Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 59 296 дървета
English

Програма: Развитие на човешките ресурси 2021-2027

Район за планиране: Всички

Описание

Настоящото проектно предложение е насочено към подобряване на работната среда чрез осигуряване на добри и безопасни условия на труд на служителите на „АУРУБИС БЪЛГАРИЯ” АД, както и подобряване на екологичната устойчивост на предприятието и намаляване на негативните екологични въздействия от работата на организацията. Целевата група по проекта са 500 служители на фирмата, наети на трудов договор, чиято месторабота е в гр. Пирдоп. За постигането на заложените цели са предвидени следните дейности:
1) Разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд съобразно спецификата на конкретните работни места в предприятието. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работни процеси на конкретните работни места. Обучение на лицата от целевата група насочено към внедряване на „зелени“ модели на организация на труд.
2) Осигуряване на лични предпазни средства за служителите с по-висока степен на защита от използваните в момента.
Заложените дейности и резултатите от тях са в унисон с поставените цели на проектното предложение и процедура "Адаптирана работна среда".
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Дейност 1 Разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд съобразно спецификата на конкретните работни места в предприятията. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работни процеси на конкретните работни места. Обучение на лицата от целевата група насочено към внедряване на „зелени“ модели на организация на труд.: „Аурубис България“ е предприятие, което допринася за изграждането на устойчива бъдеща икономика, като взема предвид не само своите бизнес цели, но и широката си обществена отговорност и влияние върху околната среда. При избора на всички инвестиции в производствено оборудване през последните години се вземат предвид и факторите, свързани с околната среда като подобряване на енергийната ефективност, намаляване на отпадъка от производствения процес, по-пълно оползотворяване на суровините и др. Компанията има и внедрено ISO 14001. Чрез изпълнението на настоящата дейност и внедряването на „зелени“ модели на организация на труд се предвижда да се надгради постигнатото до момента. Целта на дейността е да се подпомогне „Аурубис България“ при прехода към климатично неутрална икономика и променящите се модели на работа посредством разработване и въвеждане в предприятието на „зелени“ модели на организацията на труда и работните процеси, съобразно спецификата на дейността и конкретните работни места. Дейността ще включва следните четири етапа, които ще се реализират в посочената логическа последователност: 1.1. Преглед на моментното състояние на предприятието и организацията на трудовата дейност, свързана с прилагането на „зелени“ практики. 1.2. Разработване на „зелени“ модели на организацията на труда и работните процеси, съобразно спецификата на предприятието и конкретните работни места. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работните процеси на конкретните работни места. 1.3. Разработване/приемане на план от мерки за прилагане на „зелени“ модели на организация на работните процеси от ръководните органи на предприятието. 1.4. Въвеждане/прилагане в предприятието на нови, „зелени“ модели на организация на работните процеси и управлението на човешките ресурси, вкл. обучение на персонала за въвеждането на съответните промени. Целева група при изпълнение на дейността ще бъдат 500 лица, заети на трудов договор лица в предприятието. Това са служители, които работят в завода в следните отдели/направления – Производствено направление „Металургия“; Направление „Логистика, опробване и окачествяване“; Отдел „Техническа поддръжка и енергийно осигуряване“, направление „Поддръжка (включително поддръжка на различните производствени направления на територията на завода)“. Считаме, че при тези производствени направления би имало най-голям ефект от въвеждането на зелени модели при организацията на труда и зелени карти за различните длъжности. Самото изпълнение ще бъде възложено на външен изпълнител. Етапите за изпълнение на дейността са следните: Етап 1: Избор на изпълнител – от 1 до 3 м. вкл. Етап 2: Изпълнение на дейността от страна на изпълнителя - преглед на моментното състояние на предприятието и организацията на трудовата дейност, свързана с прилагането на „зелени“ практики, разработване на „зелени“ модели на организацията на труда и работните процеси, съобразно спецификата на предприятието и конкретните работни места. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работните процеси на конкретните работни места, разработване/приемане на план от мерки за прилагане на „зелени“ модели на организация на работните процеси от ръководните органи на предприятието разработване на план от мерки за прилагане на „зелени“ модели – от 4 до 10 м. вкл. Етап 3: Въвеждане и прилагане на разработените и утвърдени „зелени модели“ и зелени карти, вкл. обучение на персонала - от 11 до 18 м. вкл. Считаме, че за прилагането на разработените „зелени модели“ и зелени карти е необходимо активно участие и от страна на предприятието. Поради факта, че към момента на кандидатстване не е известно какви ще бъдат предвидените мерки за прилагане на „Зелени модели“, предвиждаме прилагане на разработените и утвърдени „зелени модели“ и зелени карти от 8 месеца, тъй като е възможно да ни бъдат предписани мерки, които отнемат по-дълъг срок за имплементиране, предвид и размера на целевата група. 20 000.00 0.00
Дейност 3: Закупуване на лични предпазни средства (ЛПС) и специално работно облекло: Целта на дейността е да бъдат осигурени лични предпазни средства (ЛПС) за работниците, пряко заети в производствената дейност на дружеството. Работодателят е осигурил съответствие с минималните изисквания относно личните предпазни средства съгласно ЗЗБУТ и Наредба №3/19.04.2001 г. за минималните изисквания за безопасност и опазване на здравето на работещите при използване на ЛПС на работното място. Чрез изпълнението на тази дейност ще бъдат осигурени по-ефективни и функционални лични предпазни средства, като по такъв начин работодателят ще реализира по-високи изисквания от нормативно установените и по-добро ниво на предпазване на работещите. Ще бъдат закупени ЛПС, съгласно Приложение V – Информация за ЛПС. Целева група в рамките на дейността са 148 бр. служители в гр. Пирдоп, Софийска област, за които е предвидено да се закупят ЛПС. Длъжностите на служителите, техният брой и основни функции са както следва: Контрольор Качество в „Опробване и окачествяване“ - 23 бр. - Упражнява контрол върху количеството и качеството на постъпващите суровини и материали Кантарджия в „Опробване и окачествяване“ - 6 бр. - Отговаря за коректното претегляне на суровините, материалите и готовата продукция Оператор индукционни пещи в „Опробване и окачествяване“ - 4 бр. - Отговаря за коректното опробване, разработване на пробите и претегляне на суровини, материали и готова продукция Шихтовчик в Шихтово и Сушилно - 6 бр. - Отговаря за коректното опробване, разработване на пробите и претегляне на суровини, материали и готова продукция Кранист -шихтовчик в Шихтово и Сушилно - 20 бр. - Сортиране, транспортиране, подаване, смесване, пресяване и трошене, товарене, разтоварване, транспортиране на металургични суровини и материали Пещар СП и оператор газоочистваща инсталация в Шихтово и Сушилно- 7 бр. - Обслужва барабанни сушилни пещи за дълбоко сушене на шихтата. Конверторчик в Конверторно и Трошачно - 35 бр. - Осигурява нормален технологичен, газов и манометричен режим на Конверторите, съгласно технологичните инструкции Кранист разливочен кран в Конверторно и Трошачно - 16 бр. - Със 125 тонен мостови кран обслужва централното хале в Направление Металургия Заварчик-монтьор на подемни съоръжения в Поддръжка подемни съоръжения - 1 бр. - Заварчик, високолегирани стомани и специални сплави в Поддръжка и металургия- 4 бр. Заварчик - монтьор по поддръжка и ремонт на машини и съоръжения в Специализирана поддръжка Металургия - 6 бр. Заварчик-монтьор, ремонт на машини и оборудване в Специализирана поддръжка и ремонт - 3 бр. Заварчиците извършват дейности по поддръжка и ремонт на механооборудването на територията на Аурубис България, релсови превозни средства и железопътна инфраструктура като носят отговорност за тяхното качество. Монтьор, ремонт на машини и оборудване в Централизирана поддръжка Металургия – 17 бр. - Осъществява дейности по поддръжка и ремонт на механооборудването, превантивна поддръжка, планови и аварийни ремонти на територията на компанията Предвидени за закупуване са ЛПС, които ще осигуряват по-висока степен на защита на служителите (съгласно приложено Приложение V). Предвидените ЛПС са 3 вида, според типа на изпълняваната дейност и условията на работната среда в завода: 1. Респиратор в комплект с каска, за принудително подаване на въздух, с интегрирана защита на дихателни пътища, глава, очи, лице и допълнително покритие за врата и раменете, с който ще се заменят досега използвани Предпазна полумаска, филтър, удароелектрозащитна каска за предпазване на главата и предпазни очила за предпазване на очите. Този вид ЛПС са предназначени за работещите в отдел „Опробване и окачествяване“ (общо 33 човека), където се наблюдава съчетание на въздействие на хим. вещества, запрашеност, неблагоприятен микроклимат и механични опасности. (продължава) 228 274.68 0.00
Дейност 3: Закупуване на лични предпазни средства (ЛПС) и специално работно облекло (продължение): (продължение) Чрез закупуването на новия респиратор ще се постигне по-високо ниво на защита и повишен комфорт по време на работа, тъй като ще осигури както по-добра защита на дихателните пътища, очите и главата, така и пълна защита на косата, врата и раменете, каквато настоящите предпазни средства не осигуряват, тъй като ще разполага с плащеница (връхна част) от специална материя. Интегрираната каска ще приляга по-добре на главата, поради което ще я предпазва в по-висока степен. Лицевият щит ще осигури защита за цялото лице (а не само за очите) и ще увеличи зрителното поле, което ще повиши защитата срещу механични наранявания. Използваната в момента полумаска не разполага със система за принудително подаване на въздух. Поради тази причина при неравномерно дишане, породено от различна интензивност на движенията при работа, служителите започват да се задъхват, тъй като не могат да поемат равномерно достатъчно количество кислород, което поражда риск от респираторни проблеми и заболявания. Системата за принудително подаване на въздух при новия респиратор ще разреши този проблем, тъй като осигурява равномерно подаване на свеж въздух от външната среда и предотвратява вдишването на вредни частици и газове. Комбинираният респиратор от своя страна има и по-голям обхват на защита от различни видове газове, частици и аерозоли в сравнение с използваната в момента предпазна полумаска. Съчетаването на всички тези елементи в едно устройство ще осигури не само максимална защита, но и комфорт при носене, така че работниците да могат да изпълняват задачите си ефективно и безопасно. 2. Подобрена предпазна полумаска, с която ще се заменят досега използвани Предпазна полумаска и филтър за предпазване от прах, аерозоли и газове. Този вид ЛПС са предназначени за работещите в отдели „Шихтово и Сушилно“ и „Конверторно и Трошачно“, както и за 7 бр. Пещари (Общо 84 бр. човека), където се наблюдават моменти с пикови стойности на запрашеност и излагане на различни химични вещества, което води до необходимост от честа смяна както на филтрите, така и на целите полумаски, поради увреждане на лицевата част на полумаската, използвана към момента. Предвидената за закупуване подобрена предпазна полумаска ще осигури на служителите предимства в сравнение с използваните до момента предпазни полумаски. Тя е от по-добър и качествен материал, което й придава свойството да не се хлъзга при запотяване, както и елиминира многочислените точки на пропускане, характерни за използваните в момента маски, вследствие на които се получава запотяване и служителят трябва да свали маската, да я почисти и после отново да я сложи. Новата полумаска ще осигури на служителите по-добра видимост благодарение на по-добрия си дизайн, което ще подобри значително периферната видимост и зрителното поле, а това ще осигури по-висока защита срещу рискове от механични въздействия. В допълнение, ергономично прилепващата чашка осигурява по-лесно и бързо слагане и махане на предпазната маска, както и улеснява индивидуалната настройка, гарантирайки по-добро пасване на лицето на служителя и съответно по-добра защита. Възможността за бърза индивидуална регулация ще позволи на служителите да адаптират маската към своите лични предпочитания и удобство, което от своя страна ще доведе до увеличение на носимостта и ефективността на маската. Едновременно с това подобреният дизайн осигурява по-лесно почистване и поддръжка на маската, което е от съществено значение за дългосрочната й ефективност и способства за удължаване на експлоатационния й срок. Полумаските са окомплектовани с подходящи прахо - и газови филтри. (продължава) 0.00 0.00
Дейност 3: Закупуване на лични предпазни средства (ЛПС) и специално работно облекло (продължение 2): (продължение) 3. Предпазен заваръчен шлем с респиратор (Респираторна система с маска), в комплект с удароелектрозащитна каска, за принудително подаване на филтриран въздух, с интегрирана защита на дихателни пътища, глава, очи, лице, с който ще се заменят досега използвани Предпазна полумаска, филтър,Заваръчен шлем с околожка за монтаж към каска и удароелектрозащитна каска. Този вид ЛПС са предназначени за работещите монтьори и заварчик-монтьори (общо 31 работника) от различни отдели, ангажирани в различен тип заваръчно-монтажни дейности. Работната среда в повечето случаи изисква съвместяване на полагаемите полумаски, заваръчни шлемове и каски, което е проблематично. Предвиденият за закупуване заваръчен шлем с респиратор, в комплект с удароелектрозащитна каска, за принудително подаване на филтриран въздух, с интегрирана защита на дихателни пътища, глава, очи, лице, осигурява по-висока степен на защита на заварчиците, като ги предпазва едновременно от механични наранявания в процеса на заваряване, както и от вдишване на вредни емисии и лъчения по време на заваряване. Новото ЛПС осигурява по-добра защита на дихателните пътища, тъй като настоящата полумаска, която използват, не разполага със система за принудително подаване на въздух. Това причинява задъхване и учестено дишане на работника при по-интензивни движения, свързани с работния процес за да си осигуридостатъчно количество кислород. Предпазният заваръчен шлем с респиратор притежава такава система за принудително подаване на въздух, благодарение на което ще се осигури по-висока степен на защита на дихателната система и ще се редуцира риска от респираторни проблеми и заболявания. Предвиденият за закупуване шлем с респиратор предлага най-високия клас на безопасност за системи със захранван въздух (TH3) спрямо в момента ползваната полумаска и филтър. При планирането на предвидените за закупуване ЛПС и дефинирането на надграждащите компоненти по отношение на степента на защита, са взети предвид конкретни „слаби места“ в защитата при настоящите ЛПС, които са комуникирани и съгласувани със самите служители. Осигуряването на ЛПС с по-висока степен на защита е в унисон с нуждите на описаните лица от целевата група и поради следните причини: - значително ще се подобри чувството на безопасност и увереност на служителите, а повишаването на стандарта на защита ще доведе до по-висока степен на удовлетворение от работата, по-висока работоспособност и по-качествени и устойчиви работни места - ще се подобри правилната употреба на ЛПС, поради по-високата степен на комфорт при носенето им; - осигуряването на ЛПС с по-висока степен на защита ще увери служителите в това, че техните нужди за безопасност са с висок приоритет за работодателя, което е важно в голяма компания като Аурубис, където заетите са много и е трудно да се прилага индивидуален подход за мотивация и стимулиране на работниците. Характеристиките на ЛПС, предназначението, начинът на използване и срокът за износване, са указани в Списъка на работните места и видовете работа, при които е необходимо да се използват ЛПС. Етапи на изпълнение на дейността: -Подготовка за избор на изпълнител, избор на изпълнител и сключване на договор с избрания изпълнител: от 1-4 м. вкл. -Доставка и раздаване на ЛПС на целевата група: 5 месец От всички ЛПС са предвидени за закупуване по 1 бройка на служител, тъй като сроковете на износване на ЛПС от тези видове надхвърлят продължителността на проекта. По проекта не са заложени резервни бройки от предвидените ЛПС. Предвиденото времетраене на дейността е 18 месеца, тъй като от 5 до 18 месец служителите ще използват закупените ЛПС. Цените на ЛПС, които се предвижда да бъдат закупени, са определени на база на оферти на потенциални доставчици. 0.00 0.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.