енергетик механик, маш. оператор МОМ-1 човек, организатор-производство- 2 човека, началник цех ЗММ, разкройчик метал- 2 бр., машинен оператор МОМ- 4 бр., фрезист, стругар- 7 бр., монтажник шлосер котляр- 9 бр., монтажник-мотокарист, бояджия промишлени изделия, кранист- 4 бр., шофьор на автобус, обслужващ работник пром. производство- 3 бр., ел. монтьор и монтьор ремонт на машини и оборудване);
Новите обувки ще бъдат по-леки, комфортни и удобни за носене и с по-дълъг срок на ескплоатация. Подметката от естествен каучук ще осигури стабилност при мокри и хлъзгави терени- спецификация, която липсва при обувките, които се използват в момента.
3. Студозащитна шуба с дишаща система, ветрозащитна със светлоотразителни елементи, подвижна качулка, водоустойчиви ципове и топлинноподлепени шевове, 100% полиестер, 160 гр./кв.м. (главен технолог- конструктор, инженер технолог конструктор, началник склад, началник отдел ТКК, контрольор качество, ВРИД главен енергетик механик, маш. Оператор МОМ, организатор производство- 2 човека, началник цех ЗММ, разкройчик метал- 2 бр., машинен оператор МОМ- 4 бр., фрезист, стругар- 7 бр., монтажник шлосер котляр- 9 бр., монтажник мотокарист, кранист- 4 бр., шофьор на автобус, обслужващ работник пром. Производство- 3 бр., ел. монтьор и монтьор ремонт на машини и оборудване);
Студозащитната шуба, ще осигури по- добра защита от студ и повече конфорт при носене в ползваната в момента, която не е„дишаща“.
4. Студозащитен полугащеризон с ластично закрепване на презрамките откъм гърба, което предпазва от лесното им късане при клякане, широкапредна платка с нагръдни джобове и регулиращи презрамки, подсилени части в областта на коленете, подсилени шевове, специален джоб за инструменти. (главен технолог- конструктор, инженер технолог конструктор, началник склад, началник отдел ТКК, контрольор качество, ВРИД главен енергетик механик, маш. Оператор МОМ, организатор производство- 2 човека, началник цех ЗММ, разкройчик метал- 2 бр., машинен оператор МОМ- 4 бр., фрезист, стругар- 7 бр., монтажник шлосер котляр- 9 бр., монтажник мотокарист, бояджия промишлени изделия, кранист- 4 бр., шофьор на автобус, обслужващ работник пром. Производство- 3 бр., ел. монтьор и монтьор ремонт на машини и оборудване);
Използвания до сега модел е изработен също от памук и полиестер и осигурява защита от студ, но не е водозащитен. Това се превръща в проблем при обилни валежи. С предвидения за закупуване полугащеризон този проблем ще бъде решен.
5. Противоударна шапка, тип „Каска“ (главен технолог- конструктор, инженер технолог конструктор, началник склад, началник отдел ТКК, контрольор качество, ВРИД главен енергетик механик, маш. Оператор МОМ, организатор производство- 2 човека, началник цех ЗММ, разкройчик метал- 2 бр., машинен оператор МОМ- 4 бр., фрезист, стругар- 7 бр., монтажник шлосер котляр- 9 бр., монтажник мотокарист, бояджия промишлени изделия, кранист- 4 бр., обслужващ работник пром. Производство- 3 бр., ел. монтьор и монтьор ремонт на машини и оборудване);
6. Защитни очила- двупластови с вентилационна рамка, панорамно зрително поле, регулираща рамка; Новите очила са с панорамно зрително поле,двупластови, с вентилационна и регулираща рамка. (главен технолог- конструктор, инженер технолог конструктор, началник склад, началник отдел ТКК, контрольор качество, ВРИД главен енергетик механик, маш. Оператор МОМ, организатор производство- 2 човека, началник цех ЗММ, разкройчик метал- 2 бр., машинен оператор МОМ- 4 бр., фрезист, стругар- 7 бр., монтажник шлосер котляр- 9 бр., монтажник мотокарист, бояджия промишлени изделия, кранист- 4 бр., обслужващ работник пром. Производство- 3 бр., ел. монтьор и монтьор ремонт на машини и оборудване);
ПРОДЪЛЖАВА! |
0.00
|
0.00
|
Дейност 3 "Закупуване на лични предпазни средства (ЛПС) и специално работно облекло" (Част 3)
: 7. Противосрезни ръкавици изработени от естествен латекс и пара- арамид, с добро сцепление и гъвкавост, висока устойчивост на срязване вкомбинация с механична бариера, с DEAP покритие, което предпазва дланта на потребителя, кокалчетата на пръстите и задната част наръката. (главен технолог- конструктор, инженер технолог конструктор, началник склад, началник отдел ТКК, контрольор качество, ВРИД главен енергетик механик, маш. Оператор МОМ, организатор производство- 2 човека, началник цех ЗММ, разкройчик метал- 2 бр., машинен оператор МОМ- 4 бр., фрезист, стругар- 7 бр., монтажник шлосер котляр- 9 бр., монтажник мотокарист, заварчици- 8 бр., кранист- 4 бр., обслужващ работник пром. Производство- 3 бр., ел. монтьор и монтьор ремонт на машини и оборудване);
Използвания до сега модел е изцяло изработен от текстил с ниско ниво на защита от срязване. Новите модели ръкавици осигуряват многопо- голяма защита от нараняване, порязване и пробождане и много по- добър захват.
7. Защитни очила- 43 бр. Спецификация: двупластови с вентилационна рамка.
Използваните до момента очила не са снабдени с винтилационна рамка, поради което не са удобни за носене продължително време.
8. Антифони – 43 бр. Спецификация: технология с двоен корпус. Използваните до сега антифони са без тази технология не предпазват от вредния шум като цяло.
9. Заваръчен шлем – 8 Спецификация: ергономичен, регулеруем фотосоларен шлем с пет контактни точки. В момента заварчиците използват само предпазни стъкла за заваряване, които се прикрепят към защитната каска. Когато трябва да видят резултата от заваряването те отместват и после поставят маската, за да продължат работата си. Това не е необходимо при заваръчния шлем, който ще улесни и оптимизира работата при заваряване и ще осигури по- голяма защита на очи, лице и глава.
10. Престилка за заварчик- 8 бр. Спецификация: изработена от цепена телешка кожа с кевларени шевове. Използваните до сега престилни са без тези специални шевове и с кратък срок на ескплоатация.
11. Яке за заварчик- 8 бр. Спецификация: изработено от естествена телешка кожа. До сега са използвани само заваръчни престилки, без кевларени шевове. Заваръчното яке ще предпази цялата горна част при заваряване.
12. Панталон за заварчик- 8 бр. Спецификация: изработен от естествена телешка кожа. До сега са използвани само заваръчни престилки, без кевларени шевове. Заваръчното яке ще предпази цялата горна част при заваряване.
13. Защитни обувки за заварчик- 8 бр. Специхикация: подметка от нитил, междинна подметка от мек полиуретан, антиперфорационна стоманена пластина в подметката. Използваните до сега обувки за заварчик са без междинна подметка, което допълнително утежнява работата на заварчика;
14. Гамаши за заварчици- 8 бр. Спецификация: изработени от телешка кажа с влкро закопчаване. Използваните до сега гамаши са с обикновено закопчаване, което ги прави несигурно с с възможност за разкопчаване по време на заваряване.
15- Ръкавели за заваряване- 8 бр. Спецификация: Изработени от естествена кожа, покриващи ременете. Използваните до сега ръкавели не покриват раменете, което е предпоставка за трудова злополука.
16. Ръкавици за заваряване- 8 бр. Спецификация: Изработени от телешка кожа с пет пръста. Ръкавиците ще позволяват по- висока функционалност и удобство при работа, тъй като ще заменят досегашните ръкавици с един пръст.
17. Защитна каска от токов удар- 2 бр. Предназначена за главния енергетик и ел. монтьора. Предназначена за предпазване от токов удар до 400А. До сега е използвата такава до 200А.
18. Диелектрични боти- 2 бр. Предназначени за главния енергетик и ел. монтьора. Спецификация: Изработени изцяло от каучук, използват се за работа при електрически съоръжения под напрежение с обхват до 20 kW.
19. Диелектрични ръкавици- 2 бр. Спецификация: изпалзват са за работа при ел. обекти с напрежение над 20 kW
|
0.00
|
0.00
|
Дейност 3 "Закупуване на лични предпазни средства (ЛПС) и специално работно облекло" (Част 4)
: 20. Щит с прозрачен визьор- 24 бр. (разкройчик метал- 2 бр.; машенен оператор МОМ- 4 бр.; машинен оператор МОМ пробивчик- 1 бр.; фрезист- 1 бр.; стругар – 7 бр.; монтажниш шлосер котляр- 9 бр.). Спецификация: защита по време на шлайфане на метала, голямо зрително поле. Към момента се използват само защитни очила, които не предпазват цялостно лището на работника.
21. Бояджийски гащеризон- 1 бр. Спецификация: Изработен от лек дишащ полиестер с антистатично покритие, за многократна употреба. Съм момента се използват бояджийски гащеризони за еднократна употреба, които се късат лесно и не предпазват бояджията. Друго предимство е „дишащия“ полиестер, който презпазва работника от прегряване.
22. Целолицева маска-1 бр. Предназначена за предпазване на лицето от контакт и бои и химикали. Към момента се използват само защитни очила, които не предпазват цялото лице на бояджията.
23. Предпазни ръкавици- 1 бр. Спецификация: Гофрирани, с високо ниво на защита от химикали и др., дълги с подплата. Към момента се използват ръкавици потопени в латекс, които не предпазват добре горните крайници, лесно се късат и нямат добър захват.
Избраните ЛПС и СРО са съобразени с Оценката на риска, Утвърдения списък на работните места и Наредба №3 от 2001 г. Те ще отговарят нанормите и изискванията за осигуряване на безопасност и опазване на здравето, съдържащи се в приложимите за ЛПС нормативни актове. Същите надграждат минималните изисквания, регламентирани в Наредбата, с което ще се постигне по- добро ниво на предпазване на работещите. |
0.00
|
0.00
|